Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 429545, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 430 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466307
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Papež František o světském triumfalismu křesťanů
Vloženo Pátek, 31. květen 2013 @ 21:39:03 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Dnešní evangelium vypráví o Ježíšově rozhovoru s učedníky během cesty do Jeruzaléma. Pán jim ohlašuje své utrpení, smrt a zmrtvýchvstání, tedy cestu víry. Jak vyložil papež František ve svém kázání při ranní mši svaté, učedníci však mají jiné plány. Rádi by se zastavili a zůstali na půli cesty. „Diskutují mezi sebou o tom, jak uspořádat církev a spásu“.

Jakub a Jan žádají Ježíše, jestli by v jeho slávě nemohli sedět jeden po pravici a druhý po levici, čímž vyvolávají novou debatu o tom, kdo je v církvi nejdůležitější. „Pokušení učedníků“, zdůraznil Svatý otec, „je téže povahy jako pokušení Ježíše na poušti, když mu ďábel navrhuje jiné cesty“.

Papež poukázal na to, co prochází myslí učedníků: „Udělej vše rychle, učiň zázrak, který každý bude vidět. Půjdeme do chrámu a ty z něj skočíš jako parašutista bez výstroje. Všichni to uvidí a vykoupení je hotové“. Témuž pokušení podlehl Petr, když zpočátku nedokáže přijmout Ježíšovo utrpení, podotkl Svatý otec: „Je to pokušení křesťanství bez kříže, křesťanství na půli cesty“. Existuje ještě jedno podobné pokušení –„křesťanství s křížem, avšak bez Ježíše“. Papež František slíbil, že k této druhé variantě se ještě vrátí a osvětlil pojem „církve na půli cesty“. Taková církev nechce dospět tam, kde ji Pán chce mít, podléhá triumfalismu: „Chceme ihned slavně zvítězit, obejít kříž. To je světský, racionální triumf“.

Triumfalismus v církvi blokuje církev. Triumfalismus jednotlivých křesťanů zastavuje tyto křesťany. Vzniká triumfalistická církev na půli cesty, která je sama sebou potěšena a libuje si, jak se dobře zařídila. Velmi dobře – se všemi svými úřady, v pěkném pořádku, všechno je krásné a efektivní. Tato církev však zavrhuje mučedníky. Neví totiž, že mučedníci jsou pro církev nutností v její cestě kříže. Církev, která myslí pouze na úspěch a triumf, nezná Ježíšovo pravidlo. To, které mluví o triumfu skrze selhání, lidské ztroskotání, krach kříže. Každý z nás je vystaven tomuto pokušení.

Svatý otec poté ve své dnešní homilii vyvolal osobní vzpomínku.

Pamatuji se, že jsem jednou prožíval temný okamžik v duchovním životě a prosil jsem Pána o jednu milost. Poté jsem odjel dávat duchovní cvičení řeholnicím, které se poslední den exercicií zpovídaly. Ke zpovědi přišla také jedna starší sestra, bylo jí víc než 80 let, ale měla tak jasný zrak, přímo zářivý, jako skutečná Boží žena. Na konci zpovědi jsem viděl, že je Boží ženou natolik, abych jí řekl: „Sestro, za pokání se za mne modlete. Potřebuji totiž jednu milost, víte? Pokud o ni požádáte vy, Pán vám ji zajisté dá“. Na okamžik se zastavila, jakoby v modlitbě, a potom mi řekla: „Je jisté, že vám Pán tu milost dá. Avšak pozor, dá vám ji svým božským stylem“. Tato slova mi velmi pomohla – Pán nám vždy dává to, oč prosíme, ale svým božským způsobem. A tento způsob spočívá v onom „až do konce“. Božský způsob zahrnuje kříž, nikoliv z masochismu, nýbrž z lásky. Z lásky až do konce.

Také dnes zakončil papež František své ranní kázání při mši svaté v kapli Domu sv. Marty krátkou modlitbou.

Prosme Pána o milost, abychom nebyli církví na půli cesty, církví triumfalismu a úspěchů, nýbrž církví pokornou, která kráčí dál s Ježíšovou rozhodností. Kupředu, kupředu, kupředu. Se srdcem otevřeným Otcově vůli, jako Ježíš. Prosme o tuto milost.


"Papež František o světském triumfalismu křesťanů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Papež František o světském triumfalismu křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: helena v Sobota, 01. červen 2013 @ 08:48:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic jiného nezbývá, než se zeptat,

zdali náš PÁN Kristus na golgotském kříži, triumfálně zvítězil,

a jestli jaté vězně vyvedl z bran pekel?

V případě, že ON zvítězil triumfálně, tak my s NÍM

jsme zvítězili též!

tak co nám to tu, tento žváč vlastně povídá? 




Re: Papež František o světském triumfalismu křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Středa, 05. červen 2013 @ 07:12:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napohled líbivá myšlenka, která odsouvá triumfalismus do role extrému. Z takové řeči má největší radost Satan. Náš "triumfalismus" pramení z Kristova kříže a Jeho vítězství. Myšlenka, že je to "církev na půli cesty" je zcestná. Všechen triumfalismus se odehrává za křížem !  Naše víra je na straně Vítěze a ne těch, kdo ještě nedošli ke kříži. Ježíš naše břemena již nesl a unese je i dnes. Údy Těla Kristova jsou připojeni Duchem sv. do tohoto Těla až po vyznání hříchů a přijetí spasení, které je hotové a není potřeba k němu cokoli přidávat. A už vůbec ne naše utrpení, které někdy do života přichází. Tedy máme mít oprávněný triumfalismus, ale pouze v Kristu. Ano, apoštolé a křesťané všech dob procházeli a budou procházet utrpením na své cestě víry a při hlásání evangelia potažmo Král.Božího. Ale i nad tím " udatně vítězíme" v Kristu a mocí Ducha sv. To je jen doprovodný jev a není vždycky. Důležité je, že stojíme na Skále věků, která se nepohne, že náš život je skryt s Kristem v Bohu, hledáme vrchních věcí, kde Kristus na pravici Boží sedí, nežijeme už my, ale žije v nás Kristus - ten neporažený a vítězný. Odmítám podobné myšlenky o triumfalismu . K vítěznému postoji nás opravňuje vítězící Kristus. Spíš bych viděl " církev na půl cesty" v tom, že " pohrdá milostí" a bere si jí "nadarmo" protože je příliš rozumová a hierarchická, příliš konzervativní, lpějící na tradici, která u ŘKC je postavena na roveň Písmu . Církev přestala věřit na zázraky tady a teď . To je "církev na půli cesty", ale vždy až za křížem. Ten za nás nesl Ježíš a byl mu "rozkoší s radostí".  



Re: Papež František o světském triumfalismu křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 05. červen 2013 @ 08:57:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten článek je „výstřelem do vlastních řad“,  Svatý otec František v něm právem kárá a napomíná nás a nikoho jiného. Bál jsem se že to tady bude použito „proti nám“. Že nám to tu budou někteří lidé připomínat. Že máme poslouchat papeže a nemáme se na ně vytahovat. Že máme být skromní a pokorní.  Je s podivem že to ještě nikoho nenapdlo. A nebo napadlo a je to to poslední co by chtěl udělat ?




Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy