Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 316 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540342
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Nešťastné restituce
Vloženo Pátek, 28. březen 2014 @ 08:21:38 CET Vložil: Olda

Církevní restituce poslal brusle7

Neśťastné církevní restituce...


Dovolím si vložit názor na restituce:

Církvím ukradl stát majetek v roce 1948 - ale církev to požaduje vrátit zpět i z daní od dnešních pracujících lidí zhruba ve věku 25-60 let, kteří tehdy ani nežili a nic nikomu neukradli. Navíc mnozí z nich byli též komunistickým režimem nějak poškozeni (nebo skrze rodiče či předky), přesto na ostatních odškodnění nežádají. Církev se dle mého názoru tímto majetkovým postojem sama ničí a odepisuje v očích soudných lidí. Vzniká nenávist a odpor k nové krádeži, protože tato současně plánovaná krádež bude vytvářet další okradené a další majetkové křivdy na těch, kteří nikomu nic neukradli, přesto je církve donutí dluh splácet úřední cestou na úkor potřeb rodin a občanů, kde ty peníze budou chybět. Církev totiž není chudší než ostatní průměrní daňoví poplatníci - ale chudší by být měla, podle výzvy Kristovy... podle požadavku dávat - nikoliv násilně brát (a pokud dávat, tak ne z ukradaného a vymoženého na daních bezbranných rodin chudších, než je církev sama). Jde o další křivdu a krádež tohoto století.

Ač jsem bývalý volič křesťanské pravice, tak s tímto s církvemi nesouhlasím a stydím se za chamtivý postoj vůči ostatní chudé společnosti. Moc bych si přála, aby církve dobrovolně ustoupily, vzdaly se zajištění na úkor zajištění od mnoha chudých pracujících rodin, které otáčí každou korunu, aby měly dát dětem co do úst. Neberme rodinám a pracujícím jejich peníze, nenuťme je násilně platit církevní restituce. Neberme jim naději v poznání pravdy, lásky skrze církev chudou, skromnou, skrze církev Kristovu... Obraz církve chamtivé a žádající je to nejhorší svědectví pro toto století a mám obavy, že povede k narůstajícímu úpadku o nezájem o církve a křesťanství tímto nešťastným svědectvím církví na veřejnosti.


"Nešťastné restituce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 484 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Sobota, 29. březen 2014 @ 22:13:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smím se zeptat co je v aktuální době platné ohledně těch "církevních restitucí"?

Brusle uvádí: Církvím ukradl stát majetek v roce 1948 - ale církev to požaduje vrátit zpět i z daní od dnešních pracujících lidí zhruba ve věku 25-60 let, kteří tehdy ani nežili a nic nikomu neukradli. Podtrhnuté části rozumím, že se ty restituce se platí z daní. Rozumím tomu dobře?

Naproti tomu když se podívám do předpisu zákona č.428/2012 Sb. tak tam čtu: Finanční náhrada není předmětem daně, poplatku ani jiného obdobného peněžitého plnění. Což zase chápu ve smyslu, že ty "církevní restituce" se neplatí z žádných daní ani z jiných poplatků peněžitého plnění. Chápu to dobře?

Kde je tedy pravda? V zákoně čí v příspěvku od brusle? Je docela možné, že i tam i tam a já tomu blbě porozuměl. Můžete mi tedy někdo znalý práva to vysvětlit. V čem se ty dva citace liší čí v čem se případně doplňují?

Jiné otázka zda je to etické, čí prospěšné pro církve apod. bych v té odpovědí mně raději neviděl. Myslím, že určíte se líp chodí v jiných vláknech diskuze k tomuto článku. Děkují za respektovaní této mé prosby. S Panem Bohem zostavejte.



Církev je vůči zloději velkorysá, přesti mnozí pláčí (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 29. březen 2014 @ 14:08:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
  Duka v červnu 2012 řekl: Hodnota nemovitého majetku činí 134 miliard. Nezapočítávají se náhrady za movitý a živý či neživý inventář, rovněž tak není vypláceno odškodnění z ušlého výnosu, což činí 160 miliard Kč. Není vyplácen doplatek za sebefinancování ve výši 20 miliard Kč na pokrytí celého rozpočtu církve. Rovněž tak není restituováno patronátní právo v rozsahu 100 miliard Kč, protože neproběhla skutečná restituce majetku bývalých patronů. Nejsou restituovány finanční prostředky z fundací ve výši cirka 20 miliard korun atd. Můžeme tedy říci, že částečné odškodnění se pohybuje vy výši 25 – 30 % bývalého nemovitého a movitého majetku a dalších finančních zdrojů.   Předpokládaný výnos majetku bude podléhat základnímu rozdělení, kde 20 % je určeno nekatolickým církvím a Federaci židovských obcí, 20 % mužským a ženským klášterům, které se podílejí na životě církve nejen v pastorační činnosti, ale také v rámci charitativní a vzdělávací činnosti, 60 % je určeno římskokatolickým diecézím, které tak musejí zajistit úhradu mandatorních výdajů hrazených nyní státním příspěvkem. Těchto 60 % ovšem také vytváří určitou možnost podpory a pomoci při záchraně kulturního dědictví, což je 12 tisíc kulturních objektů (kostely, farní budovy atp.), ale rovněž tak podporu charitativním a vzdělávacím programům, které jsou realizovány Charitou Česká republika a více než stovkou církevních škol a školských zařízení.



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 29. březen 2014 @ 10:09:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejsem samozřejmě proti nastolení spravedlnosti, ale církevní restituce (tak jak byly koncipovány), jsou principiálně špatně. A sice minimálně z toho důvodu, že jejich břímě ponesou z podstatné části nevinní, dokonce i ti, kteří za totality nežili – zatímco církve po viníkovi nezákonností nepožadují vůbec nic. Podle mého názoru (s kterým lze zajisté velice dobře nesouhlasit), se s majetkem KSČ mělo po převratu naložit stejně, jako s majetky proněmeckých (pronacistických) protektorátních stran. To, že církve po vinících nezákonností nepožadovaly vůbec nic, má zřejmě svoji příčinu v tom, že církve s komunistickým režimem úzce spolupracovaly. V této věci mohu jen odkázat na tento pramen:       F. J. Křesina a L. P. Křesina „KRISTUS V OBĚTECH STARÉHO ZÁKONA“ str. 62. Z knihy bohužel! nemohu citovat, neboť nemám souhlas autorů, resp. jejich nejbližších příbuzných, který je pro uvedení citátu z tohoto díla nutný.       Nároky církví prosazených CR jsou pohledem pouze z jedné strany okna. A z té druhé strany to pro církve vůbec nevypadá dobře. Za totality museli nevěřící (kterých byla drtivá většina) přispívat ze svých daní na církve, tedy mj. i na platy duchovních, ač s tím hluboce nesouhlasili, protože duchovní, i jejich kostely jim byly lhostejné. ALE KDO SE JICH NA TO PTAL?       Ale po pádu totality nevěřící na církve doplácejí znovu. Zdá se, že se nevěřící jen tak církví nezbaví. To vnímají jako křivdu, a jak to vypadá, církve se pomalu stávají objektem nenávisti. Je to přirozené: tím, že církve požadují náhrady na nevinných, dopouštějí se nové křivdy – ve své podstatě pokládají národ za komunisty a zlodějecož lidi uráží. Jak jsem napsal: To, že se církvím stala křivda, je nepochybné. Ale tuto křivdu nelze likvidovat na cenu křivdy nové – tj. křivdy na národu, protože odškodnění církvím budou platit z drtivé části nevinní – věřící i nevěřící.       K problému: Nekonvenční pohled na narovnání vztahu mezi státem a církvemi       Církve se ohánějí tím, že peníze potřebují na vznik a fungování veřejně prospěšných zařízení – např. hospiců, atd. Jistě, tato a podobná zařízení byla církvemi už před válkou provozována – a díky Pánu za ně. Tato zařízení vznikla na základě uplatňování biblického principu – lásky k bližnímu. (např. Mt. 19:19 a další). I dnes, budou lidé (mačkaní nedobrou ekonomickou situací), využívat služeb těchto zařízení. Ale budou sem přicházet nikoli jako dříve proto, že jim bude na základě lásky k bližnímu prokázáno dobrodiní, ale jako VĚŘITELÉ, kteří si tyto služby již předplatili – budou tedy přicházet jako do jakéhokoli světského zdravotnického zařízení. Nebudou přicházet proto, aby jim bylo na základě lásky k bližnímu prokázáno DOBRODINÍ – ale jen pro to, aby jim byla poskytnuta SLUŽBA. Účel, pro který byla tato zařízení s láskou z darů věřících zřizována, tak zanikne.         Dalším problémem je to, že za těchto okolností prakticky nemohou církve národ evangeliem oslovit. Prostě církve pozbyly slanosti – přestaly být solí země. Proto se na ně vztahují tato slova Písma:       Mt. 5:13 „Vy jste sůl země. Jestliže sůl zmařena bude, čím bude osolena? K ničemuž se nehodí více, než aby byla ven vyvržena a od lidí pošlapána.“ (BK)     BA



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 29. březen 2014 @ 08:33:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Já to zase vnímám tak brusle, že nelpím na tom, abych si nechal podíl na lupu, který pro mne a moji rodinu neoprávněně zajistili na ŘKC komunisté. Klidně ten podíl, který připadá na mne, vrátím.





Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 28. březen 2014 @ 22:10:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
40 A jestli se s tebou někdo chce soudit a vzít ti košili, nech mu i plášť.


Což o to, jednu košili a kabát by člověk oželel, ale nechat si uloupit celý majetek a ještě se z toho radovat? Tak to ten člověk už musí být blázen, aby si tohle nechal líbit... blázen pro Krista, jsem měla na mysli:-)




Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 28. březen 2014 @ 22:53:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Jak jsem četl na jednom blogu.


  Bylo-nebylo, v jedné vesnici жили-были Pepa a Franta. Franta ukradl Pepovi sekačku. Sekačka se našla u Franty v garáži, ale Franta jí odmítl vydat a dál jí používal. Franta byl totiž zloděj a ukradl na co přišel, Karlovi ukradl hrábě, Markovi udírnu, Ondrovi vrtačku a mnoha dalším kde co. 

  Po letech se ale Pepa obrátil na soud s rozhodnutím sekačku vysoudit. A soud rozhodl: Karel musí sekačku vrátit a děti a vnuci Marka a Ondry zaplatí Pepovi opotřebení sekačky spolu s inflací.

  Franta se směje a pošťuchuje Pepu proti ostatním. Pepa mu to žere i s navijákem a ostatní také.

  Kde a komu vzal Pepa sekačku, soud neřešil, to bylo mimo jeho kompetence.



  Svět je už takový, Brusle. Nespravedlivý a slepý a děti světa také. Říkáme tomu otroctví hříchu.

  Peníze pak mají zvláštní moc. Nedokážou zkazit nebo vylepšit člověka, ale mají moc vynést na světlo věci skryté. Když je někdo dostane, odhalí se charakter jeho srdce.

  A to je dobře, když lidi nežijí v pokrytectví, v přetvářce, ale otevřeně je vidět, co je v jejich srdci. Byť to nás a naše děti stálo pár desítek miliard. Vem to tak, že zelený tunel je asi 10x dražší, než ten černý. Přestanou snad kvůli tomu "chudí" volit socialisty, kteří ten trilionový tunel spolu s lidovci a zelenými protlačili? Těžko. 


  Jinak jak jsi přišla na to, že by církev měla být chudá?


  



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 28. březen 2014 @ 20:25:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím, proč píšeš o jedné církvi. Ve skutečnosti je to tak, že ŘKC je snad jediná, která dostane mnohem méně, než jí bylo ukradeno. Ona totiž ze svých oprávněných nároků dala i církvím, kterým bylo ukradeno hodně málo (pravoslavní) nebo dokonce nic (Apoštolská církev).

Náš stát má právní kontinuitu s bývalým ČSSR. Za sebe jsem rád, že bylo nalezeno řešení nápravy křivdy, na kterém se shodl viník (náš stát) a oběti (církve, kterým bylo opravdu ublíženo). Jen málo z nás bylo u toho, když se církvím zabavoval majetek. Jenže na druhou stranu je fakt, že my všichni z toho máme výhody. Z toho majetku byly výnosy, které se používaly třeba na stavbu silnic. Představ si to tak, že ti ukradnu dům, půl století ho budu pronajímat, tobě budu odvádět asi tak 40% výnosů a pak se dohodneme, že ti půlku vrátím a čtvrtinu proplatím. No a ty mi řekneš, že z toho mám část dát nějakým tvým kámošům.

Můžeme samozřejmě mít různé názory na to, zda se církve zachovaly v souladu s Evangeliem. Pak by ovšem bylo fér zmiiňovat ŘKC až jako poslední. Jakkoli se nám to nemusí pozdávat, je to vyrovnání v dlouhodobém horizontu cca 25 - 30 let pro stát výhodné. 

Takže ŘKC má právní a morální nárok na vyrovnání. K tomu prvnímu jsou nějaké rozsudky soudů (včetně ústavního), to druhé vychází z principu, že škoda se má nahradit. Jestli má ŘKC i mravní nárok už je jiná otázka. Nelze však mluvit o nějaké křivdě či krádeži.

Jinak se obávám, že ty peníze způsobí v církvích dost škod. Je to pěkně vidět na situaci v pravoslaví. Je otázkou, jak církve s majetkem naloží, protože nastane doba, kdy se budou muset živit bez státu. Myslím, že právě ŘKC je na tuto věc asi nejlépe připravena.



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 28. březen 2014 @ 16:06:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na restitucích už mnoho nezměníme. Společnost je proti a mnoho lidí to odrazuje od Boha. Otázkou je, jakým způsobem v minulosti nabyla církev tak velkého majetku. Další otázkou je, proč má skoro miliardu dostat církev apoštolská, která vznikla až po roce 89. Už se stalo. Církev sice dostane majetky, ale ztratí mnoho věřících. A tak požehnání to církvím nepřinese. A hádání v poslední době situaci ještě zhoršuje.

Církev bude mít majetek, ale prázdné kostely, což je pro tento atheistický národ škoda.




Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 28. březen 2014 @ 15:27:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro krasobluslaře
Věnuje Myslivec

Moc, peníze a sláva, 
od pradávna polní tráva.
Organizace lidská církev není,
Kristus se s Církví v pravdě Ducha žení.

Kristus pracuje vždy a zadarmo,
nikdy za peníze, nadarmo.
Kristus si svou Církev Duchem svatým vede,
a ta si v božím náručí jako dítě přede.

Nemaje chrámu, 
nemaje ničeho.
Satan se trápí!
Jak tohle má být zničeno?!
Jak zničit něco, co nic nemá, co je Duch?
Jak uchopit mezi prsty vzduch?

A kde vlastně Církev Krista
nevěsta sluncem oděná,
kde Ona vlastně je?
Dočkej a uvidíš!
Jen co přijdou Pána žně!







Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 28. březen 2014 @ 14:24:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
skúsim otázku:
To že v roku 1948 prišiel komunizmus bolo dôsledkom vtedajšej slabej cirkvi, alebo dnešná slabá cirkev je dôsledkom komunizmu ktorý prišiel v roku 1948 ???

ivanp



Nešťastná brusle7 (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 28. březen 2014 @ 11:16:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím “brusle7“ než začneš psát pohádky, tak si o tom předem něco nastuduj a nepiš idiotské hovadiny, které zbytečně urážejí a diskvalifikují tě jako argumentačně věrohodného diskutujícího. Pokud vím, činí vnitřní dluh na zdevastovaném majetku cca. 160 miliard Kč. Pokud vím, tak se nevrací 100% ukradeného majetku, ale jen něco okolo 50%, proto mohl kardinál Duka prohlásit, že kdyby se mělo jednat o spravedlivé narovnání, musel by stát přidat ještě 134 miliard. Pokud vím, tak stát z ukradeného majetku má výnos 4 miliardy. Církvi dotoval z toho výnosu ukradeného majetku cca. částkou 1,5 miliardy, což znamená, že Církev dotovala stát ročně částkou 2,5 miliardy Kč. Nejsi ty “brusle7“ náhodou členem skupiny fanatiků okolo Procházkové a spol? Brusle7, pokud nebudeš používat zdravý rozum a budeš psát ptákoviny, jako je výše uvedený příspěvek, pak to bude vyvolávat podezření o křesťanské labilitě a zdravotní nezpůsobilosti. Proč pláčeš? Protože závidíš? Ale závist je těžký hřích. A nepiš kraviny, že máš starost o rodiny o chudé a pod. Copak nevíš, jak to funguje v ČR? Ty zde nežiješ? Namaží  ti med kolem úst a vše ukradnou a zprivatizují pro sebe, jsi fakt mimo.  Kam taková  tvoje cesta vede, je zřejmé všem.



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 31. březen 2014 @ 16:17:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dnes mi přišel e-mail o tom, jak se v ŘK charitě nakládá s penězi z tříkrálových sbírek - prý si za ně papaláši pořádají žranice. Neslyšel někdo o tom něco? Moc se mi to nepozdává a spíš je to zas další z miliónů hoaxů, co mi mailem chodí...



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. duben 2014 @ 08:10:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měli byste si uvědomit, že poezie je cosi nesrovnatelně víc, než jenom rým a neplést si to.


Poezie je spoluprací člověka s Bohem na uměleckém díle, podstatná je pro ni "idea" - inspirace Duchem svatým. Vyjádření myšlenky, která člověka osvobozuje, pozvedává, očišťuje od nízkosti.

Tím se skutečná poezie markantně odlišuje od Myslivcových sprostých veršovaným "deklamovánek" (přeplněných vulgárnostmi a hnusem), odhalujících jen bídu pokleslého lidského ducha - duchovní bídu jak samotného autora, tak i jeho obdivovatelů.



Stvoření samotného rýmu je jen řemeslo, rutina.
Vhodná slova, která se spolu rýmují, dokáže dneska s vhodným programem vybrat kdejaký jednoduchý počítač (ten geniální blbec, který umí počítat jen do dvou - i když značně rychle). :-)
Počítač však není schopen stvořit krásu uměleckého díla.



Krása poezie tkví naopak ve sdělované myšlence či příběhu, která se v básni snoubí s krásou jazyka a protože inspirací skutečného básníka je Duch svatý, pozvedává tak báseň čtenáře blíže k Bohu. Vyjadřuje tajemným způsobem nevyjádřitelné, sděluje nesdělitelné.





... Když muzikant má pro písničku cit,
že někdy v pití taky chytí slinu,
dovedu odpustit.
Falešný tón mu ale neprominu
.

(I.A. Krylov)



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 02. duben 2014 @ 11:26:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ty restituce také ze své pohledu pokládám za poněkud nešťastné. Jinak odloučení na závislosti státu naopak pokládám za prospěšné. Odděluji tedy navrácení majetku (nebo úhradu za vzniklé škody) od financování státu církví.


Kdysi jsem měl takový osobní prožitek. Syn sousedky z rozvedeného manželství, který po léta nebydlel se svou matkou, ale otcem, se k ní nastěhoval ve svých 20-ti letech. Je to takový výlupek - potíže se zákonem, chodba voněla "maruškou" ... no prostě výlupek. Jednoho rána jsem vstal a mé auto na dvoře bylo nabourané. Tedy ve dvoře mimo veřejnou komunikaci. Samozřejmě nikdo nic nevěděl. Zavolal jsem polici a vznesl své podezření, které se velice brzy potvrdilo - byl pod parou. Jenže částka za opravu nedosahovala trestného činu a onen výlupek mi nic nechtěl uhradit. Co s tím? No nezachoval jsem se, dle mého pozdějšího mínění, zrovna nejlépe. Nakonec jsem se dohodl se sousedkou, že mi vynaložené náklady za opravu uhradí a také časem uhradila. V době, kdy mi to uhradila, jsem již ty peníze nechtěl, ale ona řekla, že ne, že jsem je tak moc chtěl, že je tedy tady mám. A já se zastyděl. Sousedce jsem se omlouval, že jsem nejednal, jak bych podle Písma měl, ale ona na to, že je pozdě. Zastyděl jsem se ještě tedy mnohem dříve, ale nic platno - ponesu si to sebou nadosmrti.


Pokud nevíte o čem píšu, pak chci říci, že od oné doby se rozvažuji, jak jednám. Brzy po té, co jsem tak horlil pro úhradu mně vzniklých škod, mne totiž oslovilo Písmo z L 6,46: Proč mne oslovujete ‚Pane, Pane‘, a nečiníte, co říkám?


Toto Písmo mne od té doby pronásleduje. Věřím, že v dobrém. Tomuto Písmu totiž předchází Ježíšovo učení, v němž mimo jiné říká:

"Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!" a také: "Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět."


Možná to některým připadne, že jsem měl právo na úhradu vzniklé škody. Přišel jsem vinou druhého o svůj majetek - vynaložené peníze na opravu auta. A já to požadoval zpět. Dnes se za to stydím. Od té doby se podobný případ stal znovu, viník byl přítomen, o škodu opět nechtěl uhradit. Auto jsem tedy opravil a náhradu škody nechtěl. Za to jsem mohl svobodně svědčit evangelium. Ačkoliv se mi dostalo výsměchu, cítím se dodnes svobodně a mám radostný pocit z toho, co se stalo. Toho pána už jsem nikdy neviděl, ale o odpuštění v Kristu jsem mohl svědčit i svým životem. Za to své sousedce jsem evangelium Kristovo nepřinesl.


Z tohoto svého zcela osobního pohledu se tedy dívám i na majetkové vyrovnání státu s církvemi.

Jistě i pro mne osobně je majetkově lepší, pokud církev dostane zpět to, co ji náleželo, nebo náhradu škody - vždyť by finanční odloučení církve od státu bylo i pro mne samého osobně snesitelnější - vždyť přináším církvi své dary a podílím se na jejím financování - ale je z mého pohledu lepší strpět škody a být věrný slovům Krista.




Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Středa, 02. duben 2014 @ 20:24:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na CR se sumárně dívám takto: není podstatné, zda jde o 50 korun, nebo 50 miliard korun. Není podstatné, zda byly světské zákony schváleny třebas převahou jednoho hlasu odsouzeného kriminálníka, nebo jednomyslně. Mám za to, že diskuse pouze na základě světských zákonů (zda je nárok oprávněný, či nikoliv, atd.) nemá pro věřícího smysl. Já jsem ten poslední, který by církvím jejich nároky prosazené světskými zákony upíral.  Pokud o mne jde, ať si církve ten majetek klidně vezmou – mají na něj nárok dle světských zákonů, což nezpochybňuji. Stejně jim nebude k požehnání – nýbrž k prokletí, pokud se ho ovšem nevzdají – což je bez generálního pokání nemožné. Nenechme si vnutit diskusi o zákonech, vyhláškách a miliardách. To ať řeší nevěřící. A v tom, že se zde po Boží vůli prakticky nikdo neptá, vidím úpadek. Podstatné je pro nás to, zda si CR přeje Bůh, či nikoliv. Jsem přesvědčen, že nikoli, protože v Písmu je dosti míst, na jejichž základě nelze CR obhájit. Zvrácenost zastánců CR bych osvětlil na tomto příkladu: Já jsem za celý život církve (aniž bych byl jejich členem), ze svých skrovných možností formou příspěvků podporoval. Tedy před Pánem jsem ve  věci církevních krádeží bez viny!!! Ale před církvemi jsem vinen??? Je snad spravedlnost církví vyšší než spravedlnost Hospodinova??? Za zmínku stojí též masivní odpor národa (kterému máme zvěstovat evangelium) proti CR – zřejmě proto se CR neřešily referendem. Naštvanému národu hlásat Krista nelze. TADY MĚLY CÍRKVE VČAS ZABRZDIT. . Za zmínku stojí i to, že církve neprotestovaly, když okrádání národa bylo již zjevné. A to měly dokonce  v PS evangelického faráře Karáska. Zřejmě jim byl okrádaný národ lhostejný. ALE MY SE MUSÍME K NEVĚŘÍCÍM PŘIBLÍŽIT – JINAK JE MISIE NEMOŽNÁ. Nároky církví prosazených CR jsou pohledem pouze z jedné strany okna. A z té druhé strany to pro církve vůbec nevypadá dobře. Za totality museli nevěřící (kterých byla drtivá většina) přispívat ze svých daní na církve, tedy mj. i na platy duchovních, ač s tím hluboce nesouhlasili, protože duchovní, i jejich kostely jim byly lhostejné. ALE KDO SE JICH NA TO PTAL?   Ale po pádu totality nevěřící na církve doplácejí znovu. Zdá se, že se nevěřící jen tak církví nezbaví. To vnímají jako křivdu, a jak to vypadá, církve se pomalu stávají objektem nenávisti. Je to přirozené: tím, že církve požadují náhrady na nevinných, dopouštějí se nové křivdy – ve své podstatě pokládají národ za komunisty a zloděje – což lidi uráží. Jak jsem napsal: To, že se církvím stala křivda, je nepochybné. Ale tuto křivdu nelze likvidovat na cenu křivdy nové – tj. křivdy na národu, protože odškodnění církvím budou platit z drtivé části nevinní – věřící i nevěřící. V americkém Chicagu v polovině minulého století existovala skupina křesťanů, která si při svém každodenním činění pokládala jednu a tutéž otázku: „Co by (na mém místě) činil Kristus?“ Tuto otázku si neustále kladu i já. JESTLIŽE CÍRKVE VYMĚNILY DUCHOVNÍ ÚROVEŇ ZA ÚROVEŇ HOKYNÁŘSKOU, JE TO JEN A JEN JEJICH VĚC. Ćeský národ mi připomíná okradeného a zbitého pocestného (Lk. 10:33n), kterého kněz i levíta pominuli. JAK PŘÍZNAČNÉ!!! Ale Hospodin k němu poslal Samaritána, tedy toho, jehož národem Židé pohrdali – a v právě tomto Samaritánovi se k zraněnému sklonil Kristus. CÍRKVE PROMEŠKALY HISTORICKOU ŠANCI – COŽ ZNAMENÁ, ŽE ČESKÝ NÁROD NA SVÉHO SAMARITÁNA DOSUD ČEKÁ -  A VĚŘÍM, ŽE SI PÁN K HLÁSÁNÍ EVANGELIA VYBERE NĚKOHO JINÉHO!!! Ale CR mají své nesporné pozitivum: Národ konečně ztratil o církvích jakékoli iluze. A lidem zřejmě nezbude, než se obrátit k Bohu, protože se jich nikdo jiný nezastane – což ovšem bude probíhat MIMO stávající církevní struktury, pro něž má řada lidí jen pohrdání. A církev Kristova, tito „noví valdenští“ se budou scházet po domech jako ve dnech první církve. A budou zřejmě vystaveni pronásledování ze strany stávajícího církevního bloku, protože království nebeské od dnů Jana Křtitele násilí trpí (Mt. 11:12). Bratr Křesina v knize „KRISTUS V OBĚTECH STARÉHO ZÁKONA“ v kapitole „VYJDĚME K NĚMU VEN Z TÁBORA!“ na str. 102 praví: „Venku za táborem“, mimo státně organizované náboženské a politické společnosti, je místo každého skutečného, opravdového Křesťana.“ A já mu rozumím a s jeho výroky souzním. K „vyjití z tábora“ situace nezadržitelně spěje. A přesně zde bude brzy místo pro každý úd církve Kristovy. K tématu: PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI , KOUKOL JE NOSITELEM NÁSILÍ V CÍRKVIF.L.KŘESINA - Církev, která je Jeho Tělo a místní sbor v Písmech Nové smlouvy , F.L.KŘESINA - Zpronevěra nauce o Církvi a místním sboru  ,  Nekonvenční pohled na narovnání vztahu mezi státem a církvemi  .  BA



Technická poznámka (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 04. duben 2014 @ 22:00:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Poradíte mi prosím někdo, jak se v komentářích vyznáte, kde jsou chronologicky čerstvé odpovědi?

Tímto se omlouvám, kde jsem zatím nereagovala, stává se mi diskuse už velmi málo přehlednou...



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Kjubik (forrest.gump.junior@gmail.com) v Pondělí, 07. duben 2014 @ 17:42:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím opětovně smím se zeptat došlo se v té diskuzi k nějakému závěru třeba, že ty "restituce" čí spíše majetkové vyrovnání státu a církvemi je opravdu nešťastné? Mi tak přijde, že příspěvky zde jsou ovšem možném a nějaký závěr či shrnutí zde chybí. Ovšem možném myslím především toto:
- Vysvětlení jak to je placení z daní, odpověď na mou otázku (Děkují za odpovědí)?
- diskuze mezi Martinem a ssns
- diskuze mezi BohemianAnonymus a ssns
- Cizincův příběh z jedné vesnice a jeho diskuze nad kontinuitu
- ssnsová podlehnutí demagogii či nikoliv? a následná diskuze kolem toho
- Františkův pohled
- Rýmy z péra Brusle7 a Myslivce (krasného obličeje :) ) čí převzaté z internetu
- Ivanová otázka bez dalšího jeho vysvětlení, proč se ptal čí zda mu odpovědí postačují.
- další část Myslivcových rýmů
- Momonka se zmiňuje o hoaxu, který se šíří internetem
- Opět rýmy od Myslivce a teď i od Brusle 7
- oko se zmiňuje o vině, snad jako reakce na myslivcův rým
- Myslivcové rýmy o vínech
- Diskuze mezi Cizincem a ssns zdá oko o Cizincovi lže či nikoliv
- Je problém porozumění mezi Cizincem a okem oboustranný čí nikoliv?
- Myslivcové rýmy část V
- diskuze mezi Cizincem a okem o svobodě o jejím pochopení čí nepochopení
- "Přípitek" brusle7 a Myslivce
- tele vyjadřuje svůj pohled
- Jsou martino, oko, ssns demagogové čí podlehli demagogii?
- Myslivec opět rýmuje
- technická poznámka od brusle7

Nečetl jsem všechny příspěvky pouze jsem zhruba proletěl diskuzi. Je jasné, že ve svém shrnutí mám hodně věcí zjednodušené vyjádřené, určíte jsem i vše nezmínil. Můžete mi prosím říct, zdá jste v těch nespočet komentáři k něčemu došlí třeba závěru čí shrnutí pominu-li, že myslivec sype rým za rýmem. 
 



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 08. duben 2014 @ 17:50:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych že církevní restituce přinesly spoustu duchovního užitku. I kdyby k nim nakonec ani nedošlo. Zase se nenašel v celé Ekumeně ani jeden jidáš a možná pod vlivem okolností i zřetelně slábne pokušení. Jedna věc je když někomu svět maže med kolem úst a předstírá pozitivní diskriminaci pod podmínkou že spolu se svou církvi a bratry a sestrami v Ekumeně opustí potichu a nenápadně i Boha a druhá věc je když se nám pěkně předvede v celé své kráse. Jako lev řvoucí  a když začnou řvát přímo na nás. Když nám své ovoce a úmysly otevřeně ukáží. Na takových nátlakových setkáních i průběžně ve sdělovacích prostředcích. Takové věci obvykle posilují a stmelují do stáda.



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 08. duben 2014 @ 22:23:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když sleduji tuto sáhodlouhou diskusi, přímo mě uhodí do očí, jak málo uživatelů se ptá, zda CR jsou v souladu s Boží vůlí či nikoliv. Zvlášť jeden uživatel vynakládá mnoho energie, aby diskusi udržel v rovině světských úvah a její  biblický aspekt tak ignoroval. A protože to dělá SYSTEMATICKY, tedy nikoli NAHODILE, nabyl jsem dojmu, že je za tím určitý (jen jemu známý) ZÁMĚR. A dělá to velice rafinovaně: každou „novou“ informaci ze světské oblasti vítá, rozšiřuje světskou diskusi o „nové“ pohledy, zavádí nová témata a podtémata s  jediným záměrem: za každou cenu udržet diskusi ve světské rovině. PROTO SE TAKÉ TATO DISKUSE UTÁPÍ VE SVĚTSKÝCH PROBLÉMECH.  Jenže na lidskou moudrost se Bůh dívá takto:   1Kor. 1:19 „Nebo psáno jest: Zahladím moudrost moudrých a opatrnost opatrných zavrhu. Kde jest moudrý? A kde učený? A kde chytrák tohoto světa? Zdaliž neobrátil Bůh moudrost tohoto světa v bláznovství?“  (Iz. 29:14). (BK)    Všechny tyto diskuse naprosto opomíjejí fakt, že Bůh, který je nejen LÁSKA, ale především SVATÝ a dokonce TŘIKRÁT SVATÝ (Iz. 6:3; Zj. 4:8) a bude v určený čas naše činy hodnotit. A to nejpozději na věčnosti; tam budeme přesně vědět, co jsme měli dělat, ale tím na své budoucnosti nezměníme vůbec nic – nebudeme totiž mít fyzické tělo, pomocí kterého bychom mohli své záměry realizovat. A tento fakt, se zde zastírá – nebo přinejmenším neuvádí, ač k věci patří.   Z biblického hlediska se CR vůbec obhájit nedají; nicméně jsem v této věci vůči církvím smířlivý: když o to církve tolik stojí, tak by se CR měly uspokojit z majetku viníka (tedy KSČ) a od nároků přesahujících tento rámec by měly církve prostě upustit. A majetek KSČ v r. 1989 (pokud mne paměť neklame), nebyl rozhodně malý – přesahoval 4 mld. tehdejších Kčs. JEN NEZATĚŽOVAT NÁROD DALŠÍMI PLATBAMI – zejména proto, že po r. 1989 v době, kdy rozkrádání státu bylo naprosto zjevné, církve proti rozkrádání státu nevystoupily. A tím že nevystoupily, ač jim nic nehrozilo, ztratily v mých očích na vyrovnání morální nárok – a navíc se staly spoluviníky neblahého stavu, v němž se všichni nacházíme.   Blíže viz: Nekonvenční pohled na narovnání vztahu mezi státem a církvemi   Ekuménu i CR považuji za satanský svod. Je vidět, že Satan úspěšně zmátl myšlení církevníků, kteří se soustředili na to, co jest před očima a nastoupili tak svoji cestu do pekel.   2Kor. 4:18 „nebo ty věci, kteréž se vidí, jsou časné, ale které se nevidí, jsou věčné.“   Jenže na naši spravedlnost má Bůh daleko vyšší nároky, než na spravedlnost světa. Připomeňme si na závěr Spasitelova slova:   Mt. 5:20 „Nebude-li vaše spravedlnost O MNOHO přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, JISTĚ NEVEJDETE do království nebeského.“ (EP) BA  



Restituce vztahu s Bohem (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 17. duben 2014 @ 19:43:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milí přátelé,


v podvečer Zeleného čtvrtka Vám všem chci poděkovat za diskusi a názory o restitucích majetku v Čechách.


Ze srdce Vám všem  přeji restituci nejdůležitější - restituci (obnovení, navrácení)  vztahu s Bohem během nadcházejících Velikonočních svátků.


Požehnané Velikonoce přeje

Brusle7



Re: Nešťastné restituce (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 11. duben 2014 @ 14:48:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Znárodnění= Zcírkevnění, nový pojem zdá se. Ubudou zase love ve státní kase.
 
Černo*****lník horší zlodějského bolševika!
Aneb ani po první restituci není pole tvoje!
V druhé restituci znárodněno, apropó z cirkevněno bylo.

A fligna chystá se další, čtěte dále:

Neplať nám nájem z pole svého,
daňový doklad jenom papíru cár,
dej nám místo nájmu raději nezdaněný bez dokladu  dar.

Na další podfuk zaděláno u tebe zemědělče bude,
až po dvaceti letech marných darů na tebe daňový únik zbude.
A doplatíš KC zpětně nájem za dvacet let, 
jinak pojedeš do uranlochu jakbysmet.


http://www.novinky.cz/domaci/333058-v-dobre-vire-ziskal-pole-ted-po-nem-chce-fara-dar.html











Stránka vygenerována za: 2.61 sekundy