Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 238, komentářů celkem: 429554, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116478352
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji
Vloženo Sobota, 22. listopad 2014 @ 08:41:51 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Vraťme se v myšlenkách do dne, kdy je veden pán Ježíš na popravu. Je zbičovaný, krvácí z ran, je tělesně vyčerpaný. Nemá sílu unést popravčí nástroj, na kterém má skončit jeho pozemský život.  Nespal celou noc a modlil se k Bohu. Vydrží tento úkol, který mu Otec svěřil?? Je   časné dopoledne a město muselo být přeplněné lidmi, protože jsou velikonoce. Přepokládám, že cesta, kudy jsou odsouzení vedeni k popravišti , je lemována stovkami, možná tisíci diváky. Mnozí   z nich jsou  zvědaví.   A  někteří lidé se bohužel rádi dívají na popravy. Pán Ježíš s bolestmi pokračuje na cestě do kopce a vysílením již neunese kříž. Nenajde se nikdo, kdo by sám od sebe mu šel pomoct. Nakonec římští vojáci přinutí nějakého zvědavce, aby kříž nesl. Velice smutné. Copak mezi těmi lidmi by se nenašel nikdo, kdo by o Ježíši neslyšel, neviděl ho nikdy, nebyl svědkem moci jeho slova, jeho zázraků vyléčení…?? Nebo  měli všichni strach stejně jako učedníci, kteří až na Jana se rozprchli?



A podívejme se na kříž!! Pánův kříž je uprostřed. Tak jako je svět rozdělen na dvě skupiny, tak i zde jsou dva typy lidí. A sledujme komunikaci mezi nimi! Jeden z odsouzených se rouhá Bohu. :

“To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“

 Přidává se k davu, který mimo jiné skanduje i něco podobného. Ale ten druhý se nepřidává k většině. Je úplně sám. Dívá se na Ježíše a v jeho slovech je vyjádřeno pokání i úcta k Bohu. Napomíná svého druha v odsouzení.

 „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen ke stejnému trestu. A my jsme odsouzeni spravedlivě, ale on nic zlého neudělal.“

 

My lidé si myslíme, že jsme přece v životě neudělali nic zlého. Proč by nás měl nějaký Bůh trestat a proč by měl za nás či za mne umírat? A jakou spravedlností je smrt?

 

Odsouzený, který hájil Pán Ježíše, však uvažuje jinak. My si to zasloužíme, my ano, já ano. To je právě  pokání. A co bude po mé smrti dál? Skončím v pekle? Co bude ? Co jsem asi všechno zkazil? Dívá se na Ježíše  a vnímá i přes všechnu Ježíšovu bolest v jeho tváří naději. Mám já vůbec právo na nějakou naději? Tento odsouzený se možná neumí  ani modlit a třeba se nikdy ani nemodlil. Neslyšel Ježíše, když kolem učil lidi se modlit. A přesto vysloví něco, co je upřímnou modlitbou:

„Pane, vzpomeň si na mne, až přijdeš do svého království“

V té prosbě je to, co má být v každé modlitbě. Pokora a víra. V tom slovíčku vzpomeň je pro odsouzeného jediná naděje. A není náhoda, že umírá až po Pánu Ježíši. Slyší, co Pán Ježíš ještě říká a hlavně tma, která netrvala okamžik, ale několik hodin, mu je důkazem, že poprosil toho správného, kdo na něho nezapomene a kdo mu dokonce slíbil, že bude s ním v Božím království. A když Pán Ježíš skonal, vidí, že i římský setník, pohan, velebí Boha a říká:“Tento člověk byl vskutku spravedlivý. A ti, kteří se přišli ze zvědavostí podívat se na popravu v zástupech, tak o těch je dál psáno:

„ ..když to viděli, co se stalo, odcházeli bijíce se do prsou“

 

To vše měli možnost oba odsouzení k strašné smrtí vidět. Ale jen jeden z nich cítil úlevu.

 

„Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji“

 

 

Tak je Bůh milostivý!!!

 

 

Hezký den !!!

 


"Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji" | Přihlásit/Vytvořit účet | 64 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 22. listopad 2014 @ 09:34:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gen 2:15 Pojav tedy Hospodin Bůh člověka, postavil jej v ráji [v zemi] Eden, aby jej dělal a ostříhal ho.Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji“Zajímavé je že Ježíš nezaslibuje odsouzenému že s ním bude v nebi, ale v ráji. Nebe a Ráj jsou dvě odlišné věci, ale většina křestanu o tom nemá ani páru!AMEN



Re: Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 22. listopad 2014 @ 11:03:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, tento článek je založen na popisu událostí, které podává Marek? Podobně se i velekněží a učitelé mezi sebou posmívali a říkali: "Jiné zachránil, sebe zachránit nemůže. Ať nyní Kristus, král Izraele, sestoupí s kříže, abychom uviděli a uvěřili." Také ti, kteří byli ukřižováni spolu s ním, ho haněli." S Ježíšem byli ukřižováni pouze dva lidé, takže ho haněli oba. I Matouš nám svědčí o tom, že Ježíše tupili oba lupiči. (Stejně ho tupili i lupiči, kteří byli ukřižováni spolu s ním.) Jan mlčí.

Pokud už chceš věřit, že správným postupem je vytvořit si páté evangelium, kde se pokusíme často na úkor textu napasovat stávající 4 do jednoho, pak by to asi muselo být tak, že oba lupiči ho tupili (o tom nic neví Lukáš) a jeden pak změnil názor (o tom zase nepíšou Marek a Matouš). V každém případě však neplatí některé tvoje premisy, např. "Ale ten druhý se nepřidává k většině. Je úplně sám. Dívá se na Ježíše a v jeho slovech je vyjádřeno pokání i úcta k Bohu. Napomíná svého druha v odsouzení.

Jsi-li zastáncem pokusu sladit evangelia tak, abychom tu neměli rozpory, myslíš, že bych se na tebe mohl obrátit s pár příklady, kde bys mi napsal to své páté evangelium, které nebude odporovat těm 4 a současně bude pravdivé a neodporující logice textu? Tj. že např nepřijdeš s tím, že Jana a synoptiky sladíš tím, že Ježíš byl vlastně ukřižován dvakrát, učedníci byli současně na dvou místech a první návštěva u hrobu je popis událostí ve 4 paralelních vesmírech?



Re: Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Sobota, 22. listopad 2014 @ 19:25:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Františku. Možná píchnu do vosího hnízda, ale co když to bylo trochu jinak.
"Lukáš 23:43  I řekl mu Ježíš: Amen pravím tobě dnes, budeš se mnou v ráji."
Proč pochybuji o tom, že oba byli v ráji hned po smrti
"Jan 20:16  Řekl jí Ježíš: Maria. Obrátivši se ona, řekla jemu: Rabbóni, jenž se vykládá: Mistře.
17  Dí jí Ježíš: Nedotýkejž se mne; neb jsem ještě nevstoupil k Otci svému. Ale jdiž k bratřím mým, a pověz jim: Vstupuji k Otci svému, a k Otci vašemu, k Bohu svému, a k Bohu vašemu."
Když ještě nebyl u Otce, tak kde byl? Zřejmě ani v Ráji ani v nebi. Tu čárečku za "tobě" už dávali překladatelé ovlivnění katolickou dušičkou v nebíčku. Ovšem SZ takový pojem nezná ani nic nepíše o dušičkách v nebi. Dokonce najdeme tvrzení
"Kazatel 3:18  Řekl jsem v srdci svém o způsobu synů lidských, že jim ukázal Bůh, aby viděli, že jsou podobni hovadům.
19  Případnost synů lidských a případnost hovad jest případnost jednostejná. Jakož umírá ono, tak umírá i on, a dýchání jednostejné všickni mají, aniž co napřed má člověk před hovadem; nebo všecko jest marnost.
20  Obé to jde k místu jednomu; obé jest z prachu, obé také zase navracuje se do prachu.
21  Kdo to zná, že duch synů lidských vstupuje zhůru, a duch hovadí že sstupuje pod zemi?"

Jak vidíš je řeč o duchu ne o dušičce. A nakonec zabrousíme ke stvoření
"Genesis 2:7  I učinil Hospodin Bůh člověka z prachu země, a vdechl v chřípě jeho dchnutí života, i byl člověk v duši živou."

Já chápu pojem duše - celý člověk, hardware + software.
rastan



Re: Amen, pravím ti dnes budeš se mnou v ráji (Skóre: 1)
Vložil: hirali (hirali@seznam.cz) v Sobota, 22. listopad 2014 @ 19:52:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nevím co ty vaše komentáře. Ale Ráj je zahrada Eden na planetě Zemi když ji Buh stvořil. V knize Zjevení se píše o obnovení země. Nová zembez přítomnosti hříchu je náš domov TO JE RÁJ ne nějaké nebe.   Zahrada Eden byla vytvořena hned vedle Boží přítomnosti. Na konci knihy Zjevení je psáno že na obnovené planetě Zemi bude přebývat Buh společně s lidmi to znamená že planeta Země bude středem vesmíru odkud bude Buh vládnout a spasení lidé budou v těsné Boží blízkosti. Lidé budou  k Bohu blíže než andělé!!!



Stránka vygenerována za: 0.42 sekundy