Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 298 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116534615
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Organizovanost křesťanstva
Vloženo Pátek, 02. leden 2015 @ 13:22:31 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal gregorios777

 Proč se bouří národové, a lidé daremné věci přemyšlují?

2. Sstupují se králové zemští, a knížata se spolu radí proti Hospodinu, a proti pomazanému jeho,
3. [Říkajíce:] Roztrhejme svazky jejich, a zavrzme od sebe provazy jejich.
4. [Ale] ten, jenž přebývá v nebesích, směje se, Pán posmívá se jim.
5. Tehdáž mluviti bude k nim v hněvě svém, a v prchlivosti své předěsí je, [řka:]
6. Jáť jsem ustanovil krále svého nad Sionem, horou svatou mou.
« [Ž 2,1-6]

Král a Pán Ježíš Kristus vládne. Avšak lidské autority, ať světské či náboženské, včetně věřících v Krista spřádají své plány, které nemají nic společného s Boží vůlí pro jejich životy. Většina věřících v křesťanstvu plánuje své akce na "úzkých výborech" apod. Bez toho, aby každý zvlášť očekával na Pána a Jeho vedení ve svém individuálním životě. 

Tak vznikají organizované akce, evangelizace, evangelizační kurzy typu Alfa a podobné směšné věci. Církve se tak ničím neliší od politické strany, či zájmových spolků typu Klubu zahrádkářů. Pastor si ve svém srdci usmyslí nějakou nesmyslnou lidskou "vizi", a všichni ostatní se jí musí podřídit a pracovat k jejímu naplnění. Tím se ten pastor staví na místo Pána. 

Pán se tomu směje. A ďábel ještě více. 

Jak rozpoznáme, zda patříme do takovéto církve? Velmi snadno. Akce Ducha a Jeho vedení je v první řadě SPONTÁNNÍ a často nečekané a plodí naprosto neočekávané skutky. Takže vše, co tuto spontaneitu ruší, není z Ducha. Např. obligátní náboženská věta: "Skloňme své hlavy k modlitbě", prozrazuje, že dotyčný nemá o vedení Ducha ani ponětí. Protože vyvolává organizovanou modlitbu. Nutí k modlitbě někoho (většinu), kdo vůbec nemá v srdci chuť se modlit. Místo toho, aby se někdo kdykoliv v průběhu shromáždění spontánně pomodlil k Pánu, což může vyvolat další řetězovou reakci modliteb a proroctví, zjevení nebo učení. 

A podobně je to s každou další činností ve shromáždění - se čtením z Písma na shromáždění apod. Nikdo nemůže jen tak říci, že teď si budeme všichni na střídačku číst nějakou pasáž z Písma. Pokud by to tak Bůh chtěl udělat, začne někdo spontánně číst nějakou pasáž a jiný se k tomu připojí, když toho prvního Duch uvede ke zmlknutí. To platí pro vše - i pro chvály a zpěv apod. Bůh je ten, co organizuje a vládne. Ne člověk. Je to jako mraveniště, kde královna vydává povely a každý jednotlivý mravenec ví, co má přesně dělat a dohromady je to harmonická činnost. 

O tomto problému mluví i Jakub:

»13. Ale nuže vy, kteříž říkáte: Dnes neb zítra vypravíme se do onoho města, a pobudeme tam přes celý rok, a budeme kupčiti, a [něco] zištěme;
14. (Ješto nevíte, co zítra [bude.] Nebo jaký jest život váš? Pára zajisté jest, kteráž se na maličko ukáže, a potom zmizí.)
15. Místo toho, co byste měli říci: Bude-li Pán chtíti, a budeme-li živi, učiníme toto neb onono.
16. Vy pak chlubíte se v pýše své. Všeliká taková chlouba zlá jest.
« [Jak 4,13-16]

Zde vidíme kritiku pokusu organizovat nějakou akci bez Pána, bez očekávání na Něj a závislosti na Něm. Jakub to nazývá pýchou a zlou chloubou.

Podobně je to s evangelizací. Organizují se hromadné evangelizace, které nikam nevedou. Mnoho se rozsívá a málo sklízí. Místo toho, aby každý jednotlivý úd Těla byl připraven, že Duch může skrze něj uspořádat evangelizaci kdekoliv a kdykoliv On bude chtít a kázat evangelium přesně těm lidem, kterým chce - kteří právě na tom místě budou. Na nádraží, ve městě na ulici, prostě kdekoliv. Viz. evangelista Filip a etiopský ministr. 

Každé shromáždění Církve má být jako budování chrámu, ve kterém se nějak chce zjevit Bůh. Každé Slovo a každá věta, která se na tomto shromáždění vysloví v Duchu, je stavebním kamenem tohoto chrámu. Na konci této stavby celé shromáždění vnímá, že Bůh se nějak zjevil. Třeba jako Otec nebo Spasitel či Král nebo v dalších a dalších různých podobách. Pouze dohlížitelé mají za úkol vyřadit každé slovo, které tam nepatří, protože pochází z tělesnosti. Třeba když si shromáždění začnou vykládat, co měli dnes k obědu apod.

Takže - v jaké církvi se nacházíte, milí přátelé - v lidské nebo v Boží? V lidmi organizované nebo ve spontánní a pod Vládou Ducha?


"Organizovanost křesťanstva" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Pátek, 02. leden 2015 @ 15:29:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš Kristus je Bůh a zároveň také člověk. Proto se nacházíme v církvi která je boží a lidská.



Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pátek, 02. leden 2015 @ 16:17:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregu, pokud se scházíš s druhými křesťany kvůli večeři Páně a společenství, o čemž u tebe pochybuji, jak to děláte? Máte nějak dlouhodobě určený den a čas? Fuj, to je ale lidská vize. Nebo se domlouváte ad hoc? Fuj, zase lidské. Podle toho, co píšeš, by to mělo fungovat tak, že si Bůh v různé doby povolá všechny na jedno místo a ve stejném čase.

Zkus si někdy přečíst Nový zákon a to, co se tam píše o plánovaných shromážděních, sbírkách a tak vůbec. Jakuba interpretuješ naprosto špatně, protože tam se mluví o světských záležitostech (budeme tam dělat obchody) a Jakub pouze varuje, že lidé pro samé plány a světské záležitosti zapomínají na Boha, na svojí závislost na něm a pomíjivost. A pokud se to tvoje spontánní vztahuje na vše, jak to děláš s prací (svým "obchodování")? 

Celý Starý zákon je podle tvého článku samozřejmě naprosto lidská vize. No a Pavel a jeho plány také - všimni si, že Pavel trvá na své lidské vizi jít do Jeruzaléme, i když ho druzí skrze Ducha odrazovali. (Sk 21,4) K Pavlovi tu tedy mluví Duch svatý prostřednictvím lidí a on to buď nepozná, nebo si stejně dělá, co se mu chce.



Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:39:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gregory máš i nemáš pravdu. Místo, čas je myslím předem určeno. Nespoléhejme na Boha v prkotinách, které jsme schopni řešit sami. Co se týká modlitby, nevím zda tvůj model je optimální, protože tento způsob vede k chaosu. Nebereš vůbec na zřetel tělesnost člověka, která sem tam bere vrch nad Duchem. Domnívám se, že určitý řád by měl být, ovšem prodiskutován všemi. Já a moji bratři to máme jednoduché, jsme 3 v domácím shromáždění, takže se vždy domluvíme. Ale jsou sbory s desítkami či dokonce stovkami členů a to je pak obtížná domluva. Ovšem i Pavel dává rady "do života":
Koloským 2:5  Ačkoli jsem totiž tělem vzdálený, v duchu jsem s vámi a raduji se, když vidím váš řád a pevnost vaší víry v Krista.
1 Korintským 14:20  Bratři, přestaňte myslet jako malé děti. Pokud jde o zlo, buďte jako nemluvňata, myšlením však buďte dospělí.
21  V Zákoně je psáno: "Cizími jazyky, cizími rty k tomuto lidu promluvím, ani tak mě však neposlechnou," praví Hospodin.
22  Jazyky tedy nejsou znamením pro věřící, ale pro nevěřící; proroctví naopak není pro nevěřící, ale pro věřící.
23  Co kdyby na společném shromáždění církve všichni mluvili v jazycích? Když tam přijdou nezasvěcení nebo nevěřící, neřeknou snad, že blouzníte?
24  Když ale budou všichni prorokovat a přijde někdo nevěřící nebo nezasvěcený, bude tím vším přesvědčován a usvědčován.
25  Až vyjde najevo, co skrývá v srdci, padne na kolena, pokloní se Bohu a vyzná: "Opravdu, Bůh je mezi vámi!"
26  Co s tím, bratři? Když se scházíte, každý něco přináší - někdo píseň, někdo vyučování, někdo zjevení, někdo jazyk a někdo výklad. Ať se to všechno děje k vzájemnému posílení.
27  Chce-li někdo mluvit v jazycích, ať mluví postupně dva nebo nejvýše tři a někdo ať vykládá;
28  když tam ale nebude, kdo by to vykládal, pak ať ve shromáždění mlčí a mluví jen pro sebe a pro Boha.
29  Proroci ať mluví dva nebo tři a ostatní ať to rozsuzují.
30  Dostane-li zjevení někdo jiný z přítomných, pak ať ten první mlčí.
31  Můžete přece jeden po druhém prorokovat všichni, aby se všem dostalo poučení a povzbuzení.
32  Proroci mohou své puzení ovládat;
33  Bůh přece není Bohem zmatku, ale pokoje - tak je tomu všude, kde se shromažďují svatí.
rastan



Re: Organizovanost křesťanstva (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 03. leden 2015 @ 21:13:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Slyšel jsem několik svědectví, dle kterých byla nějaká akce tebou kritizovaná impulzem k dalšímu kroku, který způsobil Bůh. Pokud to zobecním, což ale úplně nejde, tak události probíhaly asi takto: Nějaká evangelizace (English camp, kazatel, hromadná akce) - nic se neděje, následovala nějaká událost vedoucí k zamyšlení, nic se neděje, pak i po několika letech obrácení.

Nezatracoval bych vůbec nic. Ani šíření Božího požehnání. 

Tvrzení, že se nějaká akce děje děje bez modliteb, je naprosto mylné. 



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy