Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485808
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: NEJRADIKÁLNĚJŠÍ VÝROK PÍSMA
Vloženo Středa, 22. duben 2015 @ 10:01:38 CEST Vložil: Tomas

O Bibli poslal BohemianAnonymus



V Písmu lze nalézt výroky, které kladou na následovníka Kristova extrémní nároky; tyto nároky jdou tak říkajíc "až na doraz". Nicméně se těmito výroky manifestuje Boží svatost. A ke svatosti jsme povoláni i my:


1Pt. 1:15 "ale jako je svatý ten, který vás povolal, buďte i vy svatí v celém způsobu života."
1Pt. 2:9 "Vy však jste rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu,"

Láska ke Spasiteli musí mít nutně nadpozemský rozměr:

Mt. 10:37 "Kdo miluje otce nebo matku víc nežli mne, není mne hoden; kdo miluje syna nebo dceru víc nežli mne, není mne hoden."

Dále bych se krátce zamyslel nad těmito texty Písma:

Mk. 9:38-40 "Jan mu řekl: Mistře, viděli jsme kohosi, kdo v tvém jménu vyhání démony, ale s námi nechodil; i bránili jsme mu, protože s námi nechodil. Ježíš však řekl: Nebraňte mu! Žádný, kdo učiní mocný čin v mém jménu, nemůže mi hned nato zlořečit. Kdo není proti nám, je pro nás."

Tento nevyhraněný text "kdo není proti nám" však nemá žádnou vypovídací hodnotu o tom, zda tento člověk bude spasen, či nikoli. Dokonce i prorokování a vymítání zlých duchů je z hlediska spasení nedostatečné, jak o tom vypovídá text níže. Rozhodující pro spásu je jen následování Krista. (Mt. 16:24; Mk. 8:34; Lk. 9:23).

Mt. 7:22,23 "Mnozí mi řeknou v onen den: Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů? A tehdy jim prohlásím: Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti." Podobně Lk. 13:26-30.

I prorokování a vymítání zlých duchů tedy spásu nezaručuje. Jen láska ke Kristu a Jeho následování až do konce rozhoduje o věčném společenství s Ním. 

1Kor. 13:2 "Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všechno poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem."

A zde se dostáváme (dle mého soudu) k nejradikálnějšímu textu Písma vůbec:

Lk. 11:23 "Kdo není se mnou, je proti mně; a kdo se mnou neshromažďuje, rozptyluje."

Tedy ten, kdo je od Krista oddělen, např. hříchem, rouháním, nebo modlářstvím, náleží světu, tedy vládci tohoto světa (J. 12:31) - blíže viz poslední link. Tím se však nutně stává Božím nepřítelem. Např. ten, kdo se modlí k Marii, pohrdá nekonečně velkou Kristovou obětí a tedy i samým Kristem, jako Smírcem i Přímluvcem.

1J. 2:1 "Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého."

Spasitel přišel nastolit ostré rozdělení mezi svou církví a světem:

Lk. 12:51 "Myslíte, že jsem přišel dát zemi pokoj? Ne, pravím vám, ale rozdělení!"

A toto rozdělení je doslova na ostří meče:

Mt. 10:34 "Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč."

Vejdou se na ostří tohoto meče jakékoli modly a výmysly, jako např. kult Panny Marie a svatých, Pražského Jezulátka, apoštolská sukcese a jiné???

NIKOLI!!!

Žd. 4:12 "Slovo Boží je živé, mocné a ostřejší než jakýkoli dvojsečný meč; proniká až na rozhraní duše a ducha, kostí a morku a rozsuzuje touhy i myšlenky srdce."

O tom, jak je nebezpečné hlásat jiné evangelium, tj. cokoli k němu přidávat, či od něj odebírat, nám říkají tyto texty:

Gal. 1:8 "Ale i kdybychom my, nebo sám anděl z nebe, přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet!"

Zj. 22:18,19 "Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize. A jestliže kdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu Bůh odejme podíl na stromu života a místo ve svatém městě, jak se o nich píše v této knize."

K tématu:







"NEJRADIKÁLNĚJŠÍ VÝROK PÍSMA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NEJRADIKÁLNĚJŠÍ VÝROK PÍSMA (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 24. duben 2015 @ 13:50:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Musím zde opakovat, že ŘKC model rozdělení církve na kněze jako prostředníky a na laiky je popřením min. 1Kor. 12. Toto rozdělení pak vedlo nejen ke vzniku nejrůznějších bludů, tedy hlásání jiného evangelia, které je pod Božím prokletím (Gal. 1:8), ale i k prolévání krve, dokonce i ke zločinům proti lidskosti. Tak-li jednali služebníci Vládce pokoje (Iz. 9:6)??? Inu, po ovoci poznáte je (Mt. 7:15-20).

Stanovisko CB k problému naleznete zde.

K problému:
 



Re: NEJRADIKÁLNĚJŠÍ VÝROK PÍSMA (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 22. duben 2015 @ 13:53:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Věřím že každé slovo ze svatého Písma má důležitost a váhu a že nejsem povolán k tomu abych určoval jestli je některé z nich důležitější či radikálnější než jiná a nebo ne. K výkladu Písma je povolána pouze Církev. Která (nejenom) v tomto ohledu nejde nahradit ani když má člověk dobrou vůli Písmu porozumět. Jako jí měl jistý ethiopský dvořan. Moudrý a učený muž a věrozvěst ethiopské katolické církve. Která žije a vzkvétá do dnešních dnů, v jednotě s Vatikánem. Díky tomu že se nepokoušel o žádnou svévoli v souvislosti s Písmem. V opačném případě by pravděpodobně založil sektu která by nepřežila jeho vlastní smrt.
Církev a naše Matka Panna Maria je jedno a totéž a ne jenom symbolicky. To že se k nám náš Pán ježíš Kristus přistupuje jako Dítě a Jezulátko je pro náš český národ neuvěřitelná a hlavně nezasloužená pocta a výsada, kterou nám Bůh uděluje z lásky. Pražské Jezulátko pochází od svaté Terezie z Avilly.



Re: NEJRADIKÁLNĚJŠÍ VÝROK PÍSMA (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Středa, 22. duben 2015 @ 21:43:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Radikálních výroků je v Písmu více a kdo je alespoň trochu sebezpytující, musí se z nich zděsit. Kdo se neděsí, ten má jistotu, kterou raději nepopisovat.

Když však zmiňuješ 1Pt. 2:9 "Vy však jste rod vyvolený, královské kněžstvo, národ svatý, lid náležející Bohu,", co myslíš: Petr to psal pro židovskou křesťanskou komunitu. Myslel tím židovskou kněžskou vyvolenost podle Ex 19:6 a dalších? V Písmu vysvětlení není, co myslíš ty?



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy