poslal Nepřihlášený Důvod naší existence je odpovědí na většinu otázek.
Reaguji na vaše otázky a neshody které vidím ve vašich diskusích, zejména mi jde o Františkovi problémy se zlem. Nebojte se, nemám kapacitu reagovat častěji. Nemám také možnost jiného způsobu komunikace s vámi. Nechci se registrovat, a nechci sem ani nijak více chodit, neprospívá mi vaše prostředí. Občas si ale asi počtu. Bolí mne také příšerně hlava, tak pravděpodobně nebudu mít trpělivost dohledávat v Bibli verše abych podpořil svá tvrzení, uvidím.
Proč tedy vůbec existují lidé? Je psáno, že Bůh učinil Stvoření pro a skrze svého Syna aby byl oslaven a logicky aby se dostalo ještě větší slávy i jemu. Obnáší to i to že Bůh chce mít určitým způsobem sobě podobné společníky, kteří se sami a ze své vlastní vůle rozhodli mít s ním společenství.
Záměrně teď nebudu zmiňovat to, že Pán Ježíš Kristus chce abysme se mu dobrovolně nabídli jako údy, skrze které se může dát poznat i ostatním a působit. Jde mi teď o základ a pochopení naší vlastní zlé podstaty, která se naplno projeví když pozbydeme Boží ochranu. Jestli je toto zlo z Boha? Nevím, je naší součástí a my jsme se svobodně rozhodli nebýt dobrými, opustit Boží cestu a příkazy, tedy hřešit. Jistě lze nazvat toto zlo, jako zlem od Boha, když on je stvořitelem všeho...
Nepojednávám tedy teď o zle, tak jak se ho snaží představit František. Zle které Hospodin vytvořil aby trestal či změnil smýšlení, prostě aby uskutečnil co si předsevzal.
Je to ale pořád to stejné zlo. Musíte chápat, že Bůh stojí mimo čas, který známe ve Stvoření. Jak chcete z vašeho pohledu hrnčířské hlíny, opracovávané hrnčířem, chápat že váš nepřítel vás napadl proto, že Bůh si ho tak připravil a umožnil mu to. Vůbec nic se nestane mimo kontrolu Boha, on je svrchovaným pánem svého Stvoření, má absolutní autoritu nade vším a stojí mimo naše vnímání času.
Proč jsem vám tu včera vypsal všechny ty pasáže z Bible? Bylo tam například i to, že Izrael zklamal pro nevíru a proto byl potrestán a pohani dostali příležitost (vyvolení nicméně opět uvěří z boží milosti, nelze to nazvat že své svobné vůle či postoji svého srdce - lze to chápat tak že budou přinuceni uvěřit v Boha, a přesto jim svobodná vůle nebude upřena - budou tak aby milovali utvořeni protože Bůh vždy věděl a je předzvěděl a nedopustí...), ale Bůh dal svému oblíbenému národu slib a ten dodrží a proto až se naplní počet pohanů, tak ze siónu vzejde vysvoboditel a odvrátí od nich opět jejich bezbožnost. Bůh je schopen dostát všem slibům které dal i neslevit z jediné své vlastnosti kterou se nám dal poznat a to vše současně. To je tvůj základní problém Františku, i když to nevidíš; stále si připomínej Bůh je současně absolutně milující i spravedlivý, vždy dostojí svému slovu, učiní vše co chce protože je všemohoucí a absolutně svrchovaným pánem všeho včetně svého Stvoření.
Tohle byla svým způsobem vsuvka, tak snad to nenaruší další chápání textu. na problém se totiž lze dívat z mnoha zdánlivě různých stran a výsledek bude vždy stejný. Bůh je prostě dokonalý a lituji, že se mi nedal poznat dříve.
Takže.
Před námi měl s Bohem společenství Adam a Eva v zahradě Eden. Chápejte to tak, že to byly dokonalé bytosti, tedy bytosti s duší (to je ta duše po které Bůh žárlivě touží, má vedle Otce připraveno místo, je to Otcův dar), duchem (díky tomu mohli mít s Otcem společenství, vnímali duchovní svět stejně jako mi dnes ten tělesný; dhaduje se, dle tmavé hmoty vesmíru o které se předpokládá že má nějakou spojitost s nám neviditelným světem - tedy právě možná oním duchovním světem, že většina nám známého, nebo spíše neznámého, světa je svět duchovní), tělem.
Jak by se mohla projevit svobodná vůle člověka, kdyby prostě bezmyšlenkovitě plnil co mu bylo přikázáno? V zásadě kvůli projevení svobodné vůle člověka musela padnout i třetina andělů (ostatní se prý své svobodné vůle radši vzdali, to je ale myslím z Henocha - ten je součástí Bible pouze u východních křesťanů), lucifer, a člověk prostě musel selhat a od Boha odpadnout. Byla to jak u andělů tak u člověka jen otázka času.
V okamžiku, kdy se to ale stalo tak byl na člověka i na zemi uvalen trest. Člověku se stalo něco strašného co nedokážeme plně pochopit, ale chápeme že zemřel duchem (a přestal tedy mít s Bohem společenství ve smyslu přestal mu být přístupný duchovní svět), země byla kvůli člověku prokleta, mezi muže a ženu bylo vloženo určité nepřátelství, zrovna tak mezi lidi a ostatní stvořené tvory. Postiženi jsou i všichni jejich potomci, hovoří se o takzvaném dědičném hříchu.
Od tohoto okamžiku se lidé, protože nejsou pod boží ochranou, projevují i svou zlou podstatou. A člověk má zlou podstatou skrz na skrz. Dobře to jde pochopit z kapitol v Bibli, kdy Bůh trestá neochranou před pudy nečistými, což může vést k homosexualitě; pokud ale člověk odolá a napraví svou chybu pro kterou se Bohu znelíbil, jeho ochrana bude obnovena; značně to souvisí s chápáním mocností a nevím jakou o nich máte představu. Podobné, ale z úplně jiného soudku je například odstranění prokletí země, pokud je určitý lid bohumilý (mnoho dětí, vysoká plodnost zvířat, dobrá úroda,...).
Pro tohle vše, aby lidé věděli co je dobré a co špatné sesílá Bůh lidem zákony, činí zaslíbení,...
Máš-li odvahu, tak stále trvej na zlu od Boha. On se ho nezříká (i když můj chabý rozum ho jako tvůrce snad ani označit nedokáže) a je hrdý na celé své stvoření. Já bych se ale na tvém místě snažil pochopit své srdce, boží záměr a pak se svobodně rozhodl buď pro zlo ve mně nebo pro následování boží cesty.
My vyvolení jsme tu i právě proto. Máme být svědky toho jak jsou vyvolení k Bohu přitahování skrze Krista a máme kázat evangelium aby nikdo neměl výmluvu že o Bohu a jeho záměru neslyšel. O svobodném vydání se Pánovi jako údy jsem už psal (proto je tolik odsuzováno smilstvo, je to jediný hřích skutečně špinící naše těla která dáváme Pánu k dospozici). Takže pokud ty se rozhodneš pro zlo a zlého, je to tvoje volba, kdybys nehřešil (držel se tedy boží cesty) byl bys před zlem v tobě samém chráněn a ani zlý by nad tebou moc neměl. Otec však určitá srdce zatvrdil, oči zaslepil, uši ohlušil, mysl otupil,... a ty jsi opět na začátku a můžeš mu vyčítat zlo, nebo se podvolit.
Máš v životě v zásadě jen svobodnou vůli ve dvou věcech. Vybrat si Boha a plnit jeho přikázání. Pokud toto učiníš, zlo nad tebou nebude mít moc a tobě se dostane odměny přislíbené vítězi. Vzhledem k tomu, že zlý na tebe pošle ostatní propadlé zlu, protože sám na tebe nebude moci (nevyžádá-li si tě ke zkoušce), to jaký bude tvůj život v těle záleží na Bohu a dá se předpokládat že jeho hlavní motivací bude oslavit se a přivést k sobě co nejvíce dalších duší (třeba právě těch lidí co ti půjdou po krku, tak proč je zabíjet aby tys měl život poklidný), lidí kteří se svobodně rozhodnou mít s ním společenství.
Ekklesian