Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 176, komentářů celkem: 429702, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 648 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116596536
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné
Vloženo Neděle, 25. říjen 2015 @ 07:48:59 CET Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal mikim

Určeno všem masožroutům a posměvovačům adventistů a EGW a jejich zdravého životního stylu...

Dnešní novinky:Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné...





To co tady píšou už před  150 léty díky našemu Bohu a vidění kterých od něj na toto téma měla propagovala EGW,  



"Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné" | Přihlásit/Vytvořit účet | 120 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 19:41:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
mikim-e,  zdravotní instrukce pro zdejší život si zachovej pro nevěřící v evangelium!



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 29. říjen 2015 @ 22:20:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
''Jezte vsechno, co se prodava v masnych kramech.'' Apostol Pavel

Kdo je vic? Pavel nebo EGW?




Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 27. říjen 2015 @ 16:22:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odejít zdravý z tohoto světa lze jenom vraždou, sebevraždou, nebo neštěstím (dopr. nehoda, pád z výšky, zemětřesení, tsunami apod.). 



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 26. říjen 2015 @ 19:21:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také jsem četl knihu jedné Američanky, která propagovala vitamíny. Samozřejmě pro dobré zdraví a dlouhý život. Ten si ale neprožila, zemřela poměrně mladá na rakovinu.



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 25. říjen 2015 @ 13:16:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nic proti zdravému životnímu stylu , mikime,  ale tohle spousta lidí ví i bez EGW. 

Co se pak  zdravého  duchovního životního stylu týká, pak si myslím že  lépe vydávat svědectví o Kristu , než o EGW.



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: skalaa v Neděle, 25. říjen 2015 @ 19:22:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ked tieto verše som prvykrát objavil, tak ma prešla aj chuť na mäso a to nielen na bravčové.


Iz 66,17 * Tí, ktorí sa posväcujú a očisťujú vchádzajúc do zahrád, jedna skupina za druhou, v prostredku, ktorí jedia sviňské mäso a ohavnú vec a myši, spolu zahynú, hovorí Hospodin.

Iz 65,4 * ktorí sedávajú v hroboch a nocúvajú na tajných miestach; ktorí jedia sviňské mäso a majú nadrobené hnusoby vo svojich nádobách;



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 25. říjen 2015 @ 10:48:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...kráľovstvo Božie nie je jedenie a pitie, ale spravodlivosť, pokoj a radosť v Duchu Svätom... 
Rímskym 14:17 




Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 25. říjen 2015 @ 10:52:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Synku, synku!
Maso je nebezpečně tehdy pokud je z velkochovů, kde se dá zvířatům sežrat kde co, důležitý je raketový váhový přírůstek a kvalita masa nikoho nezajímá. Největší humus je maso mleté, které může maso ze stovek zvířat. 

Maso je nebezpečné pokud se masem přežíráš!

Maso z domácí porážky je vynikající, jelikož je prasátko krmené kvalitním krmivem, a kvalita masa i sádla tomu odpovídá. Zároveň je nutné vzít v úvahu, že se prasátko sní celé, čímž člověk získá nejen potřebnou bílkovinu z masa, ale i další potřebné věci například z vnitřních orgánů, a taky třeba kolagen na klouby z kotků a kůží. Ten je třeba v tlačenkách a jitrnicích. Po produktech ze zabíjačky je člověku dobře. To je vyzkoušené. V rodinách kde se v minulosti dělaly zabíjačky rakovina nikdy nebyla, rakovina přišlo s nástupem chemických krmiv a masem z velkochovů.



Re: Červené maso nebo cigarety? Riziko rakoviny je téměř stejné (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 25. říjen 2015 @ 11:54:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde EGW získala „inspiraci“ pro svoje vidění týkající se zdravotní reformy?

Jedním z velmi známých zdravotních reformátorů 19. století v USA byl Dr. James Caleb Jackson. Narodil se v r. 1811 a v mládí měl váţné zdravotní problémy, ze kterých se ale nakonec uzdravil díky vodoléčbě. Tu pak, spolu s dalšími zdravotními principy, propagoval celý ţivot jako lékař. Zaloţil vlastní kliniku pojmenovanou Our Home on the Hillside (Náš domov na svahu kopce). Jeho pacienti zde nesměli jíst maso, pít kávu, čaj, alkohol a kouřit. Strava se skládala především z ovoce, zeleniny a celozrného pečiva. Propagoval také pouze dvě jídla denně. Jackson jako první objevil pozitivní účinek studených cereálních snídaní a vymyslel pečivo Granula (jehoţ součástí byla grahamová mouka).
Jiţ z tohoto krátkého úvodu je zřejmé, ţe zde existují výrazně podobné prvky s tím, co na základě svých „vidění“ propagovala EGW. Pravdou je, ţe kdyţ v polovině 70. let začala v CASD zdravotní reforma, mnozí, kteří znali Dr. Jacksona, vznášeli dotazy na EGW, zda jsou její rady převzaté od něj. EGW ovšem jakoukoli spojitost popírala.

Sama EGW si ovšem této souvislosti byla vědoma, jak dokládá úryvek z dopisu jejímu synovi:

Setkali jsme se zde s ţenou, která byla v Our Home v Dansvillu (klinika Dr. Jacksona), kdyţ jsme tam byli my.... Učinila poznámku... ţe se jí zdálo jakoby opět poslouchala Dr. Jasksona. Tím myslela moje kázání na shromáţdění... ( Ellen White, Letter 3, 1865. Edsonovi a Williemu Whiteovým, červen 13, 1865, MR 5, p. 384)
EGW se dokonce musela hájit v církevním tisku, kde odpovídala na otázky:

Otázka: Obdrţela jsi své vidění o zdravotní reformě před tím, neţ jsi navštívila zdravotní institut v Dansvillu a před tím neţ jsi cokoli o tomto tématu četla?

EGW: Nenavštívila jsem Dansvill před srpnem 1864, coţ bylo čtrnáct měsíců po té, co jsem dostala vidění. Nečetla jsem ţádné studie na téma zdraví, dokud jsem nenapsala Spiritual Gifts, svazky 3 a 4, Appeal to Mothers, a nenačrtla větší část mých šesti článků v šesti číslech časopisu How to Live.
Nevěděla jsem, ţe existují takové publikace jako The Laws of Life (Zákony ţivota) vydané v Dansvillu N.Y. V době, kdy jsem měla své vidění, jsem ještě neslyšela nic o zdravotních studiích napsaných Dr. Jacksonem a dalších publikovaných v Dansvillu. Nevěděla jsem, že takové práce existují až do září 1963, kdy si jich můj manţel povšimnul v Bostonu (Mess), kde byly inzerovány v periodiku nazvaném Hlas Proroků jehoţ vydavatelem byl br. J. V. Himes. Můj manžel publikace z Dansvillu objednal a přijal je v Topshamu, (Maine). Jeho záleţitosti mu nedovolili nalézt si čas, aby je pročetl a já se je rozhodla nečíst, dokud nedopíšu svá vidění. Do té doby knihy zůstaly nerozbalené.

(Second Advent Review and Sabbath Herald, October 8, 1867)

V únoru 1864 však onemocněl jejich syn Willie zápalem plic a to vedlo Whiteovy ke zvýšenému zájmu o zdravotní reformu. Z dopisu Jamese Whitea je zřejmé, ţe ještě ten rok navštívili sanatorium Dr. Jacksona:

V měsíci září 1864 jsme já a pí. Whiteová strávili tři týdny ve zdravotním institutu v Dansvillu, N.Y., nazvaném Our Home. Cílem naší návštěvy nebyla naše léčba, protože v té době jsme se těšili lepšímu zdraví než obvykle, ale abychom viděli a slyšeli co možno nejvíce, a byli tak schopni podat mnoha našim přátelům, kteří se o věc zajímají, nějakou definitivní zprávu. (James White, Op. cit. HL, No. 1, p. 12 in Ellen G. White Volume 2 The Progressive Years 1862-1876, page 83) Byla E. G. Whiteová Boţím prorokem? 31
Whiteovi tedy během svého pobytu navštěvovali přednášky Dr. Jacksona a také zkoušeli dodrţovat nějaké dietní změny. Například o své neúspěšné snaze vypustit úplně sůl z jídelníčku píše EGW:

Před mnoha lety, kdyţ jsme byli u Dr. Jacksona, zkusila jsem ji (sůl) úplně vypustit z jídelníčku, protože to obhajoval ve svých přednáškách. (Manuscript Releases vol. 5, p. 402)
Víme, ţe EGW ve svých knihách radí připravovat jídlo pouze s minimálním pouţíváním soli. Uvedený citát má zvláštní význam, protoţe ukazuje, ţe alespoň některé body zdravotní reformy EGW znala a zkoušela ještě před svým viděním.

EGW ujišťuje své čtenáře, ţe i přesto, ţe pobývala 3 týdny na klinice v Dansvillu, její texty o zdravotní reformě nic neovlivnilo:

To, co jsem napsala a týkalo se zdraví, jsem nepřevzala z knih nebo časopisů. Kdyţ jsem dala do souvislosti věci, které mi byly ukázány, s jinými, vyvstala otázka „Viděla jsi časopisy The Laws of Life nebo Water Cure Journal? Odpověděla jsem ne, neviděla jsem ţádný z těchto časopisů. Řekli mi, to co jsi viděla, je shodné s většinou toho, o čem píší. Svobodně jsem mluvila s Dr. Layem a dalšími o věcech, které mi byly ukázány ve vztahu ke zdraví. Nikdy jsem neviděla žádnou práci pojednávající o zdraví. Poté, co mi bylo dáno vidění, se můj manţel začal zajímat o otázky zdraví. Během naší východní cesty obstaral knihy, ale já jsem je nečetla. Můj pohled byl čistý a já jsem nechtěla číst nic, dokud plně nedokončím své knihy. Moje vidění byla zapsána nezávisle na knihách či názorech druhých. (Manuscript Releases vol. 5, pp. 391, 392. - 1967)
Z tohoto citátu je zřejmé, ţe:

1. Lidé si povšimli zřetelných podobností mezi spisy EGW a Dr. Jacksona.

2. EGW připouští, ţe James zakoupil sadu knih o zdraví ještě před tím, neţ zapsala obsah svého vidění.
3. EGW popírá, ţe by četla cokoli na téma zdraví před dokončením svých knih o zdraví.
EGW tvrdila, ţe před zářím 1963 s pracemi Dr. Jacksona neseznámila. Avšak kdyţ v lednu 1863 onemocněli její synové záškrtem, Whiteovi se s pracemi Dr. Jasksona evidentně seznámili. Jejich vnuk Arthur White o tom píše:


Naštěstí - bezpochyby skrze Boţí prozřetelnost - se do jejich rukou dostal, pravděpodobně „výměnou“ za výtisky Review, buď v Yates County Chronicle nebo z nějakého jiné časopisu, který z něho citoval, rozsáhlý článek nazvaný „Záškrt, jeho příčiny, ošetřování a léčba“. Článek byl napsán Dr. Jamesem C. Jacksonem z Dansvillu, N. Y. (Arthur White, Progressive Years, Vol. 2, p. 13.)
Víme tedy dále bezpečně, ţe Whiteovi četli nejméně jeden článek od Dr. Jacksona před tím, neţ EGW měla své vidění zdravotní reformy. Dokonce James White tento článek přetiskl v Review and Herald v čísle ze 17. února 1863.

13. srpna 1863, jeden měsíc před tím neţ James White tvrdil, ţe nemá ţádné informace o Dansville, mu Dr. Jackson napsal omluvný dopis, ţe dodávky jím objednaných knih mají zpoţdění. Zdá se tedy, ţe James psal Jacksonovi někdy v červnu, protoţe v prosinci 1864 tvrdil, ţe o osmnáct měsíců dříve (červen 1863) si v Dansvillu objednal nějaké knihy.

Kdyţ knihy přišly, EGW tvrdila, ţe je ponechala zabalené, ale 12. prosince 1863 poslal poštou James svému nemocnému příteli Ira Abbeymu do Brookfieldu, N. Y. jednu z Jasksonových knih nazvanou Consumption. Vypadá to tedy, ţe knihy byly rozbalené nejméně devět měsíců před tím, neţ měla EGW své vidění! A dále je velmi pravděpodobné, ţe EGW četla článek, který James přetiskl z Laws of Life v Review and Herald 27. října. ( J.C. Jackson, "Which Will You Have, Hoops or Health?", Review and Herald, Oct. 27, 1863)

Závěr:

z uvedených záznamů a citátů je zřejmé, ţe EGW měla značnou příleţitost i čas seznámit se důkladně s publikacemi Dr. Jacksona před tím, neţ publikovala své vlastní články o zdravotní reformě. Jednoznačný důkaz samozřejmě neexistuje, ale je rozhodně k zamyšlení, ţe se načasování i obsah zdravotní reformy z pera EGW tolik podobá učení šířenému Dr. Jacksonem.





Stránka vygenerována za: 1.71 sekundy