Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429566, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 576 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496282
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Naše údajné "zplození" nebeským Otcem.
Vloženo Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 11:36:51 CET Vložil: Tomas

O Bibli poslal oko

Jak tomu rozumět?


Jelikož se zde vyskytlo množství různých názorů a mnozí si vytrvale libují ve svých bludných představách o svém jakémsi údajném zplození nebeským Otcem, pokusím se téma vysvětlit komplexně.

My jsme tvorové, byli jsme tedy Bohem stvořeni.
Tělesně jsme pak byli jako lidé tělesní zplozeni vlastními lidskými rodiči. Jako křesťané jsme pak byli ve křtu znovuzrozeni z vody a z Ducha (J 3,5) do Božích dětí, byli jsme pro zásluhy Krista přijati do zástupů vyvolených pro věčný život s Bohem v nebi.


Přesto někteří zde suverénně tvrdí, že byli zplozeni nabeským Otcem a šermují na důkaz verši (1 Pt 1,3; Jk 1,18) - ovšem verši neoriginálními (verši překladů) a nadto povytrhávanými z kontextu a v důsledku toho i mylně pochopenými.

Přísně vzato nebeský Otec má ve svém božství jenom jednoho (jednorozeného) Syna, zrozeného před všemi věky - což je i součástí Nikajskocařihradského vyznání víry - a což ve smyslu i znamená, že Bůh stojí nad časem, že Bůh je stejný včera, dnes i zítra - znamená to, že vztah plození Syna Otcem je vztahem věčným, vztahem vnitrobožským, že se nejedná o dvě různé bytosti, ale stále o jednu tajemnou vnitřně vztahovou bytost Boha.

My jsme se sice narodili  z Boha, ale nikoli zplozením nebeským Otcem, ale mocí Ducha svatého ve křtu skrze výkupnou oběť Boha - Krista.

Jsme tedy Bohem přijatými dětmi, nikoli zplozenými Otcem (Synem Otce podle Boží přirozenosti je výhradně jenom Kristus), my jsme se stali Božími dětmi darem - "vrozením" - nadpřirozeným pozvednutím naší důstojnosti Bohem nad naši lidskou přirozenost - naroubováním na Krista!


(J 1,12)
Těm však, kteří ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v jeho jméno.




Bůh se stal člověkem, aby se člověk mohl stát Bohem
.

Jak rozumět tomuto?
Ježíš Kristus se narodil jako člověk- potom jako člověk a přitom zároveň i jako Bůh vykoupil lidstvo z hříchů a mocí Ducha svatého nyní stále znovuzrozuje další nové křesťany, kteří v něm vytvářejí společenství jeho mystického těla - společenství církve.
Byli jsme každý ve křtu jako ratolesti naroubováni na vinný kmen (J 15,4-5). Nyní je nám milostí od Boha umožněno přijímat Kristovo tělo a krev - Kristova krev tak proudí i žílami našich těl a vyživuje nás na těle i na duchu. Podobně jako míza kmene vyživuje ratolesti i my "ratolesti" jsme nedílnou součástí "kmene" - Krista a jsme jím vyživováni.

A v tomto obraze, protože Kristus je Bůh, každý z nás se milostí Boha (naroubováním na Boha) sám stal "Bohem", částí Boha (Krista), nedílnou součástí Boha.
Stali jsme se tímto obdarováním nikoli ovšem nějakým dalším Bohem samostatným, ale součástí Boha - Krista - jako údy jeho těla - církve.



(1 Pt 1,3-4)
Požehnaný Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás podle svého velikého milosrdenství znovu zplodil k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých,  k dědictví nezničitelnému, neposkvrněnému a nevadnoucímu, uchovávanému v nebesích pro vás ....


Jak správně rozumět tomuto?
Nebeský Otec nás znovu zplodil vzkříšením Ježíše Krista - zplodil nás k živé naději na věčný život s Bohem.
Hovoří se zde o změně znovuzrozením, ke které u člověka dochází při křtu - naroubováním na Krista při  ponoření spolu s Kristem do jeho smrti a vzkříšení...


Řecky "zplodil" se řekne   "ο πατέρας" ( o patéras - je to stejný výraz jako pro podstatné jméno "otec") .

V řeckém originále Nového zákona však toto slovo budeme na tomto místě hledat marně.
Na tomto místě v řeckém originále se vyskytuje slovo "ἀναγεννήσας" (anagennísas) - což ve smyslu znamená "obrodu či znovuzrození". 


Výraz "znovu zplodil" je tedy na tomto místě jenom interpretací českých překladatelů Bible.
Nutno dodat, že tento překlad zvolili ve svých překladech i četní překladatelé jiní dávno před nimi. Je však třeba správně rozumět smyslu překladu v kontextu celého učení církve.




(Jk 1,18)

On se rozhodl a zplodil nás slovem pravdy, abychom byli jakousi prvotinou jeho stvoření.
Řecký originál:
(βουληθεὶς ἀπεκύησεν ἡμᾶς λόγῳ ἀληθείας, εἰς τὸ εἶναι ἡμᾶς ἀπαρχήν τινα τῶν αὐτοῦ κτισμάτων)


I zde u Jakuba vidíme stopy křestní katecheze.
Jakub hovoří o konkrétním exivalentu Boží milosti  "nového zrození", jež má svůj původ v Božím slově.

Zde použité řecké slovo   (ἀπεκύησεν - apekýisen -
doslova znamená  "vrozeno")   -  je zasazeno  do srdcí kázáním evangelia, které přináší spásu a vírou, která je přijímáním této zvěsti.

Bůh nám tedy podle Jakuba dává nový život   "vrozením"  slova do našeho srdce.



Proto se toto logicky také nazývá znovuzrození a nikoli znovuzplození.

I zde se jedná pořád o stejný proces naroubování člověka na vinný keř - na Krista.


Je tedy možno se stát Božím dítětem i bez přímého zplození nebeským Otcem - a to skrze Syna, pokristěním ve křtu, prostým "vrozením" do Boha jeho milostí.




"Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem." | Přihlásit/Vytvořit účet | 114 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 14:43:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele, Stando, chodím sem už tři roky a všechna tato Tvá poučování jsem četl už mnohokrát. Obdivuji Tvoji vytrvalost. Zřejmě věříš, stejně jako Goebels, že stálým opakováním se ze lži stane pravda. No, nebudu Ti to brát. Škoda času s někým, kdo tu vystupuje, jako kdyby snědl všechnu moudrost.
Ale zaujalo mě to slovo "vrození". To jsi tu za ty tři roky dosud nepoužil, přestože o těchto věcech jsme se bavili mnohokrát. Zajímalo by mě, kde jsi k tomu slovu přišel. To jsi četl nějaké nové pojednání? Nebo jsi na něj přišel sám? No, nevím, ale každopádně tu ještě nikdy nezaznělo. A mě by zajímalo, jak mu rozumíš. Mě totiž nedává žádný smysl. Nechápu, jak se může něco do něčeho vrodit.



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 15:10:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řecky "zplodil" se řekne   "ο πατέρας" ( o patéras - je to stejný výraz jako pro podstatné jméno "otec") .

V řeckém originále Nového zákona však toto slovo budeme na tomto místě hledat marně.
Na tomto místě v řeckém originále se vyskytuje slovo "ἀναγεννήσας" (anagennísas) - což ve smyslu znamená "obrodu či znovuzrození".  


Výraz "znovu zplodil" je tedy na tomto místě jenom interpretací českých překladatelů Bible. 
Nutno dodat, že tento překlad zvolili ve svých překladech i četní překladatelé jiní dávno před nimi. Je však třeba správně rozumět smyslu překladu v kontextu celého učení církve.

Z toho, co píšeš, předpokládám, že jsi pochopil smysl kontextu NZ lépe než všichni čeští překladatelé a že také umíš líp řecky než oni.
No, sebevědomí Ti nechybí. To musím uznat.
Já jsem v řecko-českém slovníku od Součka našel, že to slovo znamená znovuzplození. Ale i kdyby se mýlil, jaký rozdíl vidíš mezi znovuzplozením a znovuzrozením? Může se něco znovuzrodit aniž by to bylo znovuzplozeno?
A jak vysvětlíš Pavlovo prohlášení, že kdo nemá Ducha Kristova, ten není jeho?

 Je však třeba správně rozumět smyslu překladu v kontextu celého učení církve.

Tím zřejmě myslíš tu vaší řkc. Já radši rozumím kontextu NZ, protože to je pro mě jediné správné učení církve. A toto učení vydává o znovuzrozených svědectví, že se narodili z Boha a jsou tudíž Boží synové. Jan 1,13
Texty NZ musí být ve své podstatě jednotné. Nemůže jeden výrok potírat druhý i když je použito jiné slovo, nebo jiný příměr. Skutečnost té výpovědi musí být stejná.
Kromě toho, nikde v NZ nečtu, že bychom byli adoptivní děti. Ti, co se skutečně znovuzrodili, mají stejného ducha jako Ježíš a budou mít i stejné tělo. O tom vypovídá celý NZ.




Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 16:16:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť je to jasné, že mezi námi - Božími dětmi a mezi Ježíšem Kristem je velký rozdíl....



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 17:39:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už jsem to někde slyšel, myslím, že se to nazývá učení o adopci.

Kdo chce, nechť se tím zabývá. Je to však jen lidské učení a když mu to pomůže v lásce a následování Krista - obrazu Božího - , tak je na dobré cestě. Ale jinak to člověk potřebuje jen jako třešničku na dortu.



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:00:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylina je proti mě natolik zaujatý, že vždycky musí protestovat. Ale zlost mu nedává správně mířit.


Karle (a Toníku), kdyby někdo z vás byl zplozen nebeským Otcem, byli byste na roveň Kristu. Nebyl by zde už jenom jeden vinný kmen, ale byl by zde už podle vás asi celý vinohrad!




Však jedině Kristus (jednorozený Syn) je oním vinným kmenem - a my všichni ostatní jsme byli na tento kmen jenom naroubováni. Nikoli zplozeni nebeským Otcem jako je Kristus, ale byli jsme naroubováni - vrozeni v Krista ve křtu.


Karle a Toníku, nejste vinným kmenem, jste každý jenom nepatrnou větvičkou, zcela závislou na výživě z kmene.


Toníkův omyl:
... " Zplození znamená existenci nového jedince a ještě ke všemu mimozemšťana. Proto také když se člověk narodí znovu, je všechno učiněno nové."....

Nikoli zplození, ale vrození, naroubování již existujícího jedince na Krista, na Božího Syna. Toník se domnívá, že člověk se nemůže narodit bez zplození - ale člověk se klidně může znovuzrodit bez zplození!  Protože se neznovuzrozuje sám, ale je znovuzrozen darem za Kristovy zásluhy.

Občanem nějakého státu se člověk stává buď přirozeně narozením  z občanů státu, nebo také může občanství získat třeba i v dospělosti. 

Občanem nebeské vlasti se podle přirozenosti narodil jedině Kristus. Nikdo jiný.

Všichni ostatní lidé bez výjimky se rodí jako lidé tohoto světa a dostali nebeské občanství darem až později  - za Kristovy zásluhy..


Nové narození - ano!
Nové zplození - nikoli!



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 18:21:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, doporučuju přečíst si Wittgensteina. Můj nejoblíbenější filozof. Jak to souvisí s tématem ? Je to otázka jazyka. Pokud předem nedefinujete obsah pojmů, které používáte, neshodnete se nikdy. Jako např. "zplodit" atd. Každý prostě ta slova chápete trochu v jiném významu. Tedy "zlodit" jako spojit spermie s vajíčkem a počít, nebo "zplodit" ve spirituálním slova smyslu. GS je plné takových diskusí, které nemohou dojít argumentačně k nějaké syntézi - teologie je věda jako každá jiná a bez definice pojmů, které používáte apriori, se nehneme z místa.



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 19:45:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
J 1:12:13 Těm však, kteří Ho přijali, dal pravomoc stát se Božími dětmi, těm, kteří věří v Jeho jméno. Ti se nenarodili z krve ani z vůle těla ani z vůle muže, nýbrž z Boha.

Rozdíl mezi narozením z (znovuzrození) a přijetím za (adopce) je zcela zásadní v tom, že dítě narozené z Otce má Otcův život, kdežto adoptovaný syn Otcův život nemá, neboť jeho otcem je někdo jiný.
Bible jasně zjevuje na mnoha místech, která tu byla mnohokrát citována, že Boží děti jsou Božími vlastními dětmi, narozenými z Boha, Ducha, který obživuje jejich ducha a ony mají Boží život, který v Kristu coby Synu přijaly, aby Jím žily. Kdyby Boží život neměly, nemohl by platit ani nejznámější verš Nového zákona - J 3:16

Kdo říká, že Boží děti jsou jen adoptované, svědčí o tom, že nezná Písmo a jeho moc, že nevěří Bohu a takový se Bohu líbit nemůže stejně jako, že ani Božím dítětem není, protože v sobě nemá to svědectví Ducha.

Tož tak.



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 08:54:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Stando.

  Píšeš dobře vaše "údajné zplození". Pokud jde o mne, tak jsem nikde v diskuzi o vašem zplození Otcem nepsal. Pokud chci něco vědět o vás, co vy žijete, jak si vy věci vykládáte, tak se místo psaní o vás ptám. Pokud by ses někdy chtěl něco dozvědět o lidech, kteří žijí něco jiného, než vy, zkus to udělat podobně: Místo toho, aby sis o druhých vymýšlel to, co není pravda, zeptej se jich. Jsou lidi, kteří ti rádi odpoví na to, co žijí a co zažili a můžeš se tak dovědět něco, co neznáš a s čím nemáš zkušenost.


  Pokud rozumíš, že jste nebyli zplozeni nebeským otcem, tak tomu rozumíš dobře a nemám důvod ti oponovat. 


  Vrátil bych se vedle k diskuzi, ze které jsi utekl a rád bych se tě na tvůj život zeptal. Psal jsi tam:

"Učení katolické církve je ovšem jenom jedno a můžeš se o jeho skutečné podobě přesvědčit ve 2865 podrobně rozebraných bodech katolické věrouky, uvedené v katechismu." jindy zase že "celé učení římskokatolické církve je plně obsaženo v katechismu" a podobně. 

  Ponechme teď stranou to, že tvůj pohled na ŘKC učení je velmi zploštělý ( součástí ŘKC učení jsou také různá dogmata, vyhlášení koncilů, různá zjevení, vyučování papeže a další věci) a můžeme vycházet z toho, jak si ŘKC učení představuješ.


  Dál jsi v té diskuzi psal:

Nikdo se však po právu nemůže nazývat římským katolíkem, pokud v čemkoli věří jinak, než jak učí katechismus.
  

Slovo se stalo tělem, abychom měli „účast na božské přirozenosti“ (2 Petr 1,4): „Vždyť to je důvod, proč se Slovo stalo člověkem a Boží Syn synem člověka: aby se člověk stal Božím Synem tím, že vstoupí do společenství se Slovem a dostane tak božské synovství.“ „Vždyť Boží Syn se stal člověkem, aby nás učinil Bohem.“ „Jednorozený Boží Syn, chtěje nás učinit účastnými svého božství, vzal na sebe naši přirozenost, aby, když se stal člověkem, z lidí učinil bohy.“

  To "vás" by mělo být i o tobě, ne?

  Jestli jsem tě dobře pochopil, tak věříš "stejně" jako je to v katechismu. Pochopil jsem tě dobře?
  Jestli jsem tě dobře pochopil, tak teď nejsi Bůh s velkým "B". Pochopil jsem tě dobře?


Jistěže nejsem Bůh, to je snad každému jasné i bez této otázky.

  Psal jsi to boldem, tak je to pro tebe asi důležité? Teď zase píšeš:

A v tomto obraze, protože Kristus je Bůh, každý z nás se milostí Boha (naroubováním na Boha) sám stal "Bohem", částí Boha (Krista), nedílnou součástí Boha.

  Teď tedy k tomu, co by mne zajímalo a rád bych znal odpověď.

  Jsi nebo nejsi teď ten Bůh s velkým "B" podle vašeho katechismu?
  Jsi teď bůh s malým "b"  podle vašeho katechismu?
  Pokud teď nejsi bůh nebo Bůh, co z tebe udělá boha nebo Boha, případně kdy se z tebe stane bůh?

  Jsou ty otázky nějak složité nebo nepochopitelné, že na ně neodpovídáš a utíkáš od odpovědi k nějakým sáhodlouhým povídačkám? Ty jsou sice také zajímavé jako úhybný manévr, ale mne by spíše zajímala opověď na otázky, které jsem ti dal.

  Toník



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 19:47:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/

  Ahoj Stando.

  Teď k tématu článku. Píšeš to boldem, asi je to pro tebe důležité. Protože čtu tvoje příspěvky, ptal jsem se tě, jestli je nějak důležité to, že jste nebyli zplozeni, zajímalo mě to.



Požehnaný buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás podle svého velikého milosrdenství znovu zplodil k živé naději vzkříšením Ježíše Krista z mrtvých, k nepomíjejícímu, neposkvrněnému a nevadnoucímu dědictví zachovanému v nebesích pro vás, kdo jste Boží mocí střeženi skrze víru ke spasení připravenému, aby bylo zjeveno v posledním čase. 
- a protože mají stejného Otce v nebi, jsou navzájem bratři. Tento nadpřirozený život nepochází od otce tělesného, ale od samého Boha, prostřednictvím nauky evangelia.

 "Nepomíjivé semeno, plodivá síla, je totéž, jako životní síla 1 J 3,9. Tato životní síla nás zplodila jako Boží děti.

  Před čtyřmi lety vás "zplodila životní síla jako Boží děti" a teď najednou jste "se sice narodili z Boha, ale nikoli zplozením nebeským Otcem". A to, že jste nebyli zplozeni zdůrazňuješ boldem, abychom si toho všimli, jestli jsem tě pochopil.


  Co se prosím tě za ty čtyři a kus roku u vás změnilo? 

  Máte nové učitele? 

  Nebo ses jako obvykle zamotal do svých kliček a smyček, které si tu na sebe pleteš?



Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 23. prosinec 2015 @ 17:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koloským 2,8: Dejte si pozor, aby vás někdo nesvedl prázdným a klamným filozofováním, založeným na lidských bájích, na vesmírných mocnostech, a ne na Kristu.

Koloským 2,10 ...9 V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
  • 10 v něm jste i vy dosáhli plnosti. On je hlavou všech mocností a sil.
  • 11 V něm jste obřezáni obřízkou, která není udělána lidskou rukou; obřízka Kristova je odložením celého nevykoupeného těla.
  • 12 S Kristem jste byli ve křtu pohřbeni a spolu s ním také vzkříšeni vírou v Boha, jenž ho svou mocí vzkřísil z mrtvých.
  • 13 Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
  • 14 Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.
  • 15 Tak odzbrojil a veřejně odhalil každou mocnost i sílu a slavil nad nimi vítězství. 
 Byl jsi vzkříšen spolu s Kristem? Víš to, anebo tomu jen věříš? Patříš pouze do potomstva prvního Adama? Nebo víš, že jsi potomkem posledného Adama?
 Máš ve svém nitru Ducha Kristova, který ti svědčí, že jsi probuzen k životu apolu s Kristem?
Co tě znám, tak silně pochybuji, že jsi schopen poctivěm, upřímně a pravdivě odpovědět na tyto otázky. Kdyby jsi totiž znal odpovědi, nikdy by jsi nemohl psát taková slova a věty jaké tady píšeš.




Re: Naše údajné &quot;zplození&quot; nebeským Otcem. (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 10:08:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 1: 9 -14 
  9 Bylo tu pravé světlo, které osvěcuje každého člověka; to přicházelo do světa. 
10  Na světě byl, svět skrze něj povstal, ale svět ho nepoznal. 
11  Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali. 
12  Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. 
13 Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha
14  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy. 

Kraličtí:
9 Tenť byl to pravé Světlo, jenž osvěcuje každého člověka přicházejícího na svět. 
10 Na světě byl, a svět skrze něho učiněn jest, a svět ho nepoznal. 
11 Do svého vlastního přišel, a vlastní jeho nepřijali ho. 
12 Kteříž pak koli přijali jej, dal jim moc syny Božími býti, totiž těm, kteříž věří ve jméno jeho, 
13 Kteřížto ne ze krví, ani z vůle těla, ani z vůle muže, ale z Boha zplozeni jsou. 
14 A Slovo to tělo učiněno jest, a přebývalo mezi námi, (a viděli jsme slávu jeho, slávu jakožto jednorozeného od Otce,) plné milosti a pravdy. 

To je první vzkříšení ( zplození)  našeho ducha  nebeským Otcem   k smělé  jistotě (věčného života) tedy  spasení v  radostné  naději .
Den Páně -  2. vzkříšení ( zplození)  proměna Božích synů  do nesmrtelných těl (jaké každému Otec určil) - proměna  do Slávy  =  Spása  ,  věčnost.

Zachovat a věřit že máme život věčný,  je pro nás  to nejdůležitější Boží  přikázání.Pokud  tím pohrdáme a nevěříme, pohrdáme Bohem a  Jeho drahou  krví:


J 3,15 Aby každý, kdož věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný.
J 3,16 Nebo tak Bůh miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, kdož věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný.
J 3,36 Kdož věří v Syna, má život věčný; ale kdožť jest nevěřící Synu, neuzříť života, ale hněv Boží zůstává na něm.
J 5,24 Amen, amen pravím vám: Že kdož slovo mé slyší, a věří tomu, jenž mne poslal, máť život věčný, a na soud nepřijde, ale přešelť jest z smrti doživota.



Stránka vygenerována za: 0.84 sekundy