Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 532 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483821
přístupů od 17. 10. 2001

S úsměvem: Matematický model svatosti
Vloženo Sobota, 31. leden 2004 @ 14:51:54 CET Vložil: Bolek

Zajímavosti poslal Aleš Franc

Matematický model svatosti Matematické (teoretické) modely se běžně používají ve vědních disciplínách i v technické praxi ke zkoumání některých vlastností skutečných objektů či dějů, které modelují (napodobují). Tyto modely se používají proto, že experimentování s nimi je obvykle mnohem levnější a rychlejší než s modelem skutečným, nebo nám mohou pomoci objasnit nové souvislosti, které je jiným způsobem prakticky nemožné zkoumat.

Je nutné ovšem zdůraznit, že se jedná pouze o modely, které napodobují skutečnost, a proto je nutné takto získané závěry přijímat s jistou dávkou opatrnosti a je třeba důkladně porozumět teorii a zjednodušením na kterých je daný model postaven. Dále popisovaný model svatosti (resp. hříšnosti) je sestaven se záměrem objasnit pouze některé souvislosti. Pro získání úplného obrazu svatosti je nezbytné čerpat i z jiných zdrojů. Pro účely následujícího výkladu si definujeme svatost velmi jednoduše jako převrácenou hodnotu hříšnosti určité osoby: s = 1/ h . Nyní je nutné ještě nějakým způsobem popsat tuto zmíněnou hříšnost. Pro jednoduchost ji vyjádříme jako sumu všech hříchů, které zkoumaná osoba spáchala od počátku svojí existence do současnosti (je možné určitým kategoriím hříšných skutků přiznat větší váhu vynásobením určitým koeficientem, ale to nic nezmění na smyslu dalších úvah), takže hříšnost potom bude poměrně vysoké, ale konečné reálné číslo vždy vyšší než 1 pro toho, kdo alespoň jednou zhřešil – to je nesmírně důležité východisko: h = {0,1,2……..N}. Na následujícím grafu je znázorněna posloupnost hodnot svatosti s v závislosti na určité množině možných hodnot hříšnosti h (jedná se o hyperbolickou závislost):   Z tohoto grafu je vidět, že se vzrůstající hříšností se neustále zmenšují rozdíly ve svatosti příslušné osoby (rychle se blíží k nule). Řekněme například, že hříšnost nějaké konkrétní osoby činí 100 000 (třicetiletá osoba při průměrném počtu 10-ti hříchů denně), potom její svatost „s“ bude 0,00001. Vyneseme-li tuto hodnotu do tohoto grafu spolu s jejím okolím, získáme následující obrázek: Z tohoto obrázku již není patrný žádný rozdíl ve svatosti i mezi osobami s velmi rozdílnou hodnotou hříšnosti (je prakticky nulová v celém zkoumaném rozsahu). Takto postavený model svatosti signalizuje, že prakticky neexistuje rozdílu ve svatosti i mezi velmi různě hříšnými lidmi. Pokud chceme, můžeme zkoumaný interval jakkoli rozšiřovat nalevo i napravo a dojdeme ke stejným závěrům. Pokusme se nyní odhadnout, kolik činí hříšnost u Satana. Písmo nám o něm svědčí, že je stvořením, čili má nějaký počátek a také o něm z Písma víme, že není nesmrtelný (to je jedině Bůh). To znamená, že je nějakým způsobem omezený – není nekonečný, a tedy nutně bude jeho hříšnost konečné číslo, jakkoli nepředstavitelně veliké. Pro účely tohoto výkladu si definujeme Satanovu hříšnost číslem 1024 (pro představu – velmi přibližně odpovídá součtu hříšností všech lidí co kdy žili na Zemi krát jedna miliarda). Pokud se pokusíme tuto hodnotu vynést do grafu, obdržíme následující obrázek: Vidíme, že všechny lidské osoby se v  tomto grafu „smrskly“ do jediného bodu v okolí nuly. Také je vidět, že se svatost průměrného člověka se nijak neliší od svatosti Satana (je také nulová). Ale kde je v našem grafu místo pro Boha a všechny svaté, ty jimž bylo odpuštěno? Víme, že Kristova krev nás dokonale očišťuje od našich hříchů a tak hříšnost všech svatých i Boha samotného musí být nulová. Ale už děti na 1. stupni základní škole se učí, že nulou dělit nelze. Vyšší matematika však zná pojem limita, kdy se říká, že pokud se v nějakém výrazu (vzorci) číslo, kterým dělíme blíží k nule tak, se hodnota tohoto výrazu blíží k nekonečnu. Pokud se pokusíme tento závěr vynést do grafu, tak si musíme nakreslit imaginární dvourozměrný prostor následovně : V tomto fiktivním dvourozměrném prostoru existují pouze tři možné místa výskytu a to jsou obě nekonečna na ose „s“ a „h“ a bod v průsečíku obou os. V důsledku své konečnosti budou všechna čísla mimo nekonečen ležet právě v tomto bodě, lhostejno jak veliká (půl nekonečna je zase nekonečno). Již dříve jsme ukázali, že i Satanova hříšnost je konečná a z toho vyplývá, že jakékoliv stvoření, které byť jen jednou zřešilo, a i sám Ďábel jsou z Boží perspektivy ve stejné pozici. Není totiž rozdílu, jak říká Písmo. Jakkoli se tento matematický průkaz duchovního zákona možná zdá být grotestkní a neskutečný, nic to nemění na pravdivosti poznání, že Boží svatost je absolutní a nesnese ve své přítomnosti nic nečistého. Vždyť právě proto musel Boží Syn být obětován.   Martin Babák


"Matematický model svatosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Matematický model svatosti (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Sobota, 31. leden 2004 @ 19:45:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matematiku mám velmi rád, a proto tento článek považuji za dobrý nápad od autora. Je zcela vystihující.



Re: Matematický model svatosti (Skóre: 1)
Vložil: Krytyk v Pondělí, 02. únor 2004 @ 10:33:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Matyku nesnáším ale toto je spíš sranda ne? :-))



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy