Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 515 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492658
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? )
Vloženo Sobota, 08. květen 2004 @ 11:30:25 CEST Vložil: Bolek

Dotazy čtenářů poslal Frantisek100

Vážení, poraďte, prosím ! Co si myslíte o násilí v Bibli, za kterým jako původce stojí údajně Bůh ? Např. Izaiáš 13 kapitola, kde se píše dokonce o zabíjení dětí a znásilňování žen. Tyto činy hněvu měli provádět ti, kteří k tomu byli Hospodinem posvěceni a vybráni.

Není to jediný příklad z Bible, kdy je popisováno strašlivé násilí nařízené Hospodinem. Lze věřit, že toto je Slovo Boží ? Jaké máte pro takové jednání vysvětlení ? Nejsou tak podvědomě dány podněty k náboženské agresivitě všeho druhu a přetvářce ? Nikdo na to neumí dát jasnou odpověď a považují vás pak za odpadlíka víry, že vůbec si troufnete takto uvažovat? Věřím v Boha a mám ho rád, a právě proto nemohu pochopit a uvěřit, že by používal stejné metody a způsoby jako nepřítel Boží. Nechápu to . Mé víře toto násilí vadí a zvláště, když ho pak vidím i dnes u věřících…..


"Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? )" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Laradai v Pondělí, 10. květen 2004 @ 16:13:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravdou zůstává, že Bible nic neskrývá. Ti, kteří prošli stránkami Písma, nejsou ani okrášleni ani omluveni. Boží slovo nezakrývá opilost Noe, Abrahamův podvod, Davidovo cizoložství nebo Petrovu zbabělost. Pro koho není šokující, že Lotovy dcery opily svého otce, aby otěhotněly? Mohli bychom poukázat na desítky činů, které sami odsuzujeme. Bůh odsuzuje hřích všude, kde hřích vládne, a nešetří ani hrdiny víry.

Nejoblíbenějším terčem skeptiků je Bůh Starého zákona. Je nazýván krutým, krvežíznivým a pomstychtivým. Mnozí nechápou, jak mohl dobrý Bůh dát příkaz Izraelitům vyhubit Kananejské, jak o tom můžeme číst v šesté kapitole knihy Jozue. Kritici se pozastavují nad tím, že Hospodin vydal na smrt ostřím meče muže, ženy, mladíky i starce, též skot a brav i osly. Jen stříbro, zlato, bronz a železné předměty se staly pokladem Hospodina. Z celého Jericha zůstala naživu jen nevěstka Rachab a její čeleď. Město se vším všudy vypálili. Jozue a jeho bojovníci poslouchali Hospodinovy příkazy a Bůh jim vydal bez boje celé město. Pro přirozeného člověka je nemyslitelné, že by Bůh lásky mohl vydat takový rozkaz. Problém je v tom, že přirozená mysl odmítá věřit, že Bůh je spravedlivý stejně tak jako milosrdný, že nejen odměňuje spravedlnost, ale také trestá bezbožnost. V případě Kananejských Bůh provedl nutný zásah operativním zákrokem v případě zhoubné morální nemoci. Poslední dvě století před příchodem Krista byla náboženská kultura Palestiny nepopsatelně zkorumpována. Archeologické vykopávky tuto skutečnost opakovaně potvrdily. A jen úplné zničení této kultury mohlo zachovat hebrejskou víru.

Bůh musel často užívat drastické zákroky na lidské rase, aby ji zachránil od sebezničení. Bůh vyvolal nebo dopustil mnohé války pro tentýž důvod. Zkusme si představit, jak by vypadal svět dnes, kdyby Hitler nebo jemu podobní vyhráli druhou světovou válku. Svět by byl pod nepředstavitelnou barbarskou tyranií a místo desítek miliónů obětí by jich byly sta milióny.

Ovšem ti, kteří odmítají biblické učení o soudu, nebudou souhlasit s tím, že by Bůh mohl vzplanout hněvem. Většina lidí trvá na představě mírného Boha, stejně tak jako chtějí mírné soudy a soudce, mírné zákony a nízké rozsudky. Ale Bůh není ovládaný lidskou sentimentalitou. Bůh je láska, ale je také přísný a nestranně spravedlivý vládce vesmíru. V době, kdy použil Izrael ke zničení Kananejských, vykonával soud na beznadějně zlých a nemravných lidech. Každá jednotlivá biblická událost připomíná vše, co Bůh učinil v minulosti a biblická proroctví zjevují, co udělá v budoucnosti, nejen v oblasti Izraele, ale i to, jak bude jednat s národy celého světa i světem samotným.

Pro Ježíše nebylo obtížné sloučit starozákonního přísného Boha s Bohem Otcem, kterého přišel ukázat světu. Často kázal o Božím soudu. Přečtěte si 24. kapitolu Matouše, nebo Janovo zjevení, chcete-li vidět, jak Bůh jedná s rebelií a neposlušností. Ovšem, je snadno pochopitelné, proč lidé odmítají soudnou stránku Bible, ale na neštěstí pro pochybovače, jejich popírání nic nezmění. Když odmítají zničení Kananejských, uvidí, jakou očistou lidstvo projde v době zjevení Ježíše Krista.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 10. květen 2004 @ 18:56:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bohužel tomu stále moc nerozumím. Ochránit hebrejský národ způsobem, kdy lidé se chovají tak, že porušují přikázání Boží např. nezabiješ atd., to nepůsobí moc božsky. Proč Bůh zvolil způsob, který se stal vzorem pro různé náboženské válečníky ? To nechápu. Vždyť v případě Noe seslal na svět potopu a na Sodomu oheň. Ale používat lidi, aby se z nich stali zabijáci ? Aby i kradli a znásilňovali ? To je jen hřích v nejhorší podobě a nic Božského zde není. Nedovedu si představit, že bych se stal tím vyvoleným, který by dostal takový úkol. Asi bych ho odmítnul a tudíž se postavil proti Bohu. Jaký smysl má pak Boží Desatero ?

A katastrofická vize ve Zjevení v Novém Zákoně je rovněž plna strašného násilí. Hrůza.
Nevím, jak věřit v Boží spravedlnost ! Nevím!
Jen ve 20. století existovalo hrozně moc utrpení a násilí. Nakonec se asi Hebrejcům vrátilo to, co sami kdysi jejich předkové páchali. Možná to není náhoda. Ale násilí a utrpení seslané na lidi takovým způsobem, že jiní vyvolení lidé toto násilí páchají a mají k tomu od Boha požehnání, je absurdní a bez logiky.

Stačí se dnes podívat na dnešní svět a na to, jak se chovají politici, kteří jsou přesvědčeni, že jsou Bohem vyvolení a obrácení.

Bože, kde jsi, prosím !!!!! Kde dělám chybu ? Copak je hříchem se ptát?



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 10. květen 2004 @ 21:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Františku,

já opravdu věřím, že můžeme věřit všemu, co je psáno v Bibli. Je však asi lepší tomu nevěřit než, aby Ti to mělo klást překážku při cestě za Bohem. Já vím, že dnes v době milosti, už po nás Bůh nic podobného chtít nebude, a tak můžeš být klidný.

Pro mě jsou podobné příběhy užitečné k tomu, abych mohl více poznávat Boha a Jeho jednání. Problém je asi v tom, že si Boha zahalujeme do našich vlastních představ a nemusí být jednoduché se od nich oprostit. Různé podobné pasáže v SZ i NZ nám jasně ukazují na to, jak velmi závažným problémem je lidský hřích, a že Boží varování je třeba brát vážně. Kdyby problém lidské neposlušnosti nebyl tak závažným, tak by asi Bůh nenechal obětovat svého Syna.

Také je třeba mít na mysli, že Bůh celé dějiny vidí poněkud z jiné perspektivy než my (z věčnosti) a tedy, že utrpení na Zemi popisované v SZ se ve srovnáním s věčným utrpením popisovaném v NZ stává relativně 'menším' zlem, ale zároveň je důrazným varováním hříšnému.

V žádním případě si nemyslím, že bych Tě svojí odpovědí mohl jakkoliv uspokojit, sám si Bibli umím docela dobře představit bez těchto pasáží. Ale když už tam jsou, tak se snažím si z nich odnést maximum, neboť věřím, že každým takovým příběhem nám Bůh něco může nebo chce sdělit.

Přeji Ti mnoho Božího pokoje při hledání pravdy,

wollek



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: RomanH v Úterý, 11. květen 2004 @ 10:35:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já jsem přesvědčen, že platí verš Ř6:23:
"Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.!¨"
Podle mne není rozhodující jakou má ta smrt formu. Ve starém zákoně je spousta příběhů o násilné smrti,
ale já si myslím. že člověk který nevydal život Ježíši a zemřel stářím neskončí o mnoho lépe, ale naopak hůř, vždyť je psáno:
Lukáš 10:
10 Když však přijdete do některého města a nepřijmou vás, vyjděte do jeho ulic a řekněte:
11 Vytřásáme na vás i ten prach z vašeho města, který ulpěl na našich nohou! Ale to vězte: Přiblížilo se království Boží´.
12 Pravím vám, že Sodomě bude v onen den lehčeji, než tomu městu.

Já si taky myslím, že je to otázka časové perspektivy. To, že se nepodařilo Izraeli dobýt celou zaslíbenou zemi,
možná znamenalo, že pár desítek tisíc lidí bylo ušetřeno, ale během několika tisíc let jich v důsledku toho zemřelo
díky neustalým bojům mnohem víc. Stačí se jen podívat jak jsou vychováváni dnešní mladí Palestinci, když se učí básničky Ramondy Tailové, Arafatovy tchýně: „Chci ochutnat játra židovského vojáka, zavrtat své zuby do Židova masa...“

Já myslím, že je důležité co řekl Pán v L13:
1 Právě tehdy k němu přišli někteří se zprávou o Galilejcích, jejichž krev smísil Pilát s krví jejich obětí.
2 On jim na to řekl: "Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než ti ostatní, že to museli vytrpět?"
3 Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni podobně zahynete.
4 Nebo si myslíte, že těch osmnáct, na které spadla věž v Siloe a zabila je, byli větší viníci než ostatní obyvatelé Jeruzaléma?
5 Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete."



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: blabla1989 (blabla1989@seznam.cz) v Středa, 12. květen 2004 @ 06:25:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mrzí mě, že se nikdo Františkovi nesnaží vysvětlit 13. kapitolu Izaiáše.
Pokusím se o to já, je třeba si uvědomit, že se v tomto případě nejedná o výzvu k násilí, ale o jeden z prorockých výroků proti pronárodům. Tento výrok je vyřčen proti Babylonii skrze proroka Izaiáše a to za situace, kdy sám tento prorok je zajatcem v Babylóně. Je to situace, kdy velká část judejců byla povražděna podobným způsobem, jako v tomto výroku proti Babylónu.
Přitom i Babylón byl v určitém smyslu "božím pomazaným", když plenil Judeu, ale z jiných částí Písma, plyne, že Bůh si ke svým soudům používá různé "vykonavatele", ale to ještě neznamená, že jim nařizuje či schvaluje jejich praktiky. Navíc, to, že Izaiáš vyřkl tento výrok, bylo jednak nadějí pro židovský národ, že na ně Bůh nezapomněl a jednak i varování pro babylóňany, kteří měli čas k pokání.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Středa, 12. květen 2004 @ 20:52:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
blabla1989: Díky, že jsi Františkovi vysvětlil zmiňovanou 13. kapitolu. Nestudoval jsem souvislosti a ani to nepovažoval za podstatné, protože znám jiné části Písma, které takto jednoduše asi vysvětlit nepůjde a faktem zůstává, že lidé byli (viděno našima očima) tvrdě trestáni za hřích. Například následující:

Ex 32:19  Když se Mojžíš přiblížil k táboru a uviděl býčka a křepčení, vzplanul hněvem, odhodil desky z rukou a pod horou je roztříštil.
20  Pak vzal býčka, kterého udělali, spálil jej ohněm, rozemlel na prach, nasypal do vody a dal Izraelcům pít.
21  Áronovi Mojžíš řekl: "Co ti tento lid udělal, že jsi naň uvedl tak veliký hřích?"
22  Áron odvětil: "Nechť můj pán tolik neplane hněvem! Ty víš, že tento lid je nakloněn ke zlému.
23  Řekli mi: »Udělej nám boha, který by šel před námi. Vždyť nevíme, co se stalo s Mojžíšem, s tím člověkem, který nás vyvedl z egyptské země.«
24  Řekl jsem jim: Kdo má zlaté náušnice, ať si je strhne a donese mi je. Hodil jsem to do ohně, a tak vznikl tento býček."
25  Mojžíš viděl, jak si lid bezuzdně počíná; to Áron jej nechal počínat si bezuzdně ke škodolibosti jejich protivníků.
26  Tu se Mojžíš postavil do brány tábora a zvolal: "Kdo je Hospodinův, ke mně!" Seběhli se k němu všichni Léviovci.
27  Řekl jim: "Toto praví Hospodin, Bůh Izraele: Všichni si připněte k boku meč, projděte táborem tam i zpět od brány k bráně a zabijte každý svého bratra, každý svého přítele, každý svého nejbližšího."
28  Léviovci vykonali, co jim Mojžíš rozkázal; toho dne padlo z lidu na tři tisíce mužů.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 12. květen 2004 @ 21:43:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, moc vám všem děkuji.
Já nad tím hodně přemýšlím a stále mnoho věcí nechápu. Náš Bůh a Stvořitel v nebi, kde došlo ke vzpouře vůči Bohu, nepoužil metodu okamžité likvidace a agrese nepřítele Božího, ale seslal ho z nebe na zemi. Přemýšlím nad Boží povahou a Bůh, který ve svém Desateru vydal zákon „Nezabiješ “ se jím také sám řídí. Při vzpouře v nebesích mohl satana okamžitě zničit. Neudělal to. Proč? Celá historie lidstva je v podstatě pro celý vesmír obrovským důkazem toho, jak obludný a hrozný je hřích a kam vede vzpoura proti Bohu. Původcem hříchu je satan a Bůh ho hned nezničil, ale vyčkává, až budou důkazy pro Něho tak pádné, aby ho mohl zlikvidovat, aby žádná bytost na zemi i na nebi nemohla pochybovat o Boží spravedlnosti. Dalším příkladem je Kain, první vrah. Když zabil Ábela, Bůh nechal Kaina žít. Cituji Bibli 1 Moj.4.15-16 „Ale Hospodin řekl: „Nikoli, kdo by Kaina zabil, bude postižen sedmeronásobnou pomstou.“ A Hospodin poznamenal Kaina znamením, aby jej nikdo, kdo ho najde, nezabil. Kain odešel od tváře Hospodinovy a usadil se v zemi Nódu, východně od Edenu“ Tak mi napadá. Kain byl vrah, a přesto ho Bůh nezabil, ale chránil. Vražda odporuje Boží povaze. Příčí se mi tvrdit, že by Bůh vyzýval hříšné lidi ( i když to byli jeho vyvolení), aby vraždili, znásilňovali, kradli, loupili apod. I když to bylo vůči pohanským národům. Podle Bible jsme všichni bratři. Mám pocit, že nejsme schopni tato místa v Bibli správně vysvětlovat. A bojím se Bohu přisuzovat vlastnosti krutého mstitele. Vždyť Bůh je láska.




Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: RomanH v Středa, 12. květen 2004 @ 22:27:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všechny,
v bibli je psáno, že Satan byl vrah a lhář od počátku. Já si myslím, že tím, že učinil
Bůh člověka stvořením svobodným, musel mu dát taky alternativu k životu s ním.
Tam, kde člověk nemá alternativu volby, nemá ani svobodu.
Taky Bůh, pokud chce být svatým a spravedlivým musí stvořit bytost , která taková není, jinak by vlastnosti jako svatost a spravedlivost neměli žádný smysl.
Vražda sice odporuje Boží povaze, ale rozsudek smrti ne. Můžeš se podívat třeba na Potopu. Tam Bůh nechal utopit všechny, kromě Noeho a jeho rodiny. Stejně tak je Izajáš 13 kapitola je rozsudek nad Bybylonem.
Píšeš dále o přikázání nezabiješ, ale když ho někdo porušil a zabil úmyslně člověka, byl taky odsouzen k trestu smrti.
Bůh je sice absolutní láska ale je taky absolutní spravedlnost, a pokud by Bůh odpustil někomu jeho hřích, aniž za něj zaplatil smrtí, nebyl by absolutně spravedlivý.
A proto chválím Pána, za to , že spolu s ním jsem mohl zemřít na kříži. Vždyť ten, kdo zemřel, je vysvobozen z moci hříchu.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 13. květen 2004 @ 09:39:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já nad tím hodně přemýšlím a stále mnoho věcí nechápu. Náš Bůh a Stvořitel v nebi, kde došlo ke vzpouře vůči Bohu, nepoužil metodu okamžité likvidace a agrese nepřítele Božího, ale seslal ho z nebe na zemi. ... Při vzpouře v nebesích mohl satana okamžitě zničit. Neudělal to. Proč?

Je to zajímavá otázka. Bible asi přímou odpověď nedává, ale z celého kontextu věřím, že je to asi takto:

Bůh tvořil živé bytosti, které by sám miloval a myslím, že toužil i po tom, aby ony milovali Jej.
Jelikož láska se nedá nijak vynucovat, jinak by to už nebyla láska, dal jim možnost volby, zda budou následovat a milovat svého Stvořitele, nebo se vůči Němu vzepřou. Některá stvoření se skutečně vydala svojí cestou vzpoury a Bůh měl dvě možnosti: zničit taková stvoření hned, anebo nechat situaci v tom stavu, jak to známe dnes.

Problém je v tom, že kdyby každého, kdo se vzepře Bůh hned před ostatními zničil, zbytek tvorstva by pak už primárně nestál před volbou, zda milovat svého Svořitele nebo ne, ale jejich hlavním motivem případného následování Boha by byl strach, a na svobodnou vůli a milování Hospodina z upřímného srdce by byl minimální prostor.

Myslím tedy, že kdyby Bůh své nepřátele okamžitě ničil bylo by to téměř totéž, jako by nás stvořil jako loutky bez svobodné vůle. Bůh je spravedlivý, takže nakonec nepřítel zničen bude, a my to víme, ale je to jen otázkou víry a jak se můžeme přesvědčit z praxe, lidé o svobodnou volbu nepřicházejí a Boží sliby o věčném potrestání hříšníků neberou vážně.

A bojím se Bohu přisuzovat vlastnosti krutého mstitele. Vždyť Bůh je láska.

Bůh je sice láska, ale taky spravedlnost. Věříš, že Ježíš mluvil pravdu, když tvrdil, že Ti, co se budou vzpírat Hospodinu, tak skončí v ohni neuhasínajícím, kde bude pláč a skřípění zubů? Dá se z toho usuzovat, že nám Ježíš svého Otce chtěl prezentovat jako krutého mstitele? Já bych řekl, že ne. Spíš Jej představoval jako spravedlivého vládce, který je však plný lásky a slitování, a proto trest zástupně přenesl na svého Syna, aby zachránil alepsoň některé z těch, kteří by si odloučení od Boha, s přihlédnutím jenom ke spravedlnosti, zasloužili také.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 13. květen 2004 @ 18:08:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak jsem celkem dost zklamán. Snad jedině s Wolkem mohu trochu víc souhlasit, ale jinak se mi zdá, že křesťanství je většinou v podstatě druh sobectví a hrozně moc přetvářky.
Kvůli tomu, abych neskončil v „ohnivém jezeře“, poruším i nejvyšší morální zásady a budu prostě souhlasit se vším, co je údajně od boha. I s válkami, pokud je vedou „věřící“. Ne to není to, co hledám, to je prostě jen náboženství, stejně tak jako islám či jiná náboženství. A současné války v tomto století ( a to bude hrůza) budou asi válkami náboženskými. Možná, že něco o tom je předpovězeno ve Zjevení, i když tomu nerozumím.
Náboženství je opravdu jako opium. Nedivím se Marxovi ani Darwinovi a dalším, kteří třebaže prošli náboženským vzděláním, nakonec se od víry v Boha odvrátili. Satan se mohl radovat. Ale čí vinou se odvrátili od Boha ? Mohli za to ti, kteří jim prezentovali víru tak, jako to mnozí činí i dnes.

Věřím v Boha a chci si na rozdíl od většiny zachovat rozum a svědomí. Pokud by se tak nestalo, jsem obyčejnou loutkou. Pro mne však je Bůh bytost, která o mně ví a se kterou mohu mluvit, i když mi zdánlivě hned neodpovídá. Který mne posiluje a pomáhá, dává sílu, když nemohu, a dokonce za můj hřích zaplatil nejcennějším způsobem. Neumím toto poznání účinně předat, ale také nechci od tohoto poznání nikoho odradit. Cítím, že mne Bůh má rád. Proto mu nemohu přisuzovat vlastnosti, které jsou proti mému svědomí. Je to totéž, jako by někdo třeba přisuzoval mým nejbližším a milovaným činy, které neudělali, neschvalovali, ani nenařídili…


Rukopis Boží není psán krví !!! Krví jsou psány lidské dějiny poznamenané hříchem. Bůh nikdy zabíjení nenařídil. Je to lidský výmysl, kterým si lidé chtěli ospravedlnit svoje počínání. Bible byla již v minulosti poupravována. Stačí si přečíst Desatero katolické a protestantské… Proč tam jsou rozdíly ?
Stejně tak se mohlo totéž stát i v době starozákonní, aby všechno pěkně vyhovovalo mentalitě a přáním vyvoleného národa..
Možná kacířská myšlenka, ale musel jsem ji vyslovit…





Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 13. květen 2004 @ 20:43:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Prosím mozes zverejnit miesta s Biblie kde sa Boh bezdovodne vyživa v krutostiach a zabíjaní? Mna to hrozne zaujima lebo som na to ešte nenarazil a to citam Bibliu roky. Čo sa týka Kaina a Abela presiel si si vsetko okolo nich v Písme podrobne, do dosledku? Nedostihlo to Kaina na koniec tiez a nevrátilo sa mu to na jeho potomkoch? Napr v Zj.je ze kazdy kto mecom zabije, mecom musí aj padnut to je nieco take ako zákon. Kazdy fyzikalny zakon plati... to vsetci vieme... ale platia aj tkzv. nazval by som to „duchovne zákony“. Tie si ludia asi menej uvedomuju ale pokiaľ si precitas stary zakon veľmi pozorne prijdes nato ze je celý prespikovaný práve týmto/ samozrejme nielen týmto/ odkazom.
K Iz 13 vers 16:
Nadto i dítky jejich rozrážíny budou před očima jejich, domové jejich zloupeni, a ženy jejich poškvrněny.

Mozes sa nato pozriet tak ze Boh sa vyziva v krutosti? Pokiaľ si to hlbsie prejdes zistis ze obdobie s ktoreho je vers bolo jedno s najtemnejsich a snad aj ekvivalent dnesnej doby. Pokiaľ sa dnes pozries na dnesne deti /mladez/ to slovo sa na nich veľmi hodi pokiaľ to zoberieme "v prenesenom slova zmysle" teda nie telesne ale duchovne. Staci sa prejst v noci po uliciach nejakeho velkomesta a musis to zbadat. Ulupenie domova o jeho podstatu je v podstate dnes opat realita. Poskvrnenie zien asi tiez a nielen to. Nieje to skor dosledok sposobu zivota pre ktory sa ludia dobrovolne rozhodli?

Napr. vers 12: Způsobím to, že dražší bude člověk nad zlato čisté, člověk, pravím, nad zlato z Ofir.

Toto sa aj dnes uz v podstate deje a myslim ze to naberie ešte vacsie obratky. Totiz stretnut dnes „ludsku bytost“ alebo „cloveka“ v pravom slova zmysle zacina byt skutocne vzacnejsie ako zlato s „Ofiru“.
Job uprostred svojho najvacsieho utrpenia mal veľmi podobne otazky ale nenarazil som na moment kedy by spochybnil Bozie slovo hoci bol k tomu priamo nabadany nielen svojou zenou. Čo myslis na kolko Jobovych otazok Boh priamo odpovedal? Myslim ze v podstate priamu odpoved nedostal ale spoznal Boha omnoho hlbsie ako na začiatku. Je zaujimave ze Job napriklad vobec nebol Izraelita a je zvlastne ze na rozdiel od Zidov nikdy nereptal ani si nedovolil spochybnit Boziu reč. Neber si to prosim v zlom ale myslim si ze napriek vsetkemu spochybnovat Starý zákon je podla mna cesta nikam.




Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. květen 2004 @ 07:38:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Předcházející rada od Gojima je moc dobrá. Několikrát jsem ji četl a budu se muset nad tím hlouběji zamyslet. Je vidět, že je důležitá správná interpretace Bible a porovnání v kontextu celým jejím obsahem s přihlédnutím i k historickým a objektivním souvislostem. Díky. Ještě nad tím zapřemýšlím..



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 15. květen 2004 @ 21:03:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád odpovím Wolkovi na některé otázky:
Proč vidím v křesťanství druh sobectví a přetvářky ?
Uvěřil jsem ještě za totality a považoval křesťany za statečné, moudré a nejpoctivější lidi na světě. Po roce 89 jsem brzy vystřízlivěl. Hlavně i díky chování politiků, kteří vystupovali jako věřící, se najednou ztratil můj vzor a já si uvědomil, že víra nemění lidi k lepšímu. Naopak je to něco, pod co se dá leccos schovat, je to podvod. Mám strach, abych se nakonec nestal také takovým věřícím – křivákem. Někdy se za víru i stydím. Nechci, aby mne lidí zařazovali mezi takové prospěcháře a lháře….
Porušuje morální zásady a souhlasí se vším, co je údajně od boha ( úmyslně malé b ).. třeba i s válkami..
Opět jsme u toho, k čemu vede křesťanství. Podívejme se na dnešní svět. Stačí, aby jeden mocný v tomto světě o sobě prohlašoval, že je obrácený v Pána Ježíše atd., nařídí válku a většina s tím souhlasí. Vždyť to se dnes děje. Nerespektují se žádné zákony, jen se zneužívá síla moci. V tomto světě přece žijeme. Zhrozil jsem se, když jsem zjistil, že většina věřících souhlasí s válkou i dnes. Ostatně stačil příspěvek od Pastýře. Už se vůbec asi nebudu divit, až někdo prohlásí, že je Kristus, že mu většina i uvěří… V tomto směru je křesťanství zranitelné a slabé. Dá se zneužít.

Právě tato slabost křesťanství způsobuje, že se mnoho lidí od víry odvrátí a hledá smysl života jinde a hledá a hledá, až nakonec přestane hledat ….

Měl jsem známe i mezi několika komunisty. Byli to hodní lidé, o mojí víře věděli, nevysmívali se mi za to a v diskusi s nimi jsem zjistil, že nevěřili proto, že měli špatné zkušenosti např. farářem apod.. V té chvíli jsem si uvědomil, jaké jsem měl štěstí já, že jsem před obrácením k Bohu takové zkušenosti nezažil. Těžko bych uvěřil dnes po těch zkušenostech, které mám.

Nechci zpochybňovat Bibli, ale jestliže už byla zneužita katolíky, kteří si upravili Desatero, proč by se tak nemohlo stát i v dávné minulosti. Stačí pozměnit slůvko a místo Jozue řekl napsat Hospodin řekl. Případ Jericha se mi také nezdá moc srozumitelný a je to závažný případ, kdy Hospodin nařídil vraždění, které nemělo smysl. Když dokázal Hospodin, aby padly hradby, proč museli lidé zabíjet další vystrašené lidi včetně nevinných dětí ?

Nemohu se ubránit dojmu, že právě takové sporné části Bible mohly být inspirací pro války včetně křižáckých tažení, násilných misií domorodců atd., kdy se víra šířila strachem a mečem.

Křesťanství je prostě zašpiněné, i když na druhé straně je i pár těch věřících, kteří to myslí dobře a i snaží se praktikovat dobře. Díky Bohu za to.

Ohledně Joba, jak hezky popsal Gojim, musím zase vyjádřit jednu myšlenku. Job je mi velmi sympatický a byl velmi statečný. Dočkal se však Boží odměny ještě za života na této zemi. Jaké odměny se dočkali ti, kteří přišli díky své víře a statečnosti o život ? Např. Mistr Jan Hus, kterého církev nechala upálit a tisíce dalších. Zbývá jen věřit, že věčný život, který díky tomu získají, se s pozemským utrpením nedá měřit. To však není důkaz, ale jen věc víry.
Okolí Joba však zažilo konkrétní důkazy, když se mu vše, co ztratil, vrátilo.
Nejsme na to dnes hůře ?
Nic však Bohu nevyčítám ? Kdyby lidé měli takové důkazy, jako pak mělo okolí Joba, pak by šlo ve vztahu k Bohu jen o lidskou vypočítanost.
Mějte se hezky.









Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Bany v Neděle, 16. květen 2004 @ 21:41:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor je osobně blízký s LARADAIovým. I Wollek dobře napsal o skutečnosti volby - s nebo proti Bohu. Písmo je dané a nespochybnitelné ( kdybych už neměl věřit Bibli tak čemu ??? ) a jsem rád, že jsou zde jasně ukázány všechny vlastnosti Boží - láska i soud. Zde na zemi stále probíhá boj, jelikož je dána do doby druhého příchodu Krista na zem Satanovi, který zaslepuje lidem oči - vrah a otec lži. Války jsou nevyhnutelné. V Písmu je jasně napsáno, že nic nečistého do nebe nevstoupí a po době trpělivosti nutně přichází i soud. Když podpořím spravedlivou válku, rozhodně tím nemám na mysli křižácká tažení. Rozhodně však stojím na straně Izraele v boji s Palestinci. Všem radím přečíst si dopis Římanům a vpomenou na slova Boží k Jobovi - Kdes byl, když jsem zakládal zemi ? atd. Job kpt. 38-41



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: RomanH v Neděle, 16. květen 2004 @ 22:50:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím,
Ve čtvrtek jsi napsal:
„Snad jedině s Wolkem mohu trochu víc souhlasit, ale jinak se mi zdá, že křesťanství je většinou v podstatě druh sobectví a hrozně moc přetvářky.

Nevím , ve kterém příspěvku jsi objevil sobectví a přetvářku, ale musí ukryta hluboko, protože mně se ji nepodařilo nalézt. Ale možná jsem jen povrchní čtenář.
Já myslím, víra a sobectví jsou vzájemně dost špatně slučitelné. Pokud by mně totiž šlo jen o sebe, neodevzdával bych svůj život do Božích rukou.

Dále jsi psal:
Uvěřil jsem ještě za totality a považoval křesťany za statečné, moudré a nejpoctivější lidi na světě. Po roce 89 jsem brzy vystřízlivěl. Hlavně i díky chování politiků, kteří vystupovali jako věřící, se najednou ztratil můj vzor a já si uvědomil, že víra nemění lidi k lepšímu.

Já myslím, že neexistuje hřích, kterého by se křesťan nebyl schopen dopustit. Ze své zkušenosti ale mohu říct, že víra křesťana k lepšímu mění. Podle mého si vzít jako vzor politika ( i když o sobě tvrdí, že je křesťan) je dost nerozvážné. Spousta lidoveckých politiků má s křesťanstvím společné jen to, že je jako miminka pokřtili a na vánoce se ukážou na půlnoční.

Dále jsi psal:
Zhrozil jsem se, když jsem zjistil, že většina věřících souhlasí s válkou i dnes.

Odkud máš tuhle informaci. Já mám zkušenost právě opačnou.
Sám ani zdaleka nejsem pacifistou, ale jediná válka, se kterou jsem za svůj život souhlasil byla válka v Zálivu. Pokud ovšem nepočítám tu studenou.
Já myslím, že spousta křesťanů má Ameriku za svůj vzor, pro to, jaká bývala a že ji jsou kvůli tomu ochotni hodně odpustit. Obávám se ale že Amerika už dnes není to „Město na kopci“ jak kdysi říkal prezident R. Reagan, ale „město, které jde z kopce“.

Dále jsi psal:
Právě tato slabost křesťanství způsobuje, že se mnoho lidí od víry odvrátí a hledá smysl života jinde a hledá a hledá, až nakonec přestane hledat ….

Já myslím, že ten kdo jednou poznal Ježíše a odevzdal mu svůj život, tuhle věc ze své paměti nemůže smazat. Když uvěří, že je Božím synem, proč by hledal jinou cestu k Bohu?

Dále jsi psal:
Zbývá jen věřit, že věčný život, který díky tomu získají, se s pozemským utrpením nedá měřit. To však není důkaz, ale jen věc víry.

Židům 11.kap.
věřit Bohu znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme.
K takové víře předků se Bůh přiznal svým svědectvím.
Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pondělí, 17. květen 2004 @ 09:04:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Františku,

děkuji Ti za odpověď a upřímnost.

Souhlasím, že člověk může mít a často má i velmi špatné zkušenosti s některými věřícími. Nejsem si ovšem jistý, kolik z nich tak jedná z vypočítavosti či prospěchu, a kolik má pouze špatné poznání Pána nebo málo síly bojovat s vlastním hříchem. Mezi politiky moc křesťanů však neznám, alespoň se tak z nich téměř nikdo až na světlé výjimky nechová, resp. nereprezentuje názory podle novozákonních norem.

S válkou také nesouhlasím, ale vím, že i mezi velmi upřímnými křesťany jsou takoví, kteří mají opačný názor a třeba schvalovali agresi USA do Iráku apod. Nemyslím si však, že by tyto názory byly vyčteny z Nového Zákona, který je základní normou křesťanské víry. Ta praví: milujte své nepřátele, tomu, kdo chce košili, dejte i kabát apod. Jistě, války byly a budou, popisuje to i Zjevení, ale nevidím v Bibli nic, co by ukazovalo na to, že mají být vedené, či podporované křesťany. Odvolávat se na SZ je prakticky totéž, jako vytrhávat verše z kontextu. Křesťané mají následovat Krista, inspirací jim mohou být též jeho apoštolové eventuálně nejbližší následovníci, a z jejich příběhů v Bibli se opravdu nedá vyčíst nic, co by ospravedlňovalo podobné skutky.

To, že se vše dá zneužít, je bohužel pravda. Ovšem, že by katolíci zneužili Bibli, o tom bych asi polemizoval. Jejich středověké praktiky totiž neměly s Písmem téměř nic společného (anebo jsou informace, které se o té době rozšířily, nepravdivé), zneužili spíše vlastní moci a nevědomosti či strachu lidí. Přesto věřím, že si to Bůh obrátí ve svůj prospěch, tedy ti, kteří nespravedlivě trpěli, budou odměměni a naopak.

Pokud jde o Joba, věřím, že i dnes by člověk mohl vystopovat podobné příběhy, ale myslím, že se odehrávají poměrně ve skrytosti, a i kdyby někdo o takovém současném Jobovi věděl, tak by stejně nejspíš neuvěřil, protože by jeho požehnání buď přičítal něčemu jinému, nebo si řekl, že stejně mnoho jiných věřících se Boží odměny nedočkalo, případně by tomu mohl věřit, ale stejně nevydržel poslušnost. Také je třeba pamatovat na to, že Bůh se dívá vždy především do srdce a ne na vnější projevy, takže je prakticky nemožné věřit z prospěchářských důvodů a zároveň se dočkat odměny přímo od Boha. Bůh se nedá oklamat. Oklamat mohou pouze lidé sami sebe, protože zneužívají toho, že Bůh jedná velmi skrytě a přeje si po nás víru, která se nedá dokázat. Bible nám říká, že máme sami sebe zkoumat, zda vskutky žijeme z víry. Nechtěl bych věřit z prospěchářských důvodů. Věřím, že zjevení Ježíše Krista bylo a je pravdivé, a to považuji za primární důvod víry. To, jestli nás někdy čeká odměna nebo ne, považuji za vedlejší, nemyslím na to. Vyplývá to sice z Ježíšových slov, ale mě stačí, když jednou budu moci vstanout před Pánem jako neodsouzený, a to pouze díky Ježíšově oběti. Tím, co si myslí nebo dělají jiní věřící, se nemáme nechávat ovlivňovat. Vždyť byla doba, kdy na zemi byl spravedlivý pouze Noe a všichni ostatní neměli Boha v úctě a přesto téměř všichni v Jeho existenci patrně věřili. Je tedy podstatný rozdíl mezi vírou, čili věrností a důvěrou v Boha a pouhým věřením v Jeho existenci. Dnes to moc nerozlišujeme, ale to je asi tím, že ateismus nebyl nikdy tak rozšířen, jako právě v poslední době. Člověk by tedy měl věřit Bohu s tím postojem, že bude Bohu věrný stále, i kdyby si připadal tak osamocený jako onen Noe. Písmo a Boží vůli přece známe...

Už jsme se dostali poněkud mimo původní téma, ale pokud by si, Františku, měl ještě co napsat, tak si to rád přečtu, ať to bude cokoliv. Zatím se měj fajn.

S přáním Božího pokoje

wollek



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 18. květen 2004 @ 17:07:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ctel bych jen podotknout, ze je velky rozdil kdyz valku vede papezske vojsko a kdyz ji vede neklerikalni suverenni stat. Vedeni valky cirkvi odmitam absolutne a skutecne pro ni nelze nalezt v Pismu podklad. Je totiz rozdilna uloha statu a rozdilna uloha cirkve. Nikde v Bibli nectu, ze cirkev ma nekoho zalarovat. Stat vsak tuto ulohu, diky Bohu, ma. Pacifiste vsak veskere valky zapadnich zemi vidi jako valky krestanu. To se mi zda nefer. Pokud bych valku videl za apriori neslucitelnou s krestanstvim, musel bych take videt neslucitelnost vojenskeho povolani s povolanim vojaka nebot jednou z nezanedbatelnych, ne-li hlavnich poslani armady, je branit vlast se zbrani v ruce, prip. vest valky. Pak by Jan Krtitel neodpovedel vojakum "spokojte se se svym zoldem", ale "cinte pokani a vystupte z armady."
Chtel bych se proto zeptat mistnich pacifistu, zda vidi jako agresi USA vyhlaseni valky Nemecku behem II svetove valky a paklize ne, tak proc?
Nesouhlasim napr. s valkou NATO proti suverennimu Srbsku, ale obavam se, ze prave tu krestane nejvice schvaluji.



Re: Lze všemu v Bibli věřit? ( aneb Je Bůh krutý ? ) (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 21. květen 2004 @ 17:19:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Wolkovi, jehož názory mi jsou nejbližší. Moc mi pomohl, abych se více zamyslel a upevnil víru a smířil se s tím, co bohužel existuje. Jinak nejsem nějaký pacifista a s válkami dnešního typu nesouhlasím. Bohužel tu budou i lidé, kteří si myslí, že když někdo si hraje na věřícího politika, tak jeho činy jsou snad posvěcené a zaručeně správné. Pravda se ukáže později. Před rokem se mně jen málokdo zastal, když jsem kritizoval Američany. Dnes je vidět, kam metoda bombardování a metoda zbraní vede. Zlo plodí zlo. Řídit letadlo s bombami není hrdinství. Mučit vězně také ne! A to nevíme všechno. Vnucovat jinému národu způsob života, který mu nevyhovuje není demokratickým jevem, ale znásilňováním kultury a národa. Tuto válku Američané prohráli. Není to tím, že Bůh Američanů je větší a není modlou jako u Iráčanů, jak prohlásil jeden americký generál, ale je to tím, že Bůh všech je spravedlivý.

Američané svrhli jako první na světě, a úplně zbytečně, atomové pumy na japonská města na sklonku druhé světové války. Z jejich strany to tak úplně nebylo fér. Zabít statisíce dětí, žen a ostatních civilistů, to byl spíše válečný zločin. I když to byli Japonci, kteří první napadli USA a potřebovali odplatu. Ale díky této hrozné události se tento čin již nikdy neopakoval a následky z použití atomových zbraní nahnaly strach celému světu a všem válečníkům. Zbrojilo se o sto šest, rakety s atomovými náložemi by stačily zničit Zemi několikrát, ale Bůh zběl a bdí nad tím, aby toto se nestalo. Existovaly snad tisíce „ náhod “, kdy život Země visel na vlásku, ale Bůh to nedovolil. On je alfou i omegou dějin. Jemu vděčíme za život. I když se nám zdá, jakoby nás zdánlivě opustil, je s námi. On války nechce a ani nenařizuje. Je to všechno důsledek lidského hříchu !!!
Proč neumíme číst Boží skutečnou vůli……………. ?????





Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy