Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 453 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507813
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: O autoritě v Božím lidu
Vloženo Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 12:02:36 CEST Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal vendaor

Jak je to s tou autoritou -

Snad na každého čtenáře Bible musí silně zapůsobit příběh o vzpouře Kórachovců ze 4.Mojž.16 kap. Kórach spolu s předáky Božího lidu požívali jistou dávku autority, ale zatoužili po ještě větší autoritě. V dnešní mluvě tvořili moc „výkonnou“, ale asi chtěli mít jako Mojžíš „moc zákonodárnou“. Možná by je časem Bůh povýšil, ale oni čekat nechtěli, chtěli také „vládnout“ a to hned. Mojžíšovou autoritu odmítli: vzkázali mu, „nepřijdeme“. Konec známe, Bůh je potrestal smrtí!



„Pyšní a ctižádostiví cařihradští patriarchové nechtěli být poddáni ( ve věcech víry a církevní kázně ) papeži a dostali se do ponižujícího područí svých císařů.“

(P.Konrád, M.Kubeš – „Poutník“, 1945, imprimatur) Tak to viděli ze svého pohledu autoři této knihy. Uměli popsat také nepěkný stav ve své vlastní církvi:

„Biskupi i preláti XI. století byli zesvětštělí, biskupi hrabiví a kněží vedli nečistý život. Biskupové pocházeli většinou ze šlechtických rodů, byli spíše světští páni než pastýři, mnozí brali jen důchody statků a vykonávání duchovních povinností vydržovali placené zástupce. Sami pak hýřili a užívali světa. Nižší duchovenstvo bylo nevzdělané, slovo Boží se nekázalo. Lid vyrůstal namnoze v náboženské nevědomosti!“ ( tamtéž)

Četl jsem článek od rabína o tom, že Mojžíš měl od Kórachovy vzpoury „trauma“, kdykoli se někdo „ozval“. Když se Rúbenovci a Gádovci obrátili na něho se žádostí o přidělení jejich dědictví ještě před Jordánem, obořil se na ně Mojžíš jako na „zplozence hříšných lidí“. Jejich oprávněná žádost vyvolala v Mojžíšovi vzpomínku na vzpouru Kórachovou, snad se mu již vybavila představa, jak žadatelé mizí v útrobách země… Každopádně si jejich žádost špatně vysvětlil. I takové nedorozumění se může v Božím lidu vyskytnout.



V I.Tim.5,17 čteme, že starší sboru, kteří jsou aktivní v kázání a vyučování, mají obdržet „dvojnásobnou odměnu“ ( řecké „time“=hodnota, čest, úcta, pocta, čestná odměna=honorář). Z uvedených slov řecko-českého slovníku k N.z. plyne, že králičtí přeložili svým „dvoji cti“ lépe než ekumenický překlad. Avšak ani dvojnásobná čest či úcta nám nesmí navodit dojem, jako bychom měli před někým „padat na tvář“. Apoštol Pavel napomenul Petra veřejně. Napsal jsem Jardovi větu od J.Ratzingera a Jarda se vyslovil proti, nesouhlasil s ní, nevěda, že věta patřila někomu, kdo se pak stal papežem Benediktem XVI. Jsem zvědav, jestli by byl proti, kdyby věděl, komu výrok patřil.

Svého času bylo v módě učení o autoritě. Dnes již nemám přehled, na jakém stupni ta nauka je. Jen si vzpomínám, jak jsem se setkal se známým duchovním Křesťanského společenství. Po pozdravu mě ihned „zkoušel“: „Kdo je tvou autoritou“? Pojal jsem podezření již před mnoha léty, že nekatoličtí duchovní tak trošku „závidí“ katolickým kněžím jejich autoritu. Také by chtěli, aby jejich ovečky věřili všemu, co jim tito duchovní k věření předloží.



Následování hodný příklad nám zanechali švýcarští bratři. V helvétském vyznání bratři napsali: „Nepohrdáme výklady řeckých a latinských svatých Otců a nezavrhujeme jejich rozpravy a pojednání o svatých věcech, POKUD se SROVNÁVAJÍ s Písmy. Skromně však od nich UPOUŠTÍME, ukazuje-li se, že přinášejí , co je Písmům cizí nebo jim ODPORUJE. Stejně je třeba posuzovati také ustanovení a usnesení koncilů.“ Co vy na to?




"O autoritě v Božím lidu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O autoritě v Božím lidu (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Čtvrtek, 18. srpen 2005 @ 13:52:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Touha po autoritě a po moci za každou cenu patří do hříšnosti stejně jako jiné špatné sklony těla a nevyhýbá se žádnému světskému společenství lidí. Lidé tělesní jsou schopni realizovat pouze světskou představu o autoritě a o moci, která je však podněcována tím zlým. Jde o autoritu ždímající z oveček, co se dá, a vládnoucí svévolně nad jejich dušemi a vidíme to dnes a denně kolem sebe. O tom, jak funguje autorita v Božím království a podle Božích představ , promluvil nejjasněji Ježíš Kristus, když řekl, že kdo chce být největší, buď služebníkem všech.

Zásada "nejvyšší je služebníkem těm, kteří jsou v hierarchii níž", je nejspíš principem, který panuje v nebesích a který původně platil v celém inteligentním stvoření před selháním člověka a Satana. Totiž Bůh slouží svému stvoření a to je zdrojem jeho potěšení. A duchovní bytosti v nebesích (andělé) zase jakožto služební duchové slouží člověku. Slouží tomu, co je hierarchicky nejníž a co je zároveň nejslabším, nejchoulostivějším článkem a věnují tomu maximální pozornost. Přesněji řečeno z dnešní perspektivy: Bůh prostřednictvím andělů sloužil člověku v Edenu, dokud nedošlo k pádu, a od té doby drží ochrannou a pomocnou ruku pouze nad vyvoleným lidem. Ostatní lidstvo sténá a naříká pod útlakem vládců, kteří jsou nemilosrdní, a touží po tom, aby bylo vykoupeno. Nejenom vykoupeno teoreticky ale i prakticky, až na celé zemi zavládne "království nebeské", lidé překují meče na radlice a zlí lidé přestanou existovat. Říkám "teoreticky", protože dosud ještě na celou zemi a na celé lidstvo království nebeské nepřišlo a dosud ještě nedošlo ke vzkříšení z mrtvých. Lidstvo dosud žije jako celek pod mocí toho zlého, lidé jsou dosud propadlí svému tělu a ve světě bují svévole.

Základní kroky k obnově stvoření již ale byly učiněny: nejprve byl dán zákon, ze kterého měli mít lidé život. Avšak ukázalo se, že zákon nepomáhá k životu, nýbrž jen ke smrti, a že je nutná jiná, vyšší oběť a jiné, definitivně účinné vykoupení. Proto Bůh poslal svého Syna na zem, nejen aby přinesl nejvyšší oběť, ale také aby na zemi učinil své učedníky ze všech, kteří se jimi chtějí stát a dal tak základ novému Božímu lidu. Mezi Boží lid se však brzy dostal "koukol", který tam zasel nepřítel. Varuje před tím sám Ježíš Kristus a proznívá to zřetelně i epištolami, když si apoštolové stěžují na nejrůznější odpůrce zdravého učení a svůdce křesťanů zpět k tělesnému myšlení o Bohu a o spravedlnosti. Ke konci prvního století byly křesťanské církve prolezlé tělesně smýšlejími vůdci, učiteli a proroky, kteří sbory zkazili a zdeformovali evangelium, jak o tom svědčí následná církevní historie. Pravé učení a pravé evangelium zůstalo pouze tam, kde zůstal Duch Boží, zůstali v jakési ilegalitě. V křesťanstvu se zopakovalo to, co se půl tisíciletí předtím přihodilo židovskému národu: křesťané se ocitli v diaspoře, ve vyhnanství, v novém Babylonu, totiž roztroušeni po světě, jako trosečníci na malých ostrůvkách, všude tam, kde s nimi ("dvěma či třemi") byl a případně dosud zůstává Ježíš Kristus. Praví křesťané jsou obklopeni Babylonem pseudokřesťanských církví, filosofií, politických systému a dalších výplodů špatně inspirovaného lidského intelektu, který se snaží nalézat spásná řešení, ale nedaří se mu to. Ale chystá se nový návrat z Babylona a postaví se nový chrám, tentokrát ale už věčný. Nastane to s druhým příchodem Ježíše Krista, kdy se viditelně naplní veškerá Písma a dojde k definitivní nápravě tentokrát už kompletně celého lidstva a k jeho novému přitržení k Bohu. Praví křesťané, kteří se těch dnů dožijí, budou v tomto budoucím divadle díky své aktuální přítomnosti na zemi hrát podobnou úlohu, jakou hrál Ježíš Kristus na zemi v prvním století. Avšak pouze tehdy, jestliže došli dokonalosti Ježíšova charakteru. Jejich novými učedníky bude vlastně celé ostatní lidstvo. Kdy to však bude, to nikdo neví, Bůh má dostatečně pádné důvody to předem nikomu neříkat, a víme z historie dávné i nedávné, že samozvaných mesiášů se už objevila celá řada.

Království nebeské zatím vládne pouze neviditelně uprostřed vyvoleného národa, kterým jsou v tomto čase praví učedníci Ježíše Krista, kteří poslouchají a plní jeho slova.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy