Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 461 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508374
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Boží láska
Vloženo Čtvrtek, 06. říjen 2005 @ 19:57:28 CEST Vložil: Karels

O Bibli Karels poslal:

Boží láska

Může být docela inspirující probrat jednotlivé Boží vlastnosti. Protože pokud máme dorůstat do podoby Ježíše Krista, potom budeme potřebovat vědět, jaký je Bůh.

Jedním z Božských atributů, charakterových vlastností je Boží láska. Už o tomto tématu bylo napsáno tolik, že nemám téměř odvahu se do tohoto tématu pouštět. Ale přece, pokusím se o několik postřehů, které třeba budou pro čtenáře Grano Salis povzbuzením a inspirací v jejich vztahu s Bohem.

K pochopení co je to Boží láska, nejsnáze podnikneme „exkurzi“ do území Božího slova, do území Svatých textů Bible. Ale kde začít, vždyť Božím jednáním jsou přímo „přeplněny“ všechny texty Bible. Máme začít tím, nebo oním textem? Pro pochopení nejen toho, co je Boží láska, ale i jiných biblických témat, jsem slyšel jedno podivuhodné pravidlo, které je užitečné pro výklad.

Všude tam, kde se nějaké biblické téma, biblický termín, nějaká charakteristika vyskytla poprvé v Bibli, tak tohle první místo výskytu je určující pro pochopení všech ostatních míst Božího slova! Je to jako když někdo ve sněhu vyšlapává stopu ostatním, kteří kráčejí za ním, ale tito jdou už v jeho vyšlapaných stopách.

Kde se tedy vyskytuje první výskyt slova láska? Možná budete překvapeni, vážení čtenáři Grano Salis, ale první výskyt slova – „láska“ je až v příběhu o obětování Izáka! Přečtěme si tento text společně. Protože nám to dá pochopit něco z tématu, o kterém nyní uvažujeme. „A Bůh řekl: 'Vezmi svého jediného syna Izáka, kterého miluješ, odejdi do země Mórija a tam ho obětuj jako oběť zápalnou na jedné hoře, o níž ti povím!' “ (Genesis 22:2)

Jedna jediná věta a kolik toho může vypovědět! Abrahame, vezmi svého jediného syna, kterého miluješ a obětuj ho! Je přímo zarážející, že první výskyt výrazu láska a už má tento výraz znamení, stigma – oběti! Co nám to může vypovědět o lásce, nebo také o oběti? Vypadá to jakoby láska sama jako svůj důkaz, že umí milovat, dala sama sebe všanc. Teprve taková láska, která je opravdová, může být obětována.

Vypadá to tak, jako láska a oběť byly dvě nerozlučné dvojice. Taková láska, která umí obětovat, taková je opravdová. Protože není sobecká, nelpí na sobě. My si hned vzpomeneme v této souvislosti na jeden známý verš z Janova evangelia: „Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.“ (Jan 3:16) Jako by důkaz opravdovosti v milování mohl být dán jedině obětí. V tomto verši, kteří znají už děti z nedělních besídek se dozvídáme o nezměrné Boží lásce k nám lidem. Když jsme byli ještě hříšníky a šli si svojí cestou v životě. O oběti se tam nemluví přímo, ale přesto je tam také naznačena. To konkrétní spojení, že Bůh dal svého jediného Syna, tak právě to na oběť ukazuje.

Zatímco ve skutečnosti Abraham Izáka nakonec neobětoval. V případě božího Syna Ježíše Krista jej ukřižovali. Ježíš byl obětován, abychom my mohli žít věčným životem. Je to možná téměř pravidlo, tam kde je opravdová láska, tak tam je také podán důkaz – oběť. Bez oběti, bez tohoto důkazu, není ani opravdová láska. Podobně je řečeno v listu Římanům: „Vybízím vás, bratří, pro Boží milosrdenství, abyste sami sebe přinášeli jako živou, svatou, Bohu milou oběť; to ať je vaše pravá bohoslužba.“ (Římanům 12:1)

A opět to samé téma, tam kde jsou přinášeny oběti tak tam je i láska, láska k našemu Bohu. Myslím si, že jsou to známé skutečnosti, ale je dobré je čas od času připomenout.

S pozdravem Karels



"Boží láska" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží láska (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pátek, 07. říjen 2005 @ 06:11:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Posílám několik bodů k zamyšlení nad Boží vlastností "láskou" . Jako další ( až obecenstvo vyčerpá toto téma), navrhuji probrat "spravedlnost" ..... oni totiž spolu souvisí

BOŽÍ LÁSKA

Ptáme se proč Bůh stvořil světy a člověka, když věděl (ve své vševědoucnosti), že dojde ke vzpouře proti Němu ? Tou příčinou je Boží láska , která musela být ( a je ) na počátku samou podstatou Boží osoby

1) Základem jeho vůle nebo-li chtění je láska
(1 J 4.7-8) "...neboť láska je z Boha ,a každý,kdo miluje ,z Boha se narodil a zná Boha a Boha zná..Kdo nemiluje,nepoznal Boha ,protože Bůh láska je“ Bůh je láska, která je bytostně závislá na osobě milovaného , na jiném JÁ k němuž se upíná.

2) Samotný pojem láska = Bůh spočívá v úsilí trojjedinosti
2.1) že totiž pochází (vyvěrá) ZE SEBE ( z toho kdo miluje a tím je nebeský Otec, který miluje Božího Syna )
2.2) směřuje SAMA K SOBĚ ( k tomu, kdo je milován a tím je Pán Ježíš ) a konečně …..
2.3) JE SÁM V SOBĚ ,protože oba účastníci jsou navzájem spojeni, jsou ve vztahu společným "duchem jednoty".Tím je Duch svatý, který je vyjádřením vzájemného propojení těchto dvou osob
Sk 2: 32-33 - Duch svatý byl seslán na zem, aby nám umožnil vytvořit vztah k Bohu, osobní, takový jaký od počátku existence Boha v Bohu mezi Otcem a Synem

3) Plného rozvinutí a zcela beze zbytku dosáhla božská láska bez začátku a bez konce v synovi:"Nebo jsi mne miloval PŘED USTANOVENÍM SVĚTA " říká Pán Ježíš svému Otci v modlitbě . ON je nezávislý ( je LÁSKA sám v sobě) ,ale přesto si "dělá problémy“ se stvořením o kterém předem ví jak dopadne. Proč to dělá ? Protože chce - zjevit svou Lásku, moc a sílu.Je plný života a má radost , když může rozdávat. Ř 11.33 – 36 (přečíst) ".. Kdo poznal mysl Hospodinovu (Páně) a kdo se stal jeho rádcem. Kdo mu něco dal, aby mu to on musel vrátit?“

4) Bůh se nám chce představit .Jeho nejlepší vizitkou je LÁSKA zjevená v Kristu na golgotském kříži - tam nutně končí veškeré argumenty proti jednání Boha a proti smyslu stvoření (lidé často říkají : " Tak proč to Bůh stvořil,když věděl ,že o Něj nestojím " . Odpovídám : No vidíš,i přesto tě Bůh miluje a chce ,abys Ho poznal ve svém životě,abys našel v Něm svůj smysl života"

5. Bůh nás zapečetil Duchem svatým
Ef. 1:12-14 „ abychom my kteří jsme na Krista upnuli svou naději stali se chválou jeho slávy. V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy,evangelium o svém spasení , a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého jako závdavek našeho dědictví na vykoupení těch, které si Bůh vydobyl ke chvále své slávy“ .Jinými slovy, při uvěření dojde k tomu, že je člověk naplněn Duchem svatým – Bůh do něj vstoupí ( do srdce = mysli) a stává se zdrojem duchovní síly, proměňuje naše srdce (naši mysl) k tomu, abychom naplňovali Boží vůli ve svém životě. To bylo zaslíbeno již samým Ježíšem v J 14: 21-24 – přečíst

Cílem je vzájemný vztah mezi Bohem a člověkem který je na stejném základě jako vztah Otce a Syna …. skrze Božího ducha.

6. Tím člověk směřuje zpět k Bohu, protože Ho miluje Boží láskou ( Jeho láskou díky Duchu svatému) Ř 11: 36 „ Vždyť z něho a skrze něho a PRO NĚHO JE VŠECKO ! Jemu buď sláva na věky“ Žd 1:1 – 4 ( přečíst)

7. Vnímání Boží lásky . Bůh se nám představuje tak, abychom ho byli schopni pochopit .Vyžaduje to dvojí kolej - po jedné se odkrývají vlastnosti Boží ,které jsou v oblasti věcí a hmoty jako jsou všemohoucnost,všudypřítomnost a soběstačnost a po druhé se odrývají vlastnosti Boží,které se týkají duchovní oblasti v lidech - spravedlnost ,láska a svatost.Ta druhá kolej poznávání Božích vlastností však vyžaduje STVOŘENÍ MRAVNĚ SVOBODNÝCH OSOBNOSTÍ, totiž duchovní říši v bytostech! Jen o člověku čteme, že byl stvořen k obrazu Božímu. Mravní (bytosti) – jsme schopni vnímat morálku, máme svědomí. Svobodné bytosti – máme možnost se rozhodovat, zda chceme nebo nechceme poznávat Boha . Duchovní říše v bytostech – máme duši a možnost komunikace s Bohem, který je „duch“ a proto musí mít člověk i „ducha“ ( člověk není jen tělo)

Bůh stvořil anděly a lidi jako nejvyšší Zákonodárce a nositel MORÁLKY.Protože je Svatý, sám musí určit měřítka pro naše chování.Má na to právo ? Má …. protože nás stvořil ON ! Mravní řád světa je určen podle Jeho vlastní osoby a tou je dokonalá LÁSKA ( ta je podstatou Boha) 1 J 4.l6 :" .....Bůh láska jest ...." .Proto musí být mravním cílem svobodné bytosti poznání Boží lásky

Už chápeme, že všechen zákon se uzavírá v "novém přikázání " ,abychom se milovali navzájem, tak, jak nás miloval ( miluje) náš Pán ? Tím nejvyšším cílem Boží tvůrčí činnosti je dát se poznat lidem ! Jeho touha je : PŘIVÉST SVĚT K TOMU, ABY MOHL VĚČNĚ A SPOLU S NÍM VYCHUTNÁVAT jeho svatost a lásku a tím i blaženost a slávu Ř 8.l7 "A jestliže synové,tedy i dědicové,dědicové zajisté Boží , spolu pak dědicové Kristovi,však jestliže spolu trpíme,abychom spolu i oslaveni byli " Proto Písmo vede k osobní neutuchající aktivitě , ne k formálnímu vztahu , ale k živé víře za kterou se není proč stydět



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy