Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469179
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Ježíšova oběť nám otvírá cestu k Bohu
Vloženo Pondělí, 05. prosinec 2005 @ 09:19:45 CET Vložil: Bolek

Kázání poslal jonas

Ježíšova oběť nám otvírá cestu k Bohu „Kdo vystoupí na Hospodinovu horu? A kdo stanout smí na jeho svatém místě? Ten, kdo má čisté ruce a srdce ryzí . . .“ Ž 24,3-4a Kázání: Žd 10,19-24 Nejsvětější svatyně je volně přístupná! Kdokoli může vejít! Už neplatí žádná omezení – jen kněz, ba dokonce velekněz, jen v určený čas, jen za přesně daných podmínek (s obětní krví). – Ale nevím, jestli se z toho mám radovat. Vstoupit jen tak do svatyně, do blízkosti svatého Boha? Kdekdo? Neztratí se úcta k Bohu? Nesníží se Boží vznešenost? Nestrhne závoj Božího tajemství? Nepotřebujeme spíše Boha, před nímž se budeme chvět? Máme svobodu. Vím, jak to vypadá, když máme svobodu. Jak se dopředu dere neomalenost, s jakou samozřejmostí se prosazují ostré lokty a právo silnějšího. Troufalost slaví triumf. Ukrajuje z bohatství země lukrativní pozemky za pakatel. Což takhle si ukrojit z duchovní bohatosti? Trochu té duchovní energie? (Dnes už není třeba jít cestou zasvěcování, odříkání a poslušnosti, i na duchovní energie máme rychlokursy.)

A nejen svobodu máme. Máme dokonce právo (podle originálního řeckého textu). Jako by se nám práva beztak nerozpínala k prasknutí. Právo, nárok. Až na věci nejsvětější. Vstoupit do svatyně – sáhnout si na Pravdu? Dotknout se Bytí? Není snad náhodou v linii téhle svobody a tohoto práva třeba ta genetická hra s lidskou buňkou?
Nejsvětější svatyně je volně přístupná. Ježíš uvolnil přístup k Bohu. A kam jsme od té doby došli? Vlastně ani nemám chuť se účastnit závodů v duchovní kulturistice, podílet se na rabování svatostánku. Chtěl bych se vrátit na počátek. Odkud se vlastně vzal můj dojem, že je svatostánek popleněný, vykradený? Vykradený Bůh . . . Vyprázdněná svatost . . . Jak odlišná od vší neomalenosti je řeč epištoly: smíme se odvážit vejít. Jaká nesmělost, pokora! - - Možná i cesta je odlišná. Možná že ta pravá svatyně je vlastně někde jinde. Dříve lidé věděli, kam chtějí jít, ale pro svou hříšnost si netroufali. Dnes si troufáme, ale nejspíš nevíme kam a kudy. V domnění, že všechno je mít svobodu i právo, snažíme se zaujmout místo v centru života – jenže vzápětí se nám ukáže, že to žádný skutečný život není. Máme svobodu a právo, ale ztratili jsme cestu. K té pravé svatyni vede cesta čistoty. Ta cesta vede procesem očištění. V dávných dobách v Izraeli k tomu sloužil kult. Zdá se, že sekularizace se s očišťovacími rituály rychle rozloučila. Ačkoli - kdo ví? Je péče o hygienu jediným důvodem, proč se tak často a rádi sprchujeme? Smýváme prach ulice nebo bahno naší duše? Kolikrát v literatuře se objevuje obraz vnitřních pochodů ženy sprchující se poté, co byla zneužita? A proč by něco podobného nemohlo být v podvědomí toho, kdo se po celý den brodil mocenskými hrami s jejich taktizováním, přetvářkou – v manželství, v politice, ve sportu? (Taky se rád sprchuju!) Nakolik je tělesná čistota důležitá pro naše sebevědomí, sebehodnocení? Nepovažujeme se za lepší než jsou třeba Arabové, protože se považujeme za čistší? Jenže v tom jsme strašně povrchní. A naše vlastní řeč nás usvědčuje. Co znamená, když řeknu: Jsem čistej!? Že mi zrovna v krvi nekoluje žádný sajrajt, na kterým jsem závislý, který mne zotročuje. (Někde v hloubi duše víme, že naše svoboda a náš nárok nám samy cestu neotvírají.) Ježíšova oběť nám otvírá cestu k Bohu. Kristova krev nás očišťuje. Dřív se mi zdálo jako hloupost, že by krev mohla očišťovat. Teď mám dojem, že s metaforou těla obmytého čistou vodou nevystačíme. Bude to chtít jít mnohem hlouběji, bude to chtít transfúzi. Dárcem je Ježíš Kristus. Chtěl jsem být vrátným domu Páně. Bál jsem se znesvěcení svatyně. Málem bych pro to chtěl omezovat svobodu. Vrátit se k řádu kněžství - přístup ne pro každého, přístup jen za určitých podmínek. Teď se však setkávám s evangeliem. Evangelium Ježíše Krista nabízí každému svobodu a cestu. Cestu ke svobodě. (Pro každého. Když po ní ovšem jdeš, ona tě mění.) Přístup k Bohu. Přístup k nejsvětějšímu, co se nám odkrývá v prostotě a pozemskosti: mějme zájem jeden o druhého a povzbuzujme se k lásce a dobrým skutkům. Amen.
 
  J.Vetter
 


"Ježíšova oběť nám otvírá cestu k Bohu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy