Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 265, komentářů celkem: 429600, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505325
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: I křesťané jsou pro registrované partnerství
Vloženo Pátek, 03. únor 2006 @ 13:01:44 CET Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Nepřihlášený

Už je to několik let. Byl podzimní podvečer. Přede dveřmi evangelické fary se choulí uplakaná žena a rozpačitý muž. Můžeme dál? Samozřejmě. Znám je od vidění. Manželé středního věku. Ona ze sebe souká, pane faráři, naše sedmnáctiletá dcera nám řekla, že je homosexuálně orientována. On se dívá na zem. Otázka přijde po chvíli. Ona se ptá - má ji Bůh rád? Může být spasena? Ticho. Co jsem přesně odpověděl, už nevím. Asi jsem koktal, ano, jistě, proč ne?

Otázky spojené s homosexualitou nejsou módní záležitostí. Existovaly i dříve. Byly však zasuté pod roušku něčeho, o čem se nemluví. Dnešní děti jsou otevřenější a pravdivější vůči svým rodičům než v generacích předchozích. Díky za to. Proto řeknou svým rodičům i to, co jejich rodiče svým rodičům neměli odvahu povědět. A tak většinou právě rodiče a prarodiče přicházejí a vnášejí do farních kanceláří a křesťanských myslí otázku. Má homosexuály Bůh rád? Co s tím, křesťane? Křesťané se snaží odpovědět. Moje církev, Českobratrská církev evangelická, se problematice homosexuality věnuje od poloviny devadesátých let minulého století. Studovala dokumenty evangelických církví, především německých. Synod, vrcholné shromáždění naší církve, přijal usnesení, abychom s porozuměním přijímali spoluobčany s homosexuální orientací jako své bližní. To bylo v roce 2000. A Spolek evangelických kazatelů, jehož členy je přes dvě stě farářek a farářů evangelické církve, přijal na valné hromadě v lednu tohoto roku usnesení, v němž vyjadřuje podporu institutu registrovaného partnerství. A odborníci z řad teologů a lékařů vypracovali obsáhlý dokument Problematika homosexuálních vztahů. V Sodomě šlo o násilí, ne o lásku Co na to tedy Bible? Často zmiňovaný text v argumentaci proti homosexualitě je 19. kapitola knihy Genesis. Cizinec Lot bydlící v Sodomě přijal tři hosty. Před Lotovými dveřmi se srotil dav sodomských mužů a křičí, „kde máš ty muže, kteří k tobě v noci přišli? Vyveď nám je, abychom je poznali...“ Abychom je znásilnili. Sodomští muži chtějí užít sexualitu jako nástroj násilí. To nemá nic společného s láskou a dlouhodobým vztahem člověka k člověku. Nic s hetero- nebo homosexualitou. Nejde o vztah. Nemá to nic společného s intimitou a důvěrou. To není touha zcela se druhému vydat, aby poznal, kdo jsem, protože v našem vztahu přece není nutné nic tajit. Sex slouží v příběhu jako nástroj zla. Nástroj strašné touhy druhého zranit. Pošpinit. Ublížit mu tak, aby se z toho nevzpamatoval po celý život. Znásilnění je snad nejhorší formou lidského ponížení. Zničení zevnitř. Znásilněné ženy, znásilnění muži, to nemá nic společného s láskou k opačnému pohlaví ani ke stejnému pohlaví. To je opak lásky. To je zlo. O něm, o zlu, vypráví sodomský příběh. Dav mužů před Lotovým domem. Muži mladí i staří. Křičí, jen se třesou. Chtějí někoho hrozně ponížit. Možná už k tomu nebyla dlouho pořádná příležitost. A cizinec je vhodný objekt. Ostatně, ten, který cizince hostí, Lot, je tady také cizincem, tak co. A tak tam stáli, stojí. V Sodomě, v Haliči, v městech a městečkách Čech a Moravy, Evropy a volali, ty sviňský Žide, vyjdi ven, vylez, a taky tvoje stará a děcka, máš přece hezký dcery. A máš-li zde něco pěkného, co by tě mohlo těšit, krásné předměty, něco uměleckého, rozbijeme, zničíme, zapálíme... Genesis, 19. kapitola, líčí zlo. Nepopisuje formy lidské sexuality ani je nehodnotí. Kristus odstraňuje předsudky Věřím, že homosexuálně orientovaným lidem patří plně a nezkráceně Kristovo dílo. Že jejich lidská důstojnost není jejich orientací nijak dotčena. Že sexualita, ať homo- nebo heterosexualita, není veličinou, která by rozhodovala o našem pohledu na člověka. Nerozhoduje o našem vztahu k Bohu. A věřím, že nerozhoduje ani o vztahu Boha k nám. A registrované partnerství? Věřím, že vzkříšený Kristus nechce, abychom byli sami. Život se přece naplňuje ve vztahu k druhému člověku. Institut registrovaného partnerství může sloužit jako podpora takového vztahu. Že by manželský svazek byl jedinou možnou a myslitelnou formou lidského soužití, to nepotvrdí ani text Nového zákona. Bible, církve, synody, dokumenty, faráři, to vše je důležité. Nejdůležitější je však pro křesťana Kristus. Ukřižovaný a vzkříšený. On vrací lidem ztracenou důstojnost. On vrací zpět do života ty, kdo stojí mimo. Obrací se k těm, které společnost vystrkuje od sebe pryč. Věřím, že Kristus odklízí předsudky, dává odvahu odstranit bariery mezi lidmi, odpouští naši vinu, tedy vinu všech, bez rozdílu sexuální orientace. Činí tak proto, abychom mohli žít jedni s druhými, člověk s člověkem, v lásce a milosti. Daniel Ženatý, evangelický farář, člen Spolku evangelických kazatelů Vyšlo v deníku Lidové Noviny 3.2.2006


"I křesťané jsou pro registrované partnerství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Hlavsa (hlavsa@seznam.cz) v Pátek, 03. únor 2006 @ 15:11:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Leviticus 18:22  Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.

Leviticus 20:13  Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti;

Římanům 1:24-27  Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla; vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen. Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.

1 Korintským 6:9-11  Což nevíte, že nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království? Nebluďte! Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani homosexuálové, zloději ani hrabivci, opilci, utrhači ani lupiči neobdrží Boží království za dědictví. Takoví jste někteří byli. Ale dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha.

Štěpán Hlavsa



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Pátek, 03. únor 2006 @ 15:25:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že by křesťané měli urputně kritizovat hříšníky za jejich hřích, zejména pokud se nejedná o vyloženě společensky nebezpečné aktivity (jako např. vraždy, krádeže apod.), nicméně otevřeně něco zjevně hříšného podporovat a snažit se obcházením některých částí Bible ukazovat, že je to vlastně v pořádku, a že Ježíš by si to tak jistě taky přál, mě v tomto konkrétním případě vede k myšlence, zda-li by to Bůh neměl s křesťany jednodušší, pokud by stvořil člověka pouze jako jednopohlavní bytost. Alespoň by ti, kdo ještě skutečně věří Bibli, nemuseli být obšťastňováni podobnými karikaturami Písma Svatého.

Mnozí faráři a jejich ovečky pak věří tomuto: "Věřím, že Kristus odklízí předsudky, dává odvahu odstranit bariery mezi lidmi, odpouští naši vinu, tedy vinu všech, bez rozdílu sexuální orientace. Činí tak proto, abychom mohli žít jedni s druhými, člověk s člověkem, v lásce a milosti."

Jiní naopak věří takto: "Nemyslete si, že jsem přišel na zem uvést pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit syna proti otci, dceru proti matce, snachu proti tchyni; a `nepřítelem člověka bude jeho vlastní rodina´." (Bible: Mt 10:34-36)

Aby to nevyznělo z mé strany nevyváženě, pak pamatujme i na následující myšlenku:

Žd 12:14  Usilujte o pokoj se všemi a o svatost, bez níž nikdo nespatří Pána.

nicméně je třeba mít na paměti, že usilování o pokoj nerovná se kompromis s hříchem, či dokonce jeho podpora při schvalování na státní úrovni.



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Pátek, 03. únor 2006 @ 20:59:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve odpovídá: Zdánlivě křesťanské homosexuální sdružení Logos a nyní i spolek farářek a farářů Českobratrské církve evangelické (ČCE) zákeřně vše svaté převrací. Pán Ježíš jasně přikázal: Neházejte perly sviním… Sexuální vztah doprovázený celoživotní věrností je perlou patřící pouze mezi muže a ženu. Společnosti, která odmítne respektovat příkaz Božího Syna, té se stane to, před čím Boží Syn varoval v Matoušově evangeliu 7.kapitole, 6.verši: „Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.“
Pro homosexualitu a s ní spojené násilí Pán Bůh spálil na popel známá starověká města Sodomu a Gomorru. Pozůstatky těchto měst se dodnes nachází u Mrtvého moře a jsou archeologicky zdokumentovány.
Boží moudrost z Písma svatého, kterou homosexuální sdružení Logos a spolek farářek a farářů Českobratrské církve evangelické (ČCE) odmítá respektovat, zní: Leviticus 18:22 Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost. Leviticus 20:13 Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; Římanům 1:24-27 Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejich srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla; vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen. Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost. 1 Korintským 6:9-11 Což nevíte, že nespravedliví nedostanou do dědictví Boží království? Nebluďte! Ani smilníci ani modláři, cizoložníci, rozkošníci ani homosexuálové, zloději ani hrabivci, opilci, utrhači ani lupiči neobdrží Boží království za dědictví. Takoví jste někteří byli. Ale dali jste se omýt, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu našeho Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha.
Spolek farářů a farářek ČCE přestal ctít Stvořitele a raději se klaní homosexuálům. Že však homosexuálové nejsou žádní svatoušci, ač se takovými na první pohled zdají, o tom se můžeme přesvědčit. Vzpomínám na informaci z českého vysílání televize, že kanibal A.Meiwes byl a je homosexuál. Ze zpravodajství BBC:
http://www.bbc.co.uk/czech/worldnews/story/2006/01/060112_cannibal_process_pckg.shtml
12.1.2006, 16:07 vybírám např.: Novinář a filmař z Hamburku Günter Stampf Armina Meiwese několikrát navštívil v minulém roce ve vězení a BBC k tomu řekl: "Působí celkem normálně. Musíte si neustále opakovat, jaké činy spáchal.“ Meiwes před soudem v roce 2004 vypovídal, že si na internet podal inzerát, v němž hledal někoho, kdo by se chtěl nechat zabít a sníst. Tak se seznámil se svou budoucí obětí, inženýrem Bernem Jürgenem Brandesem. Schůzka obou mužů se uskutečnila 9. března 2001 v Meiwesově bytě poblíž města Rotenburg. Meiwes pořídil videozáznam příšerných okolností, za nichž Brandese zabil a pozřel části jeho těla. Žalobci tvrdí, že Armin Meiwes je 'vysoce nebezpečný' a měl by ve vězení zůstat i po roce 2008, kdy mu má vypršet trest. Chtějí dosáhnout toho, aby byl kanibal souzen za vraždu, nikoli za pouhé zabití.



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Sobota, 04. únor 2006 @ 18:43:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Nejhorší odpadlictví od křesťanské morálky a víry je v Českobratrské církvi evangelické, kde se farářky a faráři aktivně zapojili do novinářské kampaně na podporu toho, aby náš prezident schválil registrované partnerství homosexuálů. Už se nedivím, proč v případě členů Českobratrské církve evangelické jejich počet poklesl (podle sčítání lidu r.1991 a r.2001) o tři sedminy (42,5 %). Vždyť Písmo svaté si tyto českobratrské farářky a faráři pletou s toaletním papírem.
Mgr. Libor Halík PhD.



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Sobota, 04. únor 2006 @ 21:09:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já bych chtěl ještě k tématu dodat, že Spolek evangelických kazatelů (SPEK) není orgánem ČCE, ale volným a dobrovolným sdružením, sociálně-vzdělávacího typu. Jeho vyjádření tedy nemůže reprezentovat a odrážet názor celé církve.
viz http://spek.evangnet.cz/index.php?req=co_je_spek.php



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: noname v Sobota, 04. únor 2006 @ 21:16:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé.
Zaznělo už zde spousta slov, mnoho odsouzení a pod. Marně hledám v Písmu kde by podobná odsouzení která zde zazněla, pronesl Ježíš osobně.
Třeba to nic neznamená ale za zamyšlení to snad stojí.
Honza.



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Sobota, 04. únor 2006 @ 22:21:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Marně hledám v Písmu kde by podobná odsouzení která zde zazněla, pronesl Ježíš osobně.

Mt 7:6  Nedávejte psům, co je svaté. Neházejte perly před svině, nebo je nohama zašlapou, otočí se a roztrhají vás.

Jsou zde sviněmi a psy myšleni lidé nebo jen psy a svině? Miluje Ježíš psy a svině?

Mt 23:33  Hadi, plemeno zmijí, jak uniknete pekelnému trestu?

Vyhrožoval tady někdo praktikujícím homosexuálům pekelným trestem?
Jsou podobná slova běžně vnímána jako projevy lásky?


Třeba to nic neznamená ale za zamyšlení to snad stojí.

Za zamyšlení to jistě stojí. Mě spíš napadá, zda se někdy stalo, že by někdo z Ježíšových učedníků kritizoval něčí hřích a On se postavil na stranu hříchu, jako to hromadně dělají evangeličtí kazatelé. Spíš je otázkou, zda zde nehraje roli pravidlo, čí chleba jíš, toho píseň zpívej.



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Neděle, 05. únor 2006 @ 19:01:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Děkuji xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) za upřesňující informaci, že Spolek evangelických kazatelů (SPEK) není úředním orgánem ČCE, ale volným a dobrovolným sdružením, sociálně-vzdělávacího typu. Nicméně pokud se oficielní orgány ČCE od vyjádření SPEKu nebudou v celostátních masmédiích distancovat, tak si bude nekřesťanská i křesťanská veřejnost myslet, že SPEK zastupuje Českobratrskou církev evangelickou (ČCE) jako celek.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Neděle, 05. únor 2006 @ 19:22:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Prohlášení biskupů Pravoslavné církve v českých zemích k problematice homosexuálních svazků a k některým v současné době rozšířeným hříchům. Ve snaze následovat našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista, apoštoly a učení pravoslavné církve, jsme vážně znepokojeni snahou některých bratří a sester z jiných křesťanských vyznání, kteří se snaží přizpůsobovat slova a skutky našeho Pána, o nichž mluví Evangelia některým neblahým společenským jevům současnosti a svým vlastním představám. Zejména se jedná o problematiku vzájemného soužití lidí stejného pohlaví a o přijetí homosexuálních svazků církví a společností. Ještě více nás znepokojuje, že tito bratři a sestry neváhají k hlásání svých názorů velmi vzdálených od učení Evangelia a také od původního etického učení a postojů církve, využívat prostor přidělený křesťanům v české veřejně právní televizi a dalších prostředcích masové komunikace a tam své představy uvádět jako stanoviska pro všechny křesťany přijatelná a jako ta, která jsou v souladu s duchem a učením Evangelia. Bible zaujímá k problému homosexuálních vztahů jednoznačný postoj: "Nebudeš obcovat s mužem jako se ženou, je to ohavnost" /3M 18, 22/. Sv. apoštol Pavel dále mluví o "hanebných vášních" a také o tom, že: "Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svoji zcestnost". Apoštol nám dále připomíná, že Božího odsouzení se dostane také těm, kdo takovéto jednání schvalují /Ř 1, 18-32/. V listu ke Korintským se dokonce mluví o tom, že tito lidé nezdědí věčný život: "Nemylte se: Ani smilnící, ani modláři, ani cizoložníci, ani modloslužebníci ani zvrhlíci …nebudou mít účast v Božím Království" /1 Kor 6, 9- 10/. Biblické texty odmítající homosexualitu formovaly a spoluvytvářely křesťanskou morálku a kulturu a vzdělávaly mnoho generací. Popírání přímého smyslu slov sv. apoštola Pavla některými křesťany je v protikladu ke dvoutisícileté křesťanské tradici a v protikladu biblickým textům. Homosexuální vztahy jsou z pohledu Bible i z pohledu učení církve hříchem, který odděluje člověka od Boha. V současnosti jsme ale v této věci svědky u mnoha lidí přijetí postojů, které jsou ve zjevném protikladu k učení církve a jeví se také jako nezdravé a nebezpečné pro další vývoj rodiny a společnosti. Bylo by však velkým omylem vybrat si z mnoha hříchů, kterým lidé dnes podléhají a které jsou velmi rozšířeny pouze jeden (například praktikování homosexuálních svazků) a nemluvit o mnoha dalších, které jsou dnes ve společnosti a dokonce někdy i v církvi pokládány za přijatelné. Zde musíme mluvit o velmi rozšířeném sobectví a individualismu a nepamatování na Boha, zrovna tak jako o rozšířené praxi mimomanželských styků, manželské nevěře, rozvodech a o častých potratech, které nemají ani zdravotní a ani sociální odůvodnění. V současnosti tolerovaným, avšak závažným hříchem vedoucím k destrukci mezilidských vztahů, duševnímu a duchovnímu úpadku je mezi mladými lidmi rozšířené nemírné holdování alkoholu a návykovým látkám. Do popředí vystupuje také hřích konzumního způsobu života, vedoucí ve svých důsledcích k destrukci Božího stvoření. Církev a křesťané nesmí omítat pomoc lidem, rodinám a společenstvím, pokud jsou hříchem a hříchy postiženy. Nesmí se ale také přizpůsobovat situacím majícím svůj základ v mravním a etickém relativismu, nihilismu a úpadku a prohlašovat projevy nemoci za projevy zdraví, případně před věřícími z jakýchkoliv účelových a politických důvodů zakrývat skutečnost, že hřích a přetrvávání ve hříchu přivádí člověka a lidstvo na duchovní scestí a k zatracení. Bůh v osobě svého Jednorozeného Syna přišel spasit hříšníky a ne spravedlivé. Bůh je láska a křesťané se proto musí modlit za všechny lidi a přát jim spasení. Církve a křesťané jsou povinní ve své službě Bohu a každému člověku otevírat cestu k obrácení, pokání a k duchovní vyléčení. Na druhé straně se však nesmí bát pojmenovat hřích a to především proto, aby ti, kteří mu propadli nalezli cestu k Bohu a ke spáse. Pro nás, biskupy Pravoslavné církve v českých zemích a na Slovensku, není možné schvalovat úpadek lidské přirozenosti, která byla stvořena samotným Bohem a nemůžeme ani schvalovat, aby stanoviska skupiny lidí postižené jakýmkoliv hříchem zpochybňovala a přizpůsobovala osobu samotného Bohočlověka Krista - Boha a Spasitele své představě a prezentovala jej jako toho, který je hříchem postižen. Takovýto názor jednoznačně odporuje církevnímu učení. Pro pravoslavné věřící zůstávají nadále v platnosti kánony církve, které jsou i dobách mravnímu úpadku a ztráty duchovního horizontu normou, o dodržení které by měl každý pravoslavný křesťan podle svých sil a možností s Boží pomocí usilovat v zájmu svého duchovního pokroku, spásy a věčného života v království nebeském. Členové Posvátného synodu Pravoslavné církve v českých zemích a na Slovensku: Arcibiskup pražský a českých zemí Kryštof a biskup olomoucko-brněnský Simeon



Re: I křesťané jsou pro registrované partnerství (Skóre: 1)
Vložil: Harth v Čtvrtek, 09. únor 2006 @ 17:36:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje stanovisko je stejné jako Dana Ženatého.
Ale rád bych podotkl, že mi církev v této věci nic nepředepisuje a že také u evangelíků jsou zastoupeny všechny strany, i ty extremní.

Jen mám jednu otázku do pléna:

Můj kamarád dělá terapeuta v diakonii.
Pracuje s lidma na cestě do života z pasťáku z dět. domova, kteří jsou "na půli cesty".
Mnohokrát je smuten z toho, že se daný člověk nedokáže naučit základním věcem života ani za 2 roky. Kdo za to může? Jeho nezodpovědní rodiče, kteří jej nevychovali, nedali mu lásku atd.

Rodin, co si berou děti z děcáku, je stále málo.

Otázka: Dokáže homosexualní pár dát lásku a základní výchovu dítěti, které si vezmou do poručnictví, NE DO ADOPCE? Samozřejmě to bude mít dítě těžké v životě, ale není to dobrá další možnost? Stále si myslím, že je to další možná alternativa k děcákům, které jsou pro dítě daleko horší.

Na závěr bych podotkl, že reg. partnerství NENÍ uznání manželského svazku homosexuálů, řeší majetkové dědění, informace o stavu nemocného, domácnost atd. Tohle nemusí využívat jen gayové a lesbičky, ale taky hetero, co jsou dobří přátelé a třeba spolu bydlí.

A že je to jen 1. krok k uznání manželského svazku homosexuálů? Ani náhodou, zeptejte se politiků a farářů, kteří jsou teď pro, jestli budou i pak pro.Určitě ne! A netvrďte mi, že všichni lžou.

Co vy na to?

Vzkaz pro ty, co nadávají na evangelíky:
Hřích je nazývat své bratry v Kristu bezvěrci.
Ale Bůh vám odpustí, stejně i my ;p
Takže v pohodě :)))
Mějte se fajně a Pán vás všechny opatruj!
Peťa Harth ;p



Stránka vygenerována za: 0.28 sekundy