Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467200
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Komu vadí řmskokatolická církev dnes?
Vloženo Sobota, 27. květen 2006 @ 09:38:33 CEST Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal mk

Komu vadí ŘKC dnes v době bez vojen?   Nehledě na víru, je zřejmé, že postoje k ŘKC jsou zajímavé. V době komunismu vadily všechny církve, dnes někomu vadí římská a letniční. V tisku se objevily některé dokumenty z doby totality. Vyjímám poslední odstavec ze stránky: http://www.novinky.cz/domaci/86365-odtajnene-spisy-obsahuji-informace-o-emigrantech-i-nevykonnych-kubancich.html,

´….Papež a církev Agenti se zajímali také o papeže Jana Pavla II. Zpráva z roku 1980 konstatuje, že "přes jeho otevřenou kritiku sovětské pomoci Afghánistánu považují reakční politické a církevní kruhy papežovu současnou ,prozápadní" angažovanost na mezinárodním poli za nedostatečnou." Proto se podle zprávy "uchylují k různým formám nátlaku na nastoupení tvrdšího kursu" vůči zemím sovětského bloku. "Vatikán však i nadále bude oddělovat svoji činnost na mezinárodněpolitickém fóru od svého bezprostředního ideodiverzního působení proti jednotlivým socialistickým zemím," píše se v dokumentu. Právě církev přitom rozvědčíci stabilně označují za největší hrozbu socialistického zřízení. "Hlavním problémem v ČSSR zůstává katolická církve. Papež pracuje v plné koordinaci s Reaganem. Katolická církev podchycuje v ČSSR 2/3 věřících. Strategický význam má otázka Slovenska, kde 40 % všech občanů jsou katolíci a vliv církve v laickém životě je velmi vysoký," stojí ve zprávě z 29. října 1984. lh, mak, znk, Právo …´ (konec citátu), Lze to číst i v tištěné verzi PRÁVO ze dne 26. května 2006 na straně 4. Srovnání: Předtím (za totality): ´…. církev přitom rozvědčíci stabilně označují za největší hrozbu (socialistického zřízení) …´ (říkají rozvědčíci), Dnes (ve svobodě slova): římskokatolickou církev označují za hrozbu pro věřící – říkají na Granosalis jiní věřící. ŘKC je hrozbou, ale už mezi církvemi, ale srovnejme : byli proti ní komunisti, jsou proti ní někteří věřící. Je to zajímavá shoda. Někteří se dnes chovají tak, jako totalitní politici. Nejzajímavější jsou slova, která jsem jednou dávno četl na severu Pandora.cz, kde jeden přispěvatel napsal, ´… jenom monitoruji činnost svého úhlavního nepřítele – katolické církve..´. Nevím, proč to slovo ´…úhlavní nepřítel…´, nezní to povědomě?


"Komu vadí řmskokatolická církev dnes?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 27. květen 2006 @ 14:18:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická cirkev ako jediná denominácia (čiastočnč aj ortodoxná cirkev) mala a má mocenské ambície. Dokázala to už v stredoveku, keď pápeži boli nad vtedajšími svetskými panovníkmi. Mnohí vtedajší králi prichádzali k pápežovi na kolenách a on predstavoval pre nich zvr[*****(nevhodný výraz-automatická změna)]úceho pána a kráľa. Boli obdobia kedy bez súhlasu a požehnania pápeža žiadny panovník nič nedokázal. Všetko to začalo možno niekedy okolo tretieho a štvrtho storočia, keď namiesto slúžiacej cikrvi sa stala vládnuca cirkev. Tieto mocenské ambície i keď v mnohom oklieštené má rimokat. cirkev do dnes. Vyplýva to aj z jej mylnej predstavy, že je skutočná pravá cikrev, odvodená od ap. Petra a preto ,,nástupca,, prvotnej pracirkvi. Na Slovensku to vnímane možno o niečo viac ako v Čechách, kedže Rimokat. cirkev má u nás väčšie pomerné zastúpenie.



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 27. květen 2006 @ 14:20:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická cirkev ako jediná denominácia (čiastočnč aj ortodoxná cirkev) mala a má mocenské ambície. Dokázala to už v stredoveku, keď pápeži boli nad vtedajšími svetskými panovníkmi. Mnohí vtedajší králi prichádzali k pápežovi na kolenách a on predstavoval pre nich zvr[*****(nevhodný výraz-automatická změna)]úceho pána a kráľa. Boli obdobia kedy bez súhlasu a požehnania pápeža žiadny panovník nič nedokázal. Všetko to začalo možno niekedy okolo tretieho a štvrtho storočia, keď namiesto slúžiacej cikrvi sa stala vládnuca cirkev. Tieto mocenské ambície i keď v mnohom oklieštené má rimokat. cirkev do dnes. Vyplýva to aj z jej mylnej predstavy, že je skutočná pravá cikrev, odvodená od ap. Petra a preto ,,nástupca,, prvotnej pracirkvi. Na Slovensku to vnímane možno o niečo viac ako v Čechách, kedže Rimokat. cirkev má u nás väčšie pomerné zastúpenie..



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 27. květen 2006 @ 14:24:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická cirkev ako jediná denominácia (čiastočnč aj ortodoxná cirkev) mala a má mocenské ambície. Dokázala to už v stredoveku, keď pápeži boli nad vtedajšími svetskými panovníkmi. Mnohí vtedajší králi prichádzali k pápežovi na kolenách a on predstavoval pre nich neomylného pána a kráľa. Boli obdobia kedy bez súhlasu a požehnania pápeža žiadny panovník nič nedokázal. Všetko to začalo možno niekedy okolo tretieho a štvrtho storočia, keď namiesto slúžiacej cikrvi sa stala vládnuca cirkev. Tieto mocenské ambície i keď v mnohom oklieštené má rimokat. cirkev do dnes. Vyplýva to aj z jej mylnej predstavy, že je skutočná pravá cikrev, odvodená od ap. Petra a preto ,,nástupca,, prvotnej pracirkvi. Na Slovensku to vnímane možno o niečo viac ako v Čechách, kedže Rimokat. cirkev má u nás väčšie pomerné zastúpenie. Treba však povedať, že v dnešmom sekularizovanom svete, nemá rimokat. takú moc ako mala v stredoveku a vďaka svojmu postaveniu dokáže presadiť veľa pozitívnych vecí.



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Sobota, 27. květen 2006 @ 17:30:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není pravda, že pouze ŘKC (příp. pravoslavní) má mocenské ambice. Mezi protestantskými církvemi v USA je taková "vůle k moci", že by se papež mohl učit. Protestanti v čele se známými televizními evangelizátory ve svých školách vychovávají právníky, politiky, ekonomy, obchodníky, poradce - ti se pak dostávají do funkcí, kde ovlivňují celou společnost k obrazu svému. Křesťanská pravice v USA navíc vyhrála Bushovi prezidentské volby atd... To by mě zajímalo, kde ve světě dnes ŘKC dosazuje presidenty?
Bratrsky Presbyter



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes?-dějiny a povaha římského lidu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Neděle, 28. květen 2006 @ 09:08:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Píši o poznámce o vlivu papeže na mocnáře ve světě.
Korunovace od papeže je stará věc, vracíte se do minulosti. Už tu není monarchie, ale mluvíte o tom. Byla období, kdy vše bylo jinak.
Proto napíši A) o dějinách a B) o povaze Italů.
A)) ohlédnutí po různých (ale opravdu různých) dobách:
-- nejprve byla církev souhrnem soukromých skupin,
-- církev se dostala do rozporu s císařstvím, po tom, co se císař vyhlásil za potomka božského Caesara a křesťané podle judaistického zvyku odmítli pozdrav císařské moci, a oběti, a vidět to bylo hlavně ve vojsku,
-- Konstantin schválil nové dva kulty: Slunce (Sol invictus) a křesťanství (313),
-- Křesťané mohli svobodně dýchat, ale kariéristé získali nové pole pro machinace v nové svobodné organizaci, a přívrženci Slunce postupně oslabovali,
-- Barbaři rozrušili bývalou říši, až byla koncem V. století rozdrobena. Státní správa byla v troskách, některá města zanikla, ale církev trvala. Nezanikla ta města, kde sídlil biskup. Když Attila oblehl Řím, vyšel proti němu papež a řečmi ho přesvědčil, aby upustil od dobytí a drancování. Tehdy duchovenstvo bylo jistotou pro život obce.
-- Ale až do konce IX. století bylo duchovenstvo podřízeno svému místnímu feudálovi, tak se to tehdy dělalo. Feudál postavil kostel na svém pozemku a dosadil kněze, kterého chápal jako svého poddaného. Biskupy dosazovala knížata. V Cařihradě dal císař do vězení věhlasného kazatele Jana Zlatoústého, když nesouhlasil s jeho bujným životem. Kníže Svatopluk se jednou na cestě z lovu zastavil v kostele, kde byl Metoděj a pustil do kostela své lovecké psy. Výsledek nám kronikář cudně zamlčel, ale jaký asi mohl být, když poštval psy na člověka? A později vyhnal Metoděje a ten došel do Bulharska, kde byl lépe přijatý.
-- Duchovní se snažili být méně závislí na svém feudálu – a to je pochopitelné, i my chceme být svobodní, třeba nevolit nikoho (a to máme demokracii) – a dařilo se to jen postupně – v Byzanci patriarchovi Fótiovi, který vtloukl feudálům do vědomí, že je na úrovni knížete (aby ho museli také brát do úvahy), na našem západnějším území to trvalo dvě stě let roku 800 do konce IX. století, kdy feudálové začali uznávat ´farskou soustavu´ (kde kněz už patřil biskupovi, ne lennímu pánovi) a ještě ve XII. století bojovali němečtí císaři proti papežům. Při jednom dobytí Říma ustájili své koně v kostelech a jako stelivo pod koně kromě slámy používali také pergameny ukořistěné v archivu – inu severští barbaři, co neznají cenu listiny.
-- Až okolo let 1200 začala být zde církev opravdu nezávislá. Bohužel, za krátkou dobu dvou století zapomenula na svízelné situace z dřívějška., a zpohodlněla. V tomto stavu ji zastihl Milíč a Hus a od té doby zůstává tento obraz v myslích lidí v Českých zemích – jako by to bylo dnes (ale dnešek je liberální, když chtěl dnes papež přijít do Polska, nedostal od Klause pozvání do ČR a nemohl přejít do Polska se zastávkou u nás, alespoň nic nevím o jeho přítomnosti u nás – inu barbaři zde na severu z prestižních důvodů neuznají slušné zvyklosti).
-- Ani v období 1200 – 1500 se nepřestala německá knížata a císařové míchat do věcí církve a když byli nespokojeni s volbou papeže, dosadili si nového, tak vznikla ostuda se dvěma papeži, za kterou nemohla církev, ale světská strana. U nás proběhlo něco podobného v roce 1968, kdy se rozštěpila vládnoucí moc v KSČ, a potom XV. sjezd anuloval výsledky XIV.-ho sjezdu, ale mezitím přijela armáda jiné země do našich zemí bez pozvání a protagonista Dubček byl vymístěn do Turecka jako velvyslanec, aby tady nepřekážel. Liší s to v něčem od sporů Jindřicha s papežem a obsazení Říma vojskem? V ničem, kromě toho, že kdysi se přijíždělo na koních, v současnosti se teritorium obsazuje na autech a na tancích. Jen to drama před 40 lety proběhlo na civilní půdě jako střet pouze v politice.
-- Od husitských dob uplynulo 6 století, lidé myslí jako za Chelčického, že papež je šelma atd. Myslí se jako v muzeu, kde se uchovávají staré věci, ale bohužel stále se považují za živé. Zánikem feudalismu pominuly doby, ale myšlení zůstává.
-- Už Napoleon si dal na hlavu korunu sám, nikdo mu ji na ni nepoložil, jen mu ji přinesli na polštáři. Tím dal jasně najevo, že svou autoritu nepřijímá z ničích rukou, ale určuje ji sám. Nemohl se korunovat za krále, když se prohlašoval za občana republiky, která svrhla krále, ale musel si vymyslet postavení císaře. A od té doby přešla 2 století.

(B)) to byl krátký historický přehled o tom, jak my myslíme jakoby před 600 lety. A nyní k italské povaze.
Handicapem římskokatolické církve není to, že je katolická, ale to, že je římská. Národy mají své zvyky a povahu. V jiné oblasti by se lidé chovali jinak, ale tam, kde žijí, tam přejímají zvyky místa. Řekové milovali vědu a umění, ale Řím byl od začátku založený od 40 kamarádů Aenea, tedy jako vojenská pevnost. Ten kamarádský duch vojáků zůstal. Italové myslí kolektivně a poslušně. A také globálně (to mají společné s Brity). Od místního biskupství v městě Řím vnikla celosvětová říše církevní.

Apoštolé opustili Jeruzalém po nátlaku a pro nebezpečí i misii (Tomáš prý došel až do Indie). Měli by se tam ostatně hůře. Teokracie tam by nepřinesla porozumění pro jejich směr. A s počátku existovalo tolik center, kolik bylo židovských diaspor. O některých moc nevíme, a je to naše neznalost (Alexandrie, Tunis, Trapezunt, Arménie, Antiochie,…) Jen ta římská komunita pod tlakem doby se upevnila a začala vysílat misie od V. století na okraje bývalé římské říše. Karel Veliký potom okolo let 800 snil o znovuvytvoření bývalé říše a protože byl křesťan, byl to současně křesťanský vliv.
Stav se upevnil až okolo let 1000 atd. (také v okolí, v Maďarsku a Polsku). Bylo to dvojvrstevné – světská moc stmelená pod císařstvím, kultura mezinárodní a církev mezi tím, byla nositelka náboženství a kultury podpořená knížecí mocí. A za to ji dnes bijí jazykem, za to, že se jí podařilo vymanit z otroctví knížat a že ji ti uznali za rovnocennou, ne už za služku feudála.
A protože centrum duchovní aktivity dodnes je Řím, přenáší se povaha římského lidu do církve- vášnivá, činorodá, disciplinovaná, družná, sjednocená. To jsou povahové vlastnosti římského lidu a tak to je v církvi.
Církvi katolické by prospělo provětrání a změna místa. Kdysi byli papežové ve Francii (asi 150 let), ale když poslední z té řady zemřel na cestách v severní Itálii, volby nového se podle zvyku mají konat tam, kde zesnul a tak se chopili vlivu opět Italové. Kronikář zapsal, že se to stalo pod pohrůžkou násilí, aby byl zvolen zase Ital. Tak skončila šťastná francouzská episoda, kterou dnes nazývají Avignonské vyhnanství. Škoda.
Na sněmu v Kostnici po vyhnaném Janovi XXII měl být zvolen francouzský prelát d´Aily, ale opět to překazili Italové a Němci, takže zase byl zvolen Ital a linie se nezměnila.
Proto si myslím, že římského ovzduší možná bylo dost a mělo (mohlo) by se změnit. Polský papež byl osobně výjimkou.



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Neděle, 28. květen 2006 @ 18:44:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, Presbytere, za tu trochu potřebného světla!

Speranza



Nepritel meho nepritele je mym pritelem? Neverte tomu (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 29. květen 2006 @ 17:37:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zda se mi, ze mk uvazuje trochu v duchu "logiky'' "Nepritel meho nepritele je mym pritelem."

Takove uvazovani ale neni dobre, protoze by nekdo mohl rici, ze komuniste prece nesnaseli i nacisty a z toho plyne, ze naciste jsou fajn a kdo utoci na nacismus je komunista nebo noco podobneho.

Takoveto uvazovani ale odmitam.

ref



Re: Komu vadí řmskokatolická církev dnes? (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Úterý, 30. květen 2006 @ 08:30:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Odpovídám:
Od konce roku 2005, kdy papež BenediktXVI. oficielně zakázal světit na kněze homosexuály, tak Katolická církev nejvíc vadí právě jim. Viz: http://aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=3794
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy