|
Právě je 434 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116467163 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD., duchovním Pravoslavné církve
Vloženo Čtvrtek, 29. červen 2006 @ 22:37:20 CEST Vložil: Bolek |
poslal Stepan Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhDPravoslavný kněz Mgr. Libor Halík PhD. proslul neobvyklým protestem proti potratům. Má své obdivovatele a následovatele, ale také mnoho odpůrců a kritiků. A nejen v sekulární společnosti a v médiích, ale i mezi křesťany. Říká, že v gynekologicko-porodnické klinice na Obilním trhu v Brně se provádí umělé potraty, které následují po umělém oplodňování ve zkumavce. Od pondělí 10.11.2003 stává před touto nemocnicí každodenně i s křížem a přitom se bez ohledu na počasí modlí, zpívá žalmy, rozdává letáčky a usiluje o zakázání potratů. Jeho biskup mu dal požehnání. Službu modlitební stráž u nemocnice koná už 3 roky každý všední den od 10.00-12.00 hod. Ve svých sedmatřiceti letech má za sebou studium na pravoslavné teologické fakultě. Školu ukončil dizertační prací na na téma nepřátelé rodiny, kde se zabýval vymíráním Evropy a USA, které zdůvodňoval rozpadáním
rodin, rozvody a potraty. Byl to podle něj takový vědecký impulz pro to, co začal potom dělat. Tím praktickým impulzem pak bylo seznámení s katolickým knězem z New Yorku monsignorem Philippem Reillym. Reilly je významnou postavou amerického Hnutí pro život a pořádá modlitební akce před potratovými klinikami po celých USA. Stojí každý den před potratovými klinikami v New Yorku a od roku 1989 se mu jich tam podařilo zavřít asi polovinu. Na odpor velké části veřejnosti proti podobným aktivitám, je Libor Halík zvyklý. Za tři roky byl vícekrát napaden, házeli po něm dvakrát vajíčka, jednou rajče a také jablko, jednou byl postříkán bílou barvou (viz. obr. níže). Říká:"Nesmíme se bát nikoho, kdo není větší než Bůh. On nám dodá odvahu, On nás posílí." V poslední době je aktivní i na portálu GRANO SALIS, kde nejen publikuje články, ale také se zapojuje do diskusí. Proto jsme požádali Libora Halíka o rozhovor a on naši nabídku přijal.
Jste duchovním Pravoslavné církve. Mohl byste našim čtenářům přiblížit jak jste se dostal k této církvi a jak jste se stal jejím duchovním?
Mé mamince, které lékaři řekli, že nebude moci rodit, se zjevil anděl a řekl jí, že se jí narodí syn. Narodil jsem se v Praze roku 1966. Brzy má maminka přestala věřit Bohu, i když si zážitek pamatovala. Byl jsem vychováván jako ateista. V ateismus jsem přestal věřit až r.1984. V létě 1985 jsem málem zemřel, ale Bůh mi zachránil život výměnou za slib, že Ho budu poslouchat. O to jsem se pak ze všech svých sil snažil. Začátkem léta 1986 jsem zažil hrůzu z Pekla - z věčné opuštěnosti dobrým Bohem, neboť jak učí svatý apoštol Petr: „Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost.“ (Viz 1.list Petrův, 5.kapitola, 5.verš) Prosil jsem Pána Boha o odpuštění a slíbil mu, že přestanu plánovat. Vzápětí jsem během celé noci zažil něco, co lze snad označit biblickým termínem „pomazání Duchem svatým“. (Dnes mohu konstatovat to, že zážitek se do jisté míry podobal zážitku Motovilova, když hovořil se svatým Serafimem Sarovským o Svatém Duchu. Tento zážitek je v pravoslavné teologii dobře znám od r.1903, kdy byl poprvé zveřejněn tiskem.) Na vojně roku 1988 jsem slíbil Bohu,
že jsem ochoten podstoupit jakékoli utrpení, umožní-li to obyvatelům Československa poznat Boha, plakat nad svými hříchy a neskončit navěky v Pekle. Po pádu komunismu, mi r.1990 bylo vnuknuto, že se mám stát jakoby Mojžíšem. Brzy poté jsem chtěl zjistit, co učí Pravoslavná církev, čím se liší od Katolické církve a od nepřeberného množství církví protestantských. Proto jsem se přihlásil ke studiu na pravoslavné teologické fakultě. Pravoslavná teologie a životopisy svatých se mi líbily, a tak roku 1995 jsem byl v Olomouci ustanoven (vysvěcen) pravoslavným biskupem Kryštofem na presbytera (kněze). Předtím jsem jistou dobu váhal, neboť jsem nahlédl, že stav moravské místní Pravoslavné církve zdaleka neodpovídá ideálům naučeným na teologické fakultě.
Na Internetu lze najít mnoho spekulací o tom, že nemáte podporu obce v místě Vašeho bydliště a že jste našel podporu až v obci na severní Moravě. Mohl byste se k této věci vyjádřit?
Jde o interní věc mezi mnou a mým arcibiskupem, proto se k této věci v současnosti (29.6.2006) nebudu vyjadřovat.
Jste znám jako radikální odpůrce potratů a proslavily Vás Vaše modlitební chvíle se zpěvem před porodnicí na Obilním trhu v Brně. Jak jste se dostal k této činnosti?
Krátce před ustanovením (vysvěcením) na presbytera (kněze), ještě coby jáhen (diakon), jsem měl na setkání pravoslavného moravského duchovenstva přednášku o britských speciálních jednotkách Commandos ve 2.světové válce. Použil jsem to jako podobenství o nutnosti vytvoření podobných, avšak duchovních jednotek v duchovním křesťanském boji proti zlu. Roku 2002, po vypracování disertační práce o nepřátelích současné rodiny, jsem prohlédl a začal vidět současnou duchovní i fyzickou sebevraždu Evropy naplno. Večer 11.3.2003 mě zvláštním způsobem oslovil text Zjevení sv. apoštola Jana v 3.kapitole 7.-13.verš. Zejména verši 8.-10., kde vzkříšený Kristus praví: „Vím o tvých skutcích. Hle otevřel jsem před tebou dveře, a nikdo je nemůže zavřít. Neboť ačkoli máš nepatrnou moc, zachoval jsi mé slovo a mé jméno jsi nezapřel. Hle, dávám do tvých rukou ty, kdo jsou ze synagógy satanovy; říkají si židé, a nejsou, ale lžou. Hle, způsobím, že přijdou a padnou ti k nohám; a poznají, že já jsem si tě zamiloval.“ Odpoledne 4.5.2003 mi malý syn mého kamaráda řekl: „Strejdo, ty jsi
duchovní. A víš, že jsi dobrý duchovní? Protože máš duchovní vyčerpání. Duchovní vyčerpání je dar od Boha. Ten mohou mít jen dobří lidé. Já bych také chtěl mít tento dar.“ Na křesťanském shromáždění 8.5.2003 jsem prosil: „Pane Bože, dej mi prosím sílu, abych se nebál lidí, kteří Tě zradili a zrazují.“ Jiří U. se za mě modlil: „Bože dej, ať není sám, opuštěný. Dej mu spolupracovníky.“ Následujícího dne mi neznámá žena předala vzkaz od Boha: „Mé srdce nad tebou jásá, Já nad tebou rozjasním svou tvář. Důvěřuj mi. Já s Tebou udělám věci, které ještě neznáš.“ Cítil jsem, že pláču a ta žena dojetím také plakala. Její známá se za mě modlila. „Bože, prosím, dej mu nový jazyk chvály, modlitby za uvolnění Ducha svatého na tento národ, na církve.“ Odpoledne 11.5.2003 jsem v Praze vyslechl přednášku katolického kněze Msgr.Philipa Reillyho, Sc.Dr., z New Yorku. Řekl, že člověk, který zabije či dá zabít nemluvně před porodem, skončí navěky v Pekle. Oslovilo mě to. Pochopil jsem, že takto dopadne každý vrah nenarozeného dítěte, nezhnusí-li se včas sám sobě. Bude-li sám sebe až
do okamžiku své smrti považovat za nevinného, bude trestán v Pekle věčně. Dne 15.5.2003 Ludvík K., v dobách komunismu tajně vysvěcený na kněze, byl velmi nadšen z četby zkrácené verze mé disertační práce o nepřátelích současné rodiny. Souhlasil s mým návrhem, že jedinou nutnou možností k útoku na bezbožnost je vyjít přímo na ulici. Říkal, že je to zhouba nás křesťanů v České republice, jak hrozně se bojíme lidí. Ráno 20.5.2003 mě v Brně Msgr.P.Reilly vyzývá k práci před nemocnicí slovy: „Ty bys to měl dělat tady!“ Zve mě na praktický týdenní zácvik do Vídně. Proto prosím o požehnání svého pravoslavného biskupa Simeona. Ten mi ho dává. Školím se 30.5.-6.6.2003 ve Vídni i tím, že stojím v černé klerice u vchodu největší potratové kliniky v Rakousku. S velkým strachem jsem si stoupl v Brně poprvé před nemocnici v pátek 13.6.2003. V černé klerice duchovního se tu sám a poprvé modlím Žalmy před vchodem na Obilním trhu od 9.00 do 11.30. Toho dne jen potichu. Od toho dne zde budu stát každého všedního dne. Zpočátku v různou denní dobu. Později většinou od 10.00 do 12.00
hodin - dokud v této porodnici nepřestanou zabíjet nenarozené děti. Své tehdy sedmileté dcerce jsem doma řekl, že lékaři od dob Lenina věřili, že miminko v bříšku je jen ryba či opice, kterou mohou zabít. Avšak od zavedení jakési zvláštní kamery v 80.letech 20.století všichni lékaři ví, že v maminčině bříšku je člověk. Lékaři si ale už zvykli zabíjet, a tak zabíjejí dál. Přitom často lžou rodičům, že odstraňují z bříška uspané maminky pouhý shluk buněk. Modlím se: „Bože, prosím, pomoz mi přivést náš národ k pokání. Ve jménu Ježíše Krista vzkříšeného. Amen.“ V pondělí 16.6.2003 jsem zde s Karlem Š. a spolu se modlíme Žalmy poprvé nahlas. Přemýšlel jsem, zda je vhodné, abych chodil před nemocnici v klerice. Vždyť snazší by bylo chodit tam v civilu. Když jsem šel v klerice zpět domů, zastavil mě mladý člověk. Velmi mě prosil, abych mu vymodlil vysvobození z fetování. Bez kleriky by nepoznal, že věřím v Boha ani že jsem kněz. Proto sem chodím stále v klerice. Klerika je Božím znamením.
Zaznamenala Vaše mise před porodnicí už nějaký hmatatelný úspěch?
Ano, něco přes 10 žen mi u nemocnice přišlo říci, že na umělý potrat nepůjdou. Kolik je těch, které se rozhodly na umělý potrat nejít, ale neměly odvahu mi to říci, to opravdu nevím. Předpokládám, že existují. Jejich počet zná pouze Bůh. Nedávno mi jedna žena přišla říci, že jsem jí zachránil za ty tři roky zde už 2 děti. Lékaři ji posílali na umělý potrat ze zdravotních důvodů. Ona díky mému působení před nemocnicí získala odvahu vzepřít se mínění lékařů a dovolit dětem žít. Narodily se jí živé a zdravé. I ona je v pořádku. Sama je zdravotní sestrou.
Jeden z vedoucích představitelů hnutí pro život v USA se vyjádřil, že by na Vašem místě volil raději tiché modlitby než zpěv. Nenapadlo Vás někdy modifikovat formu svého protestu?
Katolický kněz z USA mons. Reilly nic takového neřekl. Byl jsem osobně přítomen jeho rozhovoru v sakristii kostela s tou novinářkou. Rozhovor překládal pro novinářku do češtiny náš překladatel. Ona si to vymyslela jako strategický tah na to, jak mě v očích těch křesťanů, kteří nebyli přítomni rozhovoru, znemožnit. Bohu žel, takto mnozí novináři běžně jednají, pokud máte tu čest se s nimi častěji setkávat. Hlasitost formy protestu jsem nikdy poté, co jsem s ní už začal, nezměnil. Důvod je prostý. Dokud jsem nepůsobil před nemocnicí, neuměl jsem nikdy dřív tak hlasitě zpívat. Ten dar hlasitosti jsem si vymodlil, a proto jsem s hlasitostí nikdy nepřestal.
Byl jste během svého působení napaden?
Ano několikrát. Jednou mi byl zlomen dřevěný dvoumetrový kříž. Od té doby nosím třímetrový. Neměl jsem však za celé 3 roky žádné zranění, zlomeninu ani modřinu – ani po té ráně pěstí do prsou. Bůh vždy zasáhl v pravý čas. Např. příchodem nečekaných svědků, či volaným i nevolaným příjezdem policie. Pachatel či pachatelé se pak zalekli a rychle zmizeli. Kromě toho mi bylo vícekrát vyhrožováno i zabitím. Z jednoho napadení mám dokonce fotografii, protože brzy poté mě jedna žena vyfotila. Tehdy mě přišel jeden muž schválně polít bílou malířskou barvou. (Fotka je na:
http://www.kuraev.ru/forum/view.php?subj=38516&fullview=1&order
) Mému spolupracovníkovi, invalidovi na elektrickém vozíčku, městská policie servala z krku protipotratový plakát – fotografii zabitého miminka, ale po několika měsících tahanic mu ho musela vrátit.
Z Vašich komentářů je zjevné, že nepatříte mezi liberální teology. Mohl byste prozradit, kdo je pro Vás v teologii vzorem nebo kdo je alespoň Vašemu vyznání nejblíže?
Svatý Serafim Sarovský (1759-1833). Jeho životopis jsem četl v ruštině. Byl statečným modlitebníkem a zároveň měl velmi rozvinutý Boží dar rozlišovánní duchů. Po zkušenosti z několika desítek let modlitebních zápasů viděl neznámým lidem tzv. do srdce - podobně jako prorok Elizeus (Elíša), když přesně poznal, že Geházi (Géchazí) lže (viz 2Král 5. kapitola).
V článku Čeští a moravští arcibiskupové proti špinění Krista ve školách jste reagoval na texty z Čítanky 8 pro základní školy a víceletá gymnázia. Provozovatelé portálu Grano Salis dostali žádost od právních zástupců Nakladatelství FRAUS o zveřejnění odpovědi na Váš článek s tím, že se informace uvedené v citovaném článku nezakládají na pravdě a dotýkají dobrého jména jejich klienta. Byl jste v této souvislosti informován, zda poškozená strana podá žalobu i na Vaši osobu. Vidíte svoje vyjádření v článku s odstupem času stejně nebo byste jej nyní napsal jinak?
Nakladatelství Fraus v současnosti, pokud vím, na mě žalobu nepodalo. Ing. Daniele Kuchyňku, pracovníka Školské komise České biskupské konference, kterého nakladatelství Fraus obvinilo ze lži, jsem se zastal jako se křesťan má zastat křesťana bratra. Pokládám za normální, že křesťan má více věřit informaci od křesťana, podobně jako muslim více věří informaci od muslima, ateista od ateisty, hinduista od hinduisty. Jsou přece jedné víry. Zde bylo kromě toho lehké rozhodování – žádný křesťan by nemohl schválit ty Cavannovy texty o Kristu – zvláště text: „A odevšad přinášeli Ježíšovi nemocné a JEŽÍŠ JE UZDRAVOVAL. KULHAVÝM DÁVAL NARŮST TŘETÍ NOHU, SOUCHOTINÁŘE OBDAROVÁVAL ÚPLAVICÍ, ABY SI NETROUFALI ZAKAŠLAT, A BEZNOHÝM DÁVAL VYRŮST NA HLAVĚ DRŽADLO, ABY SI MOHLI VYDĚLÁVAT NA ŽIVOBYTÍ JAKO ŽEHLIČKY. A LID TO VIDĚL, VŠICHNI V NĚJ UVĚŘILI A BYLI SPASENI.“ Jsem přesvědčen, že pravoslavný křesťan má více věřit katolickému křesťanovi než nakladatelství, které vybere do svých textů takové velké zneuctění Krista. Jsem přesvědčen, že i když Pravoslavná církev neuznává (asi z
podobných důvodů jako protestanté) renesanční, barokní a moderní katolické kostelní umění, přesto mohu křesťanovi z Katolické církve věřit více než hanobitelům Krista. Osobně jsem s Kuchyňkou mluvil až dlouho poté, co jsem se ho na Granu zastal. Z toho co mi řekl, jsem se utvrdil v tom, že jsem v jeho případě postupoval správně. S nakladatelstvím Fraus nemám potřebu se bavit.
Mohl byste krátce představit svoji rodinu a sdělit se s námi, jaké to pro ně je, mít jako otce rodiny tak mediálně přetřásanou osobu?
Máme šest dětí, čtyři kluky a dvě holky. Manželka mě podporuje. Jsem citlivý člověk, nejméně celý první rok jsem z Obilního trhu přicházel tak vyčerpaný, že jsem vsedě usínal. Manželka to viděla a byla z toho zoufalá. Pán Bůh ji ale přesvědčil, že dělám dobrou věc. Jeden večer měla vizi nějakého vyčerpaného, strhaného muže, kterého viděla zezadu. Nejprve viděla, jak ten člověk sbírá balvany a odnáší je z pole. Pak viděla druhý obraz, jak ten člověk to pole oře. A potom třetí obraz, jak to pole žne. A byl to lán, který neměl konce, a ten člověk měl ohromnou radost. Pochopila to tak, že jednou nastane žeň a že má smysl ji připravovat, protože si to Bůh přeje. Když máme pochybnosti, připomínáme si toto vidění.
Rozšířil jste řady velmi kontroverzních osobností, které pravidelně publikují na Grano Salis. Mohl byste říci, jak vnímáte tuto mnohdy napadanou pluralitu tohoto portálu? Byl byste příznivcem nějaké formy omezení svobody projevu, kterou náš portál poskytuje?
Někteří z diskutujících, kteří se mnou nesouhlasili v mém nekompromisním postoji vůči propagaci homosexuality několikrát usilovali, abych byl zcenzurován tím, že mé příspěvky budou odsunuty tzv. off topic. Někteří z nich nejsou křesťané – buď to sami výslovně napsali, nebo to nepřímo vyplývá z jejich komentářů. Někteří z nich propagují registrované partnerství homosexuálů a homosexuální sex nepokládají vůbec za hřích. Mám si přát, aby byli odsunuti oni? Nezlobte se, prosím, já se k cenzurování Grana nebudu zeširoka vyjadřovat, nejsem zde pánem, ale pouhým uživatelem. Snad takto. Pokud by na křesťanském Granu zněly většinou jen hlasy odpůrců vzkříšeného Krista a propagátorů smrtelných hříchů (hříchů, za které byl v Mojžíšově zákoníku trest smrti), pak by měla nastoupit křesťanská cenzura. Dokud bude na Granu dostatek statečných obhájců vzkříšeného Krista a obhájců Bohem trvale daných morálních pravidel, necenzuroval bych.
Jedním z nejčastějších témat na našem portálu jsou otázky ohledně charismatického hnutí. Existuje v rámci pravoslavné církve charismatické hnutí?
Ano. Četl jsem, že existuje v USA, Británii a v Řecku. Domnívám se, že situace charizmatického hnutí v Pravoslavné církvi se podobá témuž v Katolické církvi a v nepřeberném množství protestantských denominací. Myslím si, že po počátečním pozitivním přínosu charizmatiků do soudobého křesťanství, se toto hnutí téměř všude zkalilo skrze samozvané falešné proroky. Věřím, že existují a existovali praví křesťanští proroci. Věřím však současně, že na jednoho pravého proroka připadá nejméně 200 nepravých. Podobně jako v časech Jeremiášových, Ezechielových, Zachariášových atd. Tito falešní a neodmaskovaní proroci rozkládají křesťanství zevnitř a jsou příčinou budoucích Božích soudů nad oklamaným Božím lidem.
Měl byste nějakou, třeba modlitební potřebu, se kterou byste se s námi mohl sdílet?
Toužím po duchovním probuzení současného křesťanství nejen v Jižní Koreji, Jižní Americe a Číně, ale i v Evropě, České republice, USA, Austrálii atd. Toužím a usiluji o návrat křesťanů k zachovávání všech Božích přikázání. Nejen těch snadných. Za nejtěžší přikázání pro dnešní dobu pokládám přikázání: „Ploďte a množte se“, dané už v Ráji; dále pak moudrost Bible, že ani žena ani dítě nemá nad dospělým mužem vládnout; také to, že muž nemá být líný, ale má se snažit trpělivou četbou CELÉ Bible poznávat Boží vůli a řídit se jí. Za to se také modlím. Prosím Pána Boha, aby naplnil své zaslíbení, že církev na skále brány pekelné nepřemohou. Prosím, aby se křesťané vrátili ke skále, k celé Bibli (živý Kristus je jejím obsahem; neznalost Bible je neznalost Krista), takové jaká je – bez jejího znevažování a pohodlné neznalosti. Naši předkové, kteří mnohdy neuměli ani dobře číst a psát, by se za naši pohodlnou neznalost Bible styděli. Modlete se, prosím, se mnou za návrat současných křesťanů k nepohodlné, ale oživující křesťanské víře. Bez toho svět prohnije a my spolu s ním
– skončili bychom jako většina obyvatel Sodomy nebo jako Izraelci dobytí Babyloňany. Nemyslím si, že Bůh bude v Evropě vytrvale mlčet. Mimo Evropu nemlčí. V Evropě mlčí dlouho. Mlčel, když u nás a v Rusku panoval ateistický komunismus, když slušnější lidé a křesťané byli popravováni, mlčel předtím, když se po r.1848 ateismus rozlézal po celé Evropě. Mlčel, neboť zlá nemravnost ještě nedozrála, nechtěl vytrhat, dle podobenství Ježíše Krista, nedozrálé obilí spolu s plevelem. Brzy však již přijde čas žně, neboť v Evropské unii plevel urychleně dozrává skrze některé hrozné televizní pravidelné pořady a brzy bude dobře rozlišitelný od obilí. Mnozí občané Evropské unie se stále více podobají starozákonním Kananejcům v době Mojžíšově. Nezapomeňme, že kdo včera v Evropě toleroval homosexualitu, ten dnes toleruje výchovu dětí v homopárech a zítra bude tolerovat pedofilii prováděnou i na jeho dětech. Když nedávno čeští a moravští komunisté, sociální demokraté a zelení podporovali homosexualitu (zelení i homovýchovu dětí), co budou podporovat zítra?
Chtěl byste vzkázat něco našim čtenářům?
Aby se nebáli trpělivě a nekompromisně odmaskovávat zdánlivě křesťanské postmoderní falešné proroky - „vlky chodící v rouše ovčím“. Dnes tito vlci skrytě i přímo podporují především lež, že peklo bude prázdné a lež, že homosexualita je požehnaný Boží dar.
O myšlenky se s vámi podělil dne 29.6.2006
Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
Děkujeme za rozhovor a přejeme Vám Boží požehnání
Štěpán Křivánek
GRANO SALIS NETWORK
Libor Halík před klinikou v Brně
postříkán barvou od útočníka:
v čele hromadných protestů:
rozhovor pro Českou televizi:
biskup Simeon mu požehnal a podpořil i před klinikou:
|
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 30. červen 2006 @ 09:26:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | zde prehledneji
Zajimavy rozhovor.
Jsem rad, ze jsem se toho mohl dozvedet o Liboru Halikovi vice.
V pohledu na moralni otazky s nim jasne souhlasim a verim, ze si lze vazit i jeho horlivosti. Teologicky mi ale pripada, ze zacina spise od moralky nez od milosti. V teologickem smyslu me vyslovene zarazila veta:
"V létě 1985 jsem málem zemřel, ale Bůh mi zachránil život výměnou za slib, že Ho budu poslouchat."
Verim, ze je rozdil, zda skutky koname z vdecnosti za to, ze jsme spaseni, nebo proto abychom dosahli spasy - vpodstate ze strachu z pekla. Verim, ze motivace Bozi milosti pusobi nekdy pomaleji na zmenu jednani, je vsak spravna a trvala. Verim, ze Bohu se libi spise ti, kteri mu slouzi z lasky (i kdyz toho udelaji treba mene), nez ti kteri mu slouzi kvuli tomu, aby neskoncili v pekle.
zdravi a za rozhovor dekuje
reformovany |
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD (Skóre: 1) Vložil: vladik v Pátek, 30. červen 2006 @ 12:51:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pro reformovaného ..... píšeš: nebo proto abychom dosahli spasy - vpodstate ze strachu z pekla ...
co potom znamenají slova písma :
čas milosti končí, Bůh smete evangelium typu jak jsem se dočetl na www.jinacirkev.cz kde je
uvedeno
Jednou z klíčových hodnot naší církve je svoboda a proto do „našeho vlaku“ můžete kdykoli nastoupit,ale kdykoli budete chtít, můžete taky vystoupit. Vše je naprosto dobrovolné ! Je to o Vašem rozhodnutí a hlavně je to o Vaší víře v Boha. My jsme zde jen pro to, abychom Vám ji pomohli najít .
Jak Křitel a Ježíš Kristus a apoštol Petr začali svou službu slovy písma
Matouš 3:2 "Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské."
Matouš 4:17 Od té chvíle začal Ježíš kázat: "Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské."
Marek 1:4 To se stalo, když Jan Křtitel vystoupil na poušti a kázal: "Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpuštění hříchů."
Marek 1:15 Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu."
Lukáš 3:3 I začal Jan procházet celé okolí Jordánu a kázal: "Čiňte pokání a dejte se pokřtít na odpouštění hříchů",
Skutky apoštolské 3:19 Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy
co znamenají slova písma:
Zjevení Janovo 14:7 Volal mocným hlasem: "Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod."
co že to lidi mají dělat? vystupovat, nastupovat z vlaku? být zváni na akce, kde se jim budeme přizpůsobovat?
NE mají pokleknout, mít bázeň před Bohem a vzdát mu čest a slávu !!!!!!
Libor má mou plnou podporu
vladimír |
]
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD (Skóre: 1) Vložil: vladik v Pátek, 30. červen 2006 @ 12:55:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ten druhý řádek co potom znamenají slova písma :
tam neměl být, nějak jsem blbě odřádkoval slova z písma jsou níže |
]
Re: Spasu si za skutky nekoupis. Naopak skutky vyplyvaji ze spasitelne viry. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 09:47:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Zjevení Janovo 14:7 Volal mocným hlasem: "Bojte se Boha a vzdejte mu čest, neboť nastala hodina jeho soudu; poklekněte před tím, kdo učinil nebe, zemi, moře i prameny vod."
R
Samozrejme, ze mame vzdat Bohu cest a cinit pokani, tedy zmenit smysleni. V tom urcite souhlasim. Jen rikam a na tom trvam, ze nemuzeme cinit skutky, abychom si zaslouzili spasu. Spasu si za skutky koupit nelze. Naopak skutky vyplyvaji ze spasitelne viry. |
]
Podle skutků budeme souzeni (Skóre: 1) Vložil: Miloslav v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 13:54:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://miloslav.pletanek@prolife.cz | Také si myslím, že Bůh je Láska, ale nezapomínejme, že i když je Bohem Nového Zákona je i tím samým Bohem Zákona Starého, který zničil Sodomu.
12 Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách.
13 Moře vydalo své mrtvé, i smrt a její říše vydaly své mrtvé, a všichni byli souzeni podle svých činů.
14 Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero.
15 A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera.
žalm 62
12 Bůh promluvil jednou, dvojí věc jsem slyšel: Bohu patří moc,
13 i milosrdenství je, Panovníku, tvoje. Ty každému splatíš podle jeho skutků.
9 Nestoudnost jejich tváře proti nim svědčí, jako Sodoma svůj hřích vystavují a neskrývají. Běda jim, připravili si zlou odplatu.
10 Řekněte: "Spravedlivému bude dobře, bude jíst ovoce svých skutků."
11 Běda, zle bude svévolníku, tomu se dostane odplaty za to, co páchal.
17 Oděl se spravedlností jako pancířem a na hlavě má přilbu spásy, oděl se rouchem pomsty, jako pláštěm zahalil se rozhorlením.
18 Podle vykonaných skutků odplatí svým protivníkům rozhořčením, svým nepřátelům za to, co páchali, ostrovům odplatí za spáchané skutky.
19 I budou se bát Hospodinova jména na západě a jeho slávy na východu slunce, neboť se přivalí jako dravá řeka, kterou Hospodinův vítr žene vpřed.
20 Vykupitel přijde k Sijónu, k těm, kdo se v Jákobovi odvrátili od nevěrnosti, je výrok Hospodinův.
10 Já Hospodin zpytuji srdce a zkoumám ledví, já každému splatím podle jeho cesty, podle ovoce jeho skutků."
14 Ztrestám vás podle ovoce vašich skutků, je výrok Hospodinův. Ve vašem lese zanítím oheň a ten pozře vše kolem."
5 Svou tvrdostí a nekajícnou myslí si střádáš Boží hněv pro den hněvu, kdy se zjeví spravedlivý Boží soud.
6 On `odplatí každému podle jeho skutků´.
|
]
|
|
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD (Skóre: 1) Vložil: Serafim v Pátek, 30. červen 2006 @ 10:05:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Míla Pletánek se v Praze před nemocnicí modlí už skoro 2 roky
Takto to sám popsal. V srpnu r. 2004, po návratu z koupání u rybníka na Vysočině, jsem měl možnost strávit ještě několik dní dovolené se svými dětmi v Brně. Nedalo mi to a zašel jsem se přesvědčit na vlastní oči a uši, jak to vypadá, když se křesťan nestydí za svojí víru a modlí se hlasitě před nemocnicí přesto, že ví , že ho média mohou zesměšnit. Stál jsem jako stráž ve všední den s dvoumetrovým křížem, na kterém byla fotka nemluvňátka v desátém týdnu těhotenství, před nemocnicí na Obilním trhu v Brně. Po hodině se ke mně přidala manželka se třemi dětmi. Stáli se mnou sotva pět minut, když se z okna vyklonila žena v bílém plášti a spustila: „Vy se nestaráte o vlastní děti! Měl byste je vzít k vodě. Odveďte je hned pryč, nebo zařídím, že vám je odebere sociálka!“ Děti, když ji uslyšely, začaly hrůzou brečet. Mou manželku její slova hluboce zranila. Kněz Libor Halík mě uklidňoval, ať si z nadávek a hrubostí zdravotnického personálu nic nedělám. On je slýchá denně. Nedávno mu přednosta kliniky oznámil, že ho nechá umlátit před vraty nemocnice. Tehdy mě napadlo, proč se modlí u nemocnice tak málo žen. Je to proto, že většinou muži lépe snáší urážky a fyzické útoky. Později mi to potvrdil osobně katolický kněz Philip Reilly, když o tom mluvil v souvislosti s válkami do kterých šli naši předkové, aby bránili své děti, ženy, rodiny i národ. Večer jsme se modlili se ženou za naše děti. Druhý den jsme stáli celá rodina v modlitbě u porodnice. Ten den jsem poslal příteli vladykovi Kryštofovi sms-zprávu: „Máte skvělého kněze L. Halíka. Nestydí se za svoji víru, modlí se za nenarozené. Tento statečný muž, navzdory urážkám a osobním útokům brání život. Satan zuřil, potratáři mi vyhrožovali před dětmi, že pokud neodejdou, že je odebere sociálka. Druhý den jsme chválili Boha, satan se schoval na druhý konec pekla.“ Arcibiskup hned večer odpověděl takto: „ Milý bratře, všichni jsme moc rádi. Bohu děkujeme také za Vás a Vaši rodinu, že nám rozumíte, Váš + Kryštof “. Než jsme odjeli z Brna domů pozval jsem Libora k nám s celou jeho osmičlennou rodinou na dovolenou do Českého krasu. Když přijeli, týden jsme se modlili a povídali jsme si s Liborem dlouhé hodiny až do noci.
V říjnu jsem přišel po prvé před nemocnici u Apolináře v Praze, kam se přede mnou tři roky chodilo modlit každý druhý čtvrtek v měsíci několik babiček a dědečků. Cítil jsem, že je potřeba upozorňovat modlitbou na zlo, které se v naší zemi děje. Modlili jsme se za to v této souvislosti se ženou. Otevřeli jsme Písmo svaté a ptali se Boha: „Máme stát před porodnicí? Modlit se přece můžeme doma? Bůh odpověděl: „Nikdo nerozsvítí světlo, aby je postavil do kouta nebo pod nádobu, ale dá je na svícen, aby ti, kdo vcházejí, viděli.“ (Lk 11,33). Proto jsme přesunuli modlitby ze zastrčeného kouta daleko od vchodu, přímo ke vchodu do nemocnice, aby ti kdo vcházejí viděli, jaké zlo se děje v naší zemi. Stojíme tak, abychom nepřekáželi vstupujícím pacientům. Jeden kněz mi na to řekl, že jsme jako ti farizeové, co se modlí na nárožích. Obvykle na absurditu odpovím, až když je pozdě. Tentokrát jsem si ale vzpomněl hned. Odpověděl jsem mu, že farizeje za modlitbu na ulici tehdy všichni spoluobčané chválili. Nás za to většinou nechválí. V minulosti jsem se modlil růženec jenom občas. Teď se modlím pravidelně - díky službě před nemocnicí. Ze začátku jsem se chodil modlit dvakrát v týdnu. Pořád jsem pochyboval, mám-li stát u té nemocnice. Odjel jsem proto na pochod pro život do Brna, který pořádá můj nový přítel pravoslavný kněz Libor Halík. Náš pochod začal po mši sv. obětované za nenarozené děti. V kostele, výstižně nazvaném svaté Rodiny, který je v blízkém sousedství nemocnice na Obilním trhu, kde se provádějí umělé potraty. V modlitbě jsme šli k centru města. Bylo nás okolo padesáti lidí. V naší skupině byli staří lidé, rodiny s dětmi, mládež, jeden katolický řádový bratr a řeholní sestra. Obdivoval jsem pokoru starých lidí, neboť i oni byli na cestě vystavováni nadávkám a výhružkám několika nepřátel Kristových. Cítil jsem na sobě pohledy kolemjdoucích, bylo mi nepříjemně a trapně. Styděl jsem se, že mám tak slabou víru, že se stydím udělat znamení kříže i před jídlem v restauraci. Co kdyby se mi smáli?... Ten den si kladu otázku, proč na pochod v Brně chodí tak málo lidí (nejvíce 150). Na mou otázku mi nakonec odpověděl katolický kněz Philip Reilly prostřednictvím kazety, kterou mi půjčil Libor. Reilly odpovídá na otázku, proč se tak málo lidí ze začátku modlí před nemocnicí za nenarozené děti, následovně: „ Je to proto, že se lidé bojí. Vždyť i na Golgotě byl jenom jeden z učedníků. Marie a Jan byli u kříže, i my máme být u kříže.“ Tento kněz inspiroval Libora a on řetězově inspiruje mně. V Americe se modlí tento kněz na ulici u „potratnic“ každý den až šest hodin. Byl za svou víru ve vězení. Na to říká: „I Ježíš a apoštolé byli zatčeni“. V druhé polovině 70. let 20. století bylo spolu s Reillym zatčeno za to, že brání maličké na 50 000 lidí. To je 10 x více, než za celou dobu hnutí za občanská práva černochů. Jaká je situace v Americe dnes? Bůh Reillyho v New Yorku použil ke zrušení 23 potratových klinik z celkového počtu 43. Veřejně se spolu s ním modlí na ulici při pochodech pro život na 150 000 lidí mnoha vyznání, 100 biskupů a 5 kardinálů. Přesto, že jsem toto věděl, pořád jsem prosil Boha aby mi dal ještě nějaké znamení. Následující den byla neděle. Šel jsem na mši svatou ke kapucínům v Brně. „Dej mi Bože nějaké znamení, jeden z nich mě přece před 10 lety pokřtil“, modlil jsem se. (Při vzpomínce na toho chlapa ještě dnes cítím jeho pevný, až bolestivý stisk při podání ruky, který jsem nezažil za 20 let lezení od žádného horolezce.) Mám štěstí, ten den je zde zrovna novokněžské požehnání. Skláním hlavu a kněz mi žehná. Dostávám na památku lísteček s textem: „I kdyby ustoupily hory a pohnuly se pahorky, moje milosrdenství od tebe neustoupí a smlouva mého pokoje se nepohne, praví Hospodin, tvůj slitovník.“ Iz 54,10. Kněz Libor mi řekl, že těmi horami a pahorky, které se daly na ústup pod náporem ateistické a hříšné propagandy, jsou křesťanští biskupové a kněží. Později budu prosit Boha o další znamení. Dostanu je. O jednom z nich se zmíním později. Je to Ž 55, 13-24, (začne se naplňovat i v mé farnosti). Další už nebudou. Jakoby Bůh chtěl říci: „Písmo Svaté není žádná věštecká kniha. Dej mi už pokoj. Řekl jsem ti toho dost, tak už mi věř!“
Od konce října r. 2004 se u Apolináře začínám modlit každý den. |
|
|
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD., duchovním Pravoslavné církve (Skóre: 1) Vložil: reader v Pátek, 30. červen 2006 @ 15:30:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | diky, jsem moc rad za rozhovor, za to ze jsem mohl pana doktora halika lepe poznat. uprimne receno, po precteni clanku na me pan halik pusobi daleko vice lidsky, a to i s jeho nazory, nez jak na me pusobil z clanku ktere sem vkladal. jeste jendou diky. |
|
|
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD., duchovním Pravoslavné církve (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 30. červen 2006 @ 17:00:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Kdo má zájem, může si podobný rozhovor přečíst i v Katolickém týdeníku č. 25. 20.6.2006 v příloze Pespektivy.
Honza |
|
|
Re: Rozhovor s Mgr. Liborem Halíkem PhD., duchovním Pravoslavné církve (Skóre: 1) Vložil: jirda v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 17:10:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslím, že masivní vstup bratra Halíka na Grano salis předznamenává pomalý rozklad a zánik tohoto portálu. Dříve jsem se zájmem sledoval dění na tomto portále. Poslední dobou se však musím prokousávat množinou oslavných článků na bratra Halíka, které zde údajně posílají jeho obdivovatelé, poté několika nenávistnými antihomosexuálními články bratra Halíka a nakonec také množstvím jeho antipotratových příspěvků. Doporučuji proto vedení tohoto portálu, nechť bratru Halíkovi zřídí samostatný odkaz, kde budou umístěny všechny jeho antipotratové a antihomosexuální příspěvky a návštěvníci tohoto portálu tak budou mít od jeho homosexuální a potratové fóbie klid. |
gaywatch... (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 18:42:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jirda!
Neviem ci by pre Teba nebolo lepsie radsej upriamit svoju pozornost na kvantum clankov
od uzivatela gaywatch ktore k rozkladu GS urcite neprispievaju... vsetky su
priamo tu ,
aby si sa nemusel tolko "traumaticky prekusavat", prajem Ti krasny zazitok... |
]
|
|
Kdo závidí měl by napsat něco lepšího co zaujme (Skóre: 1) Vložil: Miloslav v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 19:08:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz | Vzhledem k tomu, že je velká návštěvnost příspěvků Libora Halíka cítím, že se jedná o závist homosexuálního příznivece, který se snaží budovat svým požadavkem hezký obrázek ohavníkům a chce zakrýváním očí veřejnosti zabránit přesným a trefným popisům zla.
Doporučuji proto pisateli, aby sám tedy napsal něco čím by lidi dokázal zaujmout tak jako Libor Halík.
Vzhledem k velké návštěvnosti příspěvků L. Halíka se proto neobávám o osud Grano salis, snad jen v případě zásahu vlivných lidí z homosexuálního loby bych tuto obavu měl. |
Re: Kdo závidí měl by napsat něco lepšího co zaujme (Skóre: 1) Vložil: jirda v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 20:20:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vážený Miloslave nejsem homosexuál, jsem již přes 18 let ženatý, také nejsem ani příznivec tohoto sexuálního směru či úchylky, jsem jen prostý křesťan, a nemám potřebu zde na sebe poutat pozornost tím, že bych se snažil počtem nebo senzačností článků trumfnout bratra Halíka. Jen se osměluji zde upozornit na to, že prvotním posláním Kristových následovníkú není boj proti homosexualitě či potratům, ale kázání Kristova evangelia. Vaši výzvou, abych napsal něco senzačnějšího než bratr Halík se proto nebudu zabývat. V historii již byl dostatek lidí (naposled Hitler) které byly středem pozornosti. Také zde znovu kladu zásadní otázku, zda se v případě bratra Halíka nejedná u jeho homosexuální a potratové fóbie již o psychickou poruchu, kterou by bylo třeba odborně léčit. |
]
Re: Kdo závidí měl by napsat něco lepšího co zaujme (Skóre: 1) Vložil: Miloslav v Pondělí, 03. červenec 2006 @ 23:56:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://miloslav.pletanek@prolife.cz | Ďábel je mistr lži, proto vám nevěřím a i když do vás nevidím cítím, že se za křesťana vydáváte a to i proto, že zde zapíráte k jaké náboženské skupině patříte.
Vážení čtenáři povšiměte si jak tento pán překroutil co jsem napsal a dal tomu jiný smysl. Já nepsal nic o žádné senzaci, ale aby pán napsal něco lepšího co lidé budou číst.
Byl bych rád kdyby jste tady na nás už nezkoušel puberťácké triky s psychickou poruchou. Léčit by se měli ti, kteří zabíjejí děti. Dokud se bude v naší zemi zabíjet 70 dětí denně do té doby se musí lidem připomínat jaké zlo se děje na místech, která jsou určená k tomu aby se tam děti rodili.
Co si myslíte o tom, že má v naší zemi i po 18 letech manželství většina křesťanů 1-2 děti? Mají zdravotní problémy, používají antikoncepci, byli už nasvévolném potratu a mají tím pádem máslo na hlavě a proto jim vadí když jim někdo připomíná jejich nemravnoct?
Než mi odpovíte zde jsou další názory:
A co vy
Koho se to netýká nemusí se rozčilovat. Toto je pouze souhrn informací.
Slibuji, že přijmu ochotně děti od Boha.
(Část manželského slibu)
A Bůh požehnal a řekl jim: "Ploďte a množte se a naplňte zemi".(1Gn 28) A mi katoličtí křesťané jsme začali zneužívat přirozené plánování rodičovství(PPR), což je v rozporu s katechismem na str. 575 §2363 kde tento první paragraf říká:"Spojením manželů se uskutečňuje dvojí cíl manželství: blaho samých manželů a předávání života. Tyto dva významy nebo hodnoty manželství se nemohou oddělovat aniž by negativně ovlivňovaly duchovní život dvojice a neohrozily blaho manželství a budoucnost rodiny" a na str. 577 se říká v §2368: "Zvláštní hledisko této odpovědnosti se týká odpovědného rodičovství. Z pádných důvodů mohou manželé chtít zrození svých dětí oddálit. Musí si však ověřit, zda jejich přání není plodem sobectví..." Katechismus je závazný pro všechny.(co jsou sobecké a pádné důvody najdete níže)
Katolíci a i křesťané z jiných církví zplodí v průměru dva potomky za život.Muslimové zplodí 5 až 8 dětí za život(Svět v číslech do kapsy Edice 2000 alpress 19995-2000)? Tito lidé se nevymlouvají jako křesťané na to , že mají tak málo dětí jenom proto aby jim předali kvalitně víru. Zde nezáleží na počtu dětí. Ovocem této falešné teorie tak jako další falešné teorie "Prázdného pekla" jsou prázdné kostely v nichž je jen několik dědečků a babiček, ale jejich děti jaksi chybí. Jak je potom možné, že mešity jsou plné mladých lidí? Že by křesťané v evropě byli neplodní a měly zdravotní problémy na rozdíl od muslimů, kteří jsou ze stejného masa a kostí ? Neděláme to spíše ze sobectví, z neznalosti , pro pohodlí, pro kariéru ve jménu rozumu a modly zvané konzum? Před časem přinesla jedna televizní stanice pořad o vysokoškolsky vzdělané rodině, která má sedum dětí. Měli stavební pozemek. Žena řekla svému Muži chci být šťastná už teď. Pozemek prodali. Žijí již skoro 10 let na louce v maringotce. Jako zdroj obživy jim slouží sociální dávky, přídavky na děti i to co si sami vypěstují.Pracují na svém starají se o přírodu. Dědictví nás všech. Nejsou příživníci ani neokrádají stát na daních tomu dali již sedum dětí. Je to práce na 24 hodin denně.Jsou šťastní.Děti nedávají do školy, mají domácí školu, děti jsou muzikálně nadané a podle pedagoga z Bratrské školy jsou ve vzdělání nadprůměrní svému věku. Proč o tom píši? Protože cítím že je sobecké odkládat početí dětí byť i metodou PPR z důvodu bydlení. Znám jednu rodinu se dvěmi dětmi která měla malý byt 1+1 a tak říkali nemůžeme si dovolit další dítě. Znám také jednu rodinu která žije s pěti dětmi v bytě 2+kk .Ta rodina se dvěmi dětmi dnes vlastní 3+1 a mají pořád dvě děti a stále se vymlouvají na to samé. Don Nello Castelo v knize Páter Pio ikona ukřižovaného píše na str.177 jak tento stigmatizovaný kapucín jedné paní s osmi dětmi řekl:"Děti nejsou zátěží ani pro zdraví, ani pro finanční prostředky, ani pro nervy".Ta zmíněná rodina se sedmi dětmi naplňuje jeho slova svými skutky. Bůh jim žehnej.
Jak to vidí Dacík v Mravouce z r.1946 na str. 380?
Stran zneužívání manželství píše Pius IX: „Katolická církev, jíž Bůh sám svěřil úkol učinit a chránit bezúhonnost a počestnost mravů uprostřed této mravní spouště, aby zachránila neporušenou čistotu manželské smlouvy, před touto ohavnou zkázou, na znamení svého Božského poslání důrazně našimi ústy zvedá svého hlasu a znovu prohlašuje: Jakékoliv manželské obcování, při němž jest olupován úkol a úmyslným zásahem lidí o svůj přirozený účinek, to jest dáti život dítěti, jest prolomením zákona Božího a přirozeného, a ti kdo se provinili něčeho takového, poskvrňují své svědomí těžkou vinou“40. Nepřirozené užívání manželství, proti němuž s takovým důrazem mluví náměstek Kristův, se děje buď přerušením manželského úkonu ( manželská onanie), nebo používáním ochranných prostředků, aby bylo zamezeno početí. Obojí způsob je stejně hříšný a proto zavržení hodný. Obojí je v přímém rozporu s přirozeným zákonem, a proto ani nejzávažnější důvod nemůže způsobit, aby se stal počestným a přírodě přiměřeným to, co svou vnitřní podstatou je proti přírodě 41. Manželské obcování je svou povahou určeno k tomu, aby byl dán život dítěti, a proto každý způsob soulože, který vylučuje možnost početí, je nepřirozený a hříšný. Východiskem těchto hříchů proti manželské čistotě bývá jednak sobectví, které se bojí dítěte a starostí spojených s jeho výchovou, jednak nedostatečná důvěra v Boží prozřetelnost. Dá-li bůh dítě, dá také prostředky k jeho uživení a výchově. Jen nedůvěra v Boha utíká před těžkým, ale sladkým břemenem dítěte a pak egoistická touha užívat a nedělit se o výhody a rozkoše života se řadou dětí. Manželství však nemá nic společného s pojmem pohodlí: jeho obsahem je oběť práce a jeho symbolem je kříž.
40 Casti connubii,č.57.-Lékaři zcela právem poukazují na fyziologické a psychické následky nepřirozeného užívání manželství. Zvláště nervová soustava manželů těžce trpí, poněvadž podobnými souložemi nedocházejí k plnému uspokojení. Cf. Hynie, c.d. str. 279.aj.
41 Casti connubii, č55.
(Děti jsou darem od Boha. Naši předkové Bohu důvěřovali a měli na to přísloví „Dáli Bůh kravičku dá i travičku.)
Politici by měli uzákonit daně a odchod do důchodu podle počtu dětí. Pokud budou mít křesťané hodně dětí je to největší jistota záchrany důchodového zabezpečení v naší zemi (ověřeno tisíce let), navíc máme tu výhodu, že lékařská věda je dnes na takové úrovni,že nebudou umírat matky ani děti z důvodů kvůli kterým umírali kdysi. Jedna babička mi říkala, že její maminka byla z deseti dětí, otec jezdil za prací po světě a ona je vychovala sama v malém domku na Šumavě bez elektřiny. Někdo může říci, že tehdy byla jiná doba. A má pravdu byla jiná doba. Ti lidé neměli automatické pračky, auta, elektriku, televizi, ledničku, el. sporák, ústřední topení apod. Byli ti lidé tedy snad lepší než mi dnes? Ano byli, protože více důvěřovali Bohu. A my by jsme se měli naučit mít víru jako ji měl Job který bydlel na hromádce hnoje přišel o všechny svoje děti o veškerý svůj majetek přesto dál chválil Boha a ten mu vše vynahradil dvojnásobně. Abraham, který Bohu věřil byť ho požádal na hoře Morio o naprosto absurdní věc, když mu řekl obětuj mi svého jediného syna kterého počal se Sárou ve vysokém věku. Měl zabít toho syna když mu předtím slíbil, že jeho potomstva bude jako hvězd na nebi.Když Bůh vyděl jeho poslušnost zadržel jeho ruku. Byl tehdy tento včerejší Bůh jiný než ten náš dnešní? Je opravdu horší doba? Modlíme se za děti aby z nich stát občanskou a sexuální výchovou neudělal Janičáry? (Muslimové kradli děti křesťanů aby z nich vychovali fanatické nepřátele Krista) Co se týká bezdětných párů, myslím si, že ty jsou Bohem předurčeny adoptovat maličké (Mat. 25,40 Mat. 25,45)nebo pro charitu. Takoví lidé jsou požehnáním pro vícedětné rodiny a jejich pomoc jako rodinných přátel je neocenitelná a velmi užitečná v domácnostech i komunitách. Konzumní společnosti se dá vzepřít právě zakládáním zmíněných komunit. To je příležitost pro křesťany jako vyšitá, kterou v horší době než je ta dnešní využila prvotní církev. Vím,že je pravdou, že do lidské duše běžný člověk nevidí, a nemáme právo někoho soudit, osobně mohu však číst mezi řádky statistických čísel, kterou provedl přítel Sv. Otce Jana Pavla II. kardinál Gustaav Joos(Pur-magazín 3/2004) je pouze necelých 10% pravých katolíků, kteří dodržují Katechizmus (Jací jsou kněží takoví jsou věřící.Panna Maria řekla dětem v La Saletta, že: "kněží se stali stokami nečistoty"). Proto je třeba vrátit se zpět ke kořenům dodržování morálního kodexu stanoveným v katechismu a neustupovat od něj ani vpravo ani vlevo, protože ústupky vedou k sebezničení. Uvedu příklad: budu-li onanovat, mám právo si to zdůvodňovat tím, že tělo a hormony to potřebují? Nebo je čestnější si přiznat je to hřích a bojovat s tím v lítosti Svatou zpovědí? Jako protijed nám slouží Svaté přijímání a výbornou zbraní proti němu je růženec a půst. Budeme-li dělat ústupky a nebudeme ochotni plnit Boží vůli z výše uvedených sobeckých důvodů přijmout děti, je trestem např. důchodový problém a hrozba islamizace Evropy. Metoda odříkání a pustu ( využití plodných a neplodných dní ) je v pořádku pokud úmysl manželského páru je v souladu s Novým Zákonem 1. kor.7,5-6 "Neodpírejte se jeden druhému, leda se vzájemným souhlasem, a jen na čas, abyste byli volni pro modlitbu. Potom buďte spolu,aby vás satan nepokoušel, když by jste se nemohli ovládnout. To ovšem říkám jako ústupek, ne jako příkaz." Myslím si, že někteří katolíci si z přirozeného plánování rodičovství udělali antikoncepci nebo používají přerušovanou soulož. Věc zneužívání přirozeného plánování rodičovství cítím, že (pozor netvrdím, že je PPR hřích) někteří katolíci se tímto způsobem vyhýbají početí (jako Onan) tak dlouho až mohou mít problém počít dítě (zde je na vině: sobecký politik, zaměstnavatel i další faktory jako jejich sobecká touha po vlastnění věcí aby poskytli materiální standart svým max. dvěma dětem jako mají ostatní apod.), pádným důvodem k vyhnutí se početí jsou pouze případy jako jsou: války, hladomory,opakované genetické poškození plodu a opravdové zdravotní problémy, kdy je přímo ohrožen život ženy . I když si myslím,že je správnější za své děti položit život, tak jako to dělali naši předkové (viz. Svatá Molla, která byla lékařka v oboru chirurgie a pediatrie i když měla tři malé děti, odmítla při posledním těhotenství operaci , která by jí zachránila život, ale dítě, které čekala, by zároveň přišlo o život. Tato Matka zemřela ve věku 39 let).Myslíte si,že se ke zbývajícím dětem zachovala sobecky? Díváte-li se na to takto zamyslete se nad tím zda tajně netolerujete potraty protože na to říká Katechismus na str. 556 č.2272 že:
Formální spolupráce při potratu je těžký hřích. Církev trestá tento zločin proti lidskému životu kanonickým trestem exkomunikace (vyobcováním). „Kdo provedl a nechal si provést dokonaný potrat, upadl do exkomunikace nastupující bez rozhodnutí představeného“,47 takže exkomunikace ho „postihuje již spácháním zločinu“ 48 a za podmínek, které stanoví právo. 49 církev tím nemíní zužovat pole milosrdenství. Zdůrazňuje závažnost spáchaného zločinu, nenapravitelnou škodu způsobenou nevinně zabité oběti, jejím rodičům a celé společnosti.
. Nepokusíte se snad zachránit život svému devítiletému dítěti visícímu v rozlámané skalní stěně? Nebude to sobecké ke zbývajícím vašim třem dětem, že budete riskovat život když nebudou na blízku záchranáři? Nebude to sobecké protože je jedno jestli je dítěti několik dnů či let v tom není rozdíl. Pořád se jedná o lidskou bytost." Nikdo nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele. (Jan 15,13) Neodsuzuji nikoho kdo by to nedokázal, sám nevím jak bych se v nějaké krizové situaci zachoval. Toto je mnohem víc něž odvaha horolezce záchranáře, ta je věcí cviku. Tuto naši civilizaci, ale dělá to, že se dokážeme postarat o své blízké a pokud to nedokážeme nemáme právo to odstranit z povědomí lidí, bylo by to jako kdyby chtěl zloděj k vůli svému špatnému svědomí odstranit z Desatera přikázání nepokradeš. Pravda je jenom jedna a nemáme právo si to nějak zdůvodňovat i tady platí, že ústupky vedou k sebezničení.
Uvedu nyní příklad jednoho zbytečného ústupku, který je doufám nešťastné vyjádření, ale to ukáže čas. Březnové číslo Monitoru přineslo prohlášení Pravoslavných biskupů Čech a Moravy ze dne 9.2.05 kde odsuzuje tato církev potraty, ale ty ze sociálních důvodů toleruje, jako by biskupové této církve nevěděli nic o sociální podpoře. Tu máme jednu z nejlepších v Evropě a ta podle Katolického týdeníku 35/24-35 ze srpna 2004 v článku "Evropa vymírá na blahobyt". Nicméně 20 let horolezectví mě naučilo při pobytu v přírodě vystačit si s málem. To se mi vyplatilo když jsem přišel o práci. Tehdy jsme čekali miminko a i dnes když práci mám nejsme na tom o mnoho lépe než tehdy. V naší zemi máme mír netrpíme hlady, dobré sociální výhody pro ty kteří mají nízké platy jsou to takové dotace podobné těm co mají zemědělci říká se jim dorovnání do životního minima. Já v tom vidím Boží požehnání.I když někoho by možná z pýchy fackovala hanba, že se nechává zmíněná rodina se sedmi dětmi podporovat státem.Co na to říci jiného než, že ti lidé si na to vydělali ze svých daní a nyní vydělává na nich stát když oni téměř zadarmo pro něj vychovávají děti aby bylo jednou na důchody. Dělají to na úkor těch co děti nechtějí nebo jich mají z vypočítavosti málo. Kdo v tom vidí u vícečetných rodin vypočítavost zapomíná na křesťanskou sociální nauku. Povinností silných má být vždy bránit slabé a nikdo nemá právo někomu říkat kolik má mít dětí. To dělali nacisté a dělají to dnes komunisté v Číně . Děti jsou požehnáním od Boha. Paradoxní je, že čím jsou lidé bohatší tak mají těch dětí méně. Proč se o tom takto rozepisuji? Někdo by mohl namítnout děláš to proto,že ti někdo něco špatného řekl? Naštěstí to tak není, ale přečetl jsem si jak na vícečetné rodiny pohlíží veřejnost. Poslanec Nečas (jeden z těch kdo brání maličké) informoval o tom poslaneckou sněmovnu v rozpravě o umělých potratech. Poslanec Nečas řekl:"..rodina se třemi, čtyřmi dětmi, je považovaná za něco exotického..ve veřejném mínění matka více dětí je považovaná buďto za někoho, kdo není příliš odpovědný a musí zřejmě pocházet z nějakého sociálně nebo jinak deprimovaného prostředí, protože jinak by na svět nepřivedla více dětí, protože je přece nemůže sociálně zajistit ta rodina, ani jim zajistit příslušný vzdělávací standart. Nebo naopak jsou tyto matky více dětí považovány za oběť náboženských předsudků, které jim ani neumožňují používat antikoncepci, takže jsou svému k vícečetnému mateřství v podstatě nedobrovolně nuceny." Někdo by opět mohl říci, že takto píši proto, že mám čtyři děti. Není to tak čtyři děti jsou málo. Uvedu pravý důvod proč to dělám. Pomocný biskup Andreas Laun(KT 35/24-35 srpen 2004 Evropa umírá na blahobyt) na to říká: "Potřebujeme děti. Že mají ženy právo o tom rozhodnout? Když hoří, je na místě mluvit o právu jet na výlet? Vždyť je za pět minut dvanáct,ne-li později, stojíme před jedinou volbou: buď se změnit, nebo vymřít.Nikoli muslimové, nýbrž vlažní, lhostejní křesťané ohrožují Evropu. Přenechali moc liberálům a ateistům. Ti pak naplánovali a spustili proces umírání Evropy na blahobyt. Zejména katolíci se musí probudit a dát Evropě, co potřebuje-změnu smyšlení skrze novou evangelizaci. Teprve pak mohou politici přicházet s vhodnými populačními opatřeními." Někteří lidé jsou ochotni ve své chamtivosti tvrdit, že pokud máš malý plat tak měj málo dětí. Je to jako, když jistá slovenská aktivistka věřícím odkázala aby se rozhodli zda chtějí být lékaři nebo věřícími(Immaculata 4/2005), jinými slovy řekla jsi křesťan odmítáš zabíjet potratem děti neměl si se stát gynekologem. Budeme-li mít však hodně dětí bude více kněží a staneme se do 40 let opět křesťanským národem. Je to běh na dlouhou trať ve kterém cíl uvidí naše generace pouze z dálky tak jako z dálky viděl Mojžíš zemi zaslíbenou.
Andreas Laun dále píše: "Jsou tedy viníky ateisté? Ano i ne, neboť těmi pravými viníky jsou křesťané, laici i klerici, vinni svým mlčením, svou nečinností...(např.nesloužila se ještě žádná mše Svatá v katedrále za 30 tisíc ročně zabitých dětí umělým potratem na rozdíl od politicky a mediálně líbivé mše v katedrále za tři unesené novináře muslimskými teroristy).
Vina lhostejných křesťanů Jistý francouský generál se zeptal Bernadety Soubirousové (svědkyně zjevení Panny Marie v Lurdech poz. red.)zda má strach o Francii, do niž se právě valily německé armády (v roce 1871- poz.red.)Odpověděla: "Nemám strach z ničeho, jen ze špatných katolíků".-Těmi" špatnými katolíky" jsou nezřídka i ti velmi prominentní, včetně těch vysvětcených."
(Za úbytek křesťanů mohou i kněží, kteří uvěřili Malthusiánskému bludu. Církev si sice přeje aby bylo více seminaristů a apelují na věřící, aby měli více dětí jenomže neříkají kolik dětí to má být.Takže skoro nikdo neví kolik by měla mít rodina dětí k zachování křesťanství ve světě. Vím, že nikdo nemůže nikoho nutit děti plodit a je správné, že je to na svobodném rozhodnutí rodičů. Je však důležité říci lidem pravdu. Je to otázka přežití.
Vše nasvědčuje tomu, že kněží uvěřili zasetému zrnku plevele koukole do pole který rozšířil Anglický duchovní Malthus. Jak píše v poznámkách ke křesťanské etice KTF UK Praha 1994 , které z pramenů sestavil ThDr. Jiří Skoblík:" T.R. Malthus vydal roku 1798 " Pojednání o zákonech růstu obyvatelstva" kde se vyslovoval pro omezení počtu dětí neboť obyvatelstvo se rozmnožuje rychleji než roste výroba životních prostředků..." (Tomuto již vyvrácenému bludu věří ekologické orgnizace dodnes).
Na to samé upozorňuje ve své knize Smrt západu Patrik J.Buchanan "Malthusova předpověď o vyhladovění světa se v 19. století ukázala jako zcela mylná. Malthus napsal:" Lze s jistotou tvrdit(...), že není kontrolován počet obyvatel, roste takovou geometrickou řadou, že se každých dvacet pět let zdvojnásobuje. Protože se produkce potravin nemůže každých pětadvacet roků zdvojnásobit, dodával pesimistický pastor, čeká nás masová smrt hladem.
Marthus neměl v otázce produkce potravin právě tak pravdu, jako ji neměl Erlich v otázce světových zdrojů, když nám tvrdil, že se vyčerpávají. Dnes žije na zemi šest miliard lidí v daleko větší svobodě a blahobytu, než jaké v roce 1960 měli tři miliardy lidí, dvě miliardy v roce 1927 nebo jedna miliarda v roce 1830. Politická neschopnost a zločinnost, bláznivé ideje a šílené ideologie zapříčiňují hladovění a bídu, nikoli počet lidí."
Podle odhadu statistického úřadu OSN se světová populace již nikdy nezdvojnásobí a demografové odhadují, že světová populace dosáhne svého maxima v roce 2050, kdy bude na zemi žít 9,4 miliard lidí. Takový počet obyvatel nebude pro naši planetu znamenat žádnou ekologickou, populační ani ekonomickou katastrofu).
Podle publikace B. Clowese "Základy úspěšné diskuse"
Vinou této demografické revoluce je důchodový problém. Tato revoluce proběhla ve 20. stol. snížením počtu dětí ve vyspělém světě. Tento "vyspělý svět" nyní tlačí na rozvojové státy, aby přírůstky populace také snížil. Výsledkem bude důchodový problém zase u nich.
Muslimové směřují k většinovému postavení, tedy i k politické moci. Píše dále pomocný biskup Andreas Laun. Proti tomu je jediný prostředek: křesťané musejí mít děti, hodně dětí, víc než muslimové.O Havzburském mocnářství se říkávalo:" Alii bella gerant, tu felix Austria, nube!-Ať si ti druzí válčí,ty, šťastné Rakousko, žeň se a vdávej!" Dnes to znamená: žádné násilí, ale statečnost a porodnost, dětí, hodně dětí! Jedině tak můžeme jednat s muslimy jako rovni s rovnými. Bez dětí vymřeme ještě dřív, než se staneme občany druhé kategorie. Patrik J.Buchanan na toto téma napsal v knize "Smrt západu" následující: "V Evropě křesťanské kongregace mizí, kostely se vyprazdňují a mešity naplňují. Ve Francii žije pět milionů muslimů a v Evropské unii 12 až 15 milionů. V Německu je 1500 mešit... Křesťanský odliv střídá islámský příliv. V roce 2000 bylo poprvé na světě více muslimů než katolíků."Tento katolický politik a poradce tří Amerických prezidentů uvádí v knize statistiku počtu obyvatel ve Střední Asii např. v r. 2000 bylo v Afghánistánu 22,7 mil obyvatel a v roce 2025 jich bude 44,9 milionů,Irák v r. 2000. 23,1 milionů a v roce 2025 má být muslimův Iráku 41,0 milionů v Iránu v r.2000 je muslimů 67,7 milionů a v r. 2025 jich má být v Iránu 94,5 milionů.(1.8. 05 hlásilo rádio BBC, že Irán oznámil obnovení svého jaderného programu)" U dalších dvanácti muslimských států je to s počty obyvatelstva podobné. Buchanan dále píše v roce 2000 byly 494 miliony Evropanů ve věku od 15 let do 65 let V roce 2050 tento počet poklesne na 365 milionů".To znamená, že v té době bude Evropanů o více jak sto milionů méně. Dalo by se pokračovat až k důchodovému problému. Rozhodně tuto knihu doporučuji k přečtení.
Pořád si myslíte, že brány pekel církev nepřemohou? Historik Radomír Malý o tom píše v "Církevních dějinách" " Zánik asijských a afrických obcí je nám poučením v tom, že si nemůžeme vykládat Kristova slova o trvání církve až do jeho druhého příchodu a o tom, že brány pekelné ji nepřemohou nesprávně. Církev Kristova nepochybně bude na této zemi působit do konce světa, ale Pán Ježíš neslíbil, že tomu tak bude v severní Africe, v Evropě nebo v České republice. Nikde není řečeno, že církev ve střední Evropě nemůže potkat osud kdysi kvetoucích křesťanských obcí v severní Africe a na blízkém východě. Tady bude hodně záležet na kvalitě křesťanského života nás českých a moravských katolíků."
To nevadí, že většina našich spoluobčanů nás v tomto boji o přežití naší civilizace nechá na holičkách, jsou totiž jako kobylky, které když spasou úrodu tak letí na jiné pole. Nejsme-li jako ti jejichž mentalitou je po nás potopa je naší povinností se pokusit zvrátit kolo dějin. Máme-li rádi své děti tak to uděláme. To nevadí, že většina pohanských rodin má ze sobeckých důvodů pouze dvě děti a přiživují se tak na úkor daňového znevýhodnění vícečetných rodin. To nevadí, že neprovdané páry, žijí z vypočítavosti na hromádce takzvaně na zkoušku, aby se takto „svobodná matka“ tohoto nemorálního páru mohla přiživovat na sociálním zvýhodnění na úkor vícečetných rodin a jejich daňovému znevýhodnění. Tito příživníci budou jednou morálně odsouzeni z vlastizrady za přenechávání naší vlasti jiným kulturám, společně s politiky, kteří vytváří zákony tak aby vyhovovali jejich úchylným sobeckým konzumním zájmům. Bůh jim žehnej. Co můžeme udělat? Přestat se vymlouvat! Začít musí každý u sebe.
J.M.Pletánek
|
]
Re: Kdo závidí měl by napsat něco lepšího co zaujme (Skóre: 1) Vložil: jirda v Úterý, 04. červenec 2006 @ 14:35:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Pletánek domnívám se, že diskuse je s vámi zcela zbytečná. Nevím, proč mi tak sebejistě podsouváte lež, že nejsem křesťan, jste snad Bůh? Pokud ne, potom zanechte svých pomýlených soudů a raději pokračujte ve studiu svatých mimobiblických antihomosexuálních písem bratra Halíka. |
]
|
|
|
|