Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 235, komentářů celkem: 429551, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Syntezator

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469977
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Recenze Gregoriových článků
Vloženo Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 07:42:47 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal eleazar

Články uživatele GS Greroria777 jistě zaujaly, svým osobitým tematem a pojetím, nejen mne, ale i mnoho jiných, a tak se na ně podívejme ještě jednou

Milí kolegové, od poloviny srpna nás „Hagios“ Gregorios zásobuje zajímavými články, které málokoho z nás nechávají chladným, tak i já jsem se rozhodl jeho aktuální tvorbu shrnout a porovnat s Biblí, Hagios Gregorios totiž interpretuje některé verše dosti svérázně



Například hned ve svém prvním článku napadá spjatost církve a státu, avšak argumentuje veršem 3J 7, který popisuje konkrétní případ lidí, kteří sloužili na cestách, a tudíž byli odkázáni na loyalitu veřících residentů, ale církve a denominace nikam necestují => musejí se prostě s pohanským prostředím srovnat, jinak by museli ze světa utéct (1K 5,10), načež by zase na tomto místě chyběla sůl země. Abych to zakončil – i když mám na tuto problematiku podobný názor, tak argumentace na základě 3J 7 mi nepřijde věcně správná, osobně bych si nato vybral vhodnější pasáže.



Na druhou stranu kauzu farizeů a tradice spracovává vynikajícím způsobem, zvláště nectnosti protestanů, jenom se mi nelíbí, že dává do souvislosti platy prelátů (mimo Pavla a spol. pravděpodobně běžná praxe) s pokrytectvím farizeů – tito přes svoji zkaženost většinou pracovali (pozn. Biblicky nedoložitelná informace)



Články o posvěcování bych já osobně hodnotil jako nejpřínosnější pro nás bratří. Pro připomenutí zbožný člověk:

a) drží jazyk na uzdě

b) navštěvuje vdovy a sirotky

c) zdržuje se od poskvrny světa



ad a) Hagios Gregorios tvrdí, že pro splnění je možná mluviti pouze na výslovný Boží popud – informace v Bibli nenalezena, zato sám St. Jakub píše abychom byli pomalí k mluvení (Jk 1,19) a také úskalí jazyka (Jk 3 celá), ale to měl napsat autor článku a ne já 2 týdny ex post; také bych toto tema doplnil citacemi z Síracha a z Šalomounových děl, kdybych si to připravil



ad c) po úvodu, který s tematem moc nesouvisí se až v Žd 10,10 dozvídám, že jsem posvěcen Boží vůlí, načež jsem informován (1Te 4,3), že posvěcení Soluňanů tkví ve zdržování se necudnosti s příslibem dalších informací, ze kterých se ovšem nic nového o posvěcování nedozvídám, potom následuje několik výkladů a spekulací, kterým chybí Biblické podložení, na čtenáři je, aby si příslušné pasáže dohledal, domyslel, jestli to byl účel, tak je to vynikající článek. (Asi bych se měl přiznat, že dodneška nejsem schopen Biblicky doložit, proč pohanské prostředí znesvěcuje, znám to jen z praxe)



Články o hledání a vedení mně přišly Biblicky indiferentní.



Ale kauza Učednictví mne zaujala už na začátku. V Mt 28,18 je zmíněna Jedenáctka, nikoliv učedníci, pozor nato! Následuje fundovaný výklad o učednících, velmi pěkně. Ale to zakončení se nepovedlo. Zaprvé o Pánu bych neřekl nemůže, On je Všemohoucí. Zadruhé zaměňuje pojem věřící a učedník; věřící nemusí být ani člověk (Jk 2,19) – zavádějící informace. Zatřetí odkud vyplývá ze Skutků apoštolských že Církev je výhradně z učedníků, takový důležitý fakt by měl být podložen Písmy. Ale i po ztrátě tří pomyslných kytiček je to velimi správně udělaný článek – stojí za detailní průzkum s Biblí v ruce.



Abych se pochlubil svou slabostí, tak tímto vyznávám, že aktuálně nejsem s to okomentovat nejen články o protestantismu a denominacích, ale tento jev obecně – to musí někdo jiný



Co se týče bohoslužebných shromáždění, tak jsem se rozhodl, že nebudu osočovat Hagia Gregoria z předpojatosti vůdči starozákonní bohoslužbě ani Starému Zákonu jako takovému, akorát si myslím, že otázka budov a prostorů pro bohoslužby a církevní aktivity by se měla nějak vyřešit, nejlépe v souladu s vůlí Boží.



Kauza posvěcování se nám opět vrací, ale teď už to bude zajímavější: Mně osobně tam chybí identifikace, od koho se vlastně oddělujeme (abychom se nakonec neoddělovali jeden od druhého; to nebyla nadsázka, ale krutá realita). Hagios Gregorios píše, že se posvěcujeme křížem, pominu-li, že neuvedl zdroj tohoto názoru, tak jako výklad Tóry by bylo záhodno uvést, jak se posvěcoval starý Izraelec, sem to prostě patří. A ne rozebírat hřích a destruktivní vliv světa na život bratří, bez udání spojitosti s předešlým, to patří zase do jinam. Druhý díl pojednává o učednictví, ale o posvěcování neříká skoro nic (hodnocení - > každý sám za sebe).

Díl třetí nakousl zajímavý problém, a to vztah učedník - svět – hřích. Chybí mi rozebrání vztahu, kdyby někdo věděl, čím to je, že i nehřešícího člověka svět poskvrňuje, tak prosím, nechť se ozve. Nakonec se Hagios Gregorios dostává k svému názoru na svatost. Odlišování se a bytí cizinci ve světě by měla být zmíněna J17,14-16; tím bychom se dostali do úplně jiného rozněru (od dělat všecho jinak na mít poznávací znamení kdo je kdo; nejlépe to je vysvětlené ve Zjevení, ale toho, kéž mi to bude dopřáno, bych se dožít nechtěl) My podle podobenství článku žijeme v Německu, nejsme Němci, máme se od Němců znatelně stranit, ale Německo neopouštíme. Jak tedy budeme v Německu žít, co se ještě smí a co už ne, takhle to nejde. Bez odkazů na Písma je tato analogie zavádějící a v praxi nepoužitelná.

Díl čtvrtý: Výčet bodů zahrnuje hříchy, nepravosti, nečistotu, přilnavost k světu, normální činnosti, činnosti člověku prospěšné, prostě na cestě k svatosti moc nepomůže, spíš od ní odradí, když ož chci dělat seznam, udělám seznam Biblických veršů a komentář dám pod to.



Vyznání Trojce?!

Hospodin je náš Bůh, Hospodin je jediný (Dt 6,4; Mk 12,29 …… )



Pokrývání, tam je to opravdu argumentováno Biblicky. Není co dodat.



Ještě bych chtěl dodat, že s obsahem článků až na vyjímky souhlasím, ale ta forma by se měla vylepšit. Hagia Gregoria tímto povzbuzuji k další práci na budování církve. Potřebujeme víc batří, kteří dovedou probudit jiné z letargie


"Recenze Gregoriových článků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 08:41:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Eleazare,

díky za objektivní posouzení. Zkusím se polepšit.

Milost a pokoj tobě.



Re: Recenze Gregoriových článků (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 06. září 2006 @ 17:35:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Eleazare,

ještě odpovím na nějaké problematické záležitosti,
na které jsi poukázal.

Pokud jde o oddělení Církve od státu a platy tzv. "duchovních", které financuje stát, zvolil jsem verš, který je k dané tématice nejkonkrétnější.
Pochopitelně, že bych mohl uvést třeba 2Kor 6,14-7,1, ale to již není tak konkrétní, nicméně o ODDĚLENÍ se od pohanů a netáhnutí s nimi společného jha hovoří jasně.

Platy prelátů a pokrytectví farizeů spojuji proto, že se jedná o stejnou TŘÍDU náboženských lidí.
Ani jedna ani druhá skupina "nechce přijít ke Kristu, aby měla ŽIVOT." ( Jan 5,40 )
Obě tyto skupiny pronásledují pravé vyznavače Boha a Krista nebo by toho byly schopny. Až na světlé výjimky.

Pokud jde o tři základní piliře zbožnosti, Jakub je hned rozvádí v následujících kapitolách.

a) MLUVENÍ - Jak 3. kap. a 4, 11-17 - 5,6.

b) LÁSKU BOŽÍ - 2. kap.

c) NEPOSKVRNĚNOST OD SVĚTA - Jak 4,1-10

Informace o mluvení na výslovný Boží popud jsou zde:

Jan 5,19-20 // Jan 5,30 // Jan 8,26 // Jan 8,55 // Jan 12,48-50 // Jan 14,10 // Jan 17,7.

Pán Ježíš je vzorem našeho chození, a kdo v něm zůstává, má chodit ( žít) jako On. ( 1Jan 2,6 )


Pokud jde o biblické doložení, že pohanské prostředí znesvěcuje, pak pro toto existují desítky biblických veršů.

Např. 1Jan 2,15:"Nemilujtež světa, ani těch věcí, které na světě jsou.Miluje-li kdo svět není Lásky Otcovy v něm."

Láska Otcova je v našich srdcích rozlita skrze Ducha svatého, který nám byl dán. (Ř 5,5 )
Nemáme-li tedy lásku Otcovu, znamená to, že nemáme ani Ducha. Ne ve svém duchu, pokud jsme znovuzrozeni, ale ve své DUŠI, jako ty hloupé panny, které neměly olej v nádobkách
(duších), ale měly ho pouze v lampách
( v duchu ).( Mt 25,1-12) Žijeme-li tedy ve světě není naše nezapřená duše plna Ducha svatého, ale je naplněna duchem tohoto světa.
( Lk 17,32-33 ) To je již dostatečné znesvěcení, ne?
Vždyť i sám náš probíraný Jakub mluví o POSKVRNĚNÍ OD SVĚTA.( Jak 1,27)
Někdo si myslí, že když žije ve světě a nepáchá přitom nějaké hrubší hříchy, že na tom přece není nic špatného.
Jenže jak víme, tak. např. hlavní hřích nevěřících
není smilstvo nebo cizoložstvo atd., ale to že NEVĚŘÍ v Krista. (Jan 16,9)
A hlavním hříchem věřících je to, že žijí ve světě,
že jsou zesvětštělí. Jsou na tom stejně, jako když Izraelci nevyhubili z různých důvodů Kanánské obyvatelstvo do jednoho. Pak se potýkali s menším nebo větším a někdy i s totálním modlářstvím. Tak je to i s námi, když se totálně neoodělíme od tohoto světa - od jeho mysli a ducha. ( Ř 12, 2 // 1Kor 5,6 // 1Jan 2,15 // Ga 6,14 // 2Pt 1,4 // Sk 15,20 // 1Tim 6,14 // 2Pt 3,14 // Ju 12 // Žd 12,15 // Ju 23 // Nu 5,1-3 //
Ez 44,6-9 !!! // Oz 9,4 )
Pokud žijeme ve světě, účastníme se tím hříchu nevěry nevěřících, protože v duchu tohoto světa NEMŮŽEME VĚŘIT. Resp. můžeme, ale je to jen "víra ďáblů". ( Jak 2,19 ) Není to víra přinášející život. ( Jan 5,40 )


Napsal jsem, že Pán nás "nemůže vyučovat bez POMAZÁNÍ." Máš pravdu, ta slova byla hříchem. prosím Pána a všechny za odpuštění. Pán může učinit i z kamení syny Abrahamovy.

Měl jsem na mysli, že pokud nemáme Pomazání Ducha, je to znamení naší neposlušnosti a Pán nás pak vyučuje spíše napomínáním, abychom se k Němu vrátili.

K záměně pojmu učedník a věřící: Píšeš, že učedník nemusí být ani člověk. Ty ale píšeš o "víře ďáblů", já jsem mluvil o skutečné činné víře
učedníků vykonávajících Boží vůli.

Příklady ze Sk 6., 11., a 14 kap. jsem uvedl.
Nejsme-li učeníci, nepatříme do Církve. I v Korintu, kde bylo mnoho tělesných hříchů, byli
věřící učedníky.

K posvěcování: Oddělujeme se od tohoto světa a také od těch, kteří nerespektují apoštolské učení a vytváří si své vlastní. Oddělujeme se i od bratrů žijících ve světě, v hříchu v modlářství, v kardinálních bludech. (1Kor 5,11-12 // Ř 16,17 //
2Jan 6-11 // 1Tim 4,1+7 // 2Tim 2,16-21 // 2Tim 3,5 // 1Tim 6,3-5 // Ef 5,11 // 2Tim 4,14-15 //
Ef 5,6-7 )

Křížem se posvěcujeme proto, že kříž nás odděluje od tohoto světa, jenž je nám ukřižován a my světu. ( Ga 6,14 )

O faktu, že nás posvrňuje nejen hřích, ale i svět,
viz. výše o znesvěcování skrze pohanské prostředí.

Pokud jde o Německo, jak jsem tam psal, na všechno nemůžeme mít odkazy z Písem, protože Písmo nepokrývá mnoho moderních problémů.
Ale máme Ducha svatého a jeho pomazání, které nás učí o VŠECH věcech. ( 1Jan 2,27 )

Pokud jde o výčet bodů, uvedený v dílu IV. musel by jsi uvést konkrétně, které body nepovažuješ
za ty, které ke "svatosti moc nepomohou".

Měj se dobře








Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy