Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 429595, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503849
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: "Ordinace" Božích služebníků
Vloženo Pondělí, 11. září 2006 @ 19:19:56 CEST Vložil: Bolek

Kázání poslal gregorios777



Mnoho lidí dnes v duchovní oblasti začíná podnikat věci, jen z toho důvodu, že se jim to zdá dobré nebo potřebné.
Problém spočívá hned v našem povolání od Boha.
Dnes je to z drtivé většiny tak, že lidé SAMI se rozhodnou zasvětit se Pánu jako kazatelé, misionáři, pastoři, konatelé Božího díla. Rozhodnou se jít např. studovat teologii ( ó jak pošetilé ), a myslí si, že nahromaděním rozumového poznání získají kvalifikaci pro Boží dílo. Po jejím vystudování pak pokračují tak, jak začali - realizací vlastních nápadů z člověka.
Tato situace je popsána v 1Král 12,31 a v 2Par 11,14-15 a v 2Par 13,9.
V Písmu však vidíme, že Bůh dělá věci úplně jinak a po svém. Duch svatý SÁM ustanovuje lidi a posílá je konat Boží dílo. Bůh neverbuje lidi pro své dílo, ale rekrutuje je. Bůh pouze VYSÍLÁ ty, které On CHCE.
Nenácházíme NIKOHO, kdo by se SÁM rozhodl konat Boží dílo. Pro své dílo vybírá dělníky pouze Bůh. Člověk se nepouští sám do díla, ale je POSLÁN konat dílo ( Ř 10,15a ). Bůh nemá ve svém díle DOBROVOLNÍKY, ale pouze své ODVEDENÉ LIDI, kterým poslal POVOLÁVACÍ ROZKAZ. ( Sk 9, 3-16 )
Duchovní dílo tedy musí začít OSOBNÍM POVOLÁNÍM od samotného Pána.
Jak takové POVOLÁNÍ probíhalo v Bibli a jak probíhá i dnes, si ukážeme v následujících příkladech.


Bible ukazuje dva druhy Božího povolání. Jedno je fyzické, obsahující hmotné prvky, druhé je pouze duchovní a probíhá za stejných podmínek jako fyzické, avšak pouze v duchu povolávaného věřícího. Zde chci zdůraznit - všichni, kteří jsme znovuzrozeni, jsme POVOLANÍ Ježíše Krista.
( Ř 1,6 )
V tomto článku se ale budu zabývat jiným povoláním - povoláním ke zvláštní službě neboli
ke služebnosti či úřadu v Církvi. ( Sk 13, 2 )
Fyzické, hmotné ( Žd 12,18 ) povolání, dostali od Pána v Bibli tito lidé: Abraham, Mojžíš, národ Izrael, Gedeon a 12 Kristových apoštolů.
Povolán v duchu dostali Jákob, Samuel, Izaiáš, Jeremiáš, Ezechiel a apoštol Pavel.
ABRAHAM
Když Bůh uzavíral s Abrahamem svou smlouvu,
prošel mezi oběma díly obětí. Vidíme, že již předem Abrahama obklíčila hrůza a tma. Hospodin prošel mezi díly té oběti v podobě kouřící se pece a ohnivé pochodně.
( Gn 15,9-18 ) Byl to bázeň vzbuzující zážitek. A to je, jak si ještě ukážeme společným jmenovatelem všech skutečných Božích povolání.
MOJŽÍŠ
Jemu se na Boží hoře Oréb ukázal anděl Hospodinův v plameni ohně v keři. Opět vidíme, že to bylo provázeno velkou Boží bázní ze strany Mojžíše, aby nespatřil Boha. Opět zde vidíme
oheň Boží svatosti vzbuzující bázeň. A také skutečnost, že při Božím povolání v bezprostřední Boží blízkosti,
se povolaní ocitají ve velkém nebezpečí života.
( Ex 3,1-6 )
GEDEON
Anděl Hospodinův se holí dotkl Gedeonovy oběti a ze skály vystoupil oheň a spálil oběť.
Když to Gedeon uviděl a poznal, že šlo o anděla Hospodinova, také pojal obavu o svůj život.
( Sd 6,21-23 )
NÁROD IZRAEL
Zde se zastvíme podrobněji, protože zde jsou principy Božího povolání služebníků Božích
popsány velmi zevrubně. Šlo zde o povolání Izraele, jako kolektivního Božího služebníka.

Ex 19,6-4 : Před uzavřením smlouvy s Izraelem
Bůh vytyčuje obsah smlouvy ( v.6 ), oznamuje svůj bezprostřední příchod k "podpisu" smlouvy,
vyzval lid k posvěcení a stanovil MEZE, které izraelci nesměli přestoupit, aby se nedotkli Boží svatosti a nezemřeli.
I přes to je čekal velmi mocný zážitek s Bohem, na hmotné úrovni. Dnes lze identický zážitek prožít také, ale spíše na úrovni ducha.
"I stalo se dne třetího, když bylo ráno, že bylo hřímání s blýskáním, a oblak hustý na té hoře, zvuk také trouby velmi tuhý, až se zhrozil všechen lid, kterýž byl v ležení." (Ex 19,16 )
Hrozný zážitek. Izrael začal tušit, že zde má co dočinění s Mocným Bohem a že mu nyní půjde o život.
"Hora pak Sinai všecka se kouřila, proto že sestoupil na ni Hospodin V OHNI a vystupoval dým její jako dým z vápenice a třásla se všecka hora velmi hrubě. Zvuk také trouby více se rozmáhal a ssílil se náramně. Mojžíš mluvil a Bůh mu odpovídal HLASEM. ( Ex 19, 17-19 )
Bůh mluvil s Mojžíšem nikoli v Duchu, ale akustickým hlasem!
Když lid viděl, co se děje, řekli Mojžíšovi, ať s nimi mluví Mojžíš a nikoli Bůh, aby nezemřeli.
( Ex 20,19 )
Mojžíš jim řekl, aby se nebáli, že Bůh přišel, aby ustavil jejich srdce v bázni Boží, aby nehřešili.
( Ex 20,20 )
V Ex 20,25-26 Bůh zjevil Mojžíšovi princip služby Bohu. Oltář nesměl být z tesaného kamene, který by poskvrnila lidská ruka. To je varování
před službou v tělesnosti - před službou skrze své vlastní metody a nápady, před troufalou službou!
V Dt 4. a 5. kapitole je popsán tento zážitek na hoře Oréb podrobněji:
"I mluvil k vám Hospodin z prostředku ohně. Hlas slov slyšeli jste, ale obrazu žádného jste neviděli, kromě hlasu." ( Dt 4,12 )
I dnes takto Bůh navštěvuje své sluhy, jimž dává
zvláštní službu. I dnes k nim mluví Z OHNĚ, nikoli však fyzického, ale duchovního ohně Boží svatosti v jejich duchu, neboli ve vytržení ducha,
či exstázi ( řec. ekstasía ).
"Nebo Hospodin Bůh tvůj jest OHEŇ zžírající, Bůh silný horlivý." ( Dt 4,24 a také Žd 12,29 )
Že při takovém setkání s Bohem, jde vždy o život, ( hrozí srdeční zástava ), zjevuje verš
Dt 4,32-33.
"Nebo ptej se nyní na dny staré..... Stala-li se kdy věc podobná této tak veliké, aneb slýcháno je kdy co takového? Zdali kdy slyšel který lid HLAS Boha mluvícího z PROSTŘEDKU OHNĚ, jako jsi ty slyšel a ŽIV ZŮSTAL?"
Důvodem bylo toto:"Tobě jest to UKÁZÁNO, abys věděl, že Hospodin jest Bůh a že NENÍ JINÉHO, kromě Něho." (Dt 4,35)
Takovýto zážitek s Boží slávou se nedá zfalšovat.
Ani satan to nedokáže, protože Bůh "svou slávu NIKOMU NEDÁ." ( Iz 42,8 )
Proto v dnešní době apostáze a falše je takovéto povolání od Boha PEČETÍ pravosti Božích sluhů.
"Dal s nebe slyšeti HLAS svůj, aby vyučil tebe, a na zemi ukázal tobě OHEŇ svůj veliký a slova Jeho slyšel jsi z prostředku ohně." ( Dt 4,36 )
Verš 37 zjevuje, že důvodem toho je VYVOLENOST.
"Tváří v tvář mluvil Hospodin s vámi na té hoře z prostředku ohně....." .... hlasem velikým." ( Dt 5,4 a 5,22 )
"Ej, ukázal nám Hospodin Bůh náš SLÁVU svou
a VELIKOST svou, a slyšeli jsme hlas Jeho z prostředku ohně, dnešního dne viděli jsme, že BŮH mluvil s ČLOVĚKEM a on ŽIV ZŮSTAL.
Protož nyní proč máme zemříti? Nebo sežral by nás oheň veliký tento, jestli více slyšeti budeme hlas Hospodina Boha našeho, zemřeme. Nebo co jest všeliké tělo, aby slyše HLAS Boha Živého mluvícího z prostředku ohně, jako my, mělo ŽIVU býti?"( Dt 5,24-26 )
Zde je vidět, že nejde o žádnou legraci, když Bůh povolává své lidi. Veliký HLAS Živého Boha ve spojitosti s OHNĚM Boží svatosti a slávy velice ohrožuje na životě naše fyzické tělo plné tělesnosti.
Nicméně každý pravý Boží sluha musí takto POZNAT svého Boha, aby věděl, komu vůbec slouží. Musí projít tímto křtem ohněm.
Na příkladu malého Samuele a dítěte Jeremiáše vidíme, že Bůh tohoto hrozného zážitku ponechává ušetřeny malé děti, které povolává a rezervuje jim ho na později. K dětem, které povolává hovoří pouze tichým hlasem Ducha Božího. Není pochyb o tom, že jak Samuel, tak Jeremiáš později poznali tohoto Mocného Boha
v Jeho pravé podobě.
Nyní se podíváme na další Boží muže, kteří podobný zážitek měli ve svém duchu, nikoli tedy fyzicky - hmotně.
IZAIÁŠ
Ten viděl ve vidění Pána sedícího na trůnu, jehož podolek naplňoval chrám. Serafínové provolávali Svatost a Slávu Hospodinovu.
Izaiáš okamžitě uviděl svoji nečistotu ve světle Boží slávy a obával se, že zahyne, protože viděl Boha. Jeden ze Serafínů však přiletěl se žhavím uhlíkem vzatým z oltáře a očistil Izaiášova ústa.
Poté ho Bůh povolal k dílu. ( Iz 6,1-8 )
EZECHIEL
Byla mu otevřína nebesa a viděl vidění Boží.
Byla nad ním RUKA Hospodinova. Zde vidíme Boží ORDINACI svého služebníka. Činí tak svojí RUKOU
= svým Duchem.
Opět to bylo provázeno větrem tuhým, oblakem velikým , ohněm plápolajícím, bleskem a velmi prudkou světlostí z tohoto ohně, uhlí žhavého, pochodně, zvukem křídel těch zvířat, jako zvukem vod mnohých, jako zvukem Všemohoucího. Ezechiel uviděl jakousi postavu,
bylo to podobenství SLÁVY Hospodinovy.
Byl to tak mocný zážitek, že Ezechiel padl na tvář svou. ( Ez 1,1-28 )
APOŠTOL PAVEL
Pavla na cestě do Damašku obklíčilo veliké světlo
Slávy Boží. Padl na zem a uslyšel akustický hlas
Pána. Pán mu řekl, že je Ježíš Nazaretský, kterému se on protiví. Neřekl mu přímo, že je Syn Boží nebo že je Bůh. Ukázal Pavlovi, že On je ten
člověk - Ježíš z Nazareta, kterého ukřižovali, a který ho nyní obklíčil svojí Boží slávou - šekinou.
Stačilo pár Božích Slov v Boží slávě, aby i tak zarputilý nepřítel Krista a Církve poznal, že zde má co dočinění s Boží slávou a s Bohem, jehož jméno je Ježíš. I takový nepřítel víry si byl vědom toho, že tento zážitek nemůže nikdo zfalšovat, protože Bůh svou slávu nikomu nedá! Neměl nejmenší pochybnosti o pravosti toho zážitku.
Věděl o zážitcích s Boží slávou, které byly popsány v Zákoně a Prorocích. Věděl, co to znamená.
Pavel během několika okamžiků poznal, že Ježíš je Bůh a že je Mesiáš, Syn Boží.
Obdržel povolání ke své službě pohanům a byl nazván "poslaným", tedy apoštolem.
Tímto článkem chci poukázat na Boží Pravdu o povolávání a "ordinaci" skutečných Božích sluhů.
Chci takto zvýraznit kontrast s tím, jak se povolávají "Boží služebníci" dnes.
Dnes se buď povolávají LIDMI, často i SEBOU SAMÝMI nebo jsou VOLENI LIDMI na principu demokracie. Nebo jsou vysvěcováni na základě jakési neexistující apoštolské posloupnosti, která je nepřerušitelná.
Všechno je to nesprávný postup. Boží sluhy určuje TEOKRACIE a navíc jsou to lidé, kteří
ke zvláštní službě byli vyvoleni již před ustanovením světa a pouze vstupují do předem připraveného Božího plánu a záměru.
Jediný Bohem zjevený postup, je popsán výše.
Takto Bohem povolaní jedinci, kteří obdrželi své povolání přímo od Pána skrze Jeho HLAS mluvící z prostředku OHNĚ Boží svatosti a slávy, jsou očištěni a obdrželi Božího Ducha ke službě, kterého potom mohou předávat dál a "ordinovat" tak další Boží sluhy, které jim ukáže Duch. Pouze takto apoštoly ustanovení sluhové, jako byl např. Titus skrze Pavla, mohou dále také ustanovovat další Boží sluhy. Jde tedy o posloupnost jako např. apoštol Pavel - Titus (Timoteus ) - starší na Krétě. Starší v místních sborech tedy ustanovují buď sami apoštolé nebo ti, které k tomu apoštolé ustanovili.
Schválně v článku uvádím nesprávné slovo "ordinace". Mělo by tam však správně být slovo "ustanovit","zřídit". Bůh na tomto výše uvedeném postupu nikdy nic nezměnil a nezmění!


""Ordinace" Božích služebníků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Pondělí, 11. září 2006 @ 19:56:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je dobré Gregori. Tak to je.



Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 11. září 2006 @ 21:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Bůh neverbuje lidi pro své dílo, ale rekrutuje je.
Že jsem tak smělý: Není rekrutování a verbování náhodou totéž?



Re: ''Ordinace'' Božích služebníků (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 11. září 2006 @ 23:37:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
O cem vlastne je tenhle clanek? Kdo ho psal? Samozvanec nebo "Bozi rekrut"? Neni to uplne na prvni pohled poznat.

Malokdo ma tolik duchovni pychy, aby sel studovat teologii s tim, ze se stane prorokem. Drtiva vetsina bohoslovcu chapou, ze si je Buh nevyvolil stejnym zpusobem jako Samuela nebo Abrahama. To jeste neznamena, ze je "posetile" na bohoslovi jit.

A uz vubec neni pravda, ze povolani do sluzby na Bozim dile neni na strane cloveka veci dobrovolnosti. Priklad: Jak popisuje Pavel sbirku na Jeruzalemske v 2K 8? Popisuje, ze stedrost makedonskych je dilem Bozi milosti (2K 8:1-2) - ale to nijak nevylucuje dobrovolnost jejich pocinani (2K 8:3). Po delsim expoze na toto tema Pavel zakoncuje (2K 9:7): "Kazdy at dava podle toho, JAK SE VE SVEM SRDCI PREDEM ROZHODL, ne s nechuti, ani z donuceni: vzdyt 'radostneho darce miluje Buh'."

Povolani k ucasti na Bozim dile se s dobrovolnosti vubec nevylucuje, naopak, podminuje se ji. V Sk 15 - abych dal jeste jeden priklad - se dokonce apostolove povazuji za SPOLUROZHODOVATELE v Bozim dile (v. 28): "Toto jest rozhodnuti Ducha svateho I NASE: ..."

Ne kazdemu je dano, aby se stal Izajasem, Mojzisem nebo Pavlem. Mnoho krestanu prozije plodny duchovni zivot v pomerne malem kazdodennim radiu. Nikdy nestanou pred trunem Hospodinovym, jako Izajas, ani se jim nezjevi Kristus na ceste do Damasku. Presto mohou zit zbozny zivot v Bozi milosti - pokud se k nemu SVOBODNE rozhodnou, tak jako zeny v 1Tm 2:10.

My nemuzeme vykonat bez Boha zadne dobro. Ale Buh nechce konat dobro proti nasi vuli, protoze miluje svobodu, s niz a v niz nas stvoril.

A vubec, kdo je Greg, aby rozsuzoval, ktera apostolska posloupnost je ta prava? Na jednu stranu se tu - zjevne kriticky - pise o "jakési neexistující apoštolské posloupnosti", ale hned o odstavec dal: "Jde tedy o posloupnost jako např. apoštol Pavel - Titus (Timoteus ) - starší na Krétě."

Buh povolava do sluzby ruznymi zpusoby, nejen skrze zjeveni a horici kere, ale i skrze vzkladani rukou, ano i ordinaci, nebo koneckoncu i skrze hlubsi pochopeni Pisma v dusledku jeho dukladneho (bohosloveckeho) studia. Stezky Pane jsou nevyzpytatelne.

Je proto vrcholem pychy a drzosti napsat: "Bůh na tomto výše uvedeném postupu nikdy nic nezměnil a nezmění!"

Delas Bohu sekretarku, ze to tady tak sebejiste vykrikujes? Co Buh zmeni nebo nezmeni, neni tva vec.

Aviaf



Re: Žeň je bohatá, ale dělníků je málo... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Úterý, 12. září 2006 @ 21:52:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je úžasné žít v novozákonní době, kdy je Duch Svatý vyléván na všechny lidi a Bůh si všechny povolává do Svého Království.
On zná naši budoucnost, ale zároveň stále připomíná, že nepřijde se svou Spravedlností a "trestem", pokud se obrátíme a vyslyšíme Jeho láskyplné naléhání.

Povolávání lidí v novozákonní době má nový rozměr.
" Když viděl zástupy, bylo mu jich líto, protože byli vysíleni a skleslí jako ovce bez pastýře. Tehdy řekl svým učedníkům: Žeň je velká, dělníků málo. Proste proto Pána žně , ať vyšle dělníky na svou žeň!" Mt 9, 36 - 38
"Ordinovaní" kněží, misionáři, pastoři - to všechno jsou zmínění dělníci. Proč pochybovat o tom, že je Pán povolal, zkoumat, zda je jejich povolání srovnatelné se starozákonními?
Problém je v tom, že ne všichni povolaní dokáží odolávat pokušením světa a cestu Páně zaměnili, aniž to mnohdy tuší, za dálnici vedoucí do pekel.

Apoštol Pavel říká, že má radost, pokud se hlásá Evangelium, i třeba ze zištných důvodů. Hlavně že je hlásáno.

Nezapomeňme, že Duch Boží je s námi, v nás a mezi námi a otevírá uši hluchých a oči slepých.
Na nás je, abychom mu "pomáhali" svou modlitbou a slovem, byť bylo pošpiněno našimi skutky a pohnutkami.
Samozřejmě je lépe, jsme-li svatí. Ale o kom to platí beze zbytku. Jsme na pochodu. Kristus nás k sobě volá takové, jací jsme. Odevzdám-li se Mu, zapřeme-li sami sebe, promění nás svou Milostí.
Ať už jsme knězi, misionáři, pastory nebo "jen" naslouchajícími.
Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy