Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 489 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492049
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Modlitba k Panně Marii
Vloženo Středa, 15. listopad 2006 @ 20:34:10 CET Vložil: Bolek

Modlitební život poslal tk

Modlitba k Panně Marii Dej nám, Matko, odvahu změnit se a zpochybnit se, odvahu stát se chudými, abychom byli spaseni. Potírej naši pýchu a naše domýšlivosti. Učiň, ať se učíme od chudých. Očisti nás od naší omezenosti, pozvedni naši lásku k Bohu. Dej nám odvahu k chudobě, k jejímu velkodušnému prožívání, sílu k lásce a k svědectví, které "dávají výhost" vyhoštění, samotě a beznaději. Dej nám, abychom byli přístupní a ochotní vůči všem. Učiň, ať naše slova neuváznou na mělčině pokrytectví a žvanění, ale stanou se událostí vtělenou v dějinách, jako se Slovo stalo tělem.

Přisvojuji si tuto krásnou modlitbu Tonina Bella:
"... Svatá Maria, Ženo všedních dnů, osvoboď nás od stesku po slávě a nauč nás pokládat každodenní život za staveniště, kde se budují dějiny spásy. Uvolni lana našich strachů, abychom mohli zakusit jako ty odevzdanost do Boží vůle v prozaických záhybech doby a pomalé agonie hodin. Znovu kráčej diskrétně s námi, mimořádné stvoření, zamilované do normálnosti. Vždyť dříve než jsi byla korunována Královnou nebe, polykala jsi prach naší ubohé země!"

Milá Panno Maria, když líbáš Jezulátko, prosím tě, polib ho také za mne, předej mu teplo tolika chudých a tolika ubohých lidí!
  Z knihy: Otevřené dopisy (Armenti Francesco) Vydalo: Karmelitánské nakladatelstvíZdroj:  Karmelitánské nakladatelství
 


"Modlitba k Panně Marii" | Přihlásit/Vytvořit účet | 127 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Středa, 15. listopad 2006 @ 22:02:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že sis spletl web.



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: becher v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 07:01:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky.



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 07:43:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ed Pilgrim sice říká : ´....Myslím, že sis spletl web....´, což si já nemyslím - je-li tento web ´zrcadlo naší ekumeny´, patří sem vše -
ale chci se zastavit u slov:
´...odvahu k chudobě, k jejímu velkodušnému prožívání..´.
Je to jiné téma, ale plné omylů. Chudoba sama o sobě není dobrá (potřebuji šaty, jídlo, kamna atd.), ale smysl byl kdysi tento:
a) učedníci mohli opustit vše a nebrat si ani dvojí šat na cestu atd. Najíst dostali tam, kde pozdravili a ´bude-li tam žít člověk pokoje, váš pokoj přejde na něho´. Židé byli pohostinní a drželi spolu. proto ´hoden je dělník své mzdy´, aneb ´co vám předloží, přijměte´. Učedníci nebyli bezdomovci, ale poutníci přijímaní všude, kde nalezli ´lidi pokoje´.
b) poustevníci v prvních stoletích nalezli skromnost, opustili přepych a pracovali na svých políčkách, někdy byli obdarováni. Jan Křtitel jedl ´locusty´(plody chlebovníku) a med divokých včel. Opat Benedictus zavedl od V. století řádné hospodaření, kde bylo o vše postaráno. Jednotlivec neměl osobní vlastnictví, ale všichni všechno, měl šaty, jídlo (společné) a střechu nad hlavou, protože klášter pracoval na poli a v zahradách a pěstoval dobytek, jako každý sedlák. Osobně neměl mnich majetek, byl nemajetný, čili ´chudý´. Ale měl co jíst , tedy nebyl chudý. Byl tak nemajetný, jako voják v kasárnách, kde se kasárna postarají o všechno co potřebuje.
c) ve středověku se pojem ´chudoba´přeměnil také (vedle toho) na stav uprázdnění mysli - oproštění od zbytečného, aby v mysli zářil Ježíš. Třeba kazatel Mistr Eckhart řek ve třináctém století: ´přeji každému, aby byl tak chudý jako já´, a tím myslel vyčištěnou mysl,bez balastu, ne nemajetnost. K tomu, aby se rozumělo středověké ´chvále chudoby´, je potřebí tuto náležitost znát.
d) přešel středověk, zapomenulo se na mystické vytržení v touze po oproštěné, čisté mysli, kde je jen Bůh a ne balast, a opět od 20. století se myslí ´chudoba´doslovně jako nemajetnost, ovšem v soukromí, ne jako v kasárnách, nebo klášteře, kde vlastně nikdo nebyl opravdově chudý (až na smutné výjimky, neboť byly i fyzicky chudé kláštery jak se dá dozvěděl třeba ze životopisů Gérarda Majelly nebo ze spisu Zakládání u sv. Terezy z Avily).
e) když čteme tedy slova
´..odvahu k chudobě, k jejímu velkodušnému prožívání..´, je z toho textu viděl zmatek mysli, protože oproštění hlasatelů za doby Ježíšovy je zapomenuto, středověké vyčištění mysli se nemá na paměti a vyplývá z toho pojem: nemít dost na živobytí, třít nouzi, nemoci si koupit potřebnou drahou knihu nebo lepší nářadí atd.
To je zmatek naší doby: užitečné myšlenky dnes nepochopené a pokroucené
Miro



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 08:19:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není to náhodou "pozvání" k modlářství?Je uctívání Marie biblická záležitost?Mariánský kult není podoben kultům v Egyptě nebo v Asírii?Kulky které Bůh byble odsuzoval a jejích praktiky "trestal"? Pletu se?



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 08:22:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pardón opravuji..Bible a kulty..kulky a byble tam nepatří..



tk Ty si myslíš, že Marie má moc? (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 08:56:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
tk neber si to osobně, ale Ty si skutečně myslíš, že zemřelý člověk, i když jeden z nejpříkladnějších křesťanů má moc činit tyto věci?:

Dej nám, Matko, odvahu ...
Potírej naši pýchu...
Očisti nás od naší omezenosti...
Učiň, ať naše slova neuváznou ...
osvoboď nás od stesku ...
Uvolni lana našich strachů...
Milý tk, nemá tuto moc jen Bůh?
Píšeš...jsi byla korunována Královnou nebe...Můžeš prosím uvést, kde je v Bibli toto zaznamenáno.Z Bible znám Krále králů, ale o žádné Královně nevím a připadá mi velmi urážlivé vůči Bohu někoho z lidí takto vyvyšovat.
S přáním pokoje Ucednik Petr



Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 10:11:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je treba zrejme znovu varovat:

Kde se uctívá Maria, tam není Církev Kristova I.

”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova“, to je výrok jednoho teologa. Za diskusi stojí, zda s timto výrokem souhlasit či nikoliv.
Jako křesťan považuji Marii za úžasnou osobu, která byla Bohem vyvolena k jedinečnému posláni. Blahoslavím ji - tedy vyznávám, že byla Bohem požehnaná (zcela v intencích Bible). Odmítam ji však uctívat, modlit se k ní nebo dokonce klekat před její sochou. Uctívaní naleží totiž jen Bohu. Ve své římsko-katolické minulosti jsem něco podobného sice činil, ale díky Bohu jsem změnil smýšlení.

Hlavní problém vidím v tom, že už se vlastně neuctívá ani pravá Maria Bible. Marianský kult se zdá být spíše pohanskou zaležitostí. Hluboko v naší zvrácené lidské přirozenosti je pravděpodobně jakási touha uctívat ženskou bohyni. Stačí se rozhlédnout po různych pohanských náboženstvích. V pohanství najdeme dokonce i uctivaní soch matky s dítětem.

Výmluvně hovoří Bible o kultu Královny nebes, který budí Boží hněv.
Jeremiáš 7,16-18
"Nemodli se za tento lid, nepozvedej svůj hlas k bědování a modlitbě za ně a nenaléhej na mě, neboť tě nevyslyším.
Což sám nevidíš, čeho se v judských městech a na ulicích Jeruzaléma dopouštějí?
Synové sbírají dříví, otcové zapalují ohně a ženy hnětou těsto, dělají obětní koláč pro královnu nebes a přinášejí úlitby jiným bohům, aby mě uráželi."

Královna nebes- to je titul, kterým je ”Marie” označována v Římsko-katolické církvi (stačí se podívat do římsko-katolických zpěvníků).
Různé druhy "Marií", které jsou v Římsko-katolické církvi uctívány, naznačují, že už vůbec nejde o tu pokornou Marii, kterou známe z evangelií a která nazvala Boha svým Spasitelem, ale spíše o bůžky (vlastně bohyňky) s různými kompetencemi – rozdělení známé z pohanského polyteismu.

Otázka k zamyšlení:
Je kult pohanské bohyně slučitelný s křesťanskou vírou? Nebo spíše platí slova:
KDE SE UCTIVÁ MARIA, TAM NENÍ CÍRKEV KRISTOVA ?



Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam, není Církev Kristova II.“ (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 10:23:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam, není Církev Kristova II.“

Už je to nějaký ten pátek, co jsem na GS napsal článeček nazvaný „Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova.“ On je to vlastně výrok jednoho teologa, který někomu může znít velmi tvrdě. Možná si říkáte, proč se k tolikrát diskutovanému tématu mariánské úcty vracet a proč právě nyní? Máme květen a to je v Římsko-katolické církvi mariánský měsíc. V květnu by si leckterý nezasvěcený návštěvník některého římsko-katolického kostela mohl položit oprávněnou otázku, zda Římsko-katolická církev vyznává vlastně Spasitele nebo Spasitelku.



Z Nicejského kreda by se mohlo zdát, že Spasitele, ale z jiného dění na mši to zase vypadá skoro na Spasitelku a to nemluvím o mnohých snahách o vyhlášení nového dogmatu: „Maria – Spoluvykupitelka.“

Jistě se na najdou mnozí, kteří celou věc odbudou slovy: „Ale nemluvme o tom, vždyť mariánská úcta je jen takový neškodný balast a jinak římští katolíci vyznávají Ježíše, tak kde zase vidíš problém?“ Kdybych byl přesvědčen, že mariánská úcta je pouze neškodným balastem, neztrácel bych čas s psaním článků, které ji napadají. Není zde ale v sázce samotná spása? Ano Bible jasně zaslibuje spásu když říká:

Ř 10,9

Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.

Ale je možné vyznávat současně Pána i Paní (viz „Notre Dam“ – Naše Paní)? Jste si opravdu jisti, že i tak platí zaslíbení spásy?

Ano, Bible nás na mnoha místech učí, že spaseni jsme skrze víru v Ježíše Krista. Ale neprozrazuje například modlitba, „Svatá Maria Matko Boží, pros za nás hříšné nyní i v hodinu smrti naší,“ minimálně jisté pochybnosti o Kristově dostatečnosti ? Vždyť Bible říká, že naším přímluvcem je Ježíš Kristus:

1 J 2,1

Toto vám píšu, děti moje, abyste nehřešili. Avšak zhřeší-li kdo, máme u Otce přímluvce, Ježíše Krista spravedlivého.

To si myslíme, že přímluva Ježíše Krista není dostatečná? Nebo, že už Ježíš Kristus na svou roli přímluvce nestačí? Neprozrazuje to poněkud rouhavý postoj?

Naši římsko-katoličtí přátelé, přemýšlejte o tom prosím. Vždyť Ježíš Kristus je dokonalý ve všech svých vlastnostech! Proč umenšovat Kristovu velikost obracením se na jiné přímluvce?


Zdraví

reformovaný



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 11:09:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem sice katolík, ale podobná modlitba je skutečně "síla". Mariánská úcta, stejně jako cokoliv jiného v křesťanství, se může pojímat nekriticky a bludně. Osobně si myslím, že katolická církev dělá dnes mnoho pro usměrnění "lidové zbožnosti", která někdy skutečně křesťanství připomíná jen hodně vzdáleně. Navíc se nemohu zbavit dojmu, že samotná Marie si takovou úctu rohodně nepřeje, stejně jako si jí nepřeje žádný svatý ani anděl. Úcta a klanění náleží stoprocentně Bohu (Otci, Synu, Duchu). Jako katolíci věříme, že "zástup svědků" z kapitoly Židům, jsou oslavení křesťané a biblické postavy víry, žijící u Pána a že tento oslavený a vítězný Boží lid je zajedno s dosud putující církví zde na zemi. Věříme, že ti, kdo jsou již v Nebi "spolupracují" na spáse Země. Proto také věříme, že lze tyto oslavené věřící požádat o přímluvu. Je ale především nutno se inspirovat příkladem jejich svatého života. Marie je tedy spíše naší starší sestrou než "Matkou". To skutečně může evokovat kulty dávných bohyní matek. Navíc není třeba si Marií "kompenzovat" touhu po ženském božstvu, protože Bůh přeci není ani muž ani žena, je zrovna tak Otec jako je Matka, pokud chceme užívat tyto termíny a dle mého názoru je jen věcí patriarchálnosti tehdejší izraelské společnosti, že je Bůh nazýván Otcem a vnímán jaksi "mužsky". V jiné společnosti by se mohl Bůh zjevit právě jako Nebeská Matka, co my víme..



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 12:12:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Text ((nebo myšlenka)) této modlitby by byl dobrý, naše modlitba by však měla být směřována především k Bohu (Otci, Synu a Duchu Sv.). Pannu Marii bych přeci jen nazýval především služebnicí Páně...

Ona sama se nazvala poníženou služebnicí...

Sám bych se také asi nenechal nazývat od lidí ničím jiným, než služebníkem neužitečným...

I když i Písmo nazývá, věřící v Pána, - svatými, králi a kněžími...

A že Bůh není Bohem mrtvých ale živých, tomu také věřím, i když nejsem katolík...

Pán vám žehnej

jdu




Re: Modlitba k Panně Marii = jasná modloslužba !!! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 16. listopad 2006 @ 13:58:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
CO JE MARIÁNSKÝ KULT?

Podle svědectví Písma svatého může být předmětem víry, uctívání, oslavování a klanění jenom Bůh. Je-li na toto místo vyvýšen někdo jiný, jedná se o pověru a modloslužbu. O tom přesvědčivě a obšírně psali již protestantští theologové. K lepšímu porozumění bude zopakováno několik pasáží.

Pro Mariánský kult neexistuje absolutně žádné ospravedlnění. Různá

zjevování Marie nejsou v Písmu svatém zaslíbena. Bez takových zjevení uplynulo více než tisíc let. A kupodivu se stala vždy jen v katolických zemích jako v Polsku, Portugalsku, Španělsku nebo Francii. V protestantských,

muslimských, buddhistických nebo jiných zemích, kde by to bylo zapotřebí, jestliže by na tom závisela spása, se nezjevovala. Ale k uklidnění všech duší budiž řečeno: ona se vůbec nemůže zjevit, právě tak jako se nemůže zjevit také Petr, Josef nebo někdo jiný. Děje se to prostě jenom v lidské představě, protože si to lidé tak přejí. Smíme se tedy tázat: Kdo je na všech těch

poutních místech uctíván a oslavován? Ježíš nebo Marie? Jaký je to duch, který neoslavuje Ježíše, ale Marii? Duch svatý určitě ne! Je to duch klamu. Farář O. Markmann píše pod titulem „Démonický mariánský kult" („Die Dämonie im Marienkult") následující: „Mystický kult kolem Marie je též

poznamenaný démonskými vlivy. O uctívání Marie jsou zprávy již z prvních století. Na rozvoj Mariánského kultu v době prvních staletí měl obzvláště významný vliv antický pohanský kult mateřských bohyní." (O. Markmann: Irrtümer der katholischen Kirche/Omyly katolické církve, str. 47) Odkdy má Bůh matku? Již tento výraz je zcela nebiblický. Ona nebyla matkou Boží, ale porodila Ježíše Krista, našeho Pána a Spasitele. Bylo to v městě Efezu, kde národ jednohlasně zvolal: „Veliká je Artemis (Diana) Efezských!" (Sk.19:28) Nyní se na mariologických kongresech zpívá: „Veliká je Marie!" Jak je to podobné — jednu sesadit a druhou povýšit! Teprve od 5. století se začal rozvíjet mezitím již tak rozšířený Mariánský kult. Arthur Drews napsal: „Z historického hlediska poskytuje uctívání Marie takový pohled, při kterém člověka

zachvátí nářek nad celým lidstvem. Jsou to dějiny nejdětinštějších pověr, nejopovážlivějších padělků, překrucování, výkladů, přeludů a machinací, stmelených z lidské ubohosti a potřebnosti, jezuitské vychytralosti a žádostivosti katolické instituce po moci, divadlo rovným dílem k pláči i k smíchu: pravá božská komedie." (K. Deschner: Und abermals krähte der Hahn /Opět zakokrhal kohout /, str. 401)

Od „Ave Maria" až k dogmatu jejího tělesného nanebevstoupení je všechno nebiblické, a proto nesprávné. Jsou to výmysly, které římskokatolická instituce zavedla v průběhu přibližně 1600 let. Dnes se to bere tak, jako kdyby to všechno bylo „křesťanské vyznání víry", i když to je ve skutečnosti antikristovské, zhoubné dílo nepřítele, který by chtěl lidstvo odtáhnout od jediné spasitelné víry v Ježíše Krista a přivést je k nespasitelné pověře v Marii. Znamenití theologové od doby reformace až do současnosti to zcela otevřeně a jasně konstatovali. Pověra ve zjevení Marie na různých poutních místech je v očích Božích ohavnou věcí, skrze kterou jsou upřímní lidé vedeni do omylu. O nynějším papeži píše farář Markmann: „Není to rouhání, jestliže papež při své návštěvě Polska pokládá k nohám černé Madony z Jasné Góry v Čenstochové zlatou růži a v tichém vytržení před touto modlou vyznává: ,Totus tuum‘,

,Zcela tvůj‘? Tuto mocnou modlitbu k Marii: ,Totus tuus‘

si mimochodem vyvolil za směrnici svého pontifikátu a celého svého kněžského života. Svou modlitbu k černé Madoně tam ukončil slovy: ,Tobě posvěcuji celou církev — až k hranicím země! Tobě posvěcuji lidstvo a všechny lidi — moje bratry, všechny národy a národnosti. Tobě posvěcuji Řím a Polsko, skrze tvého služebníka spojeného novým poutem lásky. Matko, přijmi nás! Matko, neopusť nás!

Matko, veď nás!‘" (O. Markmann: Endzeit, Entrückung, Antichrist /Konečný čas, vytržení, antikrist/, str. 32-33) Z Marie byla učiněna matka římskokatolické konfese. Ona také není královnou nebeské říše, nýbrž královnou římskokatolické světové říše.

Podle knihy „Fatima" od Joaquina Maria Alonsa se prý Marie 13. května 1917 zjevila ve třpytu třem pastýřským dětem. Číslo 13 se pak stále opakuje: 13. července 1917 prosila „svatá panna" ty tři děti, aby příští měsíc zase přišly. 13. září 1917, při pátém zjevení, prý řekla: „Chci, abyste sem 13.

října zase přišly a dále se modlily růženec…" Až do šestého zjevení, 13. října 1917, se odhadoval počet poutníků pospíchajících na ono místo už nad padesát tisíc. Celá léta tam putovaly miliony lidí, aby kladly Marii na srdce své žádosti, aniž by přitom ale věděly, že Marie sama byla odkázaná na

Boží pomoc a do dneška nebyla schopná pomoci ani jedinému člověku.

Marie je ve Fatimě v Portugalsku znázorněná a uctívaná mnohými sochami a obrazy. Nynější papež Jan Pavel II. klečel v kapli zjevení před jedním takovým vyobrazením. Celý tento kult úplně odporuje prvnímu přikázání: „Neučiníš sobě rytiny, ani jakého podobenství těch věcí, které jsou na

nebi svrchu, ani těch, které na zemi dole, ani těch, které u vodách pod zemí. Nebudeš se jim klaněti, ani jich ctíti. Nebo já jsem Pán Bůh tvůj, Bůh silný, horlivý, navštěvující nepravost otců na synech

do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mne nenávidí." (2.Moj.20:4-5)

Lidé, kteří si zhotovují podobizny, se musí zařadit k těm, kteří Boha nenávidí. V podstatě se nejedná o nic jiného než o náboženský tanec kolem zlatého telete. Jeden má svatého Kryštofa, další různé jiné obrazy; dokonce přenáší sem a tam i lidmi zhotoveného Krista. To mi připomíná rozhovor s několika lázeňskými hosty, při kterém přišla řeč i na víru. Při tom

jsem se zeptal, jestli někdo z nich má osobní vztah k Ježíši Kristu. Spontánně mi jedna dáma odpověděla: „Já jsem svého Ježíše prodala." V prvním okamžiku jsme byli všichni udiveni, až nám vysvětlila, že měla jako sběratelka starožitností asi 1,25 m vysokou sochu Ježíše veliké hodnoty,

kterou prodala do jakéhosi kostela. Na celé Zemi existují miliony různých vyobrazení, která jsou všechna ohavností před Bohem. Ve Své svatosti vyslovil Bůh svůj rozsudek nad všemi, kteří se klaní obrazům: „Zlořečený člověk, který by udělal rytinu aneb věc slitou, ohavnost Pánu, dílo rukou řemeslníka, by ji pak i do skrýše odložil. I odpoví všechen lid a řekne: Amen." (5.Moj.27:15) Lidé nehledají útočiště u Něho, který jediný je

schopen pomoci, nýbrž se pokoušejí dosáhnout pomoci na vedlejších cestách a skrze různé pomocné prostředky. Neurážejí a nepobuřují tím ale Boha až do krajnosti? Když se tázali Ježíše na první přikázání, odpověděl jim: „Slyš, Izraeli, Pán Bůh náš Pán jeden jest. Proto milovati budeš

Pána Boha svého ze všeho srdce svého, a ze vší duše své, a ze vší mysli své, i ze všech sil svých!"

(Mar.12:29-30) Zde se skutečně nenalézá místo pro Marii, pro svaté, ochranné patrony, sochy, ikony a tak dále.

Copak může Marie jako člověk vyslyšet miliony modliteb z celého světa, aniž by byla vševědoucí? Copak by mohla Marie vyslyšet někoho na nebi, na Zemi i v očistci, aniž by byla všudypřítomná? Vševědoucí a všudypřítomný je však jenom Bůh. Copak nejsou veškerá poutní místa, jedno ve které zemi se nalézají, ohavností před Bohem, a proto zavrženíhodná? Tak praví

Pán: „Hledejte mne a živi buďte. A nehledejte Bethel, ani nechoďte do Galgala, a do Bersabé neputujte; nebo Galgal jistotně se přestěhuje, a Bethel přijde na nic. Hledejte Pána, a živi buďte!" (Am.5:4-6)

Dnes by to muselo znít takto: „Hledejte Mne," praví Pán, „a živi budete. Nechoďte do Lurd, do Fatimy, do Čenstochové či do Altötting atd. atd, ale přijďte ke Mně, abyste obdrželi opravdu věčný

život." Kdo hledá Boha, může Jej nalézt tam, kde se zrovna nachází, neboť Bůh je všudypřítomný. Vittorio Messori cituje německého kardinála Jozefa Ratzingera: „A tentýž Jan Pavel II., poté co byl zraněn atentátníkem 13. května — v den výročí prvního zjevení v portugalské vesnici,

se vydal na pouť do Fatimy, aby děkoval Marii, »jejíž ruka tak divuplným způsobem řídila střelu«." (V. Messori: Zur Lage des Glaubens/K situaci víry/, str. 112) Stejný kardinál Ratzinger

oznamuje, že katolická náboženská instituce svá mariánská dogmata zvěstovala v následujícím pořadí: „…nejprve navždy trvající panenství a mateřství Boží a potom, po dlouhém čase uzrávání a přemýšlení, byla uznána, že je bez dědičného hříchu, a pak tělesné vzetí Marie do

nebeské nádhery." Za tím stojí hrozná věta: „Tato dogmata chrání původní víru v Krista jako pravého Boha a pravého člověka." (V. Messori: Zur Lage des Glaubens/K situaci víry/, str. 108)

To nemůžeme takto přijmout. Tato čtyři dogmata, zrovna tak jako všechna ostatní, nemají žádný biblický podklad. Biblické pravdy se neusnášejí na koncilech a nevznikají odhlasováním, ale Bohem

povolaní muži zvěstovali ve jménu Páně to, čemu se má věřit a co se má učit. Se vší rozhodností zde musíme panu Ratzingerovi předložit jeho vlastní výrok: „…mimochodem je přece úplně samozřejmé, že pravda nemůže být stvořena odhlasováním. Výpověď buď pravdou je, nebo

není. Pravdu musíme nalézt, ne vytvářet." (str. 62)

Čím tedy jsou všechna ta zavedená dogmata, zvyky a tradice? Jsou pravdou, nebo ne? Vznikly teprve po dlouhé době uzrávání a přemýšlení, jak kardinál Ratzinger sám řekl, a proto nejsou původní pravdou, ale byly vytvořeny na základě domněnky. Odstup let mezi vznikem jednotlivých dogmat tomu nasvědčuje. Kde je tedy ta pravda, kterou musíme nalézt? Zcela jistě pouze ve Slově Božím, a nikde jinde! Biblicky věřící křesťan, který patří k církvi živého Boha, je „vzdělaný na základ apoštolský a prorocký, kde je gruntovní úhelný kámen sám Ježíš Kristus." (Ef.2:20) Vše, co během let papežové zavedli, s Biblí nesouhlasí, a proto není apoštolské. Proč Petr, Jakub, Jan a Pavel Marii nijak nevyvyšovali? Tehdy bylo přece všechno tak čerstvé a v živé paměti. V theologii se přešlo od christologie k mariologii. Vždyť už se zcela veřejně pořádají mariologické kongresy, kde se opravdu vše točí jenom kolem Marie. Kristus bývá zmiňován, pokud se to zrovna hodí, jen tak mimochodem. „Papež vyžadoval obnovení uctívání Marie, které by bylo podle Bible, bez jakýchkoliv ústupků trojjediného a christologického ražení, které by bralo ohled na jinak věřící a které by odpovídalo výrazům platné doby a kultury." (Katolický

katechismus pro dospělé, str. 173) Co může biblicky věřící křesťan říci k takové nebiblické, do omylu vedoucí a Bohu se rouhající výzvě k uctívání Marie?

K opravdu věřícím se apoštol Jan obrací s velmi důležitým slovem, které platí pro všechny časy: „Nepsal jsem vám proto, že byste neznali pravdu, ale že ji znáte, a že všeliká lež není z pravdy."

(1.Jan.2:21) Žádné z prohlášených dogmat nemá svůj původ ve Slově pravdy. Jejich původ je z jiných pramenů. Kdo nenalezne přístup k pravdě — ke Slovu, musí si vytvořit náhradu! A kdo nemá důvěru v Boha, jezdí jako papež mezi davy svých přívrženců v neprůstřelném "papamobilu".

Následují bez bližšího vysvětlení vypsaná data (jež se ale nedají vždy přesně zjistit), kdy byly zavedeny různé věci, které v raném křesťanství neexistovaly (L. J. King: House of Death …/Dům smrti…/, str. 117-122):


310 někteří začínají s křižováním se

320 voskové svíčky při bohoslužbě

375 uctívají se andělé a zesnulí svatí

394 zavádí se každodenní mše

431 počátek uctívání Marie

500 kněžstvo začíná nosit jednotný oděv

600 Řehoř I. zavedl do bohoslužby latinu; začátek vzývání Marie a zesnulých svatých

650 počátek slavností ke cti panny Marie

709 zavádí se líbání papežovy nohy

750 počátek světské moci papeže

788 uctívání Marie a zesnulých svatých; klanění před křížem, sochami a relikviemi

850 rituál svěcení vody přidáním soli a kněžským požehnáním — tzv. svěcená voda

890 uctívání Josefa, manžela Marie

965 zavádí se svěcení zvonu

995 zavádí se prohlašování zesnulých za svaté

998 ustanovuje se půst v pátek velikonočního týdne

1079 počátek kněžského celibátu

1090 zavádí se růženec

1100 zavádí se obětování při mši

1184 ustanovení inkvizice proti kacířům

1190 počátek prodávání odpustků

1200 hostie nahrazuje chléb při večeři Páně

1215 dogma pozdvihování; nejméně jednou do roka vyznávání hříchů (zpověď) před knězem

1220 zavádí se klanění hostii

1227 zavádí se zvonění zvonkem na znamení toho, že kněz vykonává proměňování

1229 laikům se zakazuje číst Bibli

1245 kardinálové začínají nosit červený klobouk

1264 zavedení slavnosti Božího těla

1410 sboru je zakázán kalich

1439 vyhlášení nauky o očistci

Page 23 of 89

1478 zavedení inkvizice ve Španělsku

1545 tradice je postavena na stejnou úroveň s Písmem svatým

1546 začlenění apokryfů do Bible

1854 zvěstování neposkvrněného početí Marie

1870 ustanovení dogmatu o neomylnosti papeže

1925 tělesná přítomnost panny Marie v nebi

1950 vyhlášení dogmatu o tělesném nanebevzetí Marie.

Každý přemýšlející člověk se přece musí ptát, jaký smysl mají všechna ta, s tak velikým odstupem vyhlašovaná učení. Nový zákon je ukončený. A k tomuto zákonu — k této závěti — se nesmí nic přidávat. „Bratři, znázorním to příkladem: ani lidskou závěť jednou právoplatně potvrzenou nemůže nikdo zrušit, nebo k ní něco přidat." (Gal.3:15) Co se s pozemskou závětí nikdy nesmí udělat, to se s Boží závětí učinilo, a sice všemi těmito pozdějšími dodatky. Kde zůstává respekt před konečným varováním: „…jestliže by kdo přidal k těmto věcem, že jemu přidá Bůh ran napsaných v knize této." (Zj.22:18)? (Viz také Př.30:5-6)





Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Pátek, 17. listopad 2006 @ 09:50:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S kultem "Marie" mám osobní zkušennost ze Slovenska a Polska.Mnohde je v popředí a zastiňuje Ježiše Krista..Proč?Protože Ježíš Kristus není pro normální ovečku.Za neúčast na mariánské pouti bylo "linčování"V Polsku je to ještě horší a po mši hurá do "putiky"...Jak je to možné?



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Pátek, 17. listopad 2006 @ 10:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lukine, přečti si svědectví o zázračném uzdravení i komentáře..Prakse kultu "Marie"je jiná než deklaruješ.To že to vnímáš jinak než třeba katolický biskup na Spiši..tě šlechtí.Pak tu někdo lže.Ovečky Marii vnímají jinak než ty.Proč?Udělej pokus a při pouti v Levoči to těm svím"katolickým"bratrům vysvětli.I dnes bude linčován..To je moje zkušennost.Není to jen Levoča ale i Orava,Velehrad atd.Kult Marie je tím" tmelem"který drží KC po celé její dějiny až do dnes.Je všam mnoho katolíků co to vnímají jako ty /je to fajn/a snaží se o přehodnocení postoje..Pak však navštívíš Kolín na srazu mládeže a je tu realita.Panna Marie ve velikosti soch svobody..skoro a kult Marie jako "prase" v dikci Pontifa Maxima..iukine držím ti palce při tvé cestě za pravdou..ta je stejná pro tebe i mne..



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Pátek, 17. listopad 2006 @ 11:17:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
lukine,než budu psát na tvoje otázky..Odpovíš my?Jseš praktikujicí katolík?Motáš se kolem charizmatické obnovy v KC?Znáš práce T. Halíka?Na základě tvé odpovědi se rozepíšu..ahoj Petr/datel/



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: PETR-DATEL v Pátek, 17. listopad 2006 @ 17:44:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý lukine,je tu zásadní problém.Je to komunikace.Každý z nás od nekud přichází a někam jde.Nepochybuji o tom ,že každý chce sloužit JK a žít s ním.Jsou tu však rozpory v naukách co nás rozdělují.Proto si myslím ,že "ekumena" nikam nevede.Snad jen v jednom bodě je přínosem.Je to poznání o "druhých" a jejich "bohoslužbách" a poznání chodu a praktik té nebo oné církve.Proto jsem se ptal na T. Halíka.I mezi katolíky je brán jako rebel.Tato poznávání mají svá "hranice".Ta končí tam ,kde se "návštěva"podle své náboženské praxe dostane do pocitu ,že se účastní "modloslužby".Jako SJ jsem to neřešil .Vše mimo SJ ve od Ďábla" a bylo to jasné.Tento pohled je zvrácený a sektářský.To vím.Všeho-církev co zastřeší Marii a třeba sobotu je "blbost"a nemůže vydržet.Tedy je to utopie!!Vždy ,když dojde na tyto témata je po "dialogu".Člověk hřeší pokud se účastní "modloslužby"Takže ekuména je možná jen do určité míry pak je nerfunkční.Na druhou stranu je třeba hledat ten "fundament"křesťanství.Ono to nemůže být složité.To jsou zásadní věci ve kterých jde o život v Bohu.Ten jak si myslím se dá poznat.Nejsou to však přívažky, které si různé církve přidaly k tomu co je nutné aby člověk nesloužil "modlám".Adventisté spojili sobotu se znakem -přežití.Jak to chápu tak KC si tam dala Marii.Pokouším se zde na stránky dostat některé encykliky papežů na téma Marie až se mi to povede budu rád ,když se k tomu lukine vyjádříš.Připouštím ,že tvůj postoj k Marii, může být střízlivý..je to však biblické?Existuje podobný precedent v celé Bibli?Uctívání Marie v "davu" má skoro vždy rysy "modlářství"to jsou moje poznatky.Diskuze s "davem" nebyla "možná".Musel jsem i utíkat.Zažil jsem však "faráře" ,který i jako katolík se Marie stranil.On to stavěl na "svědoní"Jeho svědomí bylo proti.Přesto byl katolíkem a i KC ho nechala "žít"To musím zdůraznit.KC není "monolit" s jedním názorem.Mladí charismatici jsou pěkní "volno-myšlenkáři".Zažil jsem ,že někteří katolíci odešli s nadáváním z kostela na "uzdravovacím"programu Alvara Gramatici.Ten působí v Plzni v rámci KC.Proč?Jeho konání bylo v roztržce s tím co on přináší.Kde je tedy "ten" pravý "katolicizmus"?Existuje?V rámci KC je dnes"svoboda"která v něm před Pavlem XXIII nebyla.Ale nadevším dozoruje v den i noc "svaté"oficium.Pokračovatelka svaté inkvizice.Pokud se máme dobrat k jasnému a ne-zamlženému" pohledu KC na Marii je třeba jít k těm encyklikám a výstupům "Svatého"oficia.lukine víš na co narážím?Kc se umí vykroutit ze všech "nařčení" Proto má ve Vatikánu i "odbor"..Dokáže vysvětlit inkvizici hříchy papežu atd.Tito "odborníci" váží každé slovo na obhajobu toho co bylo proti KC postaveno.Jen jedno jediné nedokáže...Zvládnou masy "katolíků"a jejich navyklé "zbožnosti.Proto se může zdát ,že Vatikán velí "hot" a katolická praxe v Levoči v Lurdech a jinde jde čehý..Není to tak!! KC tento "lidový"fenomém při svých "pobožnostech"potřebuje k "tmelení"davů s církví a "zakonzervování"stavu zase na dalších 1000let.Byl jsem na Velehradě ,když tam bylo 20000lidí.Ta "pompa"a okázalost biskupů a dalších představitelů KC je opravdu o něčem jiném než o tom co bylo na počátku církve.



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pátek, 17. listopad 2006 @ 18:49:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Pročítam dnes toto vaše debatování a moc se mi líbí, líbí se i L. Halíkovi. Chtěl bych říci, že katolíci neuctívají Pannu Marii, ale blahoslaví. Co se týká okázalosti já v tom vidím úctu k Bohu a souvislost s tím že i věřící se pěkně oblékne když jde do kostela, aby vzdal úctu Bohu oč větší úctu má vzdát Bohu služebník Boží kněz. I kostely jsou okázalé to proto, že Bohu se má dát to nejlepší a pořád jsou naše katolické kostely málo okázalé oproti tomu co nechal na Boží přání postavit král Šalamoun.



Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 19. listopad 2006 @ 00:53:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Som dnes v aute pocuval nezvycajne dlho katolicke radio Lumen. Dovod bol ten, ze vysielali prenos z omse, s romskeho sidliska Lunik IX.

Omsu celebroval knaz ktori mnoho hovoril o praci s romami, viedol ich mladeznicky spevacky zbor a mal neobvykle zivu kazen.

Najviac ma ale sokovalo, ze pri celej omsi ani raz mariu nespomenul. Modlil sa k Jezisovi.
A iste opravnene, pretoze Jezis je pre romov jedine mozne riesenie. Mal som s ich spevu ktory chvalil Jezisa, ich uctievania Boha, vnutri velku radost, lebo bolo citit ze je to uprimne. Toto je v rkc vzacnost, len neviem dokedy to tam takto vydrzi ...

Moja radost samozrejme netrvla dlho, radio hned za programom spustilo vzyvanie modly - katolickej marie nejakeho ruzencoveho bratstva niekde s humenneho a ty dobehli co sa dalo. :-)))

Je zrejme, ze marianske modlarstvo zosadzuje Boha s tronu a na jeho miesto kladie mariu. Je uplne jedno ako to katolici volaju, ci je to ucta alebo blahoslavenie. Oznacovat Mariu ako neposkvrnenu, bohorodicku, orodovnicku, utociste hriesnikov, bozske srdce a neviem co este je ruhanie Bohu, tieto vlastnosti podla Pisma patria Jezisovi Kristovi. Neboja s mariansky katolici nasledkov faktu ze Boh svoju slavu inemu neda ??? O koho slavu potom ide ???




Re: Modlitba k Panně Marii (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 21. listopad 2006 @ 21:18:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení odpůrci modliteb ke Královně Nebes!

mám pocit, že kritizujete něco bez pravé známosti věci. Jste jako ti, kteří kritizují Kurzy Alfa, aniž by si prožili jedinou manifestaci na výjezdu s duchem svatým. Jste jako kritici školení KAMu, kteří nikdy nepodstoupili školení ŠVM. Příjďte, okuste a vizte. Až se pomodlíte alespoň jednou růženec, až prožijete svatou, hlubokou a osvobozující přítomnost Matky, až uvidíte vyslyšení modliteb jejím prostřednictvím, pak příjďte a kritizujte. Jediný KarelS nekritizoval, ale zúčastnil se oběti mše a svaté zpovědi a poznal, jak dobré to je. A dnes v tomto poznání jde dál a poznal i další hlubiny a nyní je věrným obhájcem katolicismu mezi protestanty. Pokud nebudete ochotni něco prakticky vyzkoušet, nemůžete nic kritizovat. A tak hybaj na mši!

Pastýř



Potřebuje Boha Spasitele bezhříšný člověk? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 22. listopad 2006 @ 10:07:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Potřebuje Boha Spasitele bezhříšný člověk?

Odpovídám:
Ano, člověk i kdyby byl bezhříšný potřebuje Spasitele.
Když byli Adam a Eva ještě bezhříšní, tak potřebovali Spasitele.
Nikoliv k tomu, aby je vykoupil z hříchu, který ještě nespáchali. Potřebovali Spasitele k tomu, aby do hříchu nepadli. Bez pomoci Boha Spasitele je totiž i bezhříšný člověk vůči padlému vůdci andělů Luciferu-Světlonoši-Satanovi slabý a neschopný. Oni to včas nepoznali, a proto padli. Adam s Evou pochopili, že potřebují Boha Spasitele, až když Satanově lstivosti podlehli.
Panna Marie, podle mého názoru, byla stvořena Bohem jinak než my všichni ostatní lidé. Jen proto o ní NEneplatí, že všichni zhřešili a nemají slávy Boží. Ona nebyla počata tak jako ostatní lidé. Bůh ji stvořil např. jako čisté embryo, které vložil do dělohy její de facto adoptivní matky, nebo jako dítě, které její adoptivní rodiče kdesi v přírodě nalezli (Jak se to přesně odehrálo, jsem v Bibli neobjevil, proto píši např.). Ona poznala, díky zkušenosti a informaci od svých adoptivních rodičů, že potřebuje Boha jako Spasitele, aby nepadla do budoucích hříchů.

Proč takto uvažuji:
Protože Bůh na počátku stvořil bezhříšného Adama z prachu a vdechl do něj ducha (duši) a teprve z takto bezhříšného Adama "vyrobil" bezhříšnou Evu.
Proto při vstupu Boha Syna na naši Zem postupoval Bůh analogicky, podobně. Napřed stvořil bezhříšného člověka - Marii, která se narodila do velmi zbožného prostředí svých de facto adoptivních rodičů. Ti ji od dětství učili, že potřebuje Boha Spasitele, že pouze On ji může ochránit od hříchů. Ona na Boha Spasitele spoléhala od kolébky. Ona byla od okamžiku svého stvoření tou ženou, která nikdy nežila v přátelské mírové spolupráci se Satanem, tj. v hříchu. Ona byla vždy jen a pouze nepřítelem Satana-hada z Genesis. Přesně dle Genesis 3. kapitoly, 15. verše: „Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu." Tou ŽENOU byla jen a pouze Marie a tím semenem (které rozdrtilo na kříži hlavu Satanovi) byl a je pouze Syn Boha Ježíš Kristus.
Proto opravdu až do okamžiku vtělení Boha Syna do jejího lůna nezhřešila. Proto o ní mohl archanděl Gabriel říci, ZDRÁVAS (BUĎ ZDRÁVA) MILOSTIPLNÁ (MILOSTÍ ZAHRNUTÁ), Pán s tebou.

Uvažoval: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Zda se, ze sjednoceni RKC s pravoslavnou cirkvi se blizi (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 22. listopad 2006 @ 10:57:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Dle prispevku Seraphima se zda, ze sjednoceni RKC s pravoslavnou cirkvi se blizi.

A nejen to je to puda pro sjednoceni s dalsimi nabozenstvimi vyznavajicimi bohyni Matku.

Jak by rekl Manciny "lod Cirkce pluje odvazne dal."

Kam dal? K velkemu odpadnuti od Jezise Krista a praveho Evangelia!

Vyjdeme z bludu rimskeho katolicismu i pravoslavi a budme verini Bozimu Slovu - Bibli.

zdravi
reformovany



Stránka vygenerována za: 0.97 sekundy