Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 231, komentářů celkem: 429547, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467067
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky?
Vloženo Pátek, 15. prosinec 2006 @ 09:20:10 CET Vložil: Standa

Zkušenosti Mluvila prapodivnou řečí Mohou někteří lidé zčistajasna začít používat neznámý jazyk? Navíc, když je už celá tisíciletí zapomenutý? Případ malé školačky z Liberce je toho důkazem. Na návštěvě u dědečka upadla a narazila hlavou o radiátor. Když se po chvilce Helenka probrala z bezvědomí, promluvila úplně cizí řečí. Zděšení rodiče odvezli svou dcerku okamžitě na kliniku. Neurologické testy ani vyšetření mozku na CT a EEG však neprokázaly žádné patologické změny. Přesto dívenka dál mluvila řečí, kterou nikdo neznal.

Malá Helenka se pak dostala do péče psychiatrů. Ani ti jí ale nedokázali pomoci. Zjistili pouze, že tajemná mluva se nepodobá žádnému z dnes používaných jazyků. Podle často opakovaného slova „semjasa“ odborníci odhadli, že by se mohlo jednat o některý z dávno zaniklých dialektů starohebrejštiny či staroperštiny. Důkaz teorie reinkarnace?Holčička hovořila cizí řečí asi týden. Pak se jí náhle vrátila schopnost mluvit česky a současně zapomněla neznámý jazyk. Prozradila, že si pamatuje vše, co s ní lékaři prováděli, ale vůbec prý netuší, že mluvila cizím jazykem. Rodiče pak odmítli všechna další lékařská vyšetření, aby se dcerka nestresovala. Existuje však pro tuto prapodivnou událost nějaké vysvětlení?Příběh malé Helenky zní sice neuvěřitelně, nicméně není ojedinělý. Podobných případů, kdy malá ratolest začne najednou mluvit úplně neznámým jazykem, je už ve světě popsáno několik desítek. Mnozí okultisté v tom vidí důkaz pravdivosti teorie reinkarnace a tvrdí, že v dítěti na okamžik ožije osobnost z minulého života. Jiní odborníci ale tvrdí, že tento výklad je evidentně chybný. Podle nich dotyčný, který se v tomto stavu nachází, však během něj v době „rozvzpomínání se“ totiž vždy tvrdí, že je někdo jiný. Helenka a jiné děti ale rozpoznávali své rodiče a okolí, jen prostě hovořili odlišnou řečí. Posedlost zlým duchem
Mnoho styčných bodů lze ale nalézt u případů takzvané „posedlosti zlým duchem“. Badatelé, kteří se tímto jevem zabývají, popisují, že postižení vnímají a chápou, kdo jsou a kde se nalézají, vykřikují však kletby a hrozby v dávno zaniklých jazycích. Nejčastěji právě jde o starohebrejštinu, akkadštinu, aramejštinu či řeč starého Babylónu.Posedlost u Helenky přesto můžeme vyloučit. Tento stav totiž pravidelně doprovází řada dalších parapsychologických fenoménů. Postižení údajně disponují nadlidskou silou, občas u nich dochází ke vznášení se a v jejich blízkosti se často pohybují těžké předměty bez zjevné příčiny. Z odborné literatury jsou známé případy, kdy posedlí zvracejí kyseliny, louhy anebo záplavu ostrých předmětů jako žiletky, hřebíky či kusy ostnatého drátu. Dodejme jen, že většina z nich se stala v Itálii. U Helenky ani u jiných dětí nic takového pozorováno nebylo. Všechny se naopak chovaly velmi plaše a nedokázaly pochopit, proč jim rodiče nerozumějí. Dá se proto předpokládat, že místo posedlosti mohlo jít o něco podobného, co se běžně děje v komunitách takzvaného „letničního hnutí“.
Mluví sám Bůh
 
Náboženské sdružení odvozuje svoje jméno od události, ke které došlo podle Bible několik měsíců po zmrtvýchvstání a nanebevstoupení Ježíše Krista. Zástup jeho učedníků se pravidelně scházel ke společným modlitbám. O svátku Letnic prý chrámem náhle prolétl Duch Svatý a nad hlavou každého z přítomných se objevil hořící plamen. Zároveň lidé zjistili, že dovedou mluvit různými cizími jazyky. Bůh prý tak vybavil své věrné, aby mohli šířit křesťanství v jiných zemích.
Této biblické události využívají stoupenci letničního hnutí k velmi osobitému druhu rituálu. Společná modlitba vrcholí extází, kdy někteří lidé začnou hovořit podivnou, nesrozumitelnou řečí. Členové této církve věří, že jejich ústy promlouvá sám Bůh.
Jazyky letničního hnutí byly dlouho považovány za nerozluštitelné či dokonce za pouhou kakofonii hlásek. Pak ale američtí lingvisté Ian Brown a Walther Pogiin zvukový záznam pořízený během jednoho obřadu podrobili analýze na výkonném počítači. Ukázalo se, že přívrženci sdružení hovořili směsicí zhruba osmi prastarých jazyků. Naposledy se jimi mluvilo před několika tisíci lety. Jaké ale bylo jejich překvapení, když zjistili, že stoupenci letničního hnutí netlumočili křesťanská slova. Přítomní nevědomky vzývali dávná krvavá božstva a démony jako Molocha, Astarot, indickou Kálí a další bohy smrti a zmaru.
Přihodilo se něco podobného i Helence? Skutečnost, že padlý anděl Semjaza byl podle dávných pramenů vůdcem vzpoury proti Bohu, rozhodně něco naznačuje. Nic víc se ale odborníkům nepodařilo zjistit.

 
Ing. Vladimír Červinka
___________________________________________________________ další zajímavé články o mluvení jazyky najdete zde: http://echo.granosalis.cz/article.php?sid=110 http://granosalis.cz/article.php?sid=4731

"Kdo stojí za letničním mluvení jazyky?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 65 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 10:24:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Velmi zaujimavy clanok, suhlasim s ním. Najviac ma zaujalo nazor, ze ked sa jazyky, ktorymi hovoria charizmatici, alebo letnicni rozlustila, zistilo sa, ze uctievaju v nej inych bohov.

Ale pozrime sa do skutkov. Tam apostoli hovorili vtedajsimi jazykmi, ktore sa pouzivali, ti, ktori boli tej narodnosti im rozumeli a vraveli, ze hovoria velke veci Bozie.



Re: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 10:46:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hovorenie jazykmi je v krestanstve jasny prejav Ducha Svateho a pokial ide o Jeho dar, je jeho ovocie zdrave.

Tento dar ale Satan od doby letnic imituje. To je dovodom preco "jazykmi" hovoria aj ludia posadnuti demonmi, samani, satanisti, psychotronici. Okultizmus je dedicny, to znamena ze sa dokaze dedicne preniest do doby, pokial nebude clovek oslobodeny Mocou Jezisa Krista.

Najhorsie je to v cirkvach samotnych. Tak ako prostrednictvom sluziaceho mozte prijat dar Ducha Svateho, tak prostrednictvom sluziaceho mozte prijat dar ducha "nesvateho". Oba sa navonok mozu prejavit hovorenim jazykmi. Zakladna otazka by asi mala byt: Kto je sluziaci? Je jeho ovocie zhodne s Pismom? Poznate ho naozaj dobre?

Nezatvarajme si oci pred faktom, ze evanjelikalne krestanske zbory, spolocenstva, skoly a cirkvi su v tejto dobe cielom infiltracie clenov new age, jezuitov a ludi zapletených v okultizme.

Kto na Vas kladie ruky? Viete skutocne kto to je ???

Dovolte ukazku s knihy od Rebecca Brovn: Priprav se k boji:

Kdo kope jámu, spadne do ni, toho, kdo strhává zed', uštkne had. Kazatel 10,8
Toto Boží slovo jasně ukazuje, že křesťan může v této ochranné zdi způsobit trhlinu. Může ji způsobit tím, že zhřeší, a jestliže k tomu dojde, »uštkne jej had«. V Lukáši 10,19 Ježíš označuje démony jako »hady a štíry«.
Takovým hříchem, který strhává zeď, je dozajista smilstvo. Démoni jsou »pohlavní nemocí«, která způsobuje daleko větší devastaci než herpes či AIDS! Tyto nemoci se předávají pohlavním stykem. Proto nejúčinnějším prostředkem “verbování" do satanismu je pohlavní styk. Z toho důvodu měly po celou historii všechny pohanské svatyně chrámové prostitutky a dodnes je mají. Démoni, kteří vnikají do nic netušící osoby pohlavním stykem se satanistou, působí tak, že upadne též do satanismu.

Varujte se smilstva! Žádný jiný hřích, kterého by se člověk dopustil, netýká se jeho těla; kdo se však dopouští smilstva, hřeší proti vlastnímu tělu... Proto svým tělem i svým duchem oslavujte Boha. 1.Korintským 6,18.20

»Stržení zdi« (Kazatel 10,8) nazývám vstupní branou. Tímto tématem se podrobněji zabývám v 10. kapitole. Musím se usmát, když mi někdo zbožně řekne: »V křesťanovi nemůže přebývat démon, neboť je chrámem Ducha svatého, a ti dva nemohou být současně ve stejném domě.« Nejlépe to vyjádřil Šalomoun:
Ale může Bůh opravdu sídlit na zemi, když nebesa, ba ani nebesa nebes tě nemohou pojmout, natož tento dům, který jsem vybudoval? 1. Královská 8,27

Duch svatý je všudypřítomný. Je-li tomu tak, jak mohou démoni vůbec někde být, jestliže ti dva, démoni a Duch svatý, nemohou být současně na stejném místě?

Taková tedy majíce zaslíbení, nejmilejší, očišťujme se od všeliké poškvrny těla i ducha, konajíce posvěcení v bázni Boží. 2. Korintským 7,1

To platilo křesťanům. Dokázali byste popsat démony výstižnějším slovem než »znečištění«? Ježíš nás od našich hříchů očišťuje, takže se stáváme Jeho spoludědici. Avšak musíme přijmout moc a autoritu, kterou nyní skrze Ježíše Krista máme a »očišt'ovat se« od »znečištění«, neboli démonů. Jakmile přijmeme Krista, nemají už démoni právo v nás zůstávat, ledaže bychom jim k tomu dali prostor svým hříchem či nevědomostí.

Tento oddíl (2. Korintským 7,1) je významný i proto, že někteří lidé, kteří stojí ve službě osvobozování, tvrdí, že démoni se nemohou dotknout ducha člověka, protože je zapečetěn Duchem svatým. Nenacházím žádné místo Písma, které by tento názor potvrzovalo. Tento verš nám ukazuje, že náš duch skutečně může být démony ovlivněn, jinak by nám Písmo nepřikazovalo, abychom svého ducha očišťovali od znečištění. Elaine poskytla démonům prostor, aby do ní vstoupili. A bylo na ní, aby použila moc a autoritu, kterou měla k dispozici, když svým Pánem a Mistrem učinila Ježíše Krista. Bylo na ní, aby zabrala zpět území, které obsadili démoni, a vyhodila je ven. Pán jí poslal mne, abych jí pomohla.

Loni jsem se dostala k velmi smutnému případu, kdy byli vyhnáni démoni z dívky, která nebyla křesťankou. Křesťané, kteří se jí věnovali, si naneštěstí neudělali čas, aby zjistili, zda je křesťanka, a tak ji ihned po osvobození nepřivedli ke Kristu. Vedlo to k tragédii. Kéž by to byl ojedinělý případ! Co se stalo:

Chris je katolička. Dostala se do charismatické katolické skupiny a začala navštěvovat biblické hodiny, které se brzy zvrhly v náboženský kult. Vůdcové skupiny praktikovali nerůznější způsoby meditace a vyučovali nadpřirozeným schopnostem. Asi po roce Chris zjistila, že se vlastně octla v okultismu. A odešla z této skupiny. K potížím došlo brzy poté, když se obrátila na představené církve se stížností na aktivity této skupiny.

Než jsem se o ní dozvěděla, byla celý rok den co den sužována démony. Často cítila, jakoby jí různé části těla polévali vroucí vodou a někdy se jí také na těle ukázaly skutečné opařeniny. V důsledku trýznění a muk nemohla spát a měla četné nevysvětlitelné nemoci a nehody. Dokonce uprchla do jiného města, ale úlevu ji to nepřineslo. Hledala radu u četných katolických kněží, ale nikdo jí nedokázal pomoci. Nakonec se prostřednictvím pásek Closet Witches dozvěděla o mně.

Několikrát jsem s ní mluvila, ale odmítla jsem démonům přikázat, aby z ní vyšli, protože nebyla křesťankou a odmítala přijmout materiály o římskokatolické církvi, které jsem jí dávala (bližší podrobnosti v 11. kapitole). Věděla jsem, že od démonů nebude moci být trvale osvobozena, jestliže neodevzdá svůj život Pánu Ježíši Kristu a nadále zůstane spojena se systémem římskokatolické církve. Uběhlo šest měsíců a Chris se mnou opět navázala kontakt. Dva týdny před tímto posledním setkáním navštívila bohoslužbu v jedné místní protestantské církvi, která slouží osvobozováním. Po bohoslužbě šla dopředu a žádala o osvobození. Aniž by si udělali čas a zjistili, jestli Chris patří Pánu, prostě démonům poručili, aby z ní vyšli, což se také stalo.

Chris mi pak vyprávěla: »Přesně jsem věděla, že všichni démoni odešli a cítila jsem v sobě tak strašnou prázdnotu, že to ani nedokážu popsat. Muka té prázdnoty byla skoro stejná jako muka, která mi způsobovali démoni. Avšak poprvé za skoro dva roky jsem tu noc spala bez obvyklého trápení.« Pro tu hroznou prázdnotu navštívila za dva dny katolickou mši a šla k přjímání. Chris vyprávěla, co se dělo: »Když jsem přijímala, náhle na mne padl prudký oheň, projel mnou výboj energie, potom krutá bolest. Věděla jsem, že všichni démoni mne znovu přepadli a s nimi mnoho dalších. Je mi teď daleko hůře.«

Což může někdo vejít do domu silného muže a uloupit jeho věci, jestliže dříve toho siláka nespoutá? Pak teprve vyloupí jeho dům. Matouš 12,29

Když nečistý duch vyjde z člověka, bloudí po pustých místech a hledá odpočinutí, ale nenalézá. Tu řekne: »Vrátím se do svého domu, odkud jsem vyšel.« Přijde a nalezne jej prázdný, vyčištěný a uklizený. Tu jde a přivede s sebou sedm jiných duchů, horších, než je sám, a vejdou a bydlí tam; a konce toho člověka jsou horší než začátky. Tak bude i s tímto zlým pokolením. Matouš 12,43-45

Až si přečteš 11. kapitolu, poznáš, proč se démoni mohli do Chris, když navštívila mši a přijímala, vrátit. Také Duch svatý v ní nepřebýval, protože nebyla opravdovou křesťankou. Nejenže neměla »siláka« (Ducha svatého), který by zabránil démonům vejít, ale dokonce jim sama dala prostor k návratu tím, že uctívala falešného Ježíše (hostii).Oč hůře na tom byla než na začátku! Jak smutné, že křesťané, kteří se podíleli na jejím osvobozování, nerespektovali Boží principy - nezjistili si, jestli patří Pánu, ani se jí nezeptali, zda není praktikujícím katolíkem, a tak neposkytuje ve svém životě démonům půdu, aby se do ní mohli vrátit. Je to jen jeden z mnoha případů, jichž jsem byla svědkem a které končily katastrofálně, když byli démoni vyháněni z lidí, kteří nebyli pravými křesťany. Chris se mi nyní ztratila, a když jsem s ní naposledy mluvila, měla sebevražedné úmysly. Často se modlím za její spasení.

Také jsem zjistila, že při vymítání démonů se nacházíme v mnohem silnější pozici, když dotyčná osoba je křesťanem, protože démoni pak jsou neoprávněním vetřelci na »svaté půdě«. Nemají žádné právo pobývat v křesťanovi, ledaže by tento páchal vědomý hřích. Zjistila jsem, že největším kamenem úrazu, který brání, aby křesťané byli ochotni uznat, že je démoni mohou obtěžovat či přebývat v nich, je pýcha. Pamatuj, Písmo jasně říká, že MŮŽEME dopustit, aby chrám Boží, to jsme my, byl znečištěn. Jestliže takové znečištění neboli hřích ve svém životě dopustíme, jak bychom si mohli myslet, že nás Bůh před démony ochrání? Doporučovala bych čtenáři, aby vzal velmi vážně Pavlovo napomenutí Korintským:


k téme: Alberto Rivera: Jezuiti, infiltracia cirkví a ekumenizmus



Re: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky? (Skóre: 1)
Vložil: reader v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 16:20:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
bomba je ze kdyz nekdo zacne mluvit neznamym a davno zapomenutym jazykem tak se najde odbornik, ktery neznamy jazyk zna a bezpecne ho pozna :) .... to by se u nas na k-paxu stat nemohlo ...



Re: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 15. prosinec 2006 @ 23:04:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stando, nevěděl jsem, že kromě antikatolíka jsi taky umíněný antiletniční?
Je nějaká církev, kde jsi "pro" a ne "proti"?

Olin



Re: Kdo stojí za letničním mluvení jazyky? (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 16. prosinec 2006 @ 10:04:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to zajímavé, ale nevidím na tom nic divného nebo závadného. Současné jazyky se vyvinuly ze starších jazyků, z nichž mnohé se již nepoužívají. Jestliže člověk začne "blábolit", využívá známých hlásek a mozek tomu dodává jakousi formu, neboť ta je všem lidem a jazykům společná (v prazákladě). Konkrétně při mluvení jazyky tedy nepřekvapuje, že jde o směsici prastarých jazyků (prajazykových základů). Některá "slova" snad mohou být souhlasná s konkrétními slovy těchto zaniklých jazyků. Nelze ovšem říci, že by to bylo vzývání zašlých božstev. Podobně vysvětlení reinkarnací není správné.



Toto je vyučování o křtu v Duchu, (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 21. prosinec 2006 @ 23:35:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jak ho vyučujeme v našem sboru:
Křest v Duchu

Sk 1,8 – přijmete moc DS a budete mi svědky…… = máme být svědky toho, že Ježíš žije, činí znamení, divy a zázraky – On se nemění, je stejný včera, dnes i navěky – činí to skrze duch. Tělo, církev. Křest v DS souvisí s tím, na jaké úrovni bude naše služba i náš život.

Hlavní účel křtu – nejsou to jazyky, ale evangelizace světa. Křest v DS také není zkušenost, která je potřebná ke spasení.
Existují extrémy – někdo řekne – křest v D. nepotřebujeme, je to něco navíc, jakoby šlehačka na dortu – ale křesťanství bez křtu v D je náboženství. Tito lidé se okrádají o požehnání, které má Bůh pro církve. Křest v D je zásadní věc.
Člověk nemůže žít v plném vítězství, není – li pokřtěn v D. Může žít vírou v dobrých věcech, ale bez křtu v D nezakusí plnost, kterou pro něj Pán má.

Druhý extrém říká, že bez křtu v D nepřijdeme do nebe – je to nesmysl- „ kdo má Syna, ten má život“.
Někdo říká, že Ježíš také nemluvil jazyky. To je pravda, ale mluvil o tom, že věřící budou mluvit jazyky. Navíc Ježíš žil ve Staré smlouvě, ale křest DS je záležitost Nové smlouvy.

L 11, 13 – dary dává Otec , tzn., že patří Jeho dětem = znovuzrozeným křesťanům, ne nevěřícím. Z tohoto verše taky vyplývá, že jsou i děti, které nemají DS - mají o Něj prosit.
DS není pro svět, ale pro církev, pro svět byl Ježíš.

J 14, 16 – 17 – svět nemůže přijmout Ducha pravdy

Křest v D je po znovuzrození 2. zkušenost pro člověka, není to totožné se spasením – spasení je pro věčnost, křest v D je pro teď. Nestačí, abychom byli jen znovuzrozeni, máme být plni Ducha. Máme přirozenost Boží, DS v nás může „bydlet“ – nebydlel by v něčem nečistém.

Sk 1, 5 ( od v.4 )
VY budete pokřtěni DS
Pro slovo křtít je v řečtině použito slovo „baptizó“ = ponořit. Je použito jak pro vodní křest, tak pro křest v D = budou ponořeni do DS. DS je tedy v nás a my v Něm…

L 24, 49 - …a já pošlu zaslíbení….
Lukáš zde popsal Sk 1,5-8

v.49 – budete oděni mocí
v. 8 – přijmete moc
mají očekávat v Jeruzalémě; někdo říká, že máme čekat, až DS sám začne skrze nás mluvit = špatně pochopený verš – tohle nenajdeme v Bibli; v Jeruzalémě mají čekat na den Letnic, tzn., že Boží čas pro vylití DS byly Letnice. Apoštolé měli čekat na ten den. Nikde jinde se v Bibli nepíše, aby čekali na DS. Není ani biblické čekat např. na spasení – „nyní je ten den“. Apoštol Pavel přijal DS HNED, nečekal – kdyby čekal, nikdo by se asi neobrátil, zřejmě by ani nebyl napsán NZ. Kdyby lidé byli tedy důslední a chtěli čekat, museli by čekat v Jeruzalémě.

Sk 1, 5 - křest v Duchu
Sk 2, 4 - naplnění DS
V Ek se píše, že „ byli ve vytržení“ – je to špatný překlad, nebyli v žádné extázi, protože to extáze není, ale bdělý stav. (ve vytržení možná byli ti, kteří to viděliJ)

Sk 2, 17 – vylití DS
8, 15 – přijetí DS
8, 16 – sestoupení DS
8, 18 – byl dán DS
9, 17 – naplnění DS
10, 44 – sestoupení DS
10, 45 – vylití DS
10, 47 – přijetí DS
11, 16 – křest v DS
11, 17 – je to dar Boží

všechna tato místa značí křest v DS; tyto pojmy jsou synonyma pro stejnou zkušenost. Nikde v Bibli nejsou tato slova použita ohledně spasení;

Sk 2, 1 – 4 – jediný biblický důkaz křtu v Duchu jsou jazyky:
Byli naplněni DS a oni(v angl. Překladu ) začali mluvit jazyky, nečekali na nic. Ani my čekat nemusíme, DS byl už vylit!
Oni začali mluvit, taky na nic nečekali. Odpovědnost je na člověku, aby začal mluvit, DS nebude manipulovat naším jazykem, musíme sami začít vydávat zvuk.

v. 13 - …….jsou opilí vínem….-
z toho plyne, že jediným projevem křtu v D nebyly jazyky, museli dělat jiné věci, které připomínaly opilost – tzn., že je to biblické – Ef 5, 18 – neopíjejte se vínem…= DS se pije!!!

Sk 8, 5 – 12-
Děly se zázraky, divy
v. 8 – „ a stala se radost veliká“ – radost není známkou, že je člověk plný DS – tito lidé ještě nebyli pokřtěni. Filip křtil DS znovuzr.lidi;

v. 14 – byli znovuzrozeni, ale neměli DS, proto přišel Petr a Jan; přijali DS skrze vkládání rukou – je to jeden ze způsobů, jiný způsob je přijetí vírou = nejvyšší způsob přijímání od Boha ( jako uzdravení );
Šimon si chtěl koupit službu vzkládání rukou – viděl v životě apoštolů něco, co v něm vzbudilo touhu mít tu moc.

Sk 9, 17 – 19
Pavlovi se otevřely oči oslepené Boží slávou, Ananiáš uvolnil jeho oči, vložil na Pavla ruce. Není tu napsáno, že Pavel mluvil jazyky, ale v 1K 14, 18 Pavel říká, že mluví v jazycích.

Sk 10, 44 – 48 –
protože slyšeli, jak mluví jazyky = byl to pro ně důkaz křtu v DS

Sk 11, 15 – 18 –
Petr dostal trojnásobné vidění, toto mu pomohlo, aby mohl sloužit pohanům v domě Kornelia, aby je mohl pokřtít v D. Jako důkaz opět mluvili v jazycích.

10, 47 – přijali DS jako i my = stejně jako on = protože oni taky mluvili v jaz.

Sk 19, od 1 –
Nejlepší doba pro přijetí DS je, když člověk uvěří;
Toto se stalo asi 20 let po Letnicích – tzn., že lidé byli stále křtěni v DS;

Sk 2, 39 ( od v.38 ) –
Podmínka pro přijetí DS je činit pokání; člověk se znovuzrodí, pak přijme DS; je to „všechněm jejich synům, pro každého, koho Pán povolal“ = trvá to dodnes. Neskončil ani dar jazyků, ani uzdravování.
V kap. 28 – všichni z Malty byli uzdraveni; Ježíš uzdravil všecky, Petr uzdravil všecky, Pavel uzdravil všecky = je to do konce věků!

Křest Duchem je osobní zkušenost – buď vím, že jsem pokřtěný, nebo nejsem, stejně tak i se spasením – buď vím, že jsem spasený, nebo nejsem ( jako v manželství – taky víš, jestli jsi ženatý nebo ne) – neexistuje NEVÍM;

Důkaz křtu v Duchu – jazyky, vnitřní svědectví. B. vůle je, aby každý byl pokřtěn v DS, není to jen pro nějaké vyvolené;

Mk 16, 17 –
Je to pro TY, KDO UVĚŘÍ
Ježíš řekl 5 věcí, podle kterých se pozná křesťan – jedna z nich je mluvení v jazycích;

1 K 14, 1 – 5-
„ chtěl bych, abyste VŠICHNI mluvili jazyky – v řeč. Je slovo „ chci, abyste…“; autorem B. slova není Pavel, ale DS = Bůh to chce = je to pro nás B.vůle být plný DS a mluvit v jaz.

1 K 14, 14 – 15
Pavel se bude modlit v Duchu = v jazycích, mysl je bez užitku. V mateřštině se modlíme myslí.
Pavel říká – „ JÁ se budu modlit“. DS dává obsah, promluvu, ale PAVEL mluví, je to na něm;

1 K 12, 30 –
lidé říkávají, že to není B. vůle pro každého. Kdyby to bylo tak, můžeme zahodit Bibli. Na jednom místě Pavel říká – chci, abyste všichni mluvili, jinde – copak je to B. vůle pro každého? ALE : Bible mluví na každém z těchto míst o něčem úplně jiném!
Když Pavel říká – chci, abyste všichni…..- mluví zde o OSOBNÍ modlitbě jazykem. Když mluví v kap. 12, tak mluví o darech služebnosti. Ohledně jazyků – jsou lidé, kteří mají dar promluvy v jazyku a jiný to vykládá; je to jiné než osobní jazyk. Služba v jazyku – nemá ji každý.

Účely modlitby v jazycích

1. počáteční znamení – Sk 2, 4 – důkaz křtu
2. duchovní budování – 1 K 14, 4
3. jsme si vědomiB. přítomnosti
4. modlíme se dokonalou B. vůli – Ř 8, 26 ( DS se modlí vždy podle B. vůle, protože je Bůh = nesobecky)
5. povzbuzuje to naši víru – Juda 20 – vzděláváme se na nejsvětější víře; modl.¨v Duchu nedá víru, tu dá B.slovo, ale vyžaduje víru – můžeme ostřit naši víru; někdy lidé přijali uzdravení, protože se v modlitbě v Duchu dostali na vyšší úroveň víry, kde byli schopni přijmout uzdravení;
6. ochrana před znečištěním světa – můžeme se modlit např. v dopr. Prostředku a nevnímat okolní sprosté řeči;
7. modlíme se za věci, které nevíme – např. za budoucnost, za události na opačném konci planety ( např. za nějakého misionáře, který je na pokraji smrti, Bůh si použije nějakého modlitebníka, misionář je zachráněn)
8. občerstvení – Iz 28, 11 – 12 – neznámá řeč a cizí jazyk – na tento verš se odvolává Pavel v 1 K 14, 21 ; Iz říká, že je to odpočinutí
9. dokonalé děkování – 1 K 14, 15 – 17 –dobře díky činíme;
10. poddání jazyka – Jk 3, 8 – DS může jazyk zkrotit, nebude mluvit zlé, ale to, co chce DS

Používání na veřejnosti

1. když jsme pokřtěni v Duchu – začneme mluvit přede všemi
2. když církev má čas, kdy společně se modlí v jazycích; Pavel říká, že radši bude mluvit na veřejnosti 5 slov v mateřštině, než 10 000 v Duchu, kdy by to nikomu neprospělo, ale když se sejde celá církev, je to legitimní
3. modlitba v Duchu s výkladem – když se modlím na veřejnosti, musí to být s výkladem

Jak přicházíme ke zkušenosti křtu v Duchu ( jak sloužit lidem křtem v Duchu)

1. biblické poučení – dát lidem krátké vyučování, verše, modlit se, říct, že to přijmou vkládáním, není třeba čekací doba, přijímá se to vírou, záleží to na člověku
2. při vedení ke křtu DS zjistit, jak na tom ten člověk je – není – li např. znovuzrozený, nemá cenu se za něj modlit


Jsou dva důvody, proč člověk selhává, aby byl pokřtěn
v Duchu

1. člověk může selhat ve víře
2. ve vydanosti


ad 1) buď věří tradici, že ta doba už pominula; nebo je to člověk, který všecko ví, ale špatně věří, má špatné vyučování
ad 2) víra bez skutků je mrtvá – stejně jako přijmu Ježíše rozhodnutím, jsem spasený, ať to cítím, nebo ne, tak stejné je to s křtem v DS – vydám se Bohu a mluvím;
Gal 3, 2 – je to ze slyšení víry, skutkama si křest v DS nezasloužíme, je to dar, ne odměna

Sk 19, 2 – jsme připravení na křest v D, jakmile se znovuzrodíme;

Jk 2, 17 – víra bez skutků je mrtvá – jednáme tak, jak věříme

· Je – li vše v pořádku, má člověk prositve víře – L 11, 9 – 13
Když prosíš Otce o DS, dostaneš jazyky – není jediné místo v Bibli, kde by se psalo, že jazyky jsou od ďábla. Je to moc z výsosti, Bůh nemá špatné věci.
· Máme poděkovat, že Bůh drží své slovo – ať se cítíme tak nebo onak
· Sk 2, 4 – začneme mluvit ( když nezačneš, nemluvíš)
· Přijde ďábel a bude útočit, že jsi v těle – řekni „Amen, ďáble, jsem v těle, Bůh totiž řekl, že vyleje Ducha na všeliké tělo.“ Člověk ve starém životě neměl tendenci mluvit v jazycích – kdyby jazyky byly od ďábla, dávno by je ve starém životě člověku dal;


J 7, 37 – 39 – proudy živé vody…
DSbyl dán v dobu, kdy byl Ježíš oslaven = když šel do nebe; DS = živá voda – poplyne z nitra = z ducha;
První věc, kterou potřebuješ, je žízeň (Zj 22, 17); voda života = DS = stejné místo jako v J 7;
„kdo chce“ – člověk musí chtít
žízeň = touha, chtění
„pojď ke mně“ – musíš přijít ve víře k Ježíši, pak piješ. Po vkládání rukou se nemodli česky – máš mluvit v jazycích, ne děkovat – to v tuto chvíli není B. vůle.



Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy