Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116480063
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: Ježíšův křest a cizoložná žena
Vloženo Středa, 24. leden 2007 @ 17:49:50 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal demagog

Bratr Halík se v jednom ze svých příspěvků zeptal, proč se nechal Ježíš pokřtít, když byl bez viny. Pokusím se na to dát zde odpověď. Dále se podle mého názoru bratr Libor mýlí ve výkladu příběhu s cizoložnou ženou, také zde nabídnu svůj pohled.

K první otázce. Proč se Ježíš nechal pokřtít? Odpověď je podle mne jednoznačná: Kvůli pokání z hříchu. Zdá se to podivné?



Jistě, Ježíš byl bez hříšný. Ale zároveń nesl na svých bedrech hřích celého světa! Nemohl by nas vykoupit, kdyby naše hříchu nepřevzal za své. Kdyby za ně nepřevzal zodpovědnost. Kdyby mu každého i toho nejmenšího hříšku, nebylo líto. A kdyby neuznal, že Bůh má právo jej za ty hříchy odsoudit.



Ježíš by nás nemohl vykoupit, bez upřímného pokání.



Ale je ještě třeba připomenout, že křest Jana Křtitele není tentýž, jako křest křesťanský. Když Pavel potkal učeníky Jana Křtitele, musel je překřtít, byť již byli Janem pokřtěni. Ale nebyly pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. To je z Jeho Pověření, z Jeho Smrti a z Jeho Vzkříšení.



Více o křtu zde:

http://casopis.bloudil.cz/view.php?cisloclanku=2006042901



Teď k cizoložné ženě. Bratr Halík napsal, že ji Kristus osvobodil, neboť prorocky viděl, že ona svého činu lituje. Tento výklad je však nebiblický.



Ježíš, potažmo pisatelé evangelií, vždy chtěli, aby čtenáři / svědci si odnesli PLNÉ ponaučení z toho či onoho. Když Ježíš reagoval na pouhé myšlenky, které přečetl, vždy se o tom Bibli přímo zmiňuje,například při večeři ve farizeově domě. A dále, ač jistě dokázal číst lidem v srdcích, přesto měl "hloupé otázky". Například slepého žebráka se zeptal: Co mám pro tebe učinit? Vždyť k tomu, aby člověk věděl, co SLEPÝ žebrák potřebuje, nemusí být ani prorokem! A přesto se Ježíš zeptal. Proč? Aby si žebrák, ale i přihlížející, odnesli PLNÉ ponaučení.



A také vždy otevřeně řekl, co se stalo. Proč udělal to, či ono. Například: Jdi, tvá víra tě zachránila. Vždy, v každém místě je jasně řečeno, co se odehrává.



Kdyby Ježíš reagoval na pokání oné ženy, bylo by to tedy jasně a zřetelně řečeno, nebo napsáno, abychom si z daného příběhu odnesli plné ponaučení. Ale Ježíš se ženy neptal na její pocity. Ani není psáno, že by na ně přímo reagoval. Ne, ořen příběhu je někde jinde.



Ježíš ani nevyšetřoval, je li ta žena vinna, či není. A také a což je úplně zvláštní, vůbec neříká, že si ta žena ukamenování NEZASLOUŽí. Říká však něco zcela překvapujícího. Něco, co nám i vyjadřuje vztah mezi Novým a Starým Zákonem: Kdo jsi bez viny, první hoď kamenem.



ČLOVĚK NEMÁ PRÁVO ODSUZOVAT SVÉHO BLIŽNÍHO. Proč? Neboť každý člověk je za svůj hřích sám odsouzen. A kdo háže kamení pro odsouzení druhého, háže kámen k odsouzení sebe sama.



V čem je naše spása? V Boží Spravedlnosti? V tom, že jsme morálnější, lepší, spravedlivější, než naši bližní? Zasloužíme si spásu svými skutky? Anebo jen a pouze Milostí Noží a Kristovou zástupnou obětí? Je možné chtít současně nezaslouženou milost pro sebe a zároveň spravedlnost pro druhého?



Kdo věří ve jméno Jednorozeného Syna Božího NENÍ souzen, ale již přešel od smrti do života. Avšak kdo soudí druhého, toho s tím samým soudem bude soudit Bůh. Jestliže chce člověk pro druhého spravedlnost, bude tou samou spravedlností odsouzen.



A kdo svého bratra zatracuje, propadáva ohnivému peklu.



S láskou váš demagogující quokam.

Zůstavejte v Boží Milosti, v Boží Lásce, ne pod Boží Spravedlností a pod Božím hněvem!



Více i tématu link: Boží spása je dar darovaný, ne prodaný.

http://casopis.bloudil.cz/view.php?cisloclanku=2005062701


"Ježíšův křest a cizoložná žena" | Přihlásit/Vytvořit účet | 29 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Bratře Demagogu, zkus mi prosím odpovědět (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 24. leden 2007 @ 18:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Demagogu, zkus mi prosím odpovědět, zda podle Tvé víry je a bude věčné Peklo liduprázdné, nebo v něm jsou a budou nějací lidé - nekající hříšníci.

Čekám na Tvou odpověď
bratr Libor



Re: Ježíšův křest a cizoložná žena (Skóre: 1)
Vložil: roboz v Středa, 24. leden 2007 @ 19:32:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
neviem prečo si ľudia predstavujú ježiša ako človeka na zemy stále ako boha, to jest všetko vie a predvída ..... dakde sa predsa spomína, že bol načas nižší od anjelov, čiže bol vlastne rovný ostatným ľudom, len mal milosť u adonaja. napísal som to drstne ale chcem povedať že ježiš isto mal poxybnosti o svojom poslaní, aj rozmýšľal že sa mu vyhne, rovnako všetko nevedel..... ak by bol vševedúci, resp. bohočlovek )boh) zrejme by nemal toľko poxybností a na kríž by išiel ,,smelšie". práve tie poxybnosti boli dôležité pre jeho obeť, lebo sa obetoval aj napriek im, napriek iným možnostiam a dokázal tak lásku k ľudom, že si skutočne zaslúžia zeboatovu milosť.
Možno ale nemal až tak na výber a jednoduxo bol odsúdení ako nespočet iníx novátorov, rebelov, buričov a povstalcov. to sa ozvala moja poxybovačská čast mysle.



Re: Ježíšův křest a cizoložná žena (Skóre: 1)
Vložil: joker v Čtvrtek, 25. leden 2007 @ 07:06:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za tvůj článek, přesně vystihuje i moje pocity.



Nezapomíná se na: (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pátek, 26. leden 2007 @ 14:53:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Demagog: Ježíš ani nevyšetřoval, je li ta žena vinna, či není. A také a což je úplně zvláštní, vůbec neříká, že si ta žena ukamenování NEZASLOUŽí. Říká však něco zcela překvapujícího. Něco, co nám i vyjadřuje vztah mezi Novým a Starým Zákonem: Kdo jsi bez viny, první hoď kamenem.

ČLOVĚK NEMÁ PRÁVO ODSUZOVAT SVÉHO BLIŽNÍHO. Proč? Neboť každý člověk je za svůj hřích sám odsouzen. A kdo háže kamení pro odsouzení druhého, háže kámen k odsouzení sebe sama.


M.P: Všim jsem si, že mnoho lidí "operuje" příběhem s nevěstkou. Lidé potom přechází ke kárání (odsuzování) Libora, že odsuzuje jak je vidět v druhém odstavci. Nezapomíná se náhodou, že Ježíš té nevěstce řekl: "Jdi a více nehřeš"? A o tom to je v tom je zakopané tzv. jádro pudla. Jdi homosexuále a více nehřeš. Zabili jste své dítě jděte a více nehřešte. Příběhy bývalých potratářů jsou svědectvím jejich projevu lítosti a zanechání této činnosti a o tom to pořád je "Jdi a více nehřeš"

Nevšiml jsem si, že by Libor někoho posílal u porodnice do pekla jak to myslíš Demagogu, vysvětli. Naopak Libor varuje a nabádá- hlásá evangelium a vyzývá k pokání-"Jdi a více nehřeš"



Dobre, podivejme se na dany pribeh podrobneji.... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 26. leden 2007 @ 16:28:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
1) Kdo jsou hlavni postavy pribehu?
Jezis, hrisnik, zastup. Zastup jsou lide a Jezis je vtelene Bozi Slovo.

2) Co chce zastup?
Spravedlnost. Zastup vola po tom, aby se naplnil Bozi Zakon, Bozi Pravo. Zastup chce, aby zlo, hrich, bylo potrestano

3) Ke komu se maji ctenari ztotoznit?
To zalezi na konkretni zivotni situaci. Nekdy k davu, nekdy k zastupu. Ale nikdy ne k Jezisi Kristu. Proc ne? Nebot Jezis je ten, ktery k nam hovori!

4) Co rika Jezis zastupu?
Kdo jsi bez viny, prvni hod kamen.Neboli jinak receno se pta, kdo z nich je hoden tu zenu odsoudit. Vzpomenme si na Zjeveni! Kdo tam byl hoden prevzit knihu zivota a rozlomit peceti?
I v nasi kulture se k uradu soudce vztahuji urcita ocekavani, predpoklady. Soudcem nemuze byt kazdy. Hlavnim predpokladem je bezuhonnost. Nemuze soudit ten, kdo je podle toho zakona, kterym ma soudit, sam odsouzen!

4) Nasel se nekdo takovy, kdo by byl hoden?
Prirozene, ze ne. Ukazuje se, ze zadny clovek nema pravo odsouzovat druheho, volat po spravedlnosti. Vzpomenme si na slovo Apostola Pavla: Nechtejte se vsichni mstit, milovani, ale nechte prostor Bohu, nebot je psano: Ma je pomsta, ja odplatim.

5) Po te Jezis, vtelene Bozi Slovo, osamel s hrisnikem. Az ted hrisnik vidi Jezise bez prostredniku, vidi jej takovy, jakym je, ne takovym, za jakeho ho ma dav.

6) Ani ja te neodsuzuji. Na rozdil od davu Jezis uz pravomoc odsuzovat mel. Ale i tak rekl: Ani ja te neodsuzuji.

7) Jdi a uz nehres.
Kdo je adresatem teto vyzvy?
Clovek, ktery se tvari v tvar setkal s Bohem.
Kdo je odesilatelem te vyzvy?
1) Ten, ktery miluje. Tato slova jsou recena z lasky, ne z nenavisti.
2) Ten, kdo se za toho cloveka vytrvale modli. Kdy ses ty, Miloslave, naposledy pomodlil za nejakeho konkretniho homosexuala, ktereho posilas do pekla pro zatvrzelost?
3) Ten, kdo prevzal jeji hrich na sva bedra. Onen hrich byl potrestan. Byl potrestan na Kristove krizi. Tato vyzva nebyla recena z nejake povysenosti, ja jsem lepsi nez ty, ale byla recena Bohem, ktery si proziva to, co si prozila ta hrisnice. Ktery se s timto ztotoznil a sam za to prijal svuj ortel.
4) Jezis se od tohoto hrisnika nedistancuje, ale naopak, ztotoznuje se s nim. Je s nim plne solidarni.

Co z toho naplnujeme v praxi? Kdo my jsme? Nejsme nahodou zastup, ktery vola, aby zlo, aby hrich, byl potrestan?

To o tom pekle, koho tam bratr Libor posila, za chvilku, ted utikam na vlak...

S pranim Bozi Milosti VM.



Re: Ježíšův křest a cizoložná žena (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 27. leden 2007 @ 16:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám stejný názor jako autor článku.
Jen nevím, proč má takovou přezdívku (demagog), když píše tak rozumně.



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy