Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 293 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116540202
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma.
Vloženo Pondělí, 05. únor 2007 @ 18:47:55 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal demagog

Křesťanstvo je viditelně rozděleno. Sedíme si uzavření v našich domečcích, sedíme si za kamnami, sedíme si v krásných budovách krásných denonimací a nevidíme, že chrám Boží je v troskách. A je nám to v podstatě jedno, důležité je, že do našeho domečku nekape.

Odkud pochízí rozdělení? Jistě z naší pokory, jistě z lásky, kterou máme jeden k druhému, jistě z toho, jak si vzájemně dáváme přednost, zajisté z toho, ze se ochotně necháváme přesvědčit, a samozřejmě také z toho, ze ti největší z nás z celého srdce touží jenom po tom, sloužit svému Bohu a svým bratřím...



Odkud se vzájemně žereme a koušeme?



Vezměmě si příklad na Euchrastii. Jsme schopni do krva se pohádat o tom, zde v euchrastii je Kristus ci neni. Jsme schopni proti sobě zvednout i války. Jsme ochotni takovéto bitvy oslavovat ještě staletí po tom, co byly krvavě ukončeny. Místo abychom si sipaly ppel na hlavu, jsme schopni v pruvodech jít městy našich tehdy poražených bratří. Jistě, nejedna slza dojeti má zdroj v této bratrské a šlechetné lásce.



Proč? Z naš pýchy! z toho, že nám nestačí Boží Slovo, ale cheme všechno vědět, všechno znát. Nespokojujeme se s tajemstvím, ale chceme vědět: Tak je v tom chlebu, v tom drobečku, v té oplatce, opravdu Kristus, nebo není? Je nám málo to, co nám Zjevuje náš Pán. Moc jsme se napapali v ráji jednoho jablka a teď chceme stále a stále žrát.



Já vím vše o Bohu! Ne, tve znalosti pochazejí od Satana, ve skutečnosti pouze ja a jenom já mám přístup ke všem tajemstváím! ty lháři, to naši otcové a naši zakladatelé jsou ti praví. Ale kdepak, všichni se mýlíte, to JÁ byl včera pokřtěn Duchem Svatým a tudíž mám nejčerstvějsí informace...



Není nám všem hanba?



V Litvínově se rozpadl sbor mé denonimace. Jistě tam byla láska jednoho k druhému, jistě si vzájemně naslouchali, zcela určitě si až sedmdesát krát sedmdesát odpustili, podali si ruce, jistě se žádný z nich nechtěl vyvyšovat nad druhého... jenom ONO TO NĚJAK SAMO...



Říkám Ano jednotě, ne šabloně! Bůh po nás nechce, abychom všichni byli kopie jenoho k drihému. Bůh po nás chce, abychom byli jedním tělem v různosti údy. Vždyť jestli ybchom všichni byli zrak, kde by byl sluch?



Řkám ano Chartě Ecumenice. Jistě je nedokonalůa. Jistě má své nepřesnosti, jistě má své chyby. Vážení bratři a kdo z nás je nemá?



S úctou Váš demagog.



Žeň je velka a dělníku mílo. Proste tedy Pána žně, aby se dělnící přestali žrát mezi sebou a společně vyšli na pole...


"Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma." | Přihlásit/Vytvořit účet | 95 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:21:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je smutné, že neumíme naslouchat jeden druhému. Naslouchat druhému neznamená souhlasit s jeho názorem ale přemýšlet a respektovat jej, to snad můžeme.
Mrzí mě rozdělená církev, mnohem horší je ale její vzájemná nesnášenlivost. Jsou i lidí - a díky za ně - kteří to dokáží překonat.
Honza



Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:24:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře Ty jsi svým článkem reagoval na pokrytectví jedněch, řekněme pracovně "farizeů". Já v komentáři k článku slezského biskupa Pietaka, reagoval na pokrytectví druhých, řekněme "saduceů".
(Obojí znám ze své církve též)
Obvykle farizeové horlí pro antiekumenismus a saduceové horlí (o dost pohodlněji) pro ekumenismus.

Obojí nestojí za nic.
Jediné, co má smysl, je konat Boží vůli, třeba i navzdory všem.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Tyto biblické verše miluji: (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 05. únor 2007 @ 19:56:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Matouš 5,6
Blaze těm, kdo hladovějí a žízní po spravedlnosti, neboť oni budou nasyceni.

Matouš 5,10
Blaze těm, kdo jsou pronásledováni pro spravedlnost, neboť jejich je království nebeské.

Matouš 5,20
Neboť vám pravím: Nebude-li vaše spravedlnost o mnoho přesahovat spravedlnost zákoníků a farizeů, jistě nevejdete do království nebeského.

Matouš 6,1
Varujte se konat skutky spravedlnosti před lidmi, jim na odiv; jinak nemáte odměnu u svého Otce v nebesích.

Matouš 6,33
Hledejte především jeho království a spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno.

Matouš 21,32
Přišel k vám Jan po cestě spravedlnosti, a vy jste mu neuvěřili. Ale celníci a nevěstky mu uvěřili. Vy jste to viděli, ale ani potom jste toho nelitovali a neuvěřili mu.



Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Pondělí, 05. únor 2007 @ 20:43:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanstvo je rozdělené kvůli absenci Božího ducha, kterého přestalo poslouchat už v prvním století. Boží nepřítel včas zasel do prvních křesťanských sborů "jílek" v podobě šiřitelů tělesných nauk, kteří spolehlivě odvedli křesťanstvo od duchovního smýšlení k tělesnému. Tělesní lidé ovládli sbory a dovršili proměnu Kristovy nevěsty v nevěstku. Křesťané, kteří se nedali strhnout a nechali se vést Božím duchem, se ocitli na okraji křesťanstva, případně až za jeho hranicemi. Naznačují to už apoštolské dopisy. Řešit problém dnešního rozhádaného křesťanstva je zbytečné, je třeba z něj utéct, jak radí apoštol Jan posledním křesťanům.



Modlitby a prosby (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 08:11:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Vašku,

díky za pěkný článek - souhlasím s Tebou, že společnými prosbami a modlitbami i hlásáním evagelia máme svědčit o našem jediném Pánu.

To, že tomu tak v praxi není je věc druhá a asi souvisí s hříšností každého člověka.

Zrovna včera jsem měl milý rozhovor s jednou sestrou z CB - neřešili jsme teologické rozdíly nebo eucharistii - však víme, že bychom se jednak neshodli a druhák my svou církev a její učení moc neovlivníme, řešili jsme konkrétní věci - jak hlásat evangelium a povzbuzovat víru mladým. Problémy, které mají mladí (staří) jsou v podstatě stejné a buď jim církev pomůže nebo ne.

jarda




Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Úterý, 06. únor 2007 @ 10:25:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S hlavní myšlenkou naprosto souhlasím.
Domnívám se, že je chybou mít v náboženství všechno zaškatulkované, chtít zcela probádat všechna tajemství víry.

Jen si nejsem tak úplně jistý, že existence různých denominací je nutně způsobena hříchy křesťanů. Je celkem pochopitelné, že se časem vyskytnou různé pohledy, výklady apod., neboť jsme lidé různí.

Hříchem může být hanobení přesvědčení těch druhých. To rozděluje, to působí odpudivým dojmem, to činí křesťanství nevěrohodným.



Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 06. únor 2007 @ 21:41:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Osobne si nejsem jisty, jestli katolickou teologii prezentujes presne, na to necht nodpovi bratri katolici.

Co se tyce vzdavani ucty pred euchrastii, osobne nevidim na tom zase tak moc spatneho. Jedna se o telo, ktere bylo za nas obetovana a krev, ktera byla pro nas prolita. Smrt na krizi, Kristovo utrpeni, je nase spasa, bez vdecnosti, bez ucty a bez lasky nelze jej podle meho nazoru prijimat.

Slysme slovo Bozi:
7,36 Jeden z farizeů pozval Ježíše k jídlu. Vešel tedy do domu toho farizea a posadil se ke stolu.
7,37 V tom městě byla žena hříšnice. Jakmile se dověděla, že Ježíš je u stolu v domě farizeově, přišla s alabastrovou nádobkou vzácného oleje,
7,38 s pláčem přistoupila zezadu k jeho nohám, začala mu je smáčet slzami a otírat svými vlasy, líbala je a mazala vzácným olejem.
7,39 Když to spatřil farizeus, který ho pozval, řekl si v duchu: "Kdyby to byl prorok, musel by poznat, co to je za ženu, která se ho dotýká, že je to hříšnice."
7,40 Ježíš mu na to řekl: "Šimone, chci ti něco povědět." On řekl: "Pověz, Mistře!" -
7,41 "Jeden věřitel měl dva dlužníky. První byl dlužen pět set denárů, druhý padesát.
7,42 Když neměli čím splatit dluh, odpustil oběma. Který z nich ho bude mít raději?"
7,43 Šimon mu odpověděl: "Mám za to, že ten, kterému odpustil víc." Řekl mu: "Správně jsi usoudil!"
7,44 Pak se obrátil k ženě a řekl Šimonovi: "Pohleď na tu ženu! Vešel jsem do tvého domu, ale vodu na nohy jsi mi nepodal, ona však skropila mé nohy slzami a otřela je svými vlasy.
7,45 Nepolíbil jsi mne, ale ona od té chvíle, co jsem vešel, nepřestal líbat mé nohy.
7,46 Nepomazal jsi mou hlavu olejem, ona však vzácným olejem pomazala mé nohy.
7,47 Proto ti pravím: Její mnohé hříchy jsou jí odpuštěny, protože projevila velkou lásku. Komu se málo odpouští, málo miluje."
7,48 Řekl jí: "Jsou ti odpuštěny hříchy."

Provinila se tato zena modlarstvim, nebo ne?



Re: Ano jednotě křesťanů založené na Písmu, ne na jednom jedinném výkladu Písma. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 07. únor 2007 @ 20:35:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Není smutné, že nedovedeme naslouchat jeden druhému. Komu by se chtělo poslouchat tu snůšku našich vzájemných bludů a nesmyslů a přitom se plácat přátelsky po zádech. Smutné však je, že nedokážeme naslouchat Bohu, tomu, co zjevil ve svých Písmech. Neboť pouze apoštolské učení spolu s Duchem svatým a vyložené v Duchu svatém, má sjednocující charakter. Ale apoštolskému učení neporozumíme, pokud si ho nenecháme VYLOŽIT. ( Sk 8,31 ). Kým? No, přece autorem Písma samotným - tedy Duchem svatým. Klíč k jednotě tedy spočívá v pravém opaku toho, co Demagog dal do nadpisu svého článku. Spočívá v nalezení správného VÝKLADU Písem. Všechna nejednota věřících v Pána Ježíše Krista totiž stojí na ROZDÍLNOSTI V UČENÍ nebo v nerespektování již poznaného učení. Abychom však byli schopni VIDĚT výklad Ducha svatého, náš duch musí být na stejné nebo podobné úrovni svatosti a čistoty, jako byl duch pisatelů Písem - SVATÝCH Božích lidí, kteří byli při psaní unášeni Duchem svatým ( 2Pt 1,21 ). A my musíme být unášeni Duchem svatým při výkladu. Zatím jsem ještě nenarazil na žádného učitele, který by byl schopen 100% správně vyložit CELOU BOŽÍ RADU v Písmech. I u velmi přesných učitelů se vždy najde něco, co nesouhlasí. Myslí si někdo, že znát celou Radu Boží NENÍ DŮLEŽITÉ? Pak věz, že apoštol Pavel to za nedůležité nepovažoval. Když se loučil se staršími v Efezu, řekl, že je čist od krve všech, neboť jim neopomněl zvěstovat CELOU RADU BOŽÍ ( Sk 20,26-27 ). Ten základní problém, proč nejsme schopni PLNĚ porozumět Písmu, je tedy v tom, že nejsme dostatečně posvěceni, nejsme SVATÍ BOŽÍ LIDÉ. ( Mám na mysli praktickou svatost - ne darovanou svatost, která vyplývá z našeho postavení v Kristu ). Jsme více či méně zesvětštělí a víceméně přijímáme ducha tohoto světa. Jako takoví nikdy Pravdu nepoznáme ( 1Kor 2, 13-14 ). Takovým zůstane Písmo zapečetěnou knihou, pokud se týče hutného pokrmu ( hlubokých a komplexních, završujících zjevení z Písem ). Přijmeme pouze mléko Slova ( mělké části Slova, přístupné i pouhým rozumem ). Nebudeme schopni rybařit NA HLUBINĚ ( 1Kor 2, 9-12 ). Porozumění Písmům jde tedy ruku v ruce s úrovní naší svatosti a čistoty. Najdou-li se dnes svatí Boží lidé, kteří by mohli dostat správný výklad celé Rady Boží v Písmech, nebude to nám ostatním NIC PLATNÉ, pokud opět nebudeme na jejich úrovni. Neuvidíme NIC a proto jejich správný výklad nepřijmeme. Nebudeme mít oči k vidění a uši k slyšení. Budeme-li mít praktickou svatost ( Mt 5,8 ) a budeme-li činit Boží vůli ( Jan 7,17 ) pak POZNÁME, až někdo přinese správný VÝKLAD. Budeme ho totiž již ze 70, 80 nebo 90% mít. Pouze nám do něj zapadnou jako do mozaiky, ty poslední a nejhlubší chybějící části a vytvoří jednolitý a do sebe zapadající, dovršený komplex Pravdy. Zůstaneme-li ale zesvětštělými MODLÁŘI, bude-li nám cokoli přednější než náš Bůh, budeme podobni svým MODLÁM: Ústa mají a nemluví, oči mají a nevidí, nos mají a necítí, ruce mají a nemakají, nohy mají a nechodí, aniž volati mohou hrdlem svým ( Ž 115,4-8 ). Což v duchovní rovině znamená, že nebudeme mluvit Slova života a pravdy v lásce ( ústa ), nebudeme vidět Boha ( oči ), neucítíme duchovní nebezpečí ( nos ), nebudeme činit Boží vůli ( ruce a nohy ) a Bůh nebude slyšet naše modlitby ( volání ). Kdo má uši k slyšení, slyš!



Na cem stala jednota v prvotni cirkvi? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. únor 2007 @ 21:24:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Na jednom jedinnem presvedceni? Na jednom jedinnem vykladu? Na tom, ze vsichni vsechno chapali stejne? Ze Duch Svaty vsem poskytoval ten jedinny spravny vyklad?

14,1 Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se sním o jeho názorech.
14,2 Někdo třeba věří, že může jísti všechno, slabý však jí jen rostlinou stravu.
14,3 Ten, kdo jí všecko, nechť nezlehčuje toho, kdo nejí, a kdo nejí, nechť neodsuzuje toho, kdo jí; vždyť Bůh jej přijal za svého.
14,4 Kdo jsi ty, že soudíš cizího služebníka? O tom, zda obstojí či ne, rozhoduje jeho vlastní pán. A on obstojí, neboť Pán má moc jej podepřít.
14,5 Někdo rozlišuje dny, jinému je den jako den. Každý nechť má jistotu svého přesvědčení.
14,6 Kdo zachovává určité dny, zachovává je Pánu. Kdo jí, dělá to Pánu ke cti, neboť děkuje Bohu; a kdo nejí, dělá to také Pánu ke cti, neboť i on děkuje Bohu.
14,7 Nikdo z nás nežije sám sobě a nikdo sám sobě neumírá. Žijeme-li, žijeme Pánu,
14,8 umíráme-li, umíráme Pánu. Ať žijeme, ať umíráme, patříme Pánu.
14,9 Vždyť proto Kristus umřel i ožil, aby se stal Pánem i mrtvých i živých.
14,10 Proč tedy, ty slabý, soudíš svého bratra? A ty, silný, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni přece staneme před soudnou stolicí Boží.
14,11 Neboť je psáno: 'Jako že jsem živ, praví Hospodin, skloní se přede mnou každé koleno a každý jazyk vyzná, že jsem Bůh.'
Každý z nás tedy sám za sebe vydá počet Bohu.
14,13 Nesuďme už tedy jeden druhého, ale raději posuďte, jak jednat, abyste nekladli bratru do cesty kámen úrazu a nepůsobili pohoršení.
14,14 Vím a jsem přesvědčen v Pánu Ježíši, že nic není nečisté samo v sobě, ale tomu, kdo něco pokládá za nečisté, je to nečisté.
14,15 Trápí-li se tvůj bratr pro to, co jíš, nežiješ už v lásce. Neuváděj tedy svým jídlem do záhuby toho, za nějž Kristus umřel!
14,16 Nevydávej v potupu to dobré, co jste přijali.
14,17 Vždyť království Boží není v tom, co jíte a pijete, nýbrž ve spravedlnosti, pokoji a radosti z Ducha svatého.
14,18 Kdo takto slouží Kristu, je milý Bohu a lidé si ho váží.
14,19 A tak usilujme o to, co slouží pokoji a společnému růstu.
14,20 Nenič kvůli pokrmu Boží dílo! Ano, všecko je čisté, zlé však je, když někdo pohoršuje druhého tím, co jí.
14,21 Je tedy dobré nejíst maso a nepít víno a nedělat nic, co je tvému bratru kamenem úrazu.
14,22 Tvé přesvědčení ať zůstane mezi tebou a Bohem. Blaze tomu, kdo sám sebe neodsuzuje, když se pro něco rozhodl.
14,23 Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích.

Bratri a sestry, hovori zde Pavel jen a pouze o pokrmu? Na cem spociva podle Pavla jednota?



Bratre Gregu, je mi lito, (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 11. únor 2007 @ 14:19:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ze nemam vice casu, abych mohl tve prispevky vice kriticky rozebrat.

Dovol mi tudiz jednu poznamku: Autorem Pisma neni primarne apostol Pavej, Jan, Lukas ci Jakub, ne, primarne je autorem Pisma Duch Svaty.

Neni ani tak dulezite, co rika ci mini apsotol Pavel ci Jan, ale co nam chtel tou ci onym mistem rika Duch Svaty.

Jiny Kristus zminen v druhem listu Janova je Kristus odlisny od toho Krista, co je zjeven v Bibli. Jine evangelium, zminene apostolem Pavlem, je evangelium odlisne od toho, co je Zjeveno v Pismu. Ztratit odmenu v druhem listu Janovi je ztartit spasu. Rikat, ze ten ci onen bude spasen a presto potrestan, je podle meho nazoru naprosty nesmysl.

Muj nazor stoji na listu Korintskym, na knize genesis i na mistech, na ktere sam odkazujes.

Neexistuji dva stejni lide, tudiz neexistuji dva uplne shodne vyklady. Jako jsou rozlicne udy jednoho tela, tak mohou byt rozlicne i vyklady i durazy jednotlivych denoninaci.

Tvuj pohled, podle meho nazoru, vede k domyslivosti, k hadkam, ke stranictvi, presne k tomu, co kritizuje ve svem listu korintskym apostol Pavel.

Ano, Duch Svaty uvedl apostoly do plne pravdy a ti to predali svym ucednikum, ale vysledkem tohoto procesu neni jedinny spravny vyklad Pisma, ale Pismo samotne! Ano, v Pismu mozna neni vsechno, ale je tam vsechno to, co tam chtel mit Duch! Neni li neco v Pismu, neni to tam proto, ze to tam nechtel mit Duch! Zahalil ly BUh neco tajemstvim, kdo jsme my, abychom Jeho Tajemstvi odhalovali?

Cela pravda neni nejaky zatajeny nam nepristupny vyklad Pisma, ke kteremu se musime vsichni dobrat a ke kteremu se doberou jenom vyvoleni, ale prave a jen Pismo. Otazka ni: Spokojime se s tim, co nam dava Duch, anebo stejne jako Adam zatouzime po tom zpapat vsechnu moudrost sveta a videt vse tak, jak to vidi Buh?



Stránka vygenerována za: 0.59 sekundy