Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 523 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479936
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Každý nemá obratitelné srdce
Vloženo Pátek, 09. únor 2007 @ 13:33:18 CET Vložil: Bolek

ULTRAS poslal Seraphim

Každý nemá obratitelné srdce Dozorce hmátl po dvoulibrovém závaží a ve snaze otroka zastavit je po něm hodil. V tu chvíli však třináctiletá Harriet vešla do cesty. Závaží ji udeřilo celou vahou do čela a mrštilo jí zpět. Několik dní byla v bezvědomí, celé měsíce střídavě upadala do mrákot. Harriet se však pomalu uzdravovala, s neustálou modlitbou na rtech – za svého majitele: „Pane, změň jeho srdce.“

Zranění se nakonec zahojilo, ale Harriet trpěla do konce života strašnými bolestmi hlavy a podivnou „spavou nemocí“, kdy najednou na několik minut nebo dokonce hodin upadla do bezvědomí. Zima pominula, přišlo jaro a mezi otroky se začalo šuškat, že majitel prodá Harriet jinému otrokáři za to, že pomohla otrokovi k útěku. Rozhněvaná Harriet se začala modlit jinak: „Pane, jestli nikdy nezměníš Brodasovo srdce – tak ho radši zabij, Pane! Odstraň ho z cesty.“ Za pár týdnů se Brodas roznemohl. Zemřel dřív, než stačil nechat vysadit nový tabák. Více o životě Harriety Tubmanové viz Jacksonovi: Hrdinové víry (I.), Samuel Praha 2000. Vysvětlení: Bůh první Harrietinu modlitbu nevyslyšel, neboť otrokář Brodas neměl obratitelné srdce. Podobně jako ho neměl obratitelné egyptský faraon v době Mojžíšově, jako ho neměl obratitelné Herodes v době Ježíšově. Informoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Každý nemá obratitelné srdce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Každý nemá obratitelné srdce (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 11. únor 2007 @ 14:01:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kdyz Buh si povolal i mne, kdyz Buh se nechal poznat i mne, muze se nechat poznat kazdemu.

Bratre, rikas, ze ne kazdy ma obratitelne srdce a mozna mas pravdu. Ja ti vsalk pravim, ze Buh ma moc odstranit z tele srdce kamenne a dat mu zcela nove srdce, srdce z masa. Buh ma moc komukoliv dat sveho Ducha, nebot je vsemocny.



Bůh je všemocný coby Stvořitel, nikoliv jako Spasitel (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 11. únor 2007 @ 16:54:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratře, Bůh je všemocný pouze coby Stvořitel, nikoliv však jako Spasitel. Stvořil lidi na svůj obraz a podobu. Protože to takto ze své vůle sám udělal, omezil tím svou všemohoucnost - není schopen spasit povinně každého, ale jen dobrovolníky.
Verše o proměně srdce kamenného na masité, musíš číst v kontextu okolního textu. Tobě dal bratře Bůh oči k vidění pravdy, mnoha jiným ne.
Před chvílí jsem odpovídal Nule, tak to doplním i sem:
Nulo, Vy vidět pravdu nechcete,přejete si, aby biblický Bůh neexistoval
Od Seraphim na...
http://www.granosalis.cz/article.php?sid=6516&mode=&order=0&thold=0
Nulo, Vy vidět pravdu nechcete, protože Vy si přejete, aby biblický Bůh neexistoval.
Proto, i kdybyste viděl na vlastní oči zázrak, který by dokazoval biblického Boha, tak stejně v biblického Boha neuvěříte.
Znám podobného člověka jako jste Vy, který byl skrze modlitbu okamžitě na místě zázračně uzdraven. Z uzdravení měl radost, ale současně řekl ostatním, že on v Boha věřit stejně nechce, a tak nebude. Zůstal nadále bezbožníkem. To mu umožnila jeho svobodná vůle. Chtěl věřit lži, že biblický Bůh není, navdory důkazu, který hmatal na svém vlastním těle. Právě z tohoto důvodu neochoty děkovat Bohu, v současnosti Bůh na evropském tisíc let křesťanském kontinentu zázraky většinou nedělá, i když na jiných kontinentech jsou zázraky mezi křesťany běžné. Viz Římanům 1.kapitola:
1,21 Poznali Boha, ale nevzdali mu čest jako Bohu ani mu nebyli vděčni, nýbrž jejich myšlení je zavedlo do marnosti a jejich scestná mysl se ocitla ve tmě.
1,22 Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovství:
1,23 zaměnili slávu nepomíjitelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka, ano i ptáků a čtvernožců a plazů.
1,24 Proto je Bůh nechal na pospas nečistým vášním jejích srdcí, takže zneuctívají svá vlastní těla;
1,25 vyměnili Boží pravdu za lež a klanějí se a slouží tvorstvu místo Stvořiteli - on budiž veleben na věky! Amen.
1,26 Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
1,27 a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.

Bůh Vám Nulo v současnosti nedal oči k vidění a uši k slyšení, neboť Vy tento Boží dar nechcete. Proto duchovní věci nechápete, i když jsou jasné.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Bůh se pyšným protiví, ale pokorným dává milost (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 09:13:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bůh se pyšným protiví, ale pokorným dává milost

Mrkněme na slova samotného Krista, zvláště na verše 3.kapitoly Janova evangelia č.19-21:
3,16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
3,17 Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.
3,18 Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
3,19 Soud pak je v tom, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé.
3,20 Neboť každý, kdo dělá něco špatného, nenávidí světlo a nepřichází k světlu, aby jeho skutky nevyšly najevo.
3,21 Kdo však činí pravdu, přichází k světlu, aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu."

Bůh posílá na Zem Syna s úmyslem (motivem) lidi spasit. Zloba (touha po špatnostech a případné maskování této touhy lhaním) mnohých je však tak veliká, že Spasitel se pouze pro ně stává soudcem. Oni totiž pohrdají milosrdenstvím Božím a vytrvalým lhaním se rouhají Duchu svatému. Tím úmyslným zlovolným lhaním se stali semenem hada Satana z Genesis 3.kapitoly, 15.verše.

"aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu" - z toho vyplývá jakási predestinace k dobru, které člověk dělal, i když Krista ještě neznal.
Já se nedomnívám, že predestinace začíná vždy před početím či v okamžiku početí (Zásadně se protivím nesprávnému vysvětlení predestinace, které podporuje křesťany v nemravnosti. Zda predestinace je, či není a odkdy je - v tomto detailu se můžu případně i mýlit.).
Myslím, že predestinace je ovlivněna zejména až výchovou. Některé dítě si zamiluje pýchu a případné její maskování lhaním, jiné se rozhodne pro pokoru a pravdomluvnost. Záleží hodně na prostředí, které ty děti formuje. Děti jsou dokonce i z jedné rodiny. Viz Kain a Abel, Ezau a Jákob.
Prvorozený Kain byl maminkou Evou pokládán za prorokovaného Spasitele (dle Genesis 4,1) - toto vědomí vnucené maminkou ho přivedlo k pýše a nakonec k vraždě druhorozeného bratra Abela.
Ezauovi v SZ bylo tatínkem pro jeho prvorozenství, velkou sílu a loveckou šikovnost nadržováno, Jákob byl pokládán za outsidera. Ezau pak Boha zradil kvůli jídlu pro svůj žaludek. Inu, "Bůh se pyšným protiví, ale pokorným dává milost".

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Mé výtky vůči nesprávnému vysvětlení predestinace (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 09:53:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Mé výtky vůči nesprávnému vysvětlení predestinace:

TATO MYŠLENKA JE ĎÁBELSKÁ, PEKLONOSNÁ:
„Protože jsem jistě spasen (předurčen k spáse), budu žít pohodlně. Bůh mi nedostatek dobrých skutků jistě odpustí.“
Odpovídám:
Jsem přesvědčen, že křesťan, který takto věří,
v nikdy nekončícím a bolestném Pekle skončí.

Proč:
Protože Pán Ježíš pravil:
Matouš 25. kapitola (EKUM)
25,26 Jeho pán mu odpověděl: 'Služebníku špatný a líný, věděl jsi, že žnu, kde jsem nezasel, a sbírám, kde jsem nerozsypal.
25,30 A toho neužitečného služebníka uvrhněte ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.'
25,31 Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni andělé s ním, posadí se na trůnu své slávy;
25,41 Potom řekne těm na levici: 'Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!
25,42 Hladověl jsem, a nedali jste mi jíst, žíznil jsem, a nedali jste mi pít,
25,43 byl jsem na cestách, a neujali jste se mne, byl jsem nahý a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení, a nenavštívili jste mně.'
25,44 Tehdy odpoví i oni: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?'
25,45 On jim odpoví: 'Amen, pravím vám, cokoli jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.'
25,46 A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života."

Lukáš 6,24
Ale běda vám bohatým, vždyť vám se už potěšení dostalo.

Lukáš 12. kapitola (EKUM)
12,16 Pak jim pověděl toto podobenství: "Jednomu bohatému člověku se na polích hojně urodilo.
12,17 Uvažoval o tom a říkal si: 'Co budu dělat, když nemám kam složit svou úrodu?'
12,18 Pak si řekl: 'Tohle udělám: Zbořím stodoly, postavím větší a tam shromáždím všechno své obilí i ostatní zásoby
12,19 a řeknu si: Teď máš velké zásoby na mnoho let; klidně si žij, jez a pij, buď veselé mysli.'
12,20 Ale Bůh mu řekl: 'Blázne! Ještě této noci si vyžádají tvou duši, a čí bude to, co jsi nashromáždil?'
12,21 Tak je to s tím, kdo si hromadí poklady a není bohatý před Bohem."
12,34 Neboť kde je váš poklad, tam bude i vaše srdce.

Lukáš 16. kapitola (EKUM)
16,19 Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.
16,20 U vrat jeho domu lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů,
16,21 a toužil nasytit se aspoň tím, co spadlo se stolu toho boháče; dokonce přibíhali psi a olizovali jeho vředy.
16,22 I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben.
16,23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama, a u něho Lazara.
16,24 Tu zvolal: 'Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.'
16,25 Abraham řekl: 'Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se tu raduje, a ty trpíš.
16,26 A nad to vše jest mezi námi a vámi velká propast, takže nikdo - i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.'

Matouš 19,24
Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království."

----------------------------------------------------------

KDO BUDE SPASEN, TEN O TOM NEVÍ DLOUHO DOPŘEDU, ABY NEZPYCHL.
Pán Ježíš vyprávěl a pak i vysvětlil podobenství o rozsévači. Mluvil o těch podél cesty, kteří nikdy ani na chvíli nepřijmou evangelium.
Pak mluvil o 3 typech lidí, kteří evangelium přijmou, avšak z nich 2 typy – semeno na skále a semeno v trní spaseni nebudou. Pouze semeno v úrodné půdě, tento typ člověka spasen bude. (Pro přesnost Kristus uvedl, že mezi těmi v úrodné půdě, tj. skutečně spasenými, budou rozdíly. Někteří přinesou Bohu užitek třicetinásobný, jiní šedesátinásobný, jiní stonásobný.)
V Husově knížce „O Církvi“ jsem četl, že on Hus věřil v to, že Bůh předem ví, kdo bude spasen, avšak lidem to Bůh nezjevuje, dokud neumírají.
Je to logické. Vždyť i jednomu ze dvou lotrů na kříži Kristus řekl: „Ještě dnes budeš se mnou v ráji.“ Neřekl mu to týden, měsíc, rok, 10 roků, 30 roků, 60 roků dopředu.
Já si myslím, že Bůh nám dokud jsme na Zemi, zjevuje pouze to, že jsme povoláni k spáse, tzn. že patříme do té skupiny lidí, kteří evangelium přijmou. Bůh nám však nezjevuje předem, že vytrváme ve věrnosti k Němu až do konce. Dokonce si myslím, že právě ten, kdo je přesvědčen, že mu Bůh ukázal, že On je na 100% semenem v úrodné půdě, tak právě tento člověk časem od Krista definitivně odpadne (Už jsem se právě s takovými odpadlíky setkal, někteří jsou dokonce po smrti. Stalo se jim to, co sebejistým farizeům, kteří ani v přítomnosti Krista nezapochybovali o svém vyvolení, proto nečinili pokání.). Bůh Syn, který se stal i člověkem totiž přesně zná lidskou křehkost, neboť člověka stvořil. Také zná lstivou inteligenci Satanovu. Bůh předem ví, že skrze opojení pocitem stoprocentního bezpečí, my lidé zlenošíme, či zpychneme, že Satan nás v podobě anděla světlosti k tomu svede. Právě proto ten, kdo je skutečně vyvolen k spáse, o svém vyvolení na 100% neví. Bůh mu to skrývá, tají, aby zůstal pokorným služebníkem Páně.
Deset let jsem si také myslel, že jsem vyvolený, nezavržitelný. Pak mě však Bůh z tohoto opojného nenápadně pyšného pocitu vysvobodil. Díky pocitu bezpečí jsem ani nevěděl, že hřeším, a proto jsem z toho tehdy ani nečinil pokání a neprosil Pána Boha za odpuštění. Moc jsem si tehdy o sobě myslel, a proto jsem netušil, jak mnoho nenápadných hříchů ve mně je. Pýcha totiž sebeoslepuje. Pak jsem pochopil, že Bůh se pyšným protiví, a pokorným dává milost. Když jsem si myslel, že jsem nezavržitelný, spasitelná pokora mi scházela. To je má osobní zkušenost. Posledních 10 let doufám, že patřím k vyvoleným, ale na 100% to nevím. Myslím, že takto to mé duši (duchu) lépe prospívá. Nejsem už tak namyšlený. Bůh je svatý a svatost nesnáší pýchu v každém balení.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve

-----------------------------------------------------------

ZAPŘI SÁM SEBE, NES KAŽDÉHO DNE SVŮJ KŘÍŽ
Věřím, že chce-li člověk žít v přátelství se svým Stvořitelem Bohem, tak musí uvěřit v Jeho zmrtvýchvstalého Syna Ježíše Krista a potom až do okamžiku své smrti Ho s láskou následovat. Viz Evangelium svatého Lukáše, 9. kapitola, 23. verš:
Všem pak (Kristus) řekl: "Kdo chce jít za mnou, ZAPŘI SÁM SEBE, NES KAŽDÉHO DNE SVŮJ KŘÍŽ a následuj mne.“

Kdo uvěří ve stoprocentní věčnou bezpečnost (svou nezavržitelnost) už nyní, ten nebude prakticky schopen zapřít sebe sám a KAŽDÉHO DNE nést svůj kříž. Proto nebude de facto následovat Krista, i když si jeho lstivé srdce myslí, že Krista následuje. Bude pohodlný v nejvnitřnějších věcech svého srdce. Bezpečný člověk zapře sebe sám jen minimálně, pouze na povrchu svého já a ještě k tomu NE KAŽDÝ DEN.
Skutečné následování Krista je nemožné bez vnitřního sebezáporu, bez umírání sama sobě, své pohodlnosti, svému starému člověku. Dosáhnout stavu, ve kterém se nacházel svatý apoštol Pavel, když pravil "Již ne já, ale Kristus ve mně přebývající" není pohodlné. Je to námaha a Pavel píše ve svých listech, jak velkou námahu a utrpení pro Krista překonal. Teprve až uděláme pro Krista, to co svatý Pavel, Bůh i naše lstivé a pohodlné srdíčko promění do stavu "Již ne já, ale Kristus ve mně přebývající". Dříve se to nestane. Do té doby budeme pouze jako malé ubrečené děti, které Pavel kritizoval a byl smutný z toho, že stále nerostou, že chtějí pouze mléko a ne hutný pokrm dospělých.

-----------------------------------------------------------

VĚŘILI, ČI NEVĚŘILI TITO KŘESŤANÉ V PREDESTINACI? MATOUŠ 25,34-46
(Doktrína predestinace, podle níž každá osoba je předurčena k tomu, aby byla spasena či zatracena, je přirozeným důsledkem myšlenky, že Bůh zná budoucnost mimočasovým způsobem, že vidí celé dějiny z hlediska věčnosti, že vidí budoucnost právě tak jako minulost.)
Matouš 25,34-46. Věřili, či nevěřili tito křesťané v predestinaci? Uvěřili ve vzkříšeného Ježíše Krista jako svého Spasitele a Pána. Po čase zemřeli, aniž by ztratili víru. Ocitli se před Kristem.
1) Nevěděli o své predestinaci (učedníci)
(Někteří věřili, že predestinace existuje, ale brali ji jako tajemství, jiní v predestinaci nevěřili. Věřili v Boží lásku i spravedlnost. Obojí se snažili milovat Boha i bližního maximálně):
Mt 25,34 Tehdy řekne král těm, po pravici: 'Pojďte, požehnaní mého Otce, ujměte se království, které je vám připraveno od založení světa.
25,35 Neboť jsem hladověl, a dali jste mi jíst, žíznil jsem, a dali jste mi pít, byl jsem na cestách, a ujali jste se mne,
25,36 byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.'
25,37 Tu mu ti spravedliví odpovědí: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového, a nasytili jsme tě, nebo žíznivého, a dali jsme ti pít?
25,38 Kdy jsme tě viděli jako pocestného, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě?
25,39 Kdy jsme tě viděli nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?
25,40 Král odpoví a řekne jim: 'Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nepatrných bratří, mně jste učinili.'
Tito křesťané byli reálně, objektivně milosrdní, konali mnoho dobrých skutků,
ale osobně, subjektivně si nebyli vědomi, že tak věrně slouží Pánu. Byli pokora sama.
Dělali toto: Matouš 7,12 (EKUM) „Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi; v tom je celý Zákon i Proroci.“
Některé z nich doprovázela zázračná znamení dle Marek 16,17: „Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky;“

2) Jedni věřili ve svou predestinaci pro Nebe (farizeové), druzí věřili v predestinaci všech a v prázdné Peklo (saduceové)
(Jedni měli osobní jistotu spasení. Druzí měli naději na spasení všech. Proto se přestali snažit milovat Boha a bližního maximálně):
Mt 25,41 Potom řekne těm na levici: 'Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, připraveného ďáblu a jeho andělům!
25,42 Hladověl jsem, a nedali jste mi jíst, žíznil jsem, a nedali jste mi pít,
25,43 byl jsem na cestách, a neujali jste se mne, byl jsem nahý a neoblékli jste mě, byl jsem nemocen a ve vězení, a nenavštívili jste mně.'
25,44 Tehdy odpoví i oni: 'Pane, kdy jsme tě viděli hladového, žíznivého, pocestného, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?'
25,45 On jim odpoví: 'Amen, pravím vám, cokoli jste neučinili jednomu z těchto nepatrných, ani mně jste neučinili.'
25,46 A půjdou do věčných muk, ale spravedliví do věčného života."
Tito křesťané byli reálně, objektivně nemilosrdní, nekonali co měli dobrého konat,
ale osobně, subjektivně věřili, že věrně slouží Pánu. Věřili ve své spasení – někteří ve spasení všech. Byli namyšlenost sama. Naplnilo se na nich: Matouš
7,19 Každý strom, který nedává dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně.
7,20 A tak je poznáte po jejich ovoci.
7,21 Ne každý, kdo mi říká 'Pane, Pane', vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.
7,22 Mnozí mi řeknou v onen den: 'Pane, Pane, což jsme ve tvém jménu neprorokovali a ve tvém jménu nevymítali zlé duchy a ve tvém jménu neučinili mnoho mocných činů?'
7,23 A tehdy jim prohlásím: 'Nikdy jsem vás neznal; jděte ode mne, kdo se dopouštíte nepravosti.'
Tito lidé ve skutečnosti nebyli predestinováni, i když za svého života věřili, že predestinováni jsou.

Dokáže člověk dlouhodobě milovat Boha, aniž by měl před ním respekt? Myslím, že většinou nedokáže. Je to podobné jako ve většině manželství. Zpočátku jeden druhého téměř zbožňovali, po letech si pravděpodobně začnou vadit. Citová zamilovanost vyprchala spolu s časem. (A manželství – i křesťanské se rozvodem či cizoložstvy rozpadá, nedrží-li ho pohromadě touha plnit Boží vůli.) I zpočátku obrovská citová zamilovanost do Pána Boha vyprchává s časem. Ten kdo v prvních dnech, týdnech, měsících po svém setkání s Bohem, radostí a štěstím téměř šílel při modlitbě, při četbě Bible, při hlásání evangelia, necítí po letech téměř nic. Proč? Protože po letech ho Bůh již odkojil a dává mu tuhý pokrm, kterým se krmili i starozákonní proroci, trpící ve své společnosti pro spravedlnost. Kdo nechce cítit utrpení pro spravedlnost a současně už necítí sladký modlitební pocit, ten se Boha velmi často vzdá. Vrátí se myšlením a srdcem zpět do bezbožného světa, i když navenek, tělem, zůstává členem církve. Duchovně to vdal a duchovně odumřel.
Pouze ti, kteří se vydali na úzkou cestu následování Krista i tam, kam šel On, čili do Getsemane a na Golgotu, kde není pocitově příjemně, ti vytrvají. Co jim pomáhá? Pomáhá jim vzpomínka na láskyplné zážitky, které s Pánem už měli (v tom se neliší od těch, kteří odpadli – čili vzpomínka nestačí), pomáhá jim naděje na budoucí odměnu v nebesích (ta je však většinou velmi vzdálená), pomáhá jim Boží bázeň – strach, že zítra zemřu a půjdu k Božímu Soudu. Obstojím tam, nebo neobstojím? Ti, co uvěřili v jistotu spasení nebo v teorii prázdného Pekla, se Božího Soudu nebojí. Proto jim Boží bázeň v každodenním životě nepomáhá. Oni se nebojí možnosti svého odpadnutí. Právě proto často od lásky k Bohu a k bližním odpadají. Postavili totiž svůj dům na lživém písku jistoty spasení nebo prázdného Pekla. Matouš 7,27: „A spadl příval, přihnaly se vody, zvedla se vichřice, a obořily se na ten dům; a padl, a jeho pád byl veliký."

----------------------------------------------------------

VŠICHNI SE BOHU POKLONÍ, PODŘÍDÍ. DOBROVOLNĚ, ČI ZUŘIVĚ.
Duše (lidští duchové) v Pekle (včetně Jidáše) se už nyní zuřivě klaní a řvou sebelítostí.
Po zmrtvýchvstání se i jejich tělo bude zuřivě klanět (nikoliv z lásky, ale z donucení, takže zuřivě) a z očí potečou krokodýlí slzy (ne však slzy lásky). Mají, co chtěli.
Bůh ani jeho spravedliví jich litovat vůbec nebudou.
Spravedlivým (těm které Bůh nazývá spravedlivými, neboť je ospravedlnil z živé víry) Bůh totiž setře každou slzu z očí a ukáže jim celou zlobu i jejich nespravedlivých příbuzných v plném světle. I tu zlobu, kterou nespravedliví na Zemi pečlivě skrývali důmyslným pokrytectvím.
Informoval: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


Lukáš 6,46
Proč mne oslovujete 'Pane, Pane', a nečiníte, co říkám?
KŘESŤAN, KTERÝ PROŽIL SPASENÍ, ZNOVUZROZENÍ, ALE POTOM SE OD BOHA ODVRÁTIL, NEMÁ VĚČNÝ ŽIVOT – NEMÁ SPÁSU.
CLOVEK KTORI PREZIL SPASENIE, ZNOVUZRODENIE ALE NESKOR SA OTOCIL NEMA VECNY ZIVOT

Matouš 25,11
Potom přišly i ty ostatní družičky a prosily: 'Pane, pane, otevři nám!'

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Každý nemá obratitelné srdce (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pondělí, 12. únor 2007 @ 13:15:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jejdamane, ja se nestacim divit. Tomu rikate modlitba krestanky? Kdyz prosi Boha, aby nekoho odstranil z cesty kdyz je neobratitelny? To si opravdu myslite, pane Mgr.Libore ze je dobre? To je spis jako carodejnice. Vy mate ale vzory!



Re: Každý nemá obratitelné srdce (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 12. únor 2007 @ 15:26:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Seraphim
"Brodas neměl obratitelné srdce. Podobně jako ho neměl obratitelné egyptský faraon v době Mojžíšově, jako ho neměl obratitelné Herodes v době Ježíšově."

R
Slova Bible:

Ř
"9,18 Smilovává se tedy, nad kým chce, a koho chce, činí zatvrzelým."

R
Buh je vsemohouci a samozrejme muze dat nove srdce i tem nejkrutejsim lidem. Vyse uvedeny vers nam vsak ukazuje, ze se Buh smilovava nad kym chce.




Re: Každý nemá obratitelné srdce (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pondělí, 12. únor 2007 @ 15:28:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Od noname na...

Boží cesty jsou nevyzpytatelné, někdo má víru a pak ji ztratí jiní, ji naleznou až na konci své cesty. Někteří říkají, že mají víru,dokonce znají Písmo a přesto mohou být od Boha na hony vzdáleni. Jiní o Bohu příliš nemluví a přesto v podstatě žijí život víry. Tak přemýšlím co je důležitější, zda slova nebo skutky.
Jsou lidé, kteří mají v našich očích tvrdé (neobratitelné) srdce, zda je takové i v Božích očích, kdo z nás to může posoudit. Jen v Písmu je příběhů o obrácení dost a jistě mnohé další může každý doplnit.

Nakonec ona zmiňovaná modlitba za odstranění z někoho z cesty mi moc křesťanská nepřipadá i když byla vyslovena v těžké situaci a vůbec celé vysvětlení toho příběhu je trochu divné.

Honza



Upřímní křesťané nežijí v absolutní temnotě o nepoznatelnosti Boží vůle (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 16:44:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Boží cesty jsou absolutně nevyzpytatelné jen a pouze pro neupřímné křesťany a nekřesťany.
O upřímných křesťanech platí slova Ježíšova: "Ovce mé hlas můj slyší." "Blahoslavení čistého srdce, oni Boha viděti budou."
Upřímní křesťané nežijí nikdy v absolutní temnotě o nepoznatelnosti Boží vůle tak jako v temnotě žijí křesťané neupřímní a nekřesťané. Dle Písma totiž Bůh jedná s upřímnými upřímně a s převrácenými převráceně. To znamená, že Bůh dovolí, aby převrácené klamal otec lži, Satan a jeho druhové démoni-ďáblové.
Upřímní křesťané mají vždy alespoň minimální ponětí o Boží vůli. Dokonce i v době, kdy prochází životním obdobím tzv. noci ducha, jak ji popisují zkušení Boží služebníci ve svých životopisech.
Kdyby zloba lidí byla zcela nepoznatelná, jak zde bludně hlásá Honza Noname, tak by Kristus neříkal, že si máme dávat pozor na vlky. Kristus varoval dokonce před lidmi - vlky zamaskovanými v rouše ovčím. Říkal, že je poznat lze, že i tito pokrytci se prozradí, neboť na trní nerostou fíky atd. a že to co je v srdci vytéká občas ven ústy. Samotné farizee, saducee, zákoníky, velekněze Kaifáše s Ananiášem Pán Ježíš před apoštoly odmaskoval. Oni se odmaskovali svou nenávistí vůči Synu Božímu Kristu. Do té doby byli zejména farizeové pokládáni od tehdejších lidí za svaté. Pak spoluúčastí na vraždě nevinného Krista se plně odmaskovali.

Velmi široce ekumenický (i vůči pohanským náboženstvím) katolíku Honzo, připadá Ti kabalistická modlitba Židů pulsa d'nura více křesťanská, než modlitba křesťanské dívky Harriety? Mně nikoliv.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Liberálové lžou,že nelze znát Boží vůli,a tak nelze vědět,co je hřích (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 16:57:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Liberální Židy s liberálními křesťany pojí nevíra v Božskou inspiraci Starého zákona.
Úkolem Židů i křesťanů je žít v souladu s Boží vůlí. Známe však Boží vůli?
Ortodoxní víra Židů i křesťanů je v následujícím shodná:
Ortodoxní rabínský judaismus i ortodoxní křesťanství (pravoslavné, katolické, protestantské) odpovídá: „Ano. Známe Boží vůli, protože Bůh nám ji zjevil. Zjevil nám jaká morální pravidla máme dodržovat.
Jak tedy vidí ortodoxní křesťanství i ortodoxní rabínský judaismus proces Zjevení:
Nejdřív Bůh oznámil jisté základní zásady chování prapředkům lidského plemene, Adamovi a Noachovi. Pak sdělil další pravidla praotcům židovského lidu, tj.patriarchům. Nakonec celý proces uzavřel na hoře Sinaj, kde vyhlásil své Desatero přikázání shromážděným Izraelitům a zjevil zbytek Tóry Mošemu (Mojžíšovi), jenž to zapsal podle Božího diktátu. Z toho vznikla psaná „Tóra“, obsahující 613 příkazů a zákazů s doprovodnými příběhy a tvořící dohromady Pentateuch. Tím byl proces Zjevení v zásadě ukončen, neboť proroci, kteří se objevili po Mojžíšovi, jen zdůrazňovali, co již bylo řečeno na Sinaji a vyzývali lid, aby to uposlechl, nic zásadně nového nepřidali. Přesto jsou knihy proroků a všechny zbývající knihy hebrejské Bible také naprosto hodnověrné, poněvadž všechny byly zapsány pod vedením „Svatého ducha“ (ruach ha kodeš), a v širším pojetí mohou také být zvány Tórou. Po Ageovi, Zachariáši a Malachiášovi pak proroctví ustala. Takže knihy sepsané později, či jinak postrádající známky Boží inspirace, jsou z kánonu Písma vyloučeny.
Liberální víra:
Od Boha zčásti odpadávajících, tzv. liberálů, od počátku 20. století přibývalo. Tváří v tvář sebevědomým komunistickým ateistům přestávali věřit tradičnímu přesvědčení, že každý z biblických příkazů a tvrzení je doslovným zápisem nadpřirozeného zjevení od Boha. Vydání Encyclopaedia judaica ukázalo, že v r.1972 prakticky všichni akademičtí židovští „biblisté“ nevěřili v Božskou inspiraci Písma (Podobně křesťanští „biblisté“). Tito lidé kompromisů přeformulovali, přeprogramovali židovské i křesťanské náboženství jako celek. Pokládali se za muže zlaté střední cesty.
Definovali tato LŽIVÁ kompromisní dogmata liberalismu:
1) Autoři Bible byli inspirováni Bohem, ale není záruka, že Jím byli inspirováni ve všem, co napsali.
2) I kdyby inspirováni byli, nelze předpokládat, že vždy správně pochopili a zapsali, co jim Bůh sdělil, neboť mluvili řečí své kultury a doby.
3) Bible tedy obsahuje „prvky božské i lidské“ a v zápisu Božího zjevení je „omyl i pravda“.
4) Jestliže však Bible není tak neomylná, jak se dříve myslelo, pak je méně významný rozdíl mezi ní a jinými knihami.
5) Na Zemi je v současnosti Boží vůle nepoznatelná.

Z toho vidíme, že liberálové nejsou ateisté. Jsou agnostiky. Nevěří, že lze znát Boží vůli pro morální život jednotlivců, společnosti, národů. Podobají se Pilátovi, který namítl Kristu: Ale, co je to pravda?
Nahrávají sebejistějším, nemilosrdným ateistům-komunistům a nemilosrdným muslimským teroristům, kteří, podobni židovským velekněžím Kaifášovi a Ananiášovi, umí vyžadovat smrt nevinného.
Liberálové nemají sílu odporovat zlému. Nad zlem si myjí ruce.

Informoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Lásku k nepřátelům požaduje Joker zákonicky po všech, kromě sebe (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 19:25:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Re: Každý nemá obratitelné srdce (Skóre: 1)
Od joker v Pondělí, 12. únor 2007 v 19:51:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z celého na mi tane na mysli, že pan Halík teorii o "neobratitelném srdci" prezentuje s ostentativní radostí a uspokojením. Víte, já uvedenou historku nepovažuji za vzor pro naše chování, protože máme své nepřátele milovat a ne jim "vyprošovat" smrt. Ono je to takové hezky alibistické, protože kdyby ho Harriet zabila vlastní rukou, byla by potrestána. Zabije-li ho Bůh, vlk se nažere (= její touha po jeho smrti) a koza (= Harriet) zůstane celá a to jednoduše proto, že si jeho smrt s její woodoo aktivitou nikdo nedá do souvislosti.


[ Odpovědět ]


Jak vypadá Jokerova láska k nepřátelům v praxi, aneb koho chce prohomosexuální Joker dát do vězení na Pankrác
Viz
Re: Rozhovor nehomofobního biskupa Bicana se svým homosexuálním miláškem (Skóre: 1)
Od joker v Pátek, 19. leden 2007 v 19:59:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...pokud vím tak je v ČR trestným činem provokování náboženské nesnášenlivosti...

No to říká ten pravý. Asi byste si měl pomalu i s Halíkem zabalit kartáček na zuby, protože na Pankráci už vám dvěma stelou postele...

http://www.granosalis.cz/article.php?thold=0&mode=nested&order=0&sid=6275



Zákonickému Jokerovi:Zatěžujete lidi břemeny,kterých se nedotknete ani prstem (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 20:28:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Prohomosexuální Joker říká nám křesťanům (i týrané otrokyni Hariettě), že
máme své nepřátele milovat a ne jim "vyprošovat" smrt.

Zákonickému Jokerovi odpovím stejně jako Pán Ježíš odpověděl zákoníkům:
Lukášovo evangelium
11,46 On mu řekl: "I vám zákoníkům běda! Zatěžujete lidi břemeny, která nemohou unést, a sami se těch břemen nedotknete ani jediným prstem.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Milovat nepřátele ne dle jejich plánů, ale plánů Božích (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 12. únor 2007 @ 22:19:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milovat nepřátele nemáme podle plánů vychytralých nepřátel, ale podle pravidel Božích.
Křesťan není kopacím míčem nepřátel.

Milovat nepřátele nemáme podle přání a plánů zlých nepřátel, ale podle pravidel Božích. Křesťanská milosrdná láska k padlému hříšníkovi neznamená, že se nechám hříšníkem obelhávat, neznamená, že umožním hříšníkovi, aby mě sexuálně zneužil a znásilnil.
Láska k hříšníkovi nemá být bezbranná. Křesťanovou ochranou před zlem v hříšníkovi je Bůh sám. Křesťan se na Zemi smí modlit i po vzoru jisté týrané křesťanky Harrietty PODMÍNEČNOU modlitbu za smrt krutého nepřítele. „Pane, jestli nikdy nezměníš jeho srdce – tak ho radši zabij, Pane! Odstraň ho z cesty.“ Taková podmiňovací modlitba totiž zároveň znamená: "JESTLI Pane Bože někdy změníš jeho srdce, tak ho nezabíjej."
Povraždění křesťané v nebi se za smrt svých nepřátel modlí přímo, ne už pouze podmínečně jako my na Zemi. Viz Zjevení sv.Jana, 6.kapitola:
6,9 Když Beránek rozlomil pátou pečeť, spatřil jsem pod oltářem ty, kdo byli zabiti pro slovo Boží a pro svědectví, které vydali.
6,10 A křičeli velikým hlasem: "Kdy už, Pane svatý a věrný, vykonáš soud a za naši krev potrestáš ty, kdo bydlí na zemi?"
Informoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy