Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 264, komentářů celkem: 429599, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116504826
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Biskupův omyl?
Vloženo Středa, 18. duben 2007 @ 13:48:46 CEST Vložil: stepan

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Biskupův omyl? Jistý nejvyšší představitel menší církve ukázal, jak se asi chovali biskupové prvních století po nástupu „k moci.“ Zaujal postoj k pondělnímu pořadu Exit 316 na ČT 2. I v tomto případě budou jeho slova podtržena. „Vše tedy napovídá tomu, že by bylo na místě radovat se, být vděčným Bohu a tento pořad v naší církvi maximálně doporučit k evangelizačnímu použití. Toto však nemohu učinit“ - prvním špatným krokem je myšlenka „doporučovat pořad TV k evangelizaci.“ Každému je myslím jasné, že pořad je vytvořen pro ty, kdo do církve nechodí. Jak někdo může „použít“ tento pořad, ať už s doporučením nebo i bez něj? Pouze tím, že někoho na pořad upozorní! A to si biskup oné církve nepřeje, „to nemůže učinit.“ Tragikomické je odůvodnění:

„na pořadu spolupracuje křesťanská akademie mladých a jelikož s KAMem nesouhlasím, a to jak po stránce doktrinální, tak i ohledně způsobu jejich práce, nemohu pořad Exit 316 schválit jako vhodný evangelizační nástroj. – takový postoj je nebezpečný, politováníhodný, zbytečný. - biskup na sebe tím pravděpodobně prozradil svou ješitnost, není to „jeho“ nápad a proto pryč s ním! - s křesťanskou akademií mladých nesouhlasí „doktrinálně“; kdo si přečte na webových stránkách KAMu jejich vyznání víry, pak zjistí, že se v ničem neliší od klasických církevních vyznání, jsou církevně „košer.“ - že mladí lidé pracují jiným způsobem, než šedesátníci, je přece zcela normální, kdyby tomu tak nebylo, bylo by to podezřelé; nebo jim opět biskup závidí jejich mládí či vyšší vzdělání…? - prý pořad nemůže „schválit“; chudák inkvizitor, rád by ho zarazil, ale nemá moc? Jak slaboduché by muselo být společenství křesťanů, které by biskupa o takové „schválení“ žádalo; a když o schválení nikdo nestál, pak je to levný pokus ukázat veřejnosti, že mám „funkci.“ Co ještě na sebe biskup prozradil „Být pouze spolu je málo.Ve sboru je to podobné. Pokud starší a pastor jsou pouze spolu, nastanou problémy.Jenom díky tomu naše církev přežila těžké časy totality: Bratři se těsně semkli kolem mne a komunistický aparát svůj boj prohrál. – apoštol takové „semknutí“ ve sboru v Korintu nechválil, naopak! Centrem má být vždy „Ten uprostřed dvou neb tří.“ Podívejme se ještě jednou na Abrahama a na Lota. Abraham šel do země, kterou mu Bůh ukázal, kdežto „Lot pozvedl své oči a viděl”. Co viděl? Nádhernou zelenou krajinu okolo Sodomy a Gomory. Je snadné rozhodovat se podle toho, co vidíme, avšak konce bývají tragické. Nechme se vést Bohem do země, kterou nám ukáže On. A to je důvod, proč se rozejít s Lotem - ten vždy „pozdvihuje oči a vidí”. Lot nám tedy představuje nejednotu, tělesný pohled, kompromis. Oddělme se od Lota. – zde je smutná současnost. Copak nemá biskup okolo sebe žádného, kdo by se vyznal v Bibli a zabránil v umístění tak trapných nebiblických vět na veřejném internetu? Nebo mu to někdo udělal schválně. Každý může někdy ve svém výkladu „přestřelit.“ Ale čeho je moc, toho je příliš. - i průměrný čtenář Bible Králické záhy zjistí, že výraz „pozdvihnout oči“ je naprosto běžný výraz a znamená docela prosté „podívání se.“ Stačí se podívat do konkordance! Vidět v tom něco negativního znamená „slyšet trávu růst!“ - v odsouzení Lota sleduje biskup tradiční církevní linii nepozorného čtení Bible. Jednak Lot dostal volbu a proto se také rozhodl, jednak se nehádal Lot s Abrahámem, ale jejich pastýři, takže jaká nejednota? Proč ta výzva k oddělení se od Lota, kterého Bible nazývá spravedlivým (II.Petr.2,7!!!) a ani Pán Ježíš neřekl na jeho adresu jediné negativní slůvko? Vychází mi jediné: neznalost Bible a „snaha o senzační výklad“. - „Můžeme vidět tři smlouvy krve: Tou nejstarší je manželství. Následuje smlouva s Abrahamem a poslední je smlouva Otce se Synem, na které máme prostřednictvím víry a křtu účast. – jak je vidět, touha „být originální, ohromit čtenáře,“ nezná hranic. Jsem hotov odměnit toho, kdo najde v Bibli verš, že Otec učinil se Synem smlouvu krve. Jsem si jist, že takový verš v Bibli není, ale co, když se mýlím? - „Štěpán mluví o Abrahamovi, kterého Bůh vnesl. Všechny překlady mně dostupné totiž užívají ve Skutcích 7 výraz nikoli „vešel”, nýbrž: „Bůh uvedl”, „vnesl”, „vedl”. Je zásadní rozdíl mezi tím někam sám vstoupit a tím, být tam uveden, vnesen Bohem. Už nešlo jen o fyzické přebývání, ale všestranné. - takto biskup ohromuje své ovečky! Přitom by stačilo nahlédnout do řeckého textu Štěpánova kázání, aby člověk zjistil, že řecké METOKISEN znamená „vystěhování, přestěhování“ a v tomto významu to je použito v řeckém textu Starého zákona. Škoda, že biskup nevysvětlil rozdíl mezi fyzickým přebýváním a všestranným. Mohl tím obohatit Otův naučný slovník. Píši o tom „pro výstrahu“, bratři by se měli navzájem kontrolovat a opravovat, aby se nedostaly podobné přehmaty na veřejnost. Osobně takového jednoho mám, který je vždy připraven mne opravit a již dostal několikrát k tomu možnost. A já mu jen poděkoval. ko


Podobná témata

Kritika bludů

"Biskupův omyl?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy