Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 415 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475451
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII.
Vloženo Pondělí, 18. červen 2007 @ 19:37:09 CEST Vložil: bolek

Historie poslal Nepřihlášený

...pokračování neveselé četby...:

     1650 - byla ve slezské Nyse postavena velká pec pro úsporné upalování čarodějnic, která si vyžádala více jak tisíc obětí včetně dětí. Podobná pec, asi šedesát metrů vysoká, byla postavena již dříve v Avignonu.

     1652 - došlo k velikým postihům čarodějnic v Ženevě.

     1657 - římská inkvizice vydala bez jediné sebemenší známky lítosti prohlášení, v němž oznamuje, že ani jediný čarodějnický proces nebyl správně veden.

     1666 - byly velice četné čarodějnické procesy vedeny v Sasku a Švédsku.

     1677 - se vedli procesy s čarodějnicemi ještě v Salcburku, ve Štýrsku a Meklenbursku.

     1682 - byly ukončeny hony na čarodějnice. Na celkový počet obětí, jenž si vyžádaly čarodějnické procesy se odhady různí, od několika set tisíc do devíti miliónů.

     V 17.století prohlásil kardinál Bellarmine: "Kdyby se papež dopustil omylu tím, že by hříchy povolil a ctnosti zakázal, církev by musela považovat hříchy za dobré a ctnosti za neřestné, protože jinak by se prohřešila proti svědomí."
     1715 - byly vedeny procesy v Bavorsku až do roku 1734.

     1740- Benedikt XIV. prohlásil, že papež je hlavní kněz celé církve, který může vzít z jurisdikce biskupa jakoukoli místní církev, kdykoli si to bude přát. Biskupové proto na úkor víry přísahají nikoli službu církvi a náboženství, ale pouze a jen papeži, a to doslova. Přísná autokracie je v papežství na prvním místě.

     1782 - se konala v souvislosti s čarodějnictvím ve švýcarském Glarusu poslední zákonná poprava.

     1789 - Francouzská revoluce byla v očích papežů ďáblovo dílo, a proto se katolická církev uzavřela do sebe a živila se pouze svým starým dědictvím.

     1808 - když Napoleon dobyl Španělsko, tak dominikáni, často zabarikádovaní ve svých klášteřích, popírali existenci mučíren. Místnosti plné nahých, mnohdy duševně chorých vězňů však byly objeveny a po vyklizení byly vyhozeny do povětří.

     1813 - byla zrušena španělská inkvizice.

     1814 - zavedl papež Pius VII. po propuštění z francouzského zajetí znovu Svatou inkvizici za rouhání se, nemorální chování, neúctu k církvi, neúčast na jejích oslavách, nedodržování půstu a odříkání s pravé víry.

     1816 - Pius VII. zakázal při soudech používat mučení.

     1828 - Lev XII. opět nechal pozavírat všechny židy do ghett.

     1829 - bylo s každým, kdo třeba jen přechovával knihu, kterou napsal kacíř, nakládáno jako s kacířem.

     1831 - od tohoto roku napadali papežové každou novou ústavu (rakouskou, francouzskou, belgickou) jako bezbožnou. Všechny tyto ústavy se pouze odvážily zaručit svobodu svědomí, svobodu tisku, svobodné parlamentní instituce.

     1832 - papež Řehoř XVI. ve svém díle "Mirari" označil svobodu svědomí jako bláznivý názor. Napsal, že náboženská svoboda plyne z té nejs*****utější stoky indiferentismu a hbitě odsoudil svobodu tisku, shromažďování a výchovy jako špinavý kanál plný kacířských zvratků.

     1838 - lord Maculay, jenž v tomto roce navštívil Itálii napsal: "Domnívám se, že papežské státy jsou nejhůře ovládanými státy v civilizovaném světě a neschopnost policie, zkorumpovanost státních úředníků a drancování zemí roste tak rychle a v takové míře, že to neunikne pozornosti ani toho nejnedbalejšího cestovatele."
     Zhruba o třicet let později byli papežské státy již zralé na povstání. Piovi IX. bylo učiněno mnoho nabídek na setkání, aby zachránil Itálii i papežství, ale papež měl za to, že moderní civilizace pochází od ďábla, kdy on odmítl jednat s princi temnot. Když děla generála Cadorny prorazila Aureliánskou zeď, byl to pro davy v ulicích den jejich osvobození. "Svého" území se však papež odmítl vzdát a prohlašoval, že pánu může sloužit pouze jako panovník.

     1852 - činil papež Pius IX. nátlak na Toskánsko, aby zakázalo židovským doktorům vykonávat svou praxi. Rakouskou ústavu odsoudil zejména za to, že dovolovala protestantům a židům mít svoje vlastní školy a koleje.

     1856 - vydal papež Pius IX. edikt, který nadále v papežském státě povoloval exkomunikace, konfiskace, doživotní vězení i tajné popravy. Stejně tak čtení knih z indexu bylo pojímáno jakožto zločin.

     1864 - papež Pius IX. ve svém díle "Quanta Cura" napadl svobodu náboženství a postavil ji na roveň se svobodou smrti a odsoudil ve svém „syllabu omylů“ názor, že křesťanství by už nemělo být jediným náboženstvím v zemi. Za největší katastrofu považoval nástup demokracie. Tzv. Katalog omylů odsoudil veškerý lidský pokrok.

     1869 - I. vatikánský koncil prohlásil, že pro spásu je nezbytné věřit v nejvyšší moc papeže a jeho neomylnost. První vatikánský koncil tak popřel vše, co první koncily zavedly a co bylo jednoznačně prohlášeno v Kostnici, kterou bylo ukončeno tehdejší schizma. Vatikánským koncilem bylo jasně dáno, že papež je svým vlastním pánem; neexistuje žádná kontrola ani skládání účtů, žádná diskuse, žádná parlamentní opozice.
     Svět se může stát demokratičtějším, církev nikdy. Papeži, který přišel o své státy, touha po absolutní moci vůbec neskončila, pouze měla pokračovat v oblasti pravdy. Po koncilu bylo v církvi všechno centralizováno.

     1870 - papež Pius IX. je v bazilice sv.Petra prohlášen za neomylného. Jako paradox pak zní závěr z I.vatikánského koncilu - jenž hovoří o tom, že aby církev přežila, není nezbytný papež, ale Ježíš Kristus, jenž je opravdovou hlavou církve. V tomtéž roce se z věznic a kobek patřících inkvizici stali úřady a archivy, v nichž práce pokračuje stejně metodicky, pouze ne tak brutálně.

     1870 - italská vojska, jež dobyla Řím, lidé zdravili jásotem jako při osvobození. Jedenáct dní na to dostali všichni židé svobody, jež jim papežství upíralo aspoň tisíc pět set let. Poslední ghetto v tehdejší Evropě bylo zbouráno.

     1878 - papež Pius IX. prohlásil za omyl, že každý člověk může svobodně přijmout a vyznávat jakékoli náboženství, které bude považovat za správné.

     1880 - Lev XIII. ve svých encyklikách prohlašoval, že církev má právo na náboženský monopol v kterémkoli státě a svobodu náboženství pouze odsuzoval. V politické angažovanosti deklaroval, že je nutné, aby hlavní zájem byl myslet nejvíce na to, jak sloužit zájmům katolicismu. Dle něj katolíci nuceni hlasovat pouze pro ty, kdo se zaslíbili katolickým zájmům a nikdy před nimi nedávat přednost nikomu, kdo je nepřátelský vůči katolickému náboženství, které je jediným skutečným náboženstvím.

     V 19.století papežové tvrdili, že církev a stát jsou nerozlučitelně spojeni. Svoboda není křesťanská, nejdůležitější je právo a pořádek, papežové tak svobodu napadali jeden po druhém a Vatikán odsoudil všechny evropské ústavy. Ještě ve druhé polovině toho století byla v Římě a papežských státech dosud židům odepírána naprostá většina jejich lidských práv.

     1902 - je pod tlakem sdělovacích prostředků přejmenována Svatá inkvizice na Svaté oficium

     1903 - Pius X. prohlásil, že papež, kterého Bůh uvedl do nejvyššího úřadu, nemá právo oddělovat politické záležitosti od víry. Katolická církev se tak stala jediným náboženským sborem na světě, který je současně církevní i politickou organizací.

     1903 - Pius X. nechal cenzurovat dílo abbého Loisy. Později jej nechal exkomunikovat a udělil na něj jednu z nejpřísnějších klateb. Vůbec všechny knihy i časopisy před tím, než byly vydány, byly dokonale zcenzurovány.

     1906 - Pius X. prohlásil: "Ať se provozuje studium filosofie, teologie a příbuzných předmětů v duchu papežských listin a svatého Tomáše Akvinského." Na základě tohoto prohlášení byl propuštěn katolický intelektuál George Tyrrel z Akademie, jenž se skrýval pod pseudonymy, neboť se pokusil o dobovou přeměnu Tomáše Akvinského. Nakonec byl donucen se zavázat, že nevydá nic bez souhlasu kompetentní osoby.

     1928 - papež ve své encyklice "Casti connubi" horlí proti antikoncepci a zejména rozvodu, u kterého platilo, že nikdo jiný než on nemůže rozvést ani to nejnesnesitelnější manželství.

     1930 - papež Pius XI. ve své encyklice prohlásil, že antikoncepce je špatná, vždy špatná, hrozivě špatná. Podle něj je antikoncepce kriminálním zločinem, když pravil: "Velebnost boží si oškliví tento nevyslovitelný zločin s nejhlubší nenávistí a někdy jej musí trestat smrtí."

     1932 - schválil Pius XI. "Normy pro rozvádění manželství"…

     1941 - o svou občanskou existenci přišly asi tři čtvrtiny italských židů, na toto rozhodnutí Mussoliniho fašistů bylo papežskou reakcí Pia XII. pouhé ostudné mlčení. Nejen v Itálii, ale v celé Říši byli židé systematicky pronásledováni a zabíjeni a Vatikán tyto činy nedokázal odsoudit jediným slovem.

     1942 - masové vyhlazování židů se již stalo všeobecně známým, přesto papež a celý Vatikán nadále mlčel.

     1942 - založil Pius XII. vatikánskou banku, přestože církev dala úrok do klatby jakožto lichvu a dosud tuto klatbu oficiálně neodvolala.

     1943 - Němci obsadili Řím a již bezprávní židé jsou v přítomnosti papeže, který nadále mlčí, deportováni z města do vyhlazovacích táborů.

     1945 - umění znázorňující Krista jako nežidovského křesťana a teologie, jež těží z této iluze - připravila živnou půdu pro Hitlera a jeho konečné řešení židovské otázky. Robert Katz v roce, který byl rokem ukončení největší války a největšího holocaustu Židů v dějinách napsal: "Byl tu jeden muž, který měl být a musí být volán k odpovědnosti za to, že mohl a neučinil ani to nejmenší, aby zabránil německému vyvražďování. Tím mužem je papež Pius XII."

     1966 - papež Pavel VI. po více než čtyřech stoletích konečně přerušil existenci indexu zakázaných knih.

     1968 - představil papež světu svou novou encykliku týkající se katolické sexuální etiky - Humanae Vitae. Pavel VI. postavil antikoncepci mimo zákon. Přísná katolická etika v Jižní Americe vedla k nekontrolované plodnosti, která zase vedla k rozsáhlému počtu potratů, které způsobily smrt mnoha matek. Neustále jen opakoval, že morálka pohlavního styku se musí posuzovat pouze z čistě biologického hlediska.

     1979 - Jan Pavel II. zrušil licenci světově proslulému katolickému spisovateli Hansu Küngovi, v důsledku čehož již nebyl pokládán za katolického teologa a přišel tak o práci. Římští duchovní tak svého odpůrce umlčeli a ostatní tím byli varováni.

     1983 - předpis 747 z přepracované církevní sbírky zákonů z roku 1917 říká, že existuje-li nebezpečí, že dítě zemře v matčině děloze, musí být pokřtěno ještě před narozením.

     1986 - připravil papež otce Karla E. Currana o jeho učitelskou licenci, v důsledku čehož přišel v roce 1987 o své místo na katolické universitě. V téže době je přinucen odejít z řádu jezuita Sweeney pro zveřejnění svého průzkumu mezi kněžími o jejich názoru na celibát.

     1986 - roste počet sporů Vatikánu s církví Spojených států. Jan Pavel II. pak zprostil autority arcibiskupa ze Seattlu pro jeho učení o morálce, zesvětštění kněží, zrušení manželství, vedení liturgických a kněžských seminářů a dosadil do téže oblasti jiného. Papež tím dal jasně najevo, že pokud uposlechne do písmene každý vatikánský dekret, může být znovu dosazen do funkce.

     V devatenáctém století napadali papežové neustále svobodu a ve dvacátém století se jejich hlavním zájmem stal sex. Století za stoletím se pohlavní styk popisuje pouze z hlediska hříchu, celá církev nikdy nepochopila tu nejzákladnější podstatu sexuálního styku, že sex je aktem lásky.

     Ve 21.století se katolík jako občan raduje z volnosti, svobody náboženství a demokracie - a naproti tomu v církvi se musí vyrovnat s úplnou mlčenlivostí a mizivou zodpovědností.

     Neexistují svobodné volby, musí se akceptovat to, co je dáno. Církev nemá ani tiskové konference, žádné kontroly a bilance, žádnou povinnost cokoli komukoli vysvětlovat. Funguje jen absolutní kontrola seshora – a papež pokrytecky žádá svobodu všude, kromě své vlastní církve.

 
     Historie nám ukázala, že dobrých dvacet staletí byla církev nepřítelem jakékoli sebemenší lidské spravedlnosti. Církev vedla – naštěstí v posledních dvou stoletích neúspěšně - válku jak proti svobodě a všem demokratickým procesům, tak proti Darwinovi, Freudovi, vědám i lidskému myšlení.


Podobná témata

Historie

"DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII." | Přihlásit/Vytvořit účet | 42 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: DVA TISÍCE LET KATOLICTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Pondělí, 18. červen 2007 @ 22:01:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
clanok by sa mal volat: 2000 rokov katolicizmu, 2000 rokov krve nasilia a boja o moc.

Aký by to bol raj na zemi, keby vládla katolícka cirkev





Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Středa, 20. červen 2007 @ 16:10:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná detail: Za čarodějnické procesy 17.-18. století v Ženevě, severním Německu, Nové Anglii apod. rozhodně nelze vinit katolíky



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Středa, 20. červen 2007 @ 16:13:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ještě ad. Francouzská revoluce: Krveprolití, která způsobila ve vlastní zemi i po celé Evropě by také osdoudil každý soudný člověk.



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 20. červen 2007 @ 16:20:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnohé z toho všeho je pravdivé. Jen se poněkud zapomnělo na dobré věci, které z křesťanství vzešly. A jejich soupis by byl zajisté mnohem delší než tento. Také nezapomínejme, že lidé v dřívějších dobách měli jiné způsoby, poznatky atd. než my dnes, takže co nám dneska připadá nepochopitelné, pro ně mohlo být celkem přijatelné.

Myslím, že skoro o každém z nás by se dal udělat nějaký soupis všemožných provinění, a to žijeme jen pár desítek let a týkalo by se to jen jednoho člověka. Stejně tak by se o každém z nás mohl napsat soupis dobrých věcí. Jde o to, který z nich by byl delší a měl větší váhu...

K tomu závěru - církev se také udělala nemálo pro vzdělanost, svobodu a dobro mnoha lidí i národů.



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: donkichot v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 10:49:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na nastolený problém existuje odpověď. Rozhodně odpovědí nejsou věty typu: To my ne, to oni, ti katolíci! Anebo: Zločiny proti lidskosti v době osvícenecké a po ní jsou ještě hrůznější! Mám za to, že odpověď je spjata ze základní eklesiologickou otázkou: Je církev institucí lidskou nebo Boží? Jakmile se lidská instituce zbožští a vyžaduje absolutní poslušnost, byť je to stát nebo církev jakéholiv druhu, stává se zločineckou organizací, na kterou lze aplikovat obraz apokalyptické šelmy. Její zlo (kolektivní zlo) je ještě větší než zlo individua - jediného člověka. Je to základní projev hříchu, který člověk spáchal, s kterým si zahrával, ale který jej přerostl a ovládl. Skutečná církev, ta jediná, tj. společenství Božích vyvolených svolané Bohem, kterému předsedá vzkříšený Pán Ježíš Kristus a je přítomen v Duchu svatém, takovéto činy nepáchá. Instituciální církve, s jejich církevním zřízením, kanonickým právem a různými zásadami a ústavami vycházející z novoplatického principu hierarchie, nejsou církví, ale jen lidskými institucemi, a to vedle jiných, které v ničem nepřevyšují. Jejich zbožtění je přísně zakázáno, mohou mít jen poslání v rámci obecné milosti Boží, pokud jej chtějí překročit, zpronevěřují se mu.



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 11:59:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek se jmenuje Dva tisíce let křesťanství - ne dva tisíce let katolicismu!

Celé to vypadá na to, že je to z adventistické dílny - usuzuji z dikce a skladby. Autor se prozíravě nepodepsal, aby se mu nesmáli. Je totiž nejen mimořádně hloupý, ale i líný. Je to tam samý papež a chybí tam protestanti z jediného důvodu: papež se nejlíp hledá na internetu! Fanatičtí tapetáři polepili antikatolickými hanopisy kdeco, nejen Grano, takže není problém to obšlehnout.

Samozřejmě tento anonym nedosahuje bystrozorovosti krále mezi místními cvoky - gojim. Ten má pro zločiny v protestantských církvích vysvětlení: to všechno mají na svědomí jezuiti, kteří mezi protestanty infiltrovali. DO KAMENE VYTESAT!
:-)))

Tolik k "historii, která nás poučuje".
Mě víc zajímá, jestli jsou alespoň někteří z rozumnější poloviny uživatelů tohoto portálu schopni stát se ve svých vlastních církvích překážkou, aby se podobné nespravedlnosti neodehrávaly právě teď a tady.
To je totiž opravdu závažné téma, a tím se Grano pozitivně profiluje mezi jinými, taktéž křesťanskými, portály.

Olin



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: dodo v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 20:32:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://apo-logia.blogspot.com
Nepochopím, jak podobným slátaninám je schopný rozumný člověk věřit. Data různé kvality poskládaná podle jediného kritéria (roku). Vedle sebe věci pravdivé, překroucené, lživé. Vedle sebe zločiny i neutrální fakta. Vedle sebe údajní viníci, často ovšem nejmenovaní, s cílem ukázat, že právě katolická církev je ta špatná (ačkoli některé z věcí, které jsou jí zde vytýkány, spáchat nikdo z katolíků nemohl, jak už bylo podotknuto). Chyťte se už konečně za nos...



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Leviathan v Úterý, 07. srpen 2007 @ 16:07:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Křesťanská "doktrína spásy" přežila a vzkvétala, protože zajistila kněžstvu mimořádnou moc. Kněží jediní drželi klíče ke spáse a mohli zastrašovat nevěřící (a jinověrce) věčným zatracením. Jako vidno, v době existence křesťanství v průběhu minulých dvou tisíc let, kdy kněžstvo kořistilo z lidského strachu, toto náboženství prokázalo mimořádnou životnost.
     Křesťanská víra se stala spouštěcím mechanismem pro bezpočet nejstrašnějších násilných činů. Upalování příslušníků soupeřících kultů v raném křesťanství byla jen zárodkem všech pozdějších zvěrstev. Následovalo zničení Říma křesťanskými Góty, tajné lidské oběti schválené papežem, zničení severoafrických velkolepých měst Vandaly s biblí v rukou, křížové výpravy ve středozemí, Sýrii a Palestině, ničení v Jeruzalémě, vraždění v Egyptě atd. A vraždění pokračovalo (a pokračuje dodnes).

     Začátkem patnáctého století německý "heretik" Martin Luther zahájil proces odštěpení "protestantských" církví od římských katolíků. Toto rozštěpení je zdrojem násilí až do dnešních dnů. Příklady - i když jen "virtuální" - si každý čtenář může najít tady na serveru "Grano Salis"...
     Luther také napomohl rozšíření antisemitismu svou knihou "Židé a jejich lži". Nemělo by se také zapomínat, že Hitlerův nacismus a holocaust za druhé světové války by se nemohl objevit bez podpory německé křesťanské víry.

     Mám málo důvodů si myslet, že "násilí pro víru"  - inspirované různými "biblemi" a "svatými knihami" obecně - někdy přestane. Stačí se jenom podívat po světě, abych uviděl věčný, ničivý potenciál náboženství.
     Stačí se jen podívat na svár protestantů a katolíků v Severním Irsku, na konflikty na blízkém východě mezi Židy, muslimy a křesťany, na irácko-íránskou válu, na súdánskou občanskou válku mezi křesťany a islámisty, na bosenský konflikt.
     Zoufalé činy fanatiků, kteří zabíjejí ve jménu své víry v Ježíše, Mohameda, Boha či Satana, by vytvořily seznam tak dlouhý, že náboženským válkám a zabíjení "pro víru" se nemůže vyrovnat žádné jiné násilí v dějinách lidstva. "Svaté knihy" monoteistických "náboženství" podporují myšlenku války a ničení nejen jako "nástroj šíření víry", ale dokonce jako morální nevyhnutelnost.
     Jestliže se lidstvo chce stát mírumilovným druhem živočichů, musí se snažit pochopit principy zla v náboženstvích, které nás vláčí vytrvalými konflikty.
     A také si zodpovědět otázku, proč zrovna "víra v jediného boha" má takový otupující vliv na mysl lidí po celém světě.

 



Re: DVA TISÍCE LET KŘESŤANSTVÍ – DVA TISÍCE LET KRVE, NÁSILÍ A BOJE O MOC VIII. (Skóre: 1)
Vložil: Cinik (cinik@centrum.cz) v Pondělí, 25. únor 2008 @ 21:10:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.wikipedia.org/wiki/Wikipedista:Cinik
0mezím se na tu část historie, kterou se zabývám nejvíc: v případě holokaustu ten článek tvrdí naprosté nesmysly:

k tvrzení: "1941 - o svou občanskou existenci přišly asi tři čtvrtiny italských židů, na toto rozhodnutí Mussoliniho fašistů bylo papežskou reakcí Pia XII. pouhé ostudné mlčení. Nejen v Itálii, ale v celé Říši byli židé systematicky pronásledováni a zabíjeni a Vatikán tyto činy nedokázal odsoudit jediným slovem." lze říci jen toto: není to pravda. Papež sice nikdy holokaust jmenovitě neodsoudil ve veřejném projevu, ale v několika to udělal nepřímo a zejména proti němu maximálně bojoval v zákulisní diplomacii a "podzemí". V Itálii např. papežští diplomaté přesvědčili Mussoliniho, aby maximálně sabotoval a posléze zcela zastavil deportace židovských uprchlíků do Německa. Mussoliniho Itálie se taky nikdy k holokaustu nepřipojila: ať byl Mussolini, jaký byl, holokaustu se účastnit nehodlal


k tvrzení: "1942 - masové vyhlazování židů se již stalo všeobecně známým, přesto papež a celý Vatikán nadále mlčel." - opět: není to pravda, Vatikán v té době již dávno Židům pomáhal, seč mohl

k tvrzení: "1943 - Němci obsadili Řím a již bezprávní židé jsou v přítomnosti papeže, který nadále mlčí, deportováni z města do vyhlazovacích táborů." opět: není to pravda, Svatý stolec pomáhal Židům, co jen mohl, protestoval u Němců a tisíce Židů skryl v klášterech, církevních školách, Vatikánu a jeho extrateritoriálních územích. Jen v papežské letním sídle Castel Gandolfu se skrývalo minimálně 3000 Židů, 5000 v klášterech (jimž Pius XII. dal pokyn Židy ukrývat, třebas i v klauzurních prostorách)

k citaci: 1945 - umění znázorňující Krista jako nežidovského křesťana a teologie, jež těží z této iluze - připravila živnou půdu pro Hitlera a jeho konečné řešení židovské otázky. Robert Katz v roce, který byl rokem ukončení největší války a největšího holocaustu Židů v dějinách napsal: "Byl tu jeden muž, který měl být a musí být volán k odpovědnosti za to, že mohl a neučinil ani to nejmenší, aby zabránil německému vyvražďování. Tím mužem je papež Pius XII." je možno uvést i jiné, které narozdíl od něj neobsahují zjevně nepravdivá tvrzení:

Např.: "
Talmud učí, že „kdokoliv zachrání jeden život pro písmo, je to jako by zachránil celý svět“. Ve chvíli, kdy byl ve hře osud evropského židovství, naplnil Pius XII. tento výrok Talmudu více než kterýkoliv jiný vůdčí činitel 20. století. Žádný jiný papež nebyl tak hojně -a nikoliv neprávem- chválen ze strany Židů. Jejich díky , stejně jako vděčnost celé generace těch, kdo přežili holokaust, svědčí, Pius XII. je skutečně a hluboce jedním z těch, které nazýváme „spravedliví (z) národů“. - rabín David G. Dalin



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy