Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463519
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Lidská sexualita, masturbace, pornografie
Vloženo Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 10:59:28 CEST Vložil: bolek

Intimity poslal Nepřihlášený

Menší zamyšlení nad otázkami kolem lidské sexuality.

Dobrý den,

nelekněte se, prosím, nadpisu mého příspěvku (a jeho rozsahu, dalo by se říci, že se jedná spíše o krátký článek), nehodlám zde rozebírat žádné perverzity (i když z pohledu některých lidí už pouhá diskuze o věcech spojených se sexualitou perverzitou zavánět může), rád bych pouze položil několik dle mého názoru smysluplných otázek. Nezlobte se, pokud jste již tento "článek" viděli i na jiném serveru, poslal jsem ho na více serverů najednou, rád bych získal co nejvíce odpovědí.

Lidská sexualita je naprosto přirozenou součástí života, téměř každý lidský jedinec je obdařen určitou formou sexuálních pudů, tužeb a potřeb. A stejně jako uspokojování ostatních potřeb je příjemné (máme-li hlad, je požívání dobrého jídla určitě velmi příjemným zážitkem, potřebujeme-li vyprázdnit močový měchýř, je jeho vyprázdnění také v jistém smyslu příjemné a uspokojující...), je příjemné i uspokojování pudu sexuálního. A z celkem logických důvodů je uspokojování právě této potřeby mnohem příjemnější než uspokojování potřeb ostatních - pro přežití všech živočišných druhů je nutné, aby příslušníci daného druhu měli zájem se rozmnožovat, jinak by daný druh vyhynul. Lidská sexualita se však od sexuality mnoha zvířecích druhů liší tím, že lidský jedinec zažívá sexuální touhu dá se říci permanentně, jeho potřeby nejsou omezeny žádným "obdobím páření". A právě zde přichází můj první dotaz:


Masturbace

Velká část mužů (lépe řečeno kluků) v mém věku (18 let) nežije aktivním sexuálním životem (obvzláště, pokud se jedná o věřící) a naprostá většina nežije v manželství. Jediné, co jejich sexuální touhy může uspokojit, je masturbace. Na "církevních" serverech, jako je tento, je v článcích masturbace obvykle popisována jako cosi hříšného, egocentrického, jako něco, co způsobuje uzavírání jedince sama do sebe, něco, co ho odtrhává od reality. To je však dle mého názoru pohled naprosto zcestný. Samozřejmě, že existují extrémní případy, kdy se potřeba masturbace stává patologickou a daného jedince omezuje. Pro běžné lidi je to však spíše něco jako součást hygieny, uvolňuje sexuální napěti, což lidem umožňuje soustředit se na potřebnější věci, pomáhá lidem překonat pocity depresí, pomáhá jim vyrovnat se s vlastní sexualitou a připravit se tak na budoucí sexuální život, u mužů má také příznivý vliv na zdraví pohlavních orgánů a prokazatelně snižuje riziko výskytu rakoviny prostaty, a v neposlední řadě - je prostě příjemná. Je to způsob, jak dosáhnout velmi příjemného stavu, a to naprosto zdravě, bez nepřirozeného zásahu látek, jako je alkohol či nějaké halucinogenní látky. Jaký tedy existuje objektivní důvod nemasturbovat? Jsme snad na tomto světě proto, abychom jen fyzicky strádali a odepírali si vše příjemné, ač nemusíme? Člověk, který v rozumné míře masturbuje, přeci nikomu jinému neškodí a svému tělu naopak prospívá. Názor, že to neprospívá jeho "duši", je spíše přežitek morálních představ dob dávno minulých. Nevidím jediný objektivní důvod, proč by člověk, jenž je schopen své touhy ovládnout natolik, aby masturbací neškodil v žádném směru sobě ani ostatním, neměl masturbovat. Jediný objektivní negativní důsledek může být dle mého názoru ten, že masturbace může u některých lidí vyvolat pocity viny, cítí provinění proti morálce či Bohu, církvi, svědomí, či jiným autoritám. Tyto pocity však cítí jen a pouze proto, že je mu masturbace předkládána jako cosi nemorálního a špatného. Změnil-li by se přístup autorit k masturbaci, tento problém vymizí.


Sexualita partnerů mimo manželství

Jak víme, většinou církví je jakákoliv sexuální aktivita dvou lidí, kteří spolu nežijí v manželském svazku, odsuzována jako cosi špatného. Pro lidské jedince je přirozené, že je osoby opačného pohlaví výrazně přitahují (pomineme-li homosexuálně orientovanou menšinu). Fyzický kontakt s osobou, jež nás přitahuje, je pak většinou natolik příjemný, že i pouhé mazlení se může být příjemnější než masturbace (alespoň u mě bych řekl, že tomu tak je). S "hloubkou" sexuálních aktivit se stupňují také příjemné pocity, jež tyto aktivity vyvolávají. Přijmeme-li jako důvod, proč tyto aktivity nijak nestupňovat, to, že se jedná o ryze egocentrické uspokojení (resp. jakési "egocentrické uspokojení dvojice", příjemné je to většinou oběma), musíme nutně dojít k závěru, že tento důvod je absurdní. Má totiž přibližně stejnou logiku jako zakazovat lidem chodit do restaurace, protože tam jde člověk jen kvůli egocentrickému uspokojení svých chutí, mohl by totiž místo toho jíst doma chleba s máslem - co se týče výživné hodnoty, nebude se to od jída v restauraci nijak výrazně lišit. Přeneseno do řeči sexuality - povolíme-li masturbaci jako věc alespoň částečně morálně přijatelnou, měl by být člověk spokojený pouze s ní, neměl by se zapojovat do sexuálních aktivit s další osobou. Nabízí se však zase otázka - proč? Jsou-li oba partneři dostatečně rozumní na to, aby se vyvarovali jakýchkoliv nebezpečí, co se týče nákaz nemocemi, možnosti otěhotnění a případných negativních psychických důsledků, jaký je objektivní důvod bránit jim si život alespoň trochu zpříjemnit? Nemyslím tím koitální soulož, při té vždy existuje určité riziko otěhotnění, myslím tím jiné praktiky - vzájemné dotyky na intimních místech, laskání rty na intimních místech a tomu podobné věci. Chápu, že toto jednání nelze považovat za rozumné, pokud alespoň jeden z partnerů ví, že tímto jednáním by si na druhého partnera pouze vytvořil určitou psychickou vazbu, ale zároveň si není moc jistý tím, zda je jeho současný partner "ten pravý", u nějž by bylo možné, že spolu stráví zbytek života. Pokud jsou však oba partneři psychicky vyrovnaní, jsou schopni se na všem rozumně domluvit a jsou přesvědčeni, že právě tento vztah je vztahem, který by mohl a měl do konce života vydržet, existuje objektivní důvod, proč by neměli k nějakým intimnějším praktikám přistoupit? Riziko otěhotnění je nulové, riziko citového strádání nebo zklamání partnerů de facto neexistuje, protože ke všemu dospěli svobodným rozhodnutím a vzájemnou domluvou. Jiný objektivní důvod nevidím.


Pornografie

Pornografie narozdíl od masturbace samotné může představovat skutečný problém. Pornografie útočí na sexuální pud převážně mužů (ale i některých žen), vzrušuje je a nutí je se sexuálně uspokojovat. Člověk, obvzláště v pubertě, se může stát relativně snadno na pornografii závislý - má neustálé nutkání vyhledávat nové a nové stránky s pornografií, stahovat z internetu nové a tvrdší pornografické filmy, které ho více vzrušují. Pokud však člověk "konzumuje" pornografické materiály v rozumné míře (netráví každý den dvě hodiny sledováním pornofilmů, ale prostě se jednou za čas podívá, aby vnesl novou inspiraci do stereotypního života), neexistuje z tohoto hlediska důvod, proč by neměl pornografii sledovat. Myslím tím člověka, který je schopen se ovládnout, ne člověka, na kterého prostě příjde nutkání, tak pustí pornofilm, pak další, pak ještě jeden, pak už to nevydrží a začne u toho pornofilmu masturbovat. Vyloučíme-li tedy závislost jako objektivní důvod, proč pornografii říci ne, zbývá již jen jediný další důvod - a to morální. Zobrazování pohlavního aktu či nezahalených intimních partií je společností tabuizováno, je to považované za něco, co sahá mimo morálku. Ale je to skutečně tak nemorální? Osoby hrající v pornofilmech si tuto životní dráhu (většinou) zvolily dobrovolně, naopak, dostávají za to velmi slušné peníze, a to, že je někdo v intimních pozicích uvidí, jim nijak nevadí. Člověk, který pak pornografii sleduje (předpokládejme, že za ní řádně zaplatil, ne "ukradl" na internetu), je pouhý konzument a ona pornografie je produkt, který konzumuje. Zase platí - nikomu dalšímu tím neškodí, pouze si sám občas dopřeje něco příjemného (viz přirovnání v minulém odstavci k chození do restaurace). Je-li pak tento člověk nezadaný (a nemá tudíž žádné závazky k jakémukoliv partnerovi či partnerce), vzniká nějaký objektivní morální důvod, proč je takováto forma "konzumace" špatná? Je-li ten člověk natolik duševně vyspělý na to, aby pornografii konzumoval v přiměřené míře, vydával na ní pouze minimální prostředky, sledování pornografie nijak neovlivnivalo jeho osobní život a hlavně aby měl dostatečnou soudnoust na to, aby byl schopen rozhodnout, jaká forma pornografie už je proti lidské důstujnosti a jaká sama o sobě žádným způsobem důstojnost neuráží (uráží snad například pouhé zobrazení intimních partií ženy lidskou důstojnost?), nevidím ani z morálního hlediska důvod, proč by pornografii měl naprosto zavrhnout. Dalším příkladem, kdy podle mě není "konzumace" pornografie něco opovrženíhodného, je situace, kdy se pornografie líbí oběma partnerům (ať už jsou to manželé, či ne) a jsou schopni ji využívat tak, aby to jejich vztahu pomáhalo, nikoliv ho bořilo. Takových párů bude asi pomšrně malá menšina, ale skutečně existují.


To je vše, pokud někdo bude ochoten celý tento text přečíst a odpovědět na něj, budu mu vděčný :-). O některých bodech by se určitě dalo ještě bouřlivě diskutovat (ten odstavec o pornografii je spíše takové nadhození názorů než nějaký konečný závěr), myslím si, že však přinejmenším první dva odstavce si zaslouží rozumné okomentování a případné pádné protiargumenty (pokud existují).


Podobná témata

Intimity

"Lidská sexualita, masturbace, pornografie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 39 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Několik komentářů (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 12:33:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Nevidím jediný objektivní důvod, proč by člověk, jenž je schopen své touhy ovládnout natolik, aby masturbací neškodil v žádném směru sobě ani ostatním, neměl masturbovat—
 

Žádný objektivní důvod není, leda se argumentuje biblickým případem Ónana,kde šlo vlastně o přerušovanou soulož,ale je komické  to, že toto i dnes vadí a dalších x přikázaní SZ za které měli být božstvem tamní lidé tvrdě trestáni dneska už nikde prakticky nedodržuje takříkajíc pes po nich ani neštěkne..
 

 

--Jediný objektivní negativní důsledek může být dle mého názoru ten, že masturbace může u některých lidí vyvolat pocity viny, cítí provinění proti morálce či Bohu, církvi, svědomí, či jiným autoritám. Tyto pocity však cítí jen a pouze proto, že je mu masturbace předkládána jako cosi nemorálního a špatného. Změnil-li by se přístup autorit k masturbaci, tento problém vymizí.—
 

Přesně tak,asi jako když do počítače nahrajeme určitý program pak jiné programy vnímá jako škodlivé,přitom v obou případech je to sled nul a jedniček. Člověku,který se narodí na pustém ostrově,tedy neposkvrněn nejrůznějšími představami , tyto věci v takové míře nehrozí  
--Jak víme, většinou církví je jakákoliv sexuální aktivita dvou lidí, kteří spolu nežijí v manželském svazku, odsuzována jako cosi špatného.—
 

Ještě kolikrát na základě smyšlenek ,faktem je, pro staré Židy (muže) obecně byl předmanželský sex přípustný. Muž cizoložil když svedl ženu jiného muže,žena pak když porušila vlastní manželství.
 

 

--Pornografie--
 
V praxi se např. v USA ukázalo,že zvýšená dostupnost pornografie měla za následek snížení  počtu násilných trestných  činnů sexuální povahy 



Re: Lidská sexualita, masturbace, pornografie (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 13:01:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že by bylo vhodné a rozumnější, kdyby jste se obrátil se svými dotazy na kvalifikované odborníky. Např.  z d e ,  nebo  také   z d e . 



Re: Lidská sexualita, masturbace, pornografie (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. červen 2007 @ 14:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento článek je psán z pohledu přirozeného, starého Adamovského člověka.

Jako věřící v Krista a milující Krista jsme svobodní od jakékoliv formy otroctví nebo nutkavého jednání. Kristus, který je v nás, byl sám panic a vůbec mu nevadilo, že nemůže uspokojovat své přirozené potřeby. Slovo přirozený již napovídá, že zde jde o starou Adamovskou přirozenost, která je s těmito věcmi spojená. Ano. Existují přirozené potřeby, bez nichž by naše fyzické tělo nemohlo existovat - zejména jídlo, pití a oděv ( včetně střechy nad hlavou ). Mezi ty však sex nepatří, neboť jeho absence nevede ke smrti fyzického těla.

1Jan 3,22 hovoří o novozákonním principu života Kristovce:"A zač bychom Ho koli prosili, bereme od Něho, neboť přikázání Jeho ( víra a láska - 1Jan 3,23 ) zachováváme, a "TO CO JE LIBÉHO PŘED OBLIČEJEM JEHO ČINÍME."

Dále se píše, že kdo zachovává Jeho přikázání ( tedy víru v Krista a lásku Boží ), Kristus v Něm zůstává skrze svého Ducha svatého, po čemž to poznáme. ( Víra a láska jsou základním a prvotním přikázáním NZ. Ostatní příkazy a pokyny NZ - je jich asi 500, nás informují o tom, co se Pánu líbí a co ne. )

Činíme-li tedy skrze Krista věci, které se LÍBÍ Bohu, Kristus v nás se raduje a Jeho život Ducha v nás roste a více nás naplňuje. Činíme-li věci, které skrze nás NEČINÍ Kristus, pak hřešíme a Duch života v nás, víra, Boží láska i čisté svědomí vysychá a výsledkem již není život a pokoj, ale SMRT, a to dokud hřích nevyznáme a alespoň momentálně neopustíme.

Jestliže tedy někdo, kdo o sobě tvrdí, že věří v Krista masturbuje, žije nemanželským životem nebo se oddává pornografii, NEVNÍMÁ, že Duch svatý v něm je na radikálním ústupu, když tyto věci činí, jestliže nevnímá, že již při provozování ( nebo při pouhém pomyšlení na ty věci ) těchto aktivit NEMÁ původní život a pokoj a víru, Boží lásku a čisté svědomí, pak lze důvodně pochybovat o tom, zda je to znovuzrozený Kristovec mající Ducha Božího v sobě.

Protože pakliže má v sobě Ducha Božího musí zřetelně vnímat, že činí něco, CO SE BOHU NELÍBÍ. Indikátorem toho, co se Bohu líbí nebo nelíbí ve věcech, které nejsou přímo pokryty Písmem je vždy chování Ducha svatého v nás. Roste-li v nás plnost Ducha při nějaké činnosti ( třeba kázání Evangelia nebo vyučování v Církvi ), nebo je-li plnost Ducha na KONSTANTNÍ úrovni, činíme, co se Bohu LÍBÍ, je-li Duch na ústupu, činíme, co se Bohu NELÍBÍ, a za co se na nás hněvá, a co nám přináší smrt za hřích. Přesto, že to nemusí být nutně přímo hříšné věci. Mohou to být i dobré věci, které však skrze nás nečiní Kristus ( Ř 15,18-19 ).

Je mi jasné, že pro křesťany, kteří žijí ještě pod Zákonem a spoléhají na své vlastní skutky a snaží se sami zalíbit Bohu, polepšit se, nebo se změnit k lepšímu, je témeř nemožné odolat těmto výše zmíněným svodům, pokud k nim mají přirozené sklony.( A pokud vím, má tyto sklony většina mužů a část žen - nejsem výjimkou.) Jestliže je jejich "dobří pastýři" nenaučili věřit Kristu žijícímu v nich, který má skrze víru převzít jejich život za ně ( Ga 2,20 ), mohou se v tomto otroctví plácat celé roky nebo desetiletí.( Dobrá zpráva - Evangelium, je nejen to, že NEMUSÍME ZEMŘÍT, ale také to, že již NEMUSÍME ani ŽÍT .)

Jestliže nějaký věřící si je vědom toho, že výše uvedené záležitosti jsou hříšné, že ho znepokojují, ničí jeho víru, lásku i dobré svědomí, nemá jinou cestu, než ÚPLNĚ zanechat své vlastní snahy tyto věci ze sebe vymítit. Neboť stačí jen maličko takovéto snahy a Kristus se pak v nás nebude moci projevit. Správnou cestou je začít se učit věřit a důvěřovat Kristu Ježíši, který v nás žije, že On bude žít skrze nás svůj život svatosti a čistotym, pokory a všeho dalšího duchovního požehnání v Kristu.

S pokušením v tomto směru ( ani v jiném ) nelze bojovat, ale musíme ho okamžitě svěřit ve víře Kristu a Jeho Duchu, který ho okamžitě zneutralizuje. ( To můžeš udělat i když jsi zatím v otroctví hříchu a snažíš se v těle - i tehdy, když to učiníš, zažiješ vítězství a poznáš fakt, že Duch svatý má moc zneutralizovat jakékoli pokušení - v tvém případě však zatím pouze dočasně ). Tomu se říká "mrtvit své zemské údy, smilstvo, nečistotu, žádost zlou atd." ( Kol 3,5 ). A to tak, že je ve víře několika slovy předáme Kristovu Duchu, do smrti Krista. A tento jednotlivý skutek víry nám pak dává okusit, jak vlastně máme žít život víry celkově a permanentně. Při správné víře v Krista totiž na nás pokušení již nedoléhají tak často, jako když jsme byli pod jejich otroctvím. Po většinu času se ve víře těšíme Kristově mocné svatosti a čistotě, která automaticky a permanentně neutralizuje v Kristově smrti skrze Ducha života všechna kolem se vyskytující pokušení. Jsme tak v jakémsi základním obranném postavení - STOJÍME ve víře. Ná nás je pouze zůstávat v této víře, zůstávat v Něm vírou. Pouze čas od času se pak vyskytne opravdu silné pokušení, které je pak výše uvedeným způsobem nutné předat Pánu - podniknout protiútok vírou. Neboť pouze Duch svatý je povolán střetnout se s našimi pokušeními.

Přesně takto postupoval i náš Pán. Když byl na kříži a lidé kolem Něj mu zlořečili, tak On nezlořečil zpětně, ale POROUČEL ( = řec. "odevzdával, vydával, přenechával" ) tuto věc Bohu, který spravedlivě soudí. Podobně je to i s našimi starostmi - máme každou naši starost a trápení UVRHNOUT ( = řec. "hodit, uvrhnout, vložit" ) na Boha ( 1Pt 5,7 ).

Pochopitelně, že výše uvedené pokyny se týkají pouze nelegálního sexu a smilstva ženatých a svobodných věřících. Pokud je věřící ženatý či vdaná, může se oddávat potěšení se svým partnerem dle libosti ( ovšem samozřejmě s vynecháním automasturbace a pornografie ).

Ženatý či vdaná je rozuměno to, že dotyční vstoupí v stav manželský - řec. "dají se oženiti, či provdati"( 1Kor 7,9 ), že uzavřou manželskou smlouvu před Bohem i před světem. Nemyslí se tím nezávazné žití "na hromádce" bez smlouvy. To je smilstvo.












Re: Lidská sexualita, masturbace, pornografie (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 22. červen 2007 @ 03:18:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z clanku je zrejme, ze pisatel neni krestanem a tak je celkem nemozne, aby pochopil, co  mu zde mnozi odpovidaji. Zije zivotem telesneho cloveka, ktery nemuze pochopit veci duchovni nebot ty nam osvetluje Duch Svaty. Nema ani moc skutky tela umrtvovat, protoze v nem Svaty Duch nesidli. Treba ho Buh jeste nepovolal a jeho zivot musi projit jeste jinou cestou nez bude povolan a spasen. Do te doby si bude zit podle zadosti tela. Bude telesny. Se vsim vsudy. Kazdy hrich ci spatne cineni si omluvi, vysvetli po svem a cokoliv mu vycitat nema smysl. On zatim jinak jednat nedokaze a nemuze. Az mu bude Pan klepat na srdce a svym Svatym Duchem ho usvedcovat o spatnostech, tak jedine potom bude nutne mu pomoct. K tomu chci dodat, ze sex neni spatnost, ale normalni lidska aktivita, ktera ma sve misto v manzelstvi pro potechu tela a mnozeni.
"Ale telesny clovek nechape veci Ducha Boziho, nebot jsou mu blaznovstvim...."(1.Korint.2:14)



L.Halík (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 22. červen 2007 @ 07:08:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Naopak Nulo, po zvýšení dostupnosti pornografie, všude došlo ke zvýšení počtu znásilnění a sexuálního obtěžování.--

A to jse vyčetl kde pane Halíku?


odkazuji na vědeckou studii v USA která to prokázala

Prospěšnost pornografie dokazuje vědecká studie
Prospěšnost pornografie dokazuje vědecká studieProfesor Antony D'Amato z Chicaga zveřejnil nedávno zajímavou studii nazvanou Porno na vzestupu, znásilnění na ústupu. Na několik týdnů zaměstnala média. O jejím na první pohled provokativním závěru však diskutovali i lidé v hostincích všech cenových skupin.
11.2. 2007 08:11
D'Amato v ní dokazuje, že dostupnost filmů nebo fotografií s erotickým obsahem snižuje stupeň sexuálního násilí. Když lidem povolili pornografii, klesl například počet znásilnění o 85 procent.
Lidé mají bohužel krátkou paměť. Málokdo si vzpomene, že podobnou zkušenost udělali v Dánsku už před třiceti lety. Jakmile tam zpřístupnili a odkriminalizovali pornografii, vedlo to k nápadnému poklesu sexuální trestné činnosti. Samozřejmě nelze předpokládat, že si každý násilník bude poslušně prohlížet nemravné obrázky a přitom ukázněně onanovat. Někteří se na pornografii vykašlou. Vyrazí do ulic a budou dál znásilňovat nebo zabíjet.
Ale profesor Antony D'Amato z Chicaga teď prokázal, že takových bývá zhruba jen 15 procent. A to je nepochybně dobrá zpráva. Když jsem to asi před třinácti lety řekl v televizi, odmítl mi tehdejší ministr školství podat ruku. Kde je dnes asi konec tohoto lidoveckého mravokárce?
Pornografie je zrcadlovým sálem lidské sexuality
Často slýcháme: užívání pornografie vede k různým druhům špatností. Tento názor vychází z mylného předpokladu, že sexuální chování můžeme hodnotit stejně jako rozbití okna nebo ukradení auta. Tedy s pomocí škály: dobrý -špatný. Přitom sex představuje celý komplex potřeb a emocí.
Dvacáté století se pracně dopracovalo k názoru, že každý člověk je sexuálně založený. Pociťuje sexuální touhu a její ovládání mu čas od času může působit potíže. Pornografie je pak jakýmsi zrcadlolovým sálem lidské sexuality. Už její samotná existence definuje člověka jako sexuálního živočicha. Pornografie je jakousi souhrnnou metaforou sexu. Může člověka fascinovat nebo odpuzovat, ale jen málokoho zanechává lhostejným.
Jiná kultura, jiné sexuální choutky
Každá kultura a každý národ má trochu odlišné pornografické potřeby. Tak třeba pro Ameriku je příznačná nezřízenost typická pro věk mezi 15 až 18 roky: rychlý orgasmus a nekonečná erekce. O Anglii vypovídají hory knih plné výprasků, sexu překračujícím třídní hranice a velké zalíbení ve spodním prádle. V Německu mají zájem o blondýny oblečené od hlavy k patě v kůži, navíc bičující snědé, opálené muže. V Itálii stojí zase o muže, kteří se chovají jako ženy. Japonci si libují v ikonách nevinnost (školačky, jeptišky, nevěsty), ale také pošpiněnou nevinnost (vdovy) a mateřskou výchovu.
Všechny tyto výjevy představují jakýsi ventil, kterým se lidé mohou ukájet ve svém soukromí a na veřejnosti dají pokoj. Tato skutečnost je známá už hodně dlouho. Přesto jsem rád, když ji novináři zase znovu objeví.


Radim Uzel (Právo)

 


--Kromě toho se pak objevily i úchylnosti z přesycení všudepřítomnou pornografickou heterosexualitou dospělých - homosexualita a pedofilie.--
 
Pěkný blábol -tyto úchylky tady byly mezi lidmi odjakživa,dávno předtím než existovala fotografie nebo film. 


--Buď jste Nulo popleta, nebo manipulátor, či Vámi někdo manipuluje.--

To je přirozené,že mě se svým zavirovaným myšlením tak vnímáte.



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 22. červen 2007 @ 07:24:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a tak je celkem nemozne, aby pochopil, co  mu zde mnozi odpovidaji.--
 

Komické,ono je to spíše tak,že Vy a většina ostatních mu nejste schopni konkrétně odpověď  na jeho věcné dotazy proč co činí by mělo být špatné-tak se lacině zaklínáte obvyklými církevními frázemi a škatulkováním co kdo má či nemá,je či není:-( řekl bych pěkná ukázka falešného svatouškování

--Nema ani moc skutky tela umrtvovat, protoze v nem Svaty Duch nesidli. Treba ho Buh jeste nepovolal a jeho zivot musi projit jeste jinou cestou nez bude povolan a spasen.---

Vařila myšička kašičku na zeleném rendlíčku: tomu dala, tomu nic, tomu málo, tomu víc...


--Do te doby si bude zit podle zadosti tela. Bude telesny. Se vsim vsudy.--



No by mě jen zajímalo kdo je za takové  tělo zodpovědný - s takovými pudy,žádostmi a potřebami? 


--Kazdy hrich ci spatne cineni si omluvi, vysvetli po svem a cokoliv mu vycitat nema smysl. On zatim jinak jednat nedokaze a nemuze. Az mu bude Pan klepat na srdce a svym Svatym Duchem ho usvedcovat o spatnostech, tak jedine potom bude nutne mu pomoct.--
 
ble,ble,ble  nic konkrétního na jeho námitky


--K tomu chci dodat, ze sex neni spatnost, ale normalni lidska aktivita, ktera ma sve misto v manzelstvi pro potechu tela a mnozeni.--
 
To už jsou lidské definice toho co je normální,bylo normální že lidé nežili odjakživa v manželství,bylo normální že se žilo a někde i žije v mnohoženství ,bylo a je normální že jak muži tak ženy masturbují.





777 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 22. červen 2007 @ 07:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mezi ty však sex nepatří, neboť jeho absence nevede ke smrti fyzického těla.--
To skutečně ne
--Činíme-li tedy skrze Krista věci, které se LÍBÍ Bohu—
To jsou Vaše respektive cizí  představy,kterými jste se nechal zotročit a pak píšete ještě něco o svobodě... Každé náboženství je totiž o musíš a nesmíš i to Vaše,lze to dobře vidět zvláště v té sexuální oblasti,malé dítě, chudý duchem ,křovák či eskymák je tak mnohem svobodnější než Vy . Ono lze i vidět,že to co se líbí Hospodinu ve SZ ani Vy nečíníte,protože jsou to z dnešního hlediska věci nesmyslné a v praxi nepoužitelné  
--Činíme-li věci, které skrze nás NEČINÍ Kristus,--
Vyše jste napsal ,že Kristus nesouložil a vy zřejmě souložíte,děláte tedy to co Kristus nedělal.  
--Indikátorem toho, co se Bohu líbí nebo nelíbí ve věcech, které nejsou přímo pokryty Písmem je vždy chování Ducha svatého v nás.—
Tady vaše vlastní  (původem cizí) představy jako když do počítače nahraju nějaký program. Že to tak je lze poznat i podle toho,že žádný z těch kteří se prohlašují za mají toho kterého Ducha svateho nevnímají tu samou věc naprosto stejně.
--Ženatý či vdaná je rozuměno to, že dotyční vstoupí v stav manželský - řec. "dají se oženiti, či provdati"( 1Kor 7,9 ), že uzavřou manželskou smlouvu před Bohem i před světem. Nemyslí se tím nezávazné žití "na hromádce" bez smlouvy. To je smilstvo.—
Staří židé běžně provozovali mnohoženství a tamnímu božstvu to nevadilo. Z hlediska lidských dějin je oficiální institut manželství pozdní lidský  vynález  



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 22. červen 2007 @ 12:17:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pane nulo, za "takove telo" je zodpovedny nas stvoritel Buh.--

Proč potom tedy tvrdíte takové věci o špatné tělesnosti? 


--Muzete se uplne uklidnit a dat svuj zivot do jeho rukou, protoze tak vam bude nejlepe.--

Jsem v celku klidný.Na takové  hry typu Slepé báby ,či podvodné programy Bože dej nebo odpusť už jsem dost starý.   
Z praxi vidím kam to vede,jako když se dotyčný opije tak je mu moc dobře,ale jednou přijde kocovinka..

--At s vami ucini cokoliv, muzete mu duverovat, ze to bude pro vase dobre. Ne proto, ze to rikam ja, ale ze to rika on.--

Nic takového nikde neříká, to jen někteří halasní kazatelé mluví pyšně jeho jménem,prohlašují si lidská výtvory- knihy za Boží slova.   



Re: Lidská sexualita, masturbace, pornografie (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Pátek, 22. červen 2007 @ 17:54:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sexualita u lidí neslouží jen k rozmnožování, ale je úzce spjata s celou osobností člověka. Souvisí s psychikou a také s duchovním životem, jak věděli již primitivní kmenové. Také ve vztahu dvou lidí má i další úlohy.

Jednotliví lidé se v této oblasti diametrálně liší, takže je těžké (ba nemožné) stanovit nějaká obecná pravidla kromě těch nejzákladnějších. Církve jako strážci mravů stanovují sice určitá pravidla, ale ta vyjadřují spíše jakýsi "ideální stav". Každý se s tím tedy musí vyrovnat podle svého svědomí a podle své nátury.

Na jednu stranu určitá zdrženlivost (jako i v dalších oblastech) je pro křesťana přínosem. Na druhou stranu přílišné potlačování také není dobré. Jako ve  všem našem myšlení a činění i v této oblasti nám pomáhá Duch Boží, vlastní silou nic nezmůžeme.



Re: Lidská sexualita, masturbace, pornografie (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 23. červen 2007 @ 00:09:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Kubo!

Chvíli to tady pozoruju...
Myslím, že si děláš takový názorový průzkum. Co na to křesťani, co ostatní.  (Zajímalo by mě, co na to buddhisti)

Líbí se mi, že jsi otevřenej. To není na internetu zvykem.
Těžko ale můžeš chtít, abychom tě - jako Boží děti - o něčem přesvědčili, když máš pro své vlastní jednání své vlastní důvody.

My máme stejné tělo, jako ty, ale máme jiné důvody. Proto máme i jiné sexuální chování. Nejde totiž o to, aby ti někdo zdůvodnil dost přesvědčivě, co je v sexu hřích. (stejně to není explicitně jasný ani z Bible, protože o problémech, které vypočítáváš, tam není ani slovo.)

Je to jinak: slyšel jsem, že v Eskymákově domově to dost s*****í. Zaprvé to s hygienou nepřehánějí, za druhé tam jsou různé živočišné zbytky potravy. Komu že to s*****í? Jim ne, ale s*****ělo by to nám, protože máme jiné hygienické požadavky.

Vezmi to tedy tak, že my, Boží děti, kteří jsme přijali Ducha svatého, máme jiné "hygienické "pořadavky. Duch svatý, který je čistý, nás vede k tomu, abychom nosili čistou hlavu. Pak se mění i náš pohled na ženy, na sex, a některých pohledů - např. na pornografii - se přímo štítíme. (Asi jako když Američanka vejde do Iglů.)

Takže o to tu jde: mít čistou hlavu. Pokud to nechceš taky, tak ti nebudu vysvětlovat, že děláš něco špatného. Stejně nevím, čeho jsi ve skutečnosti schopen, a ani to vědět nechci. Každý ale mladík, dokud není zkažený, cítí někde vevnitř, co je Boží stvoření, a co jde v sexu proti stvoření. I když v Boha nevěří. S tím jsme se už narodili, tedy asi většina z nás. Tak si to nenech ukrást!
Většina lidí o to totiž časem přijde a jsou z nich cynici, kteří se nestarají než o vlastní uspokojení.

Máme v Bibli tato slova (Píseň písní):

"zapřísahám vás, dcery jeruzalémské,..
nebuďte a nezburcujte lásku, dokud nebude chtít sama!"

Olin



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 23. červen 2007 @ 17:54:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pane nulo, abych vam pravdu rekla co me napada pri teto odpovedi je: marnost nad marnost.--

To je váš problém,že to tak vnímáte .Ono kdyby bylo skutečné co píšete Váš Bůh by mi to sdělil sám


-- Vy proste nechcete pochopit a prijmout nic, co se vam zde vysvetluje.--

kde nic není ani smrt nebere..

-- Kdybyste znal Bibli, tak byste se vubec nemusel ptat proc tvrdim veci o spatne telesnosti.--

Myslím,že Bibli celkem znám.Ptal jsem se Vás ne Bible

 --Nerikam ze je spatna, ale je tak stvorena. Tu spatnost si vymyslite vy.--

Psal jsem o špatnosti 

--Buh si muze s nami delat co chce a jen on vi jest-li je to spatne nebo to slouzi urcitemu zameru.--

ten ve Vaší hlavě určitě


-- Chcete se s nim dohadovat a radit mu?--

Vaše představy které žijí ve Vaší mysli neznám,někdo si zas povídá s anděli,duchy,skřítky..paleta je prakticky neomezená..

 --Zkuste to. Ja s nim taky mluvim a ptam se na vsechno mozne.--

Už jsem vám psal,že na hru Slepá bába už jsem starý

--Stezovavala jsem si, vynucovala a skoro na vsechno jsem dostala od neho odpoved.--

to Vám věřím- takový pekelníček služebníček


 --Proto vam klidne radim, ze mu muzete absolutne duverovat. Buh prave chce abyste k nemu byl uplne uprimny. Rekl mu vsechno co si o nem myslite a co vas trapi a tesi. Jemu se muzete uplne odhalit (dusi, mysl,srdce) a cim hloubeji a uprimneji, tim lepe.--

viz. výše s vlastním obelháváním mi to moc nejde

--On vas stejne zna. Nikam pred nim neutecete, nikam se neschovate.--

Jak víte že je to on? Oni nikam utíkat ani schovávat se nemusím.



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy