|
Právě je 487 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: Mikim oko rosmano ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116497478 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: s ženskejma podle eleazara a aviafa
Vloženo Úterý, 26. červen 2007 @ 18:51:02 CEST Vložil: bolek |
poslal eleazar dávám sem svuj komentář k Aviafovu přístupu k ženský problematice, aby nezapadnul v dějinách; upozorňuju všecky srandisty, že se nejedná vo fór, a tudíž že bych chtěl následovně postupovat v praxi:
1-Dát ženskejm plný politický práva To neni ze strategickýho hlediska dobrej nápad. Všude na Zemi se nácházej v určitym procentu lidi, který považujou ženskou za rovnou v právech mluvícímu papoušku, a vočích těchto lidí by Církev hrozně klesla, když by se dovolilo dosadit ženský i do nejvyšších funkcí. Viz Jeremjášův list 29
Já sem proto, aby ženskejm byla uzavřena funkce biskupa a co se týče fce starší, tak nevim jesli by v případě ženskejch nebylo lepší jim to ponechat jen jako čestnou funkci (=na zacpání huby).
Taky bych byl proti tomu, aby byly ženský v reprezentativních funkcích, kde by byli moc na očích, konkrétně bych je nenechal pronášet proslovy na svátečních shromážděních a podobnejch akcích, kde je vyžadováná trochu vyšší štábní.
Je otázkou, jesli je vhodný, aby ženský sloužily jako přední osoby Církve, anebo aby byl "náčelníkem" radši úplně blbej chlap, sloužící jako prodloužená ruky schopný sestry-tahounky.
Osobně by mi nevadilo bejt ve vleku ženský, kdyby nato měla, případně se vod ní nehcat sekýrovat, ale respektovat jí jako svu oficiální autoritu by mi vadilo v případě, že by vostatní chlapi na mě koukali zpatra.
2-Povolit exogamii To by se dalo v konkrétních, vopakuju konkrétních případech dát. Ale -smíšený sňatky většinou nevedou k ničemu dobrýmu , ale sou i vyjímky -hrozí akutní nebezpečí, že nevěřící muž bude mít negativní vliv na duchovní život sestry, takže by bylo výhodnější, aby se snoubenci eště před svatbou sžili, aby byla +-jistota, že bude respektován stávající náboženskej status manželky -jestliže manžel nebude v kontaktu s křesťanskou komunitou sestry, tak je krajně obtížný předejít tomu, aby manželka nebyla trápená -veme-li si taková sestra nevěřícího muže, tak bude trávit mnoho času ve společnosti nevěřícího, kterej by jinak trávila ve společnosti například svejch kamarádek, tudíž je potřeba zajistit, aby se nevěřící neplat´ mezi ní a její kámošky -osobně považuju svobodný intelektuálky za jednu z páteřních skupin Církve. Když je taková holčina přetvořena v manželku (v horšim případě maminu), tak je to pro Církev citelná ztráta lidskýho potenciálu, tudíž neni v zájmu Církve přijít vo společnost perspektivní sestry jen proto, aby se zvýšila kvalita života ňákýho nevěřícího. A to vo změnách v jejím kariérnim životě ani nemluvim -ALE KDYŽ UŽ K TOMU DOJDE, TAK BYCH TO NIJAK NEŘEŠIL, VLASTNĚ, CO JE KOMU DO TOHO, KDO S KYM SDÍLÍ DOMÁCTNOST
3-Diskriminace a perzekuce ženskejch Tady si nejsem jistej, kdo za to muže. Mizogini tady budou furt, ale až to jednou někdo přežene, ta je potřeba, aby si to ženský nenechaly líbit a vozvaly se, bude-li se někdo chtít do nich navážet.
Pak je důležitý se zmínit, jak přistupujou chlapi k tomu, že si někdo votírá hubu vo jejich blízký ženskýho pohlaví. To je příležitost pro chlapy, aby dokázaly případná mizoginy vodkázat do patřičnejch mezí.
Já nevim, čim to, že spousta chlapů nechá urážet svoje sestry, manželky, milenky, kamarádky....místo, toho, aby se jich zastaly. Já v takovym případě mam problém se na sebe podivat do zrdcadla. Možná je to v tom, že takovýmu"chlapovi"=bačkoře nedává jeho vokolí dostatečně najevo svoje pohrdání. Pakliže by se s takovym tvorem, co se neumí za "svý ženský" postavit, nechtěli skutečný chlapi vhospodě bavit a vodsedávali si vod jeho stolu, případně ho při folbale dávaly do zálohy a do vobrany, tak by se možná mnoha natvrdlejm chlapům (i mě) v hlavě rozsvítilo dřív, než bude pozdě.
4-Zneužívání Božího Slova k šikaně ženskejch Souhlas, akorát věřim spíš Gríšovu pramenu, že Junias byl chlap.
Co se týče ženskejch-kantorek, tak kdybysme se chtěli vohlížet nato, co St. Pavel zakazuje (což neni naše povinnost, protože je to Pavlův soukromej počin, nikoliv příkaz zeshora, tim, je např. že ve shromáždění musej žekský držet hubu), tak bysme vodsoudili: 1-českej systém školství ke kolapsu 2-spoustu sester i nevěřících ženskejch na smrt hladem
Navíc, s dojetim vzpomínám na některý svoje kantorky i zkušený sestry, co muj duchovní život moc a moc vobohatili
אלעזר
|
Podobná témata
|
|
Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Středa, 27. červen 2007 @ 02:15:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To jako vazne myslis vazne? Ja tomu furt nemuzu verit.
Jen par poznamek.
Všude na Zemi se nácházej v určitym procentu lidi, který považujou ženskou za rovnou v právech mluvícímu papoušku, a vočích těchto lidí by Církev hrozně klesla, když by se dovolilo dosadit ženský i do nejvyšších funkcí.
Taky se na svete nachazi procento lidi, ktery povazujou cernochy za takovy lepsi opice a v ocich techto lidi by Cirkev dost klesla, kdyby se povolilo cernochum zastavat cirkevni urady. Povazoval bys za spravne brat ohledy na rasisty? Ja ne. A u misogynu nevidim duvod delat vyjimku.
jesli by v případě ženskejch nebylo lepší jim to ponechat jen jako čestnou funkci (=na zacpání huby)
"Zacpani huby"? Muzes mi prosim te nekde v tomhle spojeni najit tu lasku k bliznimu, kteroup nas chtel Jezis? Staci naznacit.
Osobně by mi nevadilo bejt ve vleku ženský, kdyby nato měla, případně se vod ní nehcat sekýrovat, ale respektovat jí jako svu oficiální autoritu by mi vadilo v případě, že by vostatní chlapi na mě koukali zpatra.
Tento zvyrazneny zaver ve mne uz ani tak nevyvolava snahu odpovedet argumentem, jako spis obycejnou litost. No jo, "co by tomu rekli kluci na pisku?"
osobně považuju svobodný intelektuálky za jednu z páteřních skupin Církve. Když je taková holčina přetvořena v manželku (v horšim případě maminu), tak je to pro Církev citelná ztráta lidskýho potenciálu, tudíž neni v zájmu Církve přijít vo společnost perspektivní sestry jen proto, aby se zvýšila kvalita života ňákýho nevěřícího.
Z tyhle logiky mi trochu beha mraz po zadech: jako ze by ulicni cirkevni vybor rozhodoval, zda se ta ktera sestra smi provdat s ohledem na zajmy kolektivu? Hele, z kteryho ty jses stoleti? Uz jsi slysel o tom, ze zena neni vec jako treba lednicka nebo vysavac, ale samostatne se rozhodujici clovek s vlastni predstavou o tom, jak, odkdy a s kym stravit svuj zivot?
akorát věřim spíš Gríšovu pramenu, že Junias byl chlap
"Grisa" nema zadny relevantni pramen. Helleruv vyklad stoji na zdrojich, ktere jsou pozdejsiho data a ktere jsou jiz ovlivneny predstavou o tom, zda apostolem muze ci nemuze byt zena.
tim, je např. že ve shromáždění musej žekský držet hubu
Naopak, to byla domnenka korintskych, kterou Pavel v 1K 14:35 nn. vyvracel.
Moje zaverecna rada zni: prestan bej chlapak a zacni bejt muz.
Aviaf |
Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Středa, 27. červen 2007 @ 09:06:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslím, že jde o úplně běžnou konfrontaci kosmopolitního názoru s lokálním děním. Kdy ty Afíku zastáváš ten kosmopolitní a El ten ryze český s plnou poetickou výbavou jak se v českých zemích užívá. Černochy sis tam vpravil sám a postavit mírně, v mezích zákona přeakcentovaný šovinismus, proti rasové otázce není vůbec irelevantní. Elovy postřehy vidím celkem vyvážené. Vůbec by nebylo od věci dodat do nich několik osobních příkladů které by danou problematiku zvýraznily a zkonkrétnily. Sám bych nějaké dodal ale mám obavy, že už bych pak nebyl nick, ale něck a to bych nerad. Pokud by se ale vyskytly nějaké obecné příklady k jednotlivým zmíněným fenoménům velmi by mě to zajímalo. Mámť takých príbehov tuze rád.Your Farel
|
]
Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Středa, 27. červen 2007 @ 11:02:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Černochy sis tam vpravil sám
Moh jsem tam napsat Romy nebo Vietnamce, kdyz uz ti tak desne kraci o ten lokalni rozmer. Ty cernosi jsou stejne kosmopolitni jako je Eleazarova uvaha (viz "Vsude na Zemi...") v jeho prispevku. A navic sam pises, ze to neni irelevantni. Tak nevim, co ti vadi.
Elovy postřehy vidím celkem vyvážené.
Ano, to je ten problem.
mám obavy, že už bych pak nebyl nick, ale něck a to bych nerad
Kdo se boji, "stoji" v sini.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Středa, 27. červen 2007 @ 16:18:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No já si myslím, že ženský nejsou etnikum takže ani Romové a Vitnemci nejsou vhodný příměr a ráno tam mělo být relevantní.
Elovy postřehy vidím celkem vyvážené .V tom je ten problém u tebe, že jsi takový švejcarista. Nemám v úmyslu ženským škodit, ale také nechci aby si škodily samy a mužský jim k tomu notovali. A vzhledem k tomu, že dnes mnoho lidí neví, kde je nahoře a kde dole k těmto situacím dochází. Mám dost osobních zkušeností takže vím, že se to děje a ženy v duchovní službě je kapitola sama pro sebe. Je to téma příliš obsáhlé a na to bych tady nerad plejtval identitu,zvlášť když ještě vidím s kým a o čem bych musel polemizovat.
Přísloví, kdo se bojí stojí v síni - by svědčilo spíš, že tam šel někdo na malou. Usuzuji že dělat velkou ve stoje je značně kmplikované až nechutné. Domnívám se ale, ž v přísloví šlo původně právě o velkou. Je vidět, že jsi slušný chlapec. Já z toho ale dedukuji, že když můžeš zaměnit malou za velkou můžeš zaměnit i něco jiného(a irelevantního se nechytej) a vtom případě není důvod jevit svou identitu. Nebo lépe právě proto není důvod. Farel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Středa, 27. červen 2007 @ 16:35:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To je prece uplne mimobezny, jestli jsou etnikum nebo ne: muj argument smeroval k tomu, proc neni spravne ustupovat cizim predsudkum. Lidi maj predsudky postaveny na nejruznejsich kravinach a podruznostech. Misto cernochu a vietnamcu jsem mohl jmenovat treba vozickare, vegetariany, seniory nebo podnikatele. Proti kazde z techto skupin existuje nejake procento, u nichz cirkev klesne v ocich, kdyz takove lidi pusti do vedoucich funkci. Lide s takovymi predsudky skutecne existuji! A presto je to hrich na tyto predsudky brat zretel a upirat tak Ducha lidem na vozicku, vegetarianum, seniorum nebo podnikatelum. A jeste se pritom ohanet "strategickym" vyznamem veci! Je to hrich. Nejde vubec o zadne "vyvazovani", je to jen obhajovani neobhajitelneho predsudku.
Pojem "svejcarista" slysim poprve, nevim, co to je, nikdy jsem to nedelal a nikdo me k tomu nedonuti.
také nechci aby si škodily samy a mužský jim k tomu notovali
Nech to na nich! Jsou samy dost chytry a nepotrebujou zadnyho anonymniho rozumbradu, aby jim kryl zada. Pokud si nejaky zeny samy skodej, nelisej se v tom od mnoha muzu, kteri si taky sami skodej - a presto to nikdy nebyl duvod zakazat muzum kazat nebo vest sbor.
Já z toho ale dedukuji, že když můžeš zaměnit malou za velkou můžeš zaměnit i něco jiného(a irelevantního se nechytej) a vtom případě není důvod jevit svou identitu.
???? Jsi paranoidni?
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Liner v Středa, 27. červen 2007 @ 19:29:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kaz 5,2 Po mnohé lopotě přichází sen; hlupák se ozývá mnoha slovy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 09:00:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co je hřích?
ad exogamie většinou to nedělá dobrotu, v Písmech se můžeme podívat na Samsona a Delílu, nebo vyobcování cizích manželek za Ezdráše. Co se týče lidí ze smíšenejch manželství, tak Rechabeám, Chíram, Timoteus - > záleží, a tak je to i v životě. btw - St. Pavel si vážil Timoteovi maminky a babičky a Tóbita taky učila jeho prababička Debóra, to taky ukazuje učení se vod ženskejch v normálnějšim světle
אלעזר
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 11:44:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Co je hřích?
Povazovat nektere lidi za nejak menecenne ci nedostatecne na zaklade predsudku.
Ad exogamie: pokud "to zalezi", tak je to dobrej duvod neprijimat k veci zadna jednoducha obecna zavazna pravidla. O kazde situaci proto at rozhoduje ten, kdo o ni ma nejvic informaci a koho se nejvic tyka: tedy kazdej za sebe.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 09:23:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak myslíš. Já vycházím s informací které jsou dostupné a zatím mi z tvé strany připadá, že máme novou formu křesťanství a to internetové. Ty jsi o mě mohl zjistit, že jsem starší takže pokud máš ke mě nějakou připomínku měla by být jako k otci. Představa, že říkám otci, že je paranoidní je ale v internetovém křesťanství zřejmě přijatelná. Zmínil jsi známé české přísloví:" Kdo se bojí sere v síni." Já jsem se ho jen z tvého podání snažil převést na jeho původní podobu a když jsem viděl jak pracuješ se slovem, kdy sloveso sere je zaměněno za stojí bylo mi v ten moment jasné, že Junia je ženská. O strachu se od tebe nechám klidně poučit můžeš to kdyžtak pojmout nějak zeširoka abych tomu rozuměl ta paranoia mi dává zabrat. V jednom zajímavém článku o práci stb bylo popsáno, že i jedna bezvýznamná informace od jedné bezvýznamné osoby je pro stb cenná protože jednu bezvýznamnou informaci podá ten, druhý onen a hle dohromady máme celkem objektivní výpověď o něčem. Ačkoli nejsem vyznavačem, či vyhližitelem celosvětové konspirace (ať už kohokoli, proti komukoli) strach mi v mnoha případech připadá jako celkem konstruktivní a pozitivní fenomén. Nelezu třeba do silnice, když tam projíždí Tatra s pískem, nevykláním se z oken rychlíku je li tam napsáno nevyklánějte se. Stačí, že se obávám situace, která by z nedodržení těchto jednoduchých obav mohla vyplynout. Několik desetiletí v bolševickém i postbolševickém státě má podobnou analogii. Je li člověk ve své podstatě špatný (jak hovoří Písmo) není důvod mu poskytovat mnoho důvrných informací a když tak cíleně. Mohu tě ujistit, že opravdu nedisponuji takovou naivitou jako ty, že bych si umístil na internet své fotografie za všech koutů světa, které svědčí o tom jaký jsem světoobčan, jak pozitivní vztah mám k ženám tím, že se všude vyskytuji se svou dívkou. Jaké mám úspěchy v studijním životě a v jakých kruzích se pohybuj atd. Mohu uznat, že má opatrnost je opatrnická, ale vyplývá z mých zkušeností. Na druho stranu musím zmínit, že na počátku byla také naivita podobného druhu jakou disponuješ ty. Pravdou je, že se doba trochu posunula a už se tolik nepronásleduje za něco, co člověk vyznává, ale rychlé přechody (třeba r 1948, nebo 1968) ukazují, že naivita není namístě. Tvoje projevy zde mi také něco připomínají asice jeden film s Vlastou Burianem který po večerech studuje na felčara aby ve vrcholné scéně, kdy je konfrontován s jiným doktorem mohl říci zhruba toto. To se vám to studovalo když jste mohl chodit denně do školy měl jste talíř stále plný knedlíků. No a to je asi tak všechno. Farel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 11:41:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To je zajimave. Tak ja jsem schvalne napsal "stoji v sini", protoze mi bylo jasny, ze vsichni vime, co tam spravne ma bejt za slovo (jeste jsem to "stoji" dal do uvozovek, aby to kazdyho trklo), a protoze vim, ze tady na GS je cenzura "nevhodnych vyrazu" a navic jsem si rikal: neni potreba bejt na Farela sprostej. Ale vidim, ze se to nakonec obratilo proti mne, protoze je z toho najednou PREDMET DOLICNY toho, jak povrchne pracuji z textem! Hanba mi!
A pak jsem se v navaznosti na tvoje krypticke poznamky zeptal, zda jsi paranoidni - celkem prumerna otazka nijak nevybocujici z kontextu debaty - a vida, dotknul jsem se nejakeho citliveho nervu: na nic dalsiho z meho prispevku jsi uz nereagoval, jen na tohle.
Ty jsi o mě mohl zjistit, že jsem starší takže pokud máš ke mě nějakou připomínku měla by být jako k otci.
Mohl, ale nemusel. Bejt anonym ma i svoje nevyhody, vis? Mozna jsi starsi. Jak hodne starsi? Nevim, do profilu si kazdej muze napsat, co chce. Tvuj nick se mi spojuje (pravem? nepravem? Kdo to ma u anonyma poznat?) s Colinem Farrellem, coz je mladickej lamac srdci, takze jsem hadal, ze asi zase nejses tak starej. Takze kdyz se pohorsujes, ze s tebou nejednam pokorne jako s tatinkem (i podle tvyho profilu je mezi nama jen 19 let, takze bys musel bejt dost mladej otec), musis brat v uvahu, ze ja proti sobe vidim celkem anonymniho (mozna starsiho?) cloveka, co se nejenze nepredstavil, ale dokonce si na tom ZAKLADA, ze se nepredstavil. V beznem zivote je to hulvatstvi, ale v internetovem krestanstvi se s tim holt musi pracovat. A uprimne, mne to nevadi, ja se podle toho dokazu zaridit a alespon se nam v nekterych vecech mluvi volneji, coz ja jen vitam.
Mohu tě ujistit, že opravdu nedisponuji takovou naivitou jako ty, že bych si umístil na internet své fotografie za všech koutů světa, které svědčí o tom jaký jsem světoobčan, jak pozitivní vztah mám k ženám tím, že se všude vyskytuji se svou dívkou (manzelkou! - pozn. Aviaf). Jaké mám úspěchy v studijním životě a v jakých kruzích se pohybuj atd.
No jo. Tak neumistuj. Ja si sice marne lamu hlavu, co by se mohlo stat, ale tak co, kazdej jsme jinej, nekdo je opatrnickej. Ja jsem to tam povesil proto, ze kdyz se v USA zada o misto, o jake jsem se uchazel, tak je to bezna praxe.
Zaver? Ptal jsem se, jestli jsi paranoidni a na svou otazku jsem dostal jasnou odpoved.
Ale vo tebe v tyhle debate nakonec nebezi, jde tady vo roli zen v cirkvi. A tedy: zpet k tematu.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 14:02:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím jestli povrchně pracuješ s textem, ale s lidma určitě.
Já jsem se zatím jen mírně přihlásil k Saturninově úřadu který uvádí zbloudilá literární díla na pravou míru a vrátil jsem jednomu jadrnému přísloví jeho správný význam. Ty jsi však v rámci seriozní debaty s pochybným anonymem prakticky s jeho osobou nepoužil žádná synonyma která by ho mohla nějak shodit, že ? Slova jako paranoidní, kryptický, hulvát jsou naprosto seriózní slova (a to jsem jmenoval jen některá spojení). Ostatní despektivní záležitosti skryté v textu to je pro zkoumatele bible asi běžná záležitost.Ty jsi opravdu debatmen. No a vidíš tohle málo mi stačí abych s tebou o ženách vůbec nediskutoval.
A přeju ti abys v USA konečně našel tu práci.
Joe Farel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 14:15:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Pokud jde o "despektivni zalezitosti", myslim, ze jsem nijak nevybocil ze standardu, ktere jsem tady odkoukal napriklad i od tebe (treba z tvych vymen s Olinem).
Ale kdyz myslis, ze "paranoidni" a "krypticky" jsou urazky, pak se omlouvam, ze jsem nedostatecne dobre odhadl, co by se te mohlo dotknout. Pokud jde o toho hulvata, precti si to jeste jednou: pisu tam, ze nepredstavit se je v beznem zivote hulvatstvi (coz je), ale ze na internetu se s tim srovnam a ze mi to nevadi (ani u tebe). V tom tedy myslim zadna "despektivni zalezitost" schovana neni.
Praci v USA jsem nasel uz v breznu a zhruba za mesic nastupuju. I pak ale budu mit svoje stranky, protoze se to od profesora ceka a je to dulezitej nastroj vyuky.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 15:02:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ze svého standardu jsi nevybočil takžes nepřekvapil. Něco jiného je text s odbornou vizáží a něco jiného obsah.
Moje výměny s Olinem bych naopak nazval standardní protože Olin standadrně neví o čem píšu a snaží se mi podsunout buď, že otom nic nevím nebo že mnou popisovaná sféra vůbec neexistuje. Když znám tento koncept našich debat můžu ho klidně označit za standardní a nevím, že bych s nějakými invektivami přestoupil třeba tvou úroveň. Olina nemám potřebu nějak snižovat myslím, že v této oblasti se spoléhá na svépomoc. A to je jako stěma ženskejma pokud se snižujou svépomocně nemám do toho co mluvit.
S tvou rétorikou je to jako když někdo o někom neřekl, že to je blbec a kretén a že si nevidí ani na špičku čumáku. V souvislosti s danou osobou je uvedeno tolik negativ, že by to byla hrozná urážka kdyby se to dotyčné osoby týkalo. Ale natýká viď ?
Ptát se někoho jestli je paranoidní to je opravdu otázka hodná profesora (pokud se profesura netýká studia hanlivých projevů)
Použít pojem hulvátství jako příklad toho, že se někdo, kdo to neměl nikdy v úmyslu na internetu nepředstaví je úplně stejné jako výše uvedený systém který sice pracuje s hanlivými slovy, ale tato slova jsou do textu vsunuta s tím, že si je čtenář k dotyčnému přiřadí sám a tím pádem ten kdo tam tyto slova umístil zůstane čistý jak lílíjum a když se někdo ozve tak ačkoli na žádný nástroj neumí může s čistým (nebo spíše vymazaným případně mazaným) svědomím prohlásit: Já nic Já muzikant.
A to je asi tak všechno. J.F.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 29. červen 2007 @ 11:41:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Tak, ja ti teda rozumim cim dal min.
Pises, ze tvoje vymeny s Olinem jsou standardni, ale zarovne v nich oznacujes Olinovy prispevky za kecy a pitomosti. To mi prijde jako plus minus "despektivni", jaks to oznacil. Ja jsem se jen zeptal, jestli jsi paranoidni a to pote, cos tak nejak naznacoval, ze bych snad tvou pravou identitu mohl dokonce zneuzit ja sam!
Me jsi oznacil za "svejcaristu", coz je prej "problem", ale od ty doby jsem se uz nedozvedel, co to vlastne znamena. A blahosklonne mne titulujes "Afiku", jako kdybysme snad spolu placali babovky. (Me se to teda "dotklo" asi stejne, jako kdyby se mne nekdo zeptal, jestli jsem paranoidni, ale snazim se vcitit do tvy outlocitny duse.)
S tvou rétorikou je to jako když někdo o někom neřekl, že to je blbec a kretén a že si nevidí ani na špičku čumáku. V souvislosti s danou osobou je uvedeno tolik negativ, že by to byla hrozná urážka kdyby se to dotyčné osoby týkalo. Ale natýká viď ?
Ja si nevzpominam, ze bych pouzil techto slov ci nadavek srovnatelnych svou expresivitou a to ani v kontextu primem ani v tom neprimem, ktery naznacujes. Priznavam se otevrene, ze jsem oznacil Serafima za "inseminacniho robota" a za homofoba, par lidi jsem rovnez pocastoval prizviskem "demagog doslovnosti" (v debatach o doslovne inspiraci Pisma) a o Gregovi jsem jednou rekl, ze je moula, kterej nepochopil evangelium (protoze se boji backor s cinskym drakem). Myslim, ze ani jedna z tech nadavek, byt jsou nektere jedovate, nedosahuje urazlivosti kretena ci blbce (a to uz vubec nemluvim o tech cestnych titulech, ktere mi prirkl Serafim a z kterejch mam legraci).
Pokud jde o toho hulvata, budu se teda snazit bejt primej: nejsi hulvat, Fareli, prestoze ses nepredstavil. Ani te za nej pro to nepovazuju. Kdybychom se potkali tvari v tvar a ty ses odmitl predstavit, to bys pak byl hulvat. Jasne. Ale na internetu je ta moznost schovat se za nick a vetsina uzivatelu to chape jako proste rys tohoto media, s kterym se musi pocitat. Proto anonymita na Internetu neni hulvatstvim, a proto ani ty nejsi tim padem hulvat. Jasneji to napsat nedokazu. I tak vsak plati, ze anonymita je furt anonymita a ze to nemusi bejt vzdycky vyhoda.
Ptát se někoho jestli je paranoidní to je opravdu otázka hodná profesora (pokud se profesura netýká studia hanlivých projevů)
Co je na tom tak hanliveho? Ja to nechapu. Muzes na to proste jen klidne odpovedet: ne, nejsem, jsem jen opatrnej. A bylo by. Hele, mam pro tebe jeste jednu zcela klinickou otazku: nejses ty tak trochu hysterickej?
Nizsi tlak preje,
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pátek, 29. červen 2007 @ 16:46:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to jak jsem předpokládal pro mě je to standardní výměna pro Olina ne. Nic se nezměnilo jak vidíš na tom, že Olin neví o čem píšu. Mám li se opakovat Olin neví o čem píšu, nebo se mi snaží podsunout, že o něčem něco nevím, nebo že popisovaná sféra vůbec neexistuje. To je pro mě Olinův standard. On zřejmě za můj považuje, že si nevidim na špičku nosu a spisuju tu nějakou marťanskou kroniku. Pokud Olin bude k mnou popisovaným věcem přistupovat s tímto standardním nadhledem je můj postoj vůči němu despektivní a kecy a pitomosti (pokud jsem to někde použil je taková slabší pěchota) takže se nemýlíš. Zneužití své identity tebou osobně jsem nepředpokládal, protože to ale není soukromá korespondence nesdílím tvůj optimismus z náhle nabyté svobody. Jinak když tě napadají takovéhle souvislosti, co bys na mě chtěl zneužít ?
Švejcarista je pro mě člověk který jako pan Švejcar byl propagátorem ženství a mnohdy to vypadalo, že sám lituje, že není ženská byl to mimochodem velký propagátor Sunaru takže se výrazně podílel na ztrátě imunity možná statisíců českých dětí které místo mateřského mléka baštily Sunar a Sunarku nevědouce, že jim jejich maminky zadělávají nevědomky na alergie a různé jiné zdr. potíže. Tebe se ale týká jen to propagátorsví ženství.
Expresivita u mého příkladu tvé rétoriky byla přeakcentována záměrně aby se chápalo lépe o co jde (a někdy si snad můžu ulevit když jsem taky muzikant né). A pokud si myslíš, že hulvát, kryptický (zřejmě ve smyslu skrytý, nikoli, že jsem vylez z hrobu) a paranoidní jsou naprosto běžné křesťanské tituly můžeš tady konkurovat Gutovi J. A potřetí ti zkusím vysvětlit, že pokud píšeš někomu kdo má odlišný názor a použiješ i když neutrálně některá negativní slova čtenář si je většinou spojí s tvým oponentem (a nevím tedy co jsi myslel, že jsi nepoužil nějaké takové výrazy v kontextu přímém, či nepřímém - myslím, že nepřímý je přímo zjevný:-).
Jsem rád, že jsi dospěl ktomu, že anonymita není výhoda.
Zeptat se někoho jestli je paranoidní je podobné jako se někoho zeptat jestli je zraněný. Napadá mě alegorie kdy někoho třeba propíchne traverza a pan doktor se ho zeptá: Nejste náhodou raněn ??? Zeptat se někoho jestli je paranoidní je urážka od samého počátku. Něco jako, ví tvoje matka, že jsi idiot. Odpovídat na otázku jestli jsem paranoidní je samo o sobě potupné a ten kdo takovou otázku položí prvotně nebere protistranu jako rovnocenného partnera v diskusi. A tuto nadřazenost ve tvých disputacích zaznamenávám.
Ve Forestovi byla jedna hezká replika bude se ti určitě líbit protože je z Ameriky.
Nejsi náhodou hloupej ? Forest: Máma vždycky říkala pro hlupáka každej hloupej.
Nejsi náhodou paranoidní ? Máma vždycky říkala pro paranoika každý paranoidní.
Nejsi náhodou hysterickej ? Máma vždycky říkala pro hysterika každý hysterický.
Tak pa Farel (a pozdravuj Olču)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a avia (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 29. červen 2007 @ 17:55:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))) A já jsem myslel, žeˇšvejcarista souvisí nějak se Švýcarskem! Moh jsem si hlavu vylomit, jak asi.
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pátek, 29. červen 2007 @ 20:03:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je Olčo tím čechoslavakismem v nás Švajčiarsko a Taliansko. Ještě, ře sis tu hlavu nevylomil. Byl bys nejen emeritní předseda KMS in memoriam, ale i zřejmě poslední oběť in memoriam profesora Švejcara :-).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a avia (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 29. červen 2007 @ 21:30:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Takze despekt k Olinovi je standard, ale "jsi paranoidni?" z meho pera je urazka od sameho pocatku.
Vadi ti (jestli to dobre chapu), ze "krypticky" a "hulvat" nejsou bezne krestanske tituly (coz nejsou, priznavam), ale "svejcarista" (se zjevne negativnim nabojem, jaks mi ted vysvetlil) asi teda je...?
Kritizujes me, ze jsem pouzil nektera slova v takovem kontextu, ze si je ctenar spoji s tebou negativne, ale nakonec me stejnou metodou oznacis za hysterika a paranoika (coz je podle tebe od zacatku nadavka).
Ja myslim, ze pouzivas dvoji metr.
Jinak když tě napadají takovéhle souvislosti, co bys na mě chtěl zneužít ? Ja nic, proto taky nechapu, proc se tak uzkostlive krejes.
a někdy si snad můžu ulevit když jsem taky muzikant né Ale jo, ulev si cohrdlo raci. Akorat pak nekaz vodu, kdyz pijes vino.
zřejmě ve smyslu skrytý, nikoli, že jsem vylez z hrobu Ano. Krypticky=skryty, zasifrovany.
pokud píšeš někomu kdo má odlišný názor a použiješ i když neutrálně některá negativní slova čtenář si je většinou spojí s tvým oponentem Osobne mam o ctenarovi lepsi mineni a zvaz, jestli ctenare temito neutralnimi slovy vlastne neurazis jako hloupeho...
Jsem rád, že jsi dospěl ktomu, že anonymita není výhoda. Anonymita neni NUTNE vyhoda. A to ja jsem napsal hlavne pro tebe. Mne to bylo jasny vzdycky.
A tuto nadřazenost ve tvých disputacích zaznamenávám. No ja v tech tvych taky. (Ode me jsi dokonce vyzadoval jeste vcera synovskou uctu!) To jeste cloveku nemusi branit odpovidat vecne. A uz vubec neni nutny kuli tomu delat verejnou scenku pres dva dny.
Aviaf |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a (Skóre: 1) Vložil: Farel v Sobota, 30. červen 2007 @ 09:44:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mě jen zajímalo jestli máš někdy slabou chvilku, nebo jestli si nasypeš někdy aspoň trochu popel na hlavu. Zdá se že ne a tím končim čau tvá Máňa. Farel
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle ele (Skóre: 1) Vložil: Farel v Sobota, 30. červen 2007 @ 23:36:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O.K. Promiň. Farel
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 29. červen 2007 @ 12:44:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Olin standadrně neví o čem píšu
...:-))) to je teda fakt!
Moje výměny s Joe Farelem nejsou vůbec standardní, protože ty jeho vstupy jsou často nesrozumitelné. Podobně se vyjadřuje jiný slavný muzikant: Marián Varga. Jenomže to je vyhul. To u tohoto Farela nepředpokládám.
Předpokládám ale, že rozumí alespoň on sám sobě. Dá se to odvodit od toho, že některé jeho vstupy smysl dávají a prozrazují víceméně neporušenou osobnost. Tedy neporušenou - kromě strachu, že bude odhalen. Jeho - no řekněme pastor - je totiž proslulý vyhazováním. A Joe Farel z nějakého důvodu nechce ztratit nejhorší sbor v republice.
Olin
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Sobota, 30. červen 2007 @ 10:37:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Olčo
Varga mě celkem překvapil myslel jsem, že s tou zdrogovanou vizáží kterou měl někdy v pětasedumdesátém se může dožít tak k osmdesátým létům a ejhle nedávno jsem ho viděl a vypadal pomalu líp než za mlada. Děkuji za srovnání.
Děkuji i za neporušenou osobnost akorát dodám, že termín můj pastor sice nepostrádá určitou poetiku, ale v tomto směru jde poetika stranou naopak přivlastňovací zájmena jsou běžná v těchto chariskulpturách, kdy je používá právě zmíněný můj pastor a používá je často i s osobními zájménem JÁ. Psal jsem ti také, že to už dávno není můj sbor a můj pastor, ale tos nevzal moc na vědomí. Cos však možná podvědomě zaznamenal, že mi to není jedno, že se něco tak ujetého mohlo infiltrovat mezi cokoli křesťanského a tvářit se, že je to v pořádku. Dokonce to požívá respekt některých křesťanských bosů. Dovolím si použít slovo bos neboť je podezírám z toho, že jejich sympatie k tomuto druhu zbožnosti by mohly připravit cestu tomu, žy by se tyto milice daly do pohybu a posléze by dozorovaly co by se dalo, takže mám problém těmto bosům věřit jejich ušlechtilé cíle. Myslím, že místo kapříků, nebo pěti nastole v českých jim stačí prosperita sborových desátků a úcta a chvála oveček.
Pokud bych měl ještě definovat zmíněný strach, nazval bych ho spíše opatrnost a nepotřebu konfrontace s již zmíněným pojetím zbožnosti. Domnívám se ale, že stejně jednou svou identitu odhalím, či bude odhalena, což nic nezmění na tom,že proti tomuto quazikřesťanství budu vystupovat i nadále protože dělá z činorodých a oveček které jsou ozdobou božího ovčince tupé a nepřemýšlející ovce, které fungují jen na povel a které jsou nebezpečné sobě i svému okolí. Ahoj Farel.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 29. červen 2007 @ 12:46:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aviaf, prosím, co budeš přednášet?
Olin |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 29. červen 2007 @ 16:24:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V Nashville? |
]
Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Středa, 27. červen 2007 @ 19:41:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co se týče zastávání se mizogynů
- podívej se do Listu Jeremjášova (Báruk 6,29 Ekumenka), podobný vycházení
vstříc rasistům se v Písmech nenachází, naopak viz Káleb, Achiór....
btw - jak to chodí běžně v USA, neberou se tam ohledy na rasisty?
V Písmech se výslovně Píše vo starších ženách (Tt 2,3), ale neni z toho
jasný, jesli se jedná vo oficiální presbyterky či ne. Proto bych se snažil z
lásky k ženskejm i k "machům" vo řešení stylem aby se vlk nažral a
koza zustala celá, teda aby znametitý sestry dostaly uznání presbyteriát,
ale aby frustrovaný "machos" se necejtili blbě, že je převyšuje
ženská, byť by to byla pravda.
Na vostatní kluky na písku musim brát zřetel, protože by my jinak nepučovali
bábovičky a kyblíček. Přečti si Sírachovec 25,22 a sám rozvaž, jesli je výhodný
udělat šéfkou pískoviště holčičku, který klucí na druhym pískovišti odmítaj vodpovědět na pozdrav,
protože sou mizogynní.
Nechci se nikomu fušovat do soukromí, ale z pozice spolubratra považuju za nutný říct těm holkám svuj názor, a to, že manželství neni ani nejlepšim lékem na samotu ani užasnym dobrodružstvim, ale krokem, kterej už dost dobře nejde vzít zpátky, načež je na místě rozvážnost, rozvážnost a eště jednou rozvážnost. Nejvíc vohroženou skupinou v takovym případě nejsou moudrý holky 35+, c věděj vo životě dost nato, aby si potřebovali nechat radit vode mně, ale čerstvý křesťanky ve vysokoškolskym věku, co potřebujou nezaujatej pohled, schopnej vidět i stinný stránky. Navíc, dyž je jedna zamilovaná, tak s ní vořou hormony a já nechci, aby to nakonec skončilo v slzách.
Sou sbory, kde se za sňatek s nevěřícim dávaj kopačky, já bych dal jenon držkovou, případně bych se snažil takovýmu sňatku házetvšemožně klacky pod nohy stim, že jesli vo to ta holčina stojí, tak top překoná a jesli ne, tak zabránim možná tomu, co teďka prožívá Ann. Typická zblbnutá nerozvážná, co byla potřebovala zatřepat. Pro zájem takovejch bych to radši nenechával plavat.
V kauze Junia či Juniady je mi úplně jedno, jakýho pohlaví ten člověk byl, jesli by Pán povolal za apoštolku ženskou, já s tim nemam nejmenší problém, důležitá neni ten apoštol nebo ta apoštolka, ale Pán, jestli hovoří skrze chlapa nebo skrze ženskou je jen om technickej detail. Akorát se v týhle kauze toho naspalo tolik, že dobrat se pravdy o pohlaví tý osoby je téměř nemožný, já věřim, že to byl chlap, ale připouštim, že je klidně možný, že ne.
Ad 1K 14 na mě působí, že během bohoslužby ženský musej bejt ztiha, jesli to vidim blbě, tak mě voprav, btw - budu jenom rád, protože až dostanu na povel ňákou hoch akci, tak pro mě bude jenom pohodlnější, nebudu-li muset řešit pohlaví a budu-li moct mizogyny vodpálkovat.
אלעזר |
]
Re: Re: Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Středa, 27. červen 2007 @ 23:19:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ad Baruch 6:29 - to mi teda jako moc zjevny zastavani se misogynu neprijde. Je to proste argument proti modlosluzbe postavenej v ramci tehdejsi doby.
Naproti tomu, zastavani se rasistu se naopak v Bibli najde casto, viz napriklad Gen 9:25 a prokleti Chamova pokoleni, viz napriklad ta dlouhotrvajici antagonie mezi Zidy a Samarany, kterou zpochybnil nas Pan, viz napriklad schvalovani otroctvi v pripade, ze jde o otroky z okolnich narodu. Vsechny tyhle veci v SZ jsou, ale v dusledku evangelia na ne pravem nebereme zretel (odtud napriklad i ona hymnicka chvala v Ef 2:14-18, ze Buh "zboril zed", ktera rozdelovala Reka a Zida - protoze ta zed tam v SZ dobe byla a obe strany si ji dokonce pestovaly). Totez jsme povolani ucinit v pripade zdi mezi muzi a zenami.
btw - jak to chodí běžně v USA, neberou se tam ohledy na rasisty?
Ted nevim, co tim jako chces rict? Rozhodne se tam na ne berou mnohem mensi ohledy nez u nas nejen na skinheady, ale i na takovy ty hospodsky rasisty, co "jen" vypravej vtipy o cikanech. Ale rekneme, pro ucely debaty, ze se v USA na ty rasisty bohuzel ohled bere. A co z toho jako plyne? Ze to teda taky tak mame delat? Ze to je spravne?
aby frustrovaný "machos" se necejtili blbě, že je převyšuje ženská
Proc takova outlocitnost? Pokud macha nejsou v pravu, jakoze nejsou, tak jejich zraneny ega jsou vedlejsi, nepodstatnou marginalii. Jak k tomu prijde nadana zena, kdyz se prijme nejaky polovicaty reseni jen proto, ze si nekdo vypestoval ego a osobni hrdost na tom, ze ma mezi nohama vyrostek?
Na vostatní kluky na písku musim brát zřetel, protože by my jinak nepučovali bábovičky a kyblíček.
Kasli na ne, na blbce.
Přečti si Sírachovec 25,22 a sám rozvaž, jesli je výhodný udělat šéfkou pískoviště holčičku, který klucí na druhym pískovišti odmítaj vodpovědět na pozdrav, protože sou mizogynní.
Precetl jsem si to, a ano dal na tom trvam. Cizim predsudkum se ustupovat nema. Pokud ma Sirach problemy se zlou zenou, tak se mu nedivim. Stejne spatna je situace v pripade zleho muze.
Navíc, dyž je jedna zamilovaná, tak s ní vořou hormony a já nechci, aby to nakonec skončilo v slzách.
Hormony vorou se vsema, s muzema vic. Jestli chces, poslu ti jednu metastudii na tema: sila sexualniho pudu u zen a u muzu. Plyne z ni, ze v porovnani s chlapama jsou zeny ve vecech vztahu oazou chladneho kalkulu. Samozrejme, vetsina manzelstvi se rozpadne kuli hormonum toho chlapa: bud ze neudrzi na uzde svuj rozkrok nebo ze ji mlati (testosteron) nebo ze ji buzeruje kuli penezum.
Sou sbory, kde se za sňatek s nevěřícim dávaj kopačky, já bych dal jenon držkovou, případně bych se snažil takovýmu sňatku házetvšemožně klacky pod nohy stim, že jesli vo to ta holčina stojí, tak top překoná a jesli ne, tak zabránim možná tomu, co teďka prožívá Ann.
Tak ja nevim. Nad tim mi zustava rozum stat. V techto nazorech je sice videt spousta strategickyho uvazovani, jaks to uz jednou nazval, ale evangelia v tom neni ani za nehet. Jak, "hazet vsemozne klacky pod nohy"? Ja to nechapu, jak tohle muze vypadnout z krestansky hubinky! Co muze bejt krutejsiho a zaslepenejsiho, nez snazit se dvema lidem rozbit vztah kvuli konfesijnimu rozdilu? To jsem tu fakt sam, koho takovyhle vyroky pohorsujou? Ale chvala Bohu za tvou velkomyslnost, ze bys je aspon nevylucoval! Tedy prece existuje pokrok.
Ad 1K 14 na mě působí, že během bohoslužby ženský musej bejt ztiha, jesli to vidim blbě, tak mě voprav
Pasaz ma bejt spravne prelozena takhle:
14,33 Bůh není Bohem zmatku, nýbrž Bohem pokoje jako ve všech obcích Božího lidu. 14,34 Pisete (a ted Pavel cituje dopis, comu prisel z Korintu - pozn. Aviaf): "Zeny nechť ve shromáždění mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily; mají se podřizovat, jak to říká i Zákon. 14,35 Chtějí-li se o něčem poučit, ať se doma zeptají svých mužů; ženě se nesluší mluvit ve shromáždění." 14,36 Coze? Vyšlo snad slovo Boží od vás? Nebo přišlo jen k vám samotným? 14,37 Pokládá-li se někdo za proroka nebo za člověka obdařeného Duchem, měl by poznat, že to, co vám píšu (v kap. 11 o mluveni zen ve shromazdeni - pozn. Aviaf), je přikázání Páně (tedy, ze zeny smej mluvit, akorat si maj prikrejt hlavu - pozn. Aviaf).
Nech si to cely jeste jednou projit hlavou. Nebo radsi dvakrat.
Aviaf |
]
řečtina (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 29. červen 2007 @ 08:32:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aviafe, koukal sem se do originálu NZ, a tam je v Ř 16 Foibé uvedena jako diakonon (jáhenka), ne jako prostatis (náčelnice). A v 1K 14,34 se nevyskytuje "píšete" ani nic, co by vypadalo jako citace, naopak, předklad Ekumenky je +- doslovnej
|
]
Re: řečtina (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 29. červen 2007 @ 11:22:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 16 1συνιστημι δε υμιν φοιβην την αδελφην ημων ουσαν [και] διακονον της εκκλησιας της εν κεγχρεαις 2ινα προσδεξησθε αυτην εν κυριω αξιως των αγιων και παραστητε αυτη εν ω αν υμων χρηζη πραγματι και γαρ αυτη προστατις πολλων εγενηθη και εμου αυτου
Pokud jde o 1K 14, je treba brat v uvahu, ze uvozovky se v prvnim stoleti nepouzivaly. Je ovsem pravda, ze cela pasaz (14:34-35) se v nekterych rukopisech vysktytuje az na konci kapitoly (za versm 40), takze asi predstavuje samostanenej odstavecek, jehoz vnitrni kontext smeruje k vyznamu, kterej jsem popsal.
Aviaf
|
]
Re: Re: řečtina (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 29. červen 2007 @ 17:31:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkusil sem si dát 34+35 nakonec kapitoly a vyšlo mi to eště mizogynějc, než takhle. Ať se snažim sebevíc, dycky mi to výjde tak, že na oficiálnim shromáždění ženská nesmí ani pípnout. Na druhou stranu nikde neni napsaný, že se nemůže sejít několik bratří (genderově smíšeně) a tam si popovídat vo teologickejch věcech. Případně se sejít i s nevěřícíma - to neni shromáždění Církve, tam si svoje sestry poslechnu (a rád).
Děkuju za Foibé, přehlídnul sem to. Osobně to "pomocnice" chápu tak, jako např. konzultant diplomky je takovej pomocník, co vede mladýmu ruku, aby to úplně nezvoral, nebo zkušenej operatér pomáhající mladýmu medikovi nepřejít z operace v pitvu.
Z toho plyne, že St. Pavel prokazatelně osobně přijal autoritu sestry nad sebou. Čímž padá výklad, že ženský můžou učit jen ženský.
Nevíme, jesli byla Foibé v Kenchrejích nejvyšší šarží, nebo jenom jáhenkou, ale mnou by nevotřásla ani varianta 1. Možná by todle chtělo rozpracovat do samostatnýho článku, jesli někdo má inspiraci. Pár chlapum na Granu by to možná rozšířilo obzory.
אלעזר
|
]
|
|
Re: s ženskejma podle eleazara a aviafa (Skóre: 1) Vložil: Farel v Čtvrtek, 28. červen 2007 @ 15:05:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jo apromiň Ele, že ti to tu s Afíkem tapetujem jinym vzorem. A promiň Serdo, že ti fušuju do řemesla, ale nějak se čék živit musí.
|
|
|
|
|