Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 512 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479621
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi
Vloženo Neděle, 22. červenec 2007 @ 15:52:43 CEST Vložil: bolek

Katolicismus poslal ivanp

Nedávne výroky RKC o tom, že ona jediná má licenciu byť jedinou pravou cirkvou znižuje ekumenické snahy na minimum. Ekuména sa dá robiť len keď ide o spoločenstvo dvoch (alebo viacerých) rovnocenných cirkví. Pred niekoľkými rokmi sme v našom meste začali ekumenickú prácu z dvoma protestantskými zbormi. Pre jeden zbor sme boli iba misijným poľom a pre druhý zbor sme boli mi z evanjelickej cirkvi rovnocenní bratia a sestry v Kristu. Dodnes pretrvávajú dobré vsťahy z týmto zborom, pretože sme sa vnútorne aj vonkajšie uznali za rovnocenných v Kristu.

RKC svojimi vyhláseniami sa oddelila od ostatných spoločenstiev, nie sme pre ňu rovnocenný, ale iba misijné pole a preto je zbytočné tvoriť jednotu, ak k nej nie je dobrá vôľa.

Aký vzťah zaujať k RKC ?
Je to podobné ako za čias Ježiša Krista. Zdá sa, že Pán Ježiš bol akoby medzi ,,dvoma mlynskými kameňmi,,. Na jednej strane bol žid, žil v židovskom náboženstve, chodil do synagogy a na druhej strane vytváral nové spoločenstvo - Cirkev mimo synagogu. Niekedy hovoril o židoch, že sú dietky abrahámove a inokedy ,,vy ste z otca diabla,, Ježiš ma fascinuje tým ako skĺbil to staré z novým. Obrazne povedané ,,bol dobrým židom aj vzorovým kresťanom,,.

Niečo podobné žil aj ap. Pavel. Je zaujímavé, že nikde o sebe nehovoril že je kresťan, ale vždy tvrdil že je žid (napr.Sk 22,3...). Tak nejak si predstavujem reformáciu. ,,Žiť v tom starom a pritom tvoriť niečo nové,, Nevodchádzať z cirkvi ktorá je skazená, ale žiť v nej to čo je zdravé a tvoriť nové.

Je možné RKC reformovať ?
Myslím že čiastočne áno. Keď to išlo v stredoveku, dá sa to aj dnes. Cikrev Pána Ježiša Krista nie je oligarchia (vláda, kde sa moc dedí z pokolenia na pokolenie), Kristus nezaložil pápežstvo, kňažský úrad, ale kráľovstvo, kde je daný Kráľ na veky vekov. (Židom 7, 24... on však pretože zostáva na veky zastáva kňažský úrad, ktorý neprechádza na iného) To je prvý omyl RKC.

Druhý kardinálny omyl je obeta, omša. Denno denne križujú Syna Božieho (Židom 7, 27...lebo urobil to raz navždy, keď samého seba obetoval...), (Žid 6,6...keď na svoju škodu znovu križujú Syna Božieho a vystavujú ho posmechu...)ň

RKC je duchovná mocnosť ktorá stojí na týchto dvoch doktrínach a tých sa asi nikdy nevzdá, lebo by potrela samú seba.
Verím v Ducha Božieho, ktorý môže pôsobiť aj v RKC a otvárať oči aby videli a poznali Pravdu.

P.S.
Podľa teba sú katolíci ,,dietky abrahámove,, alebo sú ,,z otca diabla,,.
za tvoje úprimné názory ďakuje
ivanp


Podobná témata

Katolicismus

"Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 22. červenec 2007 @ 21:51:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Ivanp

Chcel by som sa Ta opytat ako sa v stredoveku dala katolicka organizacia reformovat? Kedy sa tak stalo a kde sa to v ich uceni prejavilo? Nakolo nic take som nezaregistroval ....



Re: Môj vzťah k Rimokatolickej cirkvi a smyslu pro systém (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 24. červenec 2007 @ 13:10:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná nerad, ale přece zde opakuji příspěvek psaný nedávno blízko k tématu.

Re: Rozděluje papež křesťanský svět? Je katolická .... a pohled na vojenskou povahu
od mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 01:59:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) Obsáhlý prostor by si vyžadoval obsáhlý komentář. Ale to by bylo dlouhé. Pokusím se to zkrátit.
Kde jsou ty doby, kdy se šířilo vzdělání - Euklidova geometrie, Solónovy reformy, Boetiova filosofie ? Ty doby minuly, anticku oblast ovládly dravé národy ze severu a žily dále barbarsky, ať v Itálii, kterou dobyly, nebo na jejich původním území, a postupně přebrali křesťanství a přitom zvyky si ponechali.  
Ty boje, procesy atd. nejsou antického původu, ale barbarského. Nakazili také církev, protože do ní vstoupili naši barbaři a chovali se v ní jako by byla jejich. O mírnosti krista si mohli jen zdát (zastrč meč do pochvy... Petrovi).
Tedy to co vytýkáme středověku, to bychom mohli vytýkat sobě, našim národům, a tomu barbarství.
Něco se z minuosti zachovalo, ale dnes je to jako legenda.
Ale víte o tom, že Keltové byli zváni ´lovci lebek´? Ano, lebky význačných osobností byly pro ně amulet a neváhali vést bojové akce na sousedním území, aby se znmcnili vynikajících jedinců u sousedů, z nich po smrti vypreparovali lebku (dá se do mraveniště vyjíst) a tu vložili do kamenného sloupu mezi ostatní trofeje. Prusové
Dnes je z Keltů legenda o úrodě, časech a svátcích. Skutečnost byla drsnější. O Germánských zvycích ani nebudu psát.... A co čekalo biskupa Vojtěcha u Prusů ? Zabili ho. A tu jeho hlavu dostal zpět polský kníže až za velmi drahé peníze.
Nešlo tedy o církev, ale o vrstvu přijatou navrch navíc na povaze nás barbarů na severu.
Druhá zálžitost se týká římské povahy. Byla šlechetnější, než ta barbarská, ale je vojenská. Římané mají vojenskou charakteristiku a dosud. Aeneas byl voják, a tak i republika byla vojenská skupina a v pozdější době císařové nedělali často nic jiného nez války.
Křesťanství učí neprolévat trev. Také žádný kněz nesměl nosit zbraň. Ani jezdit na koni (to je vojenské zvíře a s nerozděleným kopytem, mohl jet na oslu).
Ale vojenská povaha starých Římanů prosakuje dodnes. Na sever od Alp to není tak cítit. 
Nestručnější (má) definice zní : handikapem římskokatolické církve není to, že je katolická, ale že je římská.
Aby nebylo omylu: já se řídím zásadou, že mystické tělo Kristovi je jen jedno, a to jsou věřící bez ohledu na příslušnost. Proto jsa rozený katolík jsem navštěvoval mnohá jiná shromáždění - baptistická, husitská, pravoslavná, bratrská, metodistická, ba i u adventistů.
Ale až spory tady na Granosalis mne přesvědčily, že nemám nechat moji stránku vlažnou v těchto sporech : Ano, napadání katolíků mne upevnilo k tomu, abych prohlásil : nikdy nemám nic proti katolické církvi. jen proti římskému vojenskému charakteru, který se dědí. Ovšem kněze a biskupy zde na českém území vidím takové, jaká je česká povaha : vlídná a poměrně přijatelná (a k dobru mají u mne i to, že netráví čas neužitečně u piva – ač i to je (jinak) něco typicky českého).
Kromě nás tady v Evropě existují široké oblasti o kterých nevíme. Jsou církve jako Koptická, Chaldejská, tři křesťanské v Indii, maronitská, gruzínská, dvě arménské a ještě ani nevím jaké kde ještě. 
Co my o nich víme ? jen se zabýváme sami sebou v naší maličké oblasti Střední Evropy, a našimi spory na hromádce jako pískoviště, kde se pereme se svými lopatičkami, kdo má více pravdy.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy