|
Právě je 562 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Frantisek100 oko ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116573063 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: CESTA DO VELESVATYNĚ
Vloženo Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 17:29:16 CEST Vložil: gojim |
poslal gregorios777 "Majíce tedy bratří plnou svobodu k vejití do svatyně, skrze krev Ježíšovu. Tou cestou novou a živou, kterou nám způsobil skrze oponu, to jest tělo své...."
Jaká je to ta nová a živá cesta, která vede do velesvatyně? Je to cesta smrti s Kristem a vzkříšení s Kristem a nanebevstoupení s Kristem. Z objektivní stránky toto Bůh již s námi učinil. Ze subjektivní stránky my musíme vzít svůj kříž a položit svoji duši do smrti, abychom zažili toto vzkříšení a nanebevzetí také po subjektivní stránce, ve své zkušenosti.
Jestliže odvrhneme svůj přirozený život, který se zabývá vnějšími a viditelnými věcmi, a přijmeme vnitřní duchovní život v Kristu, pak se ocitneme ve vzkříšení a nanebevstoupení, kde již nyní pozičně jsme ( Ef 2,6 ).
Pouze když opatrujeme svatyni a přebýváme v ní, můžeme z tohoto místa oddělovat svaté věci od světských a čisté od nečistých. Pouze když máme perfektně uklizený byt, jsme schopni citelně vnímat jakoukoli malou nečistotu, která vznikne. Pokud máme byt v nepořádku, tak již žádnou další vzniklou nečistotu ani neregistrujeme. Pokud však žijeme ve velesvatyni, blízko Bohu, vnímáme každou malou nečistotu.
Opakem tohoto postoje je postoj LIBERÁLŮ, kteří jsou naopak DALEKO OD BOHA, neboť žijí svým starým přirozeným životem a válejí se v blátě tohoto světa jako svině nebo psi ve svých zvratcích. Prvním takovým liberálem byl Kain. Bůh očekával oběť krve, neboť Jeho spravedlnost vyžaduje trest za hřích. To se však asi Kainovi zdálo příliš kruté ( viz. zdejší liberálové na fóru ), a tak obětoval plody zlořečené země ( svůj přirozený starý život ).
Kain nerespektoval a neuznával Boží Slovo a Boží vůli z humanistických pohnutek, což zjevuje že Kain ve skutečnosti nevěřil Bohu. Byl to vlastně NEVĚREC, i když se tvářil jako zbožný člověk.
Tato Kainova linie má pak dále své pokračování - např. v Izmaelovi, Ezau, bezbožných izraelských králích nebo ve farizejích a zákonících NZ, a v dnešní době v podobě různorodého náboženského kléru, který vězí v liberalismu a v antropocentrismu.
Tyto dvě linie - linie Ducha ( Krista ) a linie těla ( Kainova ) vždy stály, stojí a budou stát proti sobě: "Ale jako tehdáž ten podle těla zplozený protivil se tomu, který byl podle Ducha, TAK I NYNÍ." ( Ga 4,29 ).
Uvědomme si, že i zde na tomto fóru jsou v uživatelích obsaženy obě tyto linie, a proto nehledejme smíření mezi nimi, neboť to neexistuje a ani není možné. Možný je jen přestup z jedné linie do druhé, ale i ten je velmi obtížný a může být umožněn pouze milostí Páně ( z těla do Ducha ). Ale ve své podstatě jsou obě tyto linie neslučitelné, tak jako tělo a Duch. Proto nehledejme žádnou falešnou jednotu mezi nimi.
|
Podobná témata
|
|
Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: ares v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 21:44:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | "Kain nerespektoval a neuznával Boží Slovo a Boží vůli z humanistických pohnutek"
To je zajímavé... Tak BRATROVRAH Kain byl vlastně humanista... No je to logický... Když humanisté jsou PRO TEBE skoro vrazi, tak by to mělo fungovavat i obráceně... Vrazi jsou humanisti, a kdyby snad u nich náhodou byla nějaká pochybnost, tak u bratrovrahů to platí dvojnásob... :-))) Tato Kainova linie má pak dále své pokračování - např. v Izmaelovi, Ezau, bezbožných izraelských králích nebo ve farizejích a zákonících NZ, a v dnešní době v podobě různorodého náboženského kléru, který vězí v liberalismu a v antropocentrismu.
To je zajímavé, jak si do těch farizeů a zákoníků promítá každej někoho jiného... A vždycky toho druhého... "Já smýšlím správně, ty smýšlíš jinak, tedy špatně... Jsi farizej..." Podle zase mého pohledu (jistě nemusí být správnej) byli naopak farizeové a zákoníci přísní konzervativci, hleděli nikoli na ducha, ale na tradici a zákon. Ježíš jim svými styky s chudinou, hříšníky, celníky, vrahy a prostitutkami připadal jistě jako totální liberál... (Nezlob se, tedˇ si trochu rejpnu) Možná jim taky, některým, připadal jako svině nebo pes, který se válí v bahně... I když je někdy uchvacoval svou znalostí písma... Jenomže, podle mě, je to omyl... Ježíš není ani liberál ani konzervativec... Ježíš je střed... Ježíš nepřišel zrušit tradici (jako liberál) a přesto Jeho učení je totálně nové (nikoli konzervativní)
Uvědomme si, že i zde na tomto fóru jsou v uživatelích obsaženy obě tyto linie, a proto nehledejme smíření mezi nimi, neboť to neexistuje a ani není možné. Možný je jen přestup z jedné linie do druhé, ale i ten je velmi obtížný a může být umožněn pouze milostí Páně ( z těla do Ducha ). Ale ve své podstatě jsou obě tyto linie neslučitelné, tak jako tělo a Duch. Proto nehledejme žádnou falešnou jednotu mezi nimi.
Totální (s prominutím) blábol... Máš asi naprosto černobílé vidění světa a to ještě je bílá pro tebe černá a naopak... V předchozím odstavečku jsem ti na jednoduchém příkladu představil, že lze být mezi oběma fundamenty... A taky naprostá většina lidí fundamentalisty nejsou.. Ty totiž zaměňuješ slova liberál za zlý a konzervativec za správný, a ani tak by to nefungovalo... Žádný člověk toniž není zcela bez hříchu a každý zlý člověk má v sobě, jako boží stvoření, alespoň kousek dobra...
Říkáš že jsou obě linie neslučitelné?! Ježíš je slučuje!! Neslučitelné jako tělo a duch?? Ježíš je tělo a duch!! My jsme tělo a duch... S přátelským pozdravem
ares.wares
|
Re: Re: Jen něco o stavu padlého člověka (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 23:07:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Aresi,
Napsal jsi:
ares "každý zlý člověk má v sobě, jako boží stvoření, alespoň kousek dobra..."
reformovany
Zde si prosím přečti něco o pohledu Bible na stav padlého člověka:
Stav padlého člověka – aneb – čekání na peklo.
|
]
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. srpen 2007 @ 13:51:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Aresi,
asi se budeš divit, ale největší humanista je satan. Když Petr řekl Pánovi, že se nestane jeho ukřižování, řekl mu Pán Ježíš:"Jdi za mnou satane, ku pohoršení jsi mi, neboť nechápeš těch věcí, které jsou Boží, ale které jsou LIDSKÉ." ( Mt 16,23 ) Skrze Petra promluvil satan a Pán ho obvinil z humanismu. Dalším humanistou byl Jidáš, který sledoval pouze své lidské cíle ( obohacení ). V podstatě celý přirozený starý člověk je humanista, protože myslí jen na prospěch svého JÁ. A humanismus není ve skutečnosti vůbec humánní, neboť ZABÍJÍ. Vidíme to na příkladu Kaina, Nimroda, Izmaele, Ezau, bezbožných izraelských králů, kteří pronásledovali proroky, farizeů a zákoníků, současného POapoštolského církevního kléru a nakonec i na příkladu samotného satana, iniciátora humanismu. Tato Kainova linie vždy pronásledovala Boží proroky a učitele.
Ale i kdyby se humanismus neprojevoval fyzickým pronásledováním, i tak zabíjí duchovně. A je třeba si uvědomit, že se projevuje nejen u tohoto bezbožného pokolení, jež je ovládáno duchem vzpoury proti Bohu, ale že je znakem také náboženských lidí. Kain TAKÉ obětoval Bohu, nebyl to ateista. Avšak obětoval Bohu svůj zemský přirozený život ( jehož obrazem jsou plody země ).
To samé vidíme dnes u Kainovy linie, která ve své troufalosti nečiní Boží vůli, ale svojí, podle svých vlastních falešných představ. Tito lidé nejsou vedeni Božím Duchem, ale pouze svým vlastním rozumem a svými touhami a žádostmi, které jsou podle tělesnosti ( Jak 4,1-4 ). Opakem toho je Boží vůle ( Jak 4, 13-17 ).
Jejich opakem byl hlavně také Pán Ježíš, který neřekl ani jedno Slovo, které by předem neslyšel od Otce ( Jan 8,26 ):"a já, což jsem slyšel od Něho, to mluvím na světě." Proto také Jeho Slova i činy byly Duch a život ( Jan 6,63 ), neboť pocházeli přímo od Boha.
Jinak, zákoníci a farizeové podle NZ nerespektovali Boží Slovo SZ a místo něj raději dávali přednost lidské tradici, kterou si sami vytvořili. To byl jejich hlavní znak a hlavní chyba: "Ale nadarmo mne ctí, učíce učení a ustanovení lidská. Neboť opustivše přikázání Boží, držíte ustanovení lidská... Čistě vy rušíte přikázání Boží, abyste ustanovení svá zachovali." ( Mk 7, 7-9 ) To byli praví liberálové. Oni nebyli konzervativci, jak by jsi si mohl chybně myslet. Pán Ježíš byl konzervativec, neboť plně uznával a respektoval Písma. Nechť si z toho ŘKC vezme příklad!
Z tvého posledního odstavce je zřejmé, že doposud vůbec nic netušíš ( ŘKC tě to evidentně nenaučila ) o existenci tělesnosti - hříšné podstaty starého přirozeného člověka. Zaměňuješ "tělo"- sarx za fyzické tělo - "sóma". Také si chybně myslíš, že existence "dobré tělesnosti" není na závadu, když říkáš, že v každém člověku je alespoň trochu dobra. Pro Boha však vše mimo Krista je tělesnost, nezáleží na tom zda je ZLÁ nebo DOBRÁ. Vše, co nepochází z Boha, ale z člověka, bylo ukřižováno spolu s Kristem ( celé staré stvoření ), ať zlé nebo dobré. To bylo Boží ohodnocení lidské zlosti i lidské dobroty - poprava na kříži. Takže i kdyby dnes např. mezi Konfuciány existoval dokonale zušlechtěný člověk, který by nemohl hřešit ( teoreticky ), stejně by se v jeho případě nejednalo o nic jiného, než o hříšnou tělesnost, která si nezaslouží nic menšího, než popravu - trest smrti. A to z toho důvodu, že zde nejde o Boží život, ale o lidský život - život starého Adama, který je nakažen jedem hříchu, chceš-li - dědičným hříchem ( jednotné číslo ), který v pozdějším věku začne plodit hříchy ( mn. č. ) a který je nenapravitelný a nereformovatelný. Proto i novorozenci, i když nikdy nezhřešili, nesou v sobě tuto hříšnou podstatu - tělesnost. A proto i když nepotřebují vykoupení ( nikdy nezhřešili ), tak potřebují Kristovo smíření s Bohem skrze dílo kříže, kterého se jim skrze tento kříž také dostalo.
V dnešní době má právě "dobrá tělesnost" největší podíl na neplnění Boží vůle. A je proto mnohem nebezpečnější a plíživější, než zlá tělesnost.
|
]
Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: ares v Pátek, 17. srpen 2007 @ 16:41:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pleteš si pojmy... HUMANISMUS je obecně zájem o člověka, o hodnoty lidskosti... To co popisuješ ty (Jidáš, Kain) je SOBECTVÍ (zájem pouze o sebe sama). Zatímco humanismus je v mnoha bodech s křesťanstvím shoduje (miluj svého bližního jako sám sebe, cokoli jste udělali pro kohokoli s mých bratřích..., milosrdný samaritán, prostitutky, které chtěli kamenovat a přesto bili blíže božímu království...) SOBECTVÍ je v naprostém rozporu s křesťanstvím... To co popisuješ ty je čisté sobectví... Vidíš nestačí jen studovat Písmo... Ke správnému pochopení Písma potřebuješ taky jazyky, filozofii, společenské vědy, hystorii atd. I když tady snad postačí klasický selský rozum :-) |
]
Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 17. srpen 2007 @ 20:25:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Aresi,
je vidět, že ty humanismus asi považuješ za vrchol lidskosti. Jenže ve skutečnsoti je humanismus vrchol bezbožnosti, neboť ve své filozofii nemá místo pro Boha. Humanismus je filozofie dnešního moderního člověka, který žije bez Boha. Humanismus se sice může tvářit nesobecky, ve skutečnosti je to čisté sobectví.
Vezmi si např. třeba takovou lidskou romantickou lásku. Tváří se to jako láska a přitom to není nic jiného než čisté sobectví. Někdo se mi z nějakých důvodů líbí, a proto ho miluji a chci ho PRO SEBE, a bez něj nemohu žít.
A nějak podobně je to s humanismem.
|
]
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Pátek, 17. srpen 2007 @ 16:32:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | dik neco takeho sem taky chtel napsat ale nejak sem nenachazel spravnych slov :)
ad kain humanista, myslim ze G7 pouziva vlastni definici pojmu humanismus, tim pojmem proste nazyva neco jineho nez zbytek sveta, tak proto :) |
]
Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: ares v Pátek, 17. srpen 2007 @ 16:43:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Teď sem mu to psal... Plete si pojmy... To co popisuje on je čisté SOBECTVÍ a né HUMANISMUS...
|
]
|
|
Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: rive v Čtvrtek, 16. srpen 2007 @ 23:30:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Je prostě pro člověka daleko jistější uchovat si duchovní čistotu, oddělený od světa, mezi „svatými“, v nějakém tom pomyslném klášteře (za zdmi světa v bezpečném prostoru).
Je pro člověka těžší uchovat si duchovní čistotu v tomto obludném světě, kde přece však máme úkol: být solí a světlem. Bez Boží pomoci to není nemožné, bez spolehnutí se na Jeho vedení, bez úzké vazby na Boha, bez času na modlitbách, je tu velké nebezpečí, že nějak zabloudíme, či se i zcela ztratíme. Je to zkouška víry, jak dalece se dokážeme na Boha spolehnout. On řekl: „Jděte do světa……“ ale také zároveň ihned slíbil: „A hle já jsem s Vámi“ ( závěr Matoušova evang.). rive
|
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 17. srpen 2007 @ 18:22:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá rive, myslím, že představy o čistotě zachované v izolaci jsou obecně oblíbené omyly.
Vzpomeň si na Pokušení svatého Antonína, a co poustevník Scholasticus od Jana Drdy? Antonín po velkém boji zvítězil, ale poustevník skončil v pekle.
Olin |
]
Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: rive v Pátek, 17. srpen 2007 @ 21:14:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline
Dávám ti zcela za pravdu. Nemá smysl o tom nějak více polemizovat.
(Příkladů ze života jsou tucty nemusí jít ani pohádkové bytosti, ale stačí denní příklady zcela obyčejných lidí i na ty přichází duchovní boje.)
Vzhledem k mým omezeným vyjadřovacím schopnostem, jsem se asi nevyjádřila zcela přesně. Nebylo to totiž až tak o pokušení, ale spíše to bylo myšleno z hlediska světskosti prostředí. Něco jako obava „některých“ vyjít do prostředí “světa“. Jednak jako obava, že dělám něco špatně, ( jí s celníky), jednak obava, že mě to nějakým špatným způsobem ovlivn anebo zaručená jistota, že to nedopadne a člověk skončí špatně apod.
( O sv. Antonínovi nic nevím : (((, nikdy jsem se ještě nesetkala s informaci
o pokušení svatého Antonína, jestli tak možná někde na kulturním popisku pod sochou sv. Antoníčka, a to jsem už zapomněla a možná tam o pokušení svatého nebylo ani nic napsáno)
A tak k těžkému životu Antonína a pohádkového poustevníkova, já přidávám křesťanského politika, pomáhajícího drogově závislým….aj. rive
|
]
Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 17. srpen 2007 @ 21:29:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Čau rive!
Naše všeobecné komunistické vzdělání ti zřejmě neotevřelo dveře dějin umění.
- sochy svatého Antoníčka se týkají Antonína Paduánského, jednoho z druhů Františka z Assisi a charismatického kazatele z XIII. stol.
- pokušení svatého Antonína jsou naopak mnohokrát zobrazovaným malířským námětem od středověku až po Salvatora Dalí. Tento Antonín byl egyptským poustevníkem a jedním ze zakladatelů starověkého poustevnictví a mnišství. Ve IV. stol. měl ve východní církvi obrovskou neformální autoritu vůdce, a jeho životopis, mezi historiky považovaný za spolehlivý, napsal alexandrijský patriarcha Athanasios.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: rive v Sobota, 18. srpen 2007 @ 10:39:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline
Ještě jednou,teď hodně mimo téma Když proběhneš dnešním státním všeobecným vzdělávacím systémem, tak jak je nastaven, tak nějaká informace o egyptském poustevníkovi je pase. Dva dny po zkoušce vyprchá z hlavy. A nevím, proč by v tom, jak je všeobecný systém nastaven (směřování vzdělávání) měli mít poustevníci větší prostor. Však tu jsou již celkem dlouho „alternativní“ školy, které mají svůj nový propracovaný vzdělávací systém, a určitě životu světců se tam věnují velmi propracovaněji, takže např i „ví“, že mezi historiky je alexandrijský patriarcha Athanasios považovaný za celkem spolehlivého. (Evangelikálové většinou z důvodu osobního přesvědčení prokatolické školy nestudují.) : ))))) Takže ti teď musím věřit, že s tím Athanasiosem nekecáš.
rive
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 22. srpen 2007 @ 14:21:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nekecám. Ale nemůže za to "prokatolická" škola. Kdysi, ještě za komančů, jsem složil maturitu mj. z dějin umění. To bylo na velmi protikatolické škole, a toho poustevníka nám tam nesmělë naznačili. Pak tři roky studia historie, ukončené policejním zátahem. Za všechno ostatní může samostudium, které mě vyzbrojilo až do úrovně slušně obeznámeného diletanta. Když se mám něco dozvědět z dějin církve, jsem nejraději, když autor není ani protestantský, ani katolický historik. Církevním historikům moc nevěřím.
Olin |
]
|
|
Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Sobota, 18. srpen 2007 @ 09:13:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregori,
většinou píšeš jako prvotřídní znalec zákona, který v Písmu
naprosto všemu rozumí a nechal si patentovat všechny biblické výklady dříve,
nežli přišel Jára Cimrmanů. Často s tebou v jádru myšlenek tvých
pohledů souhlasím (jádro mívá hlavu i
patu), ale tentokrát se ti povedla
docela slušná slátanina. Ježíš určitě není humanista (jak tomu rozumíme dnes),
přesto je plný milosrdného soucitu k padlému člověku. Kain (bratrovrah) jím
však nebyl stoprocentně, natož liberálem. Farizeové a zákonici i jiní
prvotřídní fundamentalistický vykladači zákona měli s Kristem veliké
problémy. Ne ani tak proto, že by se nemohli v nějakých detailech mýlit,
ale především, že Kristus viděl jejich tvrdost v srdci. Také těžko snášel,
že měli potřebu každého poučovat a zatěžkávat svými nařízeními a nadstavbovými
výklady. Byli prostě strašně chytrý a všemu rozuměli hošani. Tak se tím nech
inspirovat ty antihumanisto. I když kdo ví, pro seraphima jsi možná ještě málo
tvrďáckej, ale do pekla by tě už asi neposílal. Raději nám pane teoretiku napiš,
jak bojuješ se svým starým přirozeným životem ty a jak
odděluješ svaté věci od světských a čisté od nečistých?
Jinak se ti povedla docela
slušná analýza rozboru ovcí a kozlů na Granu, máš v tom prostě jasno a to
se jen tak nepoštěstí.
Příjemný víkend! Pattre |
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 19:00:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Pattre,
Ježíš určitě nebyl humanista. Zdá se, že asi nerozlišuješ humanismus od Boží lásky a milosrdenství které jsou v Kristu. Kain byl humanista a liberál z toho důvodu, že nechápal věci Boží, ale pouze lidské, a místo aby Bohu obětoval krvavou oběť ( podle Jeho Slova ), tak se zachoval velmi liberálně k Božímu nařízení ( zjevení ), a obětoval plody zlořečené země.
V historii vždy platilo, že ti, kteří brali Bibli vážně ( nebyli liberálové ) byli pronásledováni a vražděni těmi, kteří byli k Bibli liberální, což také navíc byli humanisté, neboť ten, kdo nebere Bibli vážně, dokazuje, že nechápe Boží věci, ale pouze lidské.
Kain byl tedy první liberál a humanista a logicky také bratrovrah. Ten humanismus byl jen zástěrkou jeho zlosti. Tvářil se láskyplně, ale nakonec jeho pokrytecká tvář "opadla", a ukázala se pravá tvář humanismu a liberalismu. Vezmi si třeba takového Olina - jak se vulgárně projevuje a jak vyhazuje lidi ze sboru "na hodinu", bez jakéhokoli církevního soudu, což se v podstatě rovná vraždě ( obrazně řečeno ) nebo popravě bez soudu. Tyto vlastnosti byli vždy společné všem pronásledovatelům Božích proroků, ať už to byli bezbožní izraelští králové, zákoníci a farizeové, nebo náboženský klérus POapoštolské doby.
To jsou klasické atributy Nevěstky, do níž směřují všichni, kteří nehledají Boží vůli, ale postupují podle svých vlastních přirozených nápadů, žádostí a fantazií.
Toho, jak bojuji se svým přirozeným životem a jak odděluji svaté věci od nesvatých a čisté od nečistých, jsou plné téměř všechny mé články a komentáře, milý praktiku...
|
]
|
|
Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: lydia7 v Středa, 22. srpen 2007 @ 14:01:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj, G.
ten prechod z tela do Ducha sa deje naraz, v jednom momente, alebo je to čosi ako pôrod? Prosim, nevysmej ma za túto otázku, ale trápi ma to, lebo si uvedomujem, že často slúžim telu, že nie som v Duchu tak, aby som mohla spolu s Pavlom prehlásiť "nežijem už ja". Je potrebná milosť. A za našej strany stačí pokora a očakávanie? Môžem to nejako urýchliť? Vieš, verím, veľa vecí konám vedená Duchom, ale aj tak stojím sama v sebe ceste - svojimi náladami najmä. Už mám toho plné zuby, ale nedarí sa prestúpiť na tú "druhú stranu" - víťazného života v Kristu. Ako? |
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 22. srpen 2007 @ 15:10:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá Lýdia.
Ak môžem, odpoviem ja. Nemysli si, že Pavol bol v Duchu 24 hodín denne. Pripomínam 7. kap. listu Rímanom. Nedá sa povedať, že je to moment ani pôrod. Najskôr je to proces. Proces učenia sa do Ducha dostávať a ostávať v Ňom. Milosť je potrebná na všetko, čo robíme, no tou milosťou je Sám Pán Ježiš v našom duchu ako oživujúci Duch. Najjednoduchší a najefektívnejší zpôsob, ako sa dostať do Ducha je vzývanie Pánovho mena. Ó, Pán Ježiš! Keď voláš Jeho meno, dýchaš Ho a On ťa napĺňa svojim životom a zaopatrením života, ktorý odstraňuje teba, tvoj starý prirodzený život a nahradzuje ťa Sebou Samým. Jednoducho povedané: keď zistíš, že si v tele a začneš vzývať Pánovo meno, rázom (niekedy po chvílke) sa ocitneš v Duchu, ináč povedané vo smiešanom duchu lebo Pán ako oživujúci Duch žije v našom duchu a On ťa zaopatrí všetkým potrebným. To hovorím z vlastnej skúsenosti, no zároveň musím povedať, že taktiež nie som vždy v Duchu. Ale dostať sa z tela do Ducha nemusí, ako som povedal, trvať dlho. Ide o to cvičiť svojho ducha tak, aby narastal čas, kedy som v duchu na úkor času, kedy som v tele. Ináč ďakujem za vyznanie, že stojíš sama sebe v cestě. Nie každý si toto uvedomuje a musím povedať, že i ja mám seba niekedy plné zuby Takže prajem príjemné trénovanie vzývania mena Pána Ježiša, ktorý je bohatý k tým, čo Ho vzývajú z čistého srdca. Pán ti žehnaj. Amen. SV |
]
Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 18:02:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý SV,
nevím, jak jsi to přesně myslel s tím apoštolem Pavlem, ale jeho zkušenost popsaná v Ř 7 popisuje jeho stav PŘED VYSVOBOZENÍM, které se mu dostalo v Pánu Ježíši skrze poznání Pravdy ( Ř 7,24-25 ), tedy před tím, než se stal duchovním člověkem a vítězem.
Také bych dodal, že pouhé vzývání Pánova jména není nic platné, pokud je náš duch zkalen duchem tohoto světa, od nějž nejsme odděleni.
Náš duchovní stav je jako studánka, na jejímž dně jsou uzazeniny bahna. Je-li hladina klidná, bahno leží na dně studánky, voda je křišťálově čistá a klidná. Voda je ODDĚLENÁ od bahna. Jakmile však někdo hodí kámen do studánky nebo do ní šlápne, pak čistá voda v ní je ZKALENA rozvířeným bahnem.
Voda zde symbolizuje našeho ducha, duši a Ducha svatého, bahno je duch tohoto světa. Jestliže bahno ( duch světa ) zůstává usazeno a odděleno na dně, pak máme život a pokoj a jsme v duchu ( v Duchu ) a SVATÍ.
Jestliže tomu tak není, máme jen nepokoj, smrt a nečistotu.
Proto musíme být od ducha a slov tohoto světa odděleni ( ukřižováni světu a svět nám - Ga 6,14 ) a nepřijímat ho v jakékoli podobě ( 1Kor 2,12 ), aby nám pak Duch svatý mohl zjevovat hlubokosti Božské ( 1Kor 2,10 ).
|
]
Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 22. srpen 2007 @ 19:28:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu,
nevím, jak jsi to přesně myslel s tím apoštolem Pavlem, ale jeho zkušenost popsaná v Ř 7 popisuje jeho stav PŘED VYSVOBOZENÍM, které se mu dostalo v Pánu Ježíši skrze poznání Pravdy ( Ř 7,24-25 ), tedy před tím, než se stal duchovním člověkem a vítězem.
Kdyby toto byla pravda, jak by potom mohl Pavel přistoupit na Jakubův návrh (Sk 21:23-24): "Udělej tedy, co ti radíme: Jsou tu čtyři muži, kteří na sebe vzali slib. Připoj se k nim, podrob se s nimi očistnému obřadu a zaplať za ně, co je předepsáno; pak si budou moci dát ostříhat hlavu. Tak poznají všichni, že není ani trochu pravdy na tom, co se o tobě říká, a že naopak sám jsi věrný Zákonu a žiješ podle něho." Ale Pán zasáhl a zabránil dokončení tohoto obřadu, protože se Mu to nelíbilo, a Pavel skončil ve vězení.
Také bych dodal, že pouhé vzývání Pánova jména není nic platné, pokud je náš duch zkalen duchem tohoto světa, od nějž nejsme odděleni.
Ale právě proto, že jsme si vědomi potřeby být odděleni od světa, vlastní hříšnosti a neschopností žít životem, který se líbí Bohu, sami v sobě, vzýváme Pánovo jméno = voláme na Pána, aby byl naším životem a vším, neboť víme, že Jeho život se Bohu líbí. Když prosíme Pána, aby uplatnil svůj kříž na všechno v nás, co není On, pak Pán svou všezahrnující smrtí odstraňuje starého člověka a činí z nás nové stvoření tím, že nám dává moc Jeho vzkříšení, stává se námi, naší všezahrnující náhradou. Vzývání Pánova jména není nic platné samo o sobě, ale když víme, co děláme, že tím dýcháme Pána, že vydechujeme "nás" a vdechujeme Pána jako náš život a zaopatření životem, pak víme, že na tom závisí náš duchovní život stejně jako na našem přirozeném dýchání náš fyzický život. Duch v našem duchu se pak také postará o posvěcení, očištění, vysvobození nejen ducha, ale celé naší třísložkové bytosti, což je metabolický proces proměny naší duše završený oslavením (proměnou) našeho těla, které pak bude podobné tělu Jeho slávy a my budeme ve všem všudy jako On (jako člověk vyjadřující Boha). Díky tomu, že Pán jako všezahrnující životodárný Duch (1. Kor 15:45b) na nás uplatňuje na jedné straně svou všezahrnující smrt a na straně druhé moc svého vzkříšení, z nás činí jednoho nového člověka, kterého stvořil sám v sobě (Ef 2:15). Jedině pak také "funguje" zákon Ducha života v našem nitru (Ř 8:2), který nás pozičně vysvobodil, ale dispozičně nás vysvobozuje, pokud jsme v Duchu a spolupracujeme s Pánem na zmíněné proměně duše tím, že zapíráme své já a ztrácíme (jsme ochotni ztratit) naši duši pro Pána a evangelium a pak Ho následujeme, jíme a pijeme a žijeme skrze Něho (Jan 6:57). Amen. SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 20:42:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý SV,
///Kdyby toto byla pravda, jak by potom mohl Pavel
přistoupit na Jakubův návrh (Sk 21:23-24): "Udělej tedy, co ti radíme:
Jsou tu čtyři muži, kteří na sebe vzali slib. Připoj se k nim, podrob
se s nimi očistnému obřadu a zaplať za ně, co je předepsáno; pak si
budou moci dát ostříhat hlavu. Tak poznají všichni, že není ani trochu
pravdy na tom, co se o tobě říká, a že naopak sám jsi věrný Zákonu a
žiješ podle něho." Ale Pán zasáhl a zabránil dokončení tohoto obřadu, protože se Mu to nelíbilo, a Pavel skončil ve vězení.///
Nemyslím, že by v tomto případě apoštol Pavel jednal chybně. Pavel píše: "Svoboden zajisté jsa ode všech, všechněm sebe samého v službu jsem vydal, abych mnohé získal. A učiněn jsem Židům jako Žid, abych Židy získal, těm, kteříž pod zákonem jsou, JAKO BYCH POD ZÁKONEM byl, abych ty, kteříž pod zákonem jsou, získal. Těm, kteříž jsou bez zákona, jako bych bez zákona byl ( nejsa bez zákona Bohu, ale jsa pod zákonem Kristu ), abych získal ty, kteříž jsou bez zákona. Učiněn jsem mdlým jako mdlý, abych mdlé získal. Všechněm všechno jsem učiněn, abych vždy některé ke spasení přivedl. A to činím pro evangelium, abych účastník jeho byl." ( 1Kor 9,19-23 ).
Pavel klidně mohl podstoupit tuto oběť, protože ve svém srdci pod zákonem nebyl. Ale aby Židy získal, tak byl JAKOBY POD ZÁKONEM.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 22. srpen 2007 @ 21:47:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale Gregu,
1. Pavel přece ty Židy, kteří mu usilovali o život, nechtěl získat, ale přijal Jakubovu radu, aby proti Pavlovi nemohli nic mít, protože ho přece obviňovali, že učí proti židovskému zákonu. Pavel očištěný krví Beránka Božího, posvěcený skrze Ducha Svatého v něm, vysvobozený Zákonem Ducha života od zákona hříchu a smrti, se měl najednou podrobit Mojžíšovu zákonu, který vedl k smrti: 2. K 3:7 - Jestliže se služba smrti vyrytá literami do kamenů udála v takové slávě, že synové Izraele nemohli pohledět Mojžíšovi do tváře kvůli slávě jeho obličeje, která pomíjela.
2. Sám jsi to napsal - Pavel byl jakoby pod Zákonem, ale ve skutečnosti pod Zákonem nebyl. Proto poslechnutí Jakubovy rady bylo popřením toho, co učil. 1. Tim 1:8-9: "Víme, že Zákon je dobrý, když ho někdo užívá náležitě*ř.: zákonně a je si vědom toho, že Zákon není dán pro spravedlivého, nýbrž pro lidi nespravedlivé*ř.: bezzákonné a vzpurné, bezbožné a hříšné, pro lidi nesvaté a světské, pro otcovrahy a matkovrahy, pro vrahy,"
3. Ty nevnímáš to, co následovalo (Pavlovo vězení atd.) jako Pánův zásah? Vždyť Pán potřeboval Pavla v Římě! Neřekl jsem, že Pavel udělal chybu. V Bibli se slovo chyba nevyskytuje. Udělal prostě něco, co udělat neměl; něco, co se Pánu nelíbilo, protože to bylo v rozporu s Kristovým učením. A nebylo to poprvé, co dělal něco, co neměl. Viz Sk 16:6-7. Ale Pán měl svůj plán, který Pavlova "chyba" nemohla zhatit. A to nemluvím o Petrově pokrytectví v Antiochii, kde ho Pavel musel veřejně pokárat. Pán prostě ve svém plánu počítá s našimi "chybami". Problém není v chybách, ale nastává, když nechceme činit Boží vůli. SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 21:55:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý SV,
a jak si tedy vysvětluješ, že Pavel nejdříve nenechal obřezat Tita ( Ga 2,3 ), a pak nechal obřezat Timotea kvůli tamním Židům? ( Sk 16,3 )
Proč nechal obřezat Timotea, když je to proti pravdě evangelia? Proč bral takový ohled na Židy?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Pátek, 24. srpen 2007 @ 14:24:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu,
zvažoval jsem, mám-li na tyto otázky odpovědět nebo ne. Nakonec jsem se je rozhodl odmítnout jako "nevzdělavatelné" neboli nebudující. Kromě toho, Gregu - já sám si nic vysvětlit neumím. Když mi něco není jasné, když něčemu nerozumím nebo nevím, požádám o vysvětlení Pána. SV |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 21:57:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Navíc, proč by ty Židy, kteří mu usilovali o život neměl chtít získat? Vždyť on sám byl příkladem pronásledovatele Církve, nad kterým se Pán smiloval. Myslíš si, že by jim zrovna Pavel chtěl odepřít spásu?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Kristus v Středa, 22. srpen 2007 @ 22:15:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, Pavel je chtěl získat předtím, ale oni odmítli evangelium i Pána Ježíše Krista a chtěli Pavla zabít. Pavel, přestože byl poslán k pohanům, všude kam přišel, šel nejprve do synagogy. Až když Židé nepřijali evangelium, kázal pohanům. Pavel by dal sám sebe na zatracení, jen aby mohli být Židé zachráněni. Tentokrát se však před nimi chtěl zachránit sám a nebýt Pánova zásahu, tak by Pavla zabili - obřad neobřad. SV
|
]
Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 22. srpen 2007 @ 19:33:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já myslím, že Ř 7 mluví o situaci každého křesťana, stejně jako Ř 8. Žádné "před vysvobozením", ale před naším vykoupením z tohoto světa.
Olin |
]
Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 21:05:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/// Já myslím, že Ř 7 mluví o situaci každého
křesťana, stejně jako Ř 8. Žádné "před vysvobozením", ale před naším
vykoupením z tohoto světa.///
Jak se to vezme Oline,
jestli myslíš drobné prohřešky na úrovni slov, tak ano. Ovšem účelem Ježíšova příchodu, je VYSVOBODIT SVŮJ LID od hříchu ( Mt 1,21 ) od otroctví hříchu. Pán přišel, abychom poznali Pravdu, která nás vysvobodí z hříchu ( Jan 8,31-36 ).
Samozřejmě, že uvedené sliby platí pro Ježíšovy UČEDNÍKY, kteří pro to splní podmínky v podobě nesení svého kříže ( Mt 10,37-39 // Mt 16,24-26 // Lk 9,23 // Lk 14,26-27.33 // Lk 17,32-33 ). Je rozdíl mezi "věřit v Ježíše" a být Božím dítětem a být Jeho UČEDNÍKEM ( Jan 8,31 ) a následovat Jej, kam by koli šel ( Jan 12,24-26 // Zj 14,4 ) a tedy, MILOVAT JEJ ( Jan 14,21-24 ).
Ti, kdo jsou duchovně opožděni, zůstávají stále jen dětmi a není možné je vzít do UČENÍ, které by je přivedlo k dospělosti. Stále zůstávají v základní škole ( Žd 5,11-6,1 ).
Vždyť výraz "duchovní" označuje člověka, který je pod stálým vlivem Ducha svatého a který již není zotročen žádnou formou hříchu. Což neznamená, že nemůže zhřešit. Obvykle však tak nečiní a jeho nedokonalost spočívá pouze v občasném slovním pádu ( Jak 1,26 // Jak 3,2 ) v té formě, že řekne něco, co říci neměl ( viz. Pavel Sk 23,2-5 ), nebo řekne či učiní něco sám ze sebe, k čemu ho nevede Duch svatý ( Ga 2,11-14 - zde ze strachu ) nebo se "sekne" ve vedení Duchem, a udělá něco ze svých zdrojů ( Sk 16,7 ).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 21:34:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ještě jinými slovy, zatímco spása se získává vírou v Krista, kdy se věřící stává Božím dítětem, tak VSTUP DO KRÁLOVSTVÍ ( toho tisíciletého, jenž je odměnou věrným Pánovým otrokům - Zj 20,4-6 ) se získává skrze věrné nesení kříže, tedy zapírání sebe sama, své duše ( JÁ ), což umožňuje připojení k Pánovu vzkříšenému životu a k nanebevstoupení ( Ef 2,6 // Fil 3,20 // Kol 3,1-2 ).
Spása je zdarma, vstup do Království je za odměnu. Proto také Pán Ježíš říká věřícím: "CHCE-li kdo za Mnou přijíti, zapři sám sebe...." Pán zde nikoho nenutí. Ani Jeho samotného Otec nebeský nenutil: "Já jsem ten Pastýř dobrý. Dobrý pastýř duši svou pokládá za ovce.... Jakož Mne zná Otec a já znám Otce, a duši svou pokládám za ovce.... Protož Mne Otec miluje, že já pokládám duši svou, abych ji zase vzal ( paraela s Lk 17,33 ). NIŽÁDNÝ JI NEBÉŘE ODE MNE, ale já pokládám ji SÁM od sebe. MÁM MOC položiti jí, a mám moc zase vzíti ji. To přikázání vzal jsem od Otce svého." ( Jan 10,11-18 )
Bylo to dobrovolné pro Pána a je to dobrovolné i pro nás, přestože pro Pána i pro nás je to zároveň Boží příkaz a Boží vůle.
"Po tom jsme poznali lásku, že On duši svou za nás položil, I MY tedy máme za bratří duše klásti." ( 1Jan 3,16 )
"A tak SMRT v nás moc působí, ale ve vás ŽIVOT." ( 2Kor 4,12 v kontextu s 4,10-11 ).
Jak někdo řekl: "Kříž je nejvyšším vyjádřením Pánovy lásky k nám a naší lásky k Pánu Ježíši."
|
]
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 15:16:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Lydia7,
záleží na tom, jak dlouho již jsi u Pána. Duchovní vývoj věřících je zachycen v 1Jan 2, 12-14. Každý by měl projít věkem duchovního novorozence, pak staršího dítěte, pak vítězného a silného mládence, který zvítězil nad tím zlostníkem a nakonec by se měl stát otcem, který zná Boha velmi hluboce. Takže urychlit to v jednom smyslu nejde. K vítězství ( mládenec ), je nutno projít věkem malých a starších dětí. Dá se to však urychlit, má-li věřící správné učení, které je založeno na víře a nikoliv na skutcích a jestliže žije relativně svatý život, který směřuje stále více k posvěcení.
To, že nežiješ už ty, ale žije v tobě Kristus, můžeš klidně s Pavlem prohlásit už nyní. Neboť je to duchovní realita, kterou nám dobyl Kristův kříž. Spolu s Ním jsme zemřeli, byli pohřbeni a spolu s Ním byl vzkříšen náš nový znovuzrozený člověk. Nyní je na nás pouze tomu věřit. Věřit, že Kristus Ježíš nyní v nás a za nás žije. Nic jiného, než tuto víru po nás Pán nežádá, aby v nás mohl jednat a projevovat se skrze nás.
Každý z nás má nějaký duchovní problém, se kterým se potýká a který Pán využívá, aby nás zkoušel, jak jsme již na tom. Je třeba si uvědomit a pak neustále věřit, že v Pánu Ježíši tento problém není a že nás Pán učinil navěky dokonalými v Kristu ( Žd 10,14 ).
Naše víra by nám však nebyla příliš platná, pokud nebudeme zároveň žít ve SVATOSTI ( = oddělení od světa ): "Pokoje pak následujte se všechněmi a SVATOSTI, bez níž žádný neuzří Pána." ( Žd 12,14 ). Jinými slovy se tomu říká "nesení našeho kříže", nebo "zapírání své duše, sama sebe, svého JÁ". Pokud toto nečiníme, nejsme hodni se vůbec nazývat Pánovými UČEDNÍKY, ale pouze Jeho dětmi. Učedníci jsme pouze v těch chvílích, kdy neseme svůj kříž ( Mt 10,37-39 // Mt 16,24-26 // Lk 9,23 // Lk 14,26-27.33 // Lk 17,32-33 ). Bez svatosti neuzříme Pána ani nyní ( duchovně ) - Mt 5,8, ani v 1000 Království na zemi, které bude odměnou věrným služebníkům.
Proto nejdůležitější zápas, který vedeme jako Boží služebníci je o VÍRU a POSVĚCENÍ, ze kterých pak plyne Boží Láska ( Jak 1,26-27 // 1Jan 2,15-17 ) a poznání Krista ( Filipenským 3.kap. ). Musíme se naučit stát na místě smrti, aby druzí mohli mít život ( 2Kor 4,10-12 ).
|
]
Re: Re: CESTA DO VELESVATYNĚ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 15:41:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Lydia7,
ještě k tomu duchovnímu procesu zrání: Apoštol Pavel říká, že "pokud nehledíme na ty věci, které se vidí, ale na ty, které se nevidí ( = žijeme v duchu ), pak náš vnější člověk se ruší, a ten vnitřní člověk se obnovuje ( roste ) den ode dne." ( 2Kor 4,16-18 ).
Jestliže v Pánu rosteme sami nebo se spolubratry, kteří jsou ještě sami také dětmi, může tento proces k dosažení dospělosti v Kristu trvat cca 20 let od znovuzrození. Je-li však v našem okolí již dospělý a vítězný, silný mládenec ( tedy duchovní - ne však jen podle jména ) , který stojí v místě smrti, aby druzí mohli přijímat život Kristův skrze Ducha svatého, který je pak motivuje, vychovává a vede ( myslím ten Kristův život ), může se tato doba zkrátit třeba i na 4-5 let.
|
]
G. teorie postupného vývoje (Skóre: 1) Vložil: rive v Středa, 22. srpen 2007 @ 18:21:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Celkem neveselá situace nastává, jestliže v okolí žije větší množství mládenců, jejichž „vývoj“ se zastavil na úrovni mladšího školního věku. To je totiž období, kdy si kluci myslí o holkách, že jsou ta nejblbější stvoření, podkopávající jim nohy, namáčejí copy do kalamáře… V některých D-nominacích klasicky zůstávají mládenci zaseklí v tomto věku na dlouhá léta, ne-li doživotně.
Ale mladší školní věk má i např.další specifika:
Např: Dítě tomto věku není dosud zcela schopno odlišit podstatné od nepodstatného, nedostatek životních zkušeností vyplňuje fantazií, kterou vydává za skutečnost a domýšlí si i různé podrobnosti, na nichž bezvýhradně trvá.
Taky je to věk, kdy děti na sebe rádi žalují, hlavně v tom ranějším období.
Charakteristická probuzená ctižádost vede k vychloubání.
Je celkem zajímavé si tipnout, v kterém věku se sekl bývalý president nebo v kterém věku je současný? Sedí to. : )))))
Holt nová psychologická teorie říká, že se s tím nedá až tak nic dělat, že každý máme totiž určitou tzv. emocionální inteligenci nebo-li emocinální věk a prý je jen velmi, velmi málo lidí, co vůbec dosáhne emocionálního věku 15let.
Jsem překvapena, že i v gregově společenství mají propracovanou teorii vývoje včetně věku.
: ((((( To je nesupr.
rive |
]
Re: G. teorie postupného vývoje (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 22. srpen 2007 @ 18:41:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)))
Hezký psychologický rozbor milá Rive.
|
]
|
|
|
|