Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 545 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116566181
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem?
Vloženo Úterý, 04. září 2007 @ 21:44:25 CEST Vložil: gojim

Studijní materiály poslal tinmar

Position Papers jsou oficiální stanoviska církve AoG, které byly vydány její Generální radou

Rozšíření orientálních náboženství a okultismu v Americe sebou přineslo i nárůst počtu démonických posedlostí podobných těm, které popisovali misionáři v cizích zemích. O tom u nás bylo poměrně málo vyučováno. Mnozí mají za to, že jediné, co je třeba, je kázat Krista a démoni sami odejdou.



Ale Nový zákon nám nedává jen příkaz kázat Krista. Velice jasně varuje před nepřítelem našich duší a ukazuje, že k problému démonizace nelze přistupovat lehkovážně. Také podtrhuje, že osvobození se děje prstem Božím, mocí Ducha a ve jménu Ježíše Krista.



Nebezpečí extrémů

Avšak při zdůrazňování jakékoliv zanedbávané doktríny se vystavujeme nebezpečí ujetí do extrému, který je mimo bezpečný rámec Písma. Na zanedbávané doktríně je možné postavit celou službu a zanedbávat zase jiné. To je, zdá se, případ těch, kteří se příliš zabývají démonologií. Jsou lapeni svým zájmem o ni. Mnoho démonů bylo vyhnáno, ale stále jich dost zůstává a jiné věci jsou prakticky ignorovány.

Tendence zabývat se více vyháněním démonů než oslavováním Krista není v souladu s Písmem. Písmo také neposkytuje žádný důvod pro očekávání takových vnějších démonických projevů během vymítání, jako je třeba zvracení. Nezapomínejme, že démoni jsou duchovní bytosti. V příkladě v Bibli, kdy je zlý duch vyháněn z chlapce s pěnou u úst, se toto u něj projevovalo i před vymítáním a ne jen při něm.

Jedním s politováníhodných vedlejších efektů nebiblického zdůrazňování démonologie je diskreditace toho, co o ní písmo učí. To například bylo jedním z výsledků takzvaných čarodějnických procesů v 16. a 17 století v Anglii a v Americe. V Anglii byly popisovány případy, kde děti zvracely předměty, které měly dokazovat zlé duchy, kteří do nich vstoupili.

Později v roce 1962, výtečný bostonský kazatel Cootton Mather s čestným doktorátem Harvardské university, zburcoval obyvatele Salemu v americkém státě Massachusetts proti "čarodějnicím". Devatenáct lidí bylo pověšeno a 150 uvězněno na základě svědectví dětí, o nichž panovalo přesvědčení, že jsou posedlé démony (přitom ale lhaním démonů mohla být klidně pokřivena právě ta svědectví, či mohla existovat i jiná vysvětlení.) V přítomnosti těch, kteří byli obviňováni, tyto děti dostávali záchvaty a upadaly do něčeho podobného transu. V tomto stavu pak jmenovaly lidi, kteří mohli za jejich "utrpení".

Ačkoliv se při mnohých takto obviněných ukázal být duch a víra hodné Kristových mučedníků, byli svými soudci, kteří byli považováni za muže moudré, čestné a bezúhonné, shledáni vinnými. Výsledkem publicity, které se těmto procesům dostalo, bylo, že se Američané té doby odvrátili od nadpřirozeného a označili vše, co Bible učí o satanovi a zlých duchovních bytostech, za pouhou pověru.

Je tedy důležité, abychom nedovolili satanovi nesprávně zaměřit pozornost Božího lidu na takové učení o démonech a zlých duchovních silách, které jde za to, co učí Písmo, neboť to ve svém důsledku vyvolává reakce, které působí, že se lidé odvrací od všeho, co je nadpřirozené a to je škoda pro Boží dílo.

Střízlivost k démonologii by naopak neměla vést k jejímu zlehčování. Bible zřetelně mluví jak o činnosti Satana, tak o činnosti démonů a o jejich velkém počtu.  Řecké slovo diabolos -ďábel, znamená pomlouvač a je jím označen Satan. Je to stvořená bytost, omezený duch, který není všudypřítomný. Většinu své činnosti koná prostřednictvím démonů rozšířených na různých místech. Ježíšova služba vyhánění démonů byla součástí jeho služby uzdravování utiskovaných ďáblem - jím vykořisťovaných, ovládaných, pod jeho tyranskou vládou (Sk 10,38).

Otázka, která vyvstává, není, jestli démoni působí i dnes, ale jestli znovuzrození věřící mohou být posedlí démonem, mít démona či jestli potřebují někoho, kdo by z nich démony vyhnal. Může Duch svatý a démon přebývat ve stejném chrámě? Nejsou naše těla chrámem Ducha svatého?

Historický pohled

Většina ze starších autorů říká, že upřímný křesťan nemůže být posedlý nebo obsazený démonem.

Například John L. Nevius, presbyteriánský misionář, který strávil téměř čtyřicet let v Číně, tam viděl mnoho případů démonické posedlosti, ale nikdy ne mezi křesťany. Shledal, že démoni nechtějí zůstávat v přítomnosti pravých křesťanů. 1

Průkopník letniční misie Victor Plymire, měl podobnou zkušenost z Tibetu, kdy se uctívači démonů jen těžko dostávali v jeho přítomnosti do démonického transu. Mnozí současní autoři z rozličných denominací však mají odlišný pohled. M.H. Nelson, doktor medicíny, mluví o mnoha křesťanech, jejichž trápení bylo zřetelnou démonickou posedlostí. Domnívá se, že někteří z nich jsou asi v otevřené vzpouře vůči Bohu. (Zjevně věří v jistotu věčné spásy a stále nazývá tyto Bohu vzdorující lidi křesťany.) Dále říká, že ačkoliv démon může získat vliv na křesťanovo tělo a mysl, je velmi pochybné, že by jeho tělo mohlo být démonem obsazeno. 2

Jiní říkají, že démon může obsadit křesťanovo tělo, aniž by obsadil křesťanovu vnitřní osobnost. To je však v rozporu s biblickým pohledem na tělo jako na chrám Ducha svatého. Také takový názor jde proti biblickému pojetí jednoty těla, duše a ducha vzhledem k plné zodpovědnosti  každé lidské bytosti za sebe samotnou. Dělení lidské osobnosti dle různých aspektů je pohanská představa. Jestliže démon vchází kamkoliv do tvého těla nebo mysli, vchází do tebe!

Co říká bible

Mnoho křesťanů, kteří byli Bohem vysvobozeni - uvolněni z problémů, věří, že byli osvobozeni z démonického obsazení. Musíme však zkoumat bibli, abychom viděli, jestli jejich interpretace toho, co prožili, je opravdu v souladu s tím, co bible učí.

Například někteří říkají, že když bible mluví o duchu bázně (strachu), pak vysvobození od strachu se musí dít vyhnáním zlého ducha - démona strachu. Ale prozkoumáním 2. Tim 1,7, tedy pasáže, která o tom mluví, zjistíme, že je zde řeč také o duchu síly, lásky a rozvahy. Jestliže někdo interpretuje strach jako zlého ducha, kterého je třeba vyhnat, logicky by měl mít také potřebu naléhavě prosit tři dobré duchy, aby naopak vešli.

Taková úvaha je zřetelně chybná. Láska, rozvaha a sebeovládání jsou ovoce Ducha svatého v našich životech. Duchem lásky a sebeovládání je míněn náš životní postoj, který je výsledkem naší spolupráce s Duchem svatým.

Slovo duch v mnoha případech, kdy je používáno, znamená postoj, snahu, náchylnost nebo smýšlení. David mluvil o zlomeném duchu (Žalm 51,17); Šalomoun o poníženém duchu (Př 16,19). Pavel chtěl do Korintu přijít nikoliv s holí, ale s mírným a jemným duchem (1.Kor 4,21; NIV-angl.) Petr mluvil o ozdobě srdce tím, co je nepomíjitelné: tichý a pokojný duch. Bezesporu je míněn tichý a skromný životní postoj. To je v souladu s dalšími častými použitími tohoto slova pro označení lidského ducha a jeho vlastností (Ag 1,14; 1Kor 2,11).

Pokud kontext jasně neukazuje na nezávislou duchovní bytost, je lépe, když výrazy jako duch beznaděje, žárlivosti, mrákoty, bázlivosti, a tak dále, považujeme za lidské hříchy nebo žádosti a nikoliv za démony.

Vážným nebezpečím, které plyne z považování různých hříchů za působení démonů, je, že člověk potom může mít pocit, že není osobně zodpovědný za své skutky a mizí potřeba a nutnost činit pokání. Přitom Bible volá lidi k pokání z hříchů a k opuštění zlých postojů. Ten velký konflikt v nás není mezi Duchem svatým a démony, ale mezi v nás přebývajícím Duchem svatým a tělem, tj. celým smyslovým ústrojenstvím s tendencí hřešit, jímž člověk je.

Když  je slovem duch míněn démon, Bible spíše mluví o zlém nebo nečistém duchu. Někdy jsou tato slova použita společně; např Luk 4,33-36.

V různých případech jsou tito démoni příčinou chorob, ale Nový zákon nepřipisuje všechny choroby zlým duchům - démonům. A mnoho míst v Bibli velice jasně rozlišuje choroby pocházející od démonů a onemocnění jejíchž původ není démonický. (Mat. 4:24; 8:16; 9:32,33; 10:1; Mk 1:32; 3:15; Luk 6:17,18; 9:1, atd.). V žádném z těchto příkladů není nic, co by naznačovalo, že lidé stižení chorobou pocházející od démona, mají správný vztah a postoj k Bohu. Také je třeba mít na paměti, že všechny tyto příklady se odehrály v době před Letnicemi - před příchodem Ducha svatého.

Slovo "daimonizomai", být posedlý, ovládaný démonem nebo prostě být démonizovaný, není (v Bibli) úplně běžné. Jako sloveso je použito jen jednou a to u kanaanské dívky, která byla "těžce démonizovaná", nebo krutě trápena démonem. Kdekoliv jinde se nalézá jako příčestí, které by mohlo být překládáno jako ďábelník (kraličtina). (Mat 8:28,33; 9:32; 12:22; Mk 5:15-18; Luk 8:35). A opět, v žádném z těchto příkladů není naznačeno, že by některý z těchto "ďábelníků" (a ve většině případů tito velmi těžce trpěli a byli postiženi dramatickou změnou osobnosti) měl správný vztah a postoj k Bohu.

Jiným závažným problémem vyplývajícím z myšlenky, že křesťan může mít démona, je podkopávání víry v Boha a ředění výsledků spasení, které nabízí. Bůh je náš Otec. On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl nás do království svého milovaného Syna (Kol 1,13). V nichž jste dříve žili podle běhu tohoto světa, poslušní vládce nadzemských mocí, ducha, působícího doposud v těch, kteří vzdorují Bohu (Ef 2,2). Nejste již tedy cizinci a přistěhovalci, máte právo Božího lidu a patříte k Boží rodině (Ef 2,19). Možnost přebývání démona v našem těle, které je nyní chrámem Ducha svatého, by znamenala velký rozpor.

Byli jsme sice služebníky hříchu (Řím 6,17), ale nyní jsme svobodní k životu pro Krista. Je tu stále možnost zhřešit, ale pokud hřeší věřící, je to proto, že se tak rozhodl o vlastní vůli a nikoliv proto, že by byl přepaden a přemožen démonen. List Římanům nevolá k vymítání démonů, ale k víře, jejímiž působením se člověk stává tím, kým v Kristu je.

Pro křesťana by fakt, že má v sobě démona, znamenalo rozdělení, které Ježíš odmítl připustit. Farizeové se pokusili tvrdit, že Ježíš vyhání démony ve jménu Belzebuba, knížete démonů (Mat 12,24). Tak připouštěli, že by Satanovo království mohlo být samo v sobě rozdvojené. Ježíš to odmítl. Lukáš 11,21-22 dále implikuje, že Ježíš Satana, co se týče jeho moci k zotročování věřících, přemohl a spoutal. Pouze pokud se démon vrátí a nalezne dům prázdný může znovu vstoupit (Luk 11, 24-26).

Myšlenka upřímně a opravdově věřícího, který je obýván démonem, rozmělňuje biblický pojem spasení a pokoje a také může být příčinou strachu, když se křesťan začne obávat, jaký démon ho obsadí příště. To jistě není v souladu se svobodou, o které nás Bible ujišťuje, že ji v Kristu máme. Ani první křesťané, ani církev v druhém století, žádný takový strach neměli.

Hermas, autor velice vlivné raně křesťanské knihy Pastýř, kárá zkaženost a morální rozklad a povzbuzuje ke křesťanské ctnosti. Ve své knize také zmiňuje zlé duchy, kteří jsou schopni žít v člověku a ovládat jej, ale odmítá, že by Duch svatý mohl žít spolu s těmito zlými duchy v jednom člověku.

Písmo věřícího plně ujišťuje: "Ten, který je ve vás, je silnější než ten, který je ve světě" (1Jan 4,4). Věřící je tím, kdo je vysvobozen od působení toho Zlého. To je zásadní! Někteří poukazují na Ananiáše a Safiru jako na výjimku. Ananiaš však, buď předtím než Satan naplnil jeho srdce lhaním Duchu svatému, odpadl nebo on a jeho manželka byli těmi, kteří se ke křesťanům připojili o své vůli (lze spekulovat o jejich úmyslech) a zřejmě nebyli k církvi připojeni Duchem svatým (viz Sk 5, 11-14).

Odporování zlému

Zdá se být evidentní, že označení "posedlý" nemůže být použito na opravdové věřící. Bible zjevuje, že Satan a jeho pomahači jsou našimi nepřáteli, kteří jsou vně. Jsme ve válce proti satanským silám a ty hledají příležitosti jak nás napadnout (viz Ef 6,12). Biblický důraz je na tom, co nás obklopuje a čemu musíme čelit. Nejsme vybízení, abychom si sehnali někoho, kdo z nás vyžene démony. Ti jsou vně. Odtud nás napadají, zkoušejí, ale nejsou v nás - neovládají nás. Jsme vybízení, abychom byli bdělí, vzali na sebe plnou boží zbroj a obstáli. (2 Kor 10,3-6; Ef 6,10-18; 1 Pet 5,8,9).

Ježíš na poušti přemohl Satana citováním Božího slova (Mat 4). Stejně tak i my musíme stát na Božím slově a odporovat tomu Zlému a jeho démonům (Jak 4,7; 1Pet 5,8-9). A vždy se štítem víry jímž bychom uhasili ohnivé šípy toho Zlého (Ef 6,16). Na těchto verších vidíme, že tak, jako Boží vysvobození někdy přichází skrze anděly, tak také Satanovy útoky někdy přicházejí skrze démony nebo skrze lidi démony ovládané.

To, že útok přichází z vnějšku, je vidět na Jobově příběhu a také na příkladu ostnu v Pavlově těle, kterého on sám nazývá poslem (nebo andělem - řecky aggelos) Satanovým, poslaným, aby jej srážel (2Kor 12,7). Pavel třikrát prosil Pána, aby jej tohoto Satanova posla zbavil. Avšak Bůh odmítl a řekl, že jeho milost je dostačující. Výsledkem bylo, že se Pavel ve svých slabostech, potupě a úzkostech učil být závislý na Bohu. Není tam řečeno zdali posel Satanův byl démon, nemoc nebo nějaký člověk. Co to bylo, je tu vedlejší. Byl to útok z vnějšku a Pavel prosil o to, aby to od něj bylo odňato a nikoliv z něj vyhnáno. Také je dobré si všimnout, že Pavel sám v sobě i v nás viděl živou Kristovu přítomnost, která působí svou silou (Kol 1, 2, 29).

Dále věříme, že dar rozlišování duchů je k rozlišení těch duchů, z jejichž pohnutek jednají lidé, ve kterých nepřebývá Duch svatý a nikoliv k rozpoznávání domnělých démonů ve věřících. Jestliže pravda zůstává ve vás, vy zůstáváte v Synu i v Otci (1Jan 2,24). Pouze pokud bychom byli odříznuti a vyhozeni pryč od vinného kmene jako mrtvé ratolesti, mohl by si na nás Satan a jeho démoni dělat nárok. Naše vykoupení je vykoupení celé osobnosti. Byla za nás zaplacena plná cena.

Nepřátelé obvinili Krista, že má démona. To je nenápadný trik, který používá ďábel i dnes, aby přiměl upřímné lidi vinit křesťany, že mají démona. Ano, mluvíme o vysvobození i u křesťanů, ale nazývat jej vysvobozením od obsazení démony je nebiblické.

Poznámky:

1. J. L. Nevius, Demon Possession, Grand Rapids: Kregel, reprint from 1894, pp. 278, 290.

2. M. H. Nelson, Why Christians Crack Up, Chicago: Moody Press, 1960, pp. 76, 77.

Originál zde.


Podobná témata

Žhavá témata

"Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 107 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem? (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Středa, 05. září 2007 @ 09:33:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
 hoj napadá mne otázka

 Člověk je posedlý, má x démonů,(to je biblicky jasné a možné), uvěří a je znovuzrozen, třeba po kázání. V tuto chvíli by dle doktríny o tom, že ve znovuzrozeném křesťanu nemůže být démon, ho museli všichni automaticky opustit.Nějak se obávám, že takto jednoduše to vše vždy nefunguje.

  Ale já s tím moc zkušeností nemám, je to jen mé uvažování, trochu selské. Já byl u vymítání několikrát , jednou mi ten člověk furt (doteď nevím, jestli to opakoval ten člověk, nebo fakt ten démon) říkal, že mně zabije, že toho mám nechat. (přitom člověk sám pak se mnou mluvil v poho a vlastně mne o pomoc požádal, měl nějaký techtle mechtle se satanismem) A druhej jindy se zase začal na mně šklebit a zvedal ruce , jako že se chce na mně vrhnout. Měl jsme obavu a pamatuju, že jsem nějak automaticky jen začal opakovat jméno Ježíš a zaplavil, no zaplavil ?,spíše jsme ho jen pocítil, pokoj.

  A stejně moje mysl  má pochybnosti, co to vlastně bylo za situace.

  Pak si ještě pamatuji cosi, kdy nějaká holka byla zapletena u astroložky, zjevovali se jí pak i nějaké bytosti prý a chtěli ji škrtit, řekla to svým přátelům , ale smáli se jí, tak o tom nemluvila, když jsme se pak kdysi setkali, svěřila se (tedy jestli to vše je pravda, já tak nějak v mém životě mám trochu odstup k  tomu a furt mám jakýsi pochybnosti , prostě nejsem zrovna dobrý příklad ve službě osvobozování..) , tak jsme se normálně jen pomodlili a pak to prý už nepřicházelo, jo předtím jsme ji myslím vedl k pokání za to.

  Pokud vím, všichni tři se považovali za křesťany (tedy to vím), ale pokud nějak tuším, tak alespoň dva či přinejmenším jeden(to byl pastor) z nich byli znovuzrozeni.

 No teď jen takový můj neumnělý příspěvek. Osobně bych tomu chtěl lépe rozumnět a lépe umět pomoci takovým lidem, když se s nimi setkám.

  Zapomněl jsem na situaci, kdy jsme za oponu odnášeli lidi při službe Charlose Anacondii, kteří začali projevovat možné démonické přiznaky, když Charlos proti nim(démonům) promlouval po či při evangelizaci. Ovšem kromně toho, že někteří lidi, křičeli, padali, či se třeba i nějak hýbali, tak nemám přehled, co kdo měl za problémy a tak. Jen že jsem u toho stál.

(myslím, že u Ježíšovi služby to muselo být taky trochu divoké a rušné.."s velikým křikem vycházeli démoni" ???)

Tam to bylo zajímávé. :):)

No závěrem, prostě ta jendoduchá myšlenka z úvodu.

Člověk je démonizovaný, repsektive sužují ho duchové, které Ježíš vyháněl !!!!!, on uvěří a je znovuzrozen, tím by dle doktríny o tom, že znovuzrozený nemůže mít tento problém, bylo vše vyřešeno.  (naco vymítání, stačí uvěřit a všichni démoni se automaticky zdejchnou..)

Logika, normální jednoduchý usudek mi říká, že tomu tak asi nebude.

Jediné, co může někdo vymyslet, že musí být kdyžtak nejdřív všichni vyhnaní, aby člověk mohl uvěřit. No tak to potom opravdu chudák člověk! 
 
Ale jak říkám, to jsou jen mé osobní uvahy, které si řeším pro sebe.|A jen se s nimi sdílím teď.

Pokoj
 



Mohou skrze znovuzrozené věřící promlovat démoni? (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 05. září 2007 @ 12:45:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Také současný polský teolog Jacek Salij v časopise W drodze (č.10/97) napsal: "Charisma 'mluvení jazyky' je jedním z nejproblematičtějších darů Ducha svatého. Někteří jeho existenci a potřebnost popírají a veškeré jeho projevy považují za davovou psychózu, jiní ho naopak považují za jedinou autentickou modlitbu a zakládají na něm celou stavbu duchovního vývoje."
Na uznávání andělských jazyků je založeno takzvané letniční hnutí, například komunita Blahoslavenství, založená bratrem Efraimem, která dodnes rozvíjí svou aktivitu v řadě zemí. Také u nich začíná společná modlitba dlouhých tichem. Náhle jeden z přítomných začne samovolně vydávat zvuky - nezřetelné mumlání, vzlyky a žvatlání, podobné prvním slůvkům novorozence. Postupně se přidávají další, až rostoucí zvuková vibrace zachvátí celé společenství. Kupodivu nevzniká kakofonie, ale zvuk má hudební kvality, které lze přirovnat k fuze nebo černošským spirituálům.
Někteří badatelé si dali práci s přehráváním záznamů podobných spontánních obřadů a pečlivou analýzou všech zachycených zvuků. Našli v nich celé srozumitelné soubory slov a vět, ačkoliv si nikdo z přítomných nebyl vědom toho, že by něco takového měl v úmyslu říct. Překvapivé bylo, že šlo o torza mrtvých jazyků, například akkadštiny, sumerštiny, hebrejštiny, sanskrtu, byly nalezeny výrazy z jazyků Oceánie, ale i amerických Mayů a Inků. Míchání výrazů (řazených k sobě ne podle významu, ale na základě libozvučnosti -- a přesto dávajících určitý smysl!) se velmi podobá magické Enochiánštině (jazyku Henochovu). Zdá se, že mýtus o pádu babylónské věže a následném zmatení jazyků v sobě obsahuje nějakou hlubokou pravdu o naší minulosti.
Navíc však badatele z církevních kruhů zarazilo, že mezi podvědomými litaniemi, tedy modlitbami Duše v andělském jazyce, se objevují celé pasáže, v nichž je Bohu spíláno nebo je vzýván jako destruktivní síla. Překvapuje je to proto, že se naučili chápat Boha jako morální hodnotu, jako soudce a kárajícího otce.
Jazyk andělský a ďábelský mohou používat stejných slov. Záleží jen na člověku, kam sílu emocí, probuzených zaklínacími zpěvy nasměruje. Cožpak se mnozí lotři ve středověku zaníceně nemodlili k Bohu za zdar svých krvavých činů? A měli úspěch - pravda, jen dočasný, protože každý pohyb v čase se stáčí do kruhu a vyslaná energie se obloukem vrací. Vrací se dobro a stejnou cestou se k původci vrací zlo. V tom je vlastně jediný aspekt takzvané boží spravedlnosti.

Další, velmi zajímavé zkušenosti s démony najdete v článku  kdo stojí za letničním mluvení jazyky .





Re: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 05. září 2007 @ 18:55:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Věřím, že znovuzrozený věřící nemůže být posedlý démony ve smyslu posedlosti popsané v evangeliích, kdy posedlými byli neznovuzrození lidé. Tímto způsobem nemohu být Kristovci posedlí.

Z příkladu Jidáše nebo Ananiáše a Zafiry však vidíme, že satan může v důsledku hříchu věřícího "naplnit jeho srdce" ( Sk 5,3 ). To však není posedlost popsaná v evangeliích u bezbožných lidí.

A protože je věřící chrámem Ducha, nemůže být samozřejmě Bůh i satan ve věřícím na jednom místě společně. Bůh v nás přebývá v našem znovuzrozeném duchu. Jsme-li Pánu věrní rozšíří se Duch svatý i do naší duše, odkud může kladně ovlivňovat i naše tělo. Tím je povrchově poskvrněn i náš duch, neboť duše je s naším duchem těsně spjata. Z toho důvodu nás Pavel vybízí k očišťování se od každé poskvrny těla i ducha ( 2Kor 7,1 ).

Jsme-li však nevěrní, nebo zhřešíme-li, Duch svatý se stáhne z naší duše a z našeho těla zpět do svého základního postavení v našem lidském duchu, protože hřích automaticky znamená konec našeho naplnění Duchem svatým v duši, při současném naplnění naší duše nečistým duchem. ( Duchovní vakuum neexistuje ) Protože za hřích je SMRT a hřích bojuje především proti naší duši ( 1Pt 2,11 ). Nečistý duch následkem hříchu pak naplní i naši břišní dutinu ( tedy i tělo ), která měla být místem, odkud proudí řeky živé vody ( Jan 7,38 - doslova břicho, dutina ). Proto nemáme dávat místa ďáblu.

Pakliže dojde k vyznání hříchu, Duch svatý započne s postupným očištěním naší duše i našeho těla. Po určitém čase můžeme být opět naplněni Duchem svatým. Proces duchovního očištění je postupný v čase a nějakou dobu trvá. Je to jako když hodíš prádlo do pračky. Také není vypráno hned, ale až po ukončení pracího programu. Odpuštění příchází ihned po vyznání hříchu. Očištění od poskvrny nepravosti přichází postupně, během několika hodin nebo třeba 3-5 dní ( v těžkých případech ). Tím tedy i obnovení společenství s Bohem, trvá tu samou dobu, jako očištění. Následky hříchů si však z výchovných důvodů neseme. Viz. Davidovi bylo po cizoložství a úkladné vraždě odpuštěno ihned po vyznání hříchů. Očišťení od poskvrny nepravosti a obnovení společenství však trvalo určitou dobu a následky svého hříchu si David nesl po celý život.

Nutno podotknout, že hříchem není jen slovo či skutek, ale i přijatá nečistá myšlenka. Ke zmíněnému naplnění duše a těla nečistým duchem v důsledku hříchu tedy dochází již jen třeba při přijetí nějaké malé nečisté myšlenky. To se vztahuje i na nečisté písemné materiály, které čteme nebo na nečistá slova, která posloucháme v jakékoli podobě. Stačí, když se někdo v naší blízkosti rouhá Bohu, braním Jeho jména nadarmo, a duch toho rouhání nás již poskvrní ( viz. Nu 6,9 - nechtěná náhlá poskvrna ), nebo když v naší blízkosti třeba v práci někdo pustí rockovou hudbu od nějaké vyloženě satanské hudební skupiny.










Re: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 05. září 2007 @ 20:58:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šel mladý kazatel ráno na bohoslužbu a už z dáli slyšel, že jeho kostelík je plný lidí. Když přišel blíž, uviděl na obrubníku před kostelem temnou, schoulenou postavu, jak tiše pláče a naříká. Přišel blíž a nevěřil vlastním očím. Před ním sedí sám Lucifer a z očí mu tečou slzy jako hrachy. „Co ty tady a proč naříkáš?“ Ptá se kazatel udiveně. Satan na něho pohledí rudě zalitýma, temnýma očima a zasyčí. „Ale, támhle je plný kostel křesťanů, kteří lžou, pomlouvají, rouhají se, smilní a nenávidí a všechno to svádějí na mne...“

Tato anekdota výstižně ukazuje na to, kde může mít původ učení o možnosti posedlosti křesťanů démony. Ježíš nám slíbil, že s námi bude a ž do skonání věků, že nás z jeho ruky nikdo nevyrve, že bude v nás a že přemohl svět. Jeho krev nás obmývá od veškerého hříchu a máme moc šlapat po hadech a štírech a po veškeré moci nepřítele, takže nám v ničem neublíží. Můžeme brát dokonce hady do rukou. To vše je tu pro nás, ale my mnohdy bereme za nic krev smlouvy jeho krve, nemodlíme se a hřešíme. No a pak drze říkáme: To ne já. To ďábel, který se ve mne usídlil a hledáme osvobození namísto upřímného pokání v lítosti.

Pastýř




Re: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem? (Skóre: 1)
Vložil: signum v Čtvrtek, 06. září 2007 @ 08:31:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Buď to nikomu nevadí nebo to nikoho nepřekvapuje, což mne trochu překvapuje, rok 1962 není správně, patří rok 1692, tedy zhruba 330 let rozdílu.  
Přimluvil bych se u překladatele aby si tyto věci lépe hlídal, může se díky své nepozornosti nechtěně stát šiřitelem dezinformací.  

Dále doufám, že si těchto obětí protestantského pastora povšimnou i ti kteří tak rádi počítají oběti římskokatolického pronásledování.  




Re: Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 07. září 2007 @ 14:15:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Může být znovuzrozený věřící obsazen démonem--

Znovuzrozených v ČR by zřejmě spočítal na prstě jedné ruky,takže tato otázka je spíše teoretická,to kteří si myslí že se znovuzrodili je ale hodně a často jsou posedlí vším možným např. přehnaným čtením Bible apd.    



Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy