Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 267, komentářů celkem: 429602, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116506744
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Sytost
Vloženo Pátek, 21. září 2007 @ 13:18:54 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal jirikrupa

Sytost je něco, co zde není jen kvůli nám.

   Všichni víme, že Ježíš je pastýř, který vodí ovce i ke klidným vodám, ale i na pastvu. Otázka je , jestli se tam necháme donést či dovést. Některé boje prohrajeme, protože nejsme sytí. Některé chyby uděláme, ne proto, že by nebylo zaopatřeno vítězství, ale proto, že jsme se nenajedli.

  

   Je čas jíst a pít, abychom mohli být silní.

  Jsme živi skrze slovo a sytost přichází různě , ale často skrze slovo. Potřebujeme žít v sytosti a Bůh zaopatřuje manou na každý den. To, že ji neposbíráš, to je i otázkou kázně.

  Jez med synu, je dobrý.
 Jez Boží slovo , je dobré.

  To je dobrá strava, která produkuje uvnitř ty správné vitamíny, bílkoviny, cukry a tuky a je potřeba, aby nám dodala prostě energii. Někdy vítězíme tím, že jsme sytí.

    Některé prohry nezpůsobil hřích či přímý útok, ale naše podvyživenost. Hledej pastvu, hledej sytost.

   "Budu se sytit Tvým zjevem." 

 Ano , to bude, ale může a musí to přicházet už teď. Ti, kdo jsou sytí z Hospodina, nepotřebují být syceni slávou, pozicemi, úspěchem vnějším.

  "Každým slovem z Hospodinových úst je člověk živ".

  Slabost je někdy projevem toho, že prostě jen nejíš,nepapáš, nehamáš. Prostě sytíš se možná něčím, ale ne tím, co je dobrá a osvědčená strava. Živé Boží osobní slovo na každý den do Tvého srdce.

  A proto jez, papej,hamej, na každý den. Potřebuješ být silný a udatný, k tomu potřebuješ dobře jíst.

   Hlídej si to. Co sníš, to Ti ďábel neukrade.

  Pořebuješ jíst.Potřebuješ jíst. Potřebuješ jíst.

 Syté Boží děti uprostřed boje mění bitvu. Sytost armády může rozhodnout války. Potřebujeme sytou armádu. Tu, která ví, co je to být sytý. Tu, která ví, kam jít, když má hlad a je zesláblá. Tu, která se umí najíst a napít. Nebeské many , z duchovní skály.

  Pokoj Vám


Podobná témata

Zamyšlení

"Sytost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Sytost (Skóre: 1)
Vložil: franti v Pátek, 21. září 2007 @ 17:06:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, ano. Člověk během dne a týdne přijímá do svého mozkového žaludku takové věci, že mu může být někdy z toho hodně špatně. Své „pamlsky“, které škodí, nám dávají média, internet i živé okolí, kde pracujeme a žijeme. Boží Slovo je určité dobré, ale je třeba mu přijít na chuť a pak, aby to bylo to pravé Boží Slovo. Já osobně často potřebuji někoho, kdo by mne přesvědčil, že to Boží Slovo je opravdu dobré. I ono si zaslouží reklamu. Možná kecám, ale píšu to, jak to cítím. Jedno je jisté. Bez duchovního pokrmu jsme slabí a prohráváme !!!! Přesycenost však také není asi zdravá ?? Vše spíše s  mírou!!!! Nebo se mýlím ???



Re: Sytost (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pátek, 21. září 2007 @ 19:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jistě že potřeba sycení není samozřejmost. Pro tělo je přece sycení hmotným pokrmem jakoby samozřejmostí, ale náš duch často hladoví. Bůh  nám připravuje pastvu a je připraven nás k ní vodit. Na nás však je, zda se vodit necháme, zda k Jeho  Slovu přicházíme nejen jako pitavalové, ale jako ti, kteří hladovějí a ví, že potřebují pokrm, rozpoznají Pánův pokrm a jedí ho. Ježíš měl(má) pokrm kteří učedníci neznají (sami nemají) a rozdává jej. Kdo jí ten nehladoví  a kdo sycení přijímá skrze slovo Boží, je vnitřně budován. Souhlasím, že bez kázně to často nejde. Znám ty chvíle, kdy člověk se na Boží slovo těší, touží po něm a přímo saje, ale to netrvá pořád. Mnohdy se stane, že Slovo čteš jakoby z povinnosti (říkáš si např.: dnes mě to neoslovuje, nebaví), ale kázeń (neříkejme tomu prosím zákonictví) ti pomůže překlenout ten protitlak a věřím ( i znám), že Bůh ve své věrnosti skrze své Slovo nejen mluví, ale hlavně sytí duši i ducha a nakonec i tělo. Výzva k hledání pastvy je důležitá, protože často nás nejvíce hubí právě pasivita a lenost. Sami v sobě slabí jsme, ale Slovo od Pána je mou posilou, proto i ta námaha se překonávat stojí za to!

Pokud je církev boží armádou, tak nelze bojovat proti mocnostem  i silám nadzemských duchů zla podvyživení, ale neslouží k tomu učelu primárně. Sycení má mnohdy velmi společné s obecenstvím s naším Pánem, protože bez obecenství s Bohem a sourozenci, by jsme byli jen překrmené a přetloustlé ovce jež zas bez síly sloužit druhým zahleděni jsou jen na sebe.  Díky jirko za budující příspěvek.

Správně franti podotýká, že svět má své osvědčené pamlsky, které dokáže velmi elegantně Pánovo Slovo z našeho života spolehlivě vytlačit, aniž bychom si toho výrazně všimli. Proto se tolik potřebujeme navzájem, k vzájemnému napomínání  i povzbuzení.

 
Pattre



Re: Sytost a přemílání - rozžvýkání textu (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 22. září 2007 @ 10:15:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsme zvyklí jednou si nechat naservírovat slova z kazatelny, nebo jindy zase sami se vžít do toho slova.
Jsou lidé, kteří pravidelně čtou i celé pasáže z Písma, ale někdy lze být zastaven jedním veršem. Dá to zabrat, pochopit, a ještě více něco uskutečnit.
Ve středověku se praktikoval způsob, při kterém se malá část textu promýšlela dál a dále, nejen pár minut. Pro to bylo slovo ´ruminare´ , což doslova znamená ´přežvykovat´ (tak jako píce nebo zrno u dobytka).
Takže slovo bylo zrnem, které sytilo opakovaně, neboť při jeho zpracování (přežvykování, rozmělnění a strávení) došlo k dalším postupům v pochopení. Letmo přečtené slovo nemusí zanechat takový užitek, jako poctivě přežvýkané.
Pojem ´být osloven´ nebo ´být zasažen´ znamená hlubší působení, ale stane se jaksi bez naší zásluhy – ono se nám stane, že nás slovo osloví více. Může se stát, že nás stejný text osloví znovu v jiné době, začneme chápat více. Najdeme v něm to, co jsme před lety nebo jindy nepochopili. Ale je to přijetí nového smyslu navíc, bez naší práce.
Ruminare znamená věnovat tomu námahu, pozornost, čas, duševní práci.
Lze říci, že ze slova můžeme vytěžit více, jestliže ho v sobě přemíláme. Jestli se nespolehneme, že nás osloví jen samo, ale že se s ním zapracováváme.
Vypadá to samozřejmě, ale asi není. Mysl se unaví, a roztěkává se ale opakované přečtení slov znova navrací k tématu. Totéž, když si zopakuji ta slova znova v sobě, bez optického čtení.  Vracení se k tomu bodu znamená jako obracet slovo z různých stran a nalézat odpovědi na mé otázky po smyslu těch slov, protože ne vše je jasné ´při prvním čtení´.
Snad i to je odpověď po smyslu slov :
1 Korintským 3,1 A já, bratří, nemohl jsem vám mluviti jako duchovním, ale jako tělesným, jako maličkým v Kristu.
3,2 Mlékem jsem vás živil, a ne pokrmem; nebo jste ještě nemohli, ano i nyní ještě nemůžete.
To je tady slovo s výrazem ´pokrm´, rozumí se tužší, než je mléko (začáteční výživa pro duchovní růst).
Všeobecnější význam pokrmu je zde:
1. Korintským 10,1 Chtěl bych vám připomenout, bratři, že naši praotcové ….,
10,2 všichni byli křtem v oblaku a moři spojeni s Mojžíšem,
10,3 všichni jedli týž duchovní pokrm
10,4 a pili týž duchovní nápoj;
A my některé jiné pokrmy, které v životě potkáváme, musíme hodnotit a starat, jak je vyhodnotit.
Job 12,11  Zda nezkouší ucho slova jako patro ochutnává pokrm?
a vybírat máme vhodný pro duši:
Jan 6,27 Neusilujte o pomíjející pokrm, ale o pokrm zůstávající pro život věčný; ten vám dá Syn člověka, jemuž jeho Otec, Bůh, vtiskl svou pečeť."
Židům 5,12 Za takovou dobu už byste měli být sami učiteli, ale zatím opět potřebujete, aby vás někdo učil abecedě Boží řeči; potřebujete mléko, ne hutný pokrm.
Židům 5,14 Hutný pokrm je pro vyspělé, pro ty, kdo mají cvičením své smysly vypěstovány tak, že rozeznají dobré od špatného.
V porovnání s tím říká Pavel o Korinťanech, že ještě dosti nedorostli k pochopení pro´tuhou stravu´.
Výraz o přijetí tuhé stravy se v tomto příspěvku rozumí jako ve dvojím pohledu .
a) dostat vhodné slovo (z kázání, ze čtení), které mne samo bez námahy osloví, versus mé přežvykování slova, u kterého jsem netušil, a nemohu dopředu tušit, jestli z toho vydobudu dosti šťávy a posilu, kterou neočekávám na základě mé námahy (žvýkací zásluhy), ale přesto v důvěře přežvykuji, abych lépe porozuměl,
b) slovo lahodné a stravitelné pro začátek pochopení versus slovo pro pokročilé.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy