Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 259, komentářů celkem: 429594, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

oko
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116503482
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné
Vloženo Neděle, 04. listopad 2007 @ 21:11:53 CET Vložil: bolek

O Bibli poslal nematemne

Když jsem sledoval diskusi ohledně článku "Liduprazdné peklo? Aneb proc se domnivam, ze vsichni lide dojdou spasy" tak mne zaráží jedná věc. Ono je to pěkné biblickými citacemi oponovat liberalnimu výkladu Bible, který tam uvedl Aviaf. Jak jednoduché, prostě je to v Bibli tak psáno a basta fidli. Já si jeho výkladu vážím, protože jsem přesvědčen, že není možný fundamentální výklad Bible. Sám jsem byl kdysi křesťanem a myslím si, že pravě fundamentalismus zabil mou víru. Ale to zde není důležité.

Takže bych se chtěl zeptat těch co tak vehementně hájí věčné utrpení jak si tedy dávají dohromady představu milujícího Boha a pekla - místa věčného utrpení. To jestli si lide zaslouží trest za to, že nepřijali Bohem danou spásu - Krista Ježíše to zde nechci řešit i když můj názor je, že věčné utrpení za to, že jsem neuvěřil v Ježíše mi připadá přehnané.

Spíš mi nejde do hlavy to, že milující Bůh stvořil svět a přitom věděl, že se na tomto světě vyskytnou bytosti, které bude muset uvrhnout do pekla. To, že se tyto bytosti mohli rozhodnout pro spásu teď není důležité, důležité je to, že tím, že stvořil tento svět, vlastně jíž stvořil peklo a lidi kteří v něm skončí. Nebylo by lepší, kdyby raději nic nedělal? Nebo aspoň nestvořil peklo - prostě lidi co nepřijmou spásu nevzkřísil?

Samozřejmě co já „stvořená bytost“ budu Bohu kecat do Jeho práce. Ale to já nedělám. Nejsem věřící a toto není polemika nad Bohem a Jeho stvořením (proč bych soudil Hospodina, když nevěřím, že On je), ale je to polemika nad představou, kterou o Bohu podává váš fundamentální výklad Bible a která, dle mého názoru, nemá se skutečným Bohem, pokud nějaký je, nic společného.

Pokud vám vaše představa AGAPE a PEKLA jde dohromady, vaše věc. Pro mne to je další hřebíček do rakve v které pohřbívám Bibli podávanou jako slovo živého Boha.

Pro naše mile "doslovisty" mám ještě jednu myšlenku. Je křesťan, věří v peklo a uvažuje o tom, že zplodí potomka. A já se ho ptám, nebylo by lepší aby to nedělal? Může totiž nastat stav, kdy on otec bude spasen, ale jeho potomek i když žil celý život v podstatě slušně, neuvěří v Ježíše a spasen nebude. Jaky to pak bude věčně žít v nebeském království s vědomím, že jeho potomek bude trpět věčně v pekle? Jakapak to radost?

A ještě jedno malé podobenství: Je otec a je syn. Otec vyhloubí hlubokou jámu a synu řekne: "Můžeš svobodně chodit kolem té jámy, ale nenakláněj se do ní, mohl bys do ní spadnout a to by byla tvá smrt". Ten otec byl zároveň prorok, znal budoucnost a tak jíž když hloubil tu jámu, věděl, že jeho syn do té jámy spadne a zabije se. A tak se také stalo. Nebyla to zkouška věrnosti a poslušnosti svého syna, vždyť jíž věděl, že ho syn neposlechne. A teď se můžeme bavit kdo měl větší podíl na smrti syna. Otec, který věděl, že tím že hloubí jámu vynáší ortel smrti nad svým synem, anebo syn, který byl neposlušny?


Podobná témata

O Bibli

"Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné" | Přihlásit/Vytvořit účet | 32 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Neděle, 04. listopad 2007 @ 23:08:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj nematemne,


Vidím, že kladeš zajímavé otázky. Rozhodující ovšem je, zda na ně chceš odpovědi pravdivé nebo raději spíše příjemné.

V Tvém příspěvku se přímo dotýkáš předurčení, tak věřím, že Ti budou k užitku následující články:











Předurčení není fatalismus! Názorná obrázková ilustrace._P11


Boží milost v Ježíši Kristu Ti přeje

reformovaný



Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 03:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
*** REKLAMA ***

Me stezejni pojednani o liduprazdnem pekle lze najit na teto adrese.

*** KONEC REKLAMY ***

Sám jsem byl kdysi křesťanem a myslím si, že pravě fundamentalismus zabil mou víru. Ale to zde není důležité.

To je naopak totalne dulezite! To je pro me nejdulezitejsi vypoved tohodle clanku.

Fundamentalismus zabiji viru mnoha lidi proto, ze pred ne stavi zcela neopravnene do protikladu viru a rozum. Kolikrat jsem jen tady na GS cetl vyroky toho ci onoho uzivatele v tom smyslu, ze "si mohu dovolit viru"! To je presne vono: predstava viry, ktera je vykoupena ztratou soudnosti a zdravyho rozumu. Je to vira, ktera hazi pres palubu rozumnej usudek a jeste se tim pysni. Kolik lidi tahle ztrata pevny pudy pod nohama nahnala do naruce ruznych ducharu, co videj demona za kazdy bukem, treba  i v backorach s vysivkou cinskyho draka!

Protiklad viry a rozumu je falesna dichotomie. Vira nema byt iracionalni, rozum nema byt rukojmim viry.

Na zaver neco k tematu clanku: zivy Buh je spasitelem vsech lidi, obzvlaste vericich! (1Tm 4:10)

Aviaf



Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 06:04:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč Bůh všechno stvořil i když ve své Vševědoucnosti věděl jak dopadne člověk nelze uspokojivě vysvětlit. Jistý náznak vidím v Iz. 48:11 i když kontext není tak zřejmý s naší otázkou " Kvůli sobě, kvůli sobě samému to dělám. Což smí být mé jméno znesvěceno? Svou slávu nikomu nedám". Mám zato, že Bůh je plný tvořivé síly, těžko Ho spoutat ať zůstane sám, ať nic nedělá, ať složí ruce do klína. Vždyť je sice Láska sám v sobě, ale všechno se z Něho dralo ven, prostě chce tvořit - tak tvoří i když ví. Nakonec všechny věci v Kristu na nebi i na zemi napravil a dal šanci nespadnout do té jámy. Ten syn v uvedeném podobenství se nemusel naklánět nad jámu a nemusel tam spadnout. Mohl se rozhodovat a stačilo otce poslechnout. Otec vyhloubil jámu proto, aby mohl prožívat synovu poslušnost  a úctu vůči jeho osobě. Syn mu jí nedal a skončil špatně. 

Těžko přijímáme obraz spravedlivého Boha. Je Láska a Spravedlnost v jedně osobě a my se s tím můžeme jen smířit. Je pravda, že Bůh nestvořil zlo, ale věděl, jak to dopadne. Tím "věděním" měl zajištěno, že na scénu stvoření vstoupí svoboda rozhodování. To je důležité. Taky věděl, že bychom Ho nařkli z toho, že nejsme svobodné bytosti a že On je despota usurpující si naši lásku. Bůh nám dáva svobodu do té jámy spadnout a zahynout. Vzájemný vztah musí vycházet ze svobody resp. je to to nejvyšší dání. Představ si otce jak dvakrát luskne prsty a syn mu dá pusu a jako stroj řekne: Tati, mám tě rád. Po jednomu lusknutí přijde a donese mu bačkory atd. Každý otec, který miluje syna, očekává, že jeho láska bude opětována spontánně. Proto Bůh preferuje svobodu našeho rozhodování až tak, že nechá člověka do té jámy spadnout. Veškeré naše filipiky a doměnky jsou k ničemu, protože Bůh rozhoduje o tom, jakým způsobem bude ten syn jištěn proti pádu do jámy. Je to dětinská víra v Krista jako toho, kdo mi dává spasení svou zástupnou obětí na Golgotě. To je tak těžké uznat to, že jsem nedokonalý před Boží spravedlností ? To je tak těžké vyznat Ježíše jako Pána. Stačí dvě, tři věty a uvědomění si své ztracenosti a neschopnosti před Jeho slávou. Tím dostanu zachytovací postroj s tlumičem pádové energie. Můžu chodit kolem jámy a třeba do ní i spadnout samou zvědavostí jaké že to tam je, tam, kde není Bůh a ON mě vždycky za to lano vytáhne a zachrání. Přes všechna pokušení a pády mě převede z této reality do reality nebe a trvalé přítomnosti. Nikdo nemusí spadnout do jámy, stačí Boha poslechnout a činit pokání. Jenže to je to těžké, to co nejde přes rty.   





nematemne (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 06:48:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
velice pěkná zamyšlení


K článku bych uvedl,že ve Starém zákoně se žádné peklo nevyskytovalo a je to až pozdější myšlenka,( např. Lucifer byl křesťanský biskup) která se zvláště ve středověku rozvinula až do obludných podob s cílem vyvolávat v lidech strach-pak jdou snáze ovládat.V mladších částech SZ najdeme také různé verze vzkříšení na konci věků např.kdy nespravedlivý  nebudou vzkříšeni. 
 
Hodně je to také  o pýše -já půjdu za odměnu do nebe protože jsem správně uvěřil,jiní do pekla  

I  s tím potomkem také pěkně vyjádřeno-jeho zrozením je hodí do džungle,kde nemá spásu jistou,cynicky řečeno z tohoto pohledu  když půjde žena na potrat je to pro spásu potomka lepší než kdyby se narodil.    


--A ještě jedno malé podobenství: Je otec a je syn.--

Krásné přirovnání,lze z toho pěkně vidět jaká je to fraška,když to někdo takto přezentuje 

S milujícím Bohem to také není žhavé bez ohledu na peklo,protože sám svět přináší lidem řadu utrpení a tato existence je hlavně strastiplná-proč to tak je,kdy prvotní princip už nezasahuje do světa ač se milióny k němu v kleku modlí... to je velké tajemství na které musí přijít každý sám....   




Krispus (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:03:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Je pravda, že Bůh nestvořil zlo--

Tuhle pravdu jsi vykoumal jak?:-) -snad ne z Bible

Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.

Iz 45:7



Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:15:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Ahoj.

    Nechceš fundamentalismus, tak tu neuvedu ani jeden verš z bible, jen to jak to vnímám.

    Hodně věřím na Boží předurčení a svobodnou vůli člověka. Z mého pohledu to dost vysvětluje. Vidím to asi takhle:

- Peklo (takovéto ze Zjevení, co se mu říká tuším gehenna) zjevně není určené pro lidi, ale pro vzbouřené nebeské mocnosti. Ty tam také skončí až přijde jejich čas.

- Každý člověk je bezpochyby od Boha předurčen k žití v Boží přítomnosti tady na zemi i v nebi.
- Žádný člověk není od Boha předurčen na to, aby žil v přítomnosti nečistých duchů, ať už tady na zemi, nebo někde v pekle.

- Každý člověk má svobodnou vůli k tomu, v čí přítomnosti chce žít - jesli v Boží přítomnosti nebo v přítomnosti nebeských mocností. Pokud si vybere žití bez Boha, bude ho mít. Na tohle rozhodnutí má také většina lidí velké množství času. I já jsem ho měl. Vybral jsem si žít v Boží přítomnosti a vydat se po Boží cestě. A viděl jsem mnoho takových, kteří se vydali stejným rozhodnutím stejnou cestou. A viděl jsem i takové, kteří jsou v pekle už teď - vybrali si opačnou cestu.

    Už jsem to tu napsal - být na mě, určitě bych to udělal jinak. U mě se pořád pere to, jestli je lepší, aby lidi "měli svobodu" s rizikem, že si vyberou peklo nebo aby se "měli dobře". Ze své lidské přirozenosti (výchovy) bych se snažil udělat to tak, aby se lidi "měli dobře". Od téhle snahy mě ale dost odrazuje především můj mozek - vědomí, že ty stovky pokusů o to aby "se lidi měli dobře" s tím, že je potřeba (dočasně) "trochu omezit jejich svobodu", skončily bez vyjímky peklem už tady na zemi.

    Tak mám radši tu rizikovou svobodu.

    Jsem ten doslovista. Není to tak dávno, co jsme pár potomků zplodili - a nejspíš ještě nejsme v rodině všichni. A vůbec s tím nemám problém - naopak, dost se těším na to, co s nimi bude, kam je Bůh povede a pro co se v životě rozhodnou.
    Asi s tím taky nemám problém díky tomu, že neznám skoro jediného člověka, co by "neuvěřil v Ježíše" a "žil v podstatě slušně".



Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: noire v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 11:54:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zatím tady nezazněl tenhle výklad pekla (říkalo se to v káeskách, ve zjednodušení - asi na tom něco bude, bohužel ostatní záležitosti, jako je předurčení, nějak nechápu)

Peklo - stav být oddělen od Boha, ráj - stav být s Bohem. (Peklo v představě Hieronyma Bosche je sice efektní, ale odpovídá středověkým představám). Duše na zemi se rozhoduje - budu s Bohem, potřebuji Krista, odmítnu Boha - budu mimo něj. Duše vznikla a je věčná, tzn. mou smrtí nezanikne. Žiju na zemi a počítám, že je Bůh, a že je takový, jakého ho popisuje Bible - musím nějak řešit Ježíše Krista. Pokud počítám, že Bůh není, bez Boha taky zemřu.

Jinak Biblický fundamentalismus je velmi zajímavé téma (vůbec původ a přesah do současnosti), není to někde slušně zpracované? Něco jsem si o tom přečetl na Wikipedii a hledal jsem k tomu další dokazy, ale na louskání "the Fundamentals" nějak nemám čas.

Martin Č.





Olin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 05. listopad 2007 @ 13:51:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Lucifer byl biskupem v Caralles (na Sardinii), ale to je jen jméno, co to sem pleteš?--

Lucifer se poprvé objevil až ve Vulgátě, latinském překladu Bible. Jejím autorem byl svatý Jeroným. Proč přeložil hebrejský pojem Hélél či řecký eosphoros právě latinským výrazem lucifer? Možná jej inspiroval biskup Lucifer Calaritán (Lucifer Calaritanus) ze Sardinie.  Biskup se v té době účastnil boje mezi různými křesťanskými věroukami a založil skupinu Luciferiánů. Jeroným patřil mezi jejich odpůrce a snad zvolil svůj překlad i proto, aby poškodil Luciferiány a biskupa Lucifera.



--Realita světa imanentního i všeho ostatního přece nevzniká podle toho, co je psáno v Bibli, ale Bible je psána podle toho, jak lidé poznávali pravdu.--
 
spíše jaké o té pravdě měli představy.Kdyby pravda měla záviset na představách-myšlenkách nebyla už by to pravda
--Je úplně irelevantní, kdy se časově poprvé objevuje v Bibli slovo o zavržení v pekle.--
 
to není,lze totiž pěkně vydět vývoj představ o posmrtném životě v židosvké kultuře 


--Důležité pouze jest, že o tom mluvil Ježíš, a ten věděl co říká.--

Jenže Ježíš žádný NZ nepsal to je dílo až další generace a evangelisté měli tendence mu podsouvat i svá vlastní přání.




Re: Pro ty co věří, že peklo nebude liduprázdné (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 31. prosinec 2007 @ 20:08:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Milý Nematemne,

víra v Krista se nedá zabít. Dala-li se zabít, znamená to, že ve skutečnosti neexistovala. Existovala pouze v rozumu, nikoliv v srdci.



Stránka vygenerována za: 0.35 sekundy