Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 426 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463719
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy
Vloženo Středa, 07. listopad 2007 @ 20:52:01 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jakobin

Tuším, že na začátku projektu napsal Štěpán, že uvidíme zda, se nám podaří rozpoutat relevantní diskuzi….(či tak něco).

Možná je to trochu nešťastná formulace a vyznívá, jakože jsme celé dílo psali s tím, že nás hlavně zajímá, co vy na to.  Za sebe musím říct, že tomu tak není. Je to jakoby se vrátil Kolumbus z objevné plavby a svolal rokování, na kterém by se lidé přeli, jestli Amerika existuje. (mimochodem, Oline, ušetři mě svého komentáře, že jsme žádnou Ameriku neobjevili, a zkus se soustředit na princip daného příměru).


To, co jsme sepsali je svědectví, co jsme zažili v církvi, která sama o sobě hrdě deklarovala, že je charismatická (je-li tomu tak nyní, mám silné pochybnosti, tedy myslím, že už to tak hrdě nedeklaruje).

Nemyslím si, že je na místě označovat celou skupinu za sektu. Pokud tak kdokoli z nás činí ve svých svědectvích, musíte to brát, jak to je, čili jako subjektivní zhodnocení momentální situace.

Asi by bylo pikantní, kdybychom zde vypsali, že CB a KS a AC jsou sekty, a ostatní církve jsou ještě OK. To byste si zamnuli ruce, označili nás já nevim za co a nebrali vážně. Je to takový úskok, viď Jiří? Ne, skutečně nejsme takoví blázni, abychom nechápali, že sbor od sboru je to jiné.

Nemyslím, že sbory, ve kterých jsme byli jsou sekta. Nicméně se tam projevují sektářské rysy a někteří lidé tam jsou zapojeni do sektářsky pojatých vztahových struktur. Ta míra sektářství je u každého člena jiná.

Závisí na jeho loajalitě, míře závislosti na autoritě, schopnosti odporovat nátlaku.Zároveň si myslím, že charismatické sbory mají k sektářství tak nějak sestersky blízko.

Přijdou mi komické  výzvy k objektivnosti. Je to jakoby jste vyslýchali svědka přepadení a nechtěli po něm slyšet, co viděl, ale zhodnocení příčin kriminality v dané oblasti. (mimochodem, Oline, ušetři mě svého komentáře, že jsme přepadeni  nebyli ani obrazně, a zkus se soustředit na princip daného příměru).

Nejsme  z obliga, myslím, že to tu už mnohokrát zaznělo, a ještě zazní. My jsme svým byť i pouhým setrváváním v daném sboru pomáhali budovat nezdravou autoritu, dávali jsme jakoby razítko na závadné jednání a tím, že jsme se ne vždy ozvali proti sektářským praktikám, jsme na nich defakto měli podíl. Nebyli jsme ale lidé, kteří se do církve přišli apriori hádat či napravovat nějaké její nešvary. Hledali jsme tam odpovědi na složité otázky života a měli jsme dojem, že nám je tam mohou zprostředkovat. Tím, že jsme vyšli z ateismu, jsme projevili i notnou dávku naivity.

Skrytá tvář charismatismu bude pokračovat příští pondělí.

Podobná témata

Charismatici

"Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy" | Přihlásit/Vytvořit účet | 38 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Středa, 07. listopad 2007 @ 23:43:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin!

protože již znám tvé postoje "myvímesvý" "..smetozažili" a "nepotřebujemecharošeabynámněcoříkal", vyvodil jsem již na počátku celé prezentace správně, co znamená v případě vašeho kroužku slovo "diskuse":
jde o to, aby přicházeli další lidé, kteří přinesou podobná svědectví - a pokud možno se do toho nikdo jiný nepletl.

Když jsem ještě chodil do školy, říkalo se tomuto přístupu "kritika buržoazních teorií". Teorie byly prezentovány pouze jejich kritiky, nikdo, kdo by je zastával pochopitelně nemohl mít  v socialistické společnosti místo.
Případní zastánci těchto teorií žili na západ od Šumavy a dělili se podle kritiků do dvou skupin:
   - "ti zlí" byli prostě nekompromisní nepřátelé socialismu. Svázanou socialistickou vědeckou obec buď nebrali na vědomí, nebo se dokonce kontaktovali pouze s marginálními vědci (rozuměj disidenty.
   - "rozporuplní" byli přátelé socialismu. To byla ta část teoretiků ze svobodného světa, kteří udržovali za železnou oponu vědecké kontakty. Proč rozporuplní? Inu - na jedné straně je izolovaná "socialistická" věda nutně potřebovala, na druhé straně nedokázali rozpoznat mylnost a škodlivost těch buržoazních teorií.

Tobě a tvým přátelům se v třetím tisíciletí podařil neobyčejný kousek: přinesli jste do diskusního fóra o církevních problémech kus atmosféry z mého mládí. Na leninské brejle už není třeba ani lenina - ten je fakt v dějinách věčný!

Tvá touha, abych tě ušetřil svých komentářů, ti splněna nebude. Tvá bližší touha, aby svědectví tohoto řádu ve vašich rukou přibývalo, doufám splněna bude.
Na tomto náměstí již dávno vystřídal Ducha svatého džin, a vůbec nebude na škodu, když to všechno odtud vybublá do reálného prostoru.
Budeme uklízet...

All in



Nejsympatičtější na tom všem je nakonec pan František (Skóre: 1)
Vložil: petrikvlcek (agentura.vlcek@volny.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:39:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakobínko a Hvězdáři,
děláte všechno proto, aby nestranný pozorovatel začal litovat pana Františka. Vším co tady prezentujete jen dokazujete, že jste dosud nevzali zodpovědnost za svůj život do svých rukou. Vám by se opravdu lépe žilo v socialismu. Vy jste úplně zapoměli, že i Váš  tehdejší sbor byl součást / a je dosud / těla Kristova. Útokem na samotnou církev svůj problém nevyřešíte. Vaše zranění, zklamání bych pochopil, ale způsob jak se s tímto vyrovnáváte nikoli.
Váš Petr Vlček



Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: vladimir v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:30:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá jakobin a spol.

vaše publikace je velká věc! To, čeho jste se odvážili, dá odvahu i tisícům těm, kteří jsou zotročeni pány jako je Oldřich Kadlec, který to všechno ke všemu pomáhal budovat na nejvyšší úrovni! Dá to odvahu tisícům zotročených manipulací všech těch vlků a vlčků v rouše beránčím, aby se nebáli vzepřít se této manipulaci a stát se svobodnými Božími dětmi.

Nedbejte útoků zdejších manipulátorů pana Kadlece, Vlčka a Krupy! Jsou to útoky na vaši integritu, na vaši psychiku i na vaše svobodné rozhodnutí toto publikovat. Pokoušejí se, tak jak je to v jejich systému běžné, vyvolávat ve vás pocity viny a tlačit vás k popření a odvolání toho, o čem svědčíte.

Nenechte se zastrašit! Nejsou to žádní bohové, kteří určují, co je správné a co ne.

Jsou to obyčejní manipulátoři, bez kapky kreativity, empatie a milosrdenství, o etice i svědomí ani nemluvě! Nedovedou nic jiného, než přebírat argumenty těch, kteří se tě zastali a používat je ve své propagandě. Například: pan Kadlec zde používá analogii o komunistech, kterou ukradl jahovi, který pomocí ní velmi pěkně protiargumentoval jejich nesmysly, ukradl dalšímu oponentovi označení kejklíř a kejkle, kterým ho trefně charakterizoval a bez studu je nyní používá proti Pastýři, a takových příkladů by bylo více. Pan Kadlec zneužívá a využívá colkoliv a neštítí se parazitovat na čemkoli, jen aby mohl mediálně zkreslit, odsoudit a zavrhnout oprávněnou kritiku odporných charismatických manipulací.

Hlavu vzhůru! Jsme svědky, jak se naplňuje Slovo Páně:

Lukáš 12:2  Nic není zahaleného, co nebude jednou odhaleno, a nic skrytého, co nebude jednou poznáno.
3  Proto vše, co jste řekli ve tmě, bude slyšet na světle, co jste šeptem mluvili v tajných úkrytech, bude se hlásat ze střech.

Když nyní vycházejí na světlo odporné skutky tmy, nedivme se, že synové tmy se tomu brání zuby nehty!



Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 08:51:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
   "Tento způsob umožní čtenářům knihy průběžně se sdílet s ostatními se svými vlastními názory a pohodlně diskutovat přímo nad jednotlivými kapitolami s autory publikace a dalšími uživateli GRANO SALIS.

Uvidíme, zda se autorům skutečně podaří rozpoutat zamýšlenou rozumnou diskusi na uvedené téma.
 


   "A pokud se mu podaří aspoň trochu rozpoutat rozumnou diskuzi na popisované téma, tak bude k užitku"

Ujasněte si tedy zda jste chtěli rozpoutat diskuzi na toto téma nebo ne? Já samozřejmně vím, že Vás postoj odpovídá zhruba tomu , co jsi napsala, proto jsem uvedl v malé rekapitulacitéto diskuze, že je na půdorysu /obvinění-reakce, obžaloba-obhajoba/ nikoli na půdorysu např. (poznej mne, poznám Tebe).

Uvádíš ve svém textu dvě základní mystifikace.

1) My vydáváme jen svědectví

Omyl. Vy vydáváte svědectví, ano, ale pak vydáváte(alespoň Ic to tak zatím činí) hodnocení, popis charismaticmu a jeho charakteristiku, hodnocení, biblické uvahy o tom co je správné (vyučování částečně)...a toto nejsou "neomylné studie" ani "neomylná svědectví". Ano, jsou vaše, ok. Ale dotýkají se a vztahují se i k nám, mluví o nás, zkreslují naše myšlenky, postoje, popisují nás jako sektu atd.


2) Jiřího otázky jsou úskočné

J
iří především neví, co vlastně říkáte. IC řekne defacto  dvakrát,že charismatické sbory jsou sekty.Pak řekne, že jsou proto, že je tam autoritářské jednání a psychická manipulace, že takto to slovo používá.

Ale kolik je těch sekt? Kde? Po prosbě o ujasnění IC řekne, že jeho sbor jistě sekta byl. Naštěstí se vyhne totálnímu odsudku, který ale v textu samotném jaksi "méně přímněji" podává.

  "Nemyslím si, že je na místě označovat celou skupinu za sektu. Pokud tak kdokoli z nás činí ve svých svědectvích, musíte to brát, jak to je, čili jako subjektivní zhodnocení momentální situace."

Ty vlastně říkáš:

  V našich svědectvích někteří označují sbory a  ze kterých vyšly a "charismatické sbory"  jako sektu  .Neberte je ale vážně, je to jejich subjektivní zhodnocení situace, ostatní věci berte vážně. Já si to nemyslím, jiří dělá úskoky, protože chce vlastně vědět, jak to teda myslíme.

Ach jo

No nic. Ty jsi se aspoň konečně vymáčkla. Jsem rád, že tedy nepovažuješ tyto denominace za sekty. Proč to tedy ale uvádíte?

Jestliže je uvádí někteří z autorů za sekty, co je na tom divného, že se na om ptám a volám tedy po upřesnění?

Věc se může mít i takto. Vy je totiž za sekty považujete, proč byste o tom jinak psali, že jsou to sekty? Když by to mělo ale zaznít naplno, napřímo, jasně a zřetelně, tak se vymlouváte a děláte, jakobyste to ani nenpsali.

Pokud to tak není, tak napište, že mají některé rysy sektářského myšlení, pak se nebude nikdo ptát, koho považujete za sekty. Jestliže uvedete, že sekty jsou, je logické, že volám po upřesnění.

 Otázka pro tebe?

1) Kdo jsou pro Tebe charismatické církve či charismatický svět?

2) Považuješ je za sekty? ..Oj, hurá, konečně někdo odpověděl, že ne?

  Takže má otázka nyní zní?. Proč je za sekty uvádí vaše studie a svědectví (IC)?

3) Pokud Ti někdo ukáže, že učení těch subjektů je jiné, než popisujetem jsi ochotna změnit ten poznatek a také to uvést na pravou míru?



Nabízím dvě možnosti:
 
Přímá..odpověď na otázky  

Vyhýbavá ..napsat my nějakou osobní charakteristiku nebo něco takového jiného a odvést pozornost od tohoto tématu.


Je pak ještě jedna možnost. Že jste prostě něco nějak slovně přepískli, nebo neúmyslně napsali jinak, než jste chtěli říct, jak říkáš ty, že to nepovažuješ za vhodné, ale pak je jednoduché řešení. Buďto tedy říct, jo, je to tam špatně napsané, opravme to. Pokud to ale neopravíte, pak se nediv, že se ptám prostě na to, proč to tedy říkáte.

Pokoj

 
  

 .



Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 10:37:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vynechám už tedy to, co zmiňuje olin, Petr, nebo Jiří, protože trefněji bych to asi nepopsal a opakovat nechci. Nicméně jdu přímo k úvodníku. Je otázkou, zda pojem hrdě se (zde řečeno) deklarovala jako církev charismatická, je pro tento význam něčím zásadním. Pokud se církev navenek takto v minulosti deklarovala, myslím že by to chtělo nějaký deklarativní dokument. Nicméně to zároveň také nikdo nepopírá, protože to tak bylo viděno i očima kazatele a staršovsrva (pamatuji evangelikálně charismatický, neboť evan. a char. byly ve sboru zastoupeny). Sbor byl velmi rychle rozšířen ve své většině těmi, co od počátku devadesátých let přicházeli do církve jako ovoce žně horlivých evangelizací a tak se dělo i nadále. Radostná a živá víra se do života sboru velmi zásadně projevila, nicméně s původní evangelikální skupinou bylo soužití myslím dále pokojné. Když se k něčemu sbor hlásí jako celek, tak se hlásí především veřejně. Tedy neobjevujeme žádná akta X. Ale nemá to jistě žádný podklad pro tvrzení jakobin : tedy myslím, že už to tak hrdě nedeklaruje, když zde píši subjektivně především jen sám za sebe (z ničeho jiného se asi nevychází). Každé společenství i jednotlivá věřící osoba má právo na svůj vývoj. Osobně jsem mnoho let pojem charismatik, charismatický neřešil a nerozuměl mu jinak krom významu: věřící křesťan používající dary Ducha Božího ke službě a budování církve. Tedy nepíši samozřejmě nějak deklarativně za zmíněný sbor, protože mě k tomu nikdo nepověřil. Pokud budu reagovat na nějaké skutečnosti se sborem souvisejícími, tak zase, pouze sám za sebe. Samozřejmě si lze dělat obrázek i o vývoji skupiny kolem jakobin, která (zdá se mi) se značně radikalizuje ve svém konfliktním projevu, což může být také znakem jistého sektářství.



Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 11:40:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taď začíná ta pravá, otevřená, konstruktivně kritická a plodná diskuse!

....dá odvahu i tisícům těm, kteří jsou zotročeni pány jako je Oldřich Kadlec,

....dá to odvahu tisícům zotročených manipulací všech těch vlků a vlčků v rouše beránčím.

....útoky na vaši integritu, na vaši psychiku i na vaše svobodné rozhodnutí toto publikovat.

....Nenechte se zastrašit!

....jsou to obyčejní manipulátoři, bez kapky kreativity, empatie a milosrdenství, o etice i svědomí ani nemluvě.

....pan Kadlec zneužívá a využívá colkoliv a neštítí se parazitovat na čemkoli, jen aby mohl mediálně zkreslit, odsoudit a zavrhnout oprávněnou kritiku odporných charismatických manipulací.

....když nyní vycházejí na světlo odporné skutky tmy, nedivme se, že synové tmy se tomu brání zuby nehty!

Pološílený vladimíre, děkuji ti srdečně za to, že debatu, která začínala nabírat až příliš vážné  a osobní rysy, jsi oživil tímto příspěvkem! Udělal jsi mi radost, protože největší pochopení pro chybujícího člověka, jako je třeba ajsí, najde ten, kdo se umí smát.

Olin





Re: Skrytá tvář charismatismu - reakce na dotazy (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 09. listopad 2007 @ 08:05:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já bych se být tebou Oline nevysmíval lidem, kteří si skutečně prošli nepříjemnými věcmi, ať už máš na to pohled jakýkoliv. Tito lidé nejsou ani pološílení ani to nejsou chudáci, kteří neumí žít svůj život. Nemohu prohlásit o člověku ničenému sektou, že je to pouze jeho vina, že do sekty vstoupil a zůstával tam delší dobu. Lidé přeci vstupují do církví i sekt s touhou naplnit svůj život duchovnem a proto zcela nekriticky přijímají, co se jim řekne. Člověk na  začátku duchovního života přece nemůže rozeznat co je manipulace a co ne. Proto padá vina hlavně na vůdce sekt, byť polehčující okolností jim může být jejich zaslepenost, kdy zlo ve svém jednání nevidí, naopak mají pocit, že jim Pán Bůh žehná. I Šavel si myslel, že je Bůh s ním, když asistoval u kamenování Štěpána a musel dostat lekci od Pána aby pochopil, že je to všechno jinak. Napříč charizamtickými denominacemi KS, JB, CB atd k manipulaci docházelo a myslím, že ještě dochází, to je smutný fakt na který je třeba soustavně upozorňovat. Ukřičet a zesměšnit každého, kdo se o tomto nešvaru zmíní je jen na škodu charizmatickému hnutí, kde mám pocit, že se zlému podařil opravdu  husarský kousek. Hnutí se do značné míry nakazilo sektářskou mentalitou, se kterou se neumí a snad ani nechce vypořádat. Lidské sobectví si obléklo duchovní kabát a dál dělá neplechu. Právě charizmatické hnutí má být velký dar církvi, papež ho nazval jarem církve, je škoda, že se to tak pokroutilo a zdeformovalo.



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy