Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474139
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Dilema prosebné modlitby.
Vloženo Čtvrtek, 22. listopad 2007 @ 22:55:27 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal nematemne

Křesťané zajisté věří, že Bůh zná člověka dokonale, On vidí jasně co se v člověku odehrává, zná jeho potřeby, ví co je pro člověka v dané situaci pro něj nejlepší i díky tomu, že zná budoucnost a ví kam se která možnost případného Božího vlivu bude vyvíjet a jak moc dobrá bude pro člověka. A tady jsme u problému prosebné modlitby.

Člověk o něco Boha prosí, ale Bůh stejně udělá to o čem ví co je pro člověka důležité, udělá třeba úplný opak toho oč ho člověk prosí. Určitě nevyslyší člověka, pokud lidská prosba nebude v souladu s Jeho vůli, protože kdyby konal dle přání člověka, byl by Bůh jen poskok. A tady se dostávám k jádru problému. V podstatě mi z tohoto vyplývá, že prosebná modlitba je nesmysl, dle mého znevážení Boha. Protože když prosím, vyjadřují tím, že vlastně nevěřím Bohu, tomu, že se o mne, o mé blízké, o svět stará jak nejlíp umí.


Podobná témata

Zamyšlení

"Dilema prosebné modlitby." | Přihlásit/Vytvořit účet | 111 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 23. listopad 2007 @ 06:32:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Ja to asi vidim podobne.

Vzpominam si, jak jsem v roce 1994 byl na vylete v Canterbury v Britanii a tam v katedrale meli takovou tabuli ci co, kam clovek mohl na papirku prilepit napsanou nejakou svou modlitbu. Bylo to tenkrat v cervnu a pamatuju si, ze jsem tam nasel papirek s napisem: "Boze, at Brazilie vyhraje mistrovstvi sveta." Mineno ve fotbale. Kroutil jsem nad tim hlavou, jednak proto, ze mi to prislo jako dost uhozeny prosit Boha o takovou kravinu, jednak proto, ze mi bylo jasny, ze nekde vo kousek dal bych urcite nasel jinej papirek, kde by stala podobna modlitba za vitezstvi treba Nigerie. Proste tyhle modlitby asi fakt nemaj moc smysl.

Modlitba je proste rozhovor s Bohem: tedy velmi intimni rozhovor s nekym, kdo me zna velmi duverne. Jejim smyslem tedy neni prednest Bohu seznam pozadavku, ktere laskave vyzaduji splnit. Pokud jde o obsah modlitby, ma tato vyznam predevsim pro samotneho vericiho: aby si sam uvedomil, o co vlastne chce prosit. Aby si uvedomil, ze pred Bohem nemusi nic tajit a tak se odhodlal formulovat svoje nejniternejsi touhy a predstavy. Svym zpusobem to pripomina rozhovor cloveka se svym psychiatrem, kterej vedle gauce akorat sedi na kresle, nic nerika a jen se diva. To vedomi, ze tenhle Psychiatr vidi cloveku do duse lip nez on sam, ma pro uprimne se modliciho krestana osvobozujici ucinek.

Ma tedy smysl modlit se za odpusteni hrichu, protoze to predpoklada predevsim sebezpytovani a pokani.
Ma smysl modlit se za pevnejsi viru, obcerstvenou nadeji a silnejsi lasku, protoze prostrednictvim takove modlitby si clovek uvedomi svoje meze.
Ma smysl se modlit za Bozi vedeni, protoze to nuti cloveka zamyslet se nad tim, kde momentalne stoji a jak se tam dostal.

Aviaf



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 23. listopad 2007 @ 11:46:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
    Ahoj.
    Vídím to podobně v jedné věci: Prosebná motlitba, alespoň v NZ u Ježíše, nemá příliš mnoho podkladů. Jiné věc je, že jako křesťané věříme docela hodně tomu, co Ježíš říkal . A protože umim ctrl+ins a shift+ins, tak to sem i vlepím:

9 Otče náš, který jsi v nebesích, ať se posvětí tvé jméno!
10 Ať přijde tvé království! Ať se stane tvoje vůle jako v nebi, tak i na zemi.
11 Dej nám dnes náš každodenní chléb,
12 a odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům.
13 A neuveď nás do pokušení, ale vysvoboď nás od zlého. Neboť tvé je království i moc i sláva navěky

    Ježíš tedy neměl nijak extra problém s "požadavky na Boha". A v tom Lukáší 18 kapitole to pak pokračuje: 1 Vyprávěl jim také podobenství, jak je potřeba stále se modlit a nepolevovat. ...

Ani ti, co znali Ježíše "osobně" s požadavky při modlitbě problém neměli: Třeba ve skutkách je:
29 Nyní, Pane, pohleď na jejich výhrůžky a dej svým služebníkům mluvit tvé slovo se vší smělostí, 30 když budeš vztahovat svou ruku k uzdravování a k činění znamení a zázraků skrze jméno svého svatého služebníka Ježíše.

I potom na dalších místech NZ. Z těch míst je vidět, že ani Ježíš, ani učedníci neměli s modlitbou tohoto typu nějaký vážný problém.

Pokud jde o mne, tak ten vztah "já-Bůh" na modlitbě vidím spíš jako vztah "syn-otec" než "pacient-psychiatr(psycholog)". A vzhledem k tomu, že už otec jsem a požadavků už jsem slyšel ňeurékom, dokážu si tak nějak z toho obrazu "Bůh jako otec" představit o co kráčí.



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: Kristus v Neděle, 25. listopad 2007 @ 11:49:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý příteli,

kdyby byla prosebná modlitba nesmysl, neřekl by Pán Ježíš: proste, a bude vám dáno. Prosit máme Boha Otce v Ježíšově jménu, tzn. že bychom měli nechat prosit Páne Ježíše v nás a ne si něco vymýšlet. Naše modlitby - prosebné i ty ostatní, nejsou vyjádřením nás samotných, ale Boží touhy v našem srdci, kterou tam vložil Pán. A aby se tato Boží touha nohla naplnit, Bůh rozhodl, že o její naplnění máme prosit, neboť Bůh chce s námi spolupracovat na naplnění touhy Jeho srdce, přičemž naše část spočívá v modlitbě a Boží část v jejím vyslyšení.

Bůh se prostě rozhodl nedělat nic sám bez svého vyvoleného a vykoupeného lidu, jímž je Církev=Tělo Kristovo a který je tu proto, aby zastupoval a reprezentoval Boha uplatňováním Boží autority. Neboť k tomu byl člověk stvořen k Božímu obrazu a podle Boží podoby, aby panoval nade vším živým - nikoliv však sám, jak ho napadne, ale tím že bude žít božským životem a bude vyjadřovat trojjediného Boha v Jeho stvoření. Proto tu byl na počátku především strom života, z nehož měl Adam jíst a žít tak božským věčným životem. Tento strom byl přeobrazem Pána Ježíše Krista, který je dnes skutečností tohoto stromu, z něhož můžeme a máme jíst a žít tak skrze Krista (Jan 6:53-57).

Vypadá to, že tím Bůh dost riskuje, ale On právě proto, jak jsi správně napsal, že člověka dokonale zná a ví, co potřebuje, takhle sám sebe jakoby omezil a podmínil své konání na zemi spoluprací s člověkem a ví, že se nakonec stane Jeho vůle, že přijde Jeho Království v moci a slávě spolu s jeho Synem a naším Pánem Ježíšem Kristem, ale nestane se to bez modliteb Církve, poněvadž tak ve své svrchovanosti rozhodl všemohoucí Bůh. Takže to není znevážení Boha, nýbrž výsada s Ním spolupracovat na modlitbách, aby se dělo to, co si přeje On, nikoliv my - pokud tedy z Boží milosti není Jeho přání a touha Jeho srdce i naší touhou srdce, kterou do našeho srdce vložil On spolu s touhou se modlit za její naplnění. Pravá modlitba je tedy slovy vyjádřená Boží vůle, kterou nám Pán zjevil, kterou jsme poznali a vyjádřili ji slovy modlitby ve jménu našeho Pána Ježíše Krista, tzn. že se nemodlíme my sami, ale modlí se Pán z našeho nitra.

Pán s tebou. Amen.

SV



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: jimy v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 15:16:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
není tomu tak jak říkáš,prosebná modlidba má svůj smysl,je pravdou že Bůh není automat,to ale neznamená,že bychom Hospodina o cokoli nemohli požádat,avšak on sám rozhodne,zda je to pro nás dobré či ne,hledej v písmu a najdeš příklady



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pondělí, 26. listopad 2007 @ 20:11:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nyní napíšu, jak to chápu.
Bůh je Bohem rozmanitostí. Nestvořil jednu květinu, ale tisíce, ne jedno zvíře, ale mnoho druhů. Stejně tak naše životní cesta má  vedle cest vedoucích do smrti, určitý koridor, kterým se ubírá. Jsou to možnosti života, které jsou rovnoceně posvěcené. Těchto možností není nekonečně. Existuje život bez Boží vůle a život s Bohem. Na modlitbě máme tu výsadu vyjádřit se k tomu, kterou z těchto variant, které jsou k dispozici (Podle Boží vůle) si vybereme. Modlitba poté není zbytečná, protože skutečně volíš a prosíš. Na druhé straně nemůže přesáhnout mantinely života podle Boží vůle. Tento rozměr plus další dohromady tvoří modlitbu.

Nemesis



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 28. listopad 2007 @ 19:20:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Prosebná modlitba nám nemá umožnit prosazovat naše vlastní žádosti a choutky ( a už vůbec ne materiální věci ). Taková prosba je zlá prosba, jak říká Jakub 4. ( viz. prosba za vítězství Brazílie nebo za plat 50 000, za rodinný dům apod. )

Pravá prosba má nejdříve zjistit Boží vůli a pak se modlit za její naplnění. Viz. Davidova modlitba za chrám nebo Mariina modlitba po oznámení Boží vůle o početí Ježíše - Spasitele. V obou případech tito modlitebníci řekli: "Staň se podle tvého Slova." Modlili se tedy za naplnění vlastní Boží vůle.



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: lydia7 v Pondělí, 03. prosinec 2007 @ 15:00:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý „namatemne“,

ak si celý čas robíš srandu a kladieš svoje otázky nižšie z recesie – Tvoja vec. Ak naozaj úprimne hľadáš, skús prestať ťahať rozum tam, kde je potrebné otvoriť srdce a veriť. Ak túžiš pochopiť Božie myšlienky a cesty spásy, chceš príliš - túžiš sa po Babylonskej veži vyšplhať tam, kde aj tak nič neuvidíš, lebo telesný človek nechápe veci Ducha. Odhoď túžbu prirodzeného človeka skúmať, pitvať, analyzovať – VIERA sa počíta. Ak veríš, že Boh je a hľadáš Ho, Boh sa k Tebe prizná!

Svojimi otázkami žiaľ, zdá sa, sleduješ jediný cieľ – poprieť PRAVDU, lebo buď platí, že:
1)      si vyvolený a Boh Ťa spasí – to však pre Teba znamená, že Boh je nespravodlivý, lebo niekoho vyvolí a iného nevyvolí a teda nie je Láska
2)      nie si vyvolený a Boh Ťa nespasí – a záver je ten istý: Boh je nespravodlivý, lebo volí, koho spasí...

Ja verím, že Boh nevolí, koho spasí. Verím, že Boh si vyvolil Ježiša Krista ako zmiernu obeť za hriechy ľudí a nás si vyvolil v Ňom (viď najmä Efezanom 1:4-14).

Verím, že Boh Otec si nás nevyvolil v tom zmysle, že sa niekedy dávno pred stvorením sveta rozhodol „Lýdia uverí a bude spasená“, „Nematemne neuverí a nebude spasený“. TAK NIE!!! Verím, že Boh Otec si nás vyvolil v Kristu, t.j., kto v Neho uverí, kto uverí, že Ježiš, Boží Syn, zomrel za naše hriechy a očistil nás svojou krvou, ten bude spasený.

Boh Ťa už k Ježišovi Kristovi pritiahol. A uchopiť vieru, ktorá je v Ňom samom, je na Tebe – to ale nemôže znamenať, že Tvoja spása záleží na Tebe... NIKDY! Verím, že Ježiš Kristus zomrel za hriechy všetkých (!) ľudí (a už sa teším na tých, čo sa na mňa vrhnú za túto myšlienku – lebo som čítala aj Aviafove „liduprázdne peklo“ aj články, na ktoré tu zavesil link Reformovaný). Ak umrel iba za „vyvolených“ v tom zmysle, že Boh si vopred vyvolil tých, ktorých hriechy budú odpustené, súhlasím s Tebou, že taký Boh nie je spravodlivý, ale Boh je spravodlivý – takže musím zmýšľať zle, ak dôjdem k záveru, že nie je... Na druhej strane verím tiež, že Boh stvoril aj bezbožného na deň súdu, ale nie v zmysle vyvolenosti, že On sa rozhodol, že ten jedinec bude bezbožný. Verím v interpretáciu v zmysle, že Boh stvoril každého jedného z nás, ale tí bezbožní ostanú na deň súdu, aby boli potrestaní, lebo Boh zjavil svoje Slovo, zjavil skrze Izraela PRAVDU – Ježiša Krista, Baránka, ktorý sníma hriech sveta - ale oni túto Pravdu neprijali.

Otázka znie, prečo nemáš vieru. Príliš rozumuješ. Príliš pitveš. Príliš skúmaš a analyzuješ a posudzuješ prirodzeným rozumom... Niekde si tvrdil, že si bol „kresťanom“ – čo to znamená? Už si v Ježiša Krista uveril, už si sa Ho vyznal niekedy ako svojho Pána a Spasiteľa? Už si pocítil v srdci tú nadhernú tichú radosť z prijatia, kedy Boh Otec otvoril svoju náruč a Ty si spoznal, že Ťa miluje?

K Bohu sa modliť môže len ten, kto v Neho verí. Ak aj neveríš v Ježiša Krista, modli sa k Bohu, aby Ti dal vieru, aby zajal Tvoju príliš skúmavú myseľ, aby Ti Syna zjavil... Ak ale dokonca neveríš ani v Boha, si blázon vo svetle Písma. Tak sa rozhliadni okolo. A najmä skús zastaviť svoje srdce bez použitia okultných praktík v momente, ktorý si určíš. STOP! Teraz. Zastav ho – buď pánom svojho života, rozhodni sa umrieť...

Ešte žiješ? LEBO BOH TI DÁVA ŽIVOT A TEN BOH POSLAL SVOJHO SYNA, ktorý sám JE ŽIVOT. Buď požehnaný, blúdiaci a vzdaj sa Bohu, ktorý je nekonečne mocnejší, tajomnejší a nepreniknuteľnejší, než si myslíš – inak by si Jeho svätú vôľu takto nepitval... On Ťa čaká ako Otec svojho márnotratného syna. Aj Teba čaká, Nematemne. Pros o vieru. „Pomôž mojej nevere!“

Lýdia



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pátek, 07. prosinec 2007 @ 09:26:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím tě, hned na začátek musím upozornit, že ti na otázku neodpovím, protože to neumím. Je vůbec k zamyšlení, zda ti na TVÉ otázky může dát odpověď někdo jiný, než TY.
Takže jenom za mou maličkost. Dovolím si své hledání odpovědi na tuto otázku shrnout do dvou bodů:
1. Potřebuje Bůh mé prosebné modlitby? - na to jsem si odpověděl, že NE, ale zdůvodnit bych to nemohl. Dokonce musím napsat, že v mém hledání Boha  je tohle ještě otevřená kapitola (význam člověka ve stvoření).
2. Chce po mě Bůh prosebné modlitby - z Písma se dá doložit, že ANO, z osobního vztahu vím že ANO.

Jestli přijmu, že Bůh mé modlitby nepotřebuje, pak zbývá jako potřebný už jen druhý účastník modlitby - člověk. Tedy Bůh žádá mé modlitby ne proto, že je potřebuje, ale že jsou k užitku mě samému. V čem? Jednak mi pomáhají uvědomit se množství darů, které od Boha dostávám, dále přímluvné modlitby za druhé mi pomáhají vnímat potřeby druhých a učí mě vidět mé blízké jinak, než jen z mého úhlu pohledu, učí mě k lásce k nim. A pak také, což už tady zaznělo, přímluvná modlitba mě učí vidět a přijímat obdarování, které Bůh pro mě připravil. ( .....nakonec - jaký důvod potřebuje zamilovaný, aby plnil přání svého miláčka?)

Mimo téma. (K tvému nicku - nechci tě mít. Co bych s tebou, člověče, dělal?) Pokud jsem pochopil, nejsi věřící. Když jsem byl nevěřící já, měl jsem velmi podobné otázky či námitky (většinou ale pro mfě byli věřící, křesťani zvlášť, pěkní blbci, takže jsi na tom podstatně lépe než já). Když jsem na problematiku víry narazil blíž, byla to pro mě odpuzující směs názorů navzájem si odporujících, (někdy velmi tvrdě). Zúžil jsem si tedy problematiku na: Buď Bůh je, nebo není. (případně je, ale nestojí o mě, co je pro mě stejné, jako by nebyl). Začal jsem se stýkat s různými lidmi z různých církví, vedli bouřlivé debaty, ale nestálo to za nic. A protože jsem si chtěl tuto otázku už konečně vyřešit a přestat se náboženstvím zaobírat, řekl jsem: Nevěřím bože, že jsi, ale pokud jsi a máš ke mně nějaký vztah, chci tě poznat za každou cenu. No a to byla po všech těch dlouhých debatách první kloudná věta.
Jsem přesvědčen, že víra v Boha není výsledkem rozumového poznání. Přečetl jsem mnoho tvých diskuzí (mimochodem jsi velmi dobrý v argumentaci i kultuře projevu) s ostatními uživateli. Jako rétorická cvičení dobré, jako hledání odpovědi na otázku "Je Bůh?" je to slepá ulička. Protože - alespoň z mé zkušenosti - pokud to člověka opravdu zajímá, nezbude než se rozhodnout zkusit se s Ním setkat.



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pátek, 07. prosinec 2007 @ 09:48:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím tě, hned na začátek musím upozornit, že ti na otázku neodpovím, protože to neumím. Je vůbec k zamyšlení, zda ti na TVÉ otázky může dát odpověď někdo jiný, než TY.
Takže jenom za mou maličkost. Dovolím si své hledání odpovědi na tuto otázku shrnout do dvou bodů:
1. Potřebuje Bůh mé prosebné modlitby? - na to jsem si odpověděl, že NE, ale zdůvodnit bych to nemohl. Dokonce musím napsat, že v mém hledání Boha  je tohle ještě otevřená kapitola (význam člověka ve stvoření).
2. Chce po mě Bůh prosebné modlitby - z Písma se dá doložit, že ANO, z osobního vztahu vím že ANO.

Jestli přijmu, že Bůh mé modlitby nepotřebuje, pak zbývá jako potřebný už jen druhý účastník modlitby - člověk. Tedy Bůh žádá mé modlitby ne proto, že je potřebuje, ale že jsou k užitku mě samému. V čem? Jednak mi pomáhají uvědomit se množství darů, které od Boha dostávám, dále přímluvné modlitby za druhé mi pomáhají vnímat potřeby druhých a učí mě vidět mé blízké jinak, než jen z mého úhlu pohledu, učí mě k lásce k nim. A pak také, což už tady zaznělo, přímluvná modlitba mě učí vidět a přijímat obdarování, které Bůh pro mě připravil. ( .....nakonec - jaký důvod potřebuje zamilovaný, aby plnil přání svého miláčka?)

Mimo téma. (K tvému nicku - nechci tě mít. Co bych s tebou, člověče, dělal?) Pokud jsem pochopil, nejsi věřící (nebo se za něj nepovažuješ). Když jsem byl nevěřící já, měl jsem velmi podobné otázky či námitky (většinou ale pro mfě byli věřící, křesťani zvlášť, pěkní blbci, takže jsi na tom podstatně lépe než já). Když jsem na problematiku víry narazil blíž, byla to pro mě odpuzující směs názorů navzájem si odporujících, (někdy velmi tvrdě). Zúžil jsem si tedy problematiku na: Buď Bůh je, nebo není. (případně je, ale nestojí o mě, co je pro mě stejné, jako by nebyl). Začal jsem se stýkat s různými lidmi z různých církví, vedli bouřlivé debaty, ale nestálo to za nic. A protože jsem si chtěl tuto otázku už konečně vyřešit a přestat se náboženstvím zaobírat, řekl jsem: Nevěřím bože, že jsi, ale pokud jsi a máš ke mně nějaký vztah, chci tě poznat za každou cenu. No a to byla po všech těch dlouhých debatách první kloudná věta.
Jsem přesvědčen, že víra v Boha není výsledkem rozumového poznání. Přečetl jsem mnoho tvých diskuzí (mimochodem jsi velmi dobrý v argumentaci i kultuře projevu) s ostatními uživateli. Jako rétorická cvičení dobré, jako hledání odpovědi na otázku "Je Bůh?" je to slepá ulička. Protože - alespoň z mé zkušenosti - pokud to člověka opravdu zajímá, nezbude než se rozhodnout zkusit se s Ním setkat.



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 11. prosinec 2007 @ 17:46:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady se mísí více vlivů : Bůh prosazuje svou vůli při nás s ohledem na náš vztah s Ním. Někdy nasadí laťku do určité výšky a čeká, jak já budu toužit, aby vyslyšel prosby. Kdy jí přeskočím a zda vůbec pak záleží na mé vytvalosti, tužbě apod. Vždy to musí být Jeho vůle.  Je to jako u otce a syna. Když bude syn celý den škemrat o něco tak se může stát, že otec změní původní rozhodnutí a dá. Někdy žádné prošení nepomůže, protože otec ví, že to není pro syna dobré. Tak je to i mezi Bohem a člověkem. Protože je Bůh věčný, vidí výsledek. Ale chápání Boha TADY A TEĎ z mé strany takové není, protože já ho neznám ( ten výsledek, to konečné Boží rozhodnutí v mé časové ose) a tudíž mám pořád prostor prosit - buď Boha udolám svou touhou a vytrvalostí a/nebo se to nepodaří a pak se s tím musím smířit a říci si, že na otázku PROČ dostanu odpověď až v nebi. Kdyby křesťané znali vlastnosti Boha, které nám o sobě odkrývá v Písmech, tak by se nám takové otázky přestaly honit hlavou



Re: Dilema prosebné modlitby. (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pátek, 08. srpen 2008 @ 13:15:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Určitě nevyslyší člověka, pokud lidská prosba nebude v souladu s Jeho vůli, protože kdyby konal dle přání člověka, byl by Bůh jen poskok. A tady se dostávám k jádru problému. V podstatě mi z tohoto vyplývá, že prosebná modlitba je nesmysl, dle mého znevážení Boha. Protože když prosím, vyjadřují tím, že vlastně nevěřím Bohu, tomu, že se o mne, o mé blízké, o svět stará jak nejlíp umí.

Naopak, když prosím, vyjadřuji tím, že plně věřím Bohu a nabízím se, aby se i skrze mě staral o svět jak nejlíp umí. Protože přímluvná modlitba je nejen volání o pomoc (máš pravdu že Bůh naši situaci zná), ale deklarace naší víry, že my uznáváme potřebu této pomoci a očekáváme ji od Boha. Mimoto modlitba není jen prosba o Boží čin, je činem (skutkem) sama o sobě. Prosebná modlitba je duchovním činem připodobnitelný v tělesné rovině k fyzickému skutku pomoci.
 U proroka Ezechiela se často používá slovní spojení :"stalo se slovo Hospodinovo ke ......"
Myslím, že i přímluvnou modlitbou se Hospodinovo slovo "stává" k nám.




Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy