Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 249, komentářů celkem: 429584, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 451 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116497546
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod
Vloženo Pátek, 21. prosinec 2007 @ 07:29:50 CET Vložil: Olda

Katolicismus poslal Hyperion

Protestanté povětšinou kladou vznik římskokatolické církve (dále jen ŘKC) někam k roku 300. Ačkoliv s tímto názorem nesouhlasím, nebudu ho nyní nijak zpochybňovat. ŘKC záhy po uvedeném roce byla jedinou relevantní církví, která hlásala Krista až do roku 1054, kdy došlo k rozchodu s pravoslavím. Pravoslavní však převzali naprostou většinu nauk, které byly ustanoveny v 1. tisíciletí a které tolik vadí mnoha protestantům. Za konec katolicko-pravoslavné hegemonie lze považovat asi rok 1457, kdy došlo ke vzniku Jednoty bratrské. Za těch cca 1150 let se pochopitelně vyskytlo několik více či méně významných hnutí, která byla v některých bodech v rozporu s ŘKC.

Za zmínku stojí např. donatisté. Během této doby ŘKC mimo jiné učila o:

  • křtu novorozenců - zmíněno koncilem v roce 401 a potvrzeno koncilem v roce 416. Praktikováno však mnohem dřív (viz např. Hippolytus - 215, Origenes - 248, Cyprian - 253),
  • reálné přítomnosti Krista v eucharistii - koncil v roce 325 mluví pouze o chlebu jako tělu Krista, potvrzeno a "rozšířeno" koncilem v roce 431. I zde jde však o potvrzení běžné praxe (viz. např. Ignác Antiošský - 110, Justin Mučedník - 151, Ireneus - 189, Klement Alexandrijský - 191, Tertulian - 210, Hippolytus - 217),
  • inspirovanost tzv. deuterokanonických knih - koncil v roce 393, potvrzeno koncily v roce 397 a 419. Je dobré uvědomit si, že na těchto koncilech byl pod vedením Ducha svatého uzavřen (definován, potvrzen) i kánon NZ: "Kanonické knihy jsou tyto: Genesis, Exodus, ..., Žaltář Davidův, pět knih Šalamounových (Přísloví, Kazatel, Píseň písní, Kniha moudrosti, Sírachovec), ..., Daniel, Ezechiel, Tóbit, Júdit, ..., dvě knihy Makabejských." Báruk byl považován za součást Jeremijáše.
Pokud jsou nauky (a z nich plynoucí praxe) ŘKC, které byly ustanoveny do roku 1054, respektive do roku 1457 (zahrneme-li i pravoslaví) skutečně nekřesťanské (pohanské) a Pánu Bohu odporné, jak pak vysvětlit těch cca 1000 let? Ze světského pohledu lze prohlásit, že ŘKC vládla takovou mocí, že skoro každý protest mohla již v zárodku umlčet a lidé měli prakticky nulový přístup k Písmu. Bůh však v Písmu opakovaně dokázal (a do budoucna slíbil), že zůstává se svým lidem, že protivenství světských mocností proti němu neobstojí. Rovněž Ježíš slíbil, že bude s věřícími po všechny dny, že je bude provázet Duch svatý. Bratři a sestry, vy opravdu věříte tomu, že Bůh tak dlouho mlčel, že ponechal milióny upřímných lidí po tolik staletí tápat v temnotách, věřit v pohanské (satanské) nauky? Já tedy ne.

Důvodů, proč věřím, že ŘKC je křesťanská mám samozřejmě víc:-) Ale nechám si je zase na jindy.





"Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod" | Přihlásit/Vytvořit účet | 62 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Doplněk:-) (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion (Endymion.Hyperion@gmail.com) v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 10:06:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po výčtu kanonických knih SZ pokračuje odstavec vyjmenováním kanonických knih NZ (mělo tedy být: dvě knihy Makabejských, 4 evangelia,...) , což jsem nějak opomenul napsat:-)



Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 10:34:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
poznámka historická:

Ve středověku mělo reálně přístup k Písmu přibližně stejně lidí, jako dnes. Je třeba brát vážně, co v tom Písmu četli a co na tom základě dělali a čemu věřili. Chovali se totiž zase podobně, jako my dnes - když to "dnes" ovšem zobecňuji. 
Jakmile začnu mluvit o jednotlivých lidech a společenstvíhc, musím podobně přistoupit i k tomu středověku.

Celá řada názorů mezi lidmi (křesťany) kolujících pochází prostě z toho, že ti lidé (křesťané) některým věcem v Bibli věří a jiným ne. Kromě toho si nedovedou představit, co to je tisíc let. A to taky není nic novýho, tento problém má většina lidí ve všech staletích.

Olin 



Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 10:34:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
> Protestanté povětšinou kladou vznik římskokatolické církve (dále jen ŘKC) někam k roku 300

Som evanjelik a rozhodne si to nemyslim. RKC tozit vznikla 1054 odtrhnutim od Pravoslavnej Katolickej Cirkvi po dlhotrvajucich vieroucnych a mocenskych sporoch, ked uz odchylky ucenia v rimskom patriarchate boli nezlucitelne s ucenim povodnej Pravoslavnej Katolickej Cirkvi. Mozeme diskutovat o tom, ako velmi bolo odchylene aj samotne pravoslavie od Kristovho ucenia, kadzopadne RKC sa odchylila este viac.

> koncil v roce 325 mluví pouze o chlebu jako tělu Krista

Celkom logicke, kedze v Evanjeliu sa spomina chlieb ako telo a vino ako krv, bolo by divne, keby nazyvali telo Kristovo nejako inak. Pravdepodobne mas na mysli pravidlo 18 o tom, ze diakoni nemaju podavat prijimanie knazom. Keby si poznal pravoslavnu prax, kde sa nepodava oplatka z nekvaseneho cesta a (v RKC len u knazov) nenasleduje glg z kalicha, ale z kalicha sa lyzickou podava kvaseny chlieb plavajuci vo vine, ani by si nespekuloval nad tym, ze povodna Pravoslavna Katolicka Cirkev podavala len Telo Kristovo.
Kadopadne toto pravidlo riesi nieco uplne ine ako to, ci chlieb postacuje na prijimanie, a to problem, ci moze diakon, ktory nema opravenenie "robit obetu" podavat prijimanie knazovi, ktory toto opravenenie ma. Cize zasa jeden pokus vycitat medzi riadkami nieco, co tam nie je.

> Ze světského pohledu lze prohlásit, že ŘKC vládla takovou mocí, že skoro každý protest mohla již v zárodku umlčet

Ved to aj systematicky robila a darilo sa jej to do roku 1415 (ked sa udialo nieco, co by asi priaznivci RKC nazvali "Kostnicky piknik"). Medzi jej dalsie uspechy patri aj nasilna konverzia takmer cisto evanjelickeho Slovenska (okrem pravoslavneho vychodu) na 90% RKC - hoci tych 90% je na 90% cisto formalnych a podla internych RKC statistik chodi len 5-10% do kostola a v Cechach sa postarala potieranim "neRKC" zloradu o vznik snad najatesitickejsieho naroda v Europe.

> lidé měli prakticky nulový přístup k Písmu

V Rimskom patriarchate (najma po Karolovi Velkom, ked sa za jediny liturgicky jazyk na zapade vyhlasila latina) to tak aj bolo. Preklady boli nelegalne - vid problemy misie Cyril&Metod. V byzantskej oblasti tento problem nebol, cirkev podporovala aj sukromne citanie Evanjelia - akurat vyklad musel zodpovedat vykladu cirkevnych otcov.

Ano, Boh je stale s nami. Aj preto nedovolil, aby RKC zahalila temnotou cely svet a aj preto, napriek vsetkym protivenstvam zo strany pohanov aj RKC, su tu stale krestania, ktori zvestuju Evanjelium.



Hyperion (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 11:21:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Bratři a sestry, vy opravdu věříte tomu, že Bůh tak dlouho mlčel, že ponechal milióny upřímných lidí po tolik staletí tápat v temnotách, věřit v pohanské (satanské) nauky?Já tedy ne--

Věřit lze samozřejmě v cokoliv,ale když se tak dívám kolem sebe tak  vidím ,že jsou milióny upřímných lidí ,kteří vyznávají jiné z tvého pohledu pohanské (satanské)  nauky  např. v rámci islámu,hinduismu,buddhismu atd. Pak mi z tvých slov vychází

a) Pletu se -ti lidé nejsou  upřímní narozdíl od tobě podobných 

b) Tvůj Bůh  na ně kašle-miliónům nebylo vůbec dáno aby mohli poznat tu správnou nauku

c)  Skutečnému Tvůrci (stvořitelskému ) principu jsou všechna pozemská náboženství ukradená ať si milióny věří třeba v dědu Mráze či Santa Clause nebo prohlašují že nějaký koncil byl pod vedením Ducha Svatého tudíž jeho závěry jsou automaticky pravdivé,ale  příroda-svět se řídí jinými principy než si církevnici běžně představují a propagují.

Osobně dávám přednost c)




Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 17:00:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Jen nekolik namitek/navrhu.

Pravoslavní však převzali naprostou většinu nauk, které byly ustanoveny v 1. tisíciletí a které tolik vadí mnoha protestantům.

To je nepresna formulace. Pravoslavi nic neprevzalo, vsechny ty nauky byly jejich - vzdyt vetsina koncilu prvniho tisicileti se odehravala na vychode a mela vetsinove zastoupeni z vychodu. Myslim, ze pokud jde o schisma roku 1054, tak to bylo vyvrcholenim dlouhodobejsiho napeti a "agresorem" v cele veci byl v drtive vetsine pripadu rimskej biskup (ale to jen tak naokraj).

Za konec katolicko-pravoslavné hegemonie lze považovat asi rok 1457, kdy došlo ke vzniku Jednoty bratrské.

Ja myslim, ze treba hnuti valdenskych (od konce 12. stol.) bylo mnohem vetsi nez JB a je taky o ty tri stoleti starsi.

Je dobré uvědomit si, že na těchto koncilech byl pod vedením Ducha svatého uzavřen (definován, potvrzen) i kánon NZ

Ja myslim, ze to neni tak uplne pravda. Slozeni kanonu se projednavalo i na koncilu v Trullo a znova pak v Tridentu. A navic mi neni jasny, proc by se vec kdysi uzavrena nemohla zase otevrit. MNoho nechalkedosnkych cirkvi ma jine kanony, nez RKC (treba cirkev armenska, koptska ci syrska) a nikomu to nijak zvlast neva.

Pokud jsou nauky (a z nich plynoucí praxe) ŘKC, které byly ustanoveny do roku 1054, respektive do roku 1457 (zahrneme-li i pravoslaví) skutečně nekřesťanské (pohanské) a Pánu Bohu odporné, jak pak vysvětlit těch cca 1000 let?

V pozadi tyhle otazky stoji zamlcenej predpoklad, ze "pravost" cirkve - jakekoli, nejen katolicke - spociva v jejim institucionalnim vedeni. Pritom je celkem dobre predstavitelna moznost, ze proste klerus toho Ducha svatyho zas tak moc nemel, ale nastesti tu byli ty obycejne ovecky, ktere slysi hlas sveho pastyre (Krista). Nevidim nic nevysvetlitelneho na tom, ze cirkev jako instituce byla po tisic let "ve tme" (byt si myslim, ze by to byl prilis silnej soud), ale nastesti se v jejich radach vzdy vyskytoval dostatek jednotlivcu, kteri tu pochoden prave viry nesli dal.

Je treba mit na pameti i to, ze i papez i koncil i kazdej jednotlivec se muze mylit. Proto kdyz papez vyhlasil kruciaty, tak to proste tezko lze povazovat za Bozi vedeni.

Rovněž Ježíš slíbil, že bude s věřícími po všechny dny, že je bude provázet Duch svatý.

Ano. S VERICIMI! To se nutne neprekrejva s zadnou institucionalni cirkvi.

Aviaf



Re: Proč věřím, že ŘKC je křesťanská - jeden důvod (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 21. prosinec 2007 @ 20:38:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Nevím, jak je to s milióny upřímných lidí, ale celkem dobře mohu říci, jak to bylo s jedním upřímným člověkem.

  Dokud jsem se denně modlil kuličkové mantry (nebo spíš bobulkové na prstnýnku), obliboval a nosil sošky, jezdil na kdejaké poutě a věřil démonu jménem Neposkvrněné početí, nechal mě Bůh tápat. Musím odpovědně říci, že jsem byl v té době naprosto a úplně skoro upřímný. Takže o jednom katolíku to mohu prohlásit - jestli katolík věří démonům a poslouchá je, ve své pýše ignoruje slovo Živého Boha, nechá ho tento Bůh tápat. Je to svobodné rozhodnutí dotyčného člověka.


  Podobně to mohu prohlásit o mém dobrém příteli Jirkovi, který věřil velmi podobně a jehož nitro jsem dost znal. Sebevražda těsně po dvacítce vypadá spíš na tápání, než na to, že by byl s Ježíšem.

  Podobně to mohu prohlásit o několika desítkách lidí, které jsem v ŘKC potkal a celkem zblízka poznal, a kteří nijak nedávali najevo známost Boha, zato dávali velmi najevo neznámost Boha.

  Z toho, co je známo z historie, bych se příliš nebál tuhle svojí zkušenost zobecnit i na větší množství lidí.
 

  Jakmile jsem místo démonů a model začal hledat Živého Boha, nechal se mi Bůh velmi brzo poznat. Z tohoto pohledu mohu dosvědčit - jakmile se upřímný katolík odvrátí od model k živému Bohu, Bůh se mu dá poznat. Tedy i katolík může být spasen. Ale uprostřed všech těch klekání, líbání, zpovědí růženců, zákazů, strachů, předsudků a dalších věcí to není zrovna snadné.

  Aviaf tu píše, že i v ŘKC jsou lidé, kteří nesou evangelium. Asi ano, ale za svých 22 jsem nepotkal jediného katolíka, který by mi evangelium přinesl. Takže to v našich krajích bude spíš vyjímka.


  Pokud jde o ten článek - z velmi zkreslených podkladů a historických neznalostí (římští katolíci byli po stovky let jediní, pravoslavní se oddělili od katolíků, konec hegemonie katolíků 1457 atd.) pak vychází nesmyslné a zkreslené závěry, které jsou nerelevantní jak k nadpisu, tak k tématu, jak už tu i jiní podotkli.


  Slovo "Křesťan" se běžně používá ve smyslu "patřící Kristu". T.j. pro člověka, jehož majitelem je Ježíš Kristus, syn Boha živého. Není zvykem toto slovo používat pro lidi, kteří patří Neposkvrněnému početí, Královně nebes, Spoluvykupitelce, papeži či jakémukoliv dalšímu démonu nebo člověku. Stejně tak nebývá ve zvyku označovat slovem "křesťanský" ideologie, které tímto směrem vedou jim podřízené lidi.

  Pokud by se řeklo, že ŘKC je "křesťanská", museli bychom pro obsah skutečnosti "patřící Kristu" najít jiné slovní spojení, aby se nám to nepletlo.



Cizenec (Skóre: 1)
Vložil: nula v Sobota, 22. prosinec 2007 @ 12:55:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--a poslouchá je, ve své pýše ignoruje slovo Živého Boha--

to je jak z bláta do louže...Ať se někdo modlí k panence Marii,k Ježíši,lidmi sestavenou (na koncilech sválenou knihu-Bibli si vyhlašuje za Boží Slovo ,všechno jsou to znaky modlářství.   



Stránka vygenerována za: 0.64 sekundy