Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 580 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493283
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Clovek zmenil Bozie slovo.
Vloženo Pátek, 29. únor 2008 @ 14:03:02 CET Vložil: Olda

Ekumenismus poslal betma

Clovek zmenil Bozie slovo. Je jedno, ci je Bozie slovo pisane v Biblii, alebo ci je Bozie slovo hovorene a podavane dalej apostolmi a a ich nastupcami biskupmi v katolickej Tradicii. V oboch pripadoch je Bozie slovo pravdive.A preto, kedze Boh je nekonecna pravda, nepotrebuje Bozie slovo napr. v Biblii ziadne upravy, ziadne zmeny , ani ziadne doplnky, lebo je dokonale a nekonecne mudrejsie ako clovek. Medzi protestantske tvrdenia, ktore sa odvolavaju na Bibliu, patri aj sola fide,co je tvrdenie, ze sme spaseni len skrze vieru.¨

Aby Martin Luther odovodnil svoje tvrdenia, ze clovek je ospravedlneny len vierou, umyselne pridal slovo „len“ do svojho nemeckeho prekladu Listu Rim. 3,28. V skutocnosti slovo „len“ sa vyskytuje pri slove „viera“ iba v greckom texte v Jak2,24, kde sa hovori, ze nie sme „spaseni len vierou.

Martin Luther branil svoj novy dodatok slovami:“Hovorite mi, ze papezenci robia velky poplach, pretoze slovo „len“ nie je v Pavlovom texte.Ak vasi papezenci robia taky zbytocny rozruch okolo slova „len“, povedzte im:“Dr. Martin Luther to bude mat takto“, a povedzte:“Papezenci a somari su jedno a to iste.“Budem to mat takto a postaram sa,aby to tak bolo.Moja vola je dostatocnym dovodom.Velmi dobre viem, ze slovo „len“ nie je v latinskom alebo greckom texte.Je zbytocne.aby ma to papezenci ucili.Je pravda, ze tieto pismena tam nie su.Na tieto pismena hlupaci pozeraju ako tela na nove vrata.Ostane to v mojom Novom zakone a aj keby vsetci papezski somari zosaleli, neodstrania to.“


"Clovek zmenil Bozie slovo." | Přihlásit/Vytvořit účet | 96 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: jirka_ v Pátek, 29. únor 2008 @ 15:35:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj betmo,
 budu moc rád, když se zapojíš do diskuze, protože bych se Tě rád zeptal, odkud jsi převzala to údajné Lutherovo tvrzení. Snad mi promineš, když Ti řeknu, že velice pochybuju o jeho autentičnosti.
 Pokud se zapojit nechceš, můžeš mi to napsat třeba osobní zprávou. Děkuju.



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Pátek, 29. únor 2008 @ 15:58:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Betmo, že ti to už není trapné! Fakt to nechápu. Diskutovala bych, ale ne s chimérou, která sem pošle vždy nějaký provokativní článek a ZBABĚLĚ se neúčastní diskuse. Máš za to hřích a budeš se z toho zpovídat! Jestli nevíš, jaký hřích, přečti si v Kancionálu Zpovědní zrcadlo. Je to možná lehký hřích, ale za určitých okolností se může stát i těžkým, jak se tam píše. Jsem ironická? Ano, ale nutíš mě k tomu svým (ne)chováním.

Pokud se zapojíš, omluvím se ti.

Irena




Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 29. únor 2008 @ 16:47:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Romans 3:28 So halten wir nun dafür, daß der Mensch gerecht wird ohne des Gesetzes Werke, allein durch den Glauben.

Žádné nur (pouze jen) jsem v tom textu nenašel...





Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 29. únor 2008 @ 16:52:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Betmo,


Co se nám to tu snažíš namluvit? Jednak, NZ Řečtina není zase tak obtížný jazyk - takže si každý může zmíněné ověřit a za druhé maš v Bibli spoustu dalších míst, ze kterých je zřejmé, že ospravedlnění je z pouhé Boží milosti skrze víru v Ježíše Krista. Skutky jsou pak důsledkem spasitelné milosti a projevují se spolu s vírou - o tom je epištola Jakubova. Kdyby to tak nebylo, tak by s námi byl konec.

Nebo si myslíš, že si můžeš spásu alespoň zčásti přizasloužit svými skutky. Jestli ano, pak si dost fandíš.....


Předpokládám, že do diskuse se jako obvykle nezapojíš. Z Tvého strachu diskutovat je ovšem zřejmé, že si svou římskokatolickou vírou nejseš příliš jistá.

Tak když už se odvoláváš na Boží Slovo, tak se alespoň podívej jak moc je v rozporu s učením Římskokatolické církve:

ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV SE ROZEŠLA S KŘESŤANSTVÍM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ





r

PS. Uvedené už jsi mi poslala v jednom z Tvých mnohých osobních zpráv



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 29. únor 2008 @ 16:53:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanům 3:28 Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona. - v tom textu není řečeno, že jsme spasení z pouhé víry, v tom textu je řečeno, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.

Stejně víme, že tentýž apoštol Pavel říká: Filipským 2:12 A tak, moji milí, jako jste vždycky byli poslušní - nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti - s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení.





Re: Doplnění dalšího verše (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 29. únor 2008 @ 17:01:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Karle,

Já jen doplním ještě následující verš, který je užitečný pro kontext.



Filipským
2,12 A tak moji milí, jako jste vždycky byli poslušní - nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti - s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení.

2,13 Neboť je to Bůh, který ve vás působí, že chcete i činíte, co se mu líbí.



Tak je zřejmé, že i projev spasení ve skutcích je dílem Boží milosti.


reformovaný



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 29. únor 2008 @ 19:18:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Betmo, proč s námi nediskutuješ? Vyhledal jsem prameny k tomu tvému citátu (viz výše) - příště je radši uveď. Podívej, já bych respektoval tvoji snahu přivést Irenu a další na podle tebe správnou cestu (to tu ostatně dělá dost lidí), ale pokud se budeš vyhýbat debatě, znevážíš tím vše, co v článcích píšeš - i kdybys měla svatou pravdu.



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 29. únor 2008 @ 22:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Myslím, že celý problém vězí v tom, že Betma považuje Luthera za jakéhosi neomylného papeže protestantismu. Proto naivně věří, že pokud by se prokázalo, že se Luther v něčem mýlil, tak se protestantismus zhroutí jako domeček z karet. Tak to ovšem není neboť protestantismus nevěří v žádné neomylné papeže. Věří v neomylnost a dostatečnost Písma, které nás ujišťuje na mnoha místech, že člověk je ospravedlněn z milosti Boží skrze v Ježíše Krista. Spasitelná víra je jistě spojena se skutky, ale tak že jak spasitelná víra tak skutky jsou důsledkem Boží milosti, což Jakubova epištola v žádném případě nepopírá.

Vztah spasitelné milosti, víry a skutků osvětluje následující biblická pasáž:

Ef 2,8-10
Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.


Ještě zpět k verši který zmiňuje Betma. Reformace zcela jistě nazávisí na slovu pouze a toto slovo se nevyskytuje nejen v překladu ekumenickém, ale ani v reformačním překladu Kralické Bible a nenalezneme ho ani v King James Version což je překlad Bible z něhož čerpala reformace v anglosaských zemích - teologičtí giganti jako C. H. Spurgeon, J. Edwars, J. Owen etc. - ti ovlivnili dnešní reformovaný křesťanský svět.

Zde si srovnejme zmíněné překlady:

Římanům 3,28 (EKUM)

Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.

Římanům 3,28 (KRAL)

Protož za to máme, že člověk bývá spravedliv učiněn věrou bez skutků zákona.


Římanům 3,28 (KJV)
Therefore we conclude that a man is justified by faith without the deeds of the law.


A zde ještě odkaz pro Betmu alespoň na C.H. Spurgeona, aby nemyslela, že protestantismus stojí jen na Lutherovi; samořejmě Spurgeona vřele doporučuji i dalším zájemcům:

http://www.spurgeon.org/mainpage.htm



reformovaný






Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 29. únor 2008 @ 23:08:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Betmo,

vidím že svítí Tvůj nick. Nechceš se ani tentokrát zapojit do diskuse k přípsěvku, který jsi sem poslala?¨


r



Re: Co říkáš Betmo na následující verše z Písma? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 01. březen 2008 @ 11:22:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Co říkáš Betmo na následující verše z Písma?

Římanům 11,6
Když z milosti, tedy ne na základě skutků - jinak by milost nebyla milostí.

Římanům 3,24
jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.

Skutky 15,11
Věříme přece, že jsme stejně jako oni spaseni milostí Pána Ježíše."

Galatským 2,21
Nepohrdám Boží milostí: Kdybychom mohli dosáhnout spravedlnosti skrze zákon, byla by Kristova smrt zbytečná.


1. Korintským 15,10
Milostí Boží jsem to, co jsem, a milost, kterou mi prokázal, nebyla nadarmo; více než oni všichni jsem se napracoval - nikoli já, nýbrž milost Boží, která byla se mnou.

Efezským 2,5
probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni!

Efezským 2,8
Milostí tedy jste spaseni skrze víru.

Jan 11,26
A každý, kdo žije a věří ve mne, neumře navěky. Věříš tomu?"

Římanům 10,9
Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.




A následující verš může být pro Tebe Betmo obzvlášt důležitý. Zamysli se nad tím zda se nevykazuješ skutky.........:

Římanům 4,5
Kdo se nevykazuje skutky, ale věří v toho, který dává spravedlnost bezbožnému, tomu se jeho víra počítá za spravedlnost.





Opět vidím Betmo svítit Tvůj nick. Jestliže se ani tentokrát nezapojíš do diskuse u svého článku, tak myslím, že to lze interpretovat jako jasnou známku toho, jak jsi zoufale nejistá ohledně římskokatolického učení. Asi unitř cítíš, že bludy Říma ohledně ospravedlnění  rozmetává Boží Slovo na na prach.


Je Tvé římskokatolické přesvědčení opravdu tak slabé, že Ti nestojí ani za jediný komentář?



reformovaný





Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Sobota, 01. březen 2008 @ 13:41:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Betmo, naprosto přesně ti to napsal reformovaný - tvoje tradice nemůže obstát, argumenty evidentně nedisponuješ, proto se zmůžeš tak akorát na nějaký článeček nevalné úrovně. Není ti to fakt trapné?!



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 01. březen 2008 @ 19:08:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Římanům 3,28
LOGOZOMEThA GAR DIKAIOYSThAI PISTEI ANThROPON ChoRIS ERGON NOMON

muj otorokckej překlad podle slovníku(neumim řecky, v gramatice budu mít asi chyby)

považujeme totiž ospravedlněným vírou* člověka bez činů zákona
_________________________________________________________________________________
*pistis se může překládat nejen jako víra, ale taky jako důvěryhodnost, všimněte míláššci, že v ekumence se u "víra" pod čarou uvádí alternativní překlad věrnost



Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 14. březen 2008 @ 22:52:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Betmo,

Protože se nezapojuješ do diskuse a pouze sem vládáš články propagující bludy římského katolicismu, tak věřím, že bude užitečné vkládat formou komentářů k Tvým článkům odkazy na stránky a články, které mají biblické učení a  před římskokatolickými bludy naopak varují. Čím víc článků sem pošleš, tím víc se bude šířit varování před bludným učením Říma. Možná se připojí i další uživatelé Grana a učiní totéž.

Následují slíbené odkazy na které stačí kliknout a číst:

http://www.reformace.cz/

http://nkz.reformace.cz/

http://prokrestany.sweb.cz/



Kapitoly z knihy Žena jedoucí na šelmě? od Dave Hunta:

Žena jedoucí na šelmě? - 2. Důvody pro uvěření.

Žena jedoucí na šelmě? - 3. Velikonoční Spiknutí?

Žena jedoucí na šelmě? - 8. Nepřerušená linie apoštolské posloupnosti?

Žena jedoucí na šelmě? - 9. Neomylní heretici?

Žena jedoucí na šelmě? - 10. Neomylnost & Tyranie

Žena jedoucí na šelmě? - 11. Na které skále?

Žena jedoucí na šelmě? - 12. Nečistá matka

Žena jedoucí na šelmě? - 13. Svůdce duší

Žena jedoucí na šelmě? - 14. Neuvěřitelná metamorfóza

Žena jedoucí na šelmě? - 15. Nečistá Aliance

Žena jedoucí na šelmě? - 16. Vláda nad králi

Žena jedoucí na šelmě? - 17. Krev mučedníků

Žena jedoucí na šelmě? - 18. Pozadí Holocaustu

Žena jedoucí na šelmě? - 19. Vatikán, Nacisté a Židé

Žena jedoucí na šelmě? - 20. Povraždění Srbů

Žena jedoucí na šelmě? - 21. Vatikánské krysí stezky

Žena jedoucí na šelmě? - 22. Sola Scriptura?

Žena jedoucí na šelmě? - 23. Otázka Spásy

Žena jedoucí na šelmě? - 24. „Oběť“ Mše

Žena jedoucí na šelmě? - 25 Zrazená Reformace

Žena jedoucí na šelmě? - 26.  Apostásie a Ekumenismus

Žena jedoucí na šelmě? - 27.  A co Marie?

Žena jedoucí na šelmě? - 28. Přichází Nový Světový Řád






Jak obdržíte spasení???


LUTHER O MŠI: Mše v papežství je největší a nejhroznější ohavnost


ŘÍMSKOKATOLICKÁ CÍRKEV SE ROZEŠLA S EVANGELIEM; TRIDENTSKÝ KONCIL V ČEŠTINĚ


DNES JE 8.11. – PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU


STRUČNÁ OBHAJOBA PRINCIPU SOLA SCRIPTURA


VZPAMATUJTE SE!!! PÁN JEŽÍŠ KRISTUS UŽ SE VRÁTIL FYZICKY NA ZEM!!!


ŘKC chystá v Assisi synkretistické setkání s pohany !!! Papež to podporuje !!!


Stránky http://prokrestany.sweb.cz/ pomáhají naší ekumenické káře


Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II.


KDO JE MATKOU VŠECH KŘESŤANů? Je to stejná matka, jakou vyznává katolicismus?


Římsko-katolická církev neexistuje! Existuje pouze tento protimluv! A co je BVC?


Něco více, než náboženství


Co je to Láska? Postavit se za pravdu, nebo bližnímu do očí lhát?


Zakládá se římskokatolické učení na biblické pravdě?




Téma související s ospravedlněním předurčení:

























Užitečný odkaz na rychlé vyhledáváni v Bibli:
 
http://www.biblenet.cz/bible/






Re: Clovek zmenil Bozie slovo. (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Pondělí, 01. říjen 2012 @ 07:24:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Posílám Ti komentář k výkladu Jak. 2:24 . Prosím, prostuduj si to a nezavrhni hned po někaoliká odstavcích ......Spasení z milosti vírou v Pána Ježíše a Jeho smírčí oběť, kterou přinesl na Golgotě nestojí na jednom verši z ep.Římanům. Nakonec ani ta "změna" v dnešní ekumenické Bibli není.

*************

Stejně jako ap.Petr adresuje Jakub epištolu Židův v diaspoře ( „rozptýlení“ ) , kteří žili mimo území Palestiny, většinou v helénistickém prostředí „ Jakub, služebník Boží a Pána Ježíše Krista, posílá pozdrav dvanácti pokolením v diaspoře  ( Jak. 1:1 ) .

ap. Jakub říká :
„K čemu je to dobré, bratři moji, jestliže někdo říká, že má víru, ale nemá skutky? Ta víra ho nemůže spasit( Jak. 2:14 )
ap. Pavel říká :
Ef.2 : 8 – 10 „  Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.  Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil

Zdá se, že spasení je jednorázovým úkonem. Ve víře jsme přitakali Bohu na evangelium, ale tím nic nekončí. Naopak – začíná cesta víry, začíná prožívání spasení resp. jeho dynamika v čase už tady na zemi . Nejde jen o to, přečkat to tady v tom „ zlém světě“ a těšit se na nebeský klid. V souvislosti se skutky bychom neměli zapomínat na to, co píše ap.Jakub

 
„….víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá“    (Ep.Jak.2: 17)   
Tohle je téměř v rozporu s tím, co učí Pavel , cit. „   Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona „ (Ř 3:28)
Jakubův dopis je spíše kázáním na různá témata. Nepředkládá nějakou jinou linii učení o tom, jak může být člověk znovuzrozen.

Znovuzrození, jakožto Boží dílo, nepotřebuje své potvrzení v mých skutcích,
protože je dokonalé. Dokonalé je proto, že ho zajistil dokonalý Bůh.
Jakub ve druhé kapitole listu polemizuje resp. napomíná některé věřící, kteří se dostali pod vliv gnosticismu a začali se chovat k potřebným jinak, než bylo správné. Jak víme, v Jeruzalémském sboru dělali velkou sociální práci. Měli společnou pokladnu a společný majetek. Jáhnové se starali o živobytí vdov a sirotků, podobně jak se měli starat Židé v době Staré smlouvy.   
5 Moj.  27:19  "Buď proklet, kdo převrací právo bezdomovce, sirotka a vdovy." A všechen lid řekne: "Amen."
Ž 146:9Hospodin ochraňuje ty, kdo jsou bez domova, ujímá se sirotka i vdovy, ……….

Nebudeme se teď zabývat systémem péče židovské obce o bezdomovce, sirotky a vdovy.  Tím, že se do rané Církve vloudilo učení gnostiků, tak věřící kladli jiné důrazy a tato péče upadala . Když si přečteme celý úsek ep.Jakuba 2 kap. verše 14 až 26, tak nám to pod tímhle úhlem pohledu bude jasné……, že nejde o polemiku s ap.Pavlem ohledně spasení z milosti, bez skutků Zákona, ale že jde o napomenutí některých křesťanů. Ti sice mluvili velkohubě o víře, o spasení z milosti, ale vůbec se nestarali o hladové a neoděné bratry a sestry ve svých sborech.

Tenkrát nebyla žádná „sociální síť“, žádné podpory ani důchodové systémy. Proto bylo běžné, že sbory zajišťovaly spolu s duchovní složkou i materiální potřeby těch, kdo zůstali z nějakých důvodů bez prostředků. Buď se jim snažili najít práci nebo je podporovali přímo

Skutky, které měl Jakub na mysli, nebyli skutky obřadního Zákona nebo plnění Desatera. Šlo o normální pomoc potřebným sourozencům ve víře.
Nepochopením Jakubova úmyslu se dospělo k učení o tom, že spasení nezáleží jen na víře, ale i na dobrých skutcích  

Ještě komentář Jiřího Mrázka ( přednáší Nový zákon na Evangelické teologické fakultě UK v Praze )  , cit. „ Jakub neříká, že ty skutky máme dělat my, nýbrž říká, že se takhle hodlá předvést víra. Řecké slovo „ERGA“ = „skutky“ má mnohem širší význam. Znamená také „akce“ a „aktivity“ jako takové. Jakub říká v podstatě toto : Na co ti je víra, pokud jí nepoužíváš k věření . Jde o to  základní : Víra musí dostat šanci . Musí být puštěna do reálu. Do skutečného života„ 
Tolik k výkladu. Teď se podívejme na aplikaci, kterou lze v našich verších vidět
1. Skutky víry trochu jinak

Skutky víry ukazují na to, že víra je živá a že má moc měnit skutečnosti. Potvrdit víru, která se chce předvést v běžném životě, potřebuji já . Spasení utváří étos mého života ( způsob života, životní styl) . A další kontroverzní verš z Jakubovi epištoly , cit.
 „ Vidíte, že člověk je ospravedlňován  na základě činů a nejen na základě víry“ (Jak.2:24 ,  Př. Pavlík). Tzn., že skutky vycházející z naší víry, nás ospravedlňují před Bohem zrovna tak, jako naše víra v Krista.  Je spravedlivé žádat na Bohu, aby se projevil svou mocí . To je zásadní „čin“ vycházející z naší víry v Boha přítomného a jednajícího tady a teď !
Uvedu dvě roviny skutků víry. První je můj étos a druhou rovinou jsou Boží zázraky a viditelná znamení Jeho moci  v 1)mém životě nebo 2)skrze můj život
1.1. Skutky jako životní styl
Nezáleží na nich mé spasení. To je pravda ! Ap.Jakub nepopírá ap. Pavla ! Ale potvrzují v Božích očích a v očích lidí mé spasení (, že oběť Pán Ježíše nebyla při mně nadarmo ve smyslu proměny myšlení a životního stylu )

Když jdeme ve víře životem a děláme skutky, které nám Bůh předem připravuje, pak vstupujeme do Jeho vůle. Naše vůle je vlastně vůlí Boží a to je to nejlepší, co nás může potkat.

Proto máme vyhledávat a dělat to, co se líbí našemu Pánu  Ef.5:10 Zkoumejte, co se líbí Pánu“….v.15 – 171)Dávejte si dobrý pozor jak žijete . ..2).nepromarněte tento čas … 3)nebuďte nerozumní4) hleďte pochopit, co je vůle Pána“   
Skutky v naší křesťanské praxi oživují víru a přivádí jí k dokonalosti  Jak.2:22 „ Nevidíš, …. že ve skutcích došla víra dokonalosti?. Nebo můžeme parafrázovat : Skrze skutky našla víra cíl .

V Písmech nevidím jiný cíl než, aby byla zjevena Boží láska, Jeho moc a to k Boží slávě
.
Jakub před výrokem Jak.2:24 mluví o Abrahamovi. Je potřeba číst tento verš v kontextu a nevytrhnout ho z celku, z toho jak je to myšleno a nezneužít k potvrzení učení o spasení nejen vírou ! Abraham naplnil svou víru v Boží zaslíbení neskutečným rozměrem – byl ochoten obětovat vytouženého, jednorozeného syna. Byl rozhodnut potvrdit svou víru skutkem. Kdyby neměl víru a šel obětovat Izáka, tak pak bychom museli říci, že se Abraham pomátl na rozumu

Ne, nepomátl se ! Haleluja ! Šel udělat skutek víry .  A jak víme, i když mu bylo v dokonání záměru na poslední chvíli zabráněno, tak Bůh na jeho čin hleděl jako, že se stal  ! 
Žd. 11: 17 – 19 „  Vírou Abraham ve své zkoušce obětoval Izáka. Ten, který přijal zaslíbení, obětoval svého jediného syna,  o němž bylo řečeno: "Tvé símě bude povoláno v Izákovi."  Počítal totiž s tím, že Bůh je schopen i křísit z mrtvých; a odtud ho také (obrazně řečeno) přijal
Velká víra působí mocné skutky ! Nejen v životě „Otce všech věřících“, ale i našem. Haleluja !  Když už jsme u Abrahama, tak v příběhu o obětování Izáka můžeme vidět druhou rovinu skutků ,  ospravedlnění skrze  víru v zázraky a viditelná znamení Boží moci
1.2. Skutky víry na zázraky

Jak jsem již řekl : Abraham nejen připravil oltář a už zvedl obětní nůž, aby obětoval vlastního syna, ale on také věřil, že Bůh má moc Izáka vzkřísit z mrtvých, protože ….. Hospodin nelže a Jeho zaslíbení jsou věčná a pravá, cit.."….. Počítal totiž s tím, že Bůh je schopen i křísit z mrtvých;   (Žd 11:19) 
Církev Kristova se odnaučila věřit. Dílem 1) vlivu duchovních sil moci zla , 2) dílem spoléhání se jen na to, co je viditelné a konec konců i přijetím myšlenky, že 3) divy a zázraky patří jen do apoštolské doby a rané církve. Od dob Sv.Augustina a Jana Zlatoústého se přestalo věřit na Boží zázraky a z Církve se stala v podstatě stala mocenská organizace.

Přitom, to co nejvíc Pánu Ježíši vadí, je naše nevíra v Jeho moc !

A protože se Bůh nemění, je spravedlivé věřit tomu, že Bůh vyslyší naše modlitby a to ospravedlnění pak bude znamenat, že se budou skrze naši víru dít divy a zázraky . Že se to prostě stane.
Teď si znovu připomeneme verš z ep.Jakubovi, cit. „  „ Vidíte, že člověk je ospravedlňován  na základě činů a nejen na základě víry“ (Jak.2:24). Na ty „činy“ nebo „skutky“ se můžeme podívat ze dvou rovin
ad.a) První je pohled z Boží strany  
Činy koná Bůh a ony přichází z Boží přítomné moci jako ospravedlnění našeho spravedlivého postoje rozuměj „správného“ postoje před Pánem
ad.b) Druhý pohled je ten
, že mám správný nebo-li spravedlivý postoj před Bohem. Ten „čin“  víry je v podstatě také to, že se seberu a půjdu se za někoho pomodlit . Je to také to, že se zvednu ze židle a vložím na někoho ruce. Tento čin víry doprovodím modlitbou plnou víry v Boží moc. Tím udělám spravedlivou věc a Bůh se k tomu může přiznat a ospravedlní můj postoj víry tím , že to také stane

Možná to někomu připadá přitažené za vlasy, ale kdo se vymanil z pozice skepticismu a malé víry, tak ví o čem mluvím. Bůh hledá muže a ženy víry !
Když přišel Ježíš do Nazarétu, tak tam mnoho divů a zázraků neudělal, cit. „  A nemohl tam učinit žádný mocný čin, jen na několik málo nemocných vložil ruce a uzdravil je. A podivil se jejich nevěře. Obcházel pak okolní vesnice a učil“ ( Mk 6: 5 – 6 ) .
Tam kde převládá rozum a neblahá zkušenost s neúčinnou modlitbou, tak tam mnoho divů a zázraků Bůh prostě udělat nemůže ! Co mě poprvé v životě zarazilo je poznámka o tom, že „ obcházel pak okolní vesnice a učil
Učení, vyučování, zpytování Písem a rozličná známost Božího slova jde „ nevěřící Církvi“ náramně k duhu. Smutný obraz nevíry. Když chybí víra na zázraky, pak nastoupí učení !  Nic proti němu, ale nesmí se stát smyslem života křesťana. Ustrnulo se u přijetí spasení z milosti, ale o tom, že milost má moc měnit skutečnosti i v rovině divů a zázraků se již neuvažuje.

Teprve teď se  učím věřit ! A to jsem 42 let znovuzrozen

Učím se věřit na Boží spravedlnost a na ospravedlnění mé víry v Boží moc. Je potřeba být zralým křesťanem, poznávat Písmo, znát ho, správně rozdělovat slovo pravdy – to zcela určitě. Je to obrana proti zmítání se ve větru všelijakého učení, které nemá dobrý a i věcně správný teologický základ.
Současně je potřeba se stát malým dítětem, protože jinak, cit.  „ …. kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevstoupí“  ( Mk 10: 13-16 ).

Nejde o žádnou duchovní schizofrenii ! To v žádném případě a já jsem toho důkazem. Naučil jsem se oddělit 1) učení, 2) výklady a 2) zkušenosti od postoje malého dítěte, které věří v absolutní moc svého Boha. Nechci tady říkat nějaká silná slova, ale vím, že jsem překročil onu pomyslnou hranici a které mluvím.
Teď v tom budu růst. Teď v tom budeme růst ! Teď v tom budeme pokračovat,  haleluja !

Není to zadarmo, nepřijde to samo, ale Duch sv. v tom každému pomůže. Proto mě už tak bytostně nevadí, že ti učí tohle a tamti zase tamto , …. nebo to !

Důležitý je stav srdce a nechat do sebe proudit Boží moc. Věřit jako magor ! Věřit jako malé dítě, ale současně nebýt dětinský. Správně rozdělovat slovo pravdy i v tom, co se týká učení a co se týká víry na zázraky



Stránka vygenerována za: 0.66 sekundy