Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465007
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka
Vloženo Pátek, 21. březen 2008 @ 10:33:20 CET Vložil: Bolek

Společnost poslal Nepřihlášený

Interrupce? Mateřství jako krásná volba, ale špatná povinnost?

Někdejší poslanec Václav Bendaotec šesti dětí, včetně dnešního poslance Marka Bendy – mi před sedmnácti lety vysvětloval, že a proč je pro něj zcela nepřípustná interrupce. Připadal mi ve svých názorech velmi militantní, a proto jsem mu položila extrémní otázku: „Byl byste proti tomu, aby šla Vaše žena na interrupci, i kdybyste věděl, že je to těhotenství z nějakých důvodů tak riskantní, že Vaše žena při porodu zemře?“ Zdůrazňuji, že jsem tu otázku záměrně neformulovala „může zemřít“, ale „zemře“. Václav Benda se snad ani nezamyslel a hned mi svým tichým hlasem řekl: „I tak.“
 Vzpomněla jsem si na něj právě teď, kdy mediální hladinu rozčeřilo 80 tisíc odškodného, které vysoudila žena na jihlavské nemocnici za nepovedený potrat, po němž porodila dceru a celé to pak vzbudilo nové emoce na téma interrupce.

katolická církev a interrupce

Václav Benda mě tehdy svou odpovědí naštval. O to víc, že ve stejné době zemřela po porodu druhého dítěte manželka mého známého. Měla rodit císařským řezem, ale oni tak urputně preferovali přirozený porod a nedbali varování lékařů, že to nakonec špatně dopadlo. Můj známý byl – stejně jako Václav Benda – katolík. A aniž bych chtěla vyvolávat mezicírkevní vášně, katolická církev mi často připadá… trošku pokrytecká a trošku mimo reálný život:

- klade důraz na rodinu a přitom pravidla v ní určují svobodní bezdětní muži, kteří nevědí nic o skutečné rodině. Chápu, že katolický kněz je vnímám jako pomyslný otec všech oveček ve své farnosti, ale jako otec by mi byl milejší poslední dřevorubec, který mi dá ruku kolem ramen, až bude mít naše společné dítě zánět středního ucha. Rodičovskou lásku nemůžete pochopit, pokud tím rodičem nejste – je u všech rodičů stejná, ale jinak nevysvětlitelná a nepřenosná.

- nutí své kněze k celibátu, ač je to snaha se stejnou šancí na úspěch, jako by chtěla naučit vodu téci do kopce (na podobné zázraky s vodou tu byli Ježíš a Mojžíš, ale dál už nikdo, ani papež ne). Zákonům těla neporučíte a historie je plná i papežských levobočků – kde je pravda, síla víry, když základní pravidlo porušuje i sám zástupce Boží na zemi? Proč by měli žít v celibátu běžní kněží, když i nejvyšší patra katolické církve toto pravidlo svými skutky čas od času zpochybní?

- zakazuje ženám interrupci, bez ohledu na jejich životní situaci, dokonce i interrupci po znásilnění nebo i při vědomí zdravotního ohrožení ženy. A to i přes to, že zákaz interrupcí má za následek totéž, co prohibice - zvýší se strach zúčastěných a rozkvete černý obchod. Amerika po první světové válce by nám mohla dlouze vyprávět o prohibici a Polky prchající přes hranice na tajné interrupce o tom druhém… Mohou svobodní bezdětní muži bez sexuálního života koukat lidem jen do talíře nebo dokonce až pod peřinu?

- i jinak činí z žen občany druhé kategorie. Proč nemůže být mezi katolickými knězi ani jedna žena? Trpí snad evangelická církev tím, že má žen-farářek plné sbory? A jsou její faráři méně hodnotnými pastýři, když se ožení a mají vlastní děti anebo jim to umožňuje lépe pochopit farníky a jejich běžné starosti, když i oni drželi svoji ženu za ruku, když jejich dítěti prasklo střední ucho?

žena plus plod a žena a dítě

Katolická církev říká, že lidský zárodek je dítětem, samostatným životem, od samého počátku, kdy spermie na své veselé cestě narazí na zvědavé a ochotné vajíčko – a od toho okamžiku si nový život zaslouží ochranu. Lékaři říkají, že zárodek je samostatným životem po dvanáctém týdnu těhotenství. Ani pak není – v určitém slova smyslu – samostatným životem, protože je nedílnou součástí ženy, nemá schopnost přežít bez ní. Ale už je plodem, novým jedincem. Ten první trimestr je však pro něj natolik riskantní, tak často končící samovolným potratem, že mluvit o novém samostatném životě hned od veselého setkání spermie a vajíčka je asi… účelové?

rodičovství je talent, který není dán každému a ve všech obdobích jeho života

Úmyslně opomíjím situace těch párů, kde si oba v tu chvíli miminko přejí, zadaří se, oba rodiče se těší a dojatý budoucí tatínek večer šišlá na tmavší kolečko na snímku z ultrazvuku. Opomíjím i ty případy, kdy se s otěhotněním nepočítalo, ale když už to nastalo, „chvilku jsme o tom přemýšleli a teď jsme rádi“ – a dojatý budoucí tatínek…

Rodičovství je talent, nemá ho každý a nemá ho vždycky. Schopnost zplodit dítě není rodičovství. K životní roli dobrého rodiče potřebují mít oba nejen schopnosti, ale i ochotu, věk i alespoň základní sociální zázemí (základním sociálním zázemím nemyslím domek v satelitu a garáž pro obě auta…). Porodit dítě může i sedmnáctiletá dívka po náhodném románku se spolužákem – ale je to rodičovství? Je možné k této náročné – a CELOŽIVOTNÍ – úloze někoho donutit?
Těhotná žena je v rozhodování o dalším osudu svého těhotenství trochu ve výhodě. Když své těhotenství nechce přijmout, nikdo jí fyzicky nedokáže zabránit v tom, aby na interrupci nešla. Pokud se však rozhodne si své budoucí dítě ponechat i přes vůli svého partnera, neměla by ho nutit k otcovství. (A tím nechci říci, že je to jednoznačná situace. Krev není voda a mnoho dětí, které nepoznaly jednoho z rodičů, ho pak ve své dospělosti urputně hledá. Může dojít k obdobě biblického „návratu ztraceného syna“, návratu ztraceného rodiče. Anebo může původně odmítající otec ke svému otcovství dozrát, ale na jeho místě už může být dávno někdo jiný, kdo dítě přijal i přes neexistenci biologické vazby. Je to jistě těžké, variant je mnoho a žádná není lepší, než když oba rodiče své dítě – ať očekávané či náhodné – přijmou od samého začátku.)
Žádný muž však nemá právo své partnerce nakazovat mateřství ani zakazovat interrupci (a vzkaz pro Vatikán – a když už, tak jen a pouze ten její vlastní). Proč?

muži a interrupce

Žádná žena nepoužívá interrupci místo antikoncepce. Vždycky je to vážné rozhodnutí, opominout nelze ani zdravotní rizika – v žádném případě to není stejně jednoduché jako nechat si vyvrtat zub. Nikdo nejde na interrupci z plezíru nebo z nedostatku jiného povyražení a vždycky je to jistě velmi těžké rozhodování se.

Samozřejmě je lepší, když je těhotenství vítané. Ale co se stane, když už se přihodí, že není a partneři mají rozdílný názor na řešení situace? (Nemluvím o situaci, kdy jsou schopni najít řešení spolu !) Pak by měla mít poslední slovo žena. Ona podstupuje zdravotní rizika v případě interrupce. Ona zůstane s dítětem sama, pokud se její partner lekne těhotenství a uteče.
A mužská představa, že i nechtěné těhotenství je lepší donosit a dítě dát k adopci? Účelově naivní představa. Ze dvou důvodů:

-  ženiny hormony nevědí, že dítě půjde po narození k adopci. Devět měsíců ji chystají pro roli matky. Dítě není plyšový lední medvídek a těhotenská psychika není žádná sranda. Proto ty matky, které rodí s vidinou adopce, své dítě nikdy neuvidí, nedotknou se ho. Ale na porodním sále ho slyší a při cestě ze sebe ven na svět vnímají a cítí a nedá se věřit, že by tuto zkušenost někdy byly schopny ze své mysli vytěsnit.

- těhotenství není legrace levou zadní. Chtěla bych vidět muže, který by byl ochoten devět měsíců zvracet, nenapít se vína, pokud je kuřákem, tak i nekouřit, při případném rizikovém těhotenství ležet půl roku v nemocnici a riskovat i ztrátu zaměstnání (záminka se vždycky najde a za dveřmi je sto jiných, kteří čekají na jakékoliv zaváhání) a vědět, že při porodu může zemřít, i když to není pravděpodobné, ale čas od času se to stává. A jen jako maličký dovětek: a ještě chodit půl roku s desetikilovým batohem NA BŘIŠE (na začátku nic, na konci klidně dvacet kilo, průměr beru deset) – jen tak a po tom všem dát svůj vrnící batůžek někomu cizímu.

krásná volba, ale ošklivá povinnost

Těhotenství je psychicky a fyzicky k nevydržení, porod je taková neskutečná a nekončící bolest, že ho může vydržet jen ženská a první týdny života s miminkem jsou s tím věčným vstáváním a starostlivostí na zhroucení. Pokud to tedy neabsolvujete s láskou.
Pak se těhotenství dá přečkat, porod je přííííííšernej, ale když ho podstupujete s vidinou toho, pro jehož narození to děláte, dá se v pohodě vydržet. A vstávání každé tři hodiny, přebalování, krmení, poplácávání po zádíčkách a pohupování, dokud si vaše zlato slastně neodříhne? To všechno už je legrace – ale musíte to dělat DOBROVOLNĚ. 

Václav Benda mi před těmi sedmnácti lety řekl i to, že interrupce se dotýká základního práva na život, a toto právo je závažnější, než právo ženy disponovat vlastní dělohou.

U vědomí památky tohoto již zemřelého muže musím říci, že takovou blbost jsem v životě neslyšela.Protože bylo-li by ženino mateřství při takhle zjednodušeném vidění vnímáno jen jako živý inkubátor, musí být mužovo otcovtsví pojmenováno pouze jako dárcovství spermatu. Věřím, že i každý bezdětný papež by musel uznat, že rodičovství má ještě trošku jiný rozměr, než vytvoření technických podmínek pro vznik nového života. Při vší úctě k němu – myslím tím ten nový život, ne Václava Bendu…

autor: Jana Kolářová




Podobná témata

Společnost

"Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 77 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 21. březen 2008 @ 12:19:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolická církev ve svém učení a potažmo i životě vykazuje směs Starého a Nového Zákona a tak je jí nutno i nahlížet. Písmo potvrzuje, že v některých ohledech je to správné, že dobrý šafář vynáší z toho i z toho (SZ i NZ) to dobré. Potíž tedy není v Písmu samotném a v tom, že by obsahovalo špatné věci. Potíž je v těch šafářích, kteří nedovedou vzít kolem ramen když má dítě zánět středního ucha protože to není jejich dítě a nikdy být z pozice jejich věroučné směsky nemůže. Joe Farel



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:05:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z tohoto článku lze vidět, kam až došla zaslepenost a hereze tmářského učení církve, která sama sebe považuje za pravou, Kristovu. Nechat zemřít ženu-rodičku pro zachování jejího plodu, odmítat císařský řez a upřednostňovat život nenarozeného dítěte nad život ženy-rodičky, považuji za těžký hřích. Myslím si, že tak jako v případě zakazování používání kondomů a antikoncepce, i zde dochází zcela zbytečně k obětem na lidských životech. Je smutných faktem, že počet těchto obětí dosahuje  řádově několik miliónů. Zcela jasně vidíme, kdo je opravdu zodpovědný za tyto tragédie a kdo nese pečeť vrahů lidí. 
Pokud někdo považuje lidské embryo v prvních dnech jeho existence jako lidskou bytost, doporučuji mu přečíst si pár vět od doc. MUDr. Jaroslava Zvěřiny CSc.:
" Chápat lidské embryo v prvních dnech jeho existence jako lidskou bytost prostě nelze. Ostatně sama příroda se k oplodněným vajíčkům nechová nijak milosrdně. Většina z nich zaniká ještě před uhnízděním zárodku v děloze. Dokonce i potom až každý desátý zárodek končí přirozeným potratem, který navíc často ani není jako takový registrován. Z té genocidy lidských zárodků, kterou provádí sama příroda (či boží prozřetelnost?) se musí křesťanským fundamentalistům přímo točit hlava."


  




Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:11:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mícháte dohromady farářky a celibát, abyste si tím potvrdila svou "pravdu". Možná proto, že někde uvnitř potřebujete potlačit hlas svědomí. Já s Vámi souhlasit nebudu.  Život bývá  někdy těžký a složitý, ale nikdo netvrdí opak. Důležité je i v těžké situaci se umět správně rozhodnout.

"Lékaři říkají, že zárodek je samostatným životem po dvanáctém týdnu těhotenství. Ani pak není – v určitém slova smyslu – samostatným životem, protože je nedílnou součástí ženy, nemá schopnost přežít bez ní."

Lékaři říkají není argument. Já Vám klidně přivedu takové lékaře, kteří budou říkat něco jiného. Vůbec Vás nepodezřívám, že byste nebyla schopna pochopit absurditu 12. měsíce. Dneska i průměrný laik ví, že v okamžiku spojení spermie s vajíčkem vzniká nový život. Už v tom okamžiku je všechno dáno: nejen pohlaví, barva vlasů a očí, tělesný vzhled. Ale také povaha, talent, duševní schopnosti. Od tohoto okamžiku člověk začíná žít svůj život, bez ohledu na to, jak právě vypadá. Protože měnit se bude průběžně v čase neustále, až do své smrti. Stanovit jakékoli body na této úsečce času lidského života a tvrdit, že do tohoto okamžiku člověk ještě není člověkem, nebo už není člověkem je sice možné, ale je to zrůdnost, motivovaná většinou sobectvím. Žádné dítě také nemá schopnost přežít bez odpovídající péče ani po narození.

Církev je tady od toho, aby bránila právo na život pro každého člověka - i pro Vás. Ale stejné právo na život má i Vaše dítě. Děti nám jsou svěřeny pouze na omezený čas, aby obohatily náš život. Ale pak jdou svou vlastní cestou. Nikdo nemá právo v žádném okamžiku jejich života rozhodnout o jejich nebytí.



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: vnd v Pátek, 21. březen 2008 @ 13:18:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc jsem nepochopil, oč v článku jde: o to, katolická církev má omítavý postoj k interupci a někteří její členové si to pokrouceně vykládají,  o tom že role muže a ženy je v rodičovství jiná a ženy to mají náročnější, že žena si může rozhodovat o svěřeném životě jak se jí zlíbí nebo o něčem jiném? Snad je to obhajoba interupce z libovolného důvodu, který někdo uzná za vhodný.

Odložme složité případy jako je znásilnění, vážná ohrožení života matky a podobně - to jistě nejsou jednoduché otázky.

Okamžik, kdy jde o dítě jako samostatnou bytost není určen - lékaři, pokud se o to pokusili tak si svévolně stanovili kriteria a vyšla jim svévolná odpověď. A myslím, že ani není třeba tuto dobu určovat. Tento život není určen ke svévolnému zničení.

Žádná žena neotěhotněla jen tak (opakuji vynechme sporné případy) - musela pro to vykonat nějaký skutek. Následkem toho jí byl do péče svěřen nový život. Pokud tuto odpovědnost přijmout nechtěla, mohla tomu snadno včas zabránit. Pokud to neudělala musí vyrovnat s novou situací (trochu mi to připomíná Gn 3). A s tou je třeba se vypořádat správně. Tady není ale řešením vražda někoho jiného. Jen proto, že se jí bez něj bude žít lépe. Němci si také mysleli, že se jim bez Židů povede lépe, a že se jich proto mohou zbavit... Ten přístup je stejný - stačí správná hesla a dobrá propaganda - a máme PRÁVO na skutek, který odstraní to, co nám komplikuje život.

Samozřejmě muž by neměl být zbaven stejné zodpovědnosti jako žena a nemělo by mu být umožněno zanechat následky pouze na ženě. To bych rád zdůraznil.

Zda celý tento problém není důsledkem zrušení určitých pravidel sexuálního života, ať si zodpoví každý sám. Je možné, že v situaci těchto vražd můžeme vidět důsledek. A je možné, že jestli se nepostavíme k těmto problémům správně, uvidíme důsledky dotaženější ke konci. Možná, že trest za přestoupení Božích cest je jen logický důsledek našich činů. V ženině dosahu je ovládat své tělo zvenku - s tim souhlasím. Pokud to neudělá, může překročit hranici, za níž se situace mění a ona není schopna navrátit předchozí situaci zpět, aniž by se provinila.



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 21. březen 2008 @ 19:49:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zajímavé, jaké to důvody pro interupce uvádějí její zastánci. Začnou vytahovat extrémní případy, kdy se má volit mezi životem matky - nebo dítěte, znásilněním a pod.

Zkuste si poctivě odpovědět, kolik promile takovýchto případů bylo mezi 3 miliony zabitých nenarozenýh dětí u nás, za dobu působení potratového zákona.

A mezi těmi 3 miliony mohl být další Smetana nebo Dvořák, Jánský či Hejrovský, objevitel léku proti rakovině, nebo AIDS. Ale i kdyby nebyli, nemuseli jsme se obávat, že nebude nikoho, kdo by dělal na naše důchody a hlavně by se náš národ nerozpouštěl mezi entity přistěhovalců s jinými kulturami i náboženstvím. Tímto našim dětem zaděláváme na netušené problémy.



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: franti v Sobota, 22. březen 2008 @ 16:21:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
    Zde se bouřlivěji diskutuje o tom zda interrupci ano či ne. Odpověď není jednoznačná. Já osobně bych nebyl pro interrupci, ale jsou různé situace, kdy musíme zvážit, co je větší a menší zlo. Není to lehké rozhodnutí.!!! Já osobně byl raději volil život.        To, že tak někteří křesťané vystupují proti interrupci, není někdy zcela upřímné. Co je hlavní motivací  takového jednání?  Slovo Boží ?  Tak proč stejně tak intenzivně  nevystupují proti jinému zabíjení  a násilí?       Vždyť se jen podvádíme navzájem, strašíme jeden druhého  a povyšujeme se jeden nad druhým. Rozhodující slovo má mít v této těžké situaci žena. Ona nese největší rizika.  



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 06:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Okamžitě po oplození.  Viz.  z d e - hned po oplození je člověk geneticky naplánován - po oplození již není potřeba žádného zásahu člověka, jako při oplození.--

Geneticky naplánován je,stejně jako pecka aby se z ní jednou stal strom.Přesto pecka nikdy nerovná se stromu,stejně tak plod není hotovým dítětem,ale tento proces vývoje je postupný vyžadující energetický přísun kdy  plod je také absolutně závislý jen na těle matky. Ve 20 % potratů žena samovolně potratí v ranných fázích těhotenství aniž by vůbec tušila ,že byla těhotná z výše předváděné logiky by pak Bůh? byl největší masový vrah dětí...         



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 12:23:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No jistě, že rodičovství je otázkou svobodného rozhodnutí každého člověka, to křesťané nepopírají. Je otázka, do jaké míry svobodně se ten který člověk zrovna dokáže v konkrétním případě rozhodnout svobodně a zda se vůbec rozhodne, že.

Ať je to jak chce, jakmile se objeví nový život, jsme povinni jej chránit a ne zabíjet. V tomto žádné svobodné rozhodování není. Celá naše civilizace stojí na základech úcty k životu a pokusy legalizovat vraždy jsou podkopáváním těchto základů.

> O to víc, že ve stejné době zemřela po porodu druhého dítěte manželka mého známého. Měla rodit císařským řezem, ale oni tak urputně preferovali
> přirozený porod a nedbali varování lékařů, že to nakonec špatně dopadlo. Můj známý byl – stejně jako Václav Benda – katolík. A aniž bych chtěla
>  vyvolávat mezicírkevní vášně, katolická církev mi často připadá… trošku pokrytecká a trošku mimo reálný život:
Toto je velice smutná událost a jistě Vás musela hluboce zasáhnout. Přesto s klidnou hlavou byste neměl plést dohromady různé pojmy. ŘKC nemá nic proti porodu císařským řezem. To, že Vaši známí nebali na rady lékařů, nemá s učením ŘKC nic společného, takže z následků jejich rozhodnutí nelze vyvozovat nic o učení církve.



Honza (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 25. březen 2008 @ 13:41:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Ať je to jak chce, jakmile se objeví nový život, jsme povinni jej chránit a ne zabíjet--

teorie je to pro někoho pěkná,akorát v praxi nemožná-člověk něco zabíjí neutále ať už chce či nechce např. bakterie  či zvířata pro potravu a jiné účely.Pokud se týká lidí-jak je patrno z popisu ve Starém zákoně, Izraelitům i jejich božstvu nedělalo kolikrát problém zabíjet hromadně už narozené děti a to často schvalují ti samí lidé kteří volají po ochraně nenarozených plodů tedy kážou vodu a sami pijí víno.   



Re: Rodičovství a interrupce jsou záležitostí svobodné vůle každého člověka (Skóre: 1)
Vložil: Honza-H v Úterý, 25. březen 2008 @ 21:31:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad by bylo dobré si ještě připomenout, že dnešek - 25. březen - je v církvi vyhlášený za

                    Den modliteb za úctu k počatému životu a za nenarozené děti

Pár odkazů:
Fórum života
Hnutí pro život
Kruciáta - systematické modlitební úsilí za záchranu životů nenarozených dětí ohrožených umělým potratem




Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy