Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 551 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116566393
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Odpustky nejsou magie
Vloženo Středa, 23. duben 2008 @ 23:43:21 CEST Vložil: Bolek

Katolicismus poslal oko

Magie je spolupráce se zlým duchem.

Je to zývání zlého ducha. Je hříšná a církevně zakázaná. Ne proto, že by nefungovala, ale právě proto, že funguje. Zlý duch, má - li lidskou podporu, má taky velikou moc.

Vzpomeňme na faraonovy čaroděje, na jejich hole ve spolupráci se zlým duchem. Vzpomeňme taky na Hospodina a Mojžíšovu hůl, na Eliášův plášť. Je vám to opravdu k smíchu?

Dobře víte, že Bible mluví taky o čarodějnictví. A že existují předměty, skrze něž zlo působí. Např. Woodo, figurka, do které se píchají jehly za určitého obřadu a zlý duch může ubližovat.



I Starý zákon rozlišuje také místa, která jsou posvátná:
Exodus 3,5
Řekl: "Nepřibližuj se sem! Zuj si opánky, neboť místo, na kterém stojíš, je půda svatá."

Jozue 5,15
Velitel Hospodinova zástupu Jozuovi odpověděl: "Zuj si z nohou opánky, neboť místo, na němž stojíš, je svaté." A Jozue tak učinil.

Skutky 7,33
Hospodin mu řekl: 'Zuj si obuv, protože místo, na kterém stojíš, je země svatá.




Žehnání předmětů je vlastně požehnání lidem, kteří budou předměty užívat. Takové předměty jsou pro nás viditelným a hmatatelným symbolem Božího požehnání (viz podobně např. svátosti - jsou viditelná znamení neviditelné milosti). Jsme prostě lidé tělesní, kteří si nevystačí pouze s mentální rovinou, ale potřebují zapojit všechny smysly i představivost. Proto je i z psychologického hlediska používání obrazů a soch i jiných předmětů ospravedlnitelné. Každé požehnání je chválou Boha a prosbou o jeho milost. Měli bychom se naučit častěji žehnat, hlavně svým nejbližším a nikdy nikoho neproklínat. Kletba otvírá prostor pro působení zlého ducha. Zvlášť ničivě pak působí mezi blízkými lidmi, (ve vztahu rodič – dítě).

Na závěr ještě něco k žehnání obrazů, soch, růženců apod. Je dobré si v tomto případě přečíst žehnací modlitbu a dobře se nad ní zamyslet:

"Bože, ty jsi původce a zdroj všeho požehnání, ty se raduješ, když se upevňuje a roste zbožnost tvého lidu. Stůj při těch, kdo budou používat těchto předmětů, a dej, ať jim to prospívá k prohloubení jejich víry a zbožnosti."
Sami si dejte odpověď, zda je taková modlitba projevem živé víry, nebo magie.

Od začátku se v církvi používala svěcená voda a křižmo (olej). I lidské tělo - hmota, může být chrámem Ducha svatého, nebo příbytkem démonů.

Hmota tedy není vždy stejná, ale může být prokletá, nebo posvěcená. Je tedy nekřesťanské a nebiblické se posmívat posvěceným věcem. Posmíváte se, buď ze zloby nebo z hlouposti, přímo Bohu.


Podobná témata

Katolicismus

"Odpustky nejsou magie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 45 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Odpustky jsou výsměchem dokonalé oběti Pána Ježíše Krista (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 08:34:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Divím se Ti Oko, že odpustky hájíš. Vždy´t jsou neobhájitelné.



Těm kdo berou Bibli vážně je zřejmé, že odpustky jsou především výsměchem dokonalé oběti Pána Ježíše Krista. Jenom ta totiž přináší dokonalé odpuštění. Umaštěné lidské aktivity na způsob odpustků naopak urážejí Boha.



reformovaný



Re: Odpustky nejsou magie (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 08:42:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Magie je spolupráce se zlým duchem.--

Bůh poslal mezi Abímeleka a šekemské občany zlého duchaa šekemští občané se vůči Abímelekovi zachovali věrolomně.


Duch Hospodinův odstoupil od Saula a přepadal ho zlý duch od Hospodina.

--Hmota tedy není vždy stejná, ale může být prokletá, nebo posvěcená--

No jasně jsou svaté atomy a prokleté atomy stejně tak si jeden počítač louská svaté nuly a jedničky, druhý hříšné nuly a jedničky-tan půjde po skončení životnosti do počítačového pekla:-))



Tak znovu (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 10:20:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko. Budu se asi opakovat, ale když jsi místo komentářu k tomu článku zvolil cestu nového, nemůžeš se na mě zlobit;-)

Především je nutné vědět, že posvěcený předmět (nejedná o svátosti ale o svátostiny) má po posvěcení sám o sobě nějakou moc, protože chrání před zlým duchem. Poněkud zvláštní kategorii tvoří mariánksé předměty, protože např. "škapulíř, který je ochranným oděvem Mariina zasvěcence, částí stejnokroje jejího sluhy." (link) Nějak jsem si nevšiml, že by se v Bibli psalo něco o tom, že křesťan má být sluhou Marie - Pavel se hrdě prohlašuje za služebníka (doslova otroka) Ježíše Krista. Asi nejznámější je škapulíř Panny Marie karmelské. Panna Marie se zjevila (16. 7. 1251) představenému karmelitánů Stockovi a řekla mu: "Pohlédni, můj milovaný synu, na škapulíř mého řádu. Jest to zvláštní znamení milosti, které jsem vyprosila pro tebe a dítka z hory Karmel (t.j. pro všechny nositele škapulíře). Ten, kdo s tímto oděvem zemře, nebude trpět ohněm pekelným. Podívej se jen, jest to znamení spásy, ochranná zbraň v nebezpečí, záruka míru a věčného svazku se mnou." Roku 1322 pak další zjevení Panny Marie (papeži Janu XXII) doplnilo, že ti, kdo jej celý život nosí, budou z očistce osvobozeni první sobotu po svém příchodu. Při předávání tohoto škapulíře se říká: "Přijmi tento škapulíř, jímž se stáváš členem rodiny Karmelu. Nos jej jako znamení mateřské ochrany Panny Marie a svého závazku následovat ji a sloužit jí. Ať ti Matka Boží pomáhá obléci se v Krista. On ať v tobě žije, aby se vzdávala sláva Trojici a abys v církvi přispíval(a) k dobru bratří a sester." (link) Od kdy máme následovat Pannu Marii a sloužit jí? Za zmínku rovněž stojí, že jen první škapulíř (ten, ve kterém bylo vykonáno přijetí) musí být posvěcen, aby fungoval. Když se onosí a opere, další už se nesvětí.

K prohloubení víry a zbožnosti byl křesťanům seslán Duch svatý. A je to přímo Bůh, ke kterému se máme utíkat před zlými duchy - nepotřebujeme žádné talismany a amulety. Požehnání člověk může dostat pro jakýkoli předmět (auto, školní pomůcky), ale jen některé mají současně moc přinést svému uživateli odpustky. A u nich se ještě rozlišuje, byly-li požehnány knězem nebo biskupem (či papežem, ale ten je taky biskup). Z toho je snad patrné, že se jedná o magii (rozlišuje se tzv. bílá magie, kam toto patří, a černá magie, kam patří to, o čem jsi psal ty - např. woodoo).

Aby bylo jasno, posvěceným věcem se nevysmívám - jen varuji před okultismem (posvěcené předměty) a modloslužbou (škapulíř, líbání schránek s ostatky, líbání soch, klanění se oplatce).



Re: Odpustky nejsou magie (Skóre: 1)
Vložil: bask (biblecz@seznam.cz) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 11:51:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.castlefieldschurch.org.uk
Díky za hezké vysvětlení modloslužby, jíž magie bezesporu je. Škoda, že takové rozlišení a pochopení neměl třeba Mojžíš, když Izraelcům roztloukl zlaté tele (nebo někteří ze zbožných izraelských králů, kteří udělali totéž s jinými "posvěcenými" předměty).

Živě si dovedu představit Arona spolu s dalšími, jak se u telete modlí:
"Bože, ty jsi původce a zdroj všeho požehnání, ty se raduješ, když se upevňuje a roste zbožnost tvého lidu. Stůj při těch, kdo budou používat těchto předmětů, a dej, ať jim to prospívá k prohloubení jejich víry a zbožnosti."
Sami si dejte odpověď, zda by taková modlitba byla projevem živé víry, nebo modlosužby (magie).

A pak je na čase začít přemýšlet nad tím, co znamená uctívat Boha v Duchu v a pravdě (J 4,24).



Re: Související článek s diskusí: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 18:34:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)



Protože výše uvedený článek souvisí uzce s článkem zaslaným o něco dříve u kterého také paralelně probíhá diskuse, tak myslím že bude užitečné uvést odkaz:

                                                       Odpustky - magie v praxi ŘKC





Re: Odpustky nejsou magie a myšlení v teologických školách o magii (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 25. duben 2008 @ 00:04:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zdá se mi, že to myšlení, jestli něco je nebo není ´o magii´ je myšlení staré, až ze XVI. století.
Jednou jsem byl při křtu studentů v evangelickém kostele sv. Salvátora v Praze a křest dělal profesor Souček. Z jeho kázání mi utkvěly v uších slova ´křest, to není nějaký magický úkon ....´.
Tak jsem si řekl : proč do toho tahá otázku, jestli to je nebo není magie ? Vždyť toho se to netýká. Každý přece ví, že je to přeměna, vstup do obce a znamení.
A napadlo mne : i ještě dnes se na učilištích myslí a učí jako v XVI. století, kdy byly ty spory v té době.
Je to anachronismus, spory z té doby dávno utichly a nikdo si nemyslí, že to je magie, ale profesoři to opakují dodnes, jak se oni naučili dějiny, tak jsou u nich živé a předávají tyto postoje a názory dále. Neboli vystudovaný duchovní (kněz, farář, kazatel) si z evangelické fakulty odnese mínění, které dávalo práci jeho předchůdcům v XVI. století.
Jako za těch časů sporů v době kdy se objevili anabaptisté, Kalvín atd.
Živá minulost stará tolik let.




Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy