Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474755
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Koptští křesťané na Středním Východě a evangelizace arabských muslimů
Vloženo Středa, 28. květen 2008 @ 22:07:04 CEST Vložil: Olda

ULTRAS poslal Seraphim

Veřejný nepřítel islámu číslo 1 - koptský kněz Zakaria Butrus potírá oheň ohněm. Hlavní důvod Butrusova úspěchu je jeho prvořadý zájem o spásu duší. V tom se liší od svých protějšků ze Západu, kteří kritizují islám z politického hlediska. Koptský kněz Zakaria Butrus – arabskými novinami (al-Insan al-Jadid) nazývaný veřejným nepřítelem islámu číslo 1 – je na západě téměř neznámý, avšak v islámském světě vzbuzuje velký rozruch. Spolu se svými misionářskými spolupracovníky – většinou muslimskými konvertity – se často objevuje na arabském televizním kanálu al-Hayat (Život).

Věnuje se sporným, teologicky důležitým otázkám a to nezávisle na cenzuře ze strany islámských úřadů. Neobává se ani fanatického davu, který metá kletby proti skandálním karikaturám Mohameda. To, že se zabývá málo známými, ale kontroverzními aspekty islámského zákona a tradice, způsobilo, že se stal trnem v oku pro islámské vůdce na celém Středním Východě. „Neslýchaný evangelizační útok“ na muslimský svět Butrus působí na obrazovce neobvykle: sedí oděn v rouchu, na krku s obrovským křížem a po ruce má Korán i Bibli. Egyptští koptové – členové jednoho z nejstarších křesťanských společenství na Středním Východě – se stali v mnoha směrech zosobněním islámské instituce dhimma (která podle Koránu 9: 29 vyžaduje podřízenost od těch, kteří nejsou muslimy). Ale zapálený Butrus se nepodřizuje a vyjadřuje své mínění bez obalu. Vytvořil z islámu „deset požadavků“ a jejich radikálnost používá, aby upozornil, jak i islám sám klade požadavky na ty, kteří nejsou muslimy. Výsledek? Masové konverze ke křesťanství – i když tajné. Veřejná konverze italského žurnalisty Magdi Allama, který byl pokřtěn papežem Benediktem v Římě, je jen špičkou ledovce. Islámský klerik Ahmad al-Qatani vskutku před nějakou dobou konstatoval v televizi al- Jazeera, že asi šest miliónů muslimů konvertuje každý rok ke křesťanství a mnozí z nich na základě Butrusova působení. Nedávno zaznamenala islámská televize al-Jazeera „neslýchaný evangelizační útok“ na muslimský svět. Několik faktorů poukazuje na Butruse. Zaprvé, nové sdělovací prostředky – zvláště satelitní televize a internet (hlavní zdroj informací pro televizi) – umožnily, že se otázky týkající se islámu zveřejňují bez obav před represáliemi. Je neslýchané poslouchat muslimy z celého islámského světa – dokonce ze Saudské Arabie, kde se dovážené Bible konfiskují a pálí –, jak se zúčastňují debat a diskutují s Butrusem a jeho kolegy a někdy přijmou Krista. Za druhé, Butrusova vysílání jsou v arabštině, v jazyce, kterým mluví asi 200 miliónů lidí, většinou muslimů. Někteří západní spisovatelé sice zveřejnili přesvědčivé kritiky islámu, ale jejich argumenty zůstávají většinou v islámském světě nepovšimnuty. Butrus ovládá klasickou arabštinu a to mu umožňuje nejen oslovovat širší publikum, ale i ponořovat se hlouběji do obsáhlé arabské literatury – spisovatelé na Západě se spoléhají většinou jen na překlady – a upozorňovat tak na rozpory, které se v ní nacházejí a jsou urážkou pro zdravý lidský rozum. Butrusova polemika je nevyvratitelná. Třetí důvod jeho úspěchu je, že jeho polemika je nevyvratitelná. Každá z jeho epizod má nějaký námět, od aktuálních k esoterickým, a ten je často vyjádřen otázkou (např. „Je džihád povinností pro všechny muslimy?“, „Mají ženy v islámu nižší postavení než muži?“, „Řekl Mohamed, že cizoložné opice by měly být kamenovány?“, „Je pití moče proroků podle šaríje zdraví prospěšné?“). Když Butrus na tyto otázky odpovídá, cituje pečlivě a vždy s odkazem na prameny směrodatné islámské texty. Začíná Koránem, pak cituje kanonické výroky proroků, hadísy, a nakonec slova prominentních muslimských teologů, minulých i současných – proslulých ulamá. Butrus to vše předkládá dostatečně podrobně a sporné téma se tak ukáže jako nepopiratelný aspekt islámu. Ať jsou však jeho důkazy jakkoli přesvědčivé, nejsou jeho závěry jednostranné: netvrdí např., že džihád nebo podřízenost žen jsou hlavní myšlenkou islámu. Otázku ponechává otevřenou a pokorně si zve ulamu, váženého vykladače zákona šaríja, aby odpověděl, a ukazuje na chybu v jeho metodě. Vyžaduje však, aby se jeho odpověď zakládala na al- dalil we al-burhan – „svědectví a důkazu“, což je jeden z jeho často opakovaných výroků, ne na překřikování nebo klamné sofistice. Často se stává, že odpovědí ze strany znalců Koránu je naprosté ticho – čímž se Butrus a televize Život stávají pro muslimské diváky lákavější. Znalci Koránu, kteří veřejně reagují na Butrusovy závěry, jsou často nuceni s ním souhlasit, a to vede někdy k zábavným (a zarážejícím) okamžikům. Skandální islámské výroky Butrus se tři roky snažil upozornit širokou veřejnost na skandální – a skutečný – hadís, který tvrdí, že ženy by měly „kojit“ cizí muže, se kterými musí strávit určitou dobu. Jeden z vůdčích znalců hadísů, Abd al-Muhdi, byl s touto otázkou konfrontován v živém televizním pořadu. Al-Muhdi chtěl mluvit pravdu a potvrdil, že kojení dospělých mužů je podle šaríje legitimní způsob, jak učinit vdané ženy „zapovězenými“ pro muže, s nimiž jsou nuceny být v kontaktu. Vysvětlením je, že „kojením“ se muži stávají jakoby jejich „syny“ a proto od nich nemohou požadovat pohlavní styk. Situace se zhoršila ještě tím, že Ezzat Atiyya, vedoucí oddělení hadísů na univerzitě al-Azhar (nejsměrodatnější islámská instituce), dokonce vydal fatwu legalizující Rida al-Kibir (označení, které šaríja používá pro „kojení dospělého“), což vzbudilo v islámském světě takové pobouření, že byla následně odvolána. Butrus hrál v této nejasné a zahanbující otázce klíčovou roli tím, že přinutil znalce Koránu k odpovědi. Jiný host pořadu, Abd al-Fatah, zlomyslně naznačil, že iniciátorem celého sporu byl Butrus: „Vím, že vy všichni (účastníci diskuse) sledujete tento televizní kanál a toho kněze a že nikdo z vás (ukázal na Abd al-Muhdu) mu nemůže nikdy dát odpověď, protože on vždy své prameny dokládá!“ Představitelé islámu nejsou schopni dát jasné odpovědi Znalci Koránu nejsou schopni vyvrátit Butrusovy důkazy a jediná strategie, která jim zbývá (kromě pětimilionové odměny na jeho hlavu), je ignorovat ho. Když se jeho jméno zmíní, odmítnou ho jako lháře, který vyvolává nepokoje a je podporován – kým jiným? – „mezinárodním židovstvem“. Snadno by mohli jeho otázky vyvrátit, říkají, ale k tomu se nesníží. Takové jednání může některé muslimy uspokojit, ale ostatní požadují od znalců Koránu jasné odpovědi. Nejdramatičtěji se to projevilo při jiném známém pořadu na mezinárodní televizní stanici Iqra. Konferenciérem pořadu byla konzervativní muslimská žena Basma, která požádala dva významné znalce Koránu, včetně šejka Gamal Qutba, kdysi velkého muftího na univerzitě al-Azhar, aby vysvětlili legálnost verše z Koránu (4:24), který dovoluje mužům svobodně obcovat se zajatými ženami. Opakovaně se ptala: „Je podle šaríje pohlavní styk s otroky ještě možný?“ Ti dva učenci jí nedali žádnou jasnou odpověď – přecházeli to mlčením nebo odbíhali od tématu. Basma však trvala na svém: Muslimská mládež v tom nemá jasno a potřebuje odpověď, jelikož „existuje jistý televizní kanál a jistý člověk, který tuto otázku probíral už více než dvacetkrát a nedostal od vás žádnou odpověď“. Zmatený šejk zahřímal, že „takoví podřadní lidé musí být zcela ignorováni!“ a odešel. Později se vrátil, ale místo aby přiznal, že islám opravdu povoluje pohlavní zneužívání otroků, slovně Butruse napadal. Když Basma řekla, že „90 % Muslimů, včetně mne, nerozumí otázce konkubinátu v islámu a je pro ně těžké to pochopit“, odpověděl šejk: „Není potřeba tomu rozumět.“ Ohledně muslimů, kteří sledují, co říká Butrus a jsou jím ovlivněni, odsekl: „Mají smůlu! Jestliže je můj syn nemocný a rozhodne se jít k automechanikovi a ne k doktorovi – je to jeho problém!“ Prvořadý zájem o spásu duší Hlavní důvod Butrusova úspěchu je však jeho prvořadý zájem o spásu duší. V tom se liší od svých protějšků ze Západu, kteří kritizují islám z politického hlediska. Často začíná a končí své programy prohlášením, že miluje všechny muslimy jako přátele a chce je odvést od falše k Pravdě. S tímto úmyslem neodhaluje jen problematické aspekty islámu. Před ukončením každého programu cituje příslušné biblické verše a vyzývá všechny diváky, aby přišli ke Kristu. Butrus nechce podněcovat Západ proti islámu, prosazovat „zájmy Izraele“ nebo „dělat z muslimů démony“, ale chce odvrátit muslimy od neživého zdůrazňování vnějšího dodržování příkazů šaríje ke křesťanské spiritualitě. Mnozí západní kritikové si neuvědomují, že pro odzbrojení radikálního islámu musí být nabídnuto něco, co má ve svém středu Boha a co duchovně uspokojuje – a ne sekularismus, demokracie, kapitalismus, materialismus, feminismus atd. Pravdy nějaké víry mohou být zpochybněny a nahrazeny jedině pravdou jiné víry. A tak otec Zakaria Butrus bojuje s ohněm pomocí ohně. Raymond Ibrahim převzato z týdeníku National Review z angličtiny přeložila Krista Blažková (mezititulky redakce) Monitor č.7, 17.4.2008


"Koptští křesťané na Středním Východě a evangelizace arabských muslimů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Koptští křesťané na Středním Východě a evangelizace arabských muslimů (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 29. květen 2008 @ 10:25:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když většina naší civilizace rezignovala v křesťanství, Bůh může vzbudit křesťany z muslimů. Ty nemají ve zvyku obětovat své děti bohu vlastního pohodlí. Sami si volíme svůj osud.


Mnozí západní kritikové si neuvědomují, že pro odzbrojení radikálního islámu musí být nabídnuto něco, co má ve svém středu Boha

Toto považuji za ústřední bod problematiky islámu.



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy