Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 226, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 284 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116539303
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Otázka pro katolíky
Vloženo Pátek, 01. srpen 2008 @ 09:13:37 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal pastýř

Milí katoličtí přátelé.

Často je prosazována teze, že Marie je matkou církve.

Souhlasím, že Marie je matkou Krista a že Kristus je ženichem církve. 

Pak ovšem, logicky vzato, není Marie matkou, ale tchyní církve.

Pokud by byla její matkou, musela by být církev sestrou Krista, což nikde v Bibli není. Můžete mi to, prosím, nějak vysvětlit?

Děkuji,

Pastýř


Podobná témata

Katolicismus

"Otázka pro katolíky" | Přihlásit/Vytvořit účet | 58 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: vassil v Pátek, 01. srpen 2008 @ 10:14:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
vzato čistě "lidsky", tchýně je taky maminka, nebo alespoň tomu tak bývalo, tchýním se dříve říkalo Maminko a snad proti nim nebývalo ani tolik "vtipů" :-)
Ono je to ještě komplikovanější, Bůh je náš Otec a Kristus je Syn Boží, takže náš bratr, ale zároveň je Bůh, takže náš Otec, a my jsme součástí těla, církve, takže dalo by se říci jsme nevěsty Kristovy a tím se dá možná říci i že je nás manžel... . A teď k Marii, takže krom tchýně je i naší matkou (minimálně "adoptivní" když máme stejného otce jako Kristus) a naší babičkou (Kristus-Bůh-Otec) a naší tchýní.
Až mi de s toho hlava kolem...



Re: Otázka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 01. srpen 2008 @ 10:17:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale milý Pastýři.

K čemu pořád taková snaha se vymezit? Nechápu jak se můžete hlásit ke Kristu a přitom se pořád navážet do jeho matky. Proč? Kristus svou matku miluje určitě nejvíc ze všech lidských synů, milujících své matky.
Vztahy mezi církví a Kristem nejsou přece tak jednoduché. Všechno je jen nedokonalé lidské přirovnámí. Na jiném místě Pavel říká, že Kristus se se svou církví natolik ztotožňuje, že je její hlavou. Hlavou viditelného těla církve.

Efezským 5,23
protože muž je hlavou ženy, jako Kristus je hlavou církve, těla, které spasil.


Marii tedy po právu můžeme nazývat matkou církve, tedy i každého z nás. Vy si to sice vysvětlujete jinak, ale my věříme, že Kristovo:

Jan 19,26-27
Když Ježíš spatřil matku a vedle ní učedníka, kterého miloval, řekl matce: "Ženo, hle, tvůj syn!"Potom řekl tomu učedníkovi: "Hle, tvá matka!" V tu hodinu ji onen učedník přijal k sobě.

se vztahuje na každého křesťana, právě proto, že Marie je matkou církve.



Převádět věci Boží doslovně do nedokonalých lidských vztahů prostě nejde. Výsledkem bude vždycky nesmysl. Podobnou konstrukci ve stejném duchu mohu vytvořit tvrzením, : Ženy jsou součástí církve, jenž je Kristus hlavou. Zároveň platí, že muž je hlavou ženy. Logickým výsledkem je, že žena má dvě hlavy.

Logický postup je správný, ale zadání je chybné. Boží věci nepodléhají lidské logice.






Re: Otázka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Nitram v Pátek, 01. srpen 2008 @ 11:23:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Pastýři,
chtěl jsem odpovědět na Tvůj dotaz, ale vzhledem k tomu, že si mi několikrát po sobě seknul počítač, už Ti odpovědo Oko, a myslím, že velmi dobře. Přesto bych rád ještě k Tvému dotazu přidal poznámku.

Nejen v náboženské řeči, ale i v sekulární společnosti je běžné, společenské vztahy přirovnávat k rodině. Vždyť velmi dobří kamarádi, kteří mají spolu blízky vztah si občas říkají "brácho", pokud někdo pravidelně třeba navštěvuje nějakou starou paní, může ji říkat babičko, i když biologicky spolu nemají nic společněho. V náboženství je toto přirovnání k rodiným příslušníkům daleko silnější. Říkáme si bratři a sestry, i když nejsme jedna biologická rodina, ale proto že jednak máme společného Pána, kterého nazýváme Otec a jednak proto, že jako křesťané máme spolu blízký vztah, jsme tak říkajíc na jedné lodi a cítíme se zodpovědní jeden za druhého tak, jak jsou zodpovědni za sebe biologičtí bratři a sestry (v ideálním stavu samozřejmě). V náboženství přirovnáni k titulům s rodiny může i jít dál. Tomu, kdo v mém duchovním životě hraje roli toho, kdo mě učí víře, doprovází mě v duchovních bojích, můžu nazývat otcem, aniž by došlo k záměně z Otcem - který je Bůh. Jedná se jen o stejný pojem pro dvě různé věci. A podobně je to i s titulem matka pro Pnnu Marii. Matkou nás křesťanů je proto, že byla první kdo uvěřil v Ježíše Krista, následovala ho a když Ho všichni v hodině kříže opustili, byla to ona, kdo stála pod křížem. Naší matkou by měla být proto, že bychom se od ni měli učit pokoře a poslušnosti Bohu, tak jako ona s poslušností a pokorou na sebe vzala nelehkou roli bohorodičky. Stejně jako ona, měli bychom následovat Ježíše Krista až na Kříž. Protože církev se snaží v tomto následovat Marii, je ona matkou církve. (Pro upřesnění, přál bych si, aby taková byla církev.)

Martin



Re: Otázka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Pátek, 01. srpen 2008 @ 16:08:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pozdravujem všetkých. Takmer všadepozorovateľná úzkostlivosť našich bratov protestantov a i. mi nedá neozvať sa. Prečo nazývame Máriu Matku Cirkvi? Dalo by sa odpovedať viacerými spôsobmi. U starých cirkevných otcov je táto myšlienka určite dobre „rozpitvaná“ a zdôvodnená. Jeden z logických postupov je takýto:

Apoštol Ján, stojaci pod krížom,  tam bol v zastúpení nielen seba, ale aj apoštolov. A apoštoli boli vlastne najbližšou Ježišovou rodinou… /Keď tak chcete všetko biblicky doložiť: „kto počúva Božie slovo /alebo plní Božu vôľu/, je môj brat, sestra, matka…“. Jednoducho povedané – je príbuzní, rodina…/ A táto Ježišova rodina bola vtedy vlastne v Kristova rodiaca sa nová Cirkev. Cirkev je však podľa Pavla  „Telo Kristovo“… A Pán povedal Jánovi: Hľa, tvoja Matka". Teda: V Jánovi povedal Cirkvi: Too je tvoja Matka...  Preto je Mária Matka Cirkvi.

Možmo ešte pridať ešte aj ďaľšiu črtu: Všetci sa rodíme pre život v Bohu skrze milosť Krista. No Kristus prišiel na tento svet cez Máriu, svoju Matku, ktorú preto cirkevní Otcovia prirovnávajú k "bráne". Takže analogicky môžeme z toho odvodiť, že aj my sa síce v plnom a vlasstnom zmysle rodíme cez Ježiša..Ale /analogicky, v úplne inej rovine, nie až tak celkom priamo ako v prípade Ježiša…/ aj skrze Máriu, pretože tenteo Kristus k nám zostúpil cez Máriu...

Poznámka: Isteže to nechápememe tak, ako keby bol Boh závislý od Márii. Ona bola schopná byť tým, čím sa aj sa naozaj stala, len vďaka Božej milosti... To si jasne uvedomujeme.

.
Keď hovoríme takto o Márii, môžete namietať, že tu ide vlastne o určité analogické myslenie a chápanie. Určite. Ale múdri teológovia hovoria, že vlastne aj všetky naše reči o Bohu sú vlstne len analogické, zodpovedajúce úrovni poznania človeka, ktoré je hlboko pod úrovňou poznania Boha: "Ako je nebo vysoko nad zemou. Tak sú moje cexty nad vašími...“
.
Takže bratia, prílišná škrupulozita a chytanie za slovíčka, nie je v Duchu, ale len v litere, a tá občas zabíja... Naozaj sa, bratia,  domnievate, že Kristus, Boží Syn, je až tak veľmi žiarlivý na to, keď Jeho Matku nazveme aj našou Matkou? Teda presne tak ako ju nazýval On?...
Vari ju on nemal rád, nedoprial jej, svojej Matke, aby ju Jeho najbližší, jeho učeníci, jeho deti, jeho Cirkev nazývali Matkou? Bude ju? Máriu,  za to obviňovať? Alebo, nazdávate sa naozaj, že bude obviňovať za tento čin svoju najbližiu  rodinu, Cirkev? /ktorá vlastne tým, že tak vyzdvihne Máriu, a uvedomuje ssi,, že celé je to vlastne len kvôli Nemu, Kristovi,  chce tým vyzdvihnúť samého Krista...
 /V tomto zmysle: Pane. vďaka Ti za Tvoju Matku,
.
V tomto spočíva aj celá logika našej mariánskej úcty: Máriu miloval a ctil Kristus, ako jej Syn. My  ako Jeho "telo", ako Jeho synovia, ako noví "Kristovia"/kresťania/ práve preto milujeme a ctíme Máriu...







Re: Otázka pro katolíky (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 01. srpen 2008 @ 17:22:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje otázka pro pastýře, když přijímáš trojjedinost, která je evindentně sformováná na koncilech a je závazná pro katolíky, proč se pastýři bráníš přijímat Marii stejně tak v katolickém "podání"?



Stránka vygenerována za: 0.37 sekundy