Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 245, komentářů celkem: 429561, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 518 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483467
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata.
Vloženo Pondělí, 27. duben 2009 @ 16:46:41 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal oko

Potřebovala Panna Maria přinést oběť očišťování?


Mojžíšův zákon stanoví pravidla očišťování pro různé životní situace. Jedná se většinou o formu pokání za hřích, nebo očištění po nemoci. Upozorňuji na fakt, že každá hrdlička (holoubě) sloužila k jinému účelu!

(Lv 5,5-7)
Když se tedy jednou z těchto věcí proviní, ať vyzná, v čem se prohřešil......Nemá-li však na jehně, přinese Hospodinu jako odškodnění za svůj prohřešek dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k oběti za hřích a druhé k zápalné oběti.

(Lv 14,21-22)
Je-li však ten člověk chudý a je to nad jeho možnosti, poskytne pro obřad smíření jednoho beránka jako oběť odškodnění, desetinu efy bílé mouky zadělané olejem jako moučnou oběť, jednu mírku oleje
a podle svých možností také dvě hrdličky nebo dvě holoubata: jedno k oběti za hřích a druhé k zápalné oběti.

(Lv 14,31-32)
Podle svých možností přinese jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť spolu s moučnou obětí. Takto kněz vykoná před Hospodinem obřad smíření za toho, kdo se očišťuje."
Toto je zákon o člověku, jenž je postižen malomocenstvím a jehož očišťování je nad jeho možnosti.

(Lv 15,14-15)
Osmého dne si vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, půjde před Hospodina ke vchodu do Stanu setkávání a dá je knězi.
Ten bude obětovat jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť; tak za něj před Hospodinem vykoná obřad smíření kvůli jeho výtoku.

(Lv 15,28-30)
Když bude od svého výtoku uzdravena, napočítá ještě sedm dní a potom bude čistá.
Osmého dne si vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata a přinese je knězi ke vchodu do Stanu setkávání.
Kněz bude obětovat jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť; tak za ni před Hospodinem vykoná obřad smíření kvůli nečistotě jejího výtoku.

(Nu 6,8-11)
Po všechny dny svého zasvěcení bude svatý Hospodinu.
Kdyby však v jeho blízkosti někdo zemřel náhlou smrtí a tak poskvrnil znak zasvěcení na jeho hlavě, oholí si hlavu v den svého očišťování; oholí si ji v sedmý den.
Osmého dne pak přinese knězi ke vchodu do Stanu setkávání dvě hrdličky nebo dvě holoubata
a kněz přinese jedno jako oběť za hřích a druhé jako zápalnou oběť.


Snad je z tohoto dostatečně jasná praxe očišťování od hříchu, rituální i zdravotní nečistoty v izraelském národě.

Apoštol Pavel podává vysvětlení tohoto i pro nás:

(Ž 10,1-6)
Zákon obsahuje pouhý stín budoucího dobra, ne samotný obraz skutečností. Proto nemůže týmiž neustále přinášenými každoročními oběťmi nikdy přivést k dokonalosti ty, kdo s nimi přicházejí.
Cožpak by jinak nepřestaly být obětovány? Ti, kdo konají tuto bohoslužbu, by přece již neměli žádné vědomí hříchů, neboť by byli jednou provždy očištěni.
Těmi oběťmi se ale hříchy každoročně připomínají,
neboť je nemožné, aby krev býků a kozlů odstranila hříchy. Proto, když přichází na svět, říká: "Oběť ani dar sis nepřál, ale připravils mi tělo; zápaly ani oběti za hřích sis neoblíbil.


V úplně stejném duchu Mojžíšova zákona byla rituálně nečistá i každá rodička a během té doby až do očištění mimo jiné také nedotknutelná i pro svého muže.

(Lv 12,1-8)
Hospodin promluvil k Mojžíšovi:
"Mluv k synům Izraele: Když žena počne a porodí chlapce, bude po sedm dní nečistá, stejně jako v době svého pravidelného krvácení.
Osmého dne bude chlapec obřezán,
ale matčino očišťování od krve potrvá ještě třicet tři dny. Dokud se nevyplní doba jejího očišťování, nedotkne se ničeho svatého a nepřijde ke svatyni.
Porodí-li dívku, bude po dva týdny nečistá jako při svém krvácení a její očišťování od krve potrvá ještě šedesát šest dní.
Když uplyne doba jejího očišťování po narození syna nebo dcery, přivede knězi ke vchodu do Stanu setkávání ročního beránka k zápalné oběti a holoubě nebo hrdličku k oběti za hřích.
Kněz je bude obětovat před Hospodinem a vykoná za ni obřad smíření, a tak bude očištěna od svého krvotoku. Toto je zákon o ženě, která porodila chlapce nebo dívku.
Nemá-li však na jehně, vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a druhé k oběti za hřích. Kněz za ni vykoná obřad smíření, a tak bude očištěna."

(L 2,22-24)
A když se naplnily dny Mariina očišťování podle Mojžíšova zákona, přinesli ho do Jeruzaléma, aby ho postavili před Pánem
(jak je napsáno v Pánově zákoně: "Každý chlapec otvírající lůno bude zasvěcen Pánu")
a aby dali oběť, jak je to řečeno v Pánově zákoně: "Dvě hrdličky nebo dvě holoubata."


Bůh přikázal tuto oběť, aby měli lidé na paměti, že člověk přichází na svět ve stavu hříchu a potřebuje vykoupení (Ž 10- Těmi oběťmi se ale hříchy každoročně připomínají,).

Panna Maria nebyla ovšem vázána tímto zákonem před Bohem.
Stala se matkou působením Ducha svatého - nebyla tedy svým mateřstvím před Bohem nijak poskvrněna, naopak, ještě více posvěcena. Nicméně podrobila se Mojžíšovu zákonu, jednak z pokory a poslušnosti, jednak aby opominutím Zákona nedala pohoršení jiným, kteří ještě neznali tajemství vtělení Božího Syna.

S očistnou obětí se spojovalo i představování dítěte Hospodinu
a vykupování ho pěti šekly (sikly) posvátnými, byl - li to prvorozený syn. Toto bylo zavedeno Mojžíšem již na Sinaji, protože před vyjítím z Egypta byli egyptští prvorození utraceni, ale izraelští zachováni. Proto Bůh ustanovil, aby mužští prvorozenci, jakožto zástupci celého národa, mu byli zasvěceni ke kněžské službě (zasvěcení Pánu). Mělo se tím naznačit, že izraelský národ je vlastnictvím Božím a že je zavázán službě Boží. Zároveň tím byli povzbuzeni k díkům, že byli vysvobozeni z Egypta a vyvoleni za národ, z něhož vyjde Spasitel.
Když však Bůh později ustanovil celé pokolení Levi ke kněžské službě, osvobodil od ní prvorozence ostatních pokolení, ale nařídil, aby na památku prvotního nařízení mu byli ve stánku (později v chrámě) představováni a vykupováni (od služby) obětí pěti šeklů pro potřeby chrámu.

Ani tento zákon se netýkal Marie, či Pána Ježíše.
Neboť jakožto syn Boží nebyl povinnen platit na dům, zasvěcený svému Otci a to tím méně, že sám byl chrámem živým, který měl být zbořen a třetího dne znovu vystavěn. On sám byl veleknězem nejvyšším, který měl přinést oběť nekonečné ceny. Přece však byla podána oběť i za něho, jednak aby dal příklad pokory a úcty k Zákonu, jednak aby nepohoršil jiné, kteří ještě nevěděli, že je synem Božím. Obě řečené oběti podala tedy Panna Maria čtyřicátého dne po narození Krista. Při této příležitosti byl Pán Ježíš poznán a uznán jako Vykupitel světa od dvou světců, Simeona a Anny.


(Ž 2,17)
Proto musel být v každém ohledu připodobněn svým bratrům, aby se v Božích věcech stal milosrdným a věrným nejvyšším knězem a mohl vykonat oběť usmíření za hříchy lidu.




"Párek hrdliček, nebo dvě holoubata." | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:05:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
patrne chce autor povedať že panenka Mária je bez hriechu...
mám za to, že bez hriechu je iba Ježiš a všetci ostatní sú potomkovia Adama, čo znamená že sú hriešny včetne panenky Márie...
sama Mária sa doznala k svojej hriešnosti, keď svojho Syna nazvala svojim Spasiteľom:
Má duše velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém Spasiteli

to isté hovorí aj starý zákon...Mária ako hriešnica potrebovala priniesť obeť za svoj hriech:
,,Kněz je bude obětovat před Hospodinem a vykoná za ni obřad smíření...,,
,,Toto je zákon o ženě, která porodila chlapce nebo dívku,,...
táto obeť nemá nič spoločné s bezhriešnym Ježišom, ale s hriešnou Máriou...

Nemá-li však na jehně, vezme dvě hrdličky nebo dvě holoubata, jedno k zápalné oběti a druhé k oběti za hřích. Kněz za ni vykoná obřad smíření,...za aký hriech?: Ježiš bol bez hriechu a kedže je to zákon o žene rodičke ták ostáva len hriešna Mária

ivanp



Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 27. duben 2009 @ 18:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co takhle nechat to na Někom Vyšším, jestli Panenka Maria byla či nebyla bez hříchu.



Re: Párek hrdliček, nebo dvě holoubata. (Skóre: 1)
Vložil: nula v Úterý, 28. duben 2009 @ 08:33:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Když bude od svého výtoku uzdravena, napočítá ještě sedm dní a potom bude čistá--
typicky scestné myšlení plynoucí z neznalosti,jakoby menstruační cyklus byla nějaká nemoc 

 
--Stala se matkou působením Ducha svatého - nebyla tedy svým mateřstvím před Bohem nijak poskvrněna--
1) Od kdy je přirozená menstruace  poskvrnou?
2) I jako panna snad měla menstruaci? Měla vůbec vaječníky?


--S očistnou obětí se spojovalo i představování dítěte Hospodinu --

do určité historické doby se zřejmě rituálně podřízlo případně tzv. provedlo ohněm
 
Dětské oběti a Bible

http://www.myty.info/view.php?cisloclanku=2007050001



Mariin hřích proti Duchu svatému (Skóre: 1)
Vložil: xb v Úterý, 28. duben 2009 @ 09:44:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vešel do domu a opět shromáždil zástup, takže nemohli ani chleba pojíst. Když to uslyšeli jeho příbuzní, přišli, aby se ho zmocnili; říkali totiž, že se pomátl. (vsuvka o Ježíšově domnělé posedlosti/pomatenosti) Tu přišla jeho matka a jeho bratři. Stáli venku a vzkázali mu, aby k nim přišel. Kolem něho seděl zástup; řekli mu: "Hle, tvoje matka a tvoji bratři jsou venku a hledají tě." Odpověděl jim: "Kdo je má matka a moji bratři?" Rozhlédl se po těch, kteří seděli v kruhu kolem něho, a řekl: "Hle, moje matka a moji bratři! Kdo činí vůli Boží, to je můj bratr, má sestra i matka." (Marek 3,20-35)

Maria byla mezi příbuznými, kteří se chtěli Ježíše zmocnit jako pomateného. Jiné vysvětlení textu, který se dochoval roztržený v Markově evangeliu, by bylo násilné. Synoptikům, kteří začali psát o Ježíšově početí, už tato skutečnost překážela, proto inkriminovanou pasáž z Marka převzali selektivně. Na chronologii evangelií můžeme pozorovat postupné vzdalování se historické realitě v zájmu dobře míněné rodící se křesťanské teologie.

Církev učí, že se Maria nedopustila žádného hříchu, a přitom z nejstarší evangelijní vrstvy vychází, že se dopustila rovnou "rouhání proti Duchu svatému" a je "vinna věčným hříchem" (Marek 3,29). Bůh má smysl pro humor :-)

Dívám se na to a na Marii velmi pozitivně. Vnímám jako radostnou zvěst, že se může těšit takové úctě člověk, který v jednu dobu svým způsobem stál na straně těch, kteří Ježíše vyprovokovali k výroku o věčném hříchu. Ostatně Matouš v Ježíšově rodokmenu záměrně zdůrazňuje problematické ženy.




Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy