Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 553 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486927
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Realita duchovního života
Vloženo Čtvrtek, 28. květen 2009 @ 00:10:34 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal nomo77

Cesta víry je jak cesta poutníka. Nikdy člověk vlastně neví, kam ho kroky zavedou. Jsou chvíle, kdy cítíme pevnost v našich krocích a jsme si jisti, že jdeme správně. Pak však může přijít doba, a také přichází, kdy ztrácíme jasný obraz o tom, kam vlastně jdeme a proč tu vlastně jsme.
Víra musí mít naději. Pokud nemá naději tak hyne. Naděje je něčím,co dává víře směr. Je, jak říká Bible, kotvou duše. Bez skutečné naděje se víra stává jen prázdným náboženstvím. Ale víra s nadějí není vše co je potřeba. Naděje musí mít nějakou náplň, opěrný bod. Tím je láska. Bez lásky je i naděje jen oblakem někde daleko před námi. Láska pojí víru a naději k sobě a činí je celistvými. Víra naděje a láska. Tři skutečnosti bez kterých je křesťanský život jen pózou.

Není jednoduché žít v tomto světě jako křesťan. Co to vlastně znamená být křesťanem? Samo to slovo nebo označení vzniklo až mnohem později po Kristu. Ježíš ho nevymyslel. Během prvního století se tak jednoduše začalo říkat lidem, kteří přijali víru v Ježíše. Co stojí za zamyšlení je, že svět se od té doby mnohonásobně změnil. Dá se říci, že radikálně. Víra v Ježíše je pořád stejná, má stejné požadavky a nezměnila nic ze svých zásad ani ze svého slovníku. Mám teď na mysli základní strukturu víry v Ježíše. Víra v jeho mesiášství, smrt, vzkříšení, odpuštění hříchů a věčný život. Ne množství dalších úkonů a pravidel, které si po celá staletí církve přidávaly do své liturgie. Proč Ježíš osloví i lidi v dnešní společnosti jazykem Bible, který je starý přes 2000 let? Protože svět se sice změnil, ale lidské srdce je stále stejné. Bylo stejné před 2000 lety, je stejné dnes a bude stejné i v budoucnosti. Naše mysl může být zmasakrována pravidly, názory, myšlenkami a vším možným určité doby ve které žijeme, ale srdce bije stále stejně. V srdci je vryta touha po věčnosti. Pokud je srdce samo, nepomůže nám žádná filozofie ani církevní dogmata. Srdce volá po Osvoboditeli! Srdce hledá naději. Otázka proč jsme tady a kam vlastně jdeme nepřichází od této společnosti, ale z našeho srdce.
Je tedy otázka víry stále aktuální pro tento svět?

Je však potřeba si trochu ujasnit co je víra. Každý z nás má víru!
Víra je jednoduše důvěra položená určitým směrem, nebo zaměřená na nějaký cíl. Nemá smysl nad tím hluboce spekulovat. Máš víru ve své finance? Pak je tvoje důvěra opřena o ně. Jsi silná osobnost? Pak máš víru ve své schopnosti. Stal jsi se žebrákem? Pak je tvoje víra založená na tom, že zítra znovu dostaneš nějaké peníze.

Ať tak nebo tak, máme svojí dávku víry. To, čemu věříš, bude určovat tvůj další den, další hodiny tvého života. To, čemu věříš, ti bude ukazovat směr. Tvoje víra tě povede. Buď je to víra v něco, nebo v někoho. Otázka víry je dnes důležitá. A mnohem více než si myslíme.

Pokud někdo chce získat naší důvěru, bude se prvně snažit získat naši pozornost. A to je bod, u kterého bych se rád zastavil. Význam lidské pozornosti. Pokud totiž někdo získá naši pozornost, má šanci, že mu svěříme svou důvěru a uvěříme tomu, co nám chce dát, nebo přinést do našich životů. Příkladem může být město s několika bankami. Které bance svěřím peníze? Největší šanci bude mít banka s dobrou pověstí, reklamou, která běží od radia až po internet a množstvím bilboardů se spokojeně vyhlížejícími lidmi. Jsme ovlivnitelní. Věříme tomu, co slyší naše uši a vidí naše oči. Z těchto dvou oblastí je naše víra nejvíce ovlivnitelná. Jednoduše to, co slyšíme a to, co vidíme má vliv na to, čemu budeme ve svém životě věřit. Lidská pozornost. Právě o ni se ve světě vede jeden ze základních bojů.

Ve 24. kapitole Matoušova evangelia se učedníci ptají Ježíše, jaká budou znamení konce, a jeho posledního příchodu. Ježíš jim odpovídá: "Mějte se na pozoru, aby vás někdo neoklamal." KMS překládá: "..., aby vás někdo nesvedl". Ježíš jim zdůrazňuje, aby byli pozorní k tomu, co bude přicházet. Později vysvětluje, že přijdou mnozí v jeho jménu a mnohé svedou. Jedna věc z této pasáže je mi jasná. Pokud nevěnuješ pozornost tomu, co se děje kolem tebe, jsi snadno oklamatelný. A pokud jsi oklamatelný, nejsi nijak nebezpečný. Otázkou tedy je, co tě udrží v pozornosti tak, aby jsi nebyl oklamatelný. Mám za to, že jde o znalost pravdy. Klam je opakem pravdy. Pokud znáš pravdu, obstojíš proti klamu!
Pokud však věnuješ pozornost tomu, co se děje kolem tebe a jsi ve střehu, budeš každý den postaven v tomto světě do situací, kde budeš muset svoji pravdu a svou víru v ni bránit. Ďábel se bude snažit strhnout tvoji pozornost k určitým věcem a situacím, aby pravdu ve tvém srdci konfrontoval svým klamem, a aby se na její místo pokusil svůj klam vložit. Vzpomeňme na Ježíšovo pokušení na poušti. V poslední části ukazuje ďábel Ježíšovi všechna království světa a říká:"Toto všechno ti dám, jestliže padneš na zem a pokloníš se mi." Jak by mu to však mohl dát, když to není jeho? Což neříká Hospodin na jednom místě:"... má je země i se vším co je na ní." Komu se budou králové země zodpovídat za svoje vladaření? Mám za to, že ne ďáblu, ale Majiteli. Ďábel má určitou autoritu ke své činosti, není však vlastníkem. Byla to lež. Proto Ježíš říkal, že pravda jeho slova musí být zaseta do dobré půdy našeho srdce. Musí zapadnout hluboko, aby mohla zapustit kořen. Pokud zůstane jen v naší mysli, je otřesitelná.

Další věcí je, že pokud jsi bdělý a ve střehu, budeš zápasit s únavou. Kdy je nejlepší zaútočit na hradby? Když jsou stráže unaveni. Kdy přišel Ďábel při pokušení na poušti? Až po 40 dnech, kdy Ježíš vyhladověl a byl vyčerpaný. Pozornost je stav, který není statický. Nejsme supermani. A troufám si podotknout, že ani Ježíš na poušti nebyl supermanem. Byl hladový, unavený a k smrti vyčerpaný. Zažil všechno, co mu mohlo lidské tělo na poušti nabídnout. To co mu dalo sílu obstát v pokušení nebylo tělo. To už bylo k smrti vyčerpané. Byl to jeho duch plný Božího slova? Byla to znalost pravdy!
Potřebujeme se naučit odpočívat. Jakým způsobem může Nepřítel otupit naši bdělost? A on je v tom skutečně mistr. Zatíží naši mysl, a tím i naše srdce, starostmi. V jakékoli oblasti. Práce, osobní život, rodina, finance atd. Starosti a problémy zatíží naši mysl, vezmou nám radost z Pána, zabrání nám ho vidět a naše bdělost je v trapu. Začínají přicházet pochybnosti a útočit na naší víru a pravdu v našem srdci. Přichází hořkost, zklamání a my začínáme zápasit s hněvem, namířeným vůči naším bližním a samotnému Bohu. V takové chvíli se těžko mluví o lásce, naději a víře. Kromě starostí může přijít i určitá nemoc nebo fyzické utrpení, které si nedokážeme vysvětlit. Kniha Jób je toho příkladem. Pak je už těžko hledat slova k povzbuzení o " důvěře v Boha".

Jedním z mnoha problémů, který v této oblasti vidím je, že se cítíme za své selhání zodpovědni. Přijímáme vinu za to, že jsme se dostali pod útok Nepřítele. Odsuzujeme se za to, že nejsme "dobrými" křesťany.
Pověz mi však jedno. Kdo je tím dobrým křesťanem? Tvůj bližní? Nebo pastor? Nebo kazatel na God channel? Nebo ten, který je zdravý a nemá žádná fyzická omezení? Ježíš v jedné pasáži reaguje na "dobré křesťanství".

Markovo evangelium 10.17 – 18.

17 A když vycházel na cestu, přiběhl jeden člověk, poklekl před ním a ptal se ho: "Dobrý učiteli, co mám učinit, abych obdržel za dědictví věčný život?"
18 Ježíš mu řekl: "Proč mne nazýváš dobrým? Nikdo není dobrý, jen jediný: Bůh."

Všimněme si, že Ježíš nereagoval na jeho otázku, ale na jeho osobní postoj k sobě samému. Musel to být šok pro toho mládence, protože on přišel k Ježiši s jasným míněním o sobě, že je dobrý. Proč si to myslel? Mladík sám odpovídá poté, co mu Ježíš vyjmenovává část desatera.

20 On mu řekl: "Učiteli, toto všechno zachovávám od svého mládí."

Protože zachovával přikázání, byl dobrým člověkem. Přikázání můžeme zachovávat s různými postoji. Za prvé, abychom uspokojili své svědomí a mohli být ve svých očích, a v očích druhých, dobrými lidmi. Zadruhé z lásky, která nám pomůže přikázání zachovávat, takže je nezachováváme pro nás, ale pro radost toho, který nám je dal. Pak je to radostí a ne břemenem. Mám za to, že mládenec v tomto případě miloval Hospodina a horlil pro jeho přikázání. Měl však problém i s tím, že si o sobě myslel, že je dobrý. Nepotřebuje nic měnit. Přišel se jen ujistit k Ježíši, že vše je ok a vše dělá správně, tak jak to má být. Pán však zná lidské srdce. Ježíš mu ukazuje hned na další dvě věci, které může ve svém životě změnit. Dvě věci, se kterými měl problém. Jeho pýchu a lásku, která byla z části položená směrem k Bohu a z části směrem k penězům, kterých měl dost.

Pokud si myslíme, že jsme dobrými křesťany, buďme v soudu o sobě opatrní:-). Pokud si myslíme, že všichni okolo nás jsou dobří a my v žádném případě ne, pamatujme na to, že jen Bůh je dobrý a ne my lidé. A protože je dobrým Otcem, věřím, že nám v našich problémech chce pomoci...


"Realita duchovního života" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy