Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 440 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463303
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O trestu smrti...
Vloženo Neděle, 21. červen 2009 @ 16:24:19 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal demagog

V minulém článku jsem se věnoval přikázání "Nezabiješ..." K tomuto přikázání patří určitá kontroverze. Jak se dívá Bůh na trest smrti? A jak chce, abychom se na tento trest dívali mi? Mnozí křesťané souhlasí s trestem smrti. Mnozí křesťané jej i v minulosti vykonávali. V mnohých zemích hlásící se ke křesťanství se trest smrti vykonává i dnes. Avšak je to s biblického hlediska správné? Já osobně si to nemyslím. Proč? Copak Bůh takto lid v Bibli často netrestá? Copak takhle nepotrestal celé národy v minulosti?




http://bohu-a.svetu.cz/18911-o-trestu-smrti.html


Podobná témata

Etika

"O trestu smrti..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 22. červen 2009 @ 08:58:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trest smrti na ochranu lidského života ustanovil sám Hospodin a to hned v knize Genesis 9,5-6. Nikde není psáno že by se neměl vykonávat ani to že by popravený člověk nemohl být spasen. Spolu s Kristem byli ukřižováni dva lotři. Ten po levici se mu rouhal ale ten po pravici uznal že jejich trest je spravedlivý a Ježíš trpí nevinně. Za to mu Pán Ježíš slíbil že bude s ní v Ráji ještě ten samý den.



Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pondělí, 22. červen 2009 @ 18:32:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem v roce 1981 uvěřil, bylo módou být radikálně jiný. Třeba už ty směšně nízké farářské platy. Zažil jsem křesťanské brigády, kdy jsme vařili z toho, co kdo přinesl. Ve sboru nikdo neměl auto. Učili jsme se nastavovat druhou tvář. Učili jsme se: Po lásce vás poznají. Když bráška dělal novou střechu na domě, tak mu přijelo 15-20 lidí pomoci. Vedle Bible jsem četl Sienkiewizovo Quo vadis. Dojímalo mě tam, jak křesťan gladiátor Ursus lituje toho, že v sebeobraně zabil svého soka. Opět si pročítám Tolstého Vzkříšení (1899). Kníže Něchljudov se snaží pomoci chudákům ve vězení. Obdivuji Bídníky od Victora Huga: Starý biskup se smiluje nad uprchlým galejníkem.
Dnes jako by bylo módou být radikálně stejný. Drahá aparatura a drahé nástroje jsou ve sborech samozřejmostí. Do sboru jde málokdo pěšky. Bezdomovce spíš odmítáme. Když nastane sborový oběd, je problém, co uvařit. Vždyť si můžeme koupit ty nejlepší lahůdky. Setkal jsem se s názorem, že Ježíš vlastnil tři domy. Stopaře nebereme. Z církve mizí ZÁZRAK.
Může křesťan vůbec souhlasit s trestáním lidí ? Vždyť jsme tady od toho, abychom přinášeli možnost změny ! Vás Kristus radikálně nezměnil ?
Kdo z vás, křesťané, by chtěl být katem ?





Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 22. červen 2009 @ 23:03:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem jednoznačně proti odejmutí života. Nikdo z nás druhému život nedal (i ta matka co počala, ta počala v síle od Hospodina), tedy nemáme právo ho brát.
Ježíš nebyl ani soudce .
Lukáš 12, 13 I řekl jemu jeden z zástupu: Mistře, řekni bratru mému, ať rozdělí se mnou dědictví.
14 A on řekl jemu: Člověče, kdo mne ustavil soudcem aneb děličem nad vámi?
A u odsouzeného  na smrt čeká možnost napravení omylů. Kdo chce vidět omyl, nechť si přečte knihu Případ Mauritius, autor Jakob Wassermann.
Humánnost vedla dokonce jednoho radního jménem, aby v 19. století založil ´´Spolek pro blaho propuštěných káranců´´. Je po něm dodnes pojmenovaná ulice Melounova v Praze, mezi Kateřinskou a Ječnou. Takový by byl Mauritius potřeboval.
Když se dodatečně zjistí nevina neprávem odsouzeného, už by mu život nikdo nevrátil.



Re: O trestu smrti... ale STOP vraždám (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 23. červen 2009 @ 16:59:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
O násilné smrti, na příklad popravou, se dovídáme z dřívějších dob.
Genesis 34 je příběh o námluvách Díny, dcery Jákoba, kterou chtěl Síchem. Ale nedodržel to, co bylo v rodě Jakuba zvykem a spal s ní dříve. Zato bylo celé MĚSTO vyvražděno.
8 I mluvil Emor s nimi na tento způsob: Sichem, syn můj, hoří milostí k vaší dceři; prosím, dejte mu ji za manželku.
13 Odpovídajíce pak synové Jákobovi Sichemovi a Emorovi, otci jeho, LSTIVĚ  mluvili, proto že poškvrnil Díny sestry jich.
* Také v městě kde byl Síchem se schylovalo k pokojnému soužití:
20 I přišel Emor a Sichem, syn jeho, k bráně města svého; a mluvili mužům města svého, řkouce:
21 Muži tito pokojně se mají k nám, nechť tedy bydlí v zemi této, a obchod vedou v ní, (nebo země jest dosti široká a prostranná před nimi;) dcery jejich budeme sobě bráti za manželky, a dcery své budeme dávati jim.
Ale co se nestalo:
24 I uposlechli Emora a Sichema, syna jeho, všichni vycházející branou města jeho; a obřezali se všichni pohlaví mužského, což jich koli vycházelo z brány města jeho.
25 A toť dne třetího, když oni největší bolest měli, dva synové Jákobovi, Simeon a Léví, bratří Díny, vzav každý z nich meč svůj, vpadli do města směle, a pomordovali všecky pohlaví mužského.
26 Emora také a Sichema, syna jeho, zamordovali mečem, a vzavše Dínu z domu Sichemova, odešli.
28 Stáda jejich, a voly i osly jejich, a což bylo v městě i po poli, pobrali.
29 K tomu i všecko jmění jejich, a všecky malé dítky jejich, a ženy jejich zajali, a vybrali, co kde v domích bylo.
Tedy udělali loupež a vraždy. Netýkalo se to jen jednoho Síchema, ani jeho otce, ale celého města. Udělali to SVÉVOLNĚ.
* Když to uviděl otec Jákob, zhodnotil situaci takto :
30 Řekl pak Jákob Simeonovi a Léví: Zkormoutili jste mne, a zošklivili jste mne u obyvatelů krajiny této, u Kananejských a Ferezejských, a já jsem s malým počtem lidí. Seberou-li se na mne, zbijí mne, a tak vyhlazen budu já i dům můj.
* A tak se skončilo pokojné soužití, o kterém se dohodli dříve :
Genesis 33, 18 A tak Jákob navracuje se z Pádan Syrské, přišel ve zdraví k městu Sichem, kteréž jest v zemi Kananejské, a položil se před městem.
19 I koupil díl pole toho, na němž byl rozbil stan svůj, od synů Emora, otce Sichemova, za sto ovec.
20 A postavil tu oltář, kterémužto dal jméno Bůh silný, Bůh Izraelský.
A kapitola 34, 8 I mluvil Emor s nimi na tento způsob: Sichem, syn můj, hoří milostí k vaší dceři; prosím, dejte mu ji za manželku.
9 A spřízněte se s námi: Dcery své dávejte nám, a naše dcery pojímejte sobě.
10 A bydlete s námi, nebo všecka země bude před vámi; osaďte se a obchod veďte v ní, a vládněte jí.
** Tak se skončila idyla. Všimněte si, že Jákob by nebyl popravil otce, syna ani celé město. Ale dva synové to vzali do rukou. A uloupili vše co se dalo.
Tedy : kdo chce smrti druhého? A já to komentuji takto :   p r y č    s    n á s i l í m . A popravy do toho patří.



Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 23. červen 2009 @ 20:29:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Boží postoj k trestu smrti je zcela jasný. Jestliže Bůh lidské zrůdy jednou potrestá věčnou smrtí, tak proč by světské zákony nemohly tyto lidské zrůdy potrestat fyzickou smrtí - prokazují jim tím ještě laskavost, protože zabrání takové osobě dalšímu hromadění hříchů.

Podobný princip používá Bůh i na své vlastní děti, které nadmíru hřeší - viz. vydání krvesmilníka satanu k záhubě těla (1Kor 5) nebo smrt Ananiáše a Zafiry, nebo slabost, nemoc a smrt v případě nehodného přijímání Večeře Páně (1Kor 11,30).

Prostě, Bůh má trest smrti jako jeden ze svých základních principů, je to způsob, jak zúčtovat s hříchem nevěřících i věřících. V Církvi však působí duchovní trest smrti - záhubu provádí satan, kterému je k tomu dáno Boží svolení nebo přímo Duch svatý skrze člověka - nikdy však člověk sám.

Pochopitelně trest smrti by měl být vázán na zcela jasně prokázanou vinu a přiznání viníka, aby nedošlo k justičnímu omylu.



Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 23. červen 2009 @ 23:16:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Jestliže Bůh ve SZ vyřkl ortel trestu smrti i nad celými národy (viz. národy Kanánu), prokázal jim tím skutečnou laskavost, protože zamezil dalšímu hromadění jejich modlářských hříchů.

Ještě větší laskavost prokazuje Bůh Božímu dítěti, které bez ustání hrubě hřeší hříchem k smrti - odejme jeho fyzický život, aby jeho hříchu zamezil.



Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 24. červen 2009 @ 17:35:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
>Re: Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
>Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. červen 2009 @ 21:55:17 CEST
>(O uživateli | Poslat zprávu) )
>A má člověk podle Tebe právo dávat jiné tresty?

Domnivam se, ze jen a pouze "odstranit zleho ze sveho stredu." (1K5,13).
Což v církvi znamená vyloučení ze sboru a ve společnosti vězení.

Neznamená to ale odsoudit. Spolecnost by mela vzdy zajistit, aby vezen byl schopen se do ni zpet zase zaradit. A sbor prijmout zpet hrisnika, kdyz ucini pokani...


 
>Abych to shrnul. Chci milost pro znovuzrozené a pro své blízké (snít může každý). Rozhodně nechci milost pro >každého. To by pak tato milost pozbyla hodnoty, kdyby jí měl každý.

Znovuzrozen muze byt kazdy. Nemeli bychom fusovat Bohu do remesla a urcovat mu, koho ma spasit a koho ne...

 


]


>Re: Re: Re: Re: O trestu smrti... (Skóre: 1)
>Vložil: Willy v Úterý, 23. červen 2009 @ 18:53:13 CEST
>(O uživateli | Poslat zprávu) )
>Ahoj Ele,

> tomu, cos napsal odpovídá i slovo Písma svatého např. v Izaiáši 26:10 Když se milost činí bezbožnému, neučí se > spravedlnosti; v zemi pravosti neprávě činí, a nehledí na důstojnost Hospodinovu. nebo Jakub 4:6 a 1. Petr 5:5 - > Bůh dává milost pokorným.

> Tož tak.

> willy

Bud zdrav Willy,
Kde si citis byt ty?
Ja si myslim, ze i ja i ty jsme bezboznici. Zatvrzeli.
Rikas, ze cinis pokani? A cinil bys pokani, kdyby se te nedotknul Buh?
I tve, i me pokani, to je prave Milost. Milost Bozi. Bez Milosti by se ani jeden z nas k pokani neprivedl.¨
A co tva pokora? Miuzes o sobe rici, ze jsi pokorny? Co je v tobe pokorneho? Telo? Duse? Anebo Duch Svaty, ktery v tobe pusobi? Neni i pokora následkem Milosti?
To vse neni nic, cim by ses mohl chlubit. Nemas nic navic co nema bezboznik. Vse je totiz milost. Nic vice.

je to Milost, co zpusobuje pokani a pokoru, ne naopak...

Nezapomen, ze i ty sam jsi byl pysny, nepokorujici se, sobecky clovek. A kdyby te nedrzela Bozi Milost, byl bys takovy i dnes i ted.

Pri vykladu SZ, i prislovi, mejme na mysli, ze zide SZ byli v jinem postaveni pred Bohem, nez my, krestane NZ. Zide zili pod zakonem, my pod milosti. Zide tedy mely byt obrazem Bozi Spravedlnosti, my Bozi Milosti.

A tudiz: Nemuzeme chtit Milost pro sebe a spravedlnost pro druhe...
Protoze chceme li spravedlnost pro druhe a zapominame li an Miklost, co jsme prijali, padne spravedlnost i na nasi hlavu...

Mejte se pekne...
Vm...




koncentrované zlo a boj proti němu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 06:18:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trest smrti není nic příjemného, ale ještě horší je utrpení těch, kterým vrazi a násilníci ublížili a jejich strach, co se stane, až po směšně nízkých trestech se tyto násilníci vrátí zpět. V těchto lidech, zločincích, je koncentrované zlo, naprostá absence pocitu vlastní viny a obrovská nenávist. Možná nějaká dlouhodobá terapie za spolupráce duchovního i působení modlitby by třeba udělala zázrak, ale otázka zda vůbec  někdy a kdy. Tato péče by stála obrovské prostředky. A proč dávat obrovské prostředky na přeměnu vrahů a násilníků, když nejsou prostředky ani na to, aby lidé mohli v nemocnicích  a v léčebnách  důstojně umřít.  Trest smrti se mi moc nelíbí, ale když stát není schopen zajistit přísný trest, pak je kulka, oprátka či el. křeslo nejlacinější řešení. Možná bych uzákonil, aby pozůstalí či postižení měli právo udělit vrahovi milost,ale proč zatěžovat jejich tak bolestivou duši takovým rozhodováním?   Křesťané jsou často úplně mimo praktický život. Až jim někdy nějaký zločinec někoho zavraždí, chci vidět jejich reakci v praxi. Zatím to jsou jen fráze. Ať si vezmou zločince do své péče a předělají je! Poznal jsem několik takový nadšenců, kteří přijdou do ústavu s narušenými jedinci  a myslí si, že mají patent na rozum a že my ostatní , kteří s nimi pracujeme, jsme neschopní. Ale nedokáží také nic a ještě přilijí oleje do ohně. Jsem přímo alergický na ochránce lidských práv, kteří chrání  zločince, ale nikdy je nenapadlo, že by měli stranit těm, kteří neparazitují, pracují  a žijí poctivě.
Bohužel. Bez uzákoněných přísných zákonů a trestů společnost skončí špatně a vynutí si pořádek sympatiemi k hnutím, které prosazují tvrdost a mají blízko k fašismu. Prostě z bláta do louže! Ubohý svět!!!!!!  



Stránka vygenerována za: 0.32 sekundy