Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 536 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116488546
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: O trestu smrti II - konkrétní biblická místa
Vloženo Čtvrtek, 25. červen 2009 @ 23:27:26 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal Nepřihlášený

V předchozím článku o trestu smrti jsem se pokusil tak trošku obecně nastínit, proč z biblického hlediska nelze, podle mého názoru, souhlasit s trestem smrti. Dnes se podívejme na konkrétní biblické příběhy a podobenství, které o daném problému hovoří...

http://bohu-a.svetu.cz/18991-o-trestu-smrti-ii-konkretni-biblicka-mista.html


Podobná témata

Etika

"O trestu smrti II - konkrétní biblická místa" | Přihlásit/Vytvořit účet | 5 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: O trestu smrti II - konkrétní biblická místa (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 26. červen 2009 @ 05:48:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já, prosím, nepovažuji trest smrti za dobré řešení. Ale buďme realisté žijící na zemi.Pokud se budou dávat za vraždy směšné tresty a násilnící, kteří se prakticky nezmění, po třeba deseti lidech opustí vězení a budou dál ohrožovat nevinné lidi, tak pak jsme hlupáci. Ohrožujeme  sami sebe a povzbuzujeme konání zla.   Spravedlivější možná může být doživotní trest, který  však bude probíhat za určitých podmínek, jež povedou zločince ke změně. Určitě zde  může mít pozitivní vliv duchovní péče, která časem přivede zločince k pokání, k pokoře, lítosti a tím po poznání Ježíše k upřímné víře. Nebál bych se toho, aby takový člověk po letech dostal šanci a doživotní trest mu byl zrušen. Ale na takovou péči musí mít společnost peníze a současně s tím by měla existovat duchovní péče o pozůstalé, kteří by se s hroznou událostí také vyrovnali a zločinci odpustili.  To by byla ta obrovská síla Boží lásky, která působí v lidech. Ale  to je zatím jen ideál, který v naší praxi zatím nefunguje, ale má smysl se o něj i snažit. Zatím jen v některých případech.   Musíme však pamatovat na vlastní bezpečnost. Pak trest smrti bohužel je jediným řešením. Jsme ve válce se zločinci !!!  A ve válce ve SZ  se přece přikázání „nezabiješ“ běžně překračovalo. A nejen ve SZ. Copak dějiny křesťanství nejsou plné krve a  zabíjení??!!!!  



Re: O trestu smrti II - konkrétní biblická místa (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Pátek, 26. červen 2009 @ 08:28:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj a pokoj Vám.


když trest smrti ne, tak jako ochranu zajistíme lidem před další vraždou, musíme si totiž uvědomit jedno, že vrah vzal de facto právě šanci druhému smířit se s Bohem a přijmout v Kristu odpuštění.

Pak může společnost postupovat následovně:
1. Za vraždu dát doživotí = společnost je sice ochráněna, nicméně vrah podle mě ztratí smysl života, když ví že v base bude doživotně. V tom případě by tohle muselo být řešeno nějakým opravu speciálním místem, jako byla ve starém zákoně útočištná města (kde vrah samozřejmě nemohl). Tohle vše je však pro společnost velmi nákladné a jak jsem již zmínil otázkou je kolik si může takových vrahů společnost dovolit takto držet a živit. To stejné máte jako HIV AIDS ..na jedné straně je společnost velice liberární na straně druhé všichni platíme takto nemocné lidi z daní a to částkou okolo 1 mil . ročně. HIV AIDS, kteří se takto léčí je 1000? Kolik lidí unese společenost a může takto platit?

Ano milost Boží je dostutná pro všechny, ale né všichni ji přijmou. A jak jsem již zmínil propuštění vrazi asi 300x znovu vraždili. Tudíž naskýtá se otázka, kdo si tohle vezme na zodpovědnost?

Tak a dosud jsme se bavili o lidech, kteří jsou řekněme nevěřící, ale pak tu máme lidi, kteří vraždí úkladně a promyšleně nebo přímo služebníky dábla (satanisty atd.) Ti mu slouží třeba vědomně, tak jako Boží služebník slouží vědomě Bohu tak oni slouží satanu a berou za to od něho moc a různé výhody. Vždyť satan jasně řekl : ..ukázal mu všechna království světa a řekl , mě je dána moc na těmi královstvími a komu chci tomu ji dám...

Asi to není vše tak čermobílé, nicméně podíváme se teď na ty uvedená biblická místa která jsou v odkazu

1. žena přistižena při cizoložství... zde Ježíš dává ženě odsouzené podle zákona milost ...ok úžásné, ale je tam jedna velmi velmi důležitá poznámka a to jdi a už nehřeš !!!! Otázka pro všechny zní..zastal by se Ježíš této ženy i v případě, že by ji při cizoložství chytli i následující den?

podívejme se dále na písmo třeba případ galilejců:
Lukáš 13:1  Právě tehdy k němu přišli někteří se zprávou o Galilejcích, jejichž krev smísil Pilát s krví jejich obětí.
2  On jim na to řekl: "Myslíte, že tito Galilejci byli větší hříšníci než ti ostatní, že to museli vytrpět?"
3  Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni podobně zahynete.
4  Nebo si myslíte, že těch osmnáct, na které spadla věž v Siloe a zabila je, byli větší viníci než ostatní obyvatelé Jeruzaléma?
5  Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete."

Ježíš zde jasně mluví, o fyzické smrti jestliže lidé nebudou činit pokání

2. služebník který dluží peníze....tenhle případ bych na vraždu nevztahoval, zde jde o peněžní dluh, který je možné vrátit nebo odpustit, ale u vraždy už nic nenapravíte

3. o souzení....ano písmo mluví o souzení druhých, ale je potřeba bibli brát v celém jejím kontextu a je také psáno 1 Korintským 6:3  Nevíte, že budeme soudit anděly? Tím spíše věci všedního života!


Poslouchám kázání jednoho Božího služebníka a to Alexandra Barkociho (www.barkoci..de), kterého si velmi vážím a k jeho kázání mohu říct jenom amen ..a je úžasné slyšet jak se obracejí několikanásobní vrazi v nejtěším žaláři v Polsku a jak se obrácení vězňové modlili za jeho zdraví v pláči atd. ...je to ukázka obrovské Boží milosti...ale otázka zní : můžeme tyto lidi opět pustit do společnosti?

Snažím se vždy z písma upřímně najít odpověď a přemýšlet co by dělal Ježíš, ale také si musíme uvědomit ten zásadní rozdíl, že mi žijeme pod milostí Boží, kdežto svět pod zákonem. Když budeme chtít na svět jakoby napasovat milost Boží, kterou nepřijímá tak tou milostí opovrhnout. Proto společnost bez Boha musí žít pod zákonem, aby pro lidský hřích byly alespoň nějaké mantinely. A ty zákony musí být takové aby spravedlivému se dostalo spravedlnosti a svévolníku odplaty.

My křesťané totiž máme velký problém v tom, že dokážeme skvěle citovat Bibli, ale nejsme mnohdy světu schopni nabídnout řešení, které je v praxi použitelné.

Takže co mě se týče řešení bych viděl následující: oddělené místo a to jedno v celé zemi pro vrahy takové malé město nebo vesnice, náklady by nemuseli být velké při dnešních možnostech IT ..stačí el. náramek na ruku (v případě opuštění města nebo vesnice rychle dohledatelné) ti lidi by tam museli makat ..jé jak je dnes absolutně degradovaný výkon trestu, kdy mají vězni pohodu....no a co se týče rpopuštění tak jen za splnění dvou podmínek

a) lidé kteří v důsledku vraždy danému vrahu odpustí nebo již neboudou mezi námi
b) člověk vydá sůvj život v Kristu a zde je velká zodpovědnost na duchovním, který mu slouží aby se ptal Boha zda ten člověk opravdu patří jemu a na nic si nehraje
c) musí mít vrah kam jít tzn. nemůže vyjít z vězení a být bez pomoci..

Tož tak můj názor, který se posunul od trestu smrti k doživotí s možnosti propuštění za výše uvedených podmínek.
V každém případě nesouhlasím s tak nízkými tresty za vraždu jak již zde bylo zmíněno a také se zcela jinak dívám na trestní zákoník který je zcela mimo...například nechápu proč člověk, který se opije sedne za volant a zabije třeba 3 lidi není klasifikován jako vrah. Ale to už je diskuze na jiné téma.

Bůh vám žehnej
Vladik



Re: O trestu smrti II - konkrétní biblická místa (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 26. červen 2009 @ 18:53:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zastánci trestu smrti styďte se, fuj !!!

Uvedu dva příklady trestu smrti vykonaného v NZ:
1-Sk 12,2 Jakuba, bratra Janova popravil mečem.
2-Sk 7,59 Zatímco ho kamenovali, Štěpán vzýval Boha a modlil se.....

Trest smrti byl vykonán na nejlepších křesťanech, našich spolubratřích ! Nikoliv na zločincích.
Bavme se o daru života, nikoliv o trestu smrti.

Je trest smrti vůbec trestem ? Maximálně tak pro pozůstalé "spravedlivé" soudce. Ke studiu doporučuji knihy Viktora Fischla, např. Dvorní šašci, Píseň i lítosti či Jeruzalémské povídky.



Re: O trestu smrti II - konkrétní biblická místa (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 26. červen 2009 @ 18:53:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zastánci trestu smrti styďte se, fuj !!!

Uvedu dva příklady trestu smrti vykonaného v NZ:
1-Sk 12,2 Jakuba, bratra Janova popravil mečem.
2-Sk 7,59 Zatímco ho kamenovali, Štěpán vzýval Boha a modlil se.....

Trest smrti byl vykonán na nejlepších křesťanech, našich spolubratřích ! Nikoliv na zločincích.
Bavme se o daru života, nikoliv o trestu smrti.

Je trest smrti vůbec trestem ? Maximálně tak pro pozůstalé "spravedlivé" soudce. Ke studiu doporučuji knihy Viktora Fischla, např. Dvorní šašci, Píseň i lítosti či Jeruzalémské povídky.



Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy