Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 454 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462204
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Může člen CČE být zároveň katolíkem?
Vloženo Úterý, 11. srpen 2009 @ 20:06:22 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

V ohnivém rozhovoru o možnosti intercomunia se objevila zajímavá informace. Uživatel Primin (historicky první předseda KMS), který odešel do charismatického sboru z ŘKC s požehnáním kardinála Tomáška přiznává, že členstvím v evangelickém sboru katolík ještě nepřestává být katolíkem, a to i v případě, že užívá Večeři Páně. Viz následující text:

"Já jsem dostal před lety od P.Reinsberga souhlas s tím, že jsem se zúčastňoval života evangelického sboru a výslovný souhlas i k účasti na Večeři Páně v tomto sboru. O něco později, když jsem chtěl toho sboru stát členem, tak jsem se s touto otázkou obrátil osobně na kardinála Tomáška… Je třeba dodat, že oba zmínění pastýři jistě nevyslovili souhlas s tím, že za rok už nebudu katolík, že se "poevangeličtím"" (:http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=9680&mode=&order=0&thold=0)


Jinými slovy pan kardinál byl přesvědčen, že uživatel Primin zůstane katolíkem, i když se stane členem evangelického sboru. Otázkou zůstává, co to tedy znamená být členem evangelické církve, ale nepoevangeličtit se a zůstat katolíkem? Co je smyslem takovéhoto počinu? Proč má být katolík zároveň evangelíkem? A jak je možné, že katolík přijímá Večeři Páně, účastní se svátostí a je dokonce členem CČE aniž by se dopustil hříchu schizmatu nebo hereze, či apostáze? Prosím o komentáře znalců CIC.


Podobná témata

Katolicismus

"Může člen CČE být zároveň katolíkem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 34 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Může člen CČE být zároveň katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 12. srpen 2009 @ 00:43:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten druhý komentář jsi vytrhl z kontextu. Podle mě se vztahoval k rozmluvě s těmi dvěma pány, tj. nešlo o členství v evangelické církvi, ale o možnost zúčastňovat se života sboru včetně večeře Páně. Pokud mám pravdu, pak je celý ten tvůj článek o ničem. Pokud ne, pak sorry, ale jen Olin (pirmin - ne primin:-) ) nám může sám napsat, jak to myslel. Ale mě logika textu velí zaujmout výše uvedené stanovisko.

Pokud to Olinovi dovolili, pak to asi bude v pořádku ... snad jen že by oba pánové neznali CIC tak dokonale jako ty. A zkus se příště podepsat. Odhaduji, že vím, kdo je autorem, ale nechci nikoho křivě obvinit.



Re: Může člen CČE být zároveň katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 12. srpen 2009 @ 06:46:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Olin tu nekomu poraadne lezi v zaludku...



příkaz k postupnému a nenápadnému pronikání jezuitů do řad protestantů (Skóre: 1)
Vložil: katolicky_infiltrator v Středa, 12. srpen 2009 @ 08:04:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ignác Loyola, dal v době Tridentského koncilu příkaz k postupnému a nenápadnému pronikání jezuitů do řad protestantů pomocí jakéhokoliv postupu a způsobu.
Zvlášť k tomu vytipovaní jezuité měli podle Loyolova plánu úplně prosáknout reformační hnutí v Německu a Švýcarsku a dostat se až k samotným představitelům reformačního hnutí Lutherovi, Melanchtonovi, Pistoriovi, Zwinglimu a k dalším, kteří kromě Bible šířili i myšlenky “kacířů” Jana Husa a Jana Viklefa. Toto protestantské hnutí pak měli nasměrovat k poddanosti Římu a nebo ho úplně rozložit a zničit.
Plnění tohoto příkazu můžeme pozorovat již na samotném Tridentském koncilu. Tam si jezuité vyzkoušeli, jakou obdivuhodně účinnou zbraní proti papežovým nepřátelům tato infiltrace ve skutečnosti je. Infiltrovány byly nejen skupiny protestantsky smýšlejících biskupů, ale dokonce i samotní panovníci, a to pomocí jejich zpovědníků. Nerozhodovalo, zda jde o zpovědníky jezuitského řádu nebo čistě o katolické kněze. Papež na naléhání Ignáce dal příkaz, aby všichni kněží účinně s jezuity spolupracovali a všechny jejich žádosti ochotně plnili.

výpověd ex-jezuity Alberta Rivery:

http://tajne.ueuo.com/tdj09.php#k00



Re: Může člen CČE být zároveň katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 12. srpen 2009 @ 09:01:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pánové, já bych se musel smát, kdyby to nebylo tak smutné.
Tak někdo nesnáší, aby v evangelickém sboru byl současně katolík? To se nusíme štěpit a štěpit až na třísky?
 Je tu dědictví ze XVI století a to ´´pryč od Říma´´ (v husitském hnutí o století dřív) opakované po roce 1919. Už jen slovo ´katolický´ je nepřijatelné pro tyto štěpiče. Kdo přijímá Večeři Páně, ten nesmí zůstat  katolík? Co to je slovo ´katolík´? Pro někoho jak se zdá to je něco jako strašák, lesní čaroděj nebo co. Nesmíme se sjednocovat a sbližovat? někdo chce sjednocení, ale bez katolíků, vylučuje je z toho. pak lze sjednotit jen nekatolické církve, jinak by to nešlo. Je-li katolík a priori vylučovaný, co zbude ze sbližování? někdo chce sjednocení, ale v podobě ´vodsaď podsaď´, jen ne s katolíky.
Pak to není sjednocování, a sbližování ovcí do jednoh ovčince (alespoń duchovně), ale odstraňování sebe od ´starého zbytku´, ze kterého vznikaly odnože od 1415 v Čechách a od 1524 dále.



Re: Může člen CČE být zároveň katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 12. srpen 2009 @ 09:35:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ssns „Ten druhý komentář jsi vytrhl z kontextu. Podle mě se vztahoval k rozmluvě s těmi dvěma pány, tj. nešlo o členství v evangelické církvi, ale o možnost zúčastňovat se života sboru včetně večeře Páně. Pokud mám pravdu, pak je celý ten tvůj článek o ničem. Pokud ne, pak sorry, ale jen Olin (pirmin - ne primin:-) ) nám může sám napsat, jak to myslel. Ale mě logika textu velí zaujmout výše uvedené stanovisko.“   Ssns má pravdu, že celý ten článek je k ničemu. Jistě se shodneme, že kecy nemají cenu. Článek je postaven na vyjádření schizmatika a není pro něj opora v CIC v encyklikách ani jiných církevních dokumentech. Schizmatik se zde bez důkazů odvolává na něco co nebylo a není reálné. ŘK prostě nesmí přijímat chleba a víno u společenství, která nejsou Církví. Papež ve své ECCLESIA DE EUCHARISTI hovoří jasně srozumitelným hlasem.   „Chci tedy znovu zdůraznit, že platí a vždy bude platit v církvi norma, v níž Tridentský koncil shrnul přísné napomenutí apoštola Pavla, totiž že k hodnému přijetí eucharistie, „pokud si je člověk vědom smrtelného hříchu, je nutné předcházející vyznání hříchů“.   Tato svátost smíření je platně přijata jen v Církvi Kristově a papež Jan Pavel II. , pokračuje co to ta Kristova Církev je.   „Do církevní společnosti jsou plně začleněni ti, kdo mají Kristova Ducha a přijímají celou církevní strukturu a všechny prostředky spásy v ní ustanovené a v jejím viditelném organismu se spojují s Kristem – který ho řídí prostřednictvím papeže a biskupů – svazky vyznání víry, svátostí, církevního vedení a společenství“.     Aby bylo v této otázce jasno, konstatuje papež toto „Je třeba dobře hledět na tyto podmínky, které nelze obejít, i když se jedná o zvláštní případy, protože odmítnutí jedné či více pravd víry o těchto svátostech, mezi nimi také nezbytnosti služebného kněžství k jejich platnosti, činí žadatele nedisponovaným k jejich legitimnímu přijetí. A také opačně: katolický věřící nebude moci obdržet přijímání v komunitě, jíž chybí platná svátost kněžského svěcení.Věrné dodržování všech stanovených předpisů v této otázce je projevem a zároveň zárukou jak lásky k Ježíši Kristu v Nejsvětější svátosti, tak k bratřím jiného křesťanského vyznání, kterým jsme povinni svědčit o pravdě, ale i k samému rozvíjení jednoty.   Anonym pravděpodobně neví kolik bije, protože já jsem nyní jen citoval ze svého sobotního příspěvku Jaelo. Kdyby si ho přečetl, nepsal by znovu pitomosti. Ale píše je, protože je anonym, ale každému malému dítěti je naprosto srozumitelné, že ten kdo je členem společenství jako je CČE, ten nemůže být zároveň členem ŘKC. Jak může dospělý člověk zatěžovat svůj mozek takovým blátem, to nechápu. Problém asi bude nikoliv v komunikaci, ale v náboženské a duchovní lenivosti sebevzdělávání. Martino      



Re: Může člen CČE být zároveň katolíkem? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 13. srpen 2009 @ 15:00:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přiznám se že nevidím důvod proč se zbytečně trápit a zatěžovat formalitami. Se členy jiných církví se kterými se přátelím chodím spíš na pivo nebo se navzájem zveme na rodinné oslavy a jiné světské akce. Naše děti se navzájem kamarádí a obě strany jsou rády že mají slušnou společnost kde se o ně nemusíme bát. Na mše a jiné náboženské obřady si každý zajde do svého kostela či modlitebny. Stejně jako k přijímání nebo večeři. Proč bych měl lézt k nim nebo je tlačit k nám a vymýšlet potíže tam kde nejsou ? Hledat formální rozdíly a dohadovat se o ně ? Popřípadě starostlivě pozorovat komu z nás pak roste svatozář či naopak rohy a kopyta a co na to říkají místní ovečky a jak moc je to pohoršuje nebo se nás snaží nalákat na svoji trávu ? O tom jak probýhají evangelické bohoslužby toho moc nevím ale nepředpokládám že by se při nich páchalo něco špatného. Docela rád bych ale časem zašel na nějakou společnou ekumenickou bohoslužbu. Přímluvy u Boha a požehnání beru velice rád i od evangelíků a rozhodně si nemyslím že by mi mohly uškodit. Stejně jako Vám ty moje. Myslím si že jednota ve Svatém Duchu je možná aniž bychom si zavazovali tkaničky tou správnou rukou a dohadovali se o tomi.



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy