|
Právě je 513 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116490928 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Dar jazyků
Vloženo Pátek, 11. září 2009 @ 21:27:30 CEST Vložil: Olda |
poslal garwin Jsem evangelický křesťan asi 11 let. Po svém uvěření jsem se zajímal především o Písmo, učení církve, což se projevovalo zejména studiem literatury pastorálního charakteru, resp. knih, které se zabývají budováním vztahu Boha a člověka. Zhruba po deseti letech mě Pán přivedl ke studiu darů Ducha svatého.
Začal jsem se zajímat o svědectví z této oblasti, knihy a texty na internetu i jinde. V mém původním pražském sboru i v tom současném není na tyto věci kladen menší ani větší důraz(což považuji za nesprávné), rozebírá se to hlavně v osobním rozhovoru, když na to přijde řeš. Řekl bych, že je to vnímáno spíše jako okrajová věc v Písmu, důraz je spíše kladen na aktivitu ve sboru, případně studium Písma. To považuji samozřejmě za nesmírně důležité, život s Písmem formuje ducha člověka, což se projeví i na duši a těle. Solidní biblické myšlení pak umožňuje přemýšlet nad různými tématy, kontroverzními skutečnostmi i novými jevy, které se v Církvi Kristově i ve světě často objevují. Někdy nezbývá než zůstat dle soudu světa „fanatikem“ a trvat na biblickém svědectví, byť i toto naneštěstí ustupuje, čehož příkladem je například usnesení synodu ČCE o schválení dokumentu zpracovaného teology ETF UK, kterým je „ospravedlněna“ homosexuální praxe velice zvláštní exegezí partií Písma. Po delším studiu svědectví Písma o darech Ducha svatého jsem začínal vnímat touhu po těchto darech. Nepochybně nejvíce po uzdravení, neboť skrývá obrovský evangelizační potenciál, byť u některých nemusí k víře vést nebo dokonce vést k většímu odporu k víře. Nemám ještě úplně jasno o všech aspektech daru uzdravení, v tomto se mi nejvíce zamlouvá pojednání v letniční Hortonově knize Systematická teologie. Stran daru jazyků jsem nevnímal vážnější problémy, snad jen tu, že Zlý může i toto degradovat a imitovat. Po asi ročním studiu a modlitbách k Bohu o tento dar se k mým prosbám připojila i moje kamarádka a jednoho dne o samotě během modlitby(modlil jsem se nahlas) jsem najednou vyslovoval slova v naprosto neznámé řeči tak, že to nešlo zastavit ani přejít zpět do češtiny. Trvalo to nějakou chvíli, než jsem pochopil, že Duch svatý dal z milosti hříšnému člověku jako jsem já, tento dar. Děkuji za to. Od té doby se mohu v tomto jazyku kdykoliv modlit, a to zejména ve chvílích, kdy nemám slova k vyjádření toho, zač chci prosit, při modlitbě v závažných situacích nebo modlitbě o uzdravení, používám tento Boží dar a svědčím, že mé modlitby jsou často vyslyšeny. Mám spíše racionálně analytické myšlení, ne úplně možná vnímám jak veliká věc to je, nenašel jsem(a popravě ani moc nehledal) někoho, kdo by případně byl obdarován darem výkladu jazyků, což by věřím, mohlo být velmi prospěšné. V tomto smyslu bych rád dal k diskusi, jak kdo vnímá tento dar, kdo jej má, tak jak ho rozvíjí, jaké má zkušenosti s darem výkladu a kdy tento dar nejvíce používá.
|
Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 12. září 2009 @ 11:05:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | garwin Od té doby se mohu v tomto jazyku
kdykoliv modlit, a to zejména ve chvílích, kdy nemám slova k vyjádření
toho, zač chci prosit, při modlitbě v závažných situacích nebo modlitbě
o uzdravení, používám tento Boží dar a svědčím, že mé modlitby jsou
často vyslyšeny. Jsem ráda, že jsi svůj článek napsal. Mám podobné zkušenosti s darem modlitby v jazycích jako ty. Když mi chybí slova k vyjádření radosti i bolesti, modlím se v jazycích.
|
|
|
Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Sobota, 12. září 2009 @ 14:38:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Garwine.
Na modlení jazyky mám trochu odlišný názor. K Bohu se máme modlit především srdcem, to znamená podstatné je to co se při modlitbě odehrává v našem srdci, nikoliv už tolik to, co říkáme ústy, to co vyslovujeme je důležité spíše pro nás, můžeme si nějak víc uvědomit a vyslovit to,co se v nás odehrává, dát tomu řekněme tvar a to nám do jisté míry i pomáhá. Myslím si, že modlitba je stav duše která hovoří s Pánem a tam snad ani není potřeba slov, Bůh přeci vidí i to co je skryté. Proto se dívám trochu skepticky na modlení jazyky - zejména vůči Bohu to pokládám jaksi za zbytečné.
Honza
|
Re: Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 12. září 2009 @ 15:29:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | noname Na modlení jazyky mám trochu odlišný názor. K Bohu se máme modlit
především srdcem, to znamená podstatné je to co se při modlitbě
odehrává v našem srdci, nikoliv už tolik to, co říkáme ústy, to co
vyslovujeme Myslím si, že o modlitbě v jazycích nemůžeš říci, že to není modlitba srdce. Mohu se modlit jakoukoliv modlitbu a nemusí to být modlitba mého srdce. Nejde tak ani o to, co my pokládáme vůči Bohu za zbytečné, ale jde o to, že v Bibli je napsáno - a Bible je slovo Živého Boha, že se máme modlit v jazycích - a že je to k našemu prospěchu.
|
]
Re: Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Sobota, 12. září 2009 @ 15:32:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | noname Také nevíte, co s darem jazyků?
Čím dál častěji se setkávám s lidmi, kteří prošli kurzem obnovy,
přijali nové vylití Ducha Svatého, ale v jazyku se nemodlí a ani po tom
netouží. Proto bych ráda odpověděla na několik nejčastějších otázek a
námitek a snažila se uvést důvody, proč k zablokován vůči tomuto daru
dochází.
1) K čemu jsou vůbec jazyky dobré, když jim nikdo nerozumí, ani já sám? TO SE RADĚJI POMODLÍM VLASTNÍMI SLOVY...
"Kdo mluví jazyky, mluví k svému užitku"...(1 Kor 14, 4). Tento dar
je tedy určen k posilování našeho vnitřního člověka. Kdo z nás si může
říci, že už je dostatečně posílen, a že už víc nepotřebuje? Jazyky jsou
však dobré už jen proto, že je dává Bůh. On dává JEN dobré dary svým
dětem (Mt 7, 7 /), i když ony někdy Jeho dary nedoceňují.
2) Písmo říká: "Když tak horlivě usilujete o duchovní
dary, snažte se, abyste měli hojnost těch, které slouží růstu celé
církve." (1 Kor 14,12). PROČ TEDY KLÁST DŮRAZ NA JAZYKY, které slouží
jen k budování sama sebe?
Zkušenosti mnohých ukazují, že dar jazyka má poněkud výsadní
postavení - totiž v tom, že otevírá bránu pro rozvoj ostatních darů:
těch, které slouží k budování Těla. Např. při modlitbě v jazycích často
přichází prorocké slovo, slovo poznání, či moudrosti. Modlitba v
jazycích je rovněž mocným pilířem ve službě uzdravování, zvláště
vnitřního uzdravování a osvobozování. Tato modlitba však především
nesmírně rozvíjí osobní modlitební život, a tím vlastně náš kontakt s
Bohem, proto má nutně kladný dopad na celý náš život.
3) V seznamu darů (1 Kor 12,7-11) je dar jazyků na posledním místě. NENÍ TO DŮKAZEM, že má nejmenší význam?
Pokud je tento seznam "pořadníkem" darů (čemuž nic nenapovídá), pak
by bylo vysvětlením spíše to, že předchozích sedm darů je známo už ze
Starého Zákona (i když u výjimečných jedinců), kdežto dar jazyků a
výkladu přichází až ode dne letnic.
4) Copak se VŠICHNI MUSÍ modlit v jazycích? Sv. Pavel přece říká, že VŠICHNI V JAZYCÍCH NEMLUVILI (1 Kor 12, 30).
Tentýž apoštol však říká na jiném místě: "CHTĚL BYCH, abyste VŠICHNI
mluvili jazyky..." (1 Kor 14,5). "Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky
více než vy všichni..." (1 Kor 14,18).
l když si svatý Pavel zjevně více cení jiných darů, zvláště daru
proroctví, je zde jasně vidět, že dar jazyků neodsouvá stranou. Ano,
touží, abychom všichni přijali dar jazyka, protože zná z osobní
zkušenosti jeho cenu.
Poznámka: S těmito čtyřmi námitkami se setkáme nejčastěji u
"pokročilejších", kteří sice přijímají obnovu, nikoli však dar jazyka.
Zvláště otázky 1) a 4) svědčí o úplném nepochopení věci. Bůh nám
nevnucuje "štíra", ale DAR, něco dobrého. Kdyby se např. vláda rozhodla
rozdělit všem občanům zdarma po tisícikoruně, asi se nikdo nebude ptát:
"A to si VŠICHNI ty peníze MUSÍ vzít?" Stavět přijímání dobrého daru
jako nepříjemnou povinnost je absurdní. Proč tedy negativní náboj vůči
jazykům v lidech vzniká?
Kromě strachu z neznáma a základního neporozumění věci (díky
nedostatečnému vyučování) jsou tito kovaní odpůrci často výsledkem
nešetrného zacházení některých "omodlovačů", kteří jim svým nátlakem
při modlitbě za vylití vytvořili z celé situace trauma. Jistěže je
možné i vhodné člověka povzbudit, aby pak dotyčný nepovažoval případné
nepromluvení za osobní selhání. Takoví lidé totiž později skrytě po
daru touží, ale ze strachu, aby se zase neopakoval ten trapas
"vymačkávání" jazyka, si raději vybudují obranný teologický systém a
tvrdí, že tento dar je k ničemu a že ho nechtějí.
Takovým vždycky říkám: "Neboj se, Duch Svatý je gentleman, on není
násilník. Respektuje tvou svobodu a počká, až po tomto daru budeš
Přečíst zbytek komentáře...
|
]
Re: Re: Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 13. září 2009 @ 03:58:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jaelo. Díky za vložený komentář. Já potřebu modlit se jazyky nepociťuji, mě stačí vlastní, aspoň vím co říkám. Tím nechci říct, že to nějak odsuzuji, je každého věc jak se modlí. Jak už bylo řečeno, záleží na stavu tvé duše (srdce) nikoliv tolik na slovech. Honza.
Nějak se mi nezobrazuje zbytek komentáře.
|
]
Re: Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Sobota, 12. září 2009 @ 18:49:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ........Myslím si, že modlitba je stav duše která hovoří s Pánem a tam snad ani není potřeba slov, Bůh přeci vidí i to co je skryté...........
Když to vidíš takhle, potom je ovšem modlitba, zvlášť prosebná, také zbytečná. Bůh přece ví co potřebuješ, nač jej ještě prosit:-)) Jinak pro tebe Bible, zvlášť první list Korintským 14 kapitola asi není autoritou, že? K motlitbě jazyky ti mohu říct svou zkušenost. Já když jsem se modlil jazyky, tak jsem věděl oč jde. Možná to lze nazvat tím co Pavel nazývá výklad jazyku. To věděl je, že jsem znal stav svého srdce, jako bych nahlížel na to co se v něm odehrává bez toho abych to pojmenovával. Myslím, že právě proto může být modlitba v jazyku prospěšná, umožní ti vyjádřit to co je v tvém srdci (nebo to můžeme nazvat v duchu) bez toho abys pro to hledal slova. Samozřejmě toto lze provozovat i bez jakýchkoliv slov, ale to už je o něco obtížnější. Jsem také přesvědčen, že lze mluvit jazykem bez účasti srdce, chceš li ducha, tak nějak mechanický. O této modlitbě si myslím, že je k ničemu, jsou to jen prázdná, mrtvá slova, mlácení prázdné slámy.
|
]
Re: Re: Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 13. září 2009 @ 03:35:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Nematemne.
Modlitba je potřebná zejména pro nás. V modlitbě můžeš hovořit s Pánem, vede nás k pokoře a je zdrojem mnohých darů ale zrovna tak můžeš a to je ještě lepší před Pánem mlčet a naslouchat mu. Zrovna tak je dobré v modlitbě především především Pánu děkovat za to co nám dává a pak teprve prosit. Jemu nemusíme říkat co potřebujeme, On to ví i bez nás a lépe - jinak by to nebyl Bůh - přesto je pro nás potřebné přicházet a prosit. Bůh ví nejlépe co potřebujeme a ne každá naše prosba je pro nás užitečná, nakonec to mnohdy ukáže čas :-) Můžeš se modlit mechanicky -jak říkáš- ale ani pak to snad není úplně zbytečné a upřímně řečeno kolikrát se ti podaří plně se soustředit na modlitbu, aniž by jsi myslel i na něco jiného? Můžeš se modlit vlastními slovy, myšlenkami a nebo opakovat známé a naučené modlitby, to záleží na tobě, co ti lépe vyhovuje a tedy snad i jazyky pokud si myslíš, že tě Bůh takto lépe vyslyší nebo jej lépe chválíš. Já osobně si myslím, že na chválu, díky i prosby ti stačí vlastní řeč.
Honza
|
]
|
|
Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: henry7 v Neděle, 13. září 2009 @ 02:18:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj bratre,zijem s manzelkou na zelandu a po nasem spolecnem obraceni a prijeti Pana jsme casem obdrzeli dar mluveni jazyky.Zena se modli za jekekoliv cinnosti(jizdy autem,vareni-) atdl) je to prima 100% komunikace tveho ducha s Bohem .Kolikrat 5 min. mluveni v jazyku vyda za "vecne " modleni se v rodne reci. Pan ti zehnej a modli se kdyz chces a kdekoli! A nenech si nic od nikoho namluvit-) Zmeny poznas na svem duchovnim Ovoci v zivote. |
|
|
Re: Dar jazyků (Skóre: 1) Vložil: Jaela v Neděle, 13. září 2009 @ 09:08:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Čím dál častěji se setkávám s lidmi, kteří prošli kurzem obnovy,
přijali nové vylití Ducha Svatého, ale v jazyku se nemodlí a ani po tom
netouží. Proto bych ráda odpověděla na několik nejčastějších otázek a
námitek a snažila se uvést důvody, proč k zablokován vůči tomuto daru
dochází.
1) K čemu jsou vůbec jazyky dobré, když jim nikdo nerozumí, ani já sám? TO SE RADĚJI POMODLÍM VLASTNÍMI SLOVY...
"Kdo mluví jazyky, mluví k svému užitku"...(1 Kor 14, 4). Tento dar
je tedy určen k posilování našeho vnitřního člověka. Kdo z nás si může
říci, že už je dostatečně posílen, a že už víc nepotřebuje? Jazyky jsou
však dobré už jen proto, že je dává Bůh. On dává JEN dobré dary svým
dětem (Mt 7, 7 /), i když ony někdy Jeho dary nedoceňují.
2) Písmo říká: "Když tak horlivě usilujete o duchovní
dary, snažte se, abyste měli hojnost těch, které slouží růstu celé
církve." (1 Kor 14,12). PROČ TEDY KLÁST DŮRAZ NA JAZYKY, které slouží
jen k budování sama sebe?
Zkušenosti mnohých ukazují, že dar jazyka má poněkud výsadní
postavení - totiž v tom, že otevírá bránu pro rozvoj ostatních darů:
těch, které slouží k budování Těla. Např. při modlitbě v jazycích často
přichází prorocké slovo, slovo poznání, či moudrosti. Modlitba v
jazycích je rovněž mocným pilířem ve službě uzdravování, zvláště
vnitřního uzdravování a osvobozování. Tato modlitba však především
nesmírně rozvíjí osobní modlitební život, a tím vlastně náš kontakt s
Bohem, proto má nutně kladný dopad na celý náš život.
3) V seznamu darů (1 Kor 12,7-11) je dar jazyků na posledním místě. NENÍ TO DŮKAZEM, že má nejmenší význam?
Pokud je tento seznam "pořadníkem" darů (čemuž nic nenapovídá), pak
by bylo vysvětlením spíše to, že předchozích sedm darů je známo už ze
Starého Zákona (i když u výjimečných jedinců), kdežto dar jazyků a
výkladu přichází až ode dne letnic.
4) Copak se VŠICHNI MUSÍ modlit v jazycích? Sv. Pavel přece říká, že VŠICHNI V JAZYCÍCH NEMLUVILI (1 Kor 12, 30).
Tentýž apoštol však říká na jiném místě: "CHTĚL BYCH, abyste VŠICHNI
mluvili jazyky..." (1 Kor 14,5). "Děkuji Bohu, že mám dar mluvit jazyky
více než vy všichni..." (1 Kor 14,18).
l když si svatý Pavel zjevně více cení jiných darů, zvláště daru
proroctví, je zde jasně vidět, že dar jazyků neodsouvá stranou. Ano,
touží, abychom všichni přijali dar jazyka, protože zná z osobní
zkušenosti jeho cenu.
Poznámka: S těmito čtyřmi námitkami se setkáme nejčastěji u
"pokročilejších", kteří sice přijímají obnovu, nikoli však dar jazyka.
Zvláště otázky 1) a 4) svědčí o úplném nepochopení věci. Bůh nám
nevnucuje "štíra", ale DAR, něco dobrého. Kdyby se např. vláda rozhodla
rozdělit všem občanům zdarma po tisícikoruně, asi se nikdo nebude ptát:
"A to si VŠICHNI ty peníze MUSÍ vzít?" Stavět přijímání dobrého daru
jako nepříjemnou povinnost je absurdní. Proč tedy negativní náboj vůči
jazykům v lidech vzniká?
Kromě strachu z neznáma a základního neporozumění věci (díky
nedostatečnému vyučování) jsou tito kovaní odpůrci často výsledkem
nešetrného zacházení některých "omodlovačů", kteří jim svým nátlakem
při modlitbě za vylití vytvořili z celé situace trauma. Jistěže je
možné i vhodné člověka povzbudit, aby pak dotyčný nepovažoval případné
nepromluvení za osobní selhání. Takoví lidé totiž později skrytě po
daru touží, ale ze strachu, aby se zase neopakoval ten trapas
"vymačkávání" jazyka, si raději vybudují obranný teologický systém a
tvrdí, že tento dar je k ničemu a že ho nechtějí.
Takovým vždycky říkám: "Neboj se, Duch Svatý je gentleman, on není
násilník. Respektuje tvou svobodu a počká, až po tomto daru budeš
Přečíst zbytek komentáře... Článek zmizel, vložila jsem ho znovu. Jaela.
|
|
|
|
|