Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 662 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481927
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Cesty k plnosti
Vloženo Pátek, 11. září 2009 @ 21:34:19 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Rodiště Martina Luthera - Lutherstadt Eisleben (Helfta) hostí od 8. do 14. září mezinárodní ekumenické setkání biskupů, kteří sem v počtu 35 přijeli z Brazílie, Indie, USA, z devíti evropských zemí. Ekumenické setkání, v pořadí dvacáté osmé, organizuje Hnutí fokoláre každým rokem; předchozí setkání se konala například v Libanonu, Rumunsku, Itálii, Švýcarsku či České republice. Mottem letošního programu, který se zamýšlí nad budoucností církví, je Ježíšova věta z Matoušova evangelia: „Já jsem s vámi po všechny dny až do skonání světa“.

Biskup Christian Krause, pravidelný účastník těchto setkání, někdejší předseda světového luterského svazu, na zahajovací tiskové konferenci řekl: „Pokud se chceme poznat, pak prvním krokem je otázka po původu. V rámci desetiletí věnovaném reformátorovi Martinu Lutherovi a deset let po podpisu společného prohlášení o ospravedlnění ze strany katolické církve a lutherského svazu, jsme chtěli navštívit místa významná pro reformaci. Návštěva měst spojených s Lutherem - Eislebenu a Wittenbergu nám umožňuje, abychom našim spolubratřím z jiných církví zprostředkovali, co pro nás reformace znamená.“

Setkání otevřel svým proslovem kardinál Miloslav Vlk, který je již několik let – spolu se skupinkou biskupů různých církví – moderátorem těchto setkání.

Celý text v němčině je k dispozici zde.

Ve středu 8. září přijela pozdravit biskupy prezidentka Hnutí fokoláre, Maria Voce.

„Když lidé nenacházejí cestu do našich církví, musíme jít my za nimi. Pouze tehdy, uvidí-li v nás živý důkaz o realizovaném a šťastném životě, budou otevření po poselství evangelia, které chceme šířit“, řekla mezi jiným.

Následující program zavede biskupy do rodného domu Martina Luthera, setkají se se zástupci veřejného života, budou se zamýšlet


"Cesty k plnosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Cesty k plnosti (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Sobota, 12. září 2009 @ 08:33:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
no, to je nieco podobne ako ked v katedralach kde kazal kalvin, kaze budhisticky knaz. Luther sa v hrobe obracia. 



Re: Cesty k plnosti (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 12. září 2009 @ 16:12:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Deset let po podpisu společného prohlášení o ospravedlnění ze strany katolické církve a lutherského svazu

To zní zajímavě, ale bohužel nevím, co se tam píše. Nebyl by nějaký link - ne v němčině.



Re: Cesty k vyprazdňování nadpisu. (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Úterý, 15. září 2009 @ 11:31:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud by někoho zajímala cesta k plnosti, musí si najít článek: Žabomyší války o Luthera.

E.



Re: Cesty k plnosti - ale jaké...? (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Úterý, 15. září 2009 @ 12:29:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejzávažnější událost za posledních 500 let církevní historie  byla oznámena už jako fait accompli (hotovou věc) 29 března 1994. Toho dne vedoucí Američtí Evangelíci a Katolíci podepsali společnou deklaraci pod jménem: EVANGELÍCI A KATOLÍCI SPOLEČNĚ.  KŘESŤANSKÁ MISE VE TŘETÍM TISÍCILETÍ. Tento dokument ve skutečnosti anuloval Reformaci a bude nepochybně mít dalekosáhlý  dopad v celém křesťanském světě po dlouhou dobu v budoucnosti.
Tento dokument o 25 stránkách připouští - bez kompromisu  - některé klíčové rozdíly mezi Katolíky a Evangelíky (jako význam  křtu, a autorita Bible).
Bohužel - o tom nejdůležitějším rozporu  - co to znamená být Křesťanem - se dokument nezmiňuje. Ve skutečnosti se popírá, že takový rozdíl vůbec existuje. Tento  kompromis evangelia leží v srdci celé dohody.
Klíčovým prvkem za celou touto historickou deklarací, je dříve nemyslitelné připuštění na straně vedoucích Evangelíků, že  aktivní účast v katolické církvi udělá člověka Křesťanem.
Je-li tomu skutečně tak, potom celá Reformace byla jediným tragickým  omylem! Miliony těch, kteří byli umučení (během tisíce let před  Reformací a od ní až po dnes) za odmítání Katolicismu jako falešného evangelia zemřeli zbytečně.
Ale pakliže Reformátoři  měli pravdu, potom tato dohoda mezi Katolíky a Evangelíky je tou  nejrafinovatější a nejsmrtelnější ranou proti evangeliu, v celé  historii Křesťanství!!! Ať už tak či onak, důsledky dohody jsou nesmírné. Při chvále deklarace jeden vedoucí evangelík prohlásil:       
Tento dokument má potenciál větší, než všechny ekumenické  debaty minulých let. Toto je nový den. Naši nejbližší přátelé,  jako evangelíci, v úkolech kulturních a ve fundamentálních  úkolech teologických, jsou římští Katolíci.  Moody, May 1994,  str.62)
Teologické rozdíly mezi Katolíky a Protestanty byly kdysi  považované za tak veliké, že miliony raději zemřeli jako  mučedníci, než aby dělali kompromis. Jejich katoličtí katové byli  právě tak přesvědčeni o důležitosti těchto rozdílů. Byly tyto  diference nějak vyřešeny? Co se stalo, že nyní vedoucí  evangelisté prohlašují, že katolické evangelium, které  Reformátoři prohlásili za heretické, je nyní podle některých  evangelíků biblické? Toto evangelium se nezměnilo.  
Kdysi byla římsko-katolická církev oficiálním státním náboženstvím. Všechno ostatní bylo zakázáno jak v Latinské  Americe, tak i v Evropě. To už ovšem dnes neplatí. Proto také strategie Říma je dnes jiná. V některých zemích, jako na příklad ve Francii, Řím dělá nátlak na vládu, aby prohlásila za ilegální  „rekrutovat“ z jedné církve do druhé.  V jiných zemích katolická církev žádá aby Evangelíci  podepsali souhlas podobný tomu, co byl podepsaný v USA. Nedávná tisková zpráva prohlásila:
Ohromení neuvěřitelným růstem  evangelických „sekt“ (!)  v Brazílii, vedoucí římsko-katolické církve pohrozili „svatou válkou“ proti Protestantům, pokud jim nepřestanou odvádět „ovečky!“ Při 31. Národní Konferenci biskupů  Brazílie, biskup Sinesio Bohn, nazval Evangelíky vážnou hrozbou  vlivu Vatikánu ve své zemi. „Vyhlásíme svatou válku, o tom  nepochybujte“ prohlásil. Katolická církev má nemotornou strukturu  ale když se dáme na pochod, rozdrtíme každého pod sebou.   Podle Bohna svatá válka vypukne, pakliže 13 největších protestantských církví nepodepíší smlouvu, která by zastavila veškerou  evangelickou činnost v Brazílii. Na oplátku Katolíci zastaví  jakoukoliv perzekuci vůči Protestantům.. (Charisma, May 1994)   

Biskupové připouštějí, že perzekuce Protestantů je stále oficiální politikou.  Je důležité poznamenat, že ve středu zájmu biskupů nebyla pravda evangelia či spása duší, ale zachování vlivu  Vatikánu a udržení lidí v katolické církvi!
 
Zatím co Eangelíci podepsali příměří, Řím zvyšuje svou  evangelizaci Potestantů do katolické církve.  
 
Evangelíci, kteří podepsali společnou deklaraci si zřejmě  představovali spirituální partnerství s Katolíky za účelem  získání světa pro Krista. „Evangelismus“ pro Evangelíka znamená  přivádět lidi ke Kristu - pro Katolíky to ale znamená přivádět  lidi do římsko katolické církve!
To je něco, o čem se deklarace  zapomněla zmínit.

Zamyslete se nad následujícím vysvětlení  „Katolického Evangelismu“ Tomem Forrestem skupině katolických  Charismatiků: 
Náš úkol je udělat z lidi plné Křesťany tím, že je přivedeme do katolické církve. A tak evangelizace není plně úspěšná, pouze  částečná, pokud není konvert přiveden do (katolické) církve.  Poslechněte si slova papeže Pavla IV. To je dokument, který by  každý z vás měl mít doma.. pojmenovaný: „O Evangelizaci  v Moderním Světě“. A toto říká papež: „Závazek nového konverta  nemůže zůstat abstraktní „Ale já jsem Křesťan“- to je příliš  abstraktní! To musí mít konkrétní a viditelnou formu tím, že  vstoupí do (katolické) církve, viditelné svátosti spásy“.

Rád tato slova říkám a řeknu je znovu: „Viditelná svátost  spásy!“ To je to čím církev je, a pakliže tomu tak je, musím  evangelizovat do církve! Nepozvete někoho aby se stal Křesťanem,  pozvete je, aby se stali katolíky! Proč je to tak důležité? Za  prvé: Je sedm svátostí a katolická církev má všech sedm. Na  naších oltářích máme tělo Kristovo, pijeme Kristovu krev. Ježíš  je na naších oltářích živý, jako oběť... Stáváme se jedni  s Kristem v přijímání. Jako Katolíci máme Marii, a ta naše Máma,  Královna Ráje, se za nás modlí, až do doby, kdy nás uvidí ve  slávě... Jako katolíci máme papežství, historii papežů od Petra  až po Jana Pavla II.. máme skálu, na které Kristus postavil svou církev. Jako Katolíci - a toto miluji - máme očistec. Díky  Bohu! Jsem jeden z těch, kteří by nikdy nedostali tu požehnanou  vizi bez něj. Je to ta jediná cesta.  A tak jako Katolíci, naším úkolem je použít zbývající desetiletí a evangelizovat každého, koho můžeme, do katolické církve a třetího tisíciletí katolické historie. (Roman Catholic Doubletalk at  Indianapolis°90 Foundation July-August 1990).
Navzdory tomuto jasnému vysvětlení římsko-katolickému „evangelismu,“ Evangelíci se podílejí s Katolíky na společných  snahách o evangelismus.
Pro Katolíka, spása nepřichází skrze  osobní přijetí Ježíše Krista jako Spasitele, ale je to zdlouhavý  proces který začíná křtem a potom už záleží na jeho pokračujícím  vztahu k církvi. Spása skrze účasti na svátostech, pokání, dobrých skutků, odpustky na zkrácení doby v očistci, a téměř  nekonečné mše a růžence modlené ve prospěch někoho - i po jeho  smrti. Katolický „evangelismus“ je skrze skutky - je to antiteze  „evangelia Boží milosti (Skutky 20-24).



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy