 |
Právě je 123 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125252273 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Mrtvý člověk žádnou moc nemá
Vloženo Středa, 22. leden 2025 @ 09:33:04 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Mrtvý člověk žádnou moc nemá, a proto Ježíš Kristus vstal z mrtvých, protože je mocný a věčně živý Bůh.
Zemřel sice ve svém lidství, jež přijal,
ale vstal mocí svého nesmrtelného Božství. A jen díky svému Božství mohl vstát z mrtvých a přemoci svět, ďábla a smrt, protože je nepřemožitelný a nesmrtelný Bůh, který jako silnější přemohl toho, který je sice silnější než člověk (a proto zemřel v přijatém lidství), ale slabší než Bůh, a proto svět, ďábla i smrt přemohl svým nesmrtelným Božstvím, které má Syn od Otce,
protože ON je VZKŘÍŠENÍ A ŽIVOT.
A "smrt ho nemohla udržet ve své moci", protože on vstal svojí mocí, kterou obdržel ve věčnosti od Otce:
"Věříme-li, že Ježíš zemřel a VSTAL z mrtvých"
|
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 22. leden 2025 @ 10:54:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ehee..... to znamená, že nebyl mrtvý. Jestli vstal vlastní mocí.. Mrtvý nemá žádnou moc.
I my vstaneme z mrtvých. Ale ne vlastní mocí, stejně jako Ježíš nevstal z mrtvých vlastní mocí.
|
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 09:02:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jenže o nás není psáno, že jsme původcem života!
(A i kdyby to někdo napsal, nebyla by to pravda).
O Pánu Ježíši to napsáno je - a je to pravda, že je původcem života a že skrze něho bylo všechno stvořeno.
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 23. leden 2025 @ 14:03:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Původce života, Kníže života, Vedoucí života, vedoucí k životu těch překladů je vice na výběr jak jsem již jinde uvedl. Původce života není správný překlad a určitě ne ve významu jakoby Ježíš ten život už kdysi dávno dával sám ze sebe, takto to určitě není myšleno. Stejně tak skrze Ježíše nebylo nic stvořeno, protože vše stvořil jen sám Bůh svým slovem (řekl a stalo se) jak to i on sám potvrdil. |
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 24. leden 2025 @ 12:20:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale Ježíš je právě tím Slovem, skrze které bylo všechno stvořeno.
Celý svět viditelný i svět neviditelný.
To Slovo, které se stalo tělem (J 1,14).
Dávejte si pozor, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofii — prázdný svod podle lidské tradice, podle živlů světa, a ne podle Krista. Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství.
(1 Kor 8,6) ...my máme jediného Boha, Otce, od něhož je všechno a pro něhož jsme my, a jediného Pána, Ježíše Krista, skrze něhož je všechno, i my jsme skrze něho.
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. leden 2025 @ 13:47:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Koloským 2:9
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.
Trinitární tvrzení
Trinitáři tvrdí, že tento verš naznačuje, že „Ježíš je Bůh“, protože říká, že v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.
Tvrzení vs. fakta
Fakta ukazují, že Pavel má na mysli oslavený stav Ježíše Krista a to, jak Bůh tělesně přebývá ve vzkříšeném Ježíši.
Problémy s reklamací
1. Překlady
"Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství." (Douay-Rheims).
„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (ASV).
„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (KJV).
„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (ESV).
„Neboť v Kristu žije veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NIV).
„Neboť v něm přebývá celá plnost božstva tělesně“ (NAB).
„Neboť v Něm přebývá veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NASB).
Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství (NRSV).
„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (RSV),
2. Theotēs
Starší překlady přeloží řecké slovo theotēs jako "Boh". Z nějakého neznámého důvodu si mnoho trinitárních laiků myslí, že toto konkrétní slovo implikuje představu boha tří osob. Ale tato představa je prostě mylná. Toto slovo jednoduše znamenalo „Boží HOOD“ a nebylo to konkrétní slovo používané pro představu bytosti tří osob. V moderní angličtině bychom stejnou myšlenku vyjádřili tím, že bychom řekli něco jako „God-NESS“ nebo „božstvo“ v kvalitativním smyslu. Zde Pavel říká, že podstata Boha Ježíše Krista přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně. Slovo theotes se nevztahuje na „koho“, ale na „co“.
3. Trojiční nedůslednost
Čím se trinitáři snaží argumentovat? Text říká, že v něm tělesně přebývá plnost božství. Jeho tělo je jeho lidská přirozenost. Na jedné straně Trinitáři tvrdí, že Ježíšovo tělesné tělo je jeho lidstvím. Na druhou stranu se tu dohadují, že je tělesně „Bůh“. Jeho božská přirozenost a jeho lidská přirozenost jsou dvě odlišné a odlišné věci v jejich vlastní doktríně. Ale tady jako by chtěli tvrdit, že jeho lidská přirozenost ("tělesná") je božství. V trinitární doktríně můžete říci, že božská identita je božstvo, ale nemůžete říci, že jeho lidská přirozenost je božstvím. Božstvo neviselo mrtvé na kříži; lidstvo bylo. Toto tvrzení nedává žádný smysl a jsou v rozporu s jejich vlastní doktrínou.
4. Chybné trojiční předpoklady
Trinitáři bezohledně předpokládají, že tento verš lze aplikovat na Ježíše „ve dnech jeho těla“ (Židům 5:5) a dělají to běžně, i když Pavel říká, že Krista již nepoznáváme podle těla (2 Kor 5:16). Ale kontext nade vší pochybnost ukazuje, že Pavel má zjevně na mysli vzkříšeného Krista.
5. Kolosanům 1:19
V Koloským 1:19 má Pavel na mysli stejnou věc, kde říká: „v něm se zalíbilo přebývat veškerá plnost“. V kontextu je zřejmé, že má na mysli oslaveného Krista, „prvorozeného z mrtvých“.
6. Koloským 2:10 a Efezským 3:19
Hned následující verš naznačuje, že Kolosané byli stvořeni, aby v nich přebývala plnost božstva. Zjevně bychom nepředpokládali, že jsou Bohem. A znovu v Efezským 3:19 Pavel říká: "Abyste byli naplněni do míry veškeré plnosti Boží." Nepředpokládali bychom, že to znamená, že věřící jsou Bůh.
6. Neříká, že Ježíš JE božstvo
Tento verš neříká, že Ježíš JE božstvo. Říká, že v něm přebývá veškerá plnost božstva. Bůh Otec přebývá ve věřících (J 14,23). To neznamená, že věřící JSOU Bůh. Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4). To neznamená, že JSOU BŮH.
Analýza faktů
1. Pavel má konkrétně na mysli Zmrtvýchvstalého Krista
Kontext Koloským 2:9 jasně ukazuje, že Pavel má na mysli Zmrtvýchvstalého Krista.
A. Pavel má na mysli Krista v PŘÍTOMNÉM ČASE, což znamená, že má na mysli vzkříšeného Krista.
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou... b. Pavel také zdůrazňuje, že všichni plní božství přebývají v Kristu tělesně, protože mluví k údům Těla Kristova a ukazuje jim, co je jejich v Kristu, „ale Tělo je Kristus“ (2,17). Tělo Kristovo jsou ti, kteří jsou „ve“ vzkříšeném Kristu.
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou... Pavel také říká Kolosanům, že byli „naplněni“ v Kristu. To se může týkat pouze naplnění ve vzkříšeném Kristu.
C. Když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých, vzkřísil ho vysoko nad veškerou „vládu a moc“ a podřídil mu všechno (1 Kor 15,27; Židům 2,5-9). Z tohoto důvodu jsou všechny věci (rozsvíceno) v čele v Kristu (Efezským 1:9-10), o čemž Pavel mluví zde v Koloským 2:10.
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou... Opět je zcela jasné, že Pavel má na mysli vzkříšeného Krista.
d. Pavel vysvětluje, že Kolosanští byli vzkříšeni z mrtvých spolu s Kristem.
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou. ve svlékání těla obřízkou Kristovou; 12 spolu s ním jste byli pohřbeni ve křtu, ve kterém jste s ním byli také vzkříšeni vírou v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. Když jste byli mrtví ve svých přestoupeních a neobřízce svého těla, oživil vás spolu s ním.... Bezprostřední kontext nenechává absolutně žádné pochybnosti o tom, že Pavel konkrétně mluví o vzkříšeném Kristu. Proto neexistuje žádný důvod, abychom tento text zneužili k neukřižovanému Ježíši ve dnech jeho těla.
2. Stejná PLNOST božství přebývá ve všech pravých křesťanech
Hned v dalším verši Pavel říká Kolosanům, že jsou PLNÍ v Kristu:
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste byli naplněni. Řecké slovo použité ve verši 10 je plēroō, což je slovesný tvar podstatného jména plērōma použitého ve verši 9. Jsou to tvary sloves a podstatného jména stejného řeckého konceptu. Pavel v listě Efezanům říká v podstatě totéž: aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích; a abyste byli zakořeněni a zakotveni v lásce, abyste byli schopni se všemi svatými pochopit, jaká je šířka a délka, výška a hloubka, a abyste poznali lásku Kristovu, která převyšuje poznání, abyste byli naplněni pro všechny plnost Boží. Efezským 3:17-19. Kološané v nich také přebývala plnost božstva. Mít plnost Boha neznamená, že JSTE Bůh. Znamená to, že ve vás přebývá plnost Ducha Božího. Veškerá plnost božství, plnost Boha byla v Ježíši tělesně. Veškerá plnost božství byla také v Kolosanech. Kolosanští byli „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), což znamená, že jsou „účastníky Ducha“ (Židům 1:4), a tak jsou plni ve vzkříšeném Kristu. Zmrtvýchvstalý Kristus křtí v Duchu svatém, protože byl vzkříšen, aby byl „životodárným Duchem“ (1. Korintským 15:45); Pán JE Duch (2. Korintským 3:17; 4:5). Být „v Kristu“ znamená být ve vzkříšeném životě Ježíše, který byl vzkříšen tělem v Duchu svatosti (Řím 1,4). Už neznáme Krista podle těla, ale Krista podle Ducha (2 Kor 5,16; 1 Petr 3,18). Duch přebývá v těle Kristově, to znamená, že křesťané tvoří jeho tělo. Jsou PLNÍ ve vzkříšeném Kristu, protože plnost tohoto Ducha přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně.
3. Plnost poznání a moudrosti
Ve svém prvním dopise Korinťanům Pavel vysvětluje, že „Boží moudrost“ se nám dává poznat v Duchu. Duch nám zjevuje samé hlubiny Boha. A to je přesně to, o čem Pavel mluví v Koloským 2:9. Všimněte si kontextu:ke všemu bohatství, které plyne z plné jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v nichž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo neošálil přesvědčivými argumenty... Dbejte na to, aby vás nikdo neodvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle tradice lidí, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm přebývá veškerá plnost božství v tělesných...
Pavlova pointa je, že veškerá plnost Božího poznání a moudrosti je nám dána poznat skrze Ducha, když jsme v Kristu, protože všechna tato plnost přebývá ve vzkříšeném Kristu, který byl tělem oděn a pohlcen Duchem živého Boha, když vstal z mrtvých. Duch přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně a to je samo o sobě plností božství, protože Duch nám sděluje všechny poklady Boha a nebe. Všimněte si, co řekl Pavel:
„Plnost“, kterou má Pavel na mysli, je nejkonkrétněji plnost moudrosti a vědění, které máme v Kristu, a zmiňuje se o tom Kolosanům, aby si uvědomili, že nepotřebují být vedeni lidmi a jejich filozofiemi k podvodu. Tato plnost pochází z Ducha v nás a to platí o Ježíši „tělesně“, protože jeho ukřižované tělo bylo „pohlceno“ Duchem, když vstal z mrtvých, takže je tělu „životodárným Duchem“.
Porovnejte také následující dvě pasáže z Koloským a všimněte si, že Pavel má podobné myšlenky:nepřestali jsme se za tebe modlit a prosit, abys byl NAPLNĚN poznáním Jeho vůle ve vší duchovní moudrosti a porozumění, abyste chodili způsobem hodným Pána, abyste se mu líbili ve všech ohledech, přinášeli ovoce v každém dobrém skutku a rozvíjeli se v poznání Boha; posílen vší mocí, podle své slavné síly, k dosažení veškeré stálosti a trpělivosti; radostně děkovat Otci, který nás způsobil, abychom měli podíl na dědictví svatých ve Světle. 1:9-12. a ke všemu bohatství, které pochází z PLNÉ jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v němž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo nesvedl přesvědčivými argumenty... Proto jako jste přijali Krista Ježíše Pána, tak v něm choďte, pevně zakořeněni a nyní v něm budováni a utvrzeni ve své víře. jak jsi byl poučen, a překypující vděčností. Dbejte na to, aby vás nikdo nesvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle lidské tradice, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm tělesně přebývá veškerá PLNOST božství a v něm jste naplnění...
4. Účastníci božské přirozenosti
Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), protože jsou „účastníky Ducha svatého“. To je důvod, proč v nich přebývá stejná plnost božství, jako v něm přebývá Ježíš tělesně. Křesťané mají v sobě přebývat plnost Boha ve smyslu Ducha svatého přebývajícího v jejich srdcích. Ale Kristus má plnost Boha, která v něm přebývá tělesně, protože je tělesně oslaven. Jeho ukřižované tělo bylo pohlceno a oděno Duchem svatým Božím. Ukřižované tělo je tělo, které bylo oděno nesmrtelností Ducha, který dává život. Z toho důvodu je vzkříšený Ježíš životodárným Duchem (1 Kor 15,45); Pán je Duch (2. Korintským 3:17) a my jsme proměňováni ve stejný obraz od slávy ke slávě (2. Korintským 3:17-18). A všichni věřící ponesou stejný obraz, až budou vzkříšeni (1 Kor 15,49). Křesťané, tělo Kristovo, má stejnou plnost, protože tuto plnost, protože Ježíš byl tělesně vzkříšen, aby se stal životodárným Duchem. Jako takoví jsou účastníky božské přirozenosti a až budou vzkříšeni, bude v nich tělesně přebývat veškerá plnost božstva. Toto znamená pravé synovství.
Závěr
Trinitářský nárok je postaven na domě z písku, což je falešný předpoklad. Trinitáři jednoduše předpokládají, že pokud veškerá plnost božství přebývá v Kristu, pak máme nějakým způsobem předpokládat, že je Bůh svou identitou. V Kolosanech však také přebývala plnost Boha, protože jsou údy Kristova těla. Tou plností je nebeské bohatství, které máme v Duchu Božím, který v nás přebývá, poklady moudrosti a poznání.
Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám požehnal každým duchovním požehnáním v nebesích v Kristu. |
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 25. leden 2025 @ 18:10:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže Ježíš má v těle veškerou plnost božství - co konkrétně by mu ještě mělo scházet do Boha - když tvrdíš, že Ježíš není Bůh??
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. leden 2025 @ 21:39:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh Otec přebývá ve věřících (J 14,23). To neznamená, že věřící JSOU Bůh. Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4). To neznamená, že JSOU BŮH.
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 09:43:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřící nemají božskou přirozenost, kterou má Kristus!
Věřící mají účast na Kristově Božské přirozenosti, protože se ve křtu stali údy Kristova tajemného těla - církve a jsou nyní údy samotného Krista - a Kristus má božskou přirozenost!
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 25. leden 2025 @ 13:48:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Korinťanům 8:6
Ale pro nás je jen jeden Bůh, Otec, od něhož všechno pochází a pro kterého žijeme; a jest jediný Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož všecko přišlo a skrze něhož žijeme. (NIV) 1. Trinitáři říkají, že tento verš podporuje jejich postoj kvůli poslední frázi ve verši, tj. že všechny věci přišly skrze Ježíše Krista. Ale to, co ve skutečnosti říká, je, že všechny věci pocházejí „od“ Boha, „skrze“ Ježíše. Toto svědectví je v rozporu s trinitární doktrínou, protože staví Ježíše do podřízené role Bohu. Podle tohoto verše není „rovný“ s Otcem.
2. Kontext je klíčem k pochopení toho, co znamená fráze „všechno prošlo skrze něj“. V bezprostředním ani vzdáleném kontextu není žádná zmínka o stvoření všech věcí na počátku. Proto by bylo neobvyklé, aby tento verš zmiňoval původní Boží stvoření z Genesis 1:1, což není. Spíše se mluví o církvi. Bůh zajistil Církvi všechny věci prostřednictvím Ježíše Krista. Celý 1. list Korintským se zabývá církevními otázkami a Pavel začíná 8:6 slovy „pro nás“, tj. pro křesťany. Hned další dva verše hovoří o tom, že pro Církev neexistují žádné zákony proti pojídání jídla obětovaného modlám. Verš 8 říká: „Ale jídlo nás nepřibližuje k Bohu; nejsme o nic horší, když nejíme, a o nic lepší, když jíme.“ Toto zjevení bylo pro Církev nové. Tuto svobodu starozákonní věřící neměli. Měli desítky potravinových zákonů. Tento verš je skutečně mocný a jasně říká, že křesťané mají jednoho Boha, který je konečným zdrojem všech věcí, a jednoho Pána, Ježíše Krista, který je způsobem, kterým Bůh zaopatřil všechny věci církvi.
3. Tento verš, je-li správně chápán, je ve skutečnosti silným důkazem toho, že Ježíš Kristus není Bůh. V Korintu bují mnohobožství a Písmo jasně říká, že „není Boha kromě jednoho“ (1. Korintským 8:4). Poté text pokračuje tvrzením, že ačkoliv může být mnoho bohů a pánů, pro křesťany je pouze jeden Bůh, Otec, a jeden Pán, Ježíš Kristus. Pokud je nauka o Trojici správná, pak lze tento text vykládat pouze jako matoucí. Zde byla ideální příležitost říci: „pro nás je jen jeden Bůh tvořený Otcem, Synem a Duchem Svatým“ nebo něco podobného, ale místo toho nám Písmo říká, že Bůh je pouze Otec. To by mělo být nezvratným důkazem, že Ježíš není Bůh. |
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 28. leden 2025 @ 09:46:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mikime,
Tak proč tomuto nevěříš?
Jestliže skrze Božího Syna všechno přišlo - tedy skrze něho nutně přišel také sám běh času - je tedy jasné, že nejdříve byl Boží Syn a až pak mohl začít běh času!
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 28. leden 2025 @ 22:29:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jeden Bůh, Otec, od něhož je všecko a my jsme pro něho; a jednoho Pána Ježíše Krista, skrze něhož je všecko a my skrze něho." Tento verš jasně rozlišuje mezi Ježíšem a Bohem. Je jeden Bůh a Otec a jeden člověk, Ježíš, který je náš „Pán“. Tento verš ukazuje, jak Bůh a Ježíš pracují v jednotě, aby dostali Církev, co potřebuje. Bůh dal Ježíši veškerou autoritu a učinil ho hlavou nad Církví, takže nyní dostáváme to, co potřebujeme, „skrze“ Ježíše.
Někteří trinitáři říkají, že tento verš podporuje nauku o Trojici, protože říká, že všechny věci přišly skrze Ježíše Krista. Ale to, co ve skutečnosti říká, je, že všechny věci pocházejí „od“ Boha, „skrze“ Ježíše. To je v rozporu s trinitární doktrínou, protože staví Ježíše do podřízené role Bohu. Podle tohoto verše není Ježíš „rovný“ s Otcem; Otec je „Bůh“ a konečný zdroj všech věcí a Ježíš se nenazývá „Bůh“.
Kontext je klíčem k pochopení toho, co znamená fráze „všechno prošlo skrze něj“. V bezprostředním ani vzdáleném kontextu není žádná zmínka o stvoření světa, takže „všechny věci“ odkazují na původní stvoření Genesis. Tento verš mluví o církvi. Bůh zajistil Církvi všechny věci prostřednictvím Ježíše Krista.
Celá kniha 1. Korintským je věnována církevním otázkám a Pavel začíná 1. Korintským. 8:6 s „pro nás“, tj. pro křesťany. 1 Korintským 8:4-5 řekl, že i když existují „takzvaní“ bohové, pro nás „není jiný Bůh než jeden“. Římský svět byl polyteistický a lidé byli zvyklí, že různé „bohy“ a různí „páni“ poskytují různé věci různými způsoby. Jak různí bohové poskytovali věci, často byla tato opatření zprostředkována a distribuována lidem prostřednictvím „pánů“, nižších bohů nebo lidí, jako jsou kněží. To byl hlavní důvod, proč měli Římané tolik chrámů a svatyní pro různé bohy a všechny je uctívali – aby si získali co nejvíce jejich přízně. Pavel však tuto běžně přijímanou praxi zpochybnil a odvážně prohlásil, že existuje pouze jeden Bůh, „od něhož je všechno“, a pouze jeden Pán, „skrze kterého je všechno“.
Hned další dva verše, 1. Kor. 8:7-8, uplatňujte v praxi pravdu, že je jen jeden Bůh, který nám všechno poskytuje prostřednictvím Ježíše Krista. Protože „žádná modla na světě ve skutečnosti neexistuje“ (1. Korintským 8:4), pak ve skutečnosti neposkytují jídlo, které je jim obětováno, a nemohou to ovlivnit ani k lepšímu, ani k horšímu. Pro církev tedy neexistují žádné zákony proti jedení jídla obětovaného modlám. Verš 1 Kor. 8:8 říká: „Ale jídlo nás nepřibližuje k Bohu; nejsme o nic horší, když nejíme, a o nic lepší, když jíme.“ Toto zjevení však bylo pro Církev nové. Tuto svobodu starozákonní věřící neměli. Měli desítky potravinových zákonů a mnoho lidí, kteří konvertovali ke křesťanství, stále nemohli jíst jídlo s čistým svědomím, pokud by bylo nabídnuto modle – i když modla nebyla ničím a zdrojem požehnání byl Bůh působící skrze Ježíše. Kristus. Doufejme však, že vysvětlením situace se více křesťanů osvobodí ve svém svědomí a nebudou vázáni starými předpisy.
Tím, že Pavel formuluje verš tak, jak to dělá, a říká, že je jeden Bůh, Otec a jeden Pán, Ježíš, píše tento verš způsobem, který jasně stojí proti Trojici. Pokud by Trojice skutečně existovala, pak by tento verš byl dokonalým místem, kde to říci, a měl by něco jako: „pro nás je jen jeden Bůh tvořený Otcem, Synem a Duchem Svatým“ nebo něco podobného. Neexistuje žádný dobrý důvod, proč by byl verš psán způsobem, který by byl tak jasně netrinitární a nazýval Otce „Bohem“ a Ježíše „Pane“, pokud by existovala Trojice. Navíc, logický důvod, proč je tento verš formulován tak, jak je, a důvod, proč Bible nečiní jasné prohlášení o Trojici, tady ani jinde, je ten, že žádná Trojice neexistuje. Existuje, jak říká tento verš, „jeden Bůh“ a „jeden Pán, Ježíš Kristus“.
[Další informace o tom, že Ježíš je plně lidským Božím Synem a není „Bůh Syn“, viz dodatek 6: „Ježíš je Syn Boží, nikoli Bůh Syn.“ Více o tom, že „Duch Svatý“ je jedním z označení pro Boha Otce a „Duch svatý“ je dar Boží přirozenosti, viz dodatek 7: „Co je Duch svatý?“]
"Jeden Pán, Ježíš Kristus." To je zcela jasné, že Ježíš Kristus není součástí „jednoho Boha“, o kterém jsme se zmínili dříve, je v kategorii „jednoho Pána“. Pavel jasně definuje Boha unitářským způsobem.
Někteří tvrdí, že tento výrok vylučuje, aby byl Bůh nazýván „Pán“. Pavel to však nedělá, spíše vylučuje Bůh není „Pán“, což je titul, který si Pavel vyhrazuje pro Ježíše Krista (Galatským 1:3; Římanům 1:7; Ef 4:5; atd.). V Pavlově mysli je tedy pouze jeden „Bůh“ a jeden „Pán“. To neznamená, že slovo „Pán“ nelze správně použít na Jahveho (je to mnohokrát: Gn 15:8; Dt 3:24; Mt 4:7), ale znamená to, že pro Pavla existuje jeden kdo má titul/úřad „Pán“ (Ježíš) a ten, kdo má titul/úřad „Bůh“ (Otec). Stejně jako by se dalo říci, že existuje jeden prezident Donald Trump, zatímco Donald Trump zastával úřad ve Spojených státech, i když technicky existuje mnoho prezidentů různých klubů a organizací, jako je předseda Senátu (viceprezident) nebo prezident něčí místní HOA. Takže to neznamená, že ostatní lidé nemohou být právem nazýváni prezidentem, znamená to pouze, že nejsou „prezidentem“.
Proto 1. Korintským 8:6 neznamená, že Bůh nebo jiní lidé v postavení autority nemohou být nazýváni „Pánem“, protože jsou (Mt 10:24; 20:8; 1. Petr 3:6), ale znamená, že nejsou „Pán“, který si Pavel vyhrazuje jako titul pro Ježíše Krista.
[“a jeden svatý duch, v němž jsou všechny věci.”] Na konci 1. Korintským 8:6 je zahrnuta textová varianta, která je velmi jasně písařským dodatkem. Ani moderní Bible, ani dřívější anglické verze, jako je Král Jakub, Ženevská bible a Viklefův překlad, ji nezahrnují ani ji nepovažují za autentickou, protože se neobjevuje v žádných rukopisech před sedmým stoletím.b Poprvé něco podobného čtení je vidět kdekoli ve spisech Řehoře z Nazianzu, trinitárního teologa z konce čtvrtého století. Tento přídavek je jasně trinitární, přidává „3.“ osobu Trojice, Ducha svatého, do textu, který definuje Boha a pouze pojmenovává Otce a Syna kdekoli v bezprostředním kontextu. Trinitáři to mohli vidět jako problém, protože vidí všechny tři členy Trojice jako rovnocenné Boha, takže je vidět, jak by si přáli toto přidat do textu Písma. Toto není jediné místo, kde se trinitáři pokoušeli přidat trinitární doktrínu do textu písem. V 1. Janově 5:7 je celá fráze „Otec, Slovo a Duch Svatý: a tito tři jsou jedno“ přítomna pouze ve velmi pozdních rukopisech a je to čtení, které zvolila KJV. Stejně tak je velmi pravděpodobné, že byl poškozen i Juda 1:5 (další informace naleznete v komentáři k Judovi 1:5) a bylo možné citovat mnoho dalších. |
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 08:32:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Otec je stejným Pánem, i Duch svatý je stejným Pánem - je jenom jeden Pán, jedna (správná) víra, jeden křest.
Jen Bohu se přísluší klanět - před Ježíšem se musí sklonit každé koleno a každý jazyk musí vyznat: Ježíš je Pán!
|
]
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 30. leden 2025 @ 09:32:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To píšeš hlouposti Stando. Nebiblické hlouposti.
A kdo je potom Bůh Ježíše Krista ? Kdo je ten, který je hlavou Krista ? To není Pán ? To je mamon ? Toho je třeba nenávidět ? |
]
|
|
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 22. leden 2025 @ 20:35:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Škoda, že ani jedno slůvko z článku není pravda, ale vše je do očí bijící řkatolickà lež. No fuj tajbl to přímo páchne svěcenou vodou :).
Písmo mluví jasně: Sk 2:24: Bůh jej ale vzkřísil a zprostil utrpení smrti, protože nemohl zůstat v její moci.
Sk 2:32: A právě Ježíše Bůh vzkřísil - my všichni jsme toho svědkové!
Sk 3:15: Dárce života jste zabili, ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých a my jsme toho svědky.
Sk 3:26: Když Bůh vzkřísil svého Služebníka, poslal ho v první řadě k vám, aby přinesl požehnání každému, kdo se odvrátí od svých špatností."
Sk 4:10: Proto vám všem i celému izraelskému lidu oznamuji, že tento člověk před vámi stojí zdravý ve jménu Ježíše Krista Nazaretského, jehož jste vy ukřižovali a jehož Bůh vzkřísil z mrtvých.
Sk 5:30: Bůh vašich otců vzkřísil Ježíše, kterého jste vy přibili na kříž a zabili.
Sk 10:40: ale Bůh jej třetího dne vzkřísil a dal, aby se ukázal -
Sk 13:30: Bůh jej ale vzkřísil z mrtvých!
Sk 13:33: Bůh splnil nám, jejich potomkům, když vzkřísil Ježíše. Tak je to popsáno ve druhém Žalmu: ‚Ty jsi můj Syn, já jsem ode dneška Otcem tvým!'
Sk 13:34: A že ho vzkřísil z mrtvých, aby nikdy nepodlehl zkáze, řekl takto: ‚Dám vám svatá zaslíbení učiněná Davidovi.'
Sk 13:37: Ten, kterého Bůh vzkřísil, však rozklad nepoznal.
Sk 17:31: Určil totiž den, v němž bude spravedlivě soudit svět skrze muže, kterého k tomu ustanovil, o čemž podal každému důkaz, když ho vzkřísil z mrtvých."
Ř 4:24: ale také kvůli nám, jimž má být počítáno, že věříme v Toho, který vzkřísil z mrtvých našeho Pána Ježíše.
Ř 8:11: Přebývá-li ve vás Duch Toho, který vzkřísil Ježíše z mrtvých, pak Ten, který vzkřísil z mrtvých Krista, obživí i vaše smrtelná těla svým Duchem, který ve vás přebývá.
Ř 10:9: Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li v srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
Ř 10:9: Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li v srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
1K 6:14: Tentýž Bůh, který vzkřísil Pána, vzkřísí svou mocí i nás.
1K 15:15: Z nás se pak stávají falešní Boží svědkové, protože jsme o Bohu tvrdili, že vzkřísil Krista, jehož nevzkřísil - pokud totiž mrtví nemohou být vzkříšeni.
2K 4:14: Víme totiž, že Ten, který vzkřísil Pána Ježíše, vzkřísí s Ježíšem i nás a spolu s vámi nás přivede před svou tvář.
Ga 1:1: Pavel, apoštol (poslaný ne od lidí ani skrze člověka, ale skrze Ježíše Krista a Boha Otce, který ho vzkřísil z mrtvých),
Ef 1:20: Tuto moc dokázal na Kristu, když ho vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích,
Ef 2:6: Spolu s ním nás vzkřísil a posadil na nebesích v Kristu Ježíši,
Ko 2:12: Křtem jste spolu s ním pohřbeni; vírou v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých, jste spolu s ním vzkříšeni.
1Te 1:10: a očekávali z nebe jeho Syna, jehož vzkřísil z mrtvých - Ježíše, našeho Vysvoboditele od nadcházejícího hněvu.
Žd 13:20: Bůh pokoje, který pro krev věčné smlouvy vzkřísil z mrtvých našeho Pána Ježíše, toho velikého Pastýře ovcí,
1P 1:3: Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám ve svém velikém milosrdenství daroval nový život, když vzkřísil Ježíše Krista z mrtvých. Povolal nás k živé naději,
1P 1:21: Díky němu věříte v Boha, který ho vzkřísil z mrtvých a oslavil jej, aby tak vaše víra a naděje směřovala k Bohu. |
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 22. leden 2025 @ 21:34:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kecám ten začátek napsal pravdu:
Mrtvý člověk žádnou moc nemá |
]
|
|
Re: Mrtvý člověk žádnou moc nemá (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 22. leden 2025 @ 21:31:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | CSP Český studijní překlad (2009) J 11:25: "Ježíš jí řekl: „Já jsem vzkříšení i život. Kdo věří ve mne, i kdyby zemřel, bude žít." "život." Zde slovo „život“ odkazuje na „život ve věku, který přijde, což je jasné z dalšího verše, Jan 11:26“. CSP Český studijní překlad (2009) J 11:26: "A každý, kdo žije a věří ve mne, jistě nezemře na věčnost. Věříš tomu?“"
Kulturně a s porozuměním, že „bude žít“ odkazuje na život ve věku, který přijde po vzkříšení, rozšířené chápání poslední věty v Janovi 11:25 by bylo: „Kdo věří ve mne, bude žít ve věku, který přijde. i když teď zemře."
CEP Ekumenický překlad, 1979 Skut 3:15: "Původce života jste zabili, Bůh ho však vzkřísil z mrtvých a my jsme toho svědky."
ROH-AV Preklad Jozefa Roháčka AV Sk 3:15: "a Knieža života ste zabili, ktorého Bôh vzkriesil z mŕtvych, čoho sme my svedkami."
SkEvanj Biblia – Evanjelický preklad Sk 3:15: ""ale zamordovali ste Vodcu života, ktorého Boh vzkriesil z mŕtvych; a my sme svedkami toho.""
BIB'16 Berean Interlinear Bible (BIB) Acts 3:15: "τὸν δὲ Ἀρχηγὸν τῆς ζωῆς ἀπεκτείνατε, ὃν ὁ Θεὸς ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν, οὗ ἡμεῖς μάρτυρές ἐσμεν."
BIB'16 Berean Interlinear Bible (BIB) Skutky 3:15: "A zabili jste knížete života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, čehož jsme svědky."
Možné vysvětlení: ...a místo toho jste zabili toho, kdo vede cestu k životu, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých, čehož jsme svědky. "Ten, kdo vede cestu do života." Řecké slovo přeložené frází „ten, kdo vede cestu do života“ zde ve Skutcích 3:15, je archēgos (#747 ἀρχηγός) a má několik významů, včetně jednoho s předním postavením a tedy „vůdce, vládce“ , princ“ nebo ten, kdo něco začíná, a tak je první v řadě, tedy „průkopník, zakladatel“ nebo ten, kdo něco vytváří. Podle Friberga to znamená „přesně řečeno, ten, kdo jde první na cestě; odtud vůdce, princ, průkopník." EDNT říká, že ve Skutcích 3:15 je správný výklad „ten, kdo vede cestu do života“, a několik Biblí se řídí touto obecnou myšlenkou. Například The New Testament od Williama Barclaye zní: „Zabil jsi muže, který propálil cestu, která vede k životu“, a další verze, které se čtou podobným způsobem, zahrnují New English Bible, Today's English Version a God's New Covenant od H. Cassirer. Některé další verze používají výraz „průkopník“, podobně jako je použití archēgos v Hebrejcům 2:10 (srov. Moffatt’s Bible; The Kingdom of God Version). Překlad „ten, kdo vede cestu do života“ není běžný, ale je přesný a v tomto kontextu je Petrův výrok velmi úderný. Náboženští vůdci „zabili“ právě toho, kdo vede cestu k životu, čímž dali najevo svůj odpor k životu a Bohu, ale Bůh zachránil situaci tím, že vzkřísil Ježíše z mrtvých, takže stále vede cestu k životu. Překlad „Princ života“ používá mnoho Biblí, ale
„Význam „Princ“ nezapadá do kontextu a je obvykle zcela neadekvátní.“ Dodali bychom, že „autor“ neodpovídá kontextu ani rozsahu Písma (viz komentář k Židům 5:9, „zdroj“). Zdá se, že důraz tohoto textu není ani tak kladen na to, „kdo“ Ježíš je („kníže“ nebo „autor“ nebo „zdroj“), jako na to, co dělal a dělá. Náboženští vůdci „zabili“, „toho, kdo vede cestu do života“. Ježíš vedl lidi k životu, dokud byl naživu, ale větší pravdou je, že svou smrtí a vzkříšením „vede“ lidi k životu. Část silné krásy Petrova výroku spočívá ve skutečnosti, že ačkoli se mnoho lidí bojí smrti, zbožní lidé jím být nemusí. Ježíš je ten, kdo vede lidi k životu; vytyčil nám stopu a my po ní můžeme jít. Můžeme si být jisti, že pokud zemřeme, stejně jako Bůh vzkřísil Ježíše k věčnému životu v novém a mocném těle, může a udělá totéž pro nás. Ježíš vedl cestu k věčnému životu a my ho můžeme s důvěrou následovat. |
|
|
|
|