Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Apolena.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16976, komentáře < 7 dní: 170, komentářů celkem: 447677, adminů: 60, uživatelů: 5287  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 125 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125252378
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem?
Vloženo Středa, 22. leden 2025 @ 09:34:10 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Ježíš v dialogu s židy v jednu chvíli říká:

"Já a Otec JEDNO JSME"

Co to znamená?

Leccos naznačuje už reakce židů:

"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."


A je tomu tak, protože být JEDNO s Bohem (Otcem) může být jen ROVNÝ S ROVNÝM,
nikoliv dva různí, vyšší s nižším nebo nižší s vyšším,
což Ježíš zdůrazňuje ještě oním sjednocujícím plurálem JSME (esmen) - jinak by rozlišil: on je a já (ne)jsem, kdyby chtěl vyjádřit různost mezi ním a Bohem Otcem, ale on vyjádřil naprostou jednotu: JSME.


Není to jediné místo, kde tento nebo podbný výraz Ježší používá.
Např. v tzv. Velekněžské modlitbě mluví opět o jednotě Otce a Syna, ale také o jednotě Ježíšových učedníků mezi sebou navzájem podle vzoru jednoty Otce a Syna:


"nechť jsou jedno jako my"

"aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás"

"Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno"


- a zde rozlišuje jednotu Otce se Synem na jedné straně a jednotu učedníků mezi sebou na druhé straně, tedy vždy jednotu rovných se sobě rovnými, tedy jednotu Božské osoby s Božskou osobou a jednotu lidských osob mezi sebou.


I toto nám tedy může napovědět, co znamená v úvodu citované Ježíšovo: "Já a Otec JEDNO JSME", a to že:
SYN JE ROVNÝ OTCI a S OTCEM,
neboli že je stejně Bůh jako Otec a kromě odlišné OSOBY mají VŠECHNO SPOLEČNÉ.

A právě proto na to jasně zareagovali židé, protože jasně pochopili, co tím Žid Ježíš svým souvěrcům chce říct:

"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."
Protože Syn je Bůh, stejně jako Otec.
A nejsou to dva Bohové, ale JEDEN BŮH, což vyjadřuje ono JEDNO, které je základem oné JEDNOSTI A JEDINOSTI BOHA, HOSPODINA:
ti tři jsou JEDNO - Otec, Syn a Duch - protože jsou JEDEN BŮH. Protože tito TŘI JSOU JEDNO, což Ježíš zdůrazňuje i příkazem křtít jeho učedníky v JEDNO JMÉNO Trojice: Otce, Syna a Ducha Svatého. Protože TI TŘI JEDNO JSOU, protože jsou si ROVNI:

"Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte ve JMÉNO Otce i Syna i Ducha svatého."



Něco podobného vidíme také v Božím zjevení o člověku, o muži a ženě a o jejich rovném, navzájem se doplňujícím a jednoty schopném vztahu:

"Proto opustí muž svého otce i matku a přilne ke své ženě a stanou se JEDNÍM TĚLEM."
"takže již nejsou dva, ale jeden" - jsou jeden, ačkoliv jsou stále dva, ale v tak těsné jednotě, že jsou JEDEN, podobně jako v Bohu jsou tři, ale jsou JEDNO - neboli JEDEN BŮH, a rovněž nerozlučitelní, podobně jako muž s ženou, protože tak navzájem sjednocení, i když vzájemně rozlišitelní:


"takže již nejsou dva, ale jeden. A proto co Bůh spojil, člověk nerozlučuj!"


A abychom my mohli být JEDNO s Bohem, ač jsme naprosto odlišní od Boha a Bůh od nás, protože jsme tvorové a nemůžeme tudíž s ním, Bohem, být jako lidé JEDNO neboli JEMU ROVNI, Bůh se ponížil (srov. Flp 2) a stal se ČLOVĚKEM, aby se stal JEDNO S NÁMI:

"vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí"

" Protože sourozence spojuje krev a tělo, i on se stal jedním z nich ..."

- a toto je jediná cesta, jak se lze člověku státá JEDNO S BOHEM, totiž že Bůh se stane přijetím lidství ve vtělení JEDNO S NÁMI, abychom se s tím, který je Duch, mohli stát my jakožto tělo JEDNÍM skrze jeho tělo, které je jedno s námi, protože je totožné jako naše.
Tak jsme JEDNO TĚLO s Bohem vtěleným, který je JEDEN DUCH s Otcem i Duchem. A vtělený Bůh se nám tak stal jedinou možnou cestou, jak dosáhnout netělesného Boha a jeho Božství, a to skrze jeho lidství, které na sebe vzal, když se stal člvoěkem, jako jsme my: stal se jedno s námi, abychom se my mohli stát jedno s ním, nebo jak apoštol Pavel vztahuje toto tajemství jednoty Bohla s člověkem a Božího vtělení na skutečnost manželství:

"Tak i Kristus pečuje o církev;
vždyť jsme údy jeho těla.
'Proto opustí muž otce i matku a připojí se k své manželce, a budou ti dva jedno tělo'.
Je to velké tajemství, které vztahuji na Krista a na církev."

A v tom také vidíme, v čem spočívá ono prostřednictví Ježíše Krista, které mohl učinit a i učinil pouze Bůh, který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem, aby se mohl stát, sám jsa Bůh i člověk, prostředníkem mezi Bohem a lidmi a aby tak mohl spasit člověka a přivést ho zpět k  Bohu.




A ještě poznámka: 
Že židé pochopili Ježíšův výrok "Já a Otec jedno jsme" správně, dosvědčuje i např. pohanský, řeckojazyčný filosof Porfýrius, představitel novoplatonismu a žák Plótina, který, když se vyhraňoval proti křesťanství (a nebylo tedy v jeho zájmu podporovat, potvrzovat a šířit křesťanskou víru, ale naopak proti ní vystupoval)píše v jednom ze svých spisů "Proti křesťanům":
"To, že Kristus je Bohem, je mimo pochybnost, neboť Jan říká: 'Bohem bylo Slovo'. Sám Spasitel zjevuje svoji božskou přirozenost, když říká: 'Já a Otec jedno jsme', neboť je nepopiratelné, že ten, kdo říká tato slova, je Bohem."

"Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 83 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 22. leden 2025 @ 11:12:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Další snůška lží, fabulací a dezinterpretací Písma :-)


"Jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh."/    
        - tak toto nikde Židé neřekli. Protože Ježíš nic takového netvrdil. 


/  A je tomu tak, protože být JEDNO s Bohem (Otcem) může být jen ROVNÝ S ROVNÝM,
nikoliv dva různí, vyšší s nižším nebo nižší s vyšším,../

Není tomu tak, žáku z 3.B :-)
Ježíš jasně říká:
   
J 14:28:   Slyšeli jste, že jsem vám řekl: ‚Odcházím a přijdu k vám.‘ Kdybyste mě milovali, zaradovali byste se, že jdu k Otci, neboť Otec je větší než já.

J 10:29:   Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce.

J 17:21:  aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni v nás byli jedno, aby svět věřil, že jsi mne poslal ty. 22 Slávu, kterou jsi mi dal, jsem dal jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno — 23 já v nich a ty ve mně, aby byli přivedeni k dokonalé jednotě a aby svět poznával, že jsi mne poslal ty a že je miluješ tak, jako miluješ mne. 



My jedno v Ježíši i v Bohu, jedno s Bohem, s Ježíšem   -    z nás nečiní Bohy.  Není to vztah ROVNÝ S ROVNÝM,   jak lživě píšeš,  žáku z 3.B :-)

and so on ....







Re: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem? (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Středa, 22. leden 2025 @ 20:22:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žák z 3B Zvláštní školy zase perlí :).



Re: Co znamená, že Syn je JEDNO s Otcem? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 27. leden 2025 @ 14:51:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zde si někdo z diskutujících dělá srandu nebo nějaký nick zde přihlášený se stydí za to, že nic neví a ničemu nerozumí, a tak se prezentuje jako "Nepřihlášený". Všechny ty otázky co zde létají v nových a nových vložených článků vykazují nulovou znalost základního učení křesťanství, což má za následek, že takový jedinec pak ve společnosti vyvolává představu, jakoby by křesťané byli nějací zabedněnci, a rozumově stáli na vedlejší koleji. Připomíná diskutující nick, který se také pořád ptá, zda je katolík i když je v ŘKC pokřtěn, ale k Církvi se nehlásí. 



Stránka vygenerována za: 0.91 sekundy