|
Právě je 582 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116820200 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Odpustky - magie v praxi ŘKC
Vloženo Středa, 23. duben 2008 @ 08:54:31 CEST Vložil: Bolek |
poslal Hyperion Nauka o odpustcích úzce souvisí s naukou o tzv. očistci. Kanonické právo je definuje jako Odpustek je odpuštění časného
trestu od Boha za hříchy, odpuštěné již co do viny. Odpuštění získává řádně
disponovaný věřící po splnění stanovených podmínek skrze činnost církve, která
jako služebnice vykoupení autoritativně rozděluje a přivlastňuje z pokladu
zadostiučinění Krista a svatých
(CIC, kánon 992). Dělí se na částečné a plnomocné podle toho,
osvobozují-li od časného trestu zcela nebo z části. U částečných se
dříve uváděla hodnota v jednotkách času (obvykle dnů či let), o které
zkracují dobu pobytu v očistci. Jeden za způsobů, jak odpustek získat
je tento (z podmínek pro získání odpustku vyplývá, že věřícím a věřícím
křesťanem se myslí katolík):
Věřící,
jenž u sebe zbožně nosí předmět (kříž, křížek, růženec, škapulíř a medailónek) posvěcený
zplnomocněným knězem, získává denně částečné odpustky. Je-li ale předmět
posvěcen samotným papežem nebo biskupem, je věřícímu, jenž jej zbožně nosí, ve
svátek apoštolů Petra a Pavla propůjčen plnomocný odpustek, pokud se
v tento den navíc pomodlí vyznání víry. (Normy, par. 17, link, respektive bod 35 zde)
Všimněme si tedy, že posvěcení nějakého předmětu je projevem jisté magie. Pokud budeme zbožně nosit neposvěcený předmět, odpustek nedostaneme. Stejně jako v jiných magických systémech, i v ŘKC je magický účinek předmětu závislý na tom, jak vysoko postavený kněz (mág, čaroděj) předmět požehná (posvětí). Magická moc předmětu způsobit odpuštění části nebo celého časného trestu však končí, je-li takový předmět prodán. V případě darování moc přetrvává.
Další příklad:
Věřící křesťané o Velkém
pátku získají plnomocné odpustky, pokud se zúčastní veřejné bohoslužby a políbí
kříž. (bod 17, zde)
Ve zbožném líbání kde čeho katolíky předčí jen pravoslavní. Katolíci kromě kříže s oblibou líbají schránky s ostatky svatých, např. zde se uvádí: "Soška Sedmiradostné Panny Marie svatoňovické,
v modrém rouchu a červeném plášti, s Ježíškem na levé
ruce, pochází z roku 1715. Stojí bosa na stříbrném obláčku
a je upevněna na zdobené kasičce. Již v dřívějších
dobách byla soška oblékána. Dnes má novodobý světlý pláštík vyšívaný
brokátem. Na přední straně kasičky je oválné pouzdro s ostatky
sv. Jana Nepomuckého, které se dává o svátcích poutníkům k líbání.
Umístěna je v kostele na hlavním oltáři." Na Svaté hoře u Příbramy se zase líbá lem šatů sošky Panny Marie svatohorské. Katolický kněz Přibyl k tomu zde dodává:" Ještě můj vztah k mislotné sošce. Tady jsem poprvé zažil líbání
„kultovního předmětu“, jestli to tak smím říci, a pohoršení jsem z toho
neměl. Nemám s tím žádný problém."
Je třeba přiznat, že žádný katolík není nucen získat odpustek používáním magických předmětů nebo líbáním kříže. Je možné získat ho např. takto: "Kdo se nejméně půl hodiny bude klanět před Nejsvětější svátostí –
také pokud je uzavřena ve svatostánku – získává plnomocný odpustek (za
obvyklých podmínek). Částečné odpustky budou propůjčeny za kratší návštěvu a
krátkou adoraci", nebo za různé modlitby, návštěvy všelijakých míst atd. Z výše uvedeného je snad ale patrné, že ŘKC projevy magie a modloslužby podporuje.
|
Podobná témata
|
|
Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 23. duben 2008 @ 09:22:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Magii bych v tom neviděl, ty rituály jsou jen omáčka okolo.Je to vlastně obchodní praktika vzniklá ve středověku. |
Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 23. duben 2008 @ 09:29:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No to je v prvom rade vynikajuci biznis ... Co myslite z coho je postavena napriklad svatopeterska bazilika? ... Ano, z nepravosti ... |
]
Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 23. duben 2008 @ 10:00:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --No to je v prvom rade vynikajuci biznis ... Co myslite z coho je postavena napriklad svatopeterska bazilika?-- A z čeho staví protestanti a další nekatolíci? Řekl bych především z darů svých členů a to je vlastně taky obchod-církev nabízí příslib spásy tak za to dotyčný platí |
]
Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: cumbulak v Středa, 23. duben 2008 @ 10:07:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Protestanti si nemyslia, ze si mozu za peniaze kupit cestu do neba.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 23. duben 2008 @ 12:41:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --Protestanti si nemyslia, ze si mozu za peniaze kupit cestu do neba.--
katolící dnes také ne,ale obojí tím že příspění na něco v jejich očích dobročinného
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Středa, 23. duben 2008 @ 21:51:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | blbost, je im proste nahnany strach, aby platili ... Inac nula, je nieco z ucenia rk, co ty osobne nepovazujes za spravne? Lebo zatial som si nic take nevsimol. Si prvy "neveriaci" v mojom zivote ktori dobre pozna a zastava sa ucenia katolicizmu ...taka rarita ...:-)))
|
]
Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 23. duben 2008 @ 13:54:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "církev nabízí příslib spásy tak za to dotyčný platí " toto je mylne tvrdenie, lebo odpustkami sa nikdy neda ziskat spasa, odpustky odpustaju iba tresty za hriechy
"U částečných se
dříve uváděla hodnota v jednotkách času (obvykle dnů či let), o které
zkracují dobu pobytu v očistci."
Tento
číselný údaj, priradený k čiastočným odpustkom nikdy neznamenal to, o koľko dní
sa skráti pobyt v očistci. Znamenal, že
získame čiastočné odpustky rovnakého charakteru, ako prví kresťania, keď
činili pokánie túto určitú dobu. Nikdy ale neexistoval spôsob, ktorým by sme
zistili koľko času sme tak „ušetrili“. Jediné, čo Cirkev môže povedať, a čo aj
vždy hovorila je, že vaše časné tresty budú skrátené o dobu, ktorú Boh uzná za
vhodnú
"Stejně jako v jiných magických
systémech, i v ŘKC je magický účinek předmětu závislý na tom, jak vysoko
postavený kněz (mág, čaroděj) předmět požehná (posvětí) Magická moc předmětu
způsobit odpuštění části nebo celého časného trestu však končí, je-li takový
předmět prodán. V případě darování moc přetrvává.."
Toto sa nezaklada na pravde, lebo svatenie ci uz u knaza
alebo u biskupa je rovnake,Taktiez ani predmet neziska posvatenim magicke
ucinky, pretoze predmet je stale ten isty, ako pred posvatenim,cize bez
magickych ucinkov. Dolezity a hlavny je totiz zbozny skutok- totiz ucta k tomu,
co predmet predstavuje napr. Kristov kriz, ci zobrazenie Matky Bozej na medailonku.
a jeho zbozne nosenie.To posvatenie nam teda vyprosuje od Boha aby nam vdaka zboznemu
skutku tresty za hriechy skratil.Takze
nie je to magicka moc predmetu, ktora sposobuje odpustenie trestov, ale je to
Boh, ktory berie do uvahy zbozny skutok nosenia predmetu.A tak je aj omyl
tvrdit, ze) „Magická moc předmětu způsobit
odpuštění části nebo celého časného trestu však končí, je-li takový předmět
prodán. V případě darování moc přetrvává..“,- lebo predmet nedisponuje ziadnou
mocou.
Co sa tyka udelovania odpustkov, cirkev ma proste moc
udelovat odpustky, lebo ju dostala od Krista:, ktory povedal prvemu papezovi
Petrovi“cokolvek zviazes na zemi , bde zviazane i na nebi. A cokolvek
rozviazes na zemi bude rozviazane na nebi.“ Toto su naozaj uzasne Kristove
slova, hodne zamyslenia.
|
]
Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 19:01:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Betmo, já jsem přece neříkal, že odpustky se vztahují ke spáse, ne? A o nějakém kupování odpustků dnes ŘKC neučí - i když je pravda, že jsem se na katolických stránkách setkal s tím, že nezištný finanční příspěvek třeba na kostel může být způsobem získání odpustku, ale oficiální učení to myslím není.
Ano, ten výklad časových hodnot odpustků jsem našel v teologických zdůvodnění. Současně ale v dobových dokumentech najdeš zmínky o ekvivalentu té doby době v očistci.
>>>Toto sa nezaklada na pravde, lebo svatenie ci uz u knaza
alebo u biskupa je rovnake<<<
To není pravda! Říká ti něco spojení "biskupské svěcení"? ŘKC má tři svěcení - jáhenské, kněžské a biskupské: "Svátost
kněžství má tři stupně: svěcení jáhenské, kněžské a biskupské. Plnost
kněžství mají pouze biskupové. Nižší stupeň mají kněží, kterým chybí moc
udělovat svátost kněžství. Úvodním stupněm jsou jáhni. Ti mohou křtít, kázat
a podávat eucharistii (nemohou však sloužit mši, zpovídat, udělovat svátost
nemocných apod.). Kněžské a jáhenské svěcení uděluje biskup, biskupské
svěcení obyčejně biskup za asistence dvou dalších biskupů. Všechna svěcení
se udělují vzkládáním rukou, při některých (kněžství a biskupství) se užívá
také mazání olejem." (zdroj)
A magické účinky má - pokud je požehnaný (posvěcený) můžeme získat odpustek. Já vím, že časný trest neodpouští ten předmět ale Bůh. Jenže je to jako talisman od šamana.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 23. duben 2008 @ 20:25:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1.Co sa tyka posvacovania predmetov, posvatenie od biskupa je take iste ako od diakona, alebo knaza. 2.Posvateny predmet nema magicky ucinok, pretoze odpustky ziskavame od Boha a nie predmetu, posvatenie nedava predmetu magicku silu a predmet nam nedokaze odpustit tresty,to dokaze iba Boh,ak dany skutok/nabozne nosenie posvateneho predmetu/ vykoname.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 21:52:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>>Co sa tyka posvacovania predmetov, posvatenie od biskupa je take iste ako od diakona, alebo knaza.<<<
Betmo, z hlediska odpustků to není stejné. Přečti si ten odstaveček prosím. A pokud umíš anglicky, podívej se na ti odkazy - jeden je přímo na oficiální stránky Vatikánu. Ten text tam nejdeš i v jiných jazykových mutacích.
>>>Posvateny predmet nema magicky ucinok, pretoze
odpustky ziskavame od Boha a nie predmetu, posvatenie nedava predmetu
magicku silu a predmet nam nedokaze odpustit tresty,to dokaze iba
Boh,ak dany skutok/nabozne nosenie posvateneho predmetu/ vykoname`.<<<
Kdyby to nebyla magie, pak by to platilo i pro neposvěcené předměty a i tam by to bylo na hraně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Středa, 23. duben 2008 @ 23:14:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Kdyby to nebyla magie, pak by to platilo i pro neposvěcené předměty a i tam by to bylo na hraně".
. Hyperion, posvatenie nedava predmetu
magicku silu, posvatenim Boh cez knaza urcuje,- tu je predmet, ktory, ked budes nabozne nosit,/cize,ked vykonas skutok nabozneho nosenia posvateneho predmetu/ ti moze za urcitych podmienok ziskat odpustky. Nosenim neposvatenych predmetov sa nic neziska, lebo Boh cez knaza neurcil tieto predmety za tie, ktorych nosenim moze clovek ziskat odpustky.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Libby v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 05:25:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kde je v Bibli psano, ze Buh posvecuje predmety, aby lidem zajistovaly odpustky? "Neucinis si rytiny ani nijakej podoby tych veci, ktore su hore na nebi, ani tych, ktore su dole na zemi, ani tych ktore su vo vodach pod zemou. Nebudes se jim klanat ani im nebudes sluzit, lebo ja Hospodin, tvoj Boh, som silny Boh horlivy,... (II.Moj.20:4-5). A toto: "Lepsie je utiect sa k Hospodinovi ako dufat v cloveka. (Zalm118:8). Natoz pak davat viru nejakym predmetum! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: vnd v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 07:02:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsem příznivcem posvátných předmětů, ale tak šmahem to setřít taky nepujde. Co třeba Nechuštan (nebo jak se ten Mojžíšův had jmenoval).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 12:21:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechustan bol zniceny prave preto, lebo sa stal predmetom modlosluzby ... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: vnd v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 16:26:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, chtěl jsem jenom poukázat na to, že určité předměty v určité situaci mají (či alespoň měli) svůj význam. Takže tohle mi přijde nepřesvědčivé:
'"Neucinis si rytiny ani nijakej podoby tych veci, ktore su hore na
nebi, ani tych, ktore su dole na zemi, ani tych ktore su vo vodach pod
zemou. Nebudes se jim klanat ani im nebudes sluzit, lebo ja Hospodin,
tvoj Boh, som silny Boh horlivy,... (II.Moj.20:4-5). A toto: "Lepsie je
utiect sa k Hospodinovi ako dufat v cloveka. (Zalm118:8). Natoz pak
davat viru nejakym predmetum!'
Rytiny se týkají zobrazování cizích bohů, text žalmu srovnává naději v Hospodinu s nadějí v člověka. Já v tom nevidím argument proti 'posvěceným předmětům'. Osobně takovým věcem nevěřím (ani z posvěceného, ani z démonizovaného hlediska), ale obecně to nevidím tak jednoduše.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Libby v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 15:40:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale to je prece neco uplne jineho. To jsou divy, zazraky a uzdravovani, ktere cinil Buh primo skrze Mojzise. tady se ale mluvi o zboznosti lidi, kterou si sami vymyslely. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: vnd v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 16:34:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale já tomu rozumím - a v podstatě bych se s vámi zřejmě v praxi shodnul. Ale ti, kdo to tak praktikují, v tom mohou vidět analogii právě k tomu nechuštanu - Bůh pověřil autoritu vyčlenit nějaký předmět ke speciálnímu účelu. Jenže pak se dostaneme do mnohem složitější (a dle mě zbytečné) diskuze.
|
]
Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: vnd v Středa, 23. duben 2008 @ 09:38:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já bych v tom magii (jednání za účelem PŘINUTIT božstvo k něčemu) viděl - ze strany plátců odpustků. Z druhé strany je to podfuk (ale tomu se dnes často také říká obchodní praktika).
|
]
|
|
Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 23. duben 2008 @ 10:05:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | --Já bych v tom magii (jednání za účelem PŘINUTIT božstvo k něčemu)--
Jenže pak by magií byla i modlitba tak jak jí většina lidí pratikuje,kdy dotyčný mimo jiné prosí své božstvo o to či ono ,jakoby ho chtělo popostrčit ať v tom koná ,ono samo jakoby při své mnohdy vševědoucnosti nevědělo,že po tom dotyčný touží. |
Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: vnd v Středa, 23. duben 2008 @ 10:26:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 'jak jí většina lidí pratikuje' - opravdu znáte většinu tak blízce?
'ono samo jakoby při své mnohdy vševědoucnosti nevědělo,že po tom dotyčný touží' - ano, o tom je zmínka v evangeliu - '...váš Otec ví, co potřebujete, dříve než ho prosíte. Vy se modlete takto..' - ale aby vás to nesvádělo k útoku Proč se tedy modlit? bych rád připoměl '...Proste a bude vám dáno...' - neboli nevidíme do toho (neznáme plně podstatu - jen si to můžeme nějak pro nás pochopitelně (a zjednodušeně) představovat), ale máme 'instrukce' jak to máme dělta.
Myslím, že je rozdíl mezi prosbou, kdy zda jí bude vyhověno je necháno na Bohu ('ne má, ale tvá vůle se staň') a úkony, kvůli kterým (jak jsme přesvědčení) je božstvo nuceno něco vykonat.
|
]
|
|
Re: Nominuji tento článek na Zlatou Perlu GS (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 23. duben 2008 @ 14:17:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ahoj Hyperione,
Díky za výborný článek.
Nominuji tímto Tvůj článek "Odpustky - magie v praxi ŘKC " na Zlatou Perlu, protože ukazuje jak se praxe římskokatolické církve často více blíží magii a šamanismu než jednoduchému biblickému evangeliu.
Je vidět, že sis dal práci i s dokumentací a umístil jsi odkazy na zdroje. Ještě jednou dík.
zdraví
reformovaný
PS. Přemýšlím, jestli stačí nominace prostřednictvím kometáře, nebo jestli by se měl poslat samostatný nominační článek. Někdy se musím donutit přečíst si pravidla.
|
]
Re: Re: Re: Pomáhá naší ekumenické káře vyhnout se bažinám pověr a bludů ŘKC (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 23. duben 2008 @ 16:27:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pomáhá naší ekumenické káře vyhnout se bažinám pověr a bludů ŘKC.
r |
]
Re: Re: Nominuji tento článek na Zlatou Perlu GS (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 19:05:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Díky:-) Vypadá to, že budu nakonec strašit v obou anketách:-) Zjistil jsem totiž, že i mnozí katolíci vůbec netuší, co jejich církev učí a dělá.
|
]
|
|
Re: Když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Středa, 23. duben 2008 @ 14:28:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ještě bych možná doplnil, že odpustky se dají získat i za účelem "promitutí zbytkového očistcového trestu" i pro zemřelé. Uvádí se, že kněží, kteří je prodávali, měli pro důvěřivé pozůstalé úsloví:
Sotva mince o dno pokladničky cinkne duše z pout v očistci se vymkne!
nebo
Když zazvoní pokladnička letí duše do nebíčka!
Sám jsem dokonce zažil, že "svatá" mše byla obětována "za duše v očistci." To už mi přijde jako rouhání dostatečnosti oběti Ježíše Krista. I když faktem je, že chudák ten kněz asi nevěděl co činí, takže sám může být spíše oběť římskokatolických bludů než jejich strůjcem.
zdraví
reformovaný
|
Re: Re: Když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka (Skóre: 1) Vložil: Hyperion v Středa, 23. duben 2008 @ 19:07:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo jo, ty dva výroky taky znám. A obětování mše za duše v očistci je celkem normální. Vždyť mnozí katolíci dávají sloužit mše za zemřelé v očistci. Když jsem si zjistil vše, za co lze odpustky získat pro sebe či pro duše v očistci, divím se, že katolíci rovnou neřeknou, že jsou tam jen protestanté. Pro katolíka je skoro nemožné dostat se tam a když už tam náhodou přijde, moc dlouho tam nepobude - každou chvíli je tam odtud někdo vytáhne.
|
]
|
|
Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: Irena v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 12:24:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Díky za ten článek. Opravdu dobrý a s odkazy.
Já mám taky osobní zkušenost s posvěcenými předměty, dlouho jsem věřila tomu, že mi můžou nějak pomoct. Dnes vím, že pokud lidem "pomůžou", nemají to na svědomí ony, ale VÍRA. Světí se kdeco, hlavně růžence, svíčky, obrázky.
Mně osobně je líbání šatiček Panny Marie na Sv.Hoře a jinde eklhaft. Je to naprosto nehygienické. Když jsem tam byla, nezúčastnila jsem se toho. Chodí tam zástupy lidí, často smrkajících nebo kašlajících, a není dobré políbit něco, do čeho si někdo předtím utře nos nebo ústa:-( Jinde bývá zvyk na Velký pátek líbat vystavený kříž. Situace je analogická - tohle se mi protivilo už jako dítěti a kolikrát jsem dostala vynadáno, co si o sobě myslím, že 200 lidem to nevadí a mně ano:-) Jsem ráda, že dnes už nic takového provádět nemusím:-)
Plnomocné odpustky lze obdržet i na Dušičky, návštěvou vybraných bazilik v tomto termínu, pomodlením předepsaných modliteb, zpovědí a přijímáním.
Nebo můžete chodit 9 prvních pátků v měsíci a devět prvních sobot na mši s vÿzpovídáním a přijímáním, pak se taky pomodlíte předepsanou modlitbu, a máte jistotu, že v pekle neskončíte:-) Pokud vás to zajímá blíž, podívejte se sem :
http://www.katolikrevue.cz/osobnosti/faustyna_kowalska.htm
A mohli bychom pokračovat dál a dál....
My máme naštěstí pevnou jistotu v Ježíši Kristu, žádné posvěcené předměty nepotřebujeme, protože NIC nás nemůže vytrhnout z Jeho náruče - ani žádné woodoo, ani kletby - my jsme byli vykoupeni z každé kletby, takže se možným pokusům o naše prokletí ze strany světa můžeme akorát tak zasmát - žádná zbraň proti nám učiněná se nesetká se zdarem a každý jazyk, povstávající na soudu proti nám, potupíme, protože to je naše dědictví a spravedlnost od Hospodina!
Irena |
Re: Re: Odpustky - magie v praxi ŘKC (Skóre: 1) Vložil: jirka_ v Čtvrtek, 24. duben 2008 @ 12:48:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uuuf...šatičky ani kříž jsem teda taky nikdy nelíbal, a jsem navýsost rád, že to (nevím, jestli mi to budeš věřit) jako katolík stejně jako Ty nemusím. Nebo mi aspoň nikdo neříkal.
Nemám důvod Ti, milá Ireno, nevěřit, že Tobě naopak ano, ale věz, že pokud jde o mně, nezískal jsem dokonce nikdy ani plnomocný odpustek, nenavštívil jsem za tím účelem baziliku, nemodlil se k tomu předepsané modlitby, nechodil devět prvních pátků v měsíci a devět sobot na mši s vyzpovídáním a přijímáním a nepomodlil se pak předepsanou modlitbu, a přesto si troufnu tvrdit, že s tím mým pobytem v pekle taky nebude úplně na tuti. Doufám. Neříkám, že by mi to neprospělo - ale pro spásu to dělat nemusím. A je to tak, věř nebo ne, že mám taky pevnou jistotu v Ježíši Kristu a nepotřebuju žádné posvěcené předměty - jako katolík. |
]
|
|
|
|